Presentatie:quote:De EO start vanaf 24 mei wekelijks met de grote live-show Korenslag, gepresenteerd door Henny Huisman. De deelnemende koren strijden met elkaar om de titel ‘beste koor van Nederland’. In het programma draait het om zang, saamhorigheid en kwaliteit. Er gaven zich honderden koren op, waarvan ongeveer 120 auditie hebben gedaan. 16 zeer diverse koren zijn overgebleven, zoals shanty-, pop-, gospel- en a cappella-koren. Publiek en jury mogen samen bepalen wie doorgaat en uiteindelijk wint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door static op 24-05-2007 20:45:33 (Spoilertags gezet) ]
Maakt niet uit, altijd de spoiler-tags gebruiken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:37 schreef SigmundFreud het volgende:
teig: misschien een spoiler-tag gebruiken (als dit tenminste aanslaat)? Zo'n gospelkoor doet me altijd net iets te veel aan Sister Act denken.
Zoals ik al zei, ik weet niet meer als jullie, vind het gewoon leuk om bekenden te zien, en horen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:46 schreef static het volgende:
[..]
Maakt niet uit, altijd de spoiler-tags gebruiken.
Zijn kapsel is ook raar. Zeker bij Leco geweest, die hem een wat 'Italiaansere' look heeft gegevenquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:38 schreef static het volgende:
Wat een raar pak heeft Henny aan.
Dat is de reden dat ik zwaar allergisch ben voor koren (een uitzondering daargelaten). Dat die mensen niet de hipsten zijn maakt me niets uit, maar die overdreven en geforceerde ingestudeerde pasjes en matchende C&A-outfitjes, brrrr....quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Damn, die mensen zijn allemaal zo mánisch
Vind het ook een beetje gênant om niet zulke vlotte mensen, vlot en wild en swingend en 'gek' te zien doen.![]()
Moet je over 4 weken maar naar Elijah kijken!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:13 schreef Malahide het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik zwaar allergisch ben voor koren (een uitzondering daargelaten). Dat die mensen niet de hipsten zijn maakt me niets uit, maar die overdreven en geforceerde ingestudeerde pasjes en matchende C&A-outfitjes, brrrr....
Ja, ik noem zoiets een Almere -gehaltequote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:13 schreef Malahide het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik zwaar allergisch ben voor koren (een uitzondering daargelaten). Dat die mensen niet de hipsten zijn maakt me niets uit, maar die overdreven en geforceerde ingestudeerde pasjes en matchende C&A-outfitjes, brrrr....
Don't get me wrong, ik vind het fantastisch dat zoveel mensen plezier beleven met hun zangkoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:24 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Moet je over 4 weken maar naar Elijah kijken!
Het is live, static.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:34 schreef static het volgende:
Dames, heren, plaats een post die ook maar iets op een spoiler lijkt in spoiler-tags.
Ohw.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is live, static.
Dus met de spoilers zal het wel meevallen.
Tis echt een kerkcultuur, de helft van alle katholieke kinderen heeft wel eens in een koortje gezongen hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Jee, ik hoor net dat er in Nederland zo'n 600.000 mensen zijn die lid zijn van een koor.
Da's nog eens een grote subcultuur
Dat dacht ik dus in het begin ook. Maar bij het gedeelte waarin de koren Robbie Williams vertolkten ging ik toch echt wel, met het geluid hard aan, uit m'n dak. Supermooi!quote:
Juan was dr toch gewoon bij??quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:31 schreef ymme het volgende:
A sing of friendship gaat uitteraard winnen.
Gisteren heb ik met mijn moeder 6x gebeld voor John.
We zaten samen te kijken met zijn man...Die was zenuwachtig.
Ja natuurlijk was hij erbijquote:
quote:Het koor ‘Euphonion Singers’ doet definitief niet mee aan EO’s Korenslag, hoewel ze eerder met positief gevolg auditie hadden gedaan. Het koor uit Wilsum en de EO kwamen helaas niet op een lijn over de voorwaarden van deelname.
De Euphonion Singers waren voor de uitzending van donderdag 31 mei ingepland, de tweede aflevering van Korenslag. In plaats daarvan heeft de EO een soortgelijk koor gevraagd. ‘Song and Relation’ uit Emst (gem. Epe) is zaterdag - met enthousiasme van beide kanten - bereid gevonden op te komen treden.
Het was voor de EO een forse tegenslag toen bekend werd dat Euphonion Singers niet aan Korenslag mee zou doen. Vooral omdat de live-uitzending al voor aanstaande donderdag gepland staat en dan is het extra teleurstellend dat een kwaliteitskoor zich daar niet zal presenteren. De EO benadrukt het te betreuren dat dit de uitkomst van de onderhandelingen is geworden.
De zoektocht naar een vervangend koor is wel direct in werking gesteld. Naar aanleiding van de audities zijn diverse koren in reserve gehouden. De EO koos voor Song and Relation, omdat zij vanwege hun uitstraling en genre de beste vervanging vormen.
Me moeder baalt, ze kent dat koor en zei dat dat koor wel eens een grote kans kon hebben om te winnenquote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:11 schreef superhero87 het volgende:
Mijn oom zit ook in de finaleronde van Korenslag als 1 van de Piraten van de Piratenkoor![]()
![]()
Ik heb gehoord waarom ze de voorwaarden niet accepteerden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:35 schreef SigmundFreud het volgende:
Rayman: kun je erachter komen met welke voorwaarde(n) het koor niet akkoord ging? Ik vind het zo'n vreemd verhaal. Wilden ze niet herkenbaar in beeld? Ik vermoed dat het ging om de voorwaarden voor de uiteindelijke exploitatie als ze zouden winnen, maar toch.
ouder worden is niet erg: het wordt pas ernstig als je NIET meer ouder wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:40 schreef SigmundFreud het volgende:
Ik had Hennie een tijd niet gezien, hij is wel oud geworden.
quote:
Goh, wat geef jij origineel commentaarquote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:13 schreef Malahide het volgende:
[..]
Had het niet gezien maar ik vind het op die manier wel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:02 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Goh, wat geef jij origineel commentaar
lullig gezegd, maar totaal mee eens!quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:25 schreef ABBAfan het volgende:
Geef ons nou alsjeblieft een swingend negerkoor.
dat schijnt erg populair te zijn hoor: in Friesland stelen ze zelfs de posters van C&A (natuurlijk weer niet de leden van de EO want die doen dat soort dingen niet) maar toch!quote:
Ik zocht het topic in [TV].quote:
Ik vind het leuk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zocht het topic in [TV].
't Is toch wel een erg "lief" programma dit.
Bovendien weinig glamoureus en geen BN'ers, Henny telt al jaren niet meerquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zocht het topic in [TV].
't Is toch wel een erg "lief" programma dit.
Ik heb gewoon op koren gezocht. Snap ook niet waarom het hier staatquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:18 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Bovendien weinig glamoureus en geen BN'ers, Henny telt al jaren niet meer
Maar; we hebben besloten de talentenjachten in SHO te houden.
Andere programma's met een strijdelement zitten nu in FTR.
Arme jijquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:19 schreef pekel het volgende:
Ik ga het topic weer verlaten..
Kun je nagaan waarom ik zondagmiddag het centrum ontwijk: dit koor speelt er 9 van de 10 keer..
Daarom kijkt dit programma zo lekker weg. Niks geen diepgang. Gewoon wat mensjes die wat zingen, 3 andere mensjes die wat zeggen en that's it. EO op z'n best.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:22 schreef tong80 het volgende:
Trouwens ook leuk dat de juryleden bestaan uit amateurs. De één heeft een rolletje gehad in GTST de ander is site kick bij een disk-jockey. Eigenlijk is dit Jiskefet
quote:'EO vindt liedje Gerard Joling te obsceen'
De EO vindt het nummer 'Maak me gek' van Gerard Joling obsceen. Dat zegt de zanger vrijdag in De Telegraaf. Zijn optreden in Korenslag gaat daarom niet door.
De Evangelische Omroep vindt het nummer 'Maak me gek' van Gerard Joling obsceen. Dat zegt de zanger vrijdag in De Telegraaf. Hij vertelt dat Henny Huisman hem aanvankelijk had uitgenodigd het nummer te zingen in zijn programma Korenslag, maar dat de EO daar een stokje voor heeft gestoken omdat het te schunnig zou zijn.
In 'Maak me gek', waar Joling weken mee op één in de hitparades stond, zingt hij teksten als 'maak me gek met je mond' en 'maak me gek, met je vingers en je zoen, deze avond wil ik nog heel vaak over doen' en 'je maakt me gek, van bezonnen bezeten, kom bij me vannacht'.
Joling zegt in de krant dat het hem erg leuk leek het liedje in het programma van Huisman te zingen. "Vooral omdat Henny Huisman mijn ontdekker is." Geer deed in 1985 mee aan de Soundmixshow, waar hij weliswaar als derde eindigde, maar een succesvolle zangcarrière aan overhield.
[Novum]
Vind ik van alle koren die door zijn naar de halve finale het slechtste koor. Rommelig, chaotisch en vals.quote:Op zondag 1 juli 2007 16:23 schreef Apollo het volgende:
Het beste koor dat deelneemt is toch echt Dekoor uit Utrecht. Vote 4 them!
Ze gaan waarschijnlijk weer flyeren. Maar ja, studenten kennen ook veel SMS'ende mensen. Dus wordt spannend.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:08 schreef Gia het volgende:
Ik hoop, en ga er ook van uit dat dat zo is, dat volgende week Re-flax wint.
quote:Henny Huisman presenteert nieuw seizoen Korenslag
Het programma Korenslag met Henny Huisman keert dit jaar terug voor een nieuw seizoen. Het tweede seizoen wordt in tegenstelling tot de eerste serie niet op Nederland 1, maar op Nederland 2 uitgezonden. In Korenslag van de EO strijden verschillende koren om de titel ‘het beste koor van Nederland’. Het eerste seizoen ging op donderdag 24 mei van start met 727.000 kijkers en trok de hele serie onder de miljoen kijkers. Pas bij de finale ging Korenslag daar met 1,5 miljoen kijkers ruim overheen.
Als er toch gekickt wordt... 2 februari is het afscheidsconcert vna de dirigent volgens http://www.dekoor.nl/ -- en ik zie nergens staat dat ze dan ermee stoppen (denk eerder dat ze een nieuwe dirigent zoeken).quote:Op zondag 15 juli 2007 11:28 schreef methodmich het volgende:
Hoorde trouwens dat Dekoor er volgend jaar mee gaat stoppen omdat de dirigent naar Korea zou gaan. Iemand die daar meer van weet?
Tof!quote:
Zijn er al koren bekend?quote:In het nieuwe tv-seizoen van korenslag, dat vanaf 6 december te zien is, hebben we naast Janke Dekker twee ’nieuwe’ gezichten in de jury.
Het is koordirigent/pianist/muzikant André Bijleveld en tv-man in hart en nieren en bedenker van korenslag Bert van der Veer.
Na deze twee auditie-uitzendingen gaat het wel verder op de manier als 'last choir standing'.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:47 schreef borisz het volgende:
BBC programma last choir standing vind ik toch leuker dan dit.
Die konden mij wel bekoren...quote:Op zondag 7 december 2008 10:44 schreef easy-going het volgende:
Er doen een aantal bekenden van mij mee
Zitten in Pop Up (maar waarom ze nou erbij zetten dat ze uit Rotterdam komen???? Oud Beijerland it is!! )
Ze hebben het druk dezer dagen, ze zijn uitgenodigd een nummer mee te zingen met Frans Bauer en Marianne Weber in Ahoy. Goed voor de podiumervaringquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis onwijs chaotischquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:19 schreef RaymanNL het volgende:
Wat is dit programma slecht gemonteerd zegTis niet goed te volgen. Dat was vorig jaar beter
Vanaf volgende week heb je de "live" shows, met publiek.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:19 schreef RaymanNL het volgende:
Wat is dit programma slecht gemonteerd zegTis niet goed te volgen. Dat was vorig jaar beter
En wat is daar mis mee? Het is toch een EO programma!quote:Op zondag 14 december 2008 00:14 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wel overduidelijk dat al die audities gewoon in het gebouw van de EO worden opgenomen
Er moet zaterdag wel degelijk gesms't worden. Check je tv-gids maar.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:46 schreef marcodej het volgende:
Morgen weer toch?
Vind het een verrassend leuk programma (hoewel ik koren zelf ontzettend kneuterig vind). Op zich vind ik al het niet hebben overloze onderbrekingen dat je moet gaan sms'en enorm voor dit programma spreken! Lekker veel vaart en niet te gecompliceerd / gemaakt spannend.
Vind het niveau hoger dan vorig jaar!
Klopt, maar het is niet zo overdadig aanwezig als bij andere Idols/Popstars-achtige programma's. In dit programma zit veel meer vaart. Er wordt ook niet enorm gerekt naar een apotheose.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Er moet zaterdag wel degelijk gesms't worden. Check je tv-gids maar.
Uitzending tot een uur of 9, daarna stemmen op 09090003 , of Koor C naar 3669.![]()
Enneh, hier wordt gedurende de avond een paar keer aan herinnerd.
Nee, dat klopt wel. Maar het is dan ook op Nederland 2, daar komt ook geen reclame tussendoor, dat scheelt.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet zo overdadig aanwezig als bij andere Idols/Popstars-achtige programma's. In dit programma zit veel meer vaart. Er wordt ook niet enorm gerekt naar een apotheose.
Met het eerste deel ben ik het wel eens. Heel geschoolde stemmen maar geen samenzang en inderdaad ongelijk.quote:Op zondag 21 december 2008 18:12 schreef kwakveense het volgende:
jammer dat je bij fontys jazz hoort dat t niet echt een hele samengesmolten koorklank heeft. en ze repeeren natuurlijk minder vaak dus je hoort dat de inzetten niet zo gelijk zijn soms..
technisch de beste zangers, maar ik vind de koorklank van connection dus veel mooier.
aan popkoren zoals kolok heb ik echt een bagger hekelzo lelijk vind ik dat...echt de ver-tros/sbs-ing van de koormuziek....
quote:Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze volgende keer tegen Pop-Up moeten. Die twee lijken me wel aan elkaar gewaagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier had uw advertentie kunnen staan :P
tsja, ik hou gewoon niet van popkoren... ik kom uit de klassieke zang hoek en ik vind het geluid van een popkoor gewoon lelijk... vind het ook echt heel jammer dat er geen enkel goed klassiek koor meedoet....quote:Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Met het eerste deel ben ik het wel eens. Heel geschoolde stemmen maar geen samenzang en inderdaad ongelijk.
Met het tweede deel ben ik het niet eens, en niet alleen omdat ik uit Helmond kom.
Ik vond Connection heel mat zingen. Te veel op de nootjes. Gewoon goed, maar meer niet.
Bij Kolok was het jammer dat ze even wegvielen bij Joy to the world, maar voor de rest swingt het wel.
Ben benieuwd of ze volgende keer tegen Pop-Up moeten. Die twee lijken me wel aan elkaar gewaagd.
quote:Op zondag 21 december 2008 22:59 schreef easy-going het volgende:
[..]Haha, bedankt. A.s. zaterdag uitzending? Ga zeker kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke koren zitten nog meer in de uitzending met pop-up?
Be Sharp en Pearl.quote:Op maandag 22 december 2008 01:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, bedankt. A.s. zaterdag uitzending? Ga zeker kijken.
Welke koren zitten nog meer in de uitzending met pop-up?
Oh, okay.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel grappig, degene die van Pop Up bij de intro het solo-stukje zong is de moeder van het vriendje van mijn zoon die een paar huizen verderop woont. Zij heeft de voorrondes niet meegedaan, en nu meteen even de solo.
Heel raar om haar ineens zo vol in beeld te zien
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik hoop uiteraard op de publieksstem voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. koor van een van mn beste vriendinnetjes. maar niet alleen daarom! ik heb ze live gezien en dan zijn ze zó leuk en zó goed. op tv kwam t echt minder goed over.
verder haat ik echt uit de grond van mn hart die grote schreeuw popkoren zoals kolok, pop-up, en harderwijk. dat heeft echt NIKS met muziek te maken, sorry...
ik hoop op be sharp in de finale, en dutchmen, die zijn gewoon echt goed en hebben ook koorklank. fontys is goed maar klinkt niet als een koor.
leeuwenhart gun ik het ook heel erg, denk alleen niet dat t ze gaat lukken.
maar goed, die treden toch al op op europa cantat omdat ze het Nederlads Koorfestival landelijek finale hebben gewonnen en dus koor van het jaar zijn (veel representatiever, want met aparte voorrondes in alle categorieën, en een wél deskunidge jury).Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
quote:Op zondag 28 december 2008 10:00 schreef kwakveense het volgende:Wist ik al, hoor, wilde niet alles verraden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kolok heeft dat, meen ik, eens gewonnen, een paar jaar terug.quote:leeuwenhart gun ik het ook heel erg, denk alleen niet dat t ze gaat lukken.
maar goed, die treden toch al op op europa cantat omdat ze het Nederlads Koorfestival landelijek finale hebben gewonnen en dus koor van het jaar zijn (veel representatiever, want met aparte voorrondes in alle categorieën, en een wél deskunidge jury).
![]()
Dwz, in hun categorie:
http://www.theagenda.nl/e49487_kolok.htmlquote:Tijdens de halve finale die gehouden werd in Oudenbosch zaterdag 19 maart 2005 kwam KOLOK op het Nederlands korenfestival als beste uit de bus in de categorie grote gemengde koren lichte muziek.
Ik sprak gisteravond nog even iemand van Pop Up en haar verwachtingen zijn eigenlijk ook wel dat de halve finale het hoogst haalbaar is voor hen.quote:Op zondag 28 december 2008 00:28 schreef Gia het volgende:
Tja, dat wordt dan The Dutchmen door, gok ik. Die zijn echt goed. Ik verwacht dat die ook wel naar de finale gaan.
Verder denk ik dat Fontys of Be Sharp door zullen stoten naar de finale. Niet allebei naar de finale a.u.b.
En dan een wildcard voor Kolok, hoop ik.
ah ik bedoelde de finale van de categoriewinnaarsquote:Op zondag 28 december 2008 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Wist ik al, hoor, wilde niet alles verraden.![]()
[..]
Kolok heeft dat, meen ik, eens gewonnen, een paar jaar terug.![]()
Dwz, in hun categorie:
http://www.theagenda.nl/e49487_kolok.html
[..]
Inderdaad. En dan scheelt het wel wanneer je als groot koor, bijvoorbeeld, tegen twee kleine koren moet.quote:Op zondag 28 december 2008 17:57 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik sprak gisteravond nog even iemand van Pop Up en haar verwachtingen zijn eigenlijk ook wel dat de halve finale het hoogst haalbaar is voor hen.
Maar met stemmen/sms weet je het natuurlijk nooit.
quote:Op maandag 29 december 2008 00:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Pop up bestaat uit 65 90leden. Als die tegen de 12 van Fontys moeten, is dat een enorm verschil.
Ik weet welke koren de 6de moeten aantreden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:15 schreef easy-going het volgende:
Weet je al wie tegen wie moet?
Ik zag wel dat de opnames voor Pop Up de 9e zijn (uitzending 17 januari)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de andere halve finale is één koor dus nog onbekend. Daar moet a.s. zaterdag dan nog voor gestemd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop erg opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:39 schreef Gia het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Be Sharp en Fontys, ben ik toch voor Be Sharp, omdat dat gewoon een bestaand koor is. Een vereniging. Fontys is een gelegenheidskoortje van conservatoriumstudenten. Volgend jaar zijn dat weer compleet andere mensen of bestaat het niet eens meer.
Maar goed, ik ben zelf uiteraard helemaal voor KOLOK in de finale. En dan dus liefst met Dutchmen en Be Sharp.
Ik zeg toch niet dat een gelegenheidskoor geen echt koor is, of koorklank mist.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:51 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.
fontys is geen projectkoor in die zin, want ze bestaan langer dan 1 project. het is wél bij elkaar geraapt en wisselend van samenstelling, plus het zijn allemaal individualisten, zo worden ze ook opgeleid, mdaarom vind ik ze ook niet zo goed: mist homogene klank.
maar ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat échte koren alleen koren zijn waar je jaren lid van blijft. projectzangers keren ook vaak terug naar een vervolgrpoject, en kennen elkaar uit diverse prjecten, zingen vaak samen. júist het instuderen op hoog niveau in korte tijd maakt een projectkoor een voorbeeld van hoe goed een koor kan zijn... bovendien, in t studentenkoor waar ik zing i het verloop ook heel groot. een leine kern blijft hangen maar t merendeel is niet langer dan 3 jaar lid...
Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:43 schreef kwakveense het volgende:
wat je daar zegt is dus gewoon niet waar! de mensen van fontys ZIJN geen professionals.
Oh ja, vast wel. Maar ze hebben wel een horde fans.quote:ik weet overigens zeker dat een koor van nederlandse artiesten verschrikklijk zou klinken.
Ja, er zijn veel onderlinge verbanden bij de betere close harmony koren van nederland, die hier dus oo doorgedrongen zijn tot de laatste rondes, maar dat betekent toch neit datdat de REDEN is dat ze door zijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:08 schreef LeksieKon het volgende:
Ik hoop op Leeuwenhart door. Waren veel beter dan Harderwijk.
Maar goed, 't is ook allemaal één pot nat bij die koren.
Jetse Bremer is de oude dirigent van Be Sharp, sinds kort dirigent van de pas opgerichte Dutchmen.
