abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2008 @ 09:23:06 #151
3542 Gia
User under construction
pi_64001599
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:14 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wel overduidelijk dat al die audities gewoon in het gebouw van de EO worden opgenomen
En wat is daar mis mee? Het is toch een EO programma!

De 'live' shows zijn opgenomen in studio 24, ieg
pi_64126049
Morgen weer toch?

Vind het een verrassend leuk programma (hoewel ik koren zelf ontzettend kneuterig vind). Op zich vind ik al het niet hebben overloze onderbrekingen dat je moet gaan sms'en enorm voor dit programma spreken! Lekker veel vaart en niet te gecompliceerd / gemaakt spannend.
Vind het niveau hoger dan vorig jaar!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 18 december 2008 @ 17:52:26 #153
3542 Gia
User under construction
pi_64126184
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:46 schreef marcodej het volgende:
Morgen weer toch?

Vind het een verrassend leuk programma (hoewel ik koren zelf ontzettend kneuterig vind). Op zich vind ik al het niet hebben overloze onderbrekingen dat je moet gaan sms'en enorm voor dit programma spreken! Lekker veel vaart en niet te gecompliceerd / gemaakt spannend.
Vind het niveau hoger dan vorig jaar!
Er moet zaterdag wel degelijk gesms't worden. Check je tv-gids maar.
Uitzending tot een uur of 9, daarna stemmen op 09090003 , of Koor C naar 3669.
Enneh, hier wordt gedurende de avond een paar keer aan herinnerd.
pi_64126653
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Er moet zaterdag wel degelijk gesms't worden. Check je tv-gids maar.
Uitzending tot een uur of 9, daarna stemmen op 09090003 , of Koor C naar 3669.
Enneh, hier wordt gedurende de avond een paar keer aan herinnerd.
Klopt, maar het is niet zo overdadig aanwezig als bij andere Idols/Popstars-achtige programma's. In dit programma zit veel meer vaart. Er wordt ook niet enorm gerekt naar een apotheose.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:54:43 #155
3542 Gia
User under construction
pi_64165605
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Klopt, maar het is niet zo overdadig aanwezig als bij andere Idols/Popstars-achtige programma's. In dit programma zit veel meer vaart. Er wordt ook niet enorm gerekt naar een apotheose.
Nee, dat klopt wel. Maar het is dan ook op Nederland 2, daar komt ook geen reclame tussendoor, dat scheelt.
  zondag 21 december 2008 @ 18:12:58 #156
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64215305
jammer dat je bij fontys jazz hoort dat t niet echt een hele samengesmolten koorklank heeft. en ze repeeren natuurlijk minder vaak dus je hoort dat de inzetten niet zo gelijk zijn soms..

technisch de beste zangers, maar ik vind de koorklank van connection dus veel mooier.

aan popkoren zoals kolok heb ik echt een bagger hekel zo lelijk vind ik dat...echt de ver-tros/sbs-ing van de koormuziek....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 21 december 2008 @ 22:28:34 #157
3542 Gia
User under construction
pi_64224735
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:12 schreef kwakveense het volgende:
jammer dat je bij fontys jazz hoort dat t niet echt een hele samengesmolten koorklank heeft. en ze repeeren natuurlijk minder vaak dus je hoort dat de inzetten niet zo gelijk zijn soms..

technisch de beste zangers, maar ik vind de koorklank van connection dus veel mooier.

aan popkoren zoals kolok heb ik echt een bagger hekel zo lelijk vind ik dat...echt de ver-tros/sbs-ing van de koormuziek....
Met het eerste deel ben ik het wel eens. Heel geschoolde stemmen maar geen samenzang en inderdaad ongelijk.

Met het tweede deel ben ik het niet eens, en niet alleen omdat ik uit Helmond kom.
Ik vond Connection heel mat zingen. Te veel op de nootjes. Gewoon goed, maar meer niet.
Bij Kolok was het jammer dat ze even wegvielen bij Joy to the world, maar voor de rest swingt het wel.

Ben benieuwd of ze volgende keer tegen Pop-Up moeten. Die twee lijken me wel aan elkaar gewaagd.
pi_64226055
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze volgende keer tegen Pop-Up moeten. Die twee lijken me wel aan elkaar gewaagd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 22 december 2008 @ 00:06:22 #159
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64228951
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Met het eerste deel ben ik het wel eens. Heel geschoolde stemmen maar geen samenzang en inderdaad ongelijk.

Met het tweede deel ben ik het niet eens, en niet alleen omdat ik uit Helmond kom.
Ik vond Connection heel mat zingen. Te veel op de nootjes. Gewoon goed, maar meer niet.
Bij Kolok was het jammer dat ze even wegvielen bij Joy to the world, maar voor de rest swingt het wel.

tsja, ik hou gewoon niet van popkoren... ik kom uit de klassieke zang hoek en ik vind het geluid van een popkoor gewoon lelijk... vind het ook echt heel jammer dat er geen enkel goed klassiek koor meedoet....

heb vandaag zelf de hele dag met een klein groepje kerstliedjes staan zingen, en dan klinkt joy to the world toch echt een stuk mooier en subtieler hoor...

misschien komt het ook omdat ik dus niet zo hou van dat theatrale zangwerk dat in korenslag zo geadverteerd wordt. niet bij een koor dat qua klank en repertoire gewoon anders is. bij een jazz koor of een close harmony koor past dat gewoon beter. connection vond ik verderop in de uitzending wel minder worden overigens.

voor mij is een góed koor toch al snel een koor met geschoolde stemmen, of dat nu jazz/close harmony (leeuwenhart, fontys jazz, dutchmen) is, o een klassiek koor (koren die niet meedoen dus: pa'dam, nederlands studenten kamerkoor www.nskk.nl of één van de koren waar ik zelf zing...)
  maandag 22 december 2008 @ 01:02:51 #160
3542 Gia
User under construction
pi_64232127
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:59 schreef easy-going het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, bedankt. A.s. zaterdag uitzending? Ga zeker kijken.
Welke koren zitten nog meer in de uitzending met pop-up?
pi_64387283
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Haha, bedankt. A.s. zaterdag uitzending? Ga zeker kijken.
Welke koren zitten nog meer in de uitzending met pop-up?
Be Sharp en Pearl.
  zaterdag 27 december 2008 @ 19:58:14 #162
3542 Gia
User under construction
pi_64408925
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:02 schreef easy-going het volgende:

[..]

Be Sharp en Pearl.
Oh, okay.
SPOILER
pi_64409164
SPOILER
Wel grappig, degene die van Pop Up bij de intro het solo-stukje zong is de moeder van het vriendje van mijn zoon die een paar huizen verderop woont. Zij heeft de voorrondes niet meegedaan, en nu meteen even de solo.
Heel raar om haar ineens zo vol in beeld te zien
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 20:09:44 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64409341
Henny H
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:15:30 #165
202348 Susi
Temple of Love
pi_64409537
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 20:09 schreef borisz het volgende:
Henny H
Inderdaad, tenenkrommend bij dat meisje
  zaterdag 27 december 2008 @ 21:33:24 #166
3542 Gia
User under construction
pi_64412375
Het zou wel grappig zijn wanneer Be Sharp in de halve finale tegen Fontys Jazz Choir moet!!

Knap lastig voor de dirigent, dat wel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 21:58:09 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64413164
Henny H ga direct naar Bonaire en blijf daar voor je rest van je leven.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_64413263
en door
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:02:13 #169
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64413279
Wat grappig, volgensmij zag ik een bekende bij Pop Up!
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:06:03 #170
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64413366
weer reuze jammer van de geluidsafstelling snappen ze dan echt niet dat dat bij koren heel anders werkt dan bij bands/popgroepen?

be sharp terecht door vind ik. ze zijn technisch bijna/even goed als fontys maar klinken veel meer als een koor.

pearl, tsja, schattig die meisjes, maar ze schreeuwen zo, vind t niet echt mooi gezongen. wel mooiere koorklank dan pop up, das pas echt een schreeuwkoor... jammer dat pop up door is.
pi_64414069
Connection zit hier om de hoek, die is exit begrijp ik?
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:38:52 #172
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64414289
ja, jammer, vond t wel een echt leuk koor, ook al was er tec\hnisch nog wel vanalles te verbeteren...
  zondag 28 december 2008 @ 00:28:48 #173
3542 Gia
User under construction
pi_64417677
Volgende week dus:

Pop- en Rockkoor Harderwijk
The Dutchmen
Leeuwenhart

Tja, dat wordt dan The Dutchmen door, gok ik. Die zijn echt goed. Ik verwacht dat die ook wel naar de finale gaan.
Verder denk ik dat Fontys of Be Sharp door zullen stoten naar de finale. Niet allebei naar de finale a.u.b.
En dan een wildcard voor Kolok, hoop ik.
  zondag 28 december 2008 @ 10:00:44 #174
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64422844
SPOILER
ik hoop uiteraard op de publieksstem voor
SPOILER
koor van een van mn beste vriendinnetjes. maar niet alleen daarom! ik heb ze live gezien en dan zijn ze zó leuk en zó goed. op tv kwam t echt minder goed over.
verder haat ik echt uit de grond van mn hart die grote schreeuw popkoren zoals kolok, pop-up, en harderwijk. dat heeft echt NIKS met muziek te maken, sorry...
ik hoop op be sharp in de finale, en dutchmen, die zijn gewoon echt goed en hebben ook koorklank. fontys is goed maar klinkt niet als een koor.

leeuwenhart gun ik het ook heel erg, denk alleen niet dat t ze gaat lukken.
maar goed, die treden toch al op op europa cantat omdat ze het Nederlads Koorfestival landelijek finale hebben gewonnen en dus koor van het jaar zijn (veel representatiever, want met aparte voorrondes in alle categorieën, en een wél deskunidge jury).
  zondag 28 december 2008 @ 11:51:38 #175
3542 Gia
User under construction
pi_64424618
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:00 schreef kwakveense het volgende:
SPOILER
Wist ik al, hoor, wilde niet alles verraden.
quote:
leeuwenhart gun ik het ook heel erg, denk alleen niet dat t ze gaat lukken.
maar goed, die treden toch al op op europa cantat omdat ze het Nederlads Koorfestival landelijek finale hebben gewonnen en dus koor van het jaar zijn (veel representatiever, want met aparte voorrondes in alle categorieën, en een wél deskunidge jury).
Kolok heeft dat, meen ik, eens gewonnen, een paar jaar terug.

Dwz, in hun categorie:

http://www.theagenda.nl/e49487_kolok.html
quote:
Tijdens de halve finale die gehouden werd in Oudenbosch zaterdag 19 maart 2005 kwam KOLOK op het Nederlands korenfestival als beste uit de bus in de categorie grote gemengde koren lichte muziek.
pi_64436455
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:28 schreef Gia het volgende:

Tja, dat wordt dan The Dutchmen door, gok ik. Die zijn echt goed. Ik verwacht dat die ook wel naar de finale gaan.
Verder denk ik dat Fontys of Be Sharp door zullen stoten naar de finale. Niet allebei naar de finale a.u.b.
En dan een wildcard voor Kolok, hoop ik.
Ik sprak gisteravond nog even iemand van Pop Up en haar verwachtingen zijn eigenlijk ook wel dat de halve finale het hoogst haalbaar is voor hen.

Maar met stemmen/sms weet je het natuurlijk nooit.
  zondag 28 december 2008 @ 18:56:57 #177
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64438261
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Wist ik al, hoor, wilde niet alles verraden.
[..]

Kolok heeft dat, meen ik, eens gewonnen, een paar jaar terug.

Dwz, in hun categorie:

http://www.theagenda.nl/e49487_kolok.html
[..]

ah ik bedoelde de finale van de categoriewinnaars
kolok is ook zeker goed in zn categorie! echt, maar ik hou er gewoon niet van ik mis écht de klassieke koren hier...
  maandag 29 december 2008 @ 00:04:54 #178
3542 Gia
User under construction
pi_64450753
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:57 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik sprak gisteravond nog even iemand van Pop Up en haar verwachtingen zijn eigenlijk ook wel dat de halve finale het hoogst haalbaar is voor hen.

Maar met stemmen/sms weet je het natuurlijk nooit.
Inderdaad. En dan scheelt het wel wanneer je als groot koor, bijvoorbeeld, tegen twee kleine koren moet.
Elk koorlid, elke partner, alle familieleden en vrienden en dan nog de fans, zijn degenen die stemmen.
Dan heeft zo'n groot koor waarschijnlijk toch meer stemmers.

Pop up bestaat uit 65 leden. Als die tegen de 12 van Fontys moeten, is dat een enorm verschil.
pi_64473467
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Pop up bestaat uit 65 90 leden. Als die tegen de 12 van Fontys moeten, is dat een enorm verschil.
  maandag 29 december 2008 @ 19:14:09 #180
3542 Gia
User under construction
pi_64473686
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:06 schreef easy-going het volgende:

[..]

Tja, dat maakt het verschil zelfs nog groter.

Maar goed, Fontys hoeft niet tegen Pop Up.
pi_64475696
Weet je al wie tegen wie moet?

Ik zag wel dat de opnames voor Pop Up de 7e zijn (uitzending 17 januari)

[ Bericht 0% gewijzigd door easy-going op 29-12-2008 21:18:20 (opnames zijn de 7e) ]
  maandag 29 december 2008 @ 21:12:49 #182
3542 Gia
User under construction
pi_64477951
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:15 schreef easy-going het volgende:
Weet je al wie tegen wie moet?

Ik zag wel dat de opnames voor Pop Up de 9e zijn (uitzending 17 januari)
Ik weet welke koren de 6de moeten aantreden.
SPOILER
Voor de andere halve finale is één koor dus nog onbekend. Daar moet a.s. zaterdag dan nog voor gestemd worden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:23:00 #183
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64487352
de andere halve finale wordt dus
SPOILER
Ik hoop erg op
SPOILER
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:39:31 #184
3542 Gia
User under construction
pi_64492003
Als ik moet kiezen tussen Be Sharp en Fontys, ben ik toch voor Be Sharp, omdat dat gewoon een bestaand koor is. Een vereniging. Fontys is een gelegenheidskoortje van conservatoriumstudenten. Volgend jaar zijn dat weer compleet andere mensen of bestaat het niet eens meer.

Maar goed, ik ben zelf uiteraard helemaal voor KOLOK in de finale. En dan dus liefst met Dutchmen en Be Sharp.
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:51:35 #185
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64492347
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:39 schreef Gia het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Be Sharp en Fontys, ben ik toch voor Be Sharp, omdat dat gewoon een bestaand koor is. Een vereniging. Fontys is een gelegenheidskoortje van conservatoriumstudenten. Volgend jaar zijn dat weer compleet andere mensen of bestaat het niet eens meer.

Maar goed, ik ben zelf uiteraard helemaal voor KOLOK in de finale. En dan dus liefst met Dutchmen en Be Sharp.
ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.

fontys is geen projectkoor in die zin, want ze bestaan langer dan 1 project. het is wél bij elkaar geraapt en wisselend van samenstelling, plus het zijn allemaal individualisten, zo worden ze ook opgeleid, mdaarom vind ik ze ook niet zo goed: mist homogene klank.

maar ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat échte koren alleen koren zijn waar je jaren lid van blijft. projectzangers keren ook vaak terug naar een vervolgrpoject, en kennen elkaar uit diverse prjecten, zingen vaak samen. júist het instuderen op hoog niveau in korte tijd maakt een projectkoor een voorbeeld van hoe goed een koor kan zijn... bovendien, in t studentenkoor waar ik zing i het verloop ook heel groot. een leine kern blijft hangen maar t merendeel is niet langer dan 3 jaar lid...
  woensdag 31 december 2008 @ 20:41:55 #186
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_64543939
Opzich vind ik het een leuk programma, heb vorig seizoen wel gekeken. Ook leuk omdat ik 1 van de juryleden wel ken

Wel vind ik het geluid tijdens de uitzendingen heel erg slecht!
There's no point in living if you can't feel alive
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:58:15 #187
3542 Gia
User under construction
pi_64551741
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.

fontys is geen projectkoor in die zin, want ze bestaan langer dan 1 project. het is wél bij elkaar geraapt en wisselend van samenstelling, plus het zijn allemaal individualisten, zo worden ze ook opgeleid, mdaarom vind ik ze ook niet zo goed: mist homogene klank.

maar ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat échte koren alleen koren zijn waar je jaren lid van blijft. projectzangers keren ook vaak terug naar een vervolgrpoject, en kennen elkaar uit diverse prjecten, zingen vaak samen. júist het instuderen op hoog niveau in korte tijd maakt een projectkoor een voorbeeld van hoe goed een koor kan zijn... bovendien, in t studentenkoor waar ik zing i het verloop ook heel groot. een leine kern blijft hangen maar t merendeel is niet langer dan 3 jaar lid...
Ik zeg toch niet dat een gelegenheidskoor geen echt koor is, of koorklank mist.
Ik vind het gewoon niet terecht dat een samengesteld koortje van conservatoriumstudenten, professionals dus, mee kunnen doen met een korenwedstrijd.
Een profwielrenner mag toch ook niet meedoen met een amateurskoersje ergens in den lande.

Met elk ander gelegenheidskoortje had ik geen moeite gehad hoor, maar omdat het professionele zangers zijn vind ik het eigenlijk niet kunnen en gun ik het Be Sharp meer.
Ik gunde het zelfs Pearl meer. Wat een leuke, enthousiaste meiden. Geweldig gewoon.

Laat korenslag a.u.b. een amateurswedstrijd zijn en blijven. Anders kan volgend jaar ook wel een gevormd koor van Nederlandse artiesten mee gaan doen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:43:56 #188
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64553210
wat je daar zegt is dus gewoon niet waar! de mensen van fontys ZIJN geen professionals.

het zijn studenten, die hopen ooit in de muziek hun geld te gaan verdienen. ze studeren voor muziektheatermaker, voor docent muziek en doen zang als bijvak. zelfs de hoofdvak zang studenten zijn GEEN professionals.

in elk goed koor zitten mensen met zangles, en deze mensen hebben dat toevallig op een conservatorium. ik weet zeker dat er in be sharp vast ook mensen met een conservatorium opleiding op t een of andere gebied zitten. maar dat maakt het nog geen profkoor.

wat bij fontys zeker meetelt is dat je bovendien op een consrvatorium abolsuut niet studeert voor "professioneel koorzanger" sterker nog, ze hebben het tegen zich werken dat ze zo individualistisch getraind worden. daarom maken ze ook van die koorprojecten, om ook samen te leren zingen.
wat dat betreft hebben koren die de tijd hebben om in korenslag-tijd extra samen te repeteren, en die al jaren samen zingen juist een streepje voor op de projectkoren, ook al zijn die technisch beter en vind ik ze vaak mooier klinken door het type koor dat het is.

ik vind het zo jammer dat mensen zón verkeerd beeld hebben van wat projectkoren zijn, en wat een conservatoriumopleiding inhoudt

ik weet overigens zeker dat een koor van nederlandse artiesten verschrikklijk zou klinken. ten eerste omdt ze allemaal geen koorzangers zijn, en ten tweede omdat half bekend nederland technisch ook belabberd zingt
pi_64553554
Ik heb een vraag. Ik zat toevalig ook tijdens het zappen even te kijken en zag ik niet bij een van die koren een bekende CDA? politica tussenzitten?( jonge meid die ook in de 2de Kamer zit naar ik meen) Het was die groep in het zwart dacht ik die iets met "cry me a river?" zongen? Iemand?
75 topics = FIN
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:22:52 #190
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64558151
mirjam sterk. werd ook aangehaald tijdens de uitzending.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:03:48 #191
3542 Gia
User under construction
pi_64619061
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:43 schreef kwakveense het volgende:
wat je daar zegt is dus gewoon niet waar! de mensen van fontys ZIJN geen professionals.
Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.
Qua stemvorming is er een enorm verschil.
quote:
ik weet overigens zeker dat een koor van nederlandse artiesten verschrikklijk zou klinken.
Oh ja, vast wel. Maar ze hebben wel een horde fans.
pi_64625605
Ik hoop op Leeuwenhart door. Waren veel beter dan Harderwijk.

Maar goed, 't is ook allemaal één pot nat bij die koren.

Jetse Bremer is de oude dirigent van Be Sharp, sinds kort dirigent van de pas opgerichte Dutchmen.
De nieuwe dirigent van Be Sharp is tevens de dirigent van Fontys Jazz Choir. En jawel hoor, alledrie de koren zitten al in de halve finale.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:00:30 #193
3542 Gia
User under construction
pi_64627731
't Is werkelijk één grote kliek. De dirigent van Leeuwenhart, Tijs Krammer, was de initiatiefnemer en dirigent van Be Sharp. En nu dus ook Leeuwenhart door.

Zijn er ook nog linkjes naar Kolok en PopUp of hebben die dat gewoon niet nodig?
pi_64636392
ik doe mee met korenslag, zing bij kolok
I am the mountain the forest and the earth.
pi_64636428
wij doen het echt helemaal zelf, we hebben 10000 flyers die deze week uit gaan delen. Dinsdag gaan we weer naar hilversum en het wordt weer een zware dag.
pi_64636529
wat ik zelf jammer vind is dat we veel te korte stukken mogen zingen. Gia leuk dat je dinsdag mee gaat. Ik ben mark de tenor.
  zondag 4 januari 2009 @ 10:30:49 #197
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64639246
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:08 schreef LeksieKon het volgende:
Ik hoop op Leeuwenhart door. Waren veel beter dan Harderwijk.

Maar goed, 't is ook allemaal één pot nat bij die koren.

Jetse Bremer is de oude dirigent van Be Sharp, sinds kort dirigent van de pas opgerichte Dutchmen.
De nieuwe dirigent van Be Sharp is tevens de dirigent van Fontys Jazz Choir. En jawel hoor, alledrie de koren zitten al in de halve finale.
Ja, er zijn veel onderlinge verbanden bij de betere close harmony koren van nederland, die hier dus oo doorgedrongen zijn tot de laatste rondes, maar dat betekent toch neit datdat de REDEN is dat ze door zijn?

Ze hebben ik elk geval allemaal geen banden met de EO dus ik snap niet waarom met er over valt dat de close harmony wereld nu eenmaal niet zo groot is op dit niveau.

werkt met klassieke (studenten) koren (en orkesten) net eender: onze dirigent dirigeert koren in utrecht, haarlem en leiden, en collega's van hem die hij opvolgde of die hem opvolgden bewegen ook allemaal in dezelfde koor en orkest wereld. binnen orkesten spelen de goede spelers ook als invaller mee in andere orkesten. dat is toch niks raars?

(pssst jetse heeft ook divina opgericht, waar thijs daarna voor kwam te staan, en waar pepijn lagerwe nu voor staat, wiens vrouw weer in t klassike koorwereldje rondloopt en binnenkort mijn projectkoor gaat doen t is gewoon een leuk klein wereldje! enneh niet iedereen doet mee. divina en vocalicious bijvoorbeeld niet...)
  zondag 4 januari 2009 @ 10:33:17 #198
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64639267
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.
Qua stemvorming is er een enorm verschil.

dat wil nog wel meevallen als je studeert voor docent muziek..
maar dan nog, dat ze goed gevormde stemmen hebben maakt ze nog geen goed koor, geen professioneel koor. dat was juist mijn punt. ik vind het absoluut geen competitievervalsing...

(en sorry, ik luister echt liever naar geschoolde stemmen dan naar ontechnisch geroep. ik vind een koor van geschoolde stemmen dus ook echt beter dan een koor van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. hoe hecht en gezellig en korig ze ook zijn)
  zondag 4 januari 2009 @ 12:32:10 #199
3542 Gia
User under construction
pi_64641495
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:44 schreef faun het volgende:
wat ik zelf jammer vind is dat we veel te korte stukken mogen zingen. Gia leuk dat je dinsdag mee gaat. Ik ben mark de tenor.
Zie je PM.

Succes allemaal. Ik ben degene die het hardst juicht. Haha.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:43:55 #200
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64641777
ik ben er woensdag bij trouwens dan hebben we met een aantal in elk geval al wat info over elke halve finale
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')