Jouw toon, even daarvoor, de imitatie van Don, is anders ook niet zo vriendelijk. Eigenlijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:20 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hm, ik let daar normaal gesproken heel erg op, dus vandaar dat ik me afvroeg waarom ik t dan niet gehoord heb, maar misschien heb ik toch niet zo goed geluisterd.
ik vond de dutchmen bij de opnames die volgende week op t verschijnen dus wél vals, maar ik zal nog eens terugluisteren wat ik van be sharp vind. t ging me meer om de toon van LekSikon...
ohquote:Op maandag 12 januari 2009 12:15 schreef Gia het volgende:
Nee, hij reageerde juist op jouw persiflage van Don.
Jij zei eerst dat jij kolok echt, echt, echt niet goed vond en daarna zei hij dat hij Be Sharp kei, kei en kei vals vond.
Wat dat publiek betreft, tja, ik denk niet dat ze er, bij de EO, om staan te springen als publiek tijdens een finale, die echt, echt, echt live is, contstant "BE SHARP" loopt te gillen. En niet stopt met applaudiseren als de opruier dit aangeeft. Met de halve finale konden ze dat er nog uitknippen. Met een finale kan dat niet.
Het is volgens mij bij dit soort koren niet meer dan normaal dat iemand in meerdere koren zingt... Ik vind niet dat hij hoeft te kiezen.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:49 schreef Gia het volgende:
Wat me wel is opgevallen is dat één en dezelfde man met drie koren mee gezongen heeft.
Met hoeveel mensen kun je dat geintje uithalen?
Dan zet je er dus 10 geschoolde stemmen neer en die laat je meedoen met 5 koren, waarbij je dan telkens weer 20 mensen bijzet. Tja, dan heb je wel topklasse in huis.
Dat één dirigent meerdere koren opgeeft, okay, kan nog. Is zijn probleem als ze tegelijk moeten. Maar dat koorleden met meerdere (drie) koren meezingen in hetzelfde programma moet toch niet kunnen, eigenlijk?
Waar gaat hij voor kiezen als Be Sharp en The Dutchmen in de finale komen?
Toch zal hij moeten kiezen als Dutchmen en Be Sharp of Fontys in de finale komt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:23 schreef kwakveense het volgende:
[..]
Het is volgens mij bij dit soort koren niet meer dan normaal dat iemand in meerdere koren zingt... Ik vind niet dat hij hoeft te kiezen.
Als zingen je hobby is en je doet dat bij twee koren, of drie, en die doen allemaal mee aan korenslag, vind ik niet dat je dan er ineens twee in de steek moet laten. de mensen die in meerdere koren zingen worden heus niet "ingezet" als versterking met geschoolde stemmen, ze zijn daar gewoon lid...
Ik vind het meer een aanfluiting wanneer je bij elk nummer hetzelfde blije gezicht trekt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef Burdie het volgende:
Wat een aanfluiting zeg, 'don't feel like dancing' van dat Helmondse koor.
Ik vind het sowieso niet zo'n leuk koor, maar dat zal kwestie van smaak zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het meer een aanfluiting wanneer je bij elk nummer hetzelfde blije gezicht trekt.
Blij en enthousiast, ook al gaat het over doodgaan, we blijven blij en enthousiast.![]()
![]()
![]()
Maar goed, persoonlijk ben ik ook niet zo gecharmeerd van 'don't feel like dancing', ongeacht wie het zingt.
Het was niet slecht gezongen, 't is gewoon een minder geslaagd nummer. Teveel tekst op de vierkante meter, zeg maar.
Moet je de beelden eens terugkijken, zonder geluid.quote:
Lieverd, ik had een verkeerd knopje gebruiktquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je de beelden eens terugkijken, zonder geluid.
Dan is het bij Kolok en Be Sharp in elk geval bij elk nummer anders. Beweging en uitdrukking aangepast aan de tekst.
Bij Fontys is het alleen maar![]()
![]()
Tja, en leeftijd misschien? Ik ben 45 en houd niet zo van dat blije studentikoze gedoe.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso niet zo'n leuk koor, maar dat zal kwestie van smaak zijn.
Ik begrijp jou ook wel. Maar het blijft een kwestie van smaak.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:39 schreef kwakveense het volgende:
ik snap wel wat je beodelt hoor, Gia, met dat theater. dat is ook niet wat mij direkt aantrekt in een koor.
ik kies voor leeuwenhart omdat ik ze ken én omdat ik ze erg mooi vind klinken, los van het theater. de klank van kolok en andere popkoren is me te onstubtiel en ongeschoold...
ik zal als ik tidj heb even zoeken naar filmpjes op youtube van wat ik mooie koormuziek/koren vind, en wat ik eigenlijk mís bij korenslag...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |