Ja, Sneijder is een volslagen no-no in het Nederlandse voetbal. En wat doet die bejaarde Van der Sar er nog steeds bij? Flikker toch op met die rollator keeper! Leve Slory! Leve Landzaat! Leve Ekramy!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:25 schreef Grimm het volgende:
Pfff VDV heb ik hoger zitten dan Sneijder, ik denk niet dat hij d'r 18 in schiet in Spanje.
Hij is nog maar 22 ofzo? laat 'm over 2 jaar ofzo n's opdraven ipv Seedorf ofzo
goeie statement manquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ja, Sneijder is een volslagen no-no in het Nederlandse voetbal. En wat doet die bejaarde Van der Sar er nog steeds bij? Flikker toch op met die rollator keeper! Leve Slory! Leve Landzaat! Leve Ekramy!
Jij bent degene die zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat Sneijder niet in oranje thuis hoort. Maar goed, het is geruststellend dat er toch nog slechtere bondscoaches dan Van Basten zouden kunnen zijn.quote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Jij bent degene die zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat Sneijder niet in oranje thuis hoort. Maar goed, het is geruststellend dat er toch nog slechtere bondscoaches dan Van Basten zouden kunnen zijn..
landzaat hebk nooit heel goed gevondenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ja, Sneijder is een volslagen no-no in het Nederlandse voetbal. En wat doet die bejaarde Van der Sar er nog steeds bij? Flikker toch op met die rollator keeper! Leve Slory! Leve Landzaat! Leve Ekramy!
Ik vind er eigenlijk zeker wel wat inzitten. Kijk Sneijder dit seizoen is in de europese wedstrijden tegen sterke europese subtoppers. Espanyol en Werder Bremen dus. In geen van die wedstrijden heeft hij uitgeblinkt. V.d. Vaart van de andere kant heeft in 3 wedstrijden in de cl 3 x gescoord, en dat is toch het niveau waar je naar moet kijken met het Nederlands elftal. D'r zit een groot verschil tussen de Nederlandse competitie waar buiten PSV geen ploeg een fatsoenlijke verdedigende middenvelder heeft, en Europees niveau waar elke ploeg een gelijkwaardige of betere speler als Simons heeft. Om over het niveau van de keepers nog niet eens te spreken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Jij bent degene die zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat Sneijder niet in oranje thuis hoort. Maar goed, het is geruststellend dat er toch nog slechtere bondscoaches dan Van Basten zouden kunnen zijn..
Jaja, Nederlandse competitie stelt weinig voor. Daarom winkelen de europese topclubs zo graag in Nederland. Sneijder heeft een fantastisch seizoen achter de rug. Als je Sneijder gaat vergelijken met Kezman heb je er niet zoveel kijk op. Sneijder heeft veel meer mogelijkheden waar Kezman er puur voor de doelpunten stond. En als het europees niveau Simons is (overigens een heel nuttige speler) dan is dat hoopvol voor Sneijder. Hij speelde nl. een geweldige wedstrijd in Eindhoven.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:10 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk zeker wel wat inzitten. Kijk Sneijder dit seizoen is in de europese wedstrijden tegen sterke europese subtoppers. Espanyol en Werder Bremen dus. In geen van die wedstrijden heeft hij uitgeblinkt. V.d. Vaart van de andere kant heeft in 3 wedstrijden in de cl 3 x gescoord, en dat is toch het niveau waar je naar moet kijken met het Nederlands elftal. D'r zit een groot verschil tussen de Nederlandse competitie waar buiten PSV geen ploeg een fatsoenlijke verdedigende middenvelder heeft, en Europees niveau waar elke ploeg een gelijkwaardige of betere speler als Simons heeft. Om over het niveau van de keepers nog niet eens te spreken.
Ik weet niet of iedereen zich Kezman nog herinnert? Die schoot er ook over de 30 per seizoen in, maar Europees en in de Engelse competitie speelde ie niets klaar. Als je even redelijk kijkt, zie je ook wel dat de Nederlandse competitie verdedigend heel weinig voorstelt.
Volgens mij als je als spits meer dan 30 keer scoort heb je voor die competitie dus blijkbaar ook genoeg mogelijkheden. De echte top winkelt trouwens zelden in Nederland. Of je moet HSV, Blackburn Rovers en Celtic als de echte top zien. De meeste topclubs wachten eerst af hoe ze bij een kleinere club in een grote competitie reageren. Slagen ze, zoals van der Vaart dan komt die topclub alsnog wel. Falen ze zoals het grootste deel(De Jong, Ooijer, Pienaar etc.) dan komt die topclub niet en zijn ze ook gewoon niet goed genoeg voor het Nederlands elftal. Je kunt nog zo veel belofte laten zien in de Nederlandse competitie, als het er tegen de Europese top en subtop niet uitkomt ben je voorlopig niks meer dan een middenmoter.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jaja, Nederlandse competitie stelt weinig voor. Daarom winkelen de europese topclubs zo graag in Nederland. Sneijder heeft een fantastisch seizoen achter de rug. Als je Sneijder gaat vergelijken met Kezman heb je er niet zoveel kijk op. Sneijder heeft veel meer mogelijkheden waar Kezman er puur voor de doelpunten stond. En als het europees niveau Simons is (overigens een heel nuttige speler) dan is dat hoopvol voor Sneijder. Hij speelde nl. een geweldige wedstrijd in Eindhoven.
Ik zeg niet dat we een topcompetitie hebben. We komen qua niveau samen met Frankrijk wel na de grote competitie's (Spanje,Engeland,Italie,Duitsland). Dat vind ik een goed niveau. We zullen uiteraard de toplanden niet evenaren maar we doen het goed naar de mogelijkheden gezien. We leggen het europees vaak af op mentale hardheid maar qua tactisch vermogen en voetballend vermogen zijn we vaak gelijkwaardig aan clubs uit de toplanden.quote:Op maandag 21 mei 2007 08:40 schreef Barca het volgende:
Ben het voor de verandering eens met Solstice. Verdedigend stelt de Nederlandse competitie niks voor. Daardoor is het aanvallend ook maar magertjes. Enige confontatie tussen goede Nederlandse aanvallers en goede (buitenlandse verdedigers) was Ajax (Huntelaar) tegen PSV (Alex).
Tactisch vermogen valt nog wel mee met de topclubs, ik zou zeggen dat Van gaal en consorten geen slechte tactieken voeren met hun elftallen.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:46 schreef Barca het volgende:
Ten eerste is mentale hardheid een belangrijke kwaliteit, ten tweede qua tactisch vermogen komen we vaak tekort en ten derde we kunnen topspelers niet betalen waardoor het voetballend vermogen minder is.
Met de eerder (laatste pagina deel 17) genoemde opstellingen ben ik het overigens absoluut niet eens!
Natuurlijk wil elke voetballer hogerop. Zowel financieel als sportief is voetballen in de top 4 landen een (grote) verbetering. Daar is ook niets mis mee. Voordeel is dat landen als Nederland en Frankrijk (ook daar vertrekken de topspelers) daardoor, al dan niet noodgedwongen, meer investeren in de jeugd t.o.v. de grote landen. Hierdoor is de aanwas van goede voetballers ook gewaarborgd. En ik blijf erbij dat we voetballend goed mee kunnen maar dat de mentale hardheid, die je opdoet door iedere week zwaar aan de bak te moeten, een stuk minder is. En Barca, dat is zeker een kwaliteit. Maar deze kwaliteit scherp je aan door iedere week op topniveau (qua voetbal, ambiance, media) te acteren. Dit is nu eenmaal een stuk minder in de Nederlandse competitie, het lot van een klein(er) voetballand.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Grimm het volgende:
[..]
Tactisch vermogen valt nog wel mee met de topclubs, ik zou zeggen dat Van gaal en consorten geen slechte tactieken voeren met hun elftallen.
Het derde punt ben ik volledig met je eens, spelers zoals Alves, Sneijder, Alex etc. die gebruiken nederland als tussenstap/ opstap naar de grotere competities.
Dit is ook de schuld van de NL regering met hun belachelijke belasting op topsport salarissen.
Het zal de laatste wel worden, Jong Ajax natuurlijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:56 schreef Solstice het volgende:
Ik hoorde wat over Eljero Elia, en anders Derk Boerrigter van Haarlem.
Ryan Babel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
Van mij mag San Marco nog altijd oprotten!
Is het al bekend wie hij op het oog heeft als naast Arjen Robben ook Boudewijn Zenden afhaakt? Iemand die nu nog actief is in de nacompetitie misschien?
Tegen Thailand kan je ook Mario Melchiot 3 linies laten opschuiven en van kant verwisselen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
Van mij mag San Marco nog altijd oprotten!
Is het al bekend wie hij op het oog heeft als naast Arjen Robben ook Boudewijn Zenden afhaakt? Iemand die nu nog actief is in de nacompetitie misschien?
De vraag was wie de vervanger is van Robben. Robben speelt ook in > 21.quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:39 schreef Barca het volgende:
[..]
De vraag was wie de vervanger is van Robben. Robben speelt ook in > 21.
De vraag gaat toch ook niet over onder 21 maar boven 21. Van Basten is coach van boven 21.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef rompompom het volgende:
[..]! Robben is van januari '84 en was dus geen 21 toen de kwalificatie voor dit toernooi begon. Daardoor mag hij niet meedoen, tenzij hij als compensatiespeler wordt opgeroepen. Maar aangezien hij al heeft afgezegd met een lichte blessure bij onze hoofdbondscoach, lijkt me dat een utopisch verhaal.
.
Ah, ik draaide het teken om. My bad.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:05 schreef Barca het volgende:
[..]
De vraag gaat toch ook niet over onder 21 maar boven 21. Van Basten is coach van boven 21.
Okay.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:17 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ah, ik draaide het teken om. My bad..
Ik vind veel van deze spelers niet eens NL elftal waardig. Boateng, Babel, Maduro, Urby, De jong, Heitinga, Stekelenburg, Waterman, Melchiot? leuke spelers voor op de bank misschien maar om in de start opstelling te komen zeker weten niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:34 schreef Barca het volgende:
[..]
Okay.
Maar om de discussie maar weer eens op te voeren ...
doel: Stekelenburg of Waterman
rechtsback: N. de Jong of Melchiot
libero: Boulahrouz of Heitinga
linksback: Gio of Urby of De Cler
rechter verdedigende middenvelder: De Zeeuw of N. de Jong of Heitinga
linker verdedigende middenvelder: Maduro of Urby
rechtshalf: Boateng of Sneijder
centrale middenvelder: Seedorf of Van Persie
linkshalf: Schaars of Van der Vaart
rechterspits: Van Persie of Huntelaar of Kuyt
linkerspits: Robben of Babel
Ik ben het met veel dingen eens met je, ik vind ook dat Seedorf de Nr.1 moet worden op het middenveld.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:29 schreef Barca het volgende:
Nee ... de huidige selectie doet het lekker! Bovendien ... kijk vooruit naar 2010. De spelers die dan moeten presteren moeten nu al spelen. Het kost namelijk heel veel tijd om een team te vormen.
Van der Sar is er straks niet meer bij. Wie wil je dan gebruiken? Timmer? Laat me niet lachen!
Babel, Urby, Heitinga, Waterman en Melchiot worden als reserves genoemd.
Maduro, Boateng ... dat zijn juist spelers die NL op het middenveld nodig heeft. Als je kijkt naar AC Milan. Seedorf kan daar presteren door de defensieve steun van Gatusso en Ambrosini. Sneijder en Van der Vaart kunnen Seedorf die steun niet geven. Seedorf is de man voor het middenveld. Ervaren, leider en een heel goede speler.
Ooijer? HAHAHA ... die hoort er net als Mathijsen en Bouma niet bij! Een kaartje voor de vip-tribune mogen ze krijgen van de knvb. Meer niet.
Ja he EK is een oefentoernooi voor het WKquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:29 schreef Barca het volgende:
Nee ... de huidige selectie doet het lekker! Bovendien ... kijk vooruit naar 2010. De spelers die dan moeten presteren moeten nu al spelen. Het kost namelijk heel veel tijd om een team te vormen.
En dat wilde ik ook nog zeggen, ik heb nog nooit gehoord van een EK of een WK als oefenduels gebruikenquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja he EK is een oefentoernooi voor het WK
Team vormen, wat een onzin. Dat heeft voor Van Basten nog nooit iemand het over gehad. Je moet gewoon de beste
spelers in het voor hen beste systeem op het veld zetten. En dan zoeken ze het verder zelf wel uit.
Alsof Italië in Portugal ook maar één moment aan het WK 2006 heeft gedacht
Wat dat betreft is Van Basten een revolutionair.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:49 schreef Grimm het volgende:
[..]
En dat wilde ik ook nog zeggen, ik heb nog nooit gehoord van een EK of een WK als oefenduels gebruiken![]()
Tijdens een EK is het EK het belangrijkste wat er is. De rest is gelul.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:38 schreef Barca het volgende:
Ik zeg niet dat het oefenwedstrijden zijn. Natuurlijk moet er wel gepresteerd worden maar een wk winnen is belangrijker dan een ek.
bla
Ac milaan won gister de CL met oude lullenquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:38 schreef Barca het volgende:
Je kan dus wel met ouwe lullen naar een ek willen maar als je dan met een geheel nieuwe ploeg naar een wk moet werken? De interlands die je dan speelt als ploeg zijn onvoldoende om automatismen in te brengen. Met alleen 11 goede individuen kom je er niet. Moeilijk hè om dat te begrijpen.
Wat betreft Van Basten: die ziet een wk als oefencampagne op een ek. Maar ... dan vergeet hij om naar het wk de juiste spelers mee te nemen. Kiest hij voor kneuzen als Van Bommel en Van Nistelrooij.
De voorhoede zit het probleem denk ik niet, alhoewel er wel zeer weinig word gescoord en gecreeerd de laatse paar wedstrijden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:01 schreef Barca het volgende:
ErikT> Nee!
Dat rouleren bij topploegen is bij clubteams met 23 spelers. Spelers die dagelijks met elkaar trainen.
AC Milan speelt al jaren met een vrijwel dezelfde ploeg. Frankrijk had dat ook. De eerdere ek's en wk's was Frankrijk nog niet zo goed.
Boateng heeft jaren niet in oranje gespeeld. Dus of hij het nu wel kan kunnen we niet met zekerheid stellen. Heitinga, De Cler, De Jong, Maduro en Emanuelson hoeven de kar niet te trekken. Zij moeten de paar "sterren" ondersteunen. Boulahrouz, Seedorf, Van Persie en Robben zijn spelers die de kar moeten trekken.
Blij dat je wel ziet dat Bouma een belachelijke keuze is!
De beste spelers moeten die warmte en aandacht wel verdienen. De (zogenaamd) beste spelers vormen niet altijd het beste team!
Toevoeging aan eerder genoemde opstelling: Van Persie is nog een optie als linkerspits, Kuyt (als rechterspits) kan samen met hem spelen. Hij (Kuyt) is ook zo iemand die de kar moet trekken.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:21 schreef Grimm het volgende:
[..]
De voorhoede zit het probleem denk ik niet, alhoewel er wel zeer weinig word gescoord en gecreeerd de laatse paar wedstrijden.
Ik vind wel dat we er wat meer oudere spelers bij moeten halen, en waarom niet n's spelers zoals Van der Leegte en Zonneveld? ik heb het sterke idee soms dat Van Basten zeer sterk georienteerd is op Ajax spelers of Ajax type spelers. Hij gaat uit van een systeem ipv spelers, terwijl wij op dit moment geen goede buitenspelers hebben
Als psv ze aantrekt dan lijken het mij toch prima spelers. Van Basten zal wel een filosofie hebben ergens....maar we hebben nu domweg geen buitenspelers zoals Overmars etc. tot onze beschikking, zelf Ajax voetbalt met een halve spits op links voor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Mee eens dat de zwakte niet zo zeer voorin ligt. Die ligt met name op het middenveld. Achterin spelen echter ook te veel zwakkelingen (Mathijsen en Bouma).
Maar welke oudere spelers dan!?! Liever een goede jonge dan een slechte oude speler. Tenzij die oude speler het team beter maakt maar meer dan genoemde oudjes ken ik niet.
Van der Leegte en Zonneveld? Lijken me niet goed genoeg.
Ja, dat van Ajax klopt denk ik wel. Hij denkt in een systeem en dat is niet verkeerd. Echter, hij kiest niet het juiste systeem. Als coach moet je een bepaalde filosofie hebben. Een tactisch plan voor ogen hebben. Daar zoek je je spelers bij. Althans op het niveau waarop hij coach is. Een amateur coach moet maar zien wat hij met de beschikbare spelers doet.
Wat er mis is met buitenspelers? Niks maar als je ze niet kunt selecteren dan heb je een probleem. Van Basten lijkt geen alternatief strijdplan te hebben.
Velen hier roepen 4 - 4 - 2 ... NIET doen! Te veel verdedigers, te weinig middenvelders.
Geniaal! Misschien kunnen we Van Persie ook maar beter op de bank laten beginnen. Dan kan Castelen het eerst proberen!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:01 schreef M0NTANA het volgende:
Van Nistelrooij stelt zich dus weer beschikbaar, voortaan in de 89e minuut dus Clarence Seedorf én Ruud van Nistelrooij erin? Voor Denny Landzaat en Andwelé Slory ofzo?
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef rompompom het volgende:
[..]
Geniaal! Misschien kunnen we Van Persie ook maar beter op de bank laten beginnen. Dan kan Castelen het eerst proberen!
Hoe lang denk je eigenlijk dat De Rossi, Grosso, Perrotta en Luca Toni bijvoorbeeld voor Italië gespeeld hebben voor het WK vorig jaar? De Italiaanse coach stond erom bekend dat hij veel verschillende spelers oproepte en toch het WK gewonnen. Het draait gewoon om de spelers die het beste in je team kunnen functioneren op te roepen. De 3 dagen om een interland is veel te kort om wat op te bouwen, maakt niet uit of je nou 2 jaar bezig bent, 4 jaar bezig bent of voor mij part 20 jaar met dezelfde ploeg bezig bent. Ik denk dat het op het WK toch wel erg duidelijk was dat ervaring op het hoogste niveau veel zwaarder telde dan systemen, talent etc.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:01 schreef Barca het volgende:
ErikT> Nee!
Dat rouleren bij topploegen is bij clubteams met 23 spelers. Spelers die dagelijks met elkaar trainen.
AC Milan speelt al jaren met een vrijwel dezelfde ploeg. Frankrijk had dat ook. De eerdere ek's en wk's was Frankrijk nog niet zo goed.
Boateng heeft jaren niet in oranje gespeeld. Dus of hij het nu wel kan kunnen we niet met zekerheid stellen. Heitinga, De Cler, De Jong, Maduro en Emanuelson hoeven de kar niet te trekken. Zij moeten de paar "sterren" ondersteunen. Boulahrouz, Seedorf, Van Persie en Robben zijn spelers die de kar moeten trekken.
Blij dat je wel ziet dat Bouma een belachelijke keuze is!
De beste spelers moeten die warmte en aandacht wel verdienen. De (zogenaamd) beste spelers vormen niet altijd het beste team!
Toevoeging aan eerder genoemde opstelling: Van Persie is nog een optie als linkerspits, Kuyt (als rechterspits) kan samen met hem spelen. Hij (Kuyt) is ook zo iemand die de kar moet trekken.
Juist, en daar hoort Van Nistelrooij NIET bij!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:58 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het draait gewoon om de spelers die het beste in je team kunnen functioneren op te roepen.
Boulah kan best opbouwen. Het kan ook via De Jong en Gio.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:40 schreef Grimm het volgende:
[..]
Maar wat dan het grote probleem word is de opbouw van achter uit, een speler zoals De Boer heeft deze selectie niet. hoe wil je dat gaan oplossen?
Je kan zeggen wat je wil, maar iemand die drie keer belt om een 'ruzie met een vedette' te settlen, toont weinig arrogantie meer hoor. Ik vind het netjes van Van Basten.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:01 schreef M0NTANA het volgende:
Van Nistelrooij stelt zich dus weer beschikbaar, voortaan in de 89e minuut dus Clarence Seedorf én Ruud van Nistelrooij erin? Voor Denny Landzaat en Andwelé Slory ofzo?
Boulah kan niet opbouwen, die schakelt z'n mannetje uit zoals Stam. De jong moet d'r niet eens in staan, die is gewoon te slecht. Gio kan de gaten wat dichtlopen en is aanvallend sterk maar die heeft ook geen opbouwende kwaliteiten.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:48 schreef Barca het volgende:
[..]
Juist, en daar hoort Van Nistelrooij NIET bij!
[..]
Boulah kan best opbouwen. Het kan ook via De Jong en Gio.
Volgens mij valt het in mijn lijst nog wel mee met de Ajax-kliek.
Ik zou als trainer liever niet Gio gaten dicht laten lopen. Dan kun je d'r net zo goed op gokken en zonder verdedigers gaan spelen, en van der Sar de zooi op laten ruimen. De Jong is trouwens nog niet goed genoeg voor het eerste van HSV en dat moet dan wel goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:21 schreef Grimm het volgende:
[..]
Boulah kan niet opbouwen, die schakelt z'n mannetje uit zoals Stam. De jong moet d'r niet eens in staan, die is gewoon te slecht. Gio kan de gaten wat dichtlopen en is aanvallend sterk maar die heeft ook geen opbouwende kwaliteiten.
De Jong is een leuke voetballer voor Heerenveen of Groningen, totaal niet voor het NL elftal.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:20 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik zou als trainer liever niet Gio gaten dicht laten lopen. Dan kun je d'r net zo goed op gokken en zonder verdedigers gaan spelen, en van der Sar de zooi op laten ruimen. De Jong is trouwens nog niet goed genoeg voor het eerste van HSV en dat moet dan wel goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal?
Wie is dat?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef M0NTANA het volgende:
Orlando Engelaar mee naar Azië, who's next?
Ik blijf in ieder geval flink doortrainen de komende wekenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef M0NTANA het volgende:
hehe eindelijk. Terecht al was ie op het einde van het seizoen niet meer zo bepalend als het midden en het begin. MAar meer als terecht dat ie nu eindelijk is mee mag.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef M0NTANA het volgende:
Martijn Meerdinkquote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef M0NTANA het volgende:
Een paar maanden terug hemelden een hoop mensen Engelaar op en vonden hem een optie in Oranje. Een paar maanden verder wordt Van Basten afgebrand als hij voor een trip naar Azie tegen Zuid-Korea en een niet-voetballand als Thailand een paar jongens meeneemt waarvan niet zeker is of ze het niveau al dan niet aan kunnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:55 schreef rompompom het volgende:
Leuk voor Engelaar dat-ie mee mag. Heeft-ie toch ooit in het NL Elftal gespeeld; ik kan me niet voorstellen dat hij erbij zit op het EK.
Bij van Basten moet je niet teveel denken van nietquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:55 schreef rompompom het volgende:
Tsja, dat contract is nou eenmaal getekend. Money, money, money!
Leuk voor Engelaar dat-ie mee mag. Heeft-ie toch ooit in het NL Elftal gespeeld; ik kan me niet voorstellen dat hij erbij zit op het EK.
En De Jong is een zeurende dwarrel, die moet eerst maar eens wat bij HSV laten zien.
Ja en nee, ik was ook erg positief over het selectiebeleid van van Basten, omdat er eindelijk ruimte was voor nieuw talent. Het NL-voetbal is ook sterk veranderd sindsdien, zeker na de opkomst van AZ. Het zijn niet meer de vaste gardes van Ajax, Feyenoord, PSV en de buitlandse topclubs dus dat is een mooie ontwikkeling.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:05 schreef twi het volgende:
[..]
Een paar maanden terug hemelden een hoop mensen Engelaar op en vonden hem een optie in Oranje. Een paar maanden verder wordt Van Basten afgebrand als hij voor een trip naar Azie tegen Zuid-Korea en een niet-voetballand als Thailand een paar jongens meeneemt waarvan niet zeker is of ze het niveau al dan niet aan kunnen.
Tegenwoordig is het gewoon lekker makkelijk schieten voor iedereen, maar wat is er nu eigenlijk mis met de basisselectie die Van Basten aanhoudt? Zeker nu de 'ruzie' met Van Nistelrooij is bijgelegd...
Jongens als Slory en Engelaar hebben een leuk seizoen gedraaid, zijn niet geblesseerd en hebben ongetwijfeld meer motivatie om wat te brengen tijdens een Azie-trip die verder niks voorstelt. Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met de Van Basten-haat. We weten allemaal dat het geen briljante coach is, maar volgens mij zou er nog steeds gehakt worden al had hij Van Bommel, Van Nistelrooij en Makaay erbij had gehaald.
We zijn hier allemaal zo lekker objectief...
Misschien was dit dan de uitgelezen mogelijkheid om het eens in 442 te proberen, in plaats halstarrig vasthouden aan 433. Ik heb trouwens Engelaar nooit opgehemeld of wat dan ook. Ik denk dat het ook drie keer niks wordt bij PSV. Onbegrijpelijk dat ze hem halen, terwijl ze Vaÿrynen hebben. Maar ja, het is eigenlijk ook wel logisch met Koeman daar.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:54 schreef twi het volgende:
Dat ben ik met je eens, en het spel is dramatisch. Dat komt voor rekening van Van Basten. M'n punt is alleen dat tegenwoordig elke beslissing in twijfel wordt getrokken, ook al is het een logische.
Robben en Van Persie vallen weg, en dus heb je een vleugelspeler nodig. Roep je dan een van de jongens van Jong Oranje op die een EK moet spelen? Een Babel of een De Ridder bijvoorbeeld? Of gebruik je die plek om een speler die op zich een prima seizoen heeft gespeeld en (gezien Excelsior AZ) ook nog eens in vorm lijkt? Natuurlijk blijft Slory er niet bij, maar het kan geen kwaad terwijl de normale spelers geblesseerd zijn of belangrijkere zaken hebben om voor te spelen.
Hetzelfde geldt voor Engelaar. Seedorf wil bij de geboorte van z'n kind zijn en buiten de groep van Jong Oranje kom je dan al snel uit bij Engelaar gezien de middenvelders van de Nederlandse topclubs. Davids had meegekund als alternatief, maar die speelt niet op de juiste positie.
Marco van Basten lijkt tegenwoordig wel eens scheidsrechter: hij kan helemaal niks goeds meer doen, ook al doet hij iets goeds.
Heeft PSV gewoon het hele middenveld van twente volgend jaar met alleen simons ipv el ahmadiquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef rompompom het volgende:
[..]
Misschien was dit dan de uitgelezen mogelijkheid om het eens in 442 te proberen, in plaats halstarrig vasthouden aan 433. Ik heb trouwens Engelaar nooit opgehemeld of wat dan ook. Ik denk dat het ook drie keer niks wordt bij PSV. Onbegrijpelijk dat ze hem halen, terwijl ze Vaÿrynen hebben. Maar ja, het is eigenlijk ook wel logisch met Koeman daar..
Ik wil er wel bij zeggen dat ik de selectie van Engelaar beter begrijp dan die van Slory, maar dat is omdat ik ze nou wel eens écht 442 wil zien spelen.
Alleen een veul defensievere coach.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:49 schreef Grimm het volgende:
[..]
Heeft PSV gewoon het hele middenveld van twente volgend jaar met alleen simons ipv el ahmadi
Hoe kom jij d'rbij dat PSV Engelaar haalt dan? Tot nu toe is er alleen vage interesse geweest, meer niet. 4-4-2 met van Basten lijkt me trouwens ook niets, hij kan z'n favoriete 4-3-3 systeem al niet fatsoenlijk neerzetten. Spelers lopen als kip zonder kop door mekaar. Waarom zou het met z'n favoriete systeem dan wel ineens goed gaan.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef rompompom het volgende:
[..]
Misschien was dit dan de uitgelezen mogelijkheid om het eens in 442 te proberen, in plaats halstarrig vasthouden aan 433. Ik heb trouwens Engelaar nooit opgehemeld of wat dan ook. Ik denk dat het ook drie keer niks wordt bij PSV. Onbegrijpelijk dat ze hem halen, terwijl ze Vaÿrynen hebben. Maar ja, het is eigenlijk ook wel logisch met Koeman daar..
Ik wil er wel bij zeggen dat ik de selectie van Engelaar beter begrijp dan die van Slory, maar dat is omdat ik ze nou wel eens écht 442 wil zien spelen.
Oh, ik dacht dat Engelaar al rond was. Maar wellicht dat dat nog wel gebeurt, ik zie het wel voor me.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:02 schreef Solstice het volgende:
[..]
Hoe kom jij d'rbij dat PSV Engelaar haalt dan? Tot nu toe is er alleen vage interesse geweest, meer niet.
Omdat vrijwel elke speler dat bij zijn club ook 442 speelt? Dat scheelt alvast een hoop.quote:4-4-2 met van Basten lijkt me trouwens ook niets, hij kan z'n favoriete 4-3-3 systeem al niet fatsoenlijk neerzetten. Spelers lopen als kip zonder kop door mekaar. Waarom zou het met z'n favoriete systeem dan wel ineens goed gaan.
4-4-2 met van Basten lijkt me niks hequote:Op donderdag 31 mei 2007 13:07 schreef rompompom het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Engelaar al rond was. Maar wellicht dat dat nog wel gebeurt, ik zie het wel voor me.
[..]
Omdat vrijwel elke speler dat bij zijn club ook 442 speelt? Dat scheelt alvast een hoop.
Mja, dat is idd wel het opportunistische wat het NL-voetbalpubliek heeft. Het komt voornamelijk door het WK, toen was van Basten niet in staat om in te grijpen bij bepaalde wedstrijden. Hij stond stoiceins naar zn team te kijken terwijl er echt wat gebeuren moest. Daarnaast heeft ie een paar ongelukkig uitspraken gedaan over gerespecteerde spelers en zn selectiebeleid raakt soms kant nog wal. Dan heb je een aan een paar opinieleiders voldoende om hem niks meer goed te laten doen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:54 schreef twi het volgende:
Marco van Basten lijkt tegenwoordig wel eens scheidsrechter: hij kan helemaal niks goeds meer doen, ook al doet hij iets goeds.
Selectiebeleid is toch iets dat een beetje coach onder de knie moet hebben. Helemaal als Nederlands Elftal coach, dat moet iemand zijn die de basis van het coachen, selecteren, tactiek, mentale kant(spelers in hun waarde laten) volledig beheerst. Bij andere landen worden coaches ontslagen op details als af en toe een verkeerde wissel, hier laten we(knvb) een coach zitten die de hele basis van het coach zijn niet eens beheerst.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:23 schreef Flawless2006 het volgende:
[..]
Mja, dat is idd wel het opportunistische wat het NL-voetbalpubliek heeft. Het komt voornamelijk door het WK, toen was van Basten niet in staat om in te grijpen bij bepaalde wedstrijden. Hij stond stoiceins naar zn team te kijken terwijl er echt wat gebeuren moest. Daarnaast heeft ie een paar ongelukkig uitspraken gedaan over gerespecteerde spelers en zn selectiebeleid raakt soms kant nog wal. Dan heb je een aan een paar opinieleiders voldoende om hem niks meer goed te laten doen.
Maja, het enige wat daarvoor nodig is zijn goede resultaten, want dan lopen we allemaal weer de polenaise![]()
Van Basten heeft uitstekende resultaten neergezet. Er zijn weinig bondscoaches die betere winst verlies ratio hebben volgens mij.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:23 schreef Flawless2006 het volgende:
Maja, het enige wat daarvoor nodig is zijn goede resultaten, want dan lopen we allemaal weer de polenaise![]()
precies, Oranje is ook enorm ver gekomen op het WK.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
En nog zijn mensen ontevreden, kun je nagaan hoe KUT dit Oranje is.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Van Basten heeft uitstekende resultaten neergezet. Er zijn weinig bondscoaches die betere winst verlies ratio hebben volgens mij.
En nog zijn mensen ontevreden, kun je nagaan hoe KUT dit Oranje is.
Ik moest even reageren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:12 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik vind veel van deze spelers niet eens NL elftal waardig. Boateng, Babel, Maduro, Urby, De jong, Heitinga, Stekelenburg, Waterman, Melchiot? leuke spelers voor op de bank misschien maar om in de start opstelling te komen zeker weten niet.
Maar als het er om gaat, presteert hij niets. Een goede bondscoach had Oranje tijdens afgelopen WK moeiteloos naar de halve finale geleid, wellicht waren we zelfs wereldkampioen geworden?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Van Basten heeft uitstekende resultaten neergezet. Er zijn weinig bondscoaches die betere winst verlies ratio hebben volgens mij.
Met een 4-4-2-opstelling spelen, daarin o.a. Khalid Boulahrouz (centraal!), Mark van Bommel, Phillip Cocu, Clarence Seedorf, Robin van Persie, Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar opgesteld, dan had je het sowieso beter gedaan dan Bassie. En welk team was er nou écht onverslaanbaar? Afgelopen WK was gewoon een gemiste kans door Marco van Basten, face it.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, wat een bullshit zeg. Je maakt jezelf nu echt compleet belachelijk. Ervan uitgaan op een WK dat je minimaal de halve finale haalt. Barcelona en Chelsea worden toch ook geen kampioen of CL winnaar, terwijl je dat misschien wel verwacht.
Wat een onzin zeg.
Dat hij niet speelt bij CFC, heeft niets te maken met de kwaliteiten van Khalid Boulahrouz. Hij is namelijk gehaald als rechtsback, terwijl hij een centrale verdediger is. Centraal staan echter Ricardo Carvalho (oogappeltje van José Mourinho) en John Terry (aanvoerder en boegbeeld van CFC), waardoor hij zijn werkelijke kwaliteiten niet kan/mag laten zien. Mark van Bommel, Philip Cocu en Clarence Seedorf hadden een geweldig middenveld kunnen (misschien wel moeten) vormen, met daarvoor Robin van Persie als spelmaker, Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar hadden dan de ballen er wel ingeschoten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je bedoelt die Boulahrouz die niet speelt bij Chelsea, van Bommel, Cocu, Seedorf en van Nistelrooy die al 8 jaar prutsen op interland niveau en van Persie en Huntelaar die net komen kijken?
In 1998 en 2000 ging het fout, terwijl het net zo goed toernooiwinst had kunnen worden. Afgelopen zomer zat het er simpelweg niet in en waarom? Slechts door één figuur: Bassie.quote:Waarom is het dan in '98 fout gegaan? Waarom is het dan in '00 fout gegaan? Waarom is het dan compleet fout gegaan in '02. Toen hadden we de spelers en selectie om echt sowieso kampioen te kunnen worden en daar had je wel minimaal top4 kunnen verwachten.
Het is een gewaagde uitspraak, maar welke teams waren er nou super tijdens afgelopen WK? Met een goede formatie en opstelling, zou Oranje echt ver kunnen komen. We hadden echt veel kwaliteit, een perfecte mix tussen jong talent en ervaren mannen. Maar met een spits op een eiland kom je niet zover, we mogen nog van geluk spreken dat de toevalstreffer om Robin van Persie op rechts op te stellen, zo goed uitpakte.quote:Dit is niet weer een ultieme poging om jou er van overtuigen dat van Basten best een redelijke coach is en niet alles wat hij aanraakt waardeloos wordt - en dit is ook niet weer een fan veer in de reet stekend betoog, want dat ben ik ook niet. Maar om te gaan roepen dat Nederland op het WK minimaal en moeiteloos de top 4 zou halen is echt belachelijk.
Natuurlijk is het niet alleen de bondscoach, maar ik durf te stellen dat een Guus Hiddink minimaal de halve finale gehaald zou hebben. Maar goed, dat kan niemand (ook ik niet) bewijzen.quote:Het hangt niet eens zo zeer van de selectie af. Lotingen, scheidsrechters, omstandigheden, instellingen van spelers - daar loop je niet zomaar overheen. Duitsland had niemand verwacht, komen wel weer extreem ver. Brazilie speelde het slechtste toernooi sinds jaren met eigenlijk de beste selectie sinds tijden.
Ach, je kan het ook zoals jou doen, continu de bondscoach verdedigen en in 2008 realiseren dat hij vier kostbare jaren verneukt heeft. Want geloof je nou echt in Europees succes, volgend jaar?quote:Je draaft weer eens enorm door met die enorme plank voor je botte harses en je begint onderhand een karikatuur van jezelf aan het worden door dit soort geblaat.
Dat hij kan verdedigen ontken ik niet. Bij Ajax mag ie ook wel komen. Maar alsof hij de ontbrekende schakel was, sterker nog. Die rode kaart van hem tegen Portugal was nou niet echt het boegbeeld van voetbal intelligentie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat hij niet speelt bij CFC, heeft niets te maken met de kwaliteiten van Khalid Boulahrouz. Hij is namelijk gehaald als rechtsback, terwijl hij een centrale verdediger is. Centraal staan echter Ricardo Carvalho (oogappeltje van José Mourinho) en John Terry (aanvoerder en boegbeeld van CFC), waardoor hij zijn werkelijke kwaliteiten niet kan/mag laten zien.
Koffiedik kijken. Van Bommel speelde een enorm zwak WK, Cocu was redelijk en Seedorf is dit seizoen in vorm, het seizoen ervoor was ook niet helemaal perfect zoals hij nu dit seizoen is. Het had een poging waard geweest, maar dan nog.quote:Mark van Bommel, Philip Cocu en Clarence Seedorf hadden een geweldig middenveld kunnen (misschien wel moeten) vormen, met daarvoor Robin van Persie als spelmaker, Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar hadden dan de ballen er wel ingeschoten.
Ja, tuurlijkquote:[..]
In 1998 en 2000 ging het fout, terwijl het net zo goed toernooiwinst had kunnen worden. Afgelopen zomer zat het er simpelweg niet in en waarom? Slechts door één figuur: Bassie.
Het teken van iemand totaal iets niet gunnen. 'Toevalstreffer'. Van iets waar de speler zelf nog het meest blij mee is ook!quote:[..]
Het is een gewaagde uitspraak, maar welke teams waren er nou super tijdens afgelopen WK? Met een goede formatie en opstelling, zou Oranje echt ver kunnen komen. We hadden echt veel kwaliteit, een perfecte mix tussen jong talent en ervaren mannen. Maar met een spits op een eiland kom je niet zover, we mogen nog van geluk spreken dat de toevalstreffer om Robin van Persie op rechts op te stellen, zo goed uitpakte.
Als je iets niet kan bewijzen, hou er dan over op. Dan is het alleen maar geblaat en gejengel in de ruimte die er verder niets tot doen. Net zoals het roepen van Van Bommel en Makaay - ze komen er niet in. Punt. Dan kan je beter kijken naar wat de alternatieven zijn.quote:[..]
Natuurlijk is het niet alleen de bondscoach, maar ik durf te stellen dat een Guus Hiddink minimaal de halve finale gehaald zou hebben. Maar goed, dat kan niemand (ook ik niet) bewijzen.
Continu? In het begin heb ik behoorlijk wat tegengas gegeven, maar dat moest ook wel, met de hoeveelheid oneliners, elkaar napraten en totale bagger van sommige wat nergens op gebaseerd was. Wat Twi laatst ook al zei, het gaat om de objectiviteit die compleet zoek is geraakt. Er is echt wel een vorm van logica dat Engelaar is opgeroepen, na een goed seizoen bij Twente, gewild door Ajax en PSV en in Oranje geschreven door verschillende journalisten 3 maanden geleden. Maar nu doet van Basten het aan het eind van een seizoen (!!!) voor een commerciele oefentrip (!!!) en dan is het weer geblaat en gejank.quote:[..]
Ach, je kan het ook zoals jou doen, continu de bondscoach verdedigen en in 2008 realiseren dat hij vier kostbare jaren verneukt heeft. Want geloof je nou echt in Europees succes, volgend jaar?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar dat hij Sneijder de voorkeur geeft boven Seedorf in de basis? Tja, ik kan er eerlijkwaar best wel in komen hoor.
Nou zo gek is dat niet. Landzaat ipv Seedorf slaat nergens op maar Sneijder is wel in vorm.... Maar goed Sneijder én Seedorf samen zou nog beter zijnquote:
Je Ajax-afkeur overal laten blijken begint nu toch wel treurig te worden hoor.quote:
Pfff iemand die de CL wint, en boven de rest uitsteekt, en in italie speelt of iemand die in NL speelt en de 3e ronde uefa cup haalt zonder er boven uit te steken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:23 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nou zo gek is dat niet. Landzaat ipv Seedorf slaat nergens op maar Sneijder is wel in vorm.... Maar goed Sneijder én Seedorf samen zou nog beter zijn
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:24 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je Ajax-afkeur overal laten blijken begint nu toch wel treurig te worden hoor.
Resultaten van een club zeggen toch niet alles over individuen in oranje?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:28 schreef Grimm het volgende:
[..]
Pfff iemand die de CL wint, en boven de rest uitsteekt, en in italie speelt of iemand die in NL speelt en de 3e ronde uefa cup haalt zonder er boven uit te steken.
Sneijder moet nog beginnen aan z'n carriere, die kan over 2 of 3 jaar wel ipv seedorf spelen
Jezus kom op man, Seedorf heeft zowat samen met Kaka Milan aan die beker geholpen. Sneijder heeft geen opvallende rol gespeeld in de uefa cup, en op het internationaal podium moet je het laten zien en niet wedstrijden zoals Sparta uit, Groningen thuis of NAC uit, ik gebruikte het gewoon als voorbeeld, dat jullie zulke lange tenen hebben is jullie eigen schuld.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef Longmen het volgende:
[..]
Resultaten van een club zeggen toch niet alles over individuen in oranje?![]()
Kan er ook niets anders dan ajax afkeur van meneer Grimm van maken....
Als je op mij doelt is lezen ook niet je sterkste kant. Ik zie ze het lieft allebei.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:30 schreef Flashwin het volgende:dat er werkelijk mensen zijn die Sneijder beter inschatten dan Seedorf
![]()
![]()
hoe in de war kun je zijn.
Stel, stel nou dat ze inderdaad qua kwaliteiten dicht bij elkaar in de buurt liggen, dan nog heeft Seedorf een schat aan ervaring waar Sneijder alleen maar van kan dromen.
Kom op zeg![]()
Dat is geen antwoord op mijn stelling.... één van de weinigen die ik bv. tegen Werder thuis en Kopenhagen goed zag spelen was Wesley. Seedorf is van een nog beter kaliber, dat ontken ik ook nergens. Maar wat jij van een speler vraagt is misschien niveau Zidane, allesbepalend en in staat in zn eentje een wedstrijd te kantelen....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:34 schreef Grimm het volgende:
[..]
Jezus kom op man, Seedorf heeft zowat samen met Kaka Milan aan die beker geholpen. Sneijder heeft geen opvallende rol gespeeld in de uefa cup, en op het internationaal podium moet je het laten zien en niet wedstrijden zoals Sparta uit, Groningen thuis of NAC uit, ik gebruikte het gewoon als voorbeeld, dat jullie zulke lange tenen hebben is jullie eigen schuld.
Ik vind gewoon dat Seedorf nu de betere voetballer is, er zal heus wel een punt komen dat Sneijder dat word aangezien hij nog erg jong is.
Zoals Flashwin ook aangeeft heeft Seedorf meer ervaring en kan een team op sleeptouw nemen zoals hij bij Milan vaak doet, hier scoort hij ook belangrijke goals.
Samen is idd een optie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:36 schreef Longmen het volgende:
[..]
Als je op mij doelt is lezen ook niet je sterkste kant. Ik zie ze het lieft allebei.
Dat Sneijder veel lager staat dan Seedorf volgens users is echter minstens net zo treurig.... Zijn zeker dezelfde users die in hossana stemming over Wesley na NL-Schotland 6-0?![]()
Sneijder hoort samen met Seedorf in de basis te staan ipv een Landzaat of noem eens een rare snuiter in het keurkorps van Marco... Dan heb je 2 Europese toppers op het middenveld.
Zo heel raar is het niet hoor. Het is dezelfde discussie als Huntelaar / Van Nistelrooy. Of Emanuelson / Van Bronckhorst. Of Schaars - De Zeeuw / Cocu - Van Bommel - al gaan die laatste twee wellicht te ver.quote:
Eens, als Seedof zn dag niet heeft (en dat gebeurt nog al eens) is ie echt useless en lijdt veel balverlies. Hij speelde zeer goed in de kwart- en halve finales maar hij is niet de speler die eens even het NL-elftal de richting gaat wijzen. Hij is wel een sterke, ervaren speler die gewoon heel nuttig is in een team van jonkies. Maar ik heb Seedorf ook echt uitgekotst, vooral tijdens het ek 2004, die gozer speelde echt niets klaar op 't veld en leed zooo veel balverlies.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef twi het volgende:
En dat Seedorf de CL aan Milan heeft bezorgd is dikke onzin natuurlijk. Ook weer het rasoppertunisme wat in negatieve vorm op Marco van Basten slaat, wat in dit geval tot aan het knotsgekke toe in het positieve voor Seedorf is beland.
Seedorf komt bij Voetbal Insite en komt daar redelijk sympathiek en slim over, en heeft weer wat goodwill. Hij speelt prima in met name de kwart- en halve finales van de Champions League, waar hij in een prima team speelt met als enige echte sterspeler Kaka, de beste voetballer van de wereld op dit moment, en gelijk is Seedorf een halfgod? Vinden jullie iedereen die in dat team speelt inmiddels ook een halfgod? Jankulovski, Brocchi, Borriello, Serginho, Oddo?
Seedorf is bij Milan een van de vaste krachten die iets toevoegt, zeer zeker niet het grote uithangbord en de absolute uitblinker. Maar hij is rond de kwart- en halve finale in vorm en ineens blijkt tot iedereen door te dringen dat Seedorf een absolute wereldtopper is.
Dat is hij niet. Hij is vooral een heel nuttige en goede speler om in je selectie te hebben die ook af en toe in bloedvorm kan raken, maar soms ook helemaal niets klaar speelt (zie bijvoorbeeld de door jullie oh-zo-opgehemelde-Seedorf-bezorgt-Milan-de-CL-FINALE, waar hij als een natte krant speelde).
Sneijder is het hele jaar in bloedvorm, is de grote man van Ajax en staat op het punt een transfer af te dwingen naar een van de grotere Europese clubs. Hij heeft minder ervaring, maar wat was die ervaring waard bij Seedorf de afgelopen tien jaar?
Dus je zegt het al zelf? Seedorf heeft al een toptransfer afgedwongen en is daarom verder dan Sneijder.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef twi het volgende:
Sneijder is het hele jaar in bloedvorm, is de grote man van Ajax en staat op het punt een transfer af te dwingen naar een van de grotere Europese clubs. Hij heeft minder ervaring, maar wat was die ervaring waard bij Seedorf de afgelopen tien jaar?
Elke keer maar weer een debutantquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:10 schreef NoelGallagher het volgende:
Slory mogelijk in basis tegen Zuid-Korea
De kans lijkt groot dat Andwelé Slory morgen zijn debuut maakt in het Nederlands elftal. De rappe rechtsbuiten werd op de trainingen van Oranje in Seoul door bondscoach Marco van Basten steevast ingedeeld bij het basisteam.
Slory zal waarschijnlijk als linksbuiten aan het startsignaal verschijnen. Kew Jaliens heeft vandaag voor het eerst getraind in Zuid-Korea. De verdediger van AZ moest de eerste twee dagen van het trainingskamp binnen blijven met een keelontsteking en griepverschijnselen.
Demy de Zeeuw, die de afgelopen dagen apart oefende, lijkt voldoende fit voor het duel met de Koreanen. De middenvelder van AZ had last van spierklachten.
Vermoedelijke opstelling:
Maarten Stekelenburg; Mario Melchiot, Johny Heitinga, Joris Mathijsen, Wilfred Bouma; Denny Landzaat, Giovanni van Bronckhorst, Wesley Sneijder; Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar en Andwelé Slory.
die van Basten ook he![]()
Ik wil eigenlijk eerst wel is zien hoe Sneijder het straks gaat doen als ie elke week tegen grote ploegen moet spelen, voordat ik hem beter vind dan Seedorf, of zelfs v.d. Vaart. Tot nu toe heeft ie me in de Europa Cup en in Oranje nog niet overtuigd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:54 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dus je zegt het al zelf? Seedorf heeft al een toptransfer afgedwongen en is daarom verder dan Sneijder.
Ik vind het heel leuk dat je de bank van milan opnoemt maar een echte meerwaarde daarvan zie ik niet?
En dan ga je verder over de finale tegen Liverpool maar geen enkele speler speelde daar op zijn nivo, behalve misschien 1 of 2, of wil je het over Sneijder z'n gedrag hebben tijdens Sparta![]()
Het feit is dat Seedorf in de finale stond en dat al 4 keer heeft gedaan, en dit telkens met een basisplaats.
Ik hemel die jongen helemaal niet op ofzo, maar ik vind gewoon dat Seedorf boven Sneijder staat in de pikorde, en als ze samen spelen vind ik dat ook prima
Kom op man Sneijder is goed, maarhij komt na Seedorf in aanmerking voor een plaats in de basiself, misschien heeft die ervaring die hij heeft opgedaan de laatste jaren geen vruchten ageworpen maar wat voor nut heeft een speler als hij 2 keer 5 minuten mag mee doen?
Melchiot heeft ook een toptransfer afgedwongen in z'n carriere, dus die moet ook altijd spelen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:54 schreef Grimm het volgende:
Dus je zegt het al zelf? Seedorf heeft al een toptransfer afgedwongen en is daarom verder dan Sneijder.
Het in de finale staan is geen prestatie op zich van Seedorf, het is een complete selectie met coach. Ik zeg nergens dat Seedorf niet goed is, ik zeg alleen dat zijn aandeel in de Champions League winst ontzettend wordt overdreven de laatste weken.quote:Ik vind het heel leuk dat je de bank van milan opnoemt maar een echte meerwaarde daarvan zie ik niet?
En dan ga je verder over de finale tegen Liverpool maar geen enkele speler speelde daar op zijn nivo, behalve misschien 1 of 2, of wil je het over Sneijder z'n gedrag hebben tijdens Sparta![]()
Het feit is dat Seedorf in de finale stond en dat al 4 keer heeft gedaan, en dit telkens met een basisplaats.
Voor de pers en de Nederlandse bevolking is dat echter typisch genoeg pas bij / vlak voor de 4e keer opgevallen. Daarvoor was er, excuse me for the language, alleen maar gekanker op de inbreng van Seedorf in Oranje en zijn persoonlijkheid. Ik heb Seedorf de afgelopen jaren niet op de voet gevolgd, maar ik ben ervan overtuigd dat hij de afgelopen jaren echt niet veel minder goed heeft gespeeld dan dit seizoen. Het had onze aandacht destijds echter niet, want "het was Seedorf maar, die lastige niet presterende penalty-overschietende arrogante zelfingenomen lastpak".quote:Ik hemel die jongen helemaal niet op ofzo, maar ik vind gewoon dat Seedorf boven Sneijder staat in de pikorde, en als ze samen spelen vind ik dat ook prima
Seedorf speelt al JARENLANG op het hoogste niveau, en heeft dus inderdaad een schat aan ervaring. Dat heeft hij nu, dat had hij vorig jaar, dat had hij de jaren ervoor ook al. Sinds ongeveer 1996 voetbalt Seedorf namelijk op het hoogste niveau, zonder pauze, bij wereldclubs. Ervaring is niet alles, ervaring leert Seedorf niet met links schieten bijvoorbeeld, een pure kwaliteit die Sneijder wel heeft.quote:Kom op man Sneijder is goed, maarhij komt na Seedorf in aanmerking voor een plaats in de basiself, misschien heeft die ervaring die hij heeft opgedaan de laatste jaren geen vruchten ageworpen
Dat ben ik met je eens, je moet zo'n speler beter behandelen dan die paar invalbeurten. En hij is best als optie en als een van de vaste krachten te gebruiken, alleen vind ik het onterecht dat Seedorf nu zo opgehemeld wordt. Misschien niet door jou (al krijg ik ondanks dat je het ontkent een andere indruk), maar zeer zeker door de Nederlandse pers en het overgrote deel van de bevolking wat er achteraan hobbelt. Net zoals Seedorf jarenlang onterecht door mensen is afgezeken.quote:maar wat voor nut heeft een speler als hij 2 keer 5 minuten mag mee doen?
Indeed en dat bouwen moet eens klaar zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
Is ook niet bevorderlijk voor de rust binnen de selectie.
Diezelfde Kaka waar jij eerder in je post op klaar kwam, speelde ook niet al te best. Verder betwijfel ik dat jij ooit hele wedstrijden van Milan in de Serie A kijkt anders zou je niet zulke onzin verkondigen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef twi het volgende:
Dat is hij niet. Hij is vooral een heel nuttige en goede speler om in je selectie te hebben die ook af en toe in bloedvorm kan raken, maar soms ook helemaal niets klaar speelt (zie bijvoorbeeld de door jullie oh-zo-opgehemelde-Seedorf-bezorgt-Milan-de-CL-FINALE, waar hij als een natte krant speelde).
Hele jaar in bloedvorm, in de Eredivisie. In de wedstrijden dat het er om gaat laat hij het zwaar afweten. En als hij echt van zulke grote klasse was had een van de absolute topclubs hem wel opgehaald. Die zijn echter, terecht, nog niet overtuigd van zijn kunnen op het hoogste niveau.quote:Sneijder is het hele jaar in bloedvorm, is de grote man van Ajax en staat op het punt een transfer af te dwingen naar een van de grotere Europese clubs. Hij heeft minder ervaring, maar wat was die ervaring waard bij Seedorf de afgelopen tien jaar?
Dat beschouw ik als een belediging voor het NL-voetbal. Man, ik heb denk ik nog nooit zulk grandioos voetbal gezien als tijdens dat WK. Wat een matchen tegen Argentinie en Brazillie. En als die scheids zn gekleurde bril afdeed in blessuretijd tegen Brazillie met de overtreding op van Hooijdonk, dan liepen we nu waarschijnlijk nog rondjes met die cup op het Museumplein.quote:
Ik zeg ook nergens dat hij moet spelen voor Brazilie. Ik zeg alleen dat hij algemeen beschouwd wordt als de beste speler ter wereld van dit moment, wat overigens ook een hype is uiteraard. Wanneer je in de grootste competitie, de Champions League, vrijwel de hele campagne uitblinkt dan noem ik je wel een belangrijkere factor in een speler die prima mee doet. Of wil jij beweren dat Seedorf een groter aandeel heeft gehad in de Champions League winst van Milan en een gewildere speler zal zijn op de transfermarkt?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
Diezelfde Kaka waar jij eerder in je post op klaar kwam, speelde ook niet al te best.Verder betwijfel ik dat jij ooit hele wedstrijden van Milan in de Serie A kijkt anders zou je niet zulke onzin verkondigen.
Ten eerste onderschat je dan de Nederlandse competitie. Het is zeker geen Serie A, maar het is ook geen competitie waar je niets kunt bewijzen. Daarnaast kan ik de vraag over het zien van wedstrijden, in dit geval van Ajax, weer terug aan jou stellen. Want Sneijder die het heeft laten afweten in belangrijke wedstrijden? Noem ze eens op? Sneijder heeft twee grote fouten gemaakt dit seizoen, z'n akkefietje tegen Sparta en het maken van een domme overtreding in de playoffs. Verder blonk Sneijder in minstens de helft van de wedstrijden uit en was dit seizoen veruit de beste man bij Ajax met 18 goals. Daar kunnen veel spitsen alleen maar van dromen.quote:Hele jaar in bloedvorm, in de Eredivisie. In de wedstrijden dat het er om gaat laat hij het zwaar afweten.
De voornaamste clubs zitten al vol met jonge talenten die minstens zo getalenteerd zijn als Sneijder, of met oudere spelers zoals Seedorf of Deco. En natuurlijk ga je dan geen 15-20 miljoen neertellen voor een speler.quote:En als hij echt van zulke grote klasse was had een van de absolute topclubs hem wel opgehaald. Die zijn echter, terecht, nog niet overtuigd van zijn kunnen op het hoogste niveau.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:47 schreef Flawless2006 het volgende:
[..]
Dat beschouw ik als een belediging voor het NL-voetbal. Man, ik heb denk ik nog nooit zulk grandioos voetbal gezien als tijdens dat WK. Wat een matchen tegen Argentinie en Brazillie. En als die scheids zn gekleurde bril afdeed in blessuretijd tegen Brazillie met de overtreding op van Hooijdonk, dan liepen we nu waarschijnlijk nog rondjes met die cup op het Museumplein.
En WAT wil je HIER mee ZEGGEN?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:18 schreef Barca het volgende:
Zo'n overwinning tegen MIJN Zuid-Korea zegt NIKS! Op een eindtoernooi MOET je de prijs pakken. Doe je dat NIET dan heb je GEFAALD! En ... wij FALEN steeds! Immers nog NOOIT werd NL wereldkampioen.
Daar hebben we onze vrolijke frans Barca weer. Alleen maar lopen te klagen en zeuren dat er niets van deugd. Ga jij maar is lekker in de Efteling wonen ofzo. De kans dat we geen Europees kampioen worden is groter dan dat we het niet worden. Zo is het bij ieder toernooi en zo zal zal het altijd blijven. De prestaties van van Basten zijn gewoon goed. Dat het voetbal nog niet goed is klopt ook. Maar noem mij is een topland dat momenteel wel goed voetbal op de mat legt ?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:24 schreef Barca het volgende:
Dat het dus NIKS zegt dat we van Korea (zonder o.a. Park en Lee maar met ex-Feyenoorder Chong, tegenstander van Slory) wonnen. Zoals ook de kwalificatiereeks NIKS zegt.
Op het komende EK zal het weer misgaan als Bassie niet met een fatsoenlijk team en een fatsoenlijke tactiek komt. Ik zou maar vast oranje zakdoekjes kopen!
Ik zal je een geheim verklappen: Nederland wordt met deze spelers nooit Europees kampioen. Zelfs niet met Van Bommel, Van Nistelrooij, Seedorf en Makaay.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:18 schreef Barca het volgende:
Zo'n overwinning tegen MIJN Zuid-Korea zegt NIKS! Op een eindtoernooi MOET je de prijs pakken. Doe je dat NIET dan heb je GEFAALD! En ... wij FALEN steeds! Immers nog NOOIT werd NL wereldkampioen.
Wel verdomme, dat elftal had het zeker weten wel, maar gewoon weer pech op net het verkeerde moment die het de das om deed. Waarom denk je dat Frankrijk (dat al in de finale stond) 'm achteraf harder bleek te schijten voor Nederland dan Brazilië met z'n grote naam?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:34 schreef Barca het volgende:
[..]
1. Geen prijs
2. In de wedstrijd tegen Brazilië waren er te weinig kansen. De verdediging van Brazilië had kapot gespeeld moeten worden door een beweeglijke spits. Bergkamp, die wedstrijd niet in vorm, speelde te lang.
Als ... Wanneer gaan we nou eens toegeven dat we tekort komen om een prijs te winnen. We hebben het gewoon net NIET!
FYPquote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:37 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zal je een geheim verklappen: Nederland wordt met deze coach nooit Europees kampioen. Zelfs niet met Van Bommel, Van Nistelrooij, Seedorf en Makaay.
Gelijke spelen tegen Bulgarije en Roemenië zijn matig. 1-0 winst tegen Luxemburg is ronduit slecht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daar hebben we onze vrolijke frans Barca weer. Alleen maar lopen te klagen en zeuren dat er niets van deugd. Ga jij maar is lekker in de Efteling wonen ofzo. De kans dat we geen Europees kampioen worden is groter dan dat we het niet worden. Zo is het bij ieder toernooi en zo zal zal het altijd blijven. De prestaties van van Basten zijn gewoon goed. Dat het voetbal nog niet goed is klopt ook. Maar noem mij is een topland dat momenteel wel goed voetbal op de mat legt ?
Gelijk spel tegen de Bulgaren uit is zo slecht nog niet. Ze speelden trouwens toen ook heel behoorlijk. De andere 2 wedstrijden waren inderdaad matig tot slecht. Maar over het geheel genomen heeft v. Basten goed gepresteerd. Zeker in deze overgangsperiode. Nieuwe jongens moeten de kar gaan trekken en dat dit gepaard gaat met mindere wedstrijden is daar inharent aan. Daarom is het des te beter dat er wel resultaten geboekt worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:07 schreef Solstice het volgende:
[..]
Gelijke spelen tegen Bulgarije en Roemenië zijn matig. 1-0 winst tegen Luxemburg is ronduit slecht.
Who gives a fuck wat andere landen doenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:34 schreef Pedroso het volgende:
Dat het voetbal nog niet goed is klopt ook. Maar noem mij is een topland dat momenteel wel goed voetbal op de mat legt ?
*Meldt*quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:20 schreef Pedroso het volgende:
Zo, overwinning nummer zoveel onder van Basten. Tegen een fanatiek Zuid-Korea in eigen land waar ieder groot voetballand het moeilijk heeft een keurige 2-0 overwinning met een mix van A- en B team. Grote klasse. Schijnt dat Slory goed speelde. Klasse gezien van van Basten om zo'n jongen na een goed seizoen een kans te geven. Waar blijven de azijn zeikerds ?
Welke?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelijk spel tegen de Bulgaren uit is zo slecht nog niet. Ze speelden trouwens toen ook heel behoorlijk. De andere 2 wedstrijden waren inderdaad matig tot slecht. Maar over het geheel genomen heeft v. Basten goed gepresteerd. Zeker in deze overgangsperiode. Nieuwe jongens moeten de kar gaan trekken en dat dit gepaard gaat met mindere wedstrijden is daar inharent aan. Daarom is het des te beter dat er wel resultaten geboekt worden.
2x Gemakkelijk plaatsing voor een eindronde (WK en komend EK). Maar 2x verlies in 35 wedstrijden (best presterende coach aller tijden). En dat in de 2e ronde van het WK van Portugal verloren werd (had niet gehoeven, ze hadden de beter kansen) doet daar niets aan af. Dus die oogkleppen af en neem je pet af voor Marcoquote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dus die oogkleppen af op en neem je pet af voor Marco![]()
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:59 schreef Pedroso het volgende:
Dus die oogkleppen af en neem je pet af voor Marco![]()
Vergelijk dat spelersmateriaal is met wat Nederland zou kunnen opstellen, dan komt er sowieso voorin en op het middenveld maar één speler in de buurt van wat het Nederlands elftal heeft. Dat ie van de mindere landen wint oké, maar daar lopen voor het grootste deel landen bij waar je met Jong Heerenveen ook van wint. Ik denk alleen dat Jong Heerenveen meer zou scoren. Verder is het spelbeeld dramatisch, backs, middenvelders en aanvallers lopen mekaar alleen in de weg, in plaats van elkaar te ondersteunen. Die nieuwe jongens hoeven de kar helemaal niet te trekken trouwens, hooguit achterin 1 of 2, voor zover ik weet voetballen Seedorf, van Nistelrooij, v.d. Sar en van Bommel nog steeds op een aardig hoog niveau.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelijk spel tegen de Bulgaren uit is zo slecht nog niet. Ze speelden trouwens toen ook heel behoorlijk. De andere 2 wedstrijden waren inderdaad matig tot slecht. Maar over het geheel genomen heeft v. Basten goed gepresteerd. Zeker in deze overgangsperiode. Nieuwe jongens moeten de kar gaan trekken en dat dit gepaard gaat met mindere wedstrijden is daar inharent aan. Daarom is het des te beter dat er wel resultaten geboekt worden.
Blablablablabla. Van Nistelrooij heeft het grootste gedeelte onder van Basten gespeeld hoor wijsneus. Van Persie is de beste en meest getalenteerde speler van het Nederlands elftal. Tekenend dat je die niet noemt en nog tekender is dat je van Bommel durft te noemen. Schopt geen deuk in een pakje boter en is alleen bezig met kaarten aannaaien. Och, als je van jouw filosofie moet uitgaan dan is het wel dramatisch gesteld met landen als Engeland, Spanje en Italie. Verliezen zelfs van landen waar jouw Jong Heerenveen gehakt van maakt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:17 schreef Solstice het volgende:
[..]
Vergelijk dat spelersmateriaal is met wat Nederland zou kunnen opstellen, dan komt er sowieso voorin en op het middenveld maar één speler in de buurt van wat het Nederlands elftal heeft. Dat ie van de mindere landen wint oké, maar daar lopen voor het grootste deel landen bij waar je met Jong Heerenveen ook van wint. Ik denk alleen dat Jong Heerenveen meer zou scoren. Verder is het spelbeeld dramatisch, backs, middenvelders en aanvallers lopen mekaar alleen in de weg, in plaats van elkaar te ondersteunen. Die nieuwe jongens hoeven de kar helemaal niet te trekken trouwens, hooguit achterin 1 of 2, voor zover ik weet voetballen Seedorf, van Nistelrooij, v.d. Sar en van Bommel nog steeds op een aardig hoog niveau.
Ik heb heel wat wedstrijden van hem gezien dit jaar bij Bayern, wat je zegt is absolute onzin. Slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Schopt geen deuk in een pakje boter en is alleen bezig met kaarten aannaaien.
Ik vind dan ook dat v. Basten v. Nistelrooij, zoals zoveel spelers, niet goed gebruikt, maar als je naar z'n doelgemiddelde kijkt deed ie het ook onder van Basten erg goed. Van Persie is zeker een heel getalenteerde speler, maar we hadden het over oudere spelers die de kar moeten trekken. Niet over nieuwkomers die het net een jaar heel goed doen. Over van Bommel, wat Venomsnake zei. Als Spanje Engeland en Italië het niet goed doen is trouwens geen excuus om het dan ook maar niet goed te doen, het is trouwens niet alsof de coach d'r daar niet uitgegooid wordt als ie niet presteert.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Blablablablabla. Van Nistelrooij heeft het grootste gedeelte onder van Basten gespeeld hoor wijsneus. Van Persie is de beste en meest getalenteerde speler van het Nederlands elftal. Tekenend dat je die niet noemt en nog tekender is dat je van Bommel durft te noemen. Schopt geen deuk in een pakje boter en is alleen bezig met kaarten aannaaien. Och, als je van jouw filosofie moet uitgaan dan is het wel dramatisch gesteld met landen als Engeland, Spanje en Italie. Verliezen zelfs van landen waar jouw Jong Heerenveen gehakt van maakt.
Ik heb ook heel wat wedstrijden gezien van Bayern dit seizoen (Sport1) en kan me alleen het overdreven vallen van v. Bommel herinneren. Ik chargeer wat als ik zeg dat hij geen deuk in een pakje boter schopt maar hij is gewoon een zwakke schakel en wordt enorm overschat.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb heel wat wedstrijden van hem gezien dit jaar bij Bayern, wat je zegt is absolute onzin. Slaat echt helemaal nergens op.
Zeg dan gewoon dat je een teringhekel aan hem hebt..
Mooi gezegdquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:31 schreef koningdavid het volgende:
Ik blijf Van Basten tactisch geen hoogvlieger vinden maar ik heb wel alle vertrouwen in Oranje.
Wij hebben een vaste kern die nog jaren meekan. Bovendien hebben we erg veel getalenteerde jeugd. Over een jaar of 2 zijn we top, dat denk ik echt. In die zin valt achteraf Van Bastens redenatie nog wel te begrijpen dat hij zegt dat op het EK 2008 Oranje er pas echt staat.
Met Van Nistelrooy, Van Persie, Robbben, Seedorf, etc. er nog bij hebben we i.i.g. een middenveld en aanval van wereldklasse. Aangevuld met Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Kuyt, De Zeeuw, Mendes da Silva, Afellay, Emanuelson etc. Een luxe-probleem op veel posities.
Op Van Nistelrooy en Seedorf na zijn dat ook nog allemaal spelers die hun top echt nog moeten bereiken.
Alleen de verdediging blijft het zorgenkindje. Daar zit wel wat talent aan te komen. Donk staat over een jaar gewoon in de basis van Oranje. Als je hem gister ook weer zag spelen, geweldig. Je schijnt hem als Ajacied alleen maar te mogen uitlachen, maar ik vind het een geweldig talent. Van der Wiel heb ik ook enorm hoog zitten. Vlaar, Kruiswijk, Koenders, Drenthe, Jong-A-Pin, Sprockel, Zomer, Pieters... het is afwachten hoe zij het precies gaan doen, maar er komt wel talent aan.
Hoe dan ook. Ik wordt dat azijnzeiken van veel mensen gewoon zat. Als ik zelfs zie dat sommigen hopen dat Oranje gaat verliezen wordt ik een beetje verdrietig eerlijk gezegd.![]()
Laten we blij zijn op de topspelers die we hebben. Wij zijn fucking Oranje, we mogen daar best trots op zijn.
Oranje![]()
DIT is nu juist hetgeen mensen zo boos maakt. Wij zijn fuckin Oranje inderdaad! En van Basten laat ons FUCKIN LAF COUNTER spel spelen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:31 schreef koningdavid het volgende:
Laten we blij zijn op de topspelers die we hebben. Wij zijn fucking Oranje, we mogen daar best trots op zijn.
Oranje![]()
Van mij mag je alle kritiek hebben op Van Basten hoor, dat heb ik ook regelmatig.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:43 schreef Flashwin het volgende:
[..]
DIT is nu juist hetgeen mensen zo boos maakt. Wij zijn fuckin Oranje inderdaad! En van Basten laat ons FUCKIN LAF COUNTER spel spelen.
Domineren?? haha een half uur lang tikkie breed met 0.0 drang naar voren. Van Basten heeft het imago van Oranje grote schade toegebracht, DAT is wat mensen zo kwaad maakt.
Je hebt een dvd van het EK'88 erin gedaan?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:51 schreef Bep het volgende:
Was weer een mooi avondje voetbal
Marecooooooo![]()
![]()
Pardon.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ach man,quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:37 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zal je een geheim verklappen: Nederland wordt met deze spelers nooit Europees kampioen. Zelfs niet met Van Bommel, Van Nistelrooij, Seedorf en Makaay.
Die hadden ook een logischere opstelling met tactiek aangepast aan hun spelers. Geen linkspoten op rechts, rechtspoten op links en wel spelers die de bal voor de goal kregen. Daardoor konden spelers als Charisteas zelfs uitblinken. Heb gisteravond België ook gekeken, maar daar wordt al beter gevoeld dan hier, en dat met stukken minder materiaal. Maar ook met een logische opstelling, aangepast aan de kwaliteiten van de spelers.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:44 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Ach man,
griekenland was 3 jaar geleden ook europees kampioen. dus zeg nooit nooit
Oranje won , klaar , daar gaat het omquote:Op zondag 3 juni 2007 00:08 schreef DRD het volgende:
[..]
Je hebt een dvd van het EK'88 erin gedaan?
Oranje won, speelde bij vlagen leuk over de vleugels, maar de spits verzuipt volledig. Het middenveld bied Huntelaar (of Kuyt of wie dan ook) geen enkele steun. Zolang dat niet veranderd, zal het met dit oranje nooit echt gaan lopen.
Griekenland had een goeie coach...quote:Op zondag 3 juni 2007 01:44 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Ach man,
griekenland was 3 jaar geleden ook europees kampioen. dus zeg nooit nooit
Toen Terry, Carvalho of beiden niet konden spelen (blessure, schorsing) mocht Boula niet en als-ie wel mocht vernaggelde hij het...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat hij niet speelt bij CFC, heeft niets te maken met de kwaliteiten van Khalid Boulahrouz. Hij is namelijk gehaald als rechtsback, terwijl hij een centrale verdediger is. Centraal staan echter Ricardo Carvalho (oogappeltje van José Mourinho) en John Terry (aanvoerder en boegbeeld van CFC), waardoor hij zijn werkelijke kwaliteiten niet kan/mag laten zien.
Amen.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:10 schreef Solstice het volgende:
[..]
Die hadden ook een logischere opstelling met tactiek aangepast aan hun spelers. Geen linkspoten op rechts, rechtspoten op links en wel spelers die de bal voor de goal kregen. Daardoor konden spelers als Charisteas zelfs uitblinken. Heb gisteravond België ook gekeken, maar daar wordt al beter gevoeld dan hier, en dat met stukken minder materiaal. Maar ook met een logische opstelling, aangepast aan de kwaliteiten van de spelers.
Klopt, dat hebben we tijdens het WK gezien!quote:Op zondag 3 juni 2007 13:21 schreef BonJovi het volgende:
4-3-3 is zeer effectief voor ons, met Van Nistelrooy, Robben en Van Persie. Geloof me met hun voorin word het een stuk dreigender.
Verzachtende omstandigheid, Van Basten probeerde het toen zonder middenveld. Of een verzwakt middenveld, het is maar hoe je het wil zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, dat hebben we tijdens het WK gezien!![]()
Nee, tegen Ivoorkust zijn we inderdaad niet weggespeeld, 3/4 van de wedstrijd. We hebben sinds Italië niet zo'n slecht WK gespeeld! En het was echt niet toevallig dat we er tegen Portugal uit gingen hoor. Als er tussen het schoppen door gevoetbald werd, was Portugal een stuk gevaarlijker. Dat had weinig met de scheids te maken; meer met vorm van spelers, wisselbeleid en gewoon kwaliteit van het spelersmateriaal (wat je gedeeltelijk kan terugvoeren op selectiebeleid).quote:Op zondag 3 juni 2007 13:27 schreef BonJovi het volgende:
Omdat we toevallig alleen van Portugal door een kut wedstrijd 1-0 hebben verloren zegt niks. De andere wedstrijden hadden we goed gespeeld, we zijn nog nooit zo snel gekwalificeerd geweest. Omdat je ongelukkig door die klote Portugal + scheids met 1-0 verliest zegt niks. Argentinie en Brazilie zijn toch ook uitgeschakeld geweest daar maar als we ze weer tegenkomen betekend het niet dat ze niet sterk zijn omdat ze de WK niet hebben gewonnen. We moeten gewoon bouwen aan de EK en dan kunnen we het redden. Ik word er strontziek van om steeds in de kwart finale of halve finale eruit geschopt te worden.
Ja, leuk die statistieken, maar het gaat mij om de prestaties op de eindrondes. Hoe hij er komt, maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. En op de enige eindronde waar hij coach was, was het spel dramatisch en we lagen er te snel uit. Dát zijn dingen waar je een bondscoach hoort op af te rekenen, wat mij betreft. Leuk hoor, oefenpotjes tegen Korea en Thailand, maar we hebben er echt héél weinig aan.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:42 schreef PPWB84 het volgende:
35 wedstrijden- 23 gewonnen- 10 gelijk- 2 verloren onder Van Basten toch? Op resultaat kun je hem niet echt aanspreken. Maar het spelgenot is wel minder geworden helaas. Ik vind het wel wat hebben dat volksheld Van Basten het Nederlands elftal leidt, het was alleen te vroeg denk ik. Als hij later terugkomt zal hij het veel beter doen na meer ervaring. Maar goed, daar heb je nu niks aan nee. Maar wie weet, we zijn goed op weg naar plaatsing voor het EK.
Daarom heeft Marco het selectiebeleid ook aangepast. B.v. pseudo vedettes als v. Bommel er uit geflikkerd.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:45 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nee, tegen Ivoorkust zijn we inderdaad niet weggespeeld, 3/4 van de wedstrijd. We hebben sinds Italië niet zo'n slecht WK gespeeld! En het was echt niet toevallig dat we er tegen Portugal uit gingen hoor. Als er tussen het schoppen door gevoetbald werd, was Portugal een stuk gevaarlijker. Dat had weinig met de scheids te maken; meer met vorm van spelers, wisselbeleid en gewoon kwaliteit van het spelersmateriaal (wat je gedeeltelijk kan terugvoeren op selectiebeleid).
Maar hebben we daar ook maar iets aanquote:Op zondag 3 juni 2007 13:52 schreef BonJovi het volgende:
Ja maar dankzij Van Basten hebben we wel nr2 op de Fifa Ranking list gestaan, dat zie ik een andere coach niet doen.
Van Nistelrooij is afhankelijk van de ballen die hij in de zestien aangespeeld krijgt, tot nu toe zijn er in het 4-3-3 systeem nog geen buitenspelers geweest die fatsoenlijk een aantal keer in de wedstrijd de ballen d'rvoor gekregen hebben. Robben gaat namelijk alleen voor zichzelf en van Persie ziet z'n medespelers ook niet staan, wat dat betreft kun je net zo goed zonder spits spelen, want die komt toch niet aan bod. Met 4-4-2 heb je wel een aantal spelers die de bal door kunnen steken of in het gat op de flank kunnen duiken en voorgeven(Seedorf, v.d. Vaart, v. Bommel, De Cler, Emanuelson, v. Bronckhorst, Melchiot enz.).quote:Op zondag 3 juni 2007 13:21 schreef BonJovi het volgende:
4-3-3 is zeer effectief voor ons, met Van Nistelrooy, Robben en Van Persie. Geloof me met hun voorin word het een stuk dreigender.
Wow! Echt, geweldig!quote:Op zondag 3 juni 2007 13:52 schreef BonJovi het volgende:
Ja maar dankzij Van Basten hebben we wel nr2 op de Fifa Ranking list gestaan, dat zie ik een andere coach niet doen.
Dat zegt weinig als je zelden tegen toplanden speelt. Hoe kom je d'r trouwens bij dat ze 2de hebben gestaan? Kan het me namelijk niet herinneren.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:52 schreef BonJovi het volgende:
Nee, met Landzaat kom je een stuk verder. Ik ben niet voor Van Bommel hoor, maar Landzaat staat een flink eind lager op de lijst imho.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daarom heeft Marco het selectiebeleid ook aangepast. B.v. pseudo vedettes als v. Bommel er uit geflikkerd.
We speelden tegen kut landen en toen we tegen de grote jongens moesten toen werd er niet gewonnen.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:56 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat zegt weinig als je zelden tegen toplanden speelt. Hoe kom je d'r trouwens bij dat ze 2de hebben gestaan? Kan het me namelijk niet herinneren.
Ja dat is waar, maar als je 3 dreigende spelers hebt creer je meer kansen, wie zegt dat Van Nistelrooy persee moet scoren? Als je 3 gevaarlijke spelers voorin heb die allemaal kunnen scoren word het ook dreigender.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:54 schreef Solstice het volgende:
[..]
Van Nistelrooij is afhankelijk van de ballen die hij in de zestien aangespeeld krijgt, tot nu toe zijn er in het 4-3-3 systeem nog geen buitenspelers geweest die fatsoenlijk een aantal keer in de wedstrijd de ballen d'rvoor gekregen hebben. Robben gaat namelijk alleen voor zichzelf en van Persie ziet z'n medespelers ook niet staan, wat dat betreft kun je net zo goed zonder spits spelen, want die komt toch niet aan bod. Met 4-4-2 heb je wel een aantal spelers die de bal door kunnen steken of in het gat op de flank kunnen duiken en voorgeven(Seedorf, v.d. Vaart, v. Bommel, De Cler, Emanuelson, v. Bronckhorst, Melchiot enz.).
Zelfs van die kut landen wordt niet altijd gewonnen. Kan me nog 2 x een dramatische wedstrijd tegen Macedonië herinneren.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:59 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
We speelden tegen kut landen en toen we tegen de grote jongens moesten toen werd er niet gewonnen.
Pak slaag tegen italië
Nee dat weetje zeker niet omdat je het niet wilt weten! Je wilt gewoon dat van Basten het slecht doet!quote:Op zondag 3 juni 2007 13:56 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat zegt weinig als je zelden tegen toplanden speelt. Hoe kom je d'r trouwens bij dat ze 2de hebben gestaan? Kan het me namelijk niet herinneren.
Inderdaadquote:Op zondag 3 juni 2007 14:01 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zelfs van die kut landen wordt niet altijd gewonnen. Kan me nog 2 x een dramatische wedstrijd tegen Macedonië herinneren.
Je hebt geen 3 gevaarlijke spelers voorin als v. Nistelrooij geen aanvoer krijgt. Hij is alleen gevaarlijk als ie redelijke ballen voor de goal krijgt, dan staat ie altijd op de goede plek en scoort ie geregeld. Als je buitenspelers hebt die altijd maar voor hun eigen actie gaan, schakel je v. Nistelrooij en ook bijv. Huntelaar zelf helemaal uit, hoeft de tegenstander niks voor te doen. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe moeilijk je het gaat krijgen als je in principe met een man minder speelt.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:00 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar als je 3 dreigende spelers hebt creer je meer kansen, wie zegt dat Van Nistelrooy persee moet scoren? Als je 3 gevaarlijke spelers voorin heb die allemaal kunnen scoren word het ook dreigender.
Gast, als je die nergens toedoende FIFA ranking gaat gebruiken als argument om van Basten te behouden maak je jezelf niet echt geloofwaardig. Kom met steekhoudende redeneringen en kom dan weer verder praten ofzo.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:01 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Nee dat weetje zeker niet omdat je het niet wilt weten! Je wilt gewoon dat van Basten het slecht doet!
Ja daar heb je gelijk in, maar Van Persie vlak achter Robben en van Nistelrooy zou ook dreigend zijn. Dan heb je 2 aanvallers en er eentje vlak achter die ook de ballen goed kan klaar leggen.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:04 schreef Solstice het volgende:
[..]
Je hebt geen 3 gevaarlijke spelers voorin als v. Nistelrooij geen aanvoer krijgt. Hij is alleen gevaarlijk als ie redelijke ballen voor de goal krijgt, dan staat ie altijd op de goede plek en scoort ie geregeld. Als je buitenspelers hebt die altijd maar voor hun eigen actie gaan, schakel je v. Nistelrooij en ook bijv. Huntelaar zelf helemaal uit, hoeft de tegenstander niks voor te doen. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe moeilijk je het gaat krijgen als je in principe met een man minder speelt.
Ja dat weet ik ook wel, maar ik ben het er ook niet altijd mee eens wat hij doet. Maar ik ben ervan overtuigd dat we er op het EK staan. Elk land is nog aan het knutselen met welke spelers ze gaan spelen volgend jaar. Het is gewoon geduld hebben en kijken wat het beste opstelling word, en met welke spelers. Daarna kun je pas zeggen om van Basten te ontslaan of niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:04 schreef rompompom het volgende:
[..]
Gast, als je die nergens toedoende FIFA ranking gaat gebruiken als argument om van Basten te behouden maak je jezelf niet echt geloofwaardig. Kom met steekhoudende redeneringen en kom dan weer verder praten ofzo.
Dat zou een betere oplossing zijn denk ik ja. Dan speel je dus wel 4-4-2 trouwens, met een ruit.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:07 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in, maar Van Persie vlak achter Robben en van Nistelrooy zou ook dreigend zijn. Dan heb je 2 aanvallers en er eentje vlak achter die ook de ballen goed kan klaar leggen.
Nee, heb dat gewoon gemist denk ik dan. Zal ff googlen of ik het ergens kan vinden dan.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:01 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Nee dat weetje zeker niet omdat je het niet wilt weten! Je wilt gewoon dat van Basten het slecht doet!
Ja preciesquote:Op zondag 3 juni 2007 14:11 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat zou een betere oplossing zijn denk ik ja. Dan speel je dus wel 4-4-2 trouwens, met een ruit.
Bij hun team speelt vrijwel elke Nederlands-elftal kandidaat 4-4-2, daarom vind ik het ook zo vreemd dat van Basten het vol blijft houden om 4-3-3 te spelen.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:13 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja precies![]()
maar legend killer natuurlijk heb je een aantal spelers die niet tot hun recht komen. Maar in bij je team spelen is ook heel anders dan bij een nationaal elftal
Van Basten heeft nog niks anders gedaan dan knutselen, de afgelopen drie jaar. Hij blijft er maar debutanten bijhalen die iedere vorm van ervaring die we nodig hebben missen. Elke keer weer nieuwe spelers, zo komt er nooit rust in het spel. Het EK wordt een grote flop als hij zo doorgaat.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:10 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel, maar ik ben het er ook niet altijd mee eens wat hij doet. Maar ik ben ervan overtuigd dat we er op het EK staan. Elk land is nog aan het knutselen met welke spelers ze gaan spelen volgend jaar. Het is gewoon geduld hebben en kijken wat het beste opstelling word, en met welke spelers. Daarna kun je pas zeggen om van Basten te ontslaan of niet.
Dat is waar, ik vind spelers als Engelaar echt niet kunnen of Slory. We moeten gewoon binnenkort met onze beste team oefenen en zo een band opbouwen.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:53 schreef rompompom het volgende:
[..]
Van Basten heeft nog niks anders gedaan dan knutselen, de afgelopen drie jaar. Hij blijft er maar debutanten bijhalen die iedere vorm van ervaring die we nodig hebben missen. Elke keer weer nieuwe spelers, zo komt er nooit rust in het spel. Het EK wordt een grote flop als hij zo doorgaat.
Engelaar heeft anders een goed seizoen gespeeld, wie had je anders mee willen nemen richting Azië?quote:Op zondag 3 juni 2007 14:55 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Dat is waar, ik vind spelers als Engelaar echt niet kunnen of Slory. We moeten gewoon binnenkort met onze beste team oefenen en zo een band opbouwen.
Precies.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:59 schreef BonJovi het volgende:
Engelaar heeft een goed seizoen gespeeld ja, bij Azie kan je hem nog wel meenemen als sommige spelers niet mee waren.
Had sowieso niet naar Azië willen gaan, kunnen die voetballers eindelijk is wat extra rust nemen, zodat ze volgend jaar aan het einde van het seizoen misschien net wat fitter zijn, ga je puur voor het geld nog even in Azië voetballen. Boeit me ook niet echt wie ie daar mee naartoe heeft genomen, omdat het toch puur een reisje om het geld was, niet om te oefenen. Ik maak me meer druk om wat er voor dit reisje allemaal gebeurd is.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Engelaar heeft anders een goed seizoen gespeeld, wie had je anders mee willen nemen richting Azië?
Als je wilt kijken naar een coach die een duidelijk beter resultaat tegen Portugal had moet je een eind teruggaan. Qua score was de 2-2 die Van Gaal behaald had wel OK, maar het was gezien de wedstrijd en het uiteindelijke resultaat (geen plaatsing voor het WK) weer dramatisch. Dus, dat we van Portugal verliezen ligt niet specifiek aan MvB... Het team van Portugal was ook simpelweg beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:45 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nee, tegen Ivoorkust zijn we inderdaad niet weggespeeld, 3/4 van de wedstrijd. We hebben sinds Italië niet zo'n slecht WK gespeeld! En het was echt niet toevallig dat we er tegen Portugal uit gingen hoor. Als er tussen het schoppen door gevoetbald werd, was Portugal een stuk gevaarlijker. Dat had weinig met de scheids te maken; meer met vorm van spelers, wisselbeleid en gewoon kwaliteit van het spelersmateriaal (wat je gedeeltelijk kan terugvoeren op selectiebeleid).
In een oefenwedstrijd (geleerde les: Vlaar was er nog niet klaar voor)- waarbij resultaten dan weer niet relevant geacht worden als NL wintquote:
Niet verloren van Duitsland, Engeland (2 keer), Tsjechie (2 keer) en Argentinie ... Da's ook niet echt slecht natuurlijk.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Inderdaad
Als hij nou wint van Brazilië, Duitsland etc
Wil je Marco's resultaten goed praten ofzo ?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:59 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet verloren van Duitsland, Engeland (2 keer), Tsjechie (2 keer) en Argentinie ... Da's ook niet echt slecht natuurlijk.
Had volgens mij ook een nominatie van een doelpunt van het jaar (na het doelpunt van de maand gewonnen te hebben).quote:Op zondag 3 juni 2007 16:01 schreef twi het volgende:
En waarom liever Engelaar dan Landzaat? Landzaat had een pass die een 9+ rapportcijfer verdient op Melchiot. Landzaat is geen bijzondere speler, maar gewoon een goede speler die je best kunt gebruiken, met inmiddels PL-ervaring.
ja maar Nederland heeft zelf de spelers niet voor een 4-3-3quote:Op zondag 3 juni 2007 14:13 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja precies![]()
maar legend killer natuurlijk heb je een aantal spelers die niet tot hun recht komen. Maar in bij je team spelen is ook heel anders dan bij een nationaal elftal
Zijn resultaten hoef ik niet goed te praten. Zijn resultaten zijn namelijk goed en daar hoeft hoeft hij zich niet voor te schamen.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wil je Marco's resultaten goed praten ofzo ?
Hij moet gewoon meer oefenen tegen landen met naam.
Er staat nog steeds geen team en het EK winnen we ook niet.
tegen kleine namen heb je natuurlijk goede resultaten, maar hij heeft nog niet van een echt grote voetbalnaam kunnen winnen/.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:13 schreef Doc het volgende:
[..]
Zijn resultaten hoef ik niet goed te praten. Zijn resultaten zijn namelijk goed en daar hoeft hoeft hij zich niet voor te schamen.
Dat er geen team staat dat het EK lijkt te kunnen winnen, ligt niet aan van Basten, maar aan een redelijk gebrek aan kwaliteit (mn de verdediging), maar teams die geen WK lijken te kunnen winnen, kunnen wel verrassen.
Onderschat de verdediging van de Brazzen niet hoor...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Altijd zeiken over de verdediging, Brazilie heeft vaak de WK gewonnen. Terwijl ze amper goeie verdedigers hadden. We moeten gewoon meer scoren dan de tegenstander.
Idd en met een 4-4-2 dan kun je een extra man voor de defensie zetten.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Altijd zeiken over de verdediging, Brazilie heeft vaak de WK gewonnen. Terwijl ze amper goeie verdedigers hadden. We moeten gewoon meer scoren dan de tegenstander.
Vergelijk de spelers in het Braziliaans elftal eens met wat er beschikbaar is in het NLs ...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:16 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd en met een 4-4-2 dan kun je een extra man voor de defensie zetten.
Onze kracht is de aanval net zoals de Brazilianen, maar dan moeten ze dat wel benutten met de juiste spelers.
Precies, we moeten ook aanvallend spelen. Daar staan we om bekend, gewoon onder druk zetten en scoren.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:16 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd en met een 4-4-2 dan kun je een extra man voor de defensie zetten.
Onze kracht is de aanval net zoals de Brazilianen, maar dan moeten ze dat wel benutten met de juiste spelers.
Wijs die slechte Braziliaanse verdedigers maar aan. Brazilie heeft verdedigers van wereldniveau genoeg, en daar komt nog eens een heel leger aan controlerende middenvelders van wereldniveau bij.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Brazilianen hebben goede verdedigers ja, maar dat is niet hun sterkste punt. Hun klasse is vooral aanvallen, waar ze beter spelers voor hebben dan verdedigers. Ik bedoel de verdedigers van Brazilie zijn toppers, maar het zijn geen Italianen die heletijd verdedigen met spelers als Nesta,Cannavaro.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:18 schreef twi het volgende:
[..]
Wijs die slechte Braziliaanse verdedigers maar aan. Brazilie heeft verdedigers van wereldniveau genoeg, en daar komt nog eens een heel leger aan controlerende middenvelders van wereldniveau bij.
DF Juanquote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Nee, maar ze zouden het wel kunnen. Nederland kan dat niet, en kan ook niet vol vertrouwen aanvallen terwijl ze weten dat er achterin minstens 5 spelers staan die eenvallen kunnen verijdelen. Dan val je ook een heel stuk geruster en risicovoller aan.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:20 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Brazilianen hebben goede verdedigers ja, maar dat is niet hun sterkste punt. Hun klasse is vooral aanvallen, waar ze beter spelers voor hebben dan verdedigers. Ik bedoel de verdedigers van Brazilie zijn toppers, maar het zijn geen Italianen die heletijd verdedigen met spelers als Nesta,Cannavaro.
Het is allemaal technisch een stuk beter, maar Nederland heeft tactisch hele goeie spelers als Seedorf, v.d. Vaart en v. Nistelrooij, daar kun je ook een hoop mee goed maken. Als je trouwens spelers als v. Persie, v.d. Vaart, Seedorf en Davids op zou stellen heb je nog steeds zat spelers die een mannetje uit kunnen kappen, ook op het hoogste niveau.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Vergelijk de spelers in het Braziliaans elftal eens met wat er beschikbaar is in het NLs ...
Het beste team dat ik de laatste 10 jaar heb gezien is nog steeds het Braziliaanse elftal dat in 2005 de conf. cup speelde. Daar zaten buiten Dida, Juan en Emerson verder vrijwel alleen aanvallend ingestelde spelers bij, maar dat is technisch wel een andere klasse dan Nederland.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:20 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Brazilianen hebben goede verdedigers ja, maar dat is niet hun sterkste punt. Hun klasse is vooral aanvallen, waar ze beter spelers voor hebben dan verdedigers. Ik bedoel de verdedigers van Brazilie zijn toppers, maar het zijn geen Italianen die heletijd verdedigen met spelers als Nesta,Cannavaro.
Ja dat is wel waar. Maar verdediging kunnen we niet echt goed, zoals je zag tegen ivoorkust. Zo een kleine mannetje rent gewoon helemaal naar voren en schiet de bal in de kruising. We moeten een echte werker en balafpakker hebben als Davids.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, maar ze zouden het wel kunnen. Nederland kan dat niet, en kan ook niet vol vertrouwen aanvallen terwijl ze weten dat er achterin minstens 5 spelers staan die eenvallen kunnen verijdelen. Dan val je ook een heel stuk geruster en risicovoller aan.
Daarbij helpt het natuurlijk wanneer je aanvallers Ronaldinho, Kaka, Adriano, Robinho en weet ik veel wie allemaal nog meer heten.
preciesquote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het is allemaal technisch een stuk beter, maar Nederland heeft tactisch hele goeie spelers als Seedorf, v.d. Vaart en v. Nistelrooij, daar kun je ook een hoop mee goed maken. Als je trouwens spelers als v. Persie, v.d. Vaart, Seedorf en Davids op zou stellen heb je nog steeds zat spelers die een mannetje uit kunnen kappen, ook op het hoogste niveau.
Punt is dat Nederland spelers van die klasse te geconcentreerd in de selectie heeft zitten. De beste spelers kunnen niet allemaal spelen, anders lopen ze elkaar voor de voeten. Ze willen namelijk allemaal hetzelfde. Zoveel mogelijk aanvallen vanuit het middenveld door het centrum.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het is allemaal technisch een stuk beter, maar Nederland heeft tactisch hele goeie spelers als Seedorf, v.d. Vaart en v. Nistelrooij, daar kun je ook een hoop mee goed maken. Als je trouwens spelers als v. Persie, v.d. Vaart, Seedorf en Davids op zou stellen heb je nog steeds zat spelers die een mannetje uit kunnen kappen, ook op het hoogste niveau.
Je geeft dus uiteindelijk wel toe dat de Brazzen zo'n WK alleen kunnen winnen doordat ze een zeer degelijke verdediging heeft - iets wat NL nniet heeft ...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Altijd zeiken over de verdediging, Brazilie heeft vaak de WK gewonnen.
Als je met een ruit op het middenveld speelt, kun je de meeste van die spelers wel kwijt. Davids loopt natuurlijk op een andere plek dan v.d. Vaart bijvoorbeeld, en v. Persie kun je ook als 2e spits opstellen met v.d. Vaart erachter. Seedorf doet het als linkermiddenvelder bij AC Milan al jaren goed trouwens. v.d. Vaart en Seedorf zouden allebei de ruimte links om beurten in kunnen duiken, waardoor je alweer veel afwisseling in je spel krijgt. Davids als stofzuiger voor de verdediging werkt ook prima denk ik.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:27 schreef twi het volgende:
[..]
Punt is dat Nederland spelers van die klasse te geconcentreerd in de selectie heeft zitten. De beste spelers kunnen niet allemaal spelen, anders lopen ze elkaar voor de voeten. Ze willen namelijk allemaal hetzelfde. Zoveel mogelijk aanvallen vanuit het middenveld door het centrum.
Dat denk ik ook. Ik heb ook in de jaren dat Seedorf geen hype was gezegd dat hij in het NLs elftal hoort. Allen prima spelers. Alleen kunnen een aantal belangrijke landen teams ook elftallen op de been brengen die op dit gebied evenredig is, maar dan wel met een degelijke verdediging...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Heb al eens eerder gepost hoe ik zou spelen:quote:Op zondag 3 juni 2007 16:32 schreef Solstice het volgende:
Als je met een ruit op het middenveld speelt, kun je de meeste van die spelers wel kwijt. Davids loopt natuurlijk op een andere plek dan v.d. Vaart bijvoorbeeld, en v. Persie kun je ook als 2e spits opstellen met v.d. Vaart erachter. Seedorf doet het als linkermiddenvelder bij AC Milan al jaren goed trouwens. v.d. Vaart en Seedorf zouden allebei de ruimte links om beurten in kunnen duiken, waardoor je alweer veel afwisseling in je spel krijgt. Davids als stofzuiger voor de verdediging werkt ook prima denk ik.
Dan moet je ook een linksback hebben die verdedigend wat sterker is. Bouma of de Cler, zou ik voor kiezen. En een verdedigende middenvelder die gaten dichtloopt.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef twi het volgende:
[..]
Heb al eens eerder gepost hoe ik zou spelen:
----------------------- Van der Sar --------------------------
--------- Heitinga - Boulahrouz - Mathijsen ------------
-- Kromkamp -------------------------- Van Bronckhorst
------------------------- De Zeeuw --------------------------
------Van Persie ---- Sneijder ----------Robben -------
----------------------------Kuyt -------------------------------
----------------------- Stekelenburg -------------------------
------------- Melchiot - Jaliens - Bouma ------------------
-- De Jong ------------------------------- Emanuelson ---
------------------------- Landzaat ----------------------------
---Castelen ----------- Seedorf ------Van der Vaart----
------------------------- Huntelaar ---------------------------
Ik blijf het namelijk met je oneens zijn, ook met ruit kun je ze niet allemaal kwijt, want dan valt er veel te veel ruimte achter ze. Die kun je wel opvangen wanneer je een soort verkapte 3-5-2, 3-4-3 speelt. Nadeel is dat je 2 spelers van grote klasse op de bank moet hebben.
Zoiets moet het worden idd, maar dan zie ik graag Melchiot ipv ooijer en Gio ipv De Cler..quote:Op zondag 3 juni 2007 16:49 schreef Solstice het volgende:
[..]
V.d. Sar
Ooijer-Boulahrouz-Hofland-De Cler
--------------Davids------------------
v. Bommel---------------Seedorf
--------------v.d. Vaart-------------
--------v.Nistelrooij-v. Persie-------
Ik heb gisteren eigenlijk niet gekeken, maar van wat ik gehoord heb deed Melchiot het goed inderdaad. Maar ik heb toch liever de Cler dan Gio, omdat die verdedigend ook z'n werk doet. Buiten de laatste wedstrijden van het seizoen waar ie soms zwak voetbalde tenminste. Gio zie ik toch meer als een middenvelder, stapt als verdediger toch vaak op het verkeerde moment in. Wat bijvoorbeeld tegen Bulgarije en Portugal al is een goal gekost heeft, Barcelona heeft niet voor niks Puyol vaak in de rugdekkin van v. Bronckhorst staan.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zoiets moet het worden idd, maar dan zie ik graag Melchiot ipv ooijer en Gio ipv De Cler..![]()
Als je hem niet opstelt kan ie zich natuurlijk ook niet bewijzen. Bouma en Mathijsen kunnen trouwens ook back spelen. Die zijn verdedigend wel wat sterker.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:58 schreef twi het volgende:
Dan ga je weer terug naar 4-x-x met aanvallende backs, en dat zie ik dus echt niet zitten. De Cler zie ik ook als aanvallende back, waardoor Hofland dus vaak werk voor 2 moet opknappen. Bovendien zie ik Ooijer liever centraal in plaats van Hofland, laat Hofland zich eerst maar weer eens bewijzen in Oranje.
Dan heb je een verdediging die amper kan opbouwen met twee aanvallende backs. Dat is niet helemaal ideaal. Je moet een linksback als Salcido / Emanuelson hebben en een rechtsback als Trabelsi / Ogararu / Emerton en dan twee goede sterke verdedigers achterin als Stam en Alex met een verdedigende middenvelder als Cocu, Mendes, Heitinga ervoor. Dan kan je varieren met een inschuivende middenvelder op links of rechts, naar 343 of 433 of 442 en heb je meer mogelijkheden tot driehoeken op het veld.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:49 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dan moet je ook een linksback hebben die verdedigend wat sterker is. Bouma of de Cler, zou ik voor kiezen. En een verdedigende middenvelder die gaten dichtloopt.
Ooijer-Boulahrouz-Hofland-De Cler
Allemaal van hetzelfde laken een pak. Hofland, Mathijsen, Heitinga, Jaliens, Ooijer. Veel zal het niet uitmaken.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:08 schreef BonJovi het volgende:
mooi opstelling maar Hofland?
Die is 16, dat duurt nog zeker 6 a 7 jaar voordat je die gaat zien als evt. topverdediger.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:24 schreef BonJovi het volgende:
Van Aanholt bijvoorbeeld
Zou ook nog terecht wezen, want hij is nu al een stuk beter dan Bouma.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:14 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als van Basten die gaat oproepen binnen zeer korte tijd.
Ja ik heb ook over laterquote:Op zondag 3 juni 2007 17:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die is 16, dat duurt nog zeker 6 a 7 jaar voordat je die gaat zien als evt. topverdediger.
Goede opstelling in een 433 formatie, het is te hopen dat Van persie en Robben weer n's fit zijn want de spits staat op een hele klein eilandje voorinquote:Op zondag 3 juni 2007 19:01 schreef koningdavid het volgende:
Ik zou het als ik Van Basten was gewoon een keer zo proberen: (mits iedereen fit is)
-----------------------V.d. Sar-----------------------
Melchiot-----Boulahrouz*----Mathijsen-------Gio
------------------Mendes da Silva-----------------
Seedorf/Sneijder------------------Van der Vaart
Van Persie--------Van Nistelrooy-------Robben
*Boulah moet wel wedstrijdritme hebben uiteraard.
Geen Heitinga?quote:Op zondag 3 juni 2007 19:01 schreef koningdavid het volgende:
Ik zou het als ik Van Basten was gewoon een keer zo proberen: (mits iedereen fit is)
Melchiot is goed bezig dit seizoen in Frankrijk en is een goede optie op de rechtsback positie. Begrijp alleen Mendes de Silva niet. Speelt een paar aardige wedstrijden dit seizoen en wordt direct Oranje in gehyped. Heeft het in in alle vorige seizoenen niet laten zien. Misschien wordt volgend jaar zijn doorbraak maar is op dit moment nog zeker geen Oranje klant.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:01 schreef koningdavid het volgende:
Bij Van Basten wel, hoor!quote:Op zondag 3 juni 2007 22:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Melchiot is goed bezig dit seizoen in Frankrijk en is een goede optie op de rechtsback positie. Begrijp alleen Mendes de Silva niet. Speelt een paar aardige wedstrijden dit seizoen en wordt direct Oranje in gehyped. Heeft het in in alle vorige seizoenen niet laten zien. Misschien wordt volgend jaar zijn doorbraak maar is op dit moment nog zeker geen Oranje klant.
We hebben niet zo veel verdedigende middenveldersquote:Op zondag 3 juni 2007 22:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Melchiot is goed bezig dit seizoen in Frankrijk en is een goede optie op de rechtsback positie. Begrijp alleen Mendes de Silva niet. Speelt een paar aardige wedstrijden dit seizoen en wordt direct Oranje in gehyped. Heeft het in in alle vorige seizoenen niet laten zien. Misschien wordt volgend jaar zijn doorbraak maar is op dit moment nog zeker geen Oranje klant.
Dan geef ik toch echt de voorkeur aan De Zeeuw daar. Of anders John Heitinga, die kan daar ook prima spelen. Hij heeft Martens elke keer de wedstrijd uitgespeeld dit seizoen, dat is niet veel mensen gelukt. Daarnaast heeft hij nog een aardige pass in huis ook.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:08 schreef Grimm het volgende:
[..]
We hebben niet zo veel verdedigende middenvelders
Het is jammer dat hij het laatste deel van de competitie geblesseerd is geweest maar de rest van het seizoen was hij fantastisch. Multifunctioneel en hij heeft zich geprofileerd als de ideale controleur. Snelheid, fysieke kracht, kopsterk, goede pass, redelijk overzicht, hij beheerst dat. De Zeeuw is voetballend beter maar verdedigend meer kwetsbaar.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik vind dit een goede opstelling.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:01 schreef koningdavid het volgende:
Hoho, vergeet niet dat van Bronckhorst ooit de winnende tegen Argentinië heeft gemaakt!quote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Blijf erbij maar De Cler speelde toendertijd goed tegen Argentinie en zo goed heeft Van Brockhorst het nog niet gedaan
Ja Seedorf omdat hij meer ervaring heeft, maar wat maakt de grootte van een speler uit? Maradonna was toch ook geen grote man? bullshit dusquote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik vind dit een goede opstelling.
Heitinga heeft vaak genoeg laten zien waarom hij tekort komt.
Alleen we moeten zoeken naar een pure linksback want Van Bronkhorst is dat gewoon niet.
Blijf erbij maar De Cler speelde toendertijd goed tegen Argentinie en zo goed heeft Van Brockhorst het nog niet gedaan
En je moet een goede stand-in hebben voor kaartenmachine Boulahrouz
De spelers meer een vrije rol geven in wat waar ze goed in zijn.
Ik zou dan wel eerder kiezen voor Seedorf dan voor kleine sneijder
Maar die had dan weer een stel van die slagers om hem heen staan die de bal alleen bij hem in hoefden te leveren. Het voetbal is ook wel wat veranderd sinds toen trouwens, fysiek is een stuk belangrijker geworden, als je d'r dan 2/3 fysiek zwakkere spelers in zet ga je dat toch wel voelen.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:50 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja Seedorf omdat hij meer ervaring heeft, maar wat maakt de grootte van een speler uit? Maradonna was toch ook geen grote man? bullshit dus
Opvallend dat de Sneijder sceptici, nu ze hem na dit fantastische seizoen niet meer op zijn voetbalkwaliteiten kunnen pakken, op zijn gestalte afrekenen. Een voorkeur voor Seedorf (niet mijn keuze op DIE positie) kan ik billijken maar een drogreden aanvoeren voor die keuze vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik vind dit een goede opstelling.
Heitinga heeft vaak genoeg laten zien waarom hij tekort komt.
Alleen we moeten zoeken naar een pure linksback want Van Bronkhorst is dat gewoon niet.
En je moet een goede stand-in hebben voor kaartenmachine Boulahrouz
De spelers meer een vrije rol geven in wat waar ze goed in zijn.
Ik zou dan wel eerder kiezen voor Seedorf dan voor kleine sneijder
Voetballend komt hij er ook niet uit als het er op aan komt tegen een Europese topper.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Opvallend dat de Sneijder sceptici, nu ze hem na dit fantastische seizoen niet meer op zijn voetbalkwaliteiten kunnen pakken, op zijn gestalte afrekenen. Een voorkeur voor Seedorf (niet mijn keuze op DIE positie) kan ik billiken maar een drogreden aanvoeren voor die keuze vind ik te ver gaan.
Maradonna was nog altijd wel wat flinkerquote:Op maandag 4 juni 2007 11:50 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja Seedorf omdat hij meer ervaring heeft, maar wat maakt de grootte van een speler uit? Maradonna was toch ook geen grote man? bullshit dus
Oh ja ? Vertel is.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:43 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Voetballend komt hij er ook niet uit als het er op aan komt tegen een Europese topper.
Hij scoorde hier en daar in de competitie.quote:
Hier en daar in de competitie ? Volgens mij is 18 goals en tig assists voor een middenvelder top (alleen voor kenners als jij waarschijnlijk niet). Speelde tegen de topclubs in Nl. ook wereldpartijen maar dat telt natuurlijk niet. Hij wordt gezien als de beste speler in Nederland door alle kenners. Maar goed, al scoort hij 100x, toegeven zul je het toch nooit dus verder discusseren is zinloos.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:11 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij scoorde hier en daar in de competitie.
Dat heb je zelf gezien.
Maar als het er op aan komt dan komt hij niet aan voetballen toe, omdat er dan een goede mandekker op hem staat.
Deze mandekker kan dan zijn eigen team ook nog wat toevoegen omdat Sneijder hem weer niet aan kan.
Je hebt Nederlands niveau en internationaal niveauquote:Op maandag 4 juni 2007 19:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hier en daar in de competitie ? Volgens mij is 18 goals en tig assists voor een middenvelder top (alleen voor kenners als jij waarschijnlijk niet). Speelde tegen de topclubs in Nl. ook wereldpartijen maar dat telt natuurlijk niet. Hij wordt gezien als de beste speler in Nederland door alle kenners. Maar goed, al scoort hij 100x, toegeven zul je het toch nooit dus verder discusseren is zinloos.
Je meent het. Als je in Nederland top bent dan kan je ook op internationaal niveau mee. Niet voor niets dat clubs als Valencia hem graag willen hebben. En er zullen komende maanden meer topclubs volgen die hem willen hebben. Maar goed, die clubs hebben niet zoveel voetbalverstand als jij.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Je hebt Nederlands niveau en internationaal niveau![]()
Niet elke speler kan het niveau van een topclub in het buitenland aan en dat moet je weten,quote:Op maandag 4 juni 2007 22:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je meent het. Als je in Nederland top bent dan kan je ook op internationaal niveau mee. Niet voor niets dat clubs als Valencia hem graag willen hebben. En er zullen komende maanden meer topclubs volgen die hem willen hebben. Maar goed, die clubs hebben niet zoveel voetbalverstand als jij.
Pardon.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je meent het. Als je in Nederland top bent dan kan je ook op internationaal niveau mee. Niet voor niets dat clubs als Valencia hem graag willen hebben. En er zullen komende maanden meer topclubs volgen die hem willen hebben. Maar goed, die clubs hebben niet zoveel voetbalverstand als jij.
We hebben allemaal wel eens onze dag, het kenmerkt de topper om dat op cruciale momenten te doen. En tegen een PSV dat de benen terugtrekt en een paar meter ruimte laat, tikt dat net even minder aan dan tegen een ingegraven PSV in de ArenA, dan rekent het team op zijn topper?! Schoonheid van de goal doet daar weinig aan af.quote:
Seedorf heeft ook wel eens z'n dag. Wat een kulargument zeg.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:47 schreef okee6 het volgende:
[..]
We hebben allemaal wel eens onze dag, het kenmerkt de topper om dat op cruciale momenten te doen. En tegen een PSV dat de benen terugtrekt en een paar meter ruimte laat, tikt dat net even minder aan dan tegen een ingegraven PSV in de ArenA, dan rekent het team op zijn topper?! Schoonheid van de goal doet daar weinig aan af.
1. Wie?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
Punt 1: Andwélé Slory ziet zichzelf dus als een linksbuiten evenals Arjen Robben, daarnaast zijn Robin van Persie en Dirk Kuijt ook geen rechtsbuitens. Wordt het systeem aangepast, naar een systeem zónder rechtsbuiten? Wordt er iemand op rechtsbuiten opgesteld, terwijl het geen rechtsbuiten is? Of wordt er een échte rechtsbuiten opgeroepen én opgesteld?
Punt 2: Wanneer ziet Bassie in dat iedere spits, ongeacht palmares/prestaties, op een eiland komt te staan in het systeem dat hij gebruikt? Ruud van Nistelrooij, Dirk Kuijt en Klaas Jan Huntelaar voldoen allemaal niet, maar ligt dat aan hen? Wanneer wordt er weer eens met een échte, diepspelende tien gevoetbald? Zoals het nu gaat, zal het nooit wat worden.
Het is toch ook nooit wat geweest met Dirk Kuyt bij Oranje als we heel eerlijk zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:42 schreef Crush65 het volgende:
Ik vind het toch zo zielig voor die Dirk Kuyt. Hij begon zo veelbelovend in het Ned. Elftal, tegenwoordig zie je hem steeds mismoediger heen en weer draven en te laat komen bij voorzetten...word het nog wat?
Waar was Sneijder in de UEFA Cup? Seedorf heb ik in de CL gezien, in de eindfase van het toernooi zelfs. Kul opmerking.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Seedorf heeft ook wel eens z'n dag. Wat een kulargument zeg.
Nope. Maar met geen enkele spits de laatste paar jaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:45 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is toch ook nooit wat geweest met Dirk Kuyt bij Oranje als we heel eerlijk zijn.
Voor de KNVB reden om Marco een nieuw 10 jarig contract aan te bieden zeker?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.knvb.nl/archie(...)ndscoach_oranje_ooit![]()
Ik vind het een nietszeggend stukje statistiek.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
Nietszeggend en alleszeggend.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:26 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind het een nietszeggend stukje statistiek.
Als je met Ajax tegen ploegen uit de eerste divisie gaat spelen dan win je toch ook altijd. belachelijk stukje statistiek. We moeten n's tegen een A land gaan spelen, daar leer je veel meer van dan Bangkok uitquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:32 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Nietszeggend en alleszeggend.
Nietszeggend omdat het vooral mindere ploegen en een dosis geluk is geweest.
Alleszeggend omdat hij gewoon bijna geen wedstrijd verloren heeft. Uiteindelijk telt het resultaat en dat is tot nu toe gunstig. Als de resultaten gaan tegenvallen, dan zal het wel snel gedaan zijn met de 'beste' bondcoach..
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:03 schreef Flashwin het volgende:
[..]![]()
![]()
Dit begint op Al Sahaf taferelen te lijken
Na een winnende goal van Slory in de finale tegen Italië. En toen werden we wakker......quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef Rumille het volgende:
Iedereen zeuren op van Basten en dan wordt het Nederlands Elftal kampioen en dan is hij de held van Nederland
Typisch.
Klopt, en als ik morgen een miljoen win, ben ik rijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef Rumille het volgende:
Iedereen zeuren op van Basten en dan wordt het Nederlands Elftal kampioen en dan is hij de held van Nederland
Typisch.
Die kans is zelfs nog groter!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, en als ik morgen een miljoen win, ben ik rijk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |