Presentatie:quote:De EO start vanaf 24 mei wekelijks met de grote live-show Korenslag, gepresenteerd door Henny Huisman. De deelnemende koren strijden met elkaar om de titel ‘beste koor van Nederland’. In het programma draait het om zang, saamhorigheid en kwaliteit. Er gaven zich honderden koren op, waarvan ongeveer 120 auditie hebben gedaan. 16 zeer diverse koren zijn overgebleven, zoals shanty-, pop-, gospel- en a cappella-koren. Publiek en jury mogen samen bepalen wie doorgaat en uiteindelijk wint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door static op 24-05-2007 20:45:33 (Spoilertags gezet) ]
Maakt niet uit, altijd de spoiler-tags gebruiken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:37 schreef SigmundFreud het volgende:
teig: misschien een spoiler-tag gebruiken (als dit tenminste aanslaat)? Zo'n gospelkoor doet me altijd net iets te veel aan Sister Act denken.
Zoals ik al zei, ik weet niet meer als jullie, vind het gewoon leuk om bekenden te zien, en horen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:46 schreef static het volgende:
[..]
Maakt niet uit, altijd de spoiler-tags gebruiken.
Zijn kapsel is ook raar. Zeker bij Leco geweest, die hem een wat 'Italiaansere' look heeft gegevenquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:38 schreef static het volgende:
Wat een raar pak heeft Henny aan.
Dat is de reden dat ik zwaar allergisch ben voor koren (een uitzondering daargelaten). Dat die mensen niet de hipsten zijn maakt me niets uit, maar die overdreven en geforceerde ingestudeerde pasjes en matchende C&A-outfitjes, brrrr....quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Damn, die mensen zijn allemaal zo mánisch
Vind het ook een beetje gęnant om niet zulke vlotte mensen, vlot en wild en swingend en 'gek' te zien doen.![]()
Moet je over 4 weken maar naar Elijah kijken!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:13 schreef Malahide het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik zwaar allergisch ben voor koren (een uitzondering daargelaten). Dat die mensen niet de hipsten zijn maakt me niets uit, maar die overdreven en geforceerde ingestudeerde pasjes en matchende C&A-outfitjes, brrrr....
Ja, ik noem zoiets een Almere -gehaltequote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:13 schreef Malahide het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik zwaar allergisch ben voor koren (een uitzondering daargelaten). Dat die mensen niet de hipsten zijn maakt me niets uit, maar die overdreven en geforceerde ingestudeerde pasjes en matchende C&A-outfitjes, brrrr....
Don't get me wrong, ik vind het fantastisch dat zoveel mensen plezier beleven met hun zangkoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:24 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Moet je over 4 weken maar naar Elijah kijken!
Het is live, static.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:34 schreef static het volgende:
Dames, heren, plaats een post die ook maar iets op een spoiler lijkt in spoiler-tags.
Ohw.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is live, static.
Dus met de spoilers zal het wel meevallen.
Tis echt een kerkcultuur, de helft van alle katholieke kinderen heeft wel eens in een koortje gezongen hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Jee, ik hoor net dat er in Nederland zo'n 600.000 mensen zijn die lid zijn van een koor.
Da's nog eens een grote subcultuur
Dat dacht ik dus in het begin ook. Maar bij het gedeelte waarin de koren Robbie Williams vertolkten ging ik toch echt wel, met het geluid hard aan, uit m'n dak. Supermooi!quote:
Juan was dr toch gewoon bij??quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:31 schreef ymme het volgende:
A sing of friendship gaat uitteraard winnen.
Gisteren heb ik met mijn moeder 6x gebeld voor John.
We zaten samen te kijken met zijn man...Die was zenuwachtig.
Ja natuurlijk was hij erbijquote:
quote:Het koor ‘Euphonion Singers’ doet definitief niet mee aan EO’s Korenslag, hoewel ze eerder met positief gevolg auditie hadden gedaan. Het koor uit Wilsum en de EO kwamen helaas niet op een lijn over de voorwaarden van deelname.
De Euphonion Singers waren voor de uitzending van donderdag 31 mei ingepland, de tweede aflevering van Korenslag. In plaats daarvan heeft de EO een soortgelijk koor gevraagd. ‘Song and Relation’ uit Emst (gem. Epe) is zaterdag - met enthousiasme van beide kanten - bereid gevonden op te komen treden.
Het was voor de EO een forse tegenslag toen bekend werd dat Euphonion Singers niet aan Korenslag mee zou doen. Vooral omdat de live-uitzending al voor aanstaande donderdag gepland staat en dan is het extra teleurstellend dat een kwaliteitskoor zich daar niet zal presenteren. De EO benadrukt het te betreuren dat dit de uitkomst van de onderhandelingen is geworden.
De zoektocht naar een vervangend koor is wel direct in werking gesteld. Naar aanleiding van de audities zijn diverse koren in reserve gehouden. De EO koos voor Song and Relation, omdat zij vanwege hun uitstraling en genre de beste vervanging vormen.
Me moeder baalt, ze kent dat koor en zei dat dat koor wel eens een grote kans kon hebben om te winnenquote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:11 schreef superhero87 het volgende:
Mijn oom zit ook in de finaleronde van Korenslag als 1 van de Piraten van de Piratenkoor![]()
![]()
Ik heb gehoord waarom ze de voorwaarden niet accepteerden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:35 schreef SigmundFreud het volgende:
Rayman: kun je erachter komen met welke voorwaarde(n) het koor niet akkoord ging? Ik vind het zo'n vreemd verhaal. Wilden ze niet herkenbaar in beeld? Ik vermoed dat het ging om de voorwaarden voor de uiteindelijke exploitatie als ze zouden winnen, maar toch.
ouder worden is niet erg: het wordt pas ernstig als je NIET meer ouder wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:40 schreef SigmundFreud het volgende:
Ik had Hennie een tijd niet gezien, hij is wel oud geworden.
quote:
Goh, wat geef jij origineel commentaarquote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:13 schreef Malahide het volgende:
[..]
Had het niet gezien maar ik vind het op die manier wel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:02 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Goh, wat geef jij origineel commentaar
lullig gezegd, maar totaal mee eens!quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:25 schreef ABBAfan het volgende:
Geef ons nou alsjeblieft een swingend negerkoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |