dat is toch helemaal mijn punt niet??quote:Op zondag 18 januari 2009 18:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er zijn zat korenwedstrijden die wel beoordeeld worden door een vakjury. En ook daar heeft KOLOK al twee keer gewonnen. Dan doe je daar toch aan mee als 'prof' koor!
Waarom zou altijd alles door vaklui beoordeeld moeten worden. Geloof je ook een binnenhuisarchitect als jijzelf een andere smaak hebt over de inrichting van jouw huis of kantoor?
Zo'n vakjury gaat alleen maar voor 'geschoold', want dát is goed en de rest is slecht.
Het Nederlandse publiek heeft net zo goed een eigen smaak. En tja, die gaan nu eenmaal voor het koor waar ze zich misschien het meest mee kunnen vereenzelvigen. Het koor waar 'tante' in zingt, of 'de buurvrouw'.
Wat is daar mis mee?
Precies, het is een kwestie van smaak.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:45 schreef kwakveense het volgende:
ik ben het gewoon niet eens met de smaak van nederland dan... pech voor mij
Nounou, nu doe je net of Pop Up alleen maar bagger eruitgooit. Ze kunnen natuurlijk wel wat, anders waren ze nooit bij de laatste 9 gekomen, dat heeft toch echt de vakjury beslist.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:09 schreef kwakveense het volgende:
nou ja, dan maar elitair... maar k vind het inderdaad wel jammer dat mensen zonder verstand van muziek (blijkbaar, anders stem je echt niet op pop-up) de boventoon voeren in dit soort stemmingen...
Ja, het is al bekend wie door isquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:27 schreef Gia het volgende:
Ik denk volgende week pas, tijdens de uitzending.
Dat ze dan morgen of zo, opnames maken dat ze het koor verrassen met de wildcard. En dat dan in de uitzendiing laten zien.
Wat ik gehoord heb, krijgen de koren maandag de opdrachten te horen.
Dan moet je je inschrijven!!quote:Op zondag 18 januari 2009 22:57 schreef kwakveense het volgende:
nog even een paar voorbeeldjes van wat ík dan mooie koormuziek vind...
deze zijn van mijn eigen studentenkoor, maar t zijn maar voorbeeldjes... er zijn echt wel betere koren dan wij hieronder...
een groot koor hoeft niet onsubtiel te klinken...
kamerkoor van lang niet allemaal getrainde stemmen met een veel ingewikkelder arrangement dan wat je bij korenslag ziet...
ik vind t gewoon jammer dat je dit soort muziek, zonder happy clappy en zonder dansjes, niet ziet in korenslag...
of dit soort repertoire (prof opname, maar goed te doen door amateurs!)
Ja dat is dan weer een beetje jammer, maargoedquote:Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Fontys! En wie won daar ook al weer van in de halve finale? Dankzij het publiek?
Wat ben jij een akelig mens zeg!! Met je verheven en hautaine gebabbel over moeilijk en niet moeilijk. Ik hoor jouw koortje niet anders doen dan dezelfde akkoorden rondzingen. Nou, petje af, wat knap dat jullie met alle sopranen vanaf 0:35 seconden van St John of Damascus één noot tot het einde kunnen laten voortduren. Dat is érg moeilijk.....quote:Op maandag 19 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:
en sorry, de arrangementen van kolok hebben echt niet van die ingewikkelde akkoordprogressies en ritmes als de muziek van een goed klassiek kamerkoor...
De arrangementen van Kolok, en ook van PopUp, doen echt niet onder voor klassieke arrangementen. 't Is, nogmaals, een kwestie van 'wat vind je mooi'. Het is gewoon heel andere muziek.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:
en sorry, de arrangementen van kolok hebben echt niet van die ingewikkelde akkoordprogressies en ritmes als de muziek van een goed klassiek kamerkoor...
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat ben jij een akelig mens zeg!! Met je verheven en hautaine gebabbel over moeilijk en niet moeilijk. Ik hoor jouw koortje niet anders doen dan dezelfde akkoorden rondzingen. Nou, petje af, wat knap dat jullie met alle sopranen vanaf 0:35 seconden van St John of Damascus één noot tot het einde kunnen laten voortduren. Dat is érg moeilijk.....![]()
die wedstrijd ken ik wel, daar waren we uitgesloten omdat onze dirigent algemeen juryvoorzitter voor alle categorieën was...quote:Op maandag 19 januari 2009 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
De arrangementen van Kolok, en ook van PopUp, doen echt niet onder voor klassieke arrangementen. 't Is, nogmaals, een kwestie van 'wat vind je mooi'. Het is gewoon heel andere muziek.
En als er zoveel klassieke koren in Nederland zijn, waarom organiseren jullie dan niet een wedstrijd voor het beste klassieke koor van Nederland. Wat houd je tegen?
Kolok heeft al meermalen op koorfestivals de prijs "beste popkoor van Nederland" gewonnen.
En zo'n prijs was er ook in de klassieke versie. Dan doe je daar toch gewoon mee.
Of organiseer zelf iets voor klassieke koren. Potentiele deelnemers genoeg, als ik jou mag geloven.
Misschien is jouw gehoor wel beter gefocussed op klassieke muziek. Als je niet van pop houdt, dan ga je er misschien wel makkelijk vanuit dat het maar simpele muziek is. Dat is dus echt niet zo.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:10 schreef kwakveense het volgende:
en blijkbaar hoor ik iets niet in de arrangementen dat er wel in staat....
Ik geloof je onmiddellijk, maar dan moet je eens een keer af van dat alleswetende toontje dat je vaak gebruikt in topics over muziek. Je mag je mening ventileren, maar je geeft gewoon het gevoel door aan anderen (althans aan mij in ieder geval) dat ze nitwits zijn op muziekgebied. En daar heb ik een ongelooflijke hekel aan, want het komt heel hautain over. Vaak komt dit voor bij mensen die wel een beetje kennis en inzicht hebben, maar eigenlijk net niet genoeg om daadwerkelijk mee te kunnen praten en door bepaalde toonzetting (sorry, dat is niet als woordgrapje bedoeld) in hun uitlatingen net doen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben. Ik heb ooit samengewerkt met het hoofd regie van de Nederlandse opera. Die had een paar mede regisseurs, en een daarvan was nog niet zolang bezig en wist nog niet zoveel. Wat hij wel wist etaleerde hij uitvoerig en overdreven, met steevast de zin erachter: 'Sorry dat ik het zeg, maar wist jij dat niet eens????'quote:Op maandag 19 januari 2009 14:39 schreef kwakveense het volgende:
(sorry als ik wat fel reageerde, ik hou er niet van om een akelig mens genoemd te worden, want ik ben alles behalve akelig!)
Fontys.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef easy-going het volgende:
En stijgt de spanning al?
Hier in het streekkrantje staat overigens foute info, er word opgeroepen om voor koor B te stemmen, maar morgen is Pop Up koor A![]()
Kweet niet wie koor B is morgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |