Ik moest even reageren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:12 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik vind veel van deze spelers niet eens NL elftal waardig. Boateng, Babel, Maduro, Urby, De jong, Heitinga, Stekelenburg, Waterman, Melchiot? leuke spelers voor op de bank misschien maar om in de start opstelling te komen zeker weten niet.
Maar als het er om gaat, presteert hij niets. Een goede bondscoach had Oranje tijdens afgelopen WK moeiteloos naar de halve finale geleid, wellicht waren we zelfs wereldkampioen geworden?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Van Basten heeft uitstekende resultaten neergezet. Er zijn weinig bondscoaches die betere winst verlies ratio hebben volgens mij.
Met een 4-4-2-opstelling spelen, daarin o.a. Khalid Boulahrouz (centraal!), Mark van Bommel, Phillip Cocu, Clarence Seedorf, Robin van Persie, Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar opgesteld, dan had je het sowieso beter gedaan dan Bassie. En welk team was er nou écht onverslaanbaar? Afgelopen WK was gewoon een gemiste kans door Marco van Basten, face it.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, wat een bullshit zeg. Je maakt jezelf nu echt compleet belachelijk. Ervan uitgaan op een WK dat je minimaal de halve finale haalt. Barcelona en Chelsea worden toch ook geen kampioen of CL winnaar, terwijl je dat misschien wel verwacht.
Wat een onzin zeg.
Dat hij niet speelt bij CFC, heeft niets te maken met de kwaliteiten van Khalid Boulahrouz. Hij is namelijk gehaald als rechtsback, terwijl hij een centrale verdediger is. Centraal staan echter Ricardo Carvalho (oogappeltje van José Mourinho) en John Terry (aanvoerder en boegbeeld van CFC), waardoor hij zijn werkelijke kwaliteiten niet kan/mag laten zien. Mark van Bommel, Philip Cocu en Clarence Seedorf hadden een geweldig middenveld kunnen (misschien wel moeten) vormen, met daarvoor Robin van Persie als spelmaker, Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar hadden dan de ballen er wel ingeschoten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je bedoelt die Boulahrouz die niet speelt bij Chelsea, van Bommel, Cocu, Seedorf en van Nistelrooy die al 8 jaar prutsen op interland niveau en van Persie en Huntelaar die net komen kijken?
In 1998 en 2000 ging het fout, terwijl het net zo goed toernooiwinst had kunnen worden. Afgelopen zomer zat het er simpelweg niet in en waarom? Slechts door één figuur: Bassie.quote:Waarom is het dan in '98 fout gegaan? Waarom is het dan in '00 fout gegaan? Waarom is het dan compleet fout gegaan in '02. Toen hadden we de spelers en selectie om echt sowieso kampioen te kunnen worden en daar had je wel minimaal top4 kunnen verwachten.
Het is een gewaagde uitspraak, maar welke teams waren er nou super tijdens afgelopen WK? Met een goede formatie en opstelling, zou Oranje echt ver kunnen komen. We hadden echt veel kwaliteit, een perfecte mix tussen jong talent en ervaren mannen. Maar met een spits op een eiland kom je niet zover, we mogen nog van geluk spreken dat de toevalstreffer om Robin van Persie op rechts op te stellen, zo goed uitpakte.quote:Dit is niet weer een ultieme poging om jou er van overtuigen dat van Basten best een redelijke coach is en niet alles wat hij aanraakt waardeloos wordt - en dit is ook niet weer een fan veer in de reet stekend betoog, want dat ben ik ook niet. Maar om te gaan roepen dat Nederland op het WK minimaal en moeiteloos de top 4 zou halen is echt belachelijk.
Natuurlijk is het niet alleen de bondscoach, maar ik durf te stellen dat een Guus Hiddink minimaal de halve finale gehaald zou hebben. Maar goed, dat kan niemand (ook ik niet) bewijzen.quote:Het hangt niet eens zo zeer van de selectie af. Lotingen, scheidsrechters, omstandigheden, instellingen van spelers - daar loop je niet zomaar overheen. Duitsland had niemand verwacht, komen wel weer extreem ver. Brazilie speelde het slechtste toernooi sinds jaren met eigenlijk de beste selectie sinds tijden.
Ach, je kan het ook zoals jou doen, continu de bondscoach verdedigen en in 2008 realiseren dat hij vier kostbare jaren verneukt heeft. Want geloof je nou echt in Europees succes, volgend jaar?quote:Je draaft weer eens enorm door met die enorme plank voor je botte harses en je begint onderhand een karikatuur van jezelf aan het worden door dit soort geblaat.
Dat hij kan verdedigen ontken ik niet. Bij Ajax mag ie ook wel komen. Maar alsof hij de ontbrekende schakel was, sterker nog. Die rode kaart van hem tegen Portugal was nou niet echt het boegbeeld van voetbal intelligentie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat hij niet speelt bij CFC, heeft niets te maken met de kwaliteiten van Khalid Boulahrouz. Hij is namelijk gehaald als rechtsback, terwijl hij een centrale verdediger is. Centraal staan echter Ricardo Carvalho (oogappeltje van José Mourinho) en John Terry (aanvoerder en boegbeeld van CFC), waardoor hij zijn werkelijke kwaliteiten niet kan/mag laten zien.
Koffiedik kijken. Van Bommel speelde een enorm zwak WK, Cocu was redelijk en Seedorf is dit seizoen in vorm, het seizoen ervoor was ook niet helemaal perfect zoals hij nu dit seizoen is. Het had een poging waard geweest, maar dan nog.quote:Mark van Bommel, Philip Cocu en Clarence Seedorf hadden een geweldig middenveld kunnen (misschien wel moeten) vormen, met daarvoor Robin van Persie als spelmaker, Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar hadden dan de ballen er wel ingeschoten.
Ja, tuurlijkquote:[..]
In 1998 en 2000 ging het fout, terwijl het net zo goed toernooiwinst had kunnen worden. Afgelopen zomer zat het er simpelweg niet in en waarom? Slechts door één figuur: Bassie.
Het teken van iemand totaal iets niet gunnen. 'Toevalstreffer'. Van iets waar de speler zelf nog het meest blij mee is ook!quote:[..]
Het is een gewaagde uitspraak, maar welke teams waren er nou super tijdens afgelopen WK? Met een goede formatie en opstelling, zou Oranje echt ver kunnen komen. We hadden echt veel kwaliteit, een perfecte mix tussen jong talent en ervaren mannen. Maar met een spits op een eiland kom je niet zover, we mogen nog van geluk spreken dat de toevalstreffer om Robin van Persie op rechts op te stellen, zo goed uitpakte.
Als je iets niet kan bewijzen, hou er dan over op. Dan is het alleen maar geblaat en gejengel in de ruimte die er verder niets tot doen. Net zoals het roepen van Van Bommel en Makaay - ze komen er niet in. Punt. Dan kan je beter kijken naar wat de alternatieven zijn.quote:[..]
Natuurlijk is het niet alleen de bondscoach, maar ik durf te stellen dat een Guus Hiddink minimaal de halve finale gehaald zou hebben. Maar goed, dat kan niemand (ook ik niet) bewijzen.
Continu? In het begin heb ik behoorlijk wat tegengas gegeven, maar dat moest ook wel, met de hoeveelheid oneliners, elkaar napraten en totale bagger van sommige wat nergens op gebaseerd was. Wat Twi laatst ook al zei, het gaat om de objectiviteit die compleet zoek is geraakt. Er is echt wel een vorm van logica dat Engelaar is opgeroepen, na een goed seizoen bij Twente, gewild door Ajax en PSV en in Oranje geschreven door verschillende journalisten 3 maanden geleden. Maar nu doet van Basten het aan het eind van een seizoen (!!!) voor een commerciele oefentrip (!!!) en dan is het weer geblaat en gejank.quote:[..]
Ach, je kan het ook zoals jou doen, continu de bondscoach verdedigen en in 2008 realiseren dat hij vier kostbare jaren verneukt heeft. Want geloof je nou echt in Europees succes, volgend jaar?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar dat hij Sneijder de voorkeur geeft boven Seedorf in de basis? Tja, ik kan er eerlijkwaar best wel in komen hoor.
Nou zo gek is dat niet. Landzaat ipv Seedorf slaat nergens op maar Sneijder is wel in vorm.... Maar goed Sneijder én Seedorf samen zou nog beter zijnquote:
Je Ajax-afkeur overal laten blijken begint nu toch wel treurig te worden hoor.quote:
Pfff iemand die de CL wint, en boven de rest uitsteekt, en in italie speelt of iemand die in NL speelt en de 3e ronde uefa cup haalt zonder er boven uit te steken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:23 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nou zo gek is dat niet. Landzaat ipv Seedorf slaat nergens op maar Sneijder is wel in vorm.... Maar goed Sneijder én Seedorf samen zou nog beter zijn
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:24 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je Ajax-afkeur overal laten blijken begint nu toch wel treurig te worden hoor.
Resultaten van een club zeggen toch niet alles over individuen in oranje?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:28 schreef Grimm het volgende:
[..]
Pfff iemand die de CL wint, en boven de rest uitsteekt, en in italie speelt of iemand die in NL speelt en de 3e ronde uefa cup haalt zonder er boven uit te steken.
Sneijder moet nog beginnen aan z'n carriere, die kan over 2 of 3 jaar wel ipv seedorf spelen
Jezus kom op man, Seedorf heeft zowat samen met Kaka Milan aan die beker geholpen. Sneijder heeft geen opvallende rol gespeeld in de uefa cup, en op het internationaal podium moet je het laten zien en niet wedstrijden zoals Sparta uit, Groningen thuis of NAC uit, ik gebruikte het gewoon als voorbeeld, dat jullie zulke lange tenen hebben is jullie eigen schuld.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef Longmen het volgende:
[..]
Resultaten van een club zeggen toch niet alles over individuen in oranje?![]()
Kan er ook niets anders dan ajax afkeur van meneer Grimm van maken....
Als je op mij doelt is lezen ook niet je sterkste kant. Ik zie ze het lieft allebei.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:30 schreef Flashwin het volgende:dat er werkelijk mensen zijn die Sneijder beter inschatten dan Seedorf
![]()
![]()
hoe in de war kun je zijn.
Stel, stel nou dat ze inderdaad qua kwaliteiten dicht bij elkaar in de buurt liggen, dan nog heeft Seedorf een schat aan ervaring waar Sneijder alleen maar van kan dromen.
Kom op zeg![]()
Dat is geen antwoord op mijn stelling.... één van de weinigen die ik bv. tegen Werder thuis en Kopenhagen goed zag spelen was Wesley. Seedorf is van een nog beter kaliber, dat ontken ik ook nergens. Maar wat jij van een speler vraagt is misschien niveau Zidane, allesbepalend en in staat in zn eentje een wedstrijd te kantelen....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:34 schreef Grimm het volgende:
[..]
Jezus kom op man, Seedorf heeft zowat samen met Kaka Milan aan die beker geholpen. Sneijder heeft geen opvallende rol gespeeld in de uefa cup, en op het internationaal podium moet je het laten zien en niet wedstrijden zoals Sparta uit, Groningen thuis of NAC uit, ik gebruikte het gewoon als voorbeeld, dat jullie zulke lange tenen hebben is jullie eigen schuld.
Ik vind gewoon dat Seedorf nu de betere voetballer is, er zal heus wel een punt komen dat Sneijder dat word aangezien hij nog erg jong is.
Zoals Flashwin ook aangeeft heeft Seedorf meer ervaring en kan een team op sleeptouw nemen zoals hij bij Milan vaak doet, hier scoort hij ook belangrijke goals.
Samen is idd een optie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:36 schreef Longmen het volgende:
[..]
Als je op mij doelt is lezen ook niet je sterkste kant. Ik zie ze het lieft allebei.
Dat Sneijder veel lager staat dan Seedorf volgens users is echter minstens net zo treurig.... Zijn zeker dezelfde users die in hossana stemming over Wesley na NL-Schotland 6-0?![]()
Sneijder hoort samen met Seedorf in de basis te staan ipv een Landzaat of noem eens een rare snuiter in het keurkorps van Marco... Dan heb je 2 Europese toppers op het middenveld.
Zo heel raar is het niet hoor. Het is dezelfde discussie als Huntelaar / Van Nistelrooy. Of Emanuelson / Van Bronckhorst. Of Schaars - De Zeeuw / Cocu - Van Bommel - al gaan die laatste twee wellicht te ver.quote:
Eens, als Seedof zn dag niet heeft (en dat gebeurt nog al eens) is ie echt useless en lijdt veel balverlies. Hij speelde zeer goed in de kwart- en halve finales maar hij is niet de speler die eens even het NL-elftal de richting gaat wijzen. Hij is wel een sterke, ervaren speler die gewoon heel nuttig is in een team van jonkies. Maar ik heb Seedorf ook echt uitgekotst, vooral tijdens het ek 2004, die gozer speelde echt niets klaar op 't veld en leed zooo veel balverlies.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef twi het volgende:
En dat Seedorf de CL aan Milan heeft bezorgd is dikke onzin natuurlijk. Ook weer het rasoppertunisme wat in negatieve vorm op Marco van Basten slaat, wat in dit geval tot aan het knotsgekke toe in het positieve voor Seedorf is beland.
Seedorf komt bij Voetbal Insite en komt daar redelijk sympathiek en slim over, en heeft weer wat goodwill. Hij speelt prima in met name de kwart- en halve finales van de Champions League, waar hij in een prima team speelt met als enige echte sterspeler Kaka, de beste voetballer van de wereld op dit moment, en gelijk is Seedorf een halfgod? Vinden jullie iedereen die in dat team speelt inmiddels ook een halfgod? Jankulovski, Brocchi, Borriello, Serginho, Oddo?
Seedorf is bij Milan een van de vaste krachten die iets toevoegt, zeer zeker niet het grote uithangbord en de absolute uitblinker. Maar hij is rond de kwart- en halve finale in vorm en ineens blijkt tot iedereen door te dringen dat Seedorf een absolute wereldtopper is.
Dat is hij niet. Hij is vooral een heel nuttige en goede speler om in je selectie te hebben die ook af en toe in bloedvorm kan raken, maar soms ook helemaal niets klaar speelt (zie bijvoorbeeld de door jullie oh-zo-opgehemelde-Seedorf-bezorgt-Milan-de-CL-FINALE, waar hij als een natte krant speelde).
Sneijder is het hele jaar in bloedvorm, is de grote man van Ajax en staat op het punt een transfer af te dwingen naar een van de grotere Europese clubs. Hij heeft minder ervaring, maar wat was die ervaring waard bij Seedorf de afgelopen tien jaar?
Dus je zegt het al zelf? Seedorf heeft al een toptransfer afgedwongen en is daarom verder dan Sneijder.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef twi het volgende:
Sneijder is het hele jaar in bloedvorm, is de grote man van Ajax en staat op het punt een transfer af te dwingen naar een van de grotere Europese clubs. Hij heeft minder ervaring, maar wat was die ervaring waard bij Seedorf de afgelopen tien jaar?
Elke keer maar weer een debutantquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:10 schreef NoelGallagher het volgende:
Slory mogelijk in basis tegen Zuid-Korea
De kans lijkt groot dat Andwelé Slory morgen zijn debuut maakt in het Nederlands elftal. De rappe rechtsbuiten werd op de trainingen van Oranje in Seoul door bondscoach Marco van Basten steevast ingedeeld bij het basisteam.
Slory zal waarschijnlijk als linksbuiten aan het startsignaal verschijnen. Kew Jaliens heeft vandaag voor het eerst getraind in Zuid-Korea. De verdediger van AZ moest de eerste twee dagen van het trainingskamp binnen blijven met een keelontsteking en griepverschijnselen.
Demy de Zeeuw, die de afgelopen dagen apart oefende, lijkt voldoende fit voor het duel met de Koreanen. De middenvelder van AZ had last van spierklachten.
Vermoedelijke opstelling:
Maarten Stekelenburg; Mario Melchiot, Johny Heitinga, Joris Mathijsen, Wilfred Bouma; Denny Landzaat, Giovanni van Bronckhorst, Wesley Sneijder; Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar en Andwelé Slory.
die van Basten ook he![]()
Ik wil eigenlijk eerst wel is zien hoe Sneijder het straks gaat doen als ie elke week tegen grote ploegen moet spelen, voordat ik hem beter vind dan Seedorf, of zelfs v.d. Vaart. Tot nu toe heeft ie me in de Europa Cup en in Oranje nog niet overtuigd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:54 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dus je zegt het al zelf? Seedorf heeft al een toptransfer afgedwongen en is daarom verder dan Sneijder.
Ik vind het heel leuk dat je de bank van milan opnoemt maar een echte meerwaarde daarvan zie ik niet?
En dan ga je verder over de finale tegen Liverpool maar geen enkele speler speelde daar op zijn nivo, behalve misschien 1 of 2, of wil je het over Sneijder z'n gedrag hebben tijdens Sparta![]()
Het feit is dat Seedorf in de finale stond en dat al 4 keer heeft gedaan, en dit telkens met een basisplaats.
Ik hemel die jongen helemaal niet op ofzo, maar ik vind gewoon dat Seedorf boven Sneijder staat in de pikorde, en als ze samen spelen vind ik dat ook prima
Kom op man Sneijder is goed, maarhij komt na Seedorf in aanmerking voor een plaats in de basiself, misschien heeft die ervaring die hij heeft opgedaan de laatste jaren geen vruchten ageworpen maar wat voor nut heeft een speler als hij 2 keer 5 minuten mag mee doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |