abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64475696
Weet je al wie tegen wie moet?

Ik zag wel dat de opnames voor Pop Up de 7e zijn (uitzending 17 januari)

[ Bericht 0% gewijzigd door easy-going op 29-12-2008 21:18:20 (opnames zijn de 7e) ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 29 december 2008 @ 21:12:49 #182
3542 Gia
User under construction
pi_64477951
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:15 schreef easy-going het volgende:
Weet je al wie tegen wie moet?

Ik zag wel dat de opnames voor Pop Up de 9e zijn (uitzending 17 januari)
Ik weet welke koren de 6de moeten aantreden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de andere halve finale is één koor dus nog onbekend. Daar moet a.s. zaterdag dan nog voor gestemd worden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:23:00 #183
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64487352
de andere halve finale wordt dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop erg op
SPOILER
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:39:31 #184
3542 Gia
User under construction
pi_64492003
Als ik moet kiezen tussen Be Sharp en Fontys, ben ik toch voor Be Sharp, omdat dat gewoon een bestaand koor is. Een vereniging. Fontys is een gelegenheidskoortje van conservatoriumstudenten. Volgend jaar zijn dat weer compleet andere mensen of bestaat het niet eens meer.

Maar goed, ik ben zelf uiteraard helemaal voor KOLOK in de finale. En dan dus liefst met Dutchmen en Be Sharp.
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:51:35 #185
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64492347
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:39 schreef Gia het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Be Sharp en Fontys, ben ik toch voor Be Sharp, omdat dat gewoon een bestaand koor is. Een vereniging. Fontys is een gelegenheidskoortje van conservatoriumstudenten. Volgend jaar zijn dat weer compleet andere mensen of bestaat het niet eens meer.

Maar goed, ik ben zelf uiteraard helemaal voor KOLOK in de finale. En dan dus liefst met Dutchmen en Be Sharp.
ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.

fontys is geen projectkoor in die zin, want ze bestaan langer dan 1 project. het is wél bij elkaar geraapt en wisselend van samenstelling, plus het zijn allemaal individualisten, zo worden ze ook opgeleid, mdaarom vind ik ze ook niet zo goed: mist homogene klank.

maar ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat échte koren alleen koren zijn waar je jaren lid van blijft. projectzangers keren ook vaak terug naar een vervolgrpoject, en kennen elkaar uit diverse prjecten, zingen vaak samen. júist het instuderen op hoog niveau in korte tijd maakt een projectkoor een voorbeeld van hoe goed een koor kan zijn... bovendien, in t studentenkoor waar ik zing i het verloop ook heel groot. een leine kern blijft hangen maar t merendeel is niet langer dan 3 jaar lid...
  woensdag 31 december 2008 @ 20:41:55 #186
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_64543939
Opzich vind ik het een leuk programma, heb vorig seizoen wel gekeken. Ook leuk omdat ik 1 van de juryleden wel ken

Wel vind ik het geluid tijdens de uitzendingen heel erg slecht!
There's no point in living if you can't feel alive
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:58:15 #187
3542 Gia
User under construction
pi_64551741
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vind het woord gelegenheidskoortje een beetje vervelend klinken. ben het met je eens dat ze niet als een koor klinken, maar heb je enig idee hoevéél mensen in nederland in projectkoren zingen? projectkoren zijn wat mij betreft echt wel échte koren, ook al bestaan ze maar even. er is vaak wél koorklank, en het zijn meestal erg goede koren. ik zing zelf in een vast koor maar doe er instens drei projecten per jaar bij voor de nodige muzikale uitdaging.

fontys is geen projectkoor in die zin, want ze bestaan langer dan 1 project. het is wél bij elkaar geraapt en wisselend van samenstelling, plus het zijn allemaal individualisten, zo worden ze ook opgeleid, mdaarom vind ik ze ook niet zo goed: mist homogene klank.

maar ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat échte koren alleen koren zijn waar je jaren lid van blijft. projectzangers keren ook vaak terug naar een vervolgrpoject, en kennen elkaar uit diverse prjecten, zingen vaak samen. júist het instuderen op hoog niveau in korte tijd maakt een projectkoor een voorbeeld van hoe goed een koor kan zijn... bovendien, in t studentenkoor waar ik zing i het verloop ook heel groot. een leine kern blijft hangen maar t merendeel is niet langer dan 3 jaar lid...
Ik zeg toch niet dat een gelegenheidskoor geen echt koor is, of koorklank mist.
Ik vind het gewoon niet terecht dat een samengesteld koortje van conservatoriumstudenten, professionals dus, mee kunnen doen met een korenwedstrijd.
Een profwielrenner mag toch ook niet meedoen met een amateurskoersje ergens in den lande.

Met elk ander gelegenheidskoortje had ik geen moeite gehad hoor, maar omdat het professionele zangers zijn vind ik het eigenlijk niet kunnen en gun ik het Be Sharp meer.
Ik gunde het zelfs Pearl meer. Wat een leuke, enthousiaste meiden. Geweldig gewoon.

Laat korenslag a.u.b. een amateurswedstrijd zijn en blijven. Anders kan volgend jaar ook wel een gevormd koor van Nederlandse artiesten mee gaan doen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:43:56 #188
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64553210
wat je daar zegt is dus gewoon niet waar! de mensen van fontys ZIJN geen professionals.

het zijn studenten, die hopen ooit in de muziek hun geld te gaan verdienen. ze studeren voor muziektheatermaker, voor docent muziek en doen zang als bijvak. zelfs de hoofdvak zang studenten zijn GEEN professionals.

in elk goed koor zitten mensen met zangles, en deze mensen hebben dat toevallig op een conservatorium. ik weet zeker dat er in be sharp vast ook mensen met een conservatorium opleiding op t een of andere gebied zitten. maar dat maakt het nog geen profkoor.

wat bij fontys zeker meetelt is dat je bovendien op een consrvatorium abolsuut niet studeert voor "professioneel koorzanger" sterker nog, ze hebben het tegen zich werken dat ze zo individualistisch getraind worden. daarom maken ze ook van die koorprojecten, om ook samen te leren zingen.
wat dat betreft hebben koren die de tijd hebben om in korenslag-tijd extra samen te repeteren, en die al jaren samen zingen juist een streepje voor op de projectkoren, ook al zijn die technisch beter en vind ik ze vaak mooier klinken door het type koor dat het is.

ik vind het zo jammer dat mensen zón verkeerd beeld hebben van wat projectkoren zijn, en wat een conservatoriumopleiding inhoudt

ik weet overigens zeker dat een koor van nederlandse artiesten verschrikklijk zou klinken. ten eerste omdt ze allemaal geen koorzangers zijn, en ten tweede omdat half bekend nederland technisch ook belabberd zingt
pi_64553554
Ik heb een vraag. Ik zat toevalig ook tijdens het zappen even te kijken en zag ik niet bij een van die koren een bekende CDA? politica tussenzitten?( jonge meid die ook in de 2de Kamer zit naar ik meen) Het was die groep in het zwart dacht ik die iets met "cry me a river?" zongen? Iemand?
75 topics = FIN
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:22:52 #190
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64558151
mirjam sterk. werd ook aangehaald tijdens de uitzending.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:03:48 #191
3542 Gia
User under construction
pi_64619061
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:43 schreef kwakveense het volgende:
wat je daar zegt is dus gewoon niet waar! de mensen van fontys ZIJN geen professionals.
Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.
Qua stemvorming is er een enorm verschil.
quote:
ik weet overigens zeker dat een koor van nederlandse artiesten verschrikklijk zou klinken.
Oh ja, vast wel. Maar ze hebben wel een horde fans.
pi_64625605
Ik hoop op Leeuwenhart door. Waren veel beter dan Harderwijk.

Maar goed, 't is ook allemaal één pot nat bij die koren.

Jetse Bremer is de oude dirigent van Be Sharp, sinds kort dirigent van de pas opgerichte Dutchmen.
De nieuwe dirigent van Be Sharp is tevens de dirigent van Fontys Jazz Choir. En jawel hoor, alledrie de koren zitten al in de halve finale.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:00:30 #193
3542 Gia
User under construction
pi_64627731
't Is werkelijk één grote kliek. De dirigent van Leeuwenhart, Tijs Krammer, was de initiatiefnemer en dirigent van Be Sharp. En nu dus ook Leeuwenhart door.

Zijn er ook nog linkjes naar Kolok en PopUp of hebben die dat gewoon niet nodig?
pi_64636392
ik doe mee met korenslag, zing bij kolok
I am the mountain the forest and the earth.
pi_64636428
wij doen het echt helemaal zelf, we hebben 10000 flyers die deze week uit gaan delen. Dinsdag gaan we weer naar hilversum en het wordt weer een zware dag.
pi_64636529
wat ik zelf jammer vind is dat we veel te korte stukken mogen zingen. Gia leuk dat je dinsdag mee gaat. Ik ben mark de tenor.
  zondag 4 januari 2009 @ 10:30:49 #197
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64639246
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:08 schreef LeksieKon het volgende:
Ik hoop op Leeuwenhart door. Waren veel beter dan Harderwijk.

Maar goed, 't is ook allemaal één pot nat bij die koren.

Jetse Bremer is de oude dirigent van Be Sharp, sinds kort dirigent van de pas opgerichte Dutchmen.
De nieuwe dirigent van Be Sharp is tevens de dirigent van Fontys Jazz Choir. En jawel hoor, alledrie de koren zitten al in de halve finale.
Ja, er zijn veel onderlinge verbanden bij de betere close harmony koren van nederland, die hier dus oo doorgedrongen zijn tot de laatste rondes, maar dat betekent toch neit datdat de REDEN is dat ze door zijn?

Ze hebben ik elk geval allemaal geen banden met de EO dus ik snap niet waarom met er over valt dat de close harmony wereld nu eenmaal niet zo groot is op dit niveau.

werkt met klassieke (studenten) koren (en orkesten) net eender: onze dirigent dirigeert koren in utrecht, haarlem en leiden, en collega's van hem die hij opvolgde of die hem opvolgden bewegen ook allemaal in dezelfde koor en orkest wereld. binnen orkesten spelen de goede spelers ook als invaller mee in andere orkesten. dat is toch niks raars?

(pssst jetse heeft ook divina opgericht, waar thijs daarna voor kwam te staan, en waar pepijn lagerwe nu voor staat, wiens vrouw weer in t klassike koorwereldje rondloopt en binnenkort mijn projectkoor gaat doen t is gewoon een leuk klein wereldje! enneh niet iedereen doet mee. divina en vocalicious bijvoorbeeld niet...)
  zondag 4 januari 2009 @ 10:33:17 #198
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64639267
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze worden opgeleid tot professional. Iemand die voor zijn/haar plezier in een koor zingt niet.
Qua stemvorming is er een enorm verschil.

dat wil nog wel meevallen als je studeert voor docent muziek..
maar dan nog, dat ze goed gevormde stemmen hebben maakt ze nog geen goed koor, geen professioneel koor. dat was juist mijn punt. ik vind het absoluut geen competitievervalsing...

(en sorry, ik luister echt liever naar geschoolde stemmen dan naar ontechnisch geroep. ik vind een koor van geschoolde stemmen dus ook echt beter dan een koor van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. hoe hecht en gezellig en korig ze ook zijn)
  zondag 4 januari 2009 @ 12:32:10 #199
3542 Gia
User under construction
pi_64641495
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:44 schreef faun het volgende:
wat ik zelf jammer vind is dat we veel te korte stukken mogen zingen. Gia leuk dat je dinsdag mee gaat. Ik ben mark de tenor.
Zie je PM.

Succes allemaal. Ik ben degene die het hardst juicht. Haha.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:43:55 #200
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64641777
ik ben er woensdag bij trouwens dan hebben we met een aantal in elk geval al wat info over elke halve finale
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')