En wat is daar mis mee? Het is toch een EO programma!quote:Op zondag 14 december 2008 00:14 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wel overduidelijk dat al die audities gewoon in het gebouw van de EO worden opgenomen
Er moet zaterdag wel degelijk gesms't worden. Check je tv-gids maar.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:46 schreef marcodej het volgende:
Morgen weer toch?
Vind het een verrassend leuk programma (hoewel ik koren zelf ontzettend kneuterig vind). Op zich vind ik al het niet hebben overloze onderbrekingen dat je moet gaan sms'en enorm voor dit programma spreken! Lekker veel vaart en niet te gecompliceerd / gemaakt spannend.
Vind het niveau hoger dan vorig jaar!
Klopt, maar het is niet zo overdadig aanwezig als bij andere Idols/Popstars-achtige programma's. In dit programma zit veel meer vaart. Er wordt ook niet enorm gerekt naar een apotheose.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Er moet zaterdag wel degelijk gesms't worden. Check je tv-gids maar.
Uitzending tot een uur of 9, daarna stemmen op 09090003 , of Koor C naar 3669.![]()
Enneh, hier wordt gedurende de avond een paar keer aan herinnerd.
Nee, dat klopt wel. Maar het is dan ook op Nederland 2, daar komt ook geen reclame tussendoor, dat scheelt.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet zo overdadig aanwezig als bij andere Idols/Popstars-achtige programma's. In dit programma zit veel meer vaart. Er wordt ook niet enorm gerekt naar een apotheose.
Met het eerste deel ben ik het wel eens. Heel geschoolde stemmen maar geen samenzang en inderdaad ongelijk.quote:Op zondag 21 december 2008 18:12 schreef kwakveense het volgende:
jammer dat je bij fontys jazz hoort dat t niet echt een hele samengesmolten koorklank heeft. en ze repeeren natuurlijk minder vaak dus je hoort dat de inzetten niet zo gelijk zijn soms..
technisch de beste zangers, maar ik vind de koorklank van connection dus veel mooier.
aan popkoren zoals kolok heb ik echt een bagger hekelzo lelijk vind ik dat...echt de ver-tros/sbs-ing van de koormuziek....
quote:Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze volgende keer tegen Pop-Up moeten. Die twee lijken me wel aan elkaar gewaagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier had uw advertentie kunnen staan :P
tsja, ik hou gewoon niet van popkoren... ik kom uit de klassieke zang hoek en ik vind het geluid van een popkoor gewoon lelijk... vind het ook echt heel jammer dat er geen enkel goed klassiek koor meedoet....quote:Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Met het eerste deel ben ik het wel eens. Heel geschoolde stemmen maar geen samenzang en inderdaad ongelijk.
Met het tweede deel ben ik het niet eens, en niet alleen omdat ik uit Helmond kom.
Ik vond Connection heel mat zingen. Te veel op de nootjes. Gewoon goed, maar meer niet.
Bij Kolok was het jammer dat ze even wegvielen bij Joy to the world, maar voor de rest swingt het wel.
Ben benieuwd of ze volgende keer tegen Pop-Up moeten. Die twee lijken me wel aan elkaar gewaagd.
quote:Op zondag 21 december 2008 22:59 schreef easy-going het volgende:
[..]Haha, bedankt. A.s. zaterdag uitzending? Ga zeker kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke koren zitten nog meer in de uitzending met pop-up?
Be Sharp en Pearl.quote:Op maandag 22 december 2008 01:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, bedankt. A.s. zaterdag uitzending? Ga zeker kijken.
Welke koren zitten nog meer in de uitzending met pop-up?
Oh, okay.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel grappig, degene die van Pop Up bij de intro het solo-stukje zong is de moeder van het vriendje van mijn zoon die een paar huizen verderop woont. Zij heeft de voorrondes niet meegedaan, en nu meteen even de solo.
Heel raar om haar ineens zo vol in beeld te zien
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik hoop uiteraard op de publieksstem voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. koor van een van mn beste vriendinnetjes. maar niet alleen daarom! ik heb ze live gezien en dan zijn ze zó leuk en zó goed. op tv kwam t echt minder goed over.
verder haat ik echt uit de grond van mn hart die grote schreeuw popkoren zoals kolok, pop-up, en harderwijk. dat heeft echt NIKS met muziek te maken, sorry...
ik hoop op be sharp in de finale, en dutchmen, die zijn gewoon echt goed en hebben ook koorklank. fontys is goed maar klinkt niet als een koor.
leeuwenhart gun ik het ook heel erg, denk alleen niet dat t ze gaat lukken.
maar goed, die treden toch al op op europa cantat omdat ze het Nederlads Koorfestival landelijek finale hebben gewonnen en dus koor van het jaar zijn (veel representatiever, want met aparte voorrondes in alle categorieën, en een wél deskunidge jury).Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
quote:Op zondag 28 december 2008 10:00 schreef kwakveense het volgende:Wist ik al, hoor, wilde niet alles verraden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kolok heeft dat, meen ik, eens gewonnen, een paar jaar terug.quote:leeuwenhart gun ik het ook heel erg, denk alleen niet dat t ze gaat lukken.
maar goed, die treden toch al op op europa cantat omdat ze het Nederlads Koorfestival landelijek finale hebben gewonnen en dus koor van het jaar zijn (veel representatiever, want met aparte voorrondes in alle categorieën, en een wél deskunidge jury).
![]()
Dwz, in hun categorie:
http://www.theagenda.nl/e49487_kolok.htmlquote:Tijdens de halve finale die gehouden werd in Oudenbosch zaterdag 19 maart 2005 kwam KOLOK op het Nederlands korenfestival als beste uit de bus in de categorie grote gemengde koren lichte muziek.
Ik sprak gisteravond nog even iemand van Pop Up en haar verwachtingen zijn eigenlijk ook wel dat de halve finale het hoogst haalbaar is voor hen.quote:Op zondag 28 december 2008 00:28 schreef Gia het volgende:
Tja, dat wordt dan The Dutchmen door, gok ik. Die zijn echt goed. Ik verwacht dat die ook wel naar de finale gaan.
Verder denk ik dat Fontys of Be Sharp door zullen stoten naar de finale. Niet allebei naar de finale a.u.b.
En dan een wildcard voor Kolok, hoop ik.
ah ik bedoelde de finale van de categoriewinnaarsquote:Op zondag 28 december 2008 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Wist ik al, hoor, wilde niet alles verraden.![]()
[..]
Kolok heeft dat, meen ik, eens gewonnen, een paar jaar terug.![]()
Dwz, in hun categorie:
http://www.theagenda.nl/e49487_kolok.html
[..]
Inderdaad. En dan scheelt het wel wanneer je als groot koor, bijvoorbeeld, tegen twee kleine koren moet.quote:Op zondag 28 december 2008 17:57 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik sprak gisteravond nog even iemand van Pop Up en haar verwachtingen zijn eigenlijk ook wel dat de halve finale het hoogst haalbaar is voor hen.
Maar met stemmen/sms weet je het natuurlijk nooit.
quote:Op maandag 29 december 2008 00:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Pop up bestaat uit 65 90leden. Als die tegen de 12 van Fontys moeten, is dat een enorm verschil.
Ik weet welke koren de 6de moeten aantreden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:15 schreef easy-going het volgende:
Weet je al wie tegen wie moet?
Ik zag wel dat de opnames voor Pop Up de 9e zijn (uitzending 17 januari)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de andere halve finale is één koor dus nog onbekend. Daar moet a.s. zaterdag dan nog voor gestemd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop erg opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:39 schreef Gia het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Be Sharp en Fontys, ben ik toch voor Be Sharp, omdat dat gewoon een bestaand koor is. Een vereniging. Fontys is een gelegenheidskoortje van conservatoriumstudenten. Volgend jaar zijn dat weer compleet andere mensen of bestaat het niet eens meer.
Maar goed, ik ben zelf uiteraard helemaal voor KOLOK in de finale. En dan dus liefst met Dutchmen en Be Sharp.
Ik zeg toch niet dat een gelegenheidskoor geen echt koor is, of koorklank mist.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:51 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.
fontys is geen projectkoor in die zin, want ze bestaan langer dan 1 project. het is wél bij elkaar geraapt en wisselend van samenstelling, plus het zijn allemaal individualisten, zo worden ze ook opgeleid, mdaarom vind ik ze ook niet zo goed: mist homogene klank.
maar ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat échte koren alleen koren zijn waar je jaren lid van blijft. projectzangers keren ook vaak terug naar een vervolgrpoject, en kennen elkaar uit diverse prjecten, zingen vaak samen. júist het instuderen op hoog niveau in korte tijd maakt een projectkoor een voorbeeld van hoe goed een koor kan zijn... bovendien, in t studentenkoor waar ik zing i het verloop ook heel groot. een leine kern blijft hangen maar t merendeel is niet langer dan 3 jaar lid...
Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:43 schreef kwakveense het volgende:
wat je daar zegt is dus gewoon niet waar! de mensen van fontys ZIJN geen professionals.
Oh ja, vast wel. Maar ze hebben wel een horde fans.quote:ik weet overigens zeker dat een koor van nederlandse artiesten verschrikklijk zou klinken.
Ja, er zijn veel onderlinge verbanden bij de betere close harmony koren van nederland, die hier dus oo doorgedrongen zijn tot de laatste rondes, maar dat betekent toch neit datdat de REDEN is dat ze door zijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:08 schreef LeksieKon het volgende:
Ik hoop op Leeuwenhart door. Waren veel beter dan Harderwijk.
Maar goed, 't is ook allemaal één pot nat bij die koren.
Jetse Bremer is de oude dirigent van Be Sharp, sinds kort dirigent van de pas opgerichte Dutchmen.
De nieuwe dirigent van Be Sharp is tevens de dirigent van Fontys Jazz Choir. En jawel hoor, alledrie de koren zitten al in de halve finale.
dat wil nog wel meevallen als je studeert voor docent muziek..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.
Qua stemvorming is er een enorm verschil.
Zie je PM.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:44 schreef faun het volgende:
wat ik zelf jammer vind is dat we veel te korte stukken mogen zingen. Gia leuk dat je dinsdag mee gaat. Ik ben mark de tenor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |