abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2009 @ 18:45:09 #281
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65180820
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er zijn zat korenwedstrijden die wel beoordeeld worden door een vakjury. En ook daar heeft KOLOK al twee keer gewonnen. Dan doe je daar toch aan mee als 'prof' koor!

Waarom zou altijd alles door vaklui beoordeeld moeten worden. Geloof je ook een binnenhuisarchitect als jijzelf een andere smaak hebt over de inrichting van jouw huis of kantoor?
Zo'n vakjury gaat alleen maar voor 'geschoold', want dát is goed en de rest is slecht.

Het Nederlandse publiek heeft net zo goed een eigen smaak. En tja, die gaan nu eenmaal voor het koor waar ze zich misschien het meest mee kunnen vereenzelvigen. Het koor waar 'tante' in zingt, of 'de buurvrouw'.

Wat is daar mis mee?
dat is toch helemaal mijn punt niet??

ik vind het gewoon jammer dat het publiek zich meer identificeert met regio en muziekkeuze van een koor, dan met de kwaliteit dat is alles wat ik zeg!

ik ben het gewoon niet eens met de smaak van nederland dan... pech voor mij
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 18 januari 2009 @ 19:01:06 #282
3542 Gia
User under construction
pi_65181406
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:45 schreef kwakveense het volgende:

ik ben het gewoon niet eens met de smaak van nederland dan... pech voor mij
Precies, het is een kwestie van smaak.

Op de korenslag site gaan de meningen zover dat sommigen zich zelfs ver verheven voelen boven de gewone man. Want zij hebben verstand van muziek en dus is hun mening waar. En is de rest gewoon dom volk.
Sommigen halen er zelfs de politiek bij: "Gelukkig zijn er geen referenda in Nederland, want als datzelfde domme volk over zúlke dingen zou mogen beslissen!"

Echt erg.
  zondag 18 januari 2009 @ 19:09:13 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65181651
nou ja, dan maar elitair... maar k vind het inderdaad wel jammer dat mensen zonder verstand van muziek (blijkbaar, anders stem je echt niet op pop-up) de boventoon voeren in dit soort stemmingen...

t programma gaat om t beste koor, niet om de beste pr of de gezelligste achterban...

maar ja, dat heb je nu eenmaal met tv stemmingen, en idd. ook met democratie: de kans bestaat dat mensen die niet jouw mening delen in de meerderheid zijn, maar goed, dat betekent niet dat ik tegen democratie ben wel tegen referenda overigens...
pi_65183023
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:09 schreef kwakveense het volgende:
nou ja, dan maar elitair... maar k vind het inderdaad wel jammer dat mensen zonder verstand van muziek (blijkbaar, anders stem je echt niet op pop-up) de boventoon voeren in dit soort stemmingen...
Nounou, nu doe je net of Pop Up alleen maar bagger eruitgooit. Ze kunnen natuurlijk wel wat, anders waren ze nooit bij de laatste 9 gekomen, dat heeft toch echt de vakjury beslist.

Ok, ik geef wel toe dat ik geen verstand van muziek heb
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_65187382
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:27 schreef Gia het volgende:
Ik denk volgende week pas, tijdens de uitzending.
Dat ze dan morgen of zo, opnames maken dat ze het koor verrassen met de wildcard. En dat dan in de uitzendiing laten zien.
Wat ik gehoord heb, krijgen de koren maandag de opdrachten te horen.
Ja, het is al bekend wie door is !

[ Bericht 6% gewijzigd door booo op 19-01-2009 00:04:06 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 22:57:42 #286
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65191493
nog even een paar voorbeeldjes van wat ík dan mooie koormuziek vind...

deze zijn van mijn eigen studentenkoor, maar t zijn maar voorbeeldjes... er zijn echt wel betere koren dan wij hieronder...

een groot koor hoeft niet onsubtiel te klinken...

kamerkoor van lang niet allemaal getrainde stemmen met een veel ingewikkelder arrangement dan wat je bij korenslag ziet...

ik vind t gewoon jammer dat je dit soort muziek, zonder happy clappy en zonder dansjes, niet ziet in korenslag...
of dit soort repertoire (prof opname, maar goed te doen door amateurs!)

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakveense op 18-01-2009 23:14:48 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 12:15:47 #287
3542 Gia
User under construction
pi_65203188
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:57 schreef kwakveense het volgende:
nog even een paar voorbeeldjes van wat ík dan mooie koormuziek vind...

deze zijn van mijn eigen studentenkoor, maar t zijn maar voorbeeldjes... er zijn echt wel betere koren dan wij hieronder...

een groot koor hoeft niet onsubtiel te klinken...

kamerkoor van lang niet allemaal getrainde stemmen met een veel ingewikkelder arrangement dan wat je bij korenslag ziet...

ik vind t gewoon jammer dat je dit soort muziek, zonder happy clappy en zonder dansjes, niet ziet in korenslag...
of dit soort repertoire (prof opname, maar goed te doen door amateurs!)

Dan moet je je inschrijven!!

Ik persoonlijk houd niet zo van klassiek, maar maak al muziek vanaf mijn 5de. Ik heb dus echt wel verstand van muziek. Kolok heeft heel moeilijke arrangementen, dat het geen klassiek is, wil niet zeggen dat het niet moeilijk is.
Geef mij maar popmuziek, jazz, country of zelfs musical, maar liever geen klassiek.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:25:47 #288
3542 Gia
User under construction
pi_65203446
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:29 schreef booo het volgende:

[..]

Ja, het is al bekend wie door is !
Fontys! En wie won daar ook al weer van in de halve finale? Dankzij het publiek?
pi_65204106
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Fontys! En wie won daar ook al weer van in de halve finale? Dankzij het publiek?
Ja dat is dan weer een beetje jammer, maargoed
  maandag 19 januari 2009 @ 12:47:19 #290
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65204167
wij hebben ons niet ingeschreven omdat we tussen al het popgeweld toch geen kans maken.

het grootste deel van de koorzangers in nederland zingt nu eenmaal klassiek, en ik vind het jammer dat de ópzet van het programma er voor zorgt dat dit soort koren in korenslag nooit een kans zouden maken. die koren klinekn namel;ijk níet leuk als ze pop zingen, en zijn neit van de dansjes...

en sorry, de arrangementen van kolok hebben echt niet van die ingewikkelde akkoordprogressies en ritmes als de muziek van een goed klassiek kamerkoor...
  maandag 19 januari 2009 @ 13:36:56 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65206090
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:

en sorry, de arrangementen van kolok hebben echt niet van die ingewikkelde akkoordprogressies en ritmes als de muziek van een goed klassiek kamerkoor...
Wat ben jij een akelig mens zeg!! Met je verheven en hautaine gebabbel over moeilijk en niet moeilijk. Ik hoor jouw koortje niet anders doen dan dezelfde akkoorden rondzingen. Nou, petje af, wat knap dat jullie met alle sopranen vanaf 0:35 seconden van St John of Damascus één noot tot het einde kunnen laten voortduren. Dat is érg moeilijk.....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 19 januari 2009 @ 14:00:05 #292
3542 Gia
User under construction
pi_65206982
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:
De arrangementen van Kolok, en ook van PopUp, doen echt niet onder voor klassieke arrangementen. 't Is, nogmaals, een kwestie van 'wat vind je mooi'. Het is gewoon heel andere muziek.

En als er zoveel klassieke koren in Nederland zijn, waarom organiseren jullie dan niet een wedstrijd voor het beste klassieke koor van Nederland. Wat houd je tegen?

Kolok heeft al meermalen op koorfestivals de prijs "beste popkoor van Nederland" gewonnen.
En zo'n prijs was er ook in de klassieke versie. Dan doe je daar toch gewoon mee.
Of organiseer zelf iets voor klassieke koren. Potentiele deelnemers genoeg, als ik jou mag geloven.
  maandag 19 januari 2009 @ 14:08:11 #293
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65207288
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wat ben jij een akelig mens zeg!! Met je verheven en hautaine gebabbel over moeilijk en niet moeilijk. Ik hoor jouw koortje niet anders doen dan dezelfde akkoorden rondzingen. Nou, petje af, wat knap dat jullie met alle sopranen vanaf 0:35 seconden van St John of Damascus één noot tot het einde kunnen laten voortduren. Dat is érg moeilijk.....
ik ook van jou

en st john of damascus is niet ingewikkeld nee... dat was een voorbeeld van dat t ook minder schreeuwerig kan, met 100 man, niet van mooie en ingewikkelde dingen..

maar prima joh, dan babbel ik hautain en verheven wel elders verder...

ik heb overigens nooit gemeend dat het koor waar ik in zing het beste koor van nederland is verre van dat... ik gaf gewoon aan wat ik mooi vind...en ik blijf erbij dat op toon blijven vele malen makkelijker is als je er muziek onder hebt in een pop-nummer... (daarom zakt dat 2e a-capella stukje bij ons niet zo onwijs goeie koor ook een beetje)
  maandag 19 januari 2009 @ 14:10:21 #294
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65207357
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

De arrangementen van Kolok, en ook van PopUp, doen echt niet onder voor klassieke arrangementen. 't Is, nogmaals, een kwestie van 'wat vind je mooi'. Het is gewoon heel andere muziek.

En als er zoveel klassieke koren in Nederland zijn, waarom organiseren jullie dan niet een wedstrijd voor het beste klassieke koor van Nederland. Wat houd je tegen?

Kolok heeft al meermalen op koorfestivals de prijs "beste popkoor van Nederland" gewonnen.
En zo'n prijs was er ook in de klassieke versie. Dan doe je daar toch gewoon mee.
Of organiseer zelf iets voor klassieke koren. Potentiele deelnemers genoeg, als ik jou mag geloven.
die wedstrijd ken ik wel, daar waren we uitgesloten omdat onze dirigent algemeen juryvoorzitter voor alle categorieën was... en dan nog gaat t bestuur erover of ze tijd hebben/geld hebben om mee te doen aan dat soort dingen. ik gok van niet...

en ik zeg toch ook neit dat Kolok slecht is? in hun categorie geloof ik zeker dat zij tot de besten behoren.
ik vind pop-up bedúidend minder goed dan de andere koren, en blijkbaar hoor ik iets niet in de arrangementen dat er wel in staat....
  maandag 19 januari 2009 @ 14:33:31 #295
3542 Gia
User under construction
pi_65208224
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:10 schreef kwakveense het volgende:
en blijkbaar hoor ik iets niet in de arrangementen dat er wel in staat....
Misschien is jouw gehoor wel beter gefocussed op klassieke muziek. Als je niet van pop houdt, dan ga je er misschien wel makkelijk vanuit dat het maar simpele muziek is. Dat is dus echt niet zo.

Waar ik overigens het meest van houd is meer een mengelmoesje, zoals de symphonische rock van Queen.
Op de elpees "Day at the races" en "night at the opera" staan erg goede en moeilijke arrangementen. Grote klasse. En dat is muziek die zowel een popkoor als een klassiek koor ten gehore zou kunnen brengen in eigen arrangementen.

Dat zou IK nu weleens op tv willen zien. Een korenwedstrijd waarbij verschillende genres door alle koren gezongen moeten worden. Laat elk koor een 'Love of my life' van Queen zingen, in een eigen arrangement. Dan kun je goed kwaliteit vergelijken.
Nu gaat het alleen om smaak.
  maandag 19 januari 2009 @ 14:39:06 #296
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65208467
dat lijkt me ook veel leuker! en eerlijker, en representatiever. want de opdrachten die koren hier krijgen liggen toch allemaal in 1 genre een beetje...en dat is jammer, vind ik

(sorry als ik wat fel reageerde, ik hou er niet van om een akelig mens genoemd te worden, want ik ben alles behalve akelig!)
  maandag 19 januari 2009 @ 14:55:12 #297
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65209095
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:39 schreef kwakveense het volgende:

(sorry als ik wat fel reageerde, ik hou er niet van om een akelig mens genoemd te worden, want ik ben alles behalve akelig!)
Ik geloof je onmiddellijk, maar dan moet je eens een keer af van dat alleswetende toontje dat je vaak gebruikt in topics over muziek. Je mag je mening ventileren, maar je geeft gewoon het gevoel door aan anderen (althans aan mij in ieder geval) dat ze nitwits zijn op muziekgebied. En daar heb ik een ongelooflijke hekel aan, want het komt heel hautain over. Vaak komt dit voor bij mensen die wel een beetje kennis en inzicht hebben, maar eigenlijk net niet genoeg om daadwerkelijk mee te kunnen praten en door bepaalde toonzetting (sorry, dat is niet als woordgrapje bedoeld) in hun uitlatingen net doen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben. Ik heb ooit samengewerkt met het hoofd regie van de Nederlandse opera. Die had een paar mede regisseurs, en een daarvan was nog niet zolang bezig en wist nog niet zoveel. Wat hij wel wist etaleerde hij uitvoerig en overdreven, met steevast de zin erachter: 'Sorry dat ik het zeg, maar wist jij dat niet eens????'

Het hoofd regie heeft daar hele korte metten mee gemaakt. Snobs en strebers waren niet gewenst. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, en bovendien, als je gewoon doet krijg je veel meer gedaan van je medemuziekliefhebbers.

Ik hoop dat ik met dit voorbeeld duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel en hoe je telkens weer op mij overkomt kwakveense. En dan nu maar zand erover, niet akelig mens Back to Kolok of Fontys for winner!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 19 januari 2009 @ 15:09:07 #298
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65209645
oh ik weet t al! wij hadden ooit mot over "vals zingen" ik druk me misschien neit altijd even gelukkig uit op fora...maar in t echt ben ik niet zo vervelend hoor over dit soort onderwerpen...

ik ben idd ook voor kolok of fontys kolok is goed in zn categorie, en fontys zijn getalenteerde jonge mensen waar ik er eentje van ken
pi_65345407
En stijgt de spanning al?
Hier in het streekkrantje staat overigens foute info, er word opgeroepen om voor koor B te stemmen, maar morgen is Pop Up koor A
Kweet niet wie koor B is morgen?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:47:37 #300
3542 Gia
User under construction
pi_65345644
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef easy-going het volgende:
En stijgt de spanning al?
Hier in het streekkrantje staat overigens foute info, er word opgeroepen om voor koor B te stemmen, maar morgen is Pop Up koor A
Kweet niet wie koor B is morgen?
Fontys.
Kolok is koor C.

Voor het plaatje hè? De twee grote koren aan de buitenkant.

Maar schijnbaar zijn ze er nog niet helemaal uit of er wel gestemd moet gaan worden. Door het vele commentaar op de grote koren is er overleg geweest om het dan maar aan de vakjury over te laten.
Wat het nou gaat worden...... geen idee.

Ze kregen ook pas heel laat de muziek. Woensdag laat op de middag of zo!!
Veel tijd om in te studeren was er dus niet. Sowieso hebben de mensen van die grote koren allemaal gewoon een baan overdag. Dus die hebben alleen al de avonden en dan zaterdag nog de hele dag.

Maar goed: Dan laten ze maar zien wat ze kunnen leren in zo'n korte tijd.

Ben heel erg benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')