De nieuwe dirigent van Be Sharp is tevens de dirigent van Fontys Jazz Choir. En jawel hoor, alledrie de koren zitten al in de halve finale.
dat wil nog wel meevallen als je studeert voor docent muziek..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.
Qua stemvorming is er een enorm verschil.
Zie je PM.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:44 schreef faun het volgende:
wat ik zelf jammer vind is dat we veel te korte stukken mogen zingen. Gia leuk dat je dinsdag mee gaat. Ik ben mark de tenor.
Nauwelijks, denk ik. Er worden per halve finale gewoon drie mogelijke uitslagen opgenomen.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:43 schreef kwakveense het volgende:
ik ben er woensdag bij trouwensdan hebben we met een aantal in elk geval al wat info over elke halve finale
Ik had in eerste instantie de 9e getypt, maar had dat al gecorrigeerd naar de 7equote:Op zondag 4 januari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat de andere halve finale op de 9de was? Maar die is dus woensdag?
Daar zat ik ook al aan te denken, dat dat jammer is.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik wel jammer vind, is dat er in de halve finale niet gewoon helemaal gemengd is. Dus, een koor uit aflevering 1, één uit aflevering 2 en één uit aflevering 3. Dan heb je als koor tegen meer koren gezongen dan nu. Kolok bijvoorbeeld moet weer met Fontys Jazz Choir. En Leeuwenhart weer tegen de Dutchmen.
Beetje jammer.
6quote:Op zondag 4 januari 2009 13:58 schreef easy-going het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken, dat dat jammer is.
Hoeveel finalisten zijn er nu eigenlijk?
Behalve het toneelstukje zongen ze ook te correct, inderdaad. Ze waren meer aan 't denken dat de noten goed moesten zijn, dan dat er gewoon lekker gezongen werd. Dat was erg goed te merken.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:03 schreef kwakveense het volgende:
@ gia: dat wist ik niet! ik dacht dat de jury ook nog een koor koos!
ik ben wat bevooroordeeld wat betreft leeuwenhart, omdat ik die mensen ken, en ze ook live gezien heb, en dan viel t met dat toneelstukjes spelen echt heel erg mee. ik denk dat ze de opmerking van de jury, dat ze "los moesten gaan" en "niet zo perfectionistisch met het zingen bezig zijn" niet op de maneir hebben opgevat die de jury voor ogen had.
ik bel je zomaar even op is een eigen arrangement wat ze zongen, waar dat toneelstukje dus in zit met die telefoons, maar van de productie moes er nu ineens een band bij, waardoor je de harmoenieen die er wel degelijk in zaten alleen maa rhoorde in het stukje waar de band even stopte. echt heel heeeeel erg jammer...
en wat je zegt over die verdeling in de halve finales vind ik ook erg erg jammer...
tsja, ik vind het erg jammer dat er zo op "niet nadenken" wordt gehamerd. om zuiver te zingen moet je écht nadenken namelijk. een beetje blij voluit zingen stemt gewoon niet met het zingen van subtiele akkoorden en mooie zuivere harmonieënquote:Op zondag 4 januari 2009 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Behalve het toneelstukje zongen ze ook te correct, inderdaad. Ze waren meer aan 't denken dat de noten goed moesten zijn, dan dat er gewoon lekker gezongen werd. Dat was erg goed te merken.
Ik denk dat die opmerking van de jury vooral daar op sloeg en niet zozeer op het toneelstukje.
Wat ik bedoelde te vragen, hoeveel gaan er naar de finale?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:17 schreef Gia het volgende:
[..]
6
KOLOK
Fontys Jazz Choir
Be Sharp
The Dutchmen
Leeuwenhart
PopUp
3quote:Op zondag 4 januari 2009 22:13 schreef easy-going het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde te vragen, hoeveel gaan er naar de finale?
ik neem aan de jetses, thijzen en hanzen? heb je weleen saand e VPJD meegedaan toevallig? of, oh nee, je kwam uit t wereldje toch?quote:Op zondag 4 januari 2009 23:22 schreef ElizabethR het volgende:
tvp
Ken een paar dirigenten, en wil wel even weten hoe ze het doen
Kolok ook.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:09 schreef easy-going het volgende:
Ah, dank je.
Ik zie dat Pop-Up tegen 2 kleine koren moet, is ongeacht hoe ze het doen waarschijnlijk al een voordeel.
Jetse en Thijs kent iedereen die iets met een koor te maken heeft. Toch?quote:Op maandag 5 januari 2009 01:33 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik neem aan de jetses, thijzen en hanzen?
hmmm behalve in de klassieke koorwereldquote:Op maandag 5 januari 2009 07:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Jetse en Thijs kent iedereen die iets met een koor te maken heeft. Toch?
Hans kende ik nog niet. Ik begrijp dat hij docent is aan het conservatorium.
Don ken ik al heel lang, overigens.
ik zing "vast" in het Leids studenten koor en orkest Collegium Musicum, en heb projecten gedaan met PA'dam, het Nederlands Studenten Kamerkoor (een regulier project, een reprise, en een buitenlandtournee en deze zomer Europa Cantat met het NSK), Couleur Vocale (Leiden), Het Leids Projectkoor, Toonkunst Rotterdam (opera in Ahoy met CM samen), en met het onlangs opgerichte Nieuwe Mannheim Orkest (wordt de stichting Nieuwe Mannheim Muziek Projecten, kamerkoor en orkest). Plus wat losse projecten op kamermuziek-schaalquote:Op maandag 5 januari 2009 13:33 schreef ElizabethR het volgende:
En in welk operakoortje zing jij dan kwakveense?
Alledrie nog, hè? De jury beslist nu niet.quote:
Heb alleen de 1e aflevering gezienquote:Op woensdag 7 januari 2009 01:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Alledrie nog, hè? De jury beslist nu niet.
Nee, mijn zus wel.quote:Op woensdag 7 januari 2009 07:49 schreef Patch het volgende:
Heb alleen de 1e aflevering gezien
-edit-
zie dat je uit Helmond komt, ben je lid van Kolok?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 01:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het de Dutchmen niet worden, ben ik toch wel voor Leeuwenhart, en niet voor PopUp.
Dus je zus is op tv, welke van de 40 ?quote:
De knapste!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:05 schreef Patch het volgende:
[..]
Dus je zus is op tv, welke van de 40 ?
kan het niet openen...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=18de0bbe4f&view=att&th=11eb3cf237ce24a5&attid=0.1&disp=inline&zw
@ Patch: 2e rij van onder, 2de dame, grijze jurk met sjaaltje.![]()
Wat raar! Ik wel.quote:
Ja!!! Ze waren ook echt beter dan de andere.quote:
Ten eerste was Be Sharp kei kei en kei vals en hadden ze kutpubliek dat zich absoluut niet kon gedragen.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:43 schreef kwakveense het volgende:
ik vodn kolok écht écth écht niet beter dan be sharp.... er zit zo'n wereld van verschil tussen t niveau van de arrangementen... t kan wel lekker klinken, zo'n groot koor, maar ik vond ze echt niet beter...
valsquote:Op zondag 11 januari 2009 22:08 schreef LeksieKon het volgende:
[..]
Ten eerste was Be Sharp kei kei en kei vals en hadden ze kutpubliek dat zich absoluut niet kon gedragen.
Die wildcard kunnen ze dus ook wel onder hun schoentjes schrijven.
Uh, eerlijk gezegd was het niet helemaal zuiver. Waarschijnlijk door het vele bewegen.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:07 schreef kwakveense het volgende:
[..]
valsheb je weleens vals gehoord??
hm, ik let daar normaal gesproken heel erg op, dus vandaar dat ik me afvroeg waarom ik t dan niet gehoord heb, maar misschien heb ik toch niet zo goed geluisterd.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, eerlijk gezegd was het niet helemaal zuiver. Waarschijnlijk door het vele bewegen.
Persoonlijk zie ik zo'n performance graag. Ziet er allemaal heel leuk uit en zo. Maar het is niet waar het bij Korenslag om gaat. Het is geen theaterwedstrijd. Dan moet je meedoen met 'Holland's got talent'
Maar goed, ik hoop er de 24ste toch weer bij te kunnen zijn. Heb ik weer iets om naar uit te kijken
Jouw toon, even daarvoor, de imitatie van Don, is anders ook niet zo vriendelijk. Eigenlijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:20 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hm, ik let daar normaal gesproken heel erg op, dus vandaar dat ik me afvroeg waarom ik t dan niet gehoord heb, maar misschien heb ik toch niet zo goed geluisterd.
ik vond de dutchmen bij de opnames die volgende week op t verschijnen dus wél vals, maar ik zal nog eens terugluisteren wat ik van be sharp vind. t ging me meer om de toon van LekSikon...
ohquote:Op maandag 12 januari 2009 12:15 schreef Gia het volgende:
Nee, hij reageerde juist op jouw persiflage van Don.
Jij zei eerst dat jij kolok echt, echt, echt niet goed vond en daarna zei hij dat hij Be Sharp kei, kei en kei vals vond.
Wat dat publiek betreft, tja, ik denk niet dat ze er, bij de EO, om staan te springen als publiek tijdens een finale, die echt, echt, echt live is, contstant "BE SHARP" loopt te gillen. En niet stopt met applaudiseren als de opruier dit aangeeft. Met de halve finale konden ze dat er nog uitknippen. Met een finale kan dat niet.
Het is volgens mij bij dit soort koren niet meer dan normaal dat iemand in meerdere koren zingt... Ik vind niet dat hij hoeft te kiezen.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:49 schreef Gia het volgende:
Wat me wel is opgevallen is dat één en dezelfde man met drie koren mee gezongen heeft.
Met hoeveel mensen kun je dat geintje uithalen?
Dan zet je er dus 10 geschoolde stemmen neer en die laat je meedoen met 5 koren, waarbij je dan telkens weer 20 mensen bijzet. Tja, dan heb je wel topklasse in huis.
Dat één dirigent meerdere koren opgeeft, okay, kan nog. Is zijn probleem als ze tegelijk moeten. Maar dat koorleden met meerdere (drie) koren meezingen in hetzelfde programma moet toch niet kunnen, eigenlijk?
Waar gaat hij voor kiezen als Be Sharp en The Dutchmen in de finale komen?
Toch zal hij moeten kiezen als Dutchmen en Be Sharp of Fontys in de finale komt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:23 schreef kwakveense het volgende:
[..]
Het is volgens mij bij dit soort koren niet meer dan normaal dat iemand in meerdere koren zingt... Ik vind niet dat hij hoeft te kiezen.
Als zingen je hobby is en je doet dat bij twee koren, of drie, en die doen allemaal mee aan korenslag, vind ik niet dat je dan er ineens twee in de steek moet laten. de mensen die in meerdere koren zingen worden heus niet "ingezet" als versterking met geschoolde stemmen, ze zijn daar gewoon lid...
Ik vind het meer een aanfluiting wanneer je bij elk nummer hetzelfde blije gezicht trekt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef Burdie het volgende:
Wat een aanfluiting zeg, 'don't feel like dancing' van dat Helmondse koor.
Ik vind het sowieso niet zo'n leuk koor, maar dat zal kwestie van smaak zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het meer een aanfluiting wanneer je bij elk nummer hetzelfde blije gezicht trekt.
Blij en enthousiast, ook al gaat het over doodgaan, we blijven blij en enthousiast.![]()
![]()
![]()
Maar goed, persoonlijk ben ik ook niet zo gecharmeerd van 'don't feel like dancing', ongeacht wie het zingt.
Het was niet slecht gezongen, 't is gewoon een minder geslaagd nummer. Teveel tekst op de vierkante meter, zeg maar.
Moet je de beelden eens terugkijken, zonder geluid.quote:
Lieverd, ik had een verkeerd knopje gebruiktquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je de beelden eens terugkijken, zonder geluid.
Dan is het bij Kolok en Be Sharp in elk geval bij elk nummer anders. Beweging en uitdrukking aangepast aan de tekst.
Bij Fontys is het alleen maar![]()
![]()
Tja, en leeftijd misschien? Ik ben 45 en houd niet zo van dat blije studentikoze gedoe.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso niet zo'n leuk koor, maar dat zal kwestie van smaak zijn.
Ik begrijp jou ook wel. Maar het blijft een kwestie van smaak.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:39 schreef kwakveense het volgende:
ik snap wel wat je beodelt hoor, Gia, met dat theater. dat is ook niet wat mij direkt aantrekt in een koor.
ik kies voor leeuwenhart omdat ik ze ken én omdat ik ze erg mooi vind klinken, los van het theater. de klank van kolok en andere popkoren is me te onstubtiel en ongeschoold...
ik zal als ik tidj heb even zoeken naar filmpjes op youtube van wat ik mooie koormuziek/koren vind, en wat ik eigenlijk mís bij korenslag...
Over posters gesproken, die zie je overal hangen hierquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ja, als je de posters op de korenslag website moet geloven wint altijd een groot koor. Dus wat dat betreft goede hoop voor Pop Up.
Lekker lang laten hangen dan!quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:42 schreef easy-going het volgende:
[..]
Over posters gesproken, die zie je overal hangen hier
Ik heb net even met een Pop-Upper gebeld om te feliciteren en die zei idd ook zoiets.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:27 schreef Gia het volgende:
Ik denk volgende week pas, tijdens de uitzending.
Dat ze dan morgen of zo, opnames maken dat ze het koor verrassen met de wildcard. En dat dan in de uitzendiing laten zien.
Wat ik gehoord heb, krijgen de koren maandag de opdrachten te horen.
Okay, en daarna een eigen tekst gemaakt. Tja, dat kan natuurlijk. Want je mag ook een eigen arrangement ervan maken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:29 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb net even met een Pop-Upper gebeld om te feliciteren en die zei idd ook zoiets.
Ik vroeg gelijk naar dat Nederlandstalige nummermaar ze hebben het aangeleverd gekregen als een nummer van René Froger.
Het gaat bij zo'n stem/sms show toch ook niet om het zingen maar om hoeveel stemmen je krijgt.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:57 schreef kwakveense het volgende:
ik vind het echt onbegrijpelijk dat pop-up door is...ze zongen best wel vals!
Ok, kan nooit een aflevering zien... Dus vandaar dat ik het iedere keer vraagquote:
tsja, dat vind ik persoonlijk dus jammer....quote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef easy-going het volgende:
[..]
Het gaat bij zo'n stem/sms show toch ook niet om het zingen maar om hoeveel stemmen je krijgt.
Groot koor en ze hebben ongelooflijk veel aan pr gedaan hier in de regio.
Er zijn zat korenwedstrijden die wel beoordeeld worden door een vakjury. En ook daar heeft KOLOK al twee keer gewonnen. Dan doe je daar toch aan mee als 'prof' koor!quote:Op zondag 18 januari 2009 17:16 schreef kwakveense het volgende:
[..]
tsja, dat vind ik persoonlijk dus jammer....
dat is toch helemaal mijn punt niet??quote:Op zondag 18 januari 2009 18:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er zijn zat korenwedstrijden die wel beoordeeld worden door een vakjury. En ook daar heeft KOLOK al twee keer gewonnen. Dan doe je daar toch aan mee als 'prof' koor!
Waarom zou altijd alles door vaklui beoordeeld moeten worden. Geloof je ook een binnenhuisarchitect als jijzelf een andere smaak hebt over de inrichting van jouw huis of kantoor?
Zo'n vakjury gaat alleen maar voor 'geschoold', want dát is goed en de rest is slecht.
Het Nederlandse publiek heeft net zo goed een eigen smaak. En tja, die gaan nu eenmaal voor het koor waar ze zich misschien het meest mee kunnen vereenzelvigen. Het koor waar 'tante' in zingt, of 'de buurvrouw'.
Wat is daar mis mee?
Precies, het is een kwestie van smaak.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:45 schreef kwakveense het volgende:
ik ben het gewoon niet eens met de smaak van nederland dan... pech voor mij
Nounou, nu doe je net of Pop Up alleen maar bagger eruitgooit. Ze kunnen natuurlijk wel wat, anders waren ze nooit bij de laatste 9 gekomen, dat heeft toch echt de vakjury beslist.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:09 schreef kwakveense het volgende:
nou ja, dan maar elitair... maar k vind het inderdaad wel jammer dat mensen zonder verstand van muziek (blijkbaar, anders stem je echt niet op pop-up) de boventoon voeren in dit soort stemmingen...
Ja, het is al bekend wie door isquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:27 schreef Gia het volgende:
Ik denk volgende week pas, tijdens de uitzending.
Dat ze dan morgen of zo, opnames maken dat ze het koor verrassen met de wildcard. En dat dan in de uitzendiing laten zien.
Wat ik gehoord heb, krijgen de koren maandag de opdrachten te horen.
Dan moet je je inschrijven!!quote:Op zondag 18 januari 2009 22:57 schreef kwakveense het volgende:
nog even een paar voorbeeldjes van wat ík dan mooie koormuziek vind...
deze zijn van mijn eigen studentenkoor, maar t zijn maar voorbeeldjes... er zijn echt wel betere koren dan wij hieronder...
een groot koor hoeft niet onsubtiel te klinken...
kamerkoor van lang niet allemaal getrainde stemmen met een veel ingewikkelder arrangement dan wat je bij korenslag ziet...
ik vind t gewoon jammer dat je dit soort muziek, zonder happy clappy en zonder dansjes, niet ziet in korenslag...
of dit soort repertoire (prof opname, maar goed te doen door amateurs!)
Ja dat is dan weer een beetje jammer, maargoedquote:Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Fontys! En wie won daar ook al weer van in de halve finale? Dankzij het publiek?
Wat ben jij een akelig mens zeg!! Met je verheven en hautaine gebabbel over moeilijk en niet moeilijk. Ik hoor jouw koortje niet anders doen dan dezelfde akkoorden rondzingen. Nou, petje af, wat knap dat jullie met alle sopranen vanaf 0:35 seconden van St John of Damascus één noot tot het einde kunnen laten voortduren. Dat is érg moeilijk.....quote:Op maandag 19 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:
en sorry, de arrangementen van kolok hebben echt niet van die ingewikkelde akkoordprogressies en ritmes als de muziek van een goed klassiek kamerkoor...
De arrangementen van Kolok, en ook van PopUp, doen echt niet onder voor klassieke arrangementen. 't Is, nogmaals, een kwestie van 'wat vind je mooi'. Het is gewoon heel andere muziek.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:
en sorry, de arrangementen van kolok hebben echt niet van die ingewikkelde akkoordprogressies en ritmes als de muziek van een goed klassiek kamerkoor...
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat ben jij een akelig mens zeg!! Met je verheven en hautaine gebabbel over moeilijk en niet moeilijk. Ik hoor jouw koortje niet anders doen dan dezelfde akkoorden rondzingen. Nou, petje af, wat knap dat jullie met alle sopranen vanaf 0:35 seconden van St John of Damascus één noot tot het einde kunnen laten voortduren. Dat is érg moeilijk.....![]()
die wedstrijd ken ik wel, daar waren we uitgesloten omdat onze dirigent algemeen juryvoorzitter voor alle categorieën was...quote:Op maandag 19 januari 2009 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
De arrangementen van Kolok, en ook van PopUp, doen echt niet onder voor klassieke arrangementen. 't Is, nogmaals, een kwestie van 'wat vind je mooi'. Het is gewoon heel andere muziek.
En als er zoveel klassieke koren in Nederland zijn, waarom organiseren jullie dan niet een wedstrijd voor het beste klassieke koor van Nederland. Wat houd je tegen?
Kolok heeft al meermalen op koorfestivals de prijs "beste popkoor van Nederland" gewonnen.
En zo'n prijs was er ook in de klassieke versie. Dan doe je daar toch gewoon mee.
Of organiseer zelf iets voor klassieke koren. Potentiele deelnemers genoeg, als ik jou mag geloven.
Misschien is jouw gehoor wel beter gefocussed op klassieke muziek. Als je niet van pop houdt, dan ga je er misschien wel makkelijk vanuit dat het maar simpele muziek is. Dat is dus echt niet zo.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:10 schreef kwakveense het volgende:
en blijkbaar hoor ik iets niet in de arrangementen dat er wel in staat....
Ik geloof je onmiddellijk, maar dan moet je eens een keer af van dat alleswetende toontje dat je vaak gebruikt in topics over muziek. Je mag je mening ventileren, maar je geeft gewoon het gevoel door aan anderen (althans aan mij in ieder geval) dat ze nitwits zijn op muziekgebied. En daar heb ik een ongelooflijke hekel aan, want het komt heel hautain over. Vaak komt dit voor bij mensen die wel een beetje kennis en inzicht hebben, maar eigenlijk net niet genoeg om daadwerkelijk mee te kunnen praten en door bepaalde toonzetting (sorry, dat is niet als woordgrapje bedoeld) in hun uitlatingen net doen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben. Ik heb ooit samengewerkt met het hoofd regie van de Nederlandse opera. Die had een paar mede regisseurs, en een daarvan was nog niet zolang bezig en wist nog niet zoveel. Wat hij wel wist etaleerde hij uitvoerig en overdreven, met steevast de zin erachter: 'Sorry dat ik het zeg, maar wist jij dat niet eens????'quote:Op maandag 19 januari 2009 14:39 schreef kwakveense het volgende:
(sorry als ik wat fel reageerde, ik hou er niet van om een akelig mens genoemd te worden, want ik ben alles behalve akelig!)
Fontys.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef easy-going het volgende:
En stijgt de spanning al?
Hier in het streekkrantje staat overigens foute info, er word opgeroepen om voor koor B te stemmen, maar morgen is Pop Up koor A![]()
Kweet niet wie koor B is morgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |