Dat is waar, ik vind spelers als Engelaar echt niet kunnen of Slory. We moeten gewoon binnenkort met onze beste team oefenen en zo een band opbouwen.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:53 schreef rompompom het volgende:
[..]
Van Basten heeft nog niks anders gedaan dan knutselen, de afgelopen drie jaar. Hij blijft er maar debutanten bijhalen die iedere vorm van ervaring die we nodig hebben missen. Elke keer weer nieuwe spelers, zo komt er nooit rust in het spel. Het EK wordt een grote flop als hij zo doorgaat.
Engelaar heeft anders een goed seizoen gespeeld, wie had je anders mee willen nemen richting Azië?quote:Op zondag 3 juni 2007 14:55 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Dat is waar, ik vind spelers als Engelaar echt niet kunnen of Slory. We moeten gewoon binnenkort met onze beste team oefenen en zo een band opbouwen.
Precies.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:59 schreef BonJovi het volgende:
Engelaar heeft een goed seizoen gespeeld ja, bij Azie kan je hem nog wel meenemen als sommige spelers niet mee waren.
Had sowieso niet naar Azië willen gaan, kunnen die voetballers eindelijk is wat extra rust nemen, zodat ze volgend jaar aan het einde van het seizoen misschien net wat fitter zijn, ga je puur voor het geld nog even in Azië voetballen. Boeit me ook niet echt wie ie daar mee naartoe heeft genomen, omdat het toch puur een reisje om het geld was, niet om te oefenen. Ik maak me meer druk om wat er voor dit reisje allemaal gebeurd is.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Engelaar heeft anders een goed seizoen gespeeld, wie had je anders mee willen nemen richting Azië?
Als je wilt kijken naar een coach die een duidelijk beter resultaat tegen Portugal had moet je een eind teruggaan. Qua score was de 2-2 die Van Gaal behaald had wel OK, maar het was gezien de wedstrijd en het uiteindelijke resultaat (geen plaatsing voor het WK) weer dramatisch. Dus, dat we van Portugal verliezen ligt niet specifiek aan MvB... Het team van Portugal was ook simpelweg beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:45 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nee, tegen Ivoorkust zijn we inderdaad niet weggespeeld, 3/4 van de wedstrijd. We hebben sinds Italië niet zo'n slecht WK gespeeld! En het was echt niet toevallig dat we er tegen Portugal uit gingen hoor. Als er tussen het schoppen door gevoetbald werd, was Portugal een stuk gevaarlijker. Dat had weinig met de scheids te maken; meer met vorm van spelers, wisselbeleid en gewoon kwaliteit van het spelersmateriaal (wat je gedeeltelijk kan terugvoeren op selectiebeleid).
In een oefenwedstrijd (geleerde les: Vlaar was er nog niet klaar voor)- waarbij resultaten dan weer niet relevant geacht worden als NL wintquote:
Niet verloren van Duitsland, Engeland (2 keer), Tsjechie (2 keer) en Argentinie ... Da's ook niet echt slecht natuurlijk.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Inderdaad
Als hij nou wint van Brazilië, Duitsland etc
Wil je Marco's resultaten goed praten ofzo ?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:59 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet verloren van Duitsland, Engeland (2 keer), Tsjechie (2 keer) en Argentinie ... Da's ook niet echt slecht natuurlijk.
Had volgens mij ook een nominatie van een doelpunt van het jaar (na het doelpunt van de maand gewonnen te hebben).quote:Op zondag 3 juni 2007 16:01 schreef twi het volgende:
En waarom liever Engelaar dan Landzaat? Landzaat had een pass die een 9+ rapportcijfer verdient op Melchiot. Landzaat is geen bijzondere speler, maar gewoon een goede speler die je best kunt gebruiken, met inmiddels PL-ervaring.
ja maar Nederland heeft zelf de spelers niet voor een 4-3-3quote:Op zondag 3 juni 2007 14:13 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja precies![]()
maar legend killer natuurlijk heb je een aantal spelers die niet tot hun recht komen. Maar in bij je team spelen is ook heel anders dan bij een nationaal elftal
Zijn resultaten hoef ik niet goed te praten. Zijn resultaten zijn namelijk goed en daar hoeft hoeft hij zich niet voor te schamen.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wil je Marco's resultaten goed praten ofzo ?
Hij moet gewoon meer oefenen tegen landen met naam.
Er staat nog steeds geen team en het EK winnen we ook niet.
tegen kleine namen heb je natuurlijk goede resultaten, maar hij heeft nog niet van een echt grote voetbalnaam kunnen winnen/.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:13 schreef Doc het volgende:
[..]
Zijn resultaten hoef ik niet goed te praten. Zijn resultaten zijn namelijk goed en daar hoeft hoeft hij zich niet voor te schamen.
Dat er geen team staat dat het EK lijkt te kunnen winnen, ligt niet aan van Basten, maar aan een redelijk gebrek aan kwaliteit (mn de verdediging), maar teams die geen WK lijken te kunnen winnen, kunnen wel verrassen.
Onderschat de verdediging van de Brazzen niet hoor...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Altijd zeiken over de verdediging, Brazilie heeft vaak de WK gewonnen. Terwijl ze amper goeie verdedigers hadden. We moeten gewoon meer scoren dan de tegenstander.
Idd en met een 4-4-2 dan kun je een extra man voor de defensie zetten.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Altijd zeiken over de verdediging, Brazilie heeft vaak de WK gewonnen. Terwijl ze amper goeie verdedigers hadden. We moeten gewoon meer scoren dan de tegenstander.
Vergelijk de spelers in het Braziliaans elftal eens met wat er beschikbaar is in het NLs ...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:16 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd en met een 4-4-2 dan kun je een extra man voor de defensie zetten.
Onze kracht is de aanval net zoals de Brazilianen, maar dan moeten ze dat wel benutten met de juiste spelers.
Precies, we moeten ook aanvallend spelen. Daar staan we om bekend, gewoon onder druk zetten en scoren.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:16 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd en met een 4-4-2 dan kun je een extra man voor de defensie zetten.
Onze kracht is de aanval net zoals de Brazilianen, maar dan moeten ze dat wel benutten met de juiste spelers.
Wijs die slechte Braziliaanse verdedigers maar aan. Brazilie heeft verdedigers van wereldniveau genoeg, en daar komt nog eens een heel leger aan controlerende middenvelders van wereldniveau bij.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Brazilianen hebben goede verdedigers ja, maar dat is niet hun sterkste punt. Hun klasse is vooral aanvallen, waar ze beter spelers voor hebben dan verdedigers. Ik bedoel de verdedigers van Brazilie zijn toppers, maar het zijn geen Italianen die heletijd verdedigen met spelers als Nesta,Cannavaro.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:18 schreef twi het volgende:
[..]
Wijs die slechte Braziliaanse verdedigers maar aan. Brazilie heeft verdedigers van wereldniveau genoeg, en daar komt nog eens een heel leger aan controlerende middenvelders van wereldniveau bij.
DF Juanquote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Nee, maar ze zouden het wel kunnen. Nederland kan dat niet, en kan ook niet vol vertrouwen aanvallen terwijl ze weten dat er achterin minstens 5 spelers staan die eenvallen kunnen verijdelen. Dan val je ook een heel stuk geruster en risicovoller aan.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:20 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Brazilianen hebben goede verdedigers ja, maar dat is niet hun sterkste punt. Hun klasse is vooral aanvallen, waar ze beter spelers voor hebben dan verdedigers. Ik bedoel de verdedigers van Brazilie zijn toppers, maar het zijn geen Italianen die heletijd verdedigen met spelers als Nesta,Cannavaro.
Het is allemaal technisch een stuk beter, maar Nederland heeft tactisch hele goeie spelers als Seedorf, v.d. Vaart en v. Nistelrooij, daar kun je ook een hoop mee goed maken. Als je trouwens spelers als v. Persie, v.d. Vaart, Seedorf en Davids op zou stellen heb je nog steeds zat spelers die een mannetje uit kunnen kappen, ook op het hoogste niveau.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Vergelijk de spelers in het Braziliaans elftal eens met wat er beschikbaar is in het NLs ...
Het beste team dat ik de laatste 10 jaar heb gezien is nog steeds het Braziliaanse elftal dat in 2005 de conf. cup speelde. Daar zaten buiten Dida, Juan en Emerson verder vrijwel alleen aanvallend ingestelde spelers bij, maar dat is technisch wel een andere klasse dan Nederland.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:20 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Brazilianen hebben goede verdedigers ja, maar dat is niet hun sterkste punt. Hun klasse is vooral aanvallen, waar ze beter spelers voor hebben dan verdedigers. Ik bedoel de verdedigers van Brazilie zijn toppers, maar het zijn geen Italianen die heletijd verdedigen met spelers als Nesta,Cannavaro.
Ja dat is wel waar. Maar verdediging kunnen we niet echt goed, zoals je zag tegen ivoorkust. Zo een kleine mannetje rent gewoon helemaal naar voren en schiet de bal in de kruising. We moeten een echte werker en balafpakker hebben als Davids.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, maar ze zouden het wel kunnen. Nederland kan dat niet, en kan ook niet vol vertrouwen aanvallen terwijl ze weten dat er achterin minstens 5 spelers staan die eenvallen kunnen verijdelen. Dan val je ook een heel stuk geruster en risicovoller aan.
Daarbij helpt het natuurlijk wanneer je aanvallers Ronaldinho, Kaka, Adriano, Robinho en weet ik veel wie allemaal nog meer heten.
preciesquote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het is allemaal technisch een stuk beter, maar Nederland heeft tactisch hele goeie spelers als Seedorf, v.d. Vaart en v. Nistelrooij, daar kun je ook een hoop mee goed maken. Als je trouwens spelers als v. Persie, v.d. Vaart, Seedorf en Davids op zou stellen heb je nog steeds zat spelers die een mannetje uit kunnen kappen, ook op het hoogste niveau.
Punt is dat Nederland spelers van die klasse te geconcentreerd in de selectie heeft zitten. De beste spelers kunnen niet allemaal spelen, anders lopen ze elkaar voor de voeten. Ze willen namelijk allemaal hetzelfde. Zoveel mogelijk aanvallen vanuit het middenveld door het centrum.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het is allemaal technisch een stuk beter, maar Nederland heeft tactisch hele goeie spelers als Seedorf, v.d. Vaart en v. Nistelrooij, daar kun je ook een hoop mee goed maken. Als je trouwens spelers als v. Persie, v.d. Vaart, Seedorf en Davids op zou stellen heb je nog steeds zat spelers die een mannetje uit kunnen kappen, ook op het hoogste niveau.
Je geeft dus uiteindelijk wel toe dat de Brazzen zo'n WK alleen kunnen winnen doordat ze een zeer degelijke verdediging heeft - iets wat NL nniet heeft ...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:15 schreef BonJovi het volgende:
Altijd zeiken over de verdediging, Brazilie heeft vaak de WK gewonnen.
Als je met een ruit op het middenveld speelt, kun je de meeste van die spelers wel kwijt. Davids loopt natuurlijk op een andere plek dan v.d. Vaart bijvoorbeeld, en v. Persie kun je ook als 2e spits opstellen met v.d. Vaart erachter. Seedorf doet het als linkermiddenvelder bij AC Milan al jaren goed trouwens. v.d. Vaart en Seedorf zouden allebei de ruimte links om beurten in kunnen duiken, waardoor je alweer veel afwisseling in je spel krijgt. Davids als stofzuiger voor de verdediging werkt ook prima denk ik.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:27 schreef twi het volgende:
[..]
Punt is dat Nederland spelers van die klasse te geconcentreerd in de selectie heeft zitten. De beste spelers kunnen niet allemaal spelen, anders lopen ze elkaar voor de voeten. Ze willen namelijk allemaal hetzelfde. Zoveel mogelijk aanvallen vanuit het middenveld door het centrum.
Dat denk ik ook. Ik heb ook in de jaren dat Seedorf geen hype was gezegd dat hij in het NLs elftal hoort. Allen prima spelers. Alleen kunnen een aantal belangrijke landen teams ook elftallen op de been brengen die op dit gebied evenredig is, maar dan wel met een degelijke verdediging...quote:Op zondag 3 juni 2007 16:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Heb al eens eerder gepost hoe ik zou spelen:quote:Op zondag 3 juni 2007 16:32 schreef Solstice het volgende:
Als je met een ruit op het middenveld speelt, kun je de meeste van die spelers wel kwijt. Davids loopt natuurlijk op een andere plek dan v.d. Vaart bijvoorbeeld, en v. Persie kun je ook als 2e spits opstellen met v.d. Vaart erachter. Seedorf doet het als linkermiddenvelder bij AC Milan al jaren goed trouwens. v.d. Vaart en Seedorf zouden allebei de ruimte links om beurten in kunnen duiken, waardoor je alweer veel afwisseling in je spel krijgt. Davids als stofzuiger voor de verdediging werkt ook prima denk ik.
Dan moet je ook een linksback hebben die verdedigend wat sterker is. Bouma of de Cler, zou ik voor kiezen. En een verdedigende middenvelder die gaten dichtloopt.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef twi het volgende:
[..]
Heb al eens eerder gepost hoe ik zou spelen:
----------------------- Van der Sar --------------------------
--------- Heitinga - Boulahrouz - Mathijsen ------------
-- Kromkamp -------------------------- Van Bronckhorst
------------------------- De Zeeuw --------------------------
------Van Persie ---- Sneijder ----------Robben -------
----------------------------Kuyt -------------------------------
----------------------- Stekelenburg -------------------------
------------- Melchiot - Jaliens - Bouma ------------------
-- De Jong ------------------------------- Emanuelson ---
------------------------- Landzaat ----------------------------
---Castelen ----------- Seedorf ------Van der Vaart----
------------------------- Huntelaar ---------------------------
Ik blijf het namelijk met je oneens zijn, ook met ruit kun je ze niet allemaal kwijt, want dan valt er veel te veel ruimte achter ze. Die kun je wel opvangen wanneer je een soort verkapte 3-5-2, 3-4-3 speelt. Nadeel is dat je 2 spelers van grote klasse op de bank moet hebben.
Zoiets moet het worden idd, maar dan zie ik graag Melchiot ipv ooijer en Gio ipv De Cler..quote:Op zondag 3 juni 2007 16:49 schreef Solstice het volgende:
[..]
V.d. Sar
Ooijer-Boulahrouz-Hofland-De Cler
--------------Davids------------------
v. Bommel---------------Seedorf
--------------v.d. Vaart-------------
--------v.Nistelrooij-v. Persie-------
Ik heb gisteren eigenlijk niet gekeken, maar van wat ik gehoord heb deed Melchiot het goed inderdaad. Maar ik heb toch liever de Cler dan Gio, omdat die verdedigend ook z'n werk doet. Buiten de laatste wedstrijden van het seizoen waar ie soms zwak voetbalde tenminste. Gio zie ik toch meer als een middenvelder, stapt als verdediger toch vaak op het verkeerde moment in. Wat bijvoorbeeld tegen Bulgarije en Portugal al is een goal gekost heeft, Barcelona heeft niet voor niks Puyol vaak in de rugdekkin van v. Bronckhorst staan.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zoiets moet het worden idd, maar dan zie ik graag Melchiot ipv ooijer en Gio ipv De Cler..![]()
Als je hem niet opstelt kan ie zich natuurlijk ook niet bewijzen. Bouma en Mathijsen kunnen trouwens ook back spelen. Die zijn verdedigend wel wat sterker.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:58 schreef twi het volgende:
Dan ga je weer terug naar 4-x-x met aanvallende backs, en dat zie ik dus echt niet zitten. De Cler zie ik ook als aanvallende back, waardoor Hofland dus vaak werk voor 2 moet opknappen. Bovendien zie ik Ooijer liever centraal in plaats van Hofland, laat Hofland zich eerst maar weer eens bewijzen in Oranje.
Dan heb je een verdediging die amper kan opbouwen met twee aanvallende backs. Dat is niet helemaal ideaal. Je moet een linksback als Salcido / Emanuelson hebben en een rechtsback als Trabelsi / Ogararu / Emerton en dan twee goede sterke verdedigers achterin als Stam en Alex met een verdedigende middenvelder als Cocu, Mendes, Heitinga ervoor. Dan kan je varieren met een inschuivende middenvelder op links of rechts, naar 343 of 433 of 442 en heb je meer mogelijkheden tot driehoeken op het veld.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:49 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dan moet je ook een linksback hebben die verdedigend wat sterker is. Bouma of de Cler, zou ik voor kiezen. En een verdedigende middenvelder die gaten dichtloopt.
Ooijer-Boulahrouz-Hofland-De Cler
Allemaal van hetzelfde laken een pak. Hofland, Mathijsen, Heitinga, Jaliens, Ooijer. Veel zal het niet uitmaken.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:08 schreef BonJovi het volgende:
mooi opstelling maar Hofland?
Die is 16, dat duurt nog zeker 6 a 7 jaar voordat je die gaat zien als evt. topverdediger.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:24 schreef BonJovi het volgende:
Van Aanholt bijvoorbeeld
Zou ook nog terecht wezen, want hij is nu al een stuk beter dan Bouma.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:14 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als van Basten die gaat oproepen binnen zeer korte tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |