Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saabquote:SAAB is een Zweedse vliegtuigfabrikant en automerk.
In 1937 start Svenska Aeroplan Aktiebolaget (SAAB) in Trollhättan als fabrikant van militaire vliegtuigen. Na de Tweede Wereldoorlog, lag de keuze voor het maken van auto's voor de hand. Immers met de opgedane expertise op het gebied van de luchtweerstand in de vliegtuigbouw had Saab een goede voorsprong in de automobiel wereld.
In 1969 fuseerde Saab met de Zweedse vrachtwagenfabrikant Scania, en in 1990 werd het bedrijf in twee onderdelen gesplitst; de vliegtuigbouw en de auto-afdeling. Van het laatste onderdeel was 50% in handen van de familie Wallenberg, en 50% van General Motors. Sinds januari 2000 is Saab een honderd procentsdochter van General Motors, ressorterend onder Opel.
Tegenwoordig staat Saab nog steeds bekend om zaken als veiligheid, gebruiksgemak en exclusiviteit. Sommige puristen zijn van mening dat het echte Saab-gevoel langzaam verdwijnt sinds de overname door General Motors, maar Saab blijft nieuwe modellen ontwikkelen.
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid).quote:Op woensdag 16 mei 2007 07:42 schreef Z het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe vind. Saab was nogal karakteristiek, en dat mis ik een beetje bij de nieuwe. En ik hou überhaupt niet van cabrio's dus daar doe ik überhaupt geen uitspaken over
Inderdaad! Tijden veranderen, auto's veranderen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid).
Ik vind de 9-7x niet echt een bijzondere auto, gewoon een gerebadgede Trailblazer.. En helemaal niet geschikt voor Nederland. Doe dan maar een mooie 9-5 aeroquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef MvdZ het volgende:
-knip-
Ik ben het geheel met jouw karakterisering eens.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef MvdZ het volgende:
MAAR het is zo GEEN saab... Wat vinden jullie van de 97?
De 2.0t heeft 150 pk, de 2.0T 185quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:53 schreef MvdZ het volgende:
Zeer mooie wagen, die aero's zijn zeker bruut!
Maar opzich heeft een 93 2.0i toch wel wat pit? of is het verschil tussen een 2.0i en 2.0T zo groot? 2.0T had150 PK meen ik..
De 2.0t is een lpt (low pressure turbo) met 150 pk, de 2.0T is een hpt (high pressure tubo) met 185 pk enquote:
Wat voor een dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook een Saab.
Bedankt voor de link, ik had `t saabforum al een beetje bekeken maar had deze nog niet gevonden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:07 schreef Oosthoek het volgende:
Dit is ook een erg mooie aero. Scherp prijsje ook. Zal alleen wel veel km's hebben, maar ik hoef jou niet uit te leggen dat dat geen probleem hoeft te zijn
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=25666
Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:43 schreef Z het volgende:
Een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind die gele kleur (op elke auto) maar niets. Het wordt er net een soort speelgoedauto van. Misschien moet ik een autzondering maken voor Ferrari's e.d. maar dat zijn gewoon al speelgoedautotjes natuurlijk.
Nah, in het zwart toch mooier!quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur.
[afbeelding]
Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak. Ik moet maar even gaan rondkijken wat er binnen mijn budget past.quote:
Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:37 schreef kraaksandaal het volgende:
Die Saabs wegen altijd zoveel. Gelijk ben je melkkoe met zo'n auto.
Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:13 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn.
Voor die tijd zeker een zware bak, maar als je het vergelijkt met auto's van tegenwoordig valt dat best mee. De audi a3, volkswagen golf etc wegen ook allemaal ongeveer 1200 kg.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt.
Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak. Ik moet maar even gaan rondkijken wat er binnen mijn budget past.
Mijn moeder is Saab-fan en haar beste vriendin ook (die rijdt rally's in een Saab oldtimer, type weet ik zo ff niet, volgens mij een 93).
Hmm zelfs nu zou ik hem nog wel willen kopen. Ziet er op papier érg aantrekkelijk uit namelijk. Een CSE voor 1500!!quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:39 schreef Aibmi het volgende:
Voor de mensen die nog een luxe 9000 willen staat er een mooie op het saabforum. Je kunt de foto's hier bekijken
Ik vind het zeker een goede deal, 1500 euro voor een 9000 die net vlekkeloos door de keuring is heengekomen, véél opties heeft en slechts 1500 euro kost. Het is dat er hier al een 9000 staat, anders zou ik hem zeker kopen
OK, ik ken ze niet onder de 1200! Zit je nog net in een ander tarief qua wegenbelasting.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja.
Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik ken ze niet onder de 1200! Zit je nog net in een ander tarief qua wegenbelasting.
Heb jij trouwens een idee waar ik een beetje vlot een goedkope Bentley 16V guide kan vinden?
Ik zal daar eens kijken, ze hebben 'm op zich ook wel bij Bol of Amazon, maar de levertijd is 4 weken of zo. En ze zijn vrij prijzig. (Alhoewel Amazon US wel weer te doen.)quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:25 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even.
Nee, nog geen nieuwe Saab, misschien over een tijdje.quote:Maare heb je een nieuwe Saab dan? Foto's!
Wilde? Ze heeft het gedaan ook.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef Oosthoek het volgende:
Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld isquote:
Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:55 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is
Wel gaaf als je het haalt!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen.
Dat was Saab altijd al, natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:20 schreef OG-Loco het volgende:
Saab wordt serieus!
Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Al dat chroom op de voorkant van zo'n nieuwe saab vind ik echt zo lelijk. Net alsof een of andere turk ermee aan de slag is geweest. Tot voor kort vond ik saabs bijna standaard mooi, maar die nieuwe...
De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:14 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn.
Die wil best.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:35 schreef Oosthoek het volgende:
Check dit De nieuwe aero xwd in aktie:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Dacht eigenlijk dat hij de chromen accenten om de mistlichten bedoelde. Maar die grille zul je idd met een kwast moeten bewerken om hem zonder chroom te krijgenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:54 schreef OG-Loco het volgende:
De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor.
Ik vind de nieuwe neus ook mooier, maar nieuwer is duurder .quote:Op maandag 18 juni 2007 10:16 schreef Oosthoek het volgende:
Vind je hem met de oude neus mooier dan de nieuwe? Ik ben echt verkocht aan de nieuwe neus. Misschien over een x aantal jaren een tweedehandsje op te kop tikken
Klopt. Snap ik ook niet. Op het saabforum werd als verklaring aangenomen dat de deuren van de cabrio door de lengte anders misschien te gevoelig waren voor schade, maar ik blijf het raar vinden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 01:33 schreef tupolev141 het volgende:
Was net nog es aan het bladeren door foto's en merk nu pas op dat de convertible wel stootstrips heeft op de flanken en de sedan en station niet.
Wat heb je voor 900?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest
Je bent er nog niet uit welke?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi, toekomstige 900, 9-3 of 9000 CS bezitter hier.
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.quote:
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.
Oja, de 9-3 of 900 wordt dan wel de Coupe trouwens.
De 900 (Classic iig) heeft een grotere achterbak dan de 9000(!)quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
Leuk! Met turbo?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:52 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
2.1 16v (1991), automaat,airco, open dakje .
Nee, de 2.1i 16v versies zijn helaas nooit met turbo geleverd, ze zijn zowiezo maar kort geproduceerd (1991-1992 ofzo)quote:
Foto?quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:25 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Foto?
Ik rij ook 1:11. En rij dan redelijk door. Lees: niemand haalt mij in. Zuiniger moet zeker kunnen.
De stuurbekrachtiging van de 900 classic is berucht. Laat me raden: soms is hij (vooral met koude start) stug en stuurt hij alsof er geen bekrachtiging aanwezig is tenzij je hard aan het stuur rukt, dan sleur je opeens het stuurwiel 3x rond? Je kunt er niet veel aan verbeteren tenzij je een nieuw stuurhuis monteert. Duur geintje en eigenlijk imho de moeite niet waard. Ik heb er iig mee leren leven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmmm ja, waar liggen de grote verschillen eigenlijk tussen de 9-3 en 900? Verder dan een langwerpige reflector over de achterbak tussen de 2 achterlichten op de 900 ben ik niet verder gekomen dan dat verschil qua uiterlijk. (die ook niet altijd aanwezig is geloof ik)
Mooie bak, koop een paar velgjes, kost niks en zouden hem goed staan!quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:47 schreef Aibmi het volgende:
[..]
[[url=http://i16.tinypic.com/2m6wylv.jpg]afbeelding][/url]
Ik vind de 9-3 wat beter gelijnd lijken. En de kont is er op vooruit gegaan ten opzichte van de 900NG.quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.
Ben wel een beetje een arme student, maakt het wat lastiger. Maar anderzijds zou ik wel een moord plegen voor een setje geschoepte aero'squote:Op zondag 1 juli 2007 23:10 schreef Cyberdogg het volgende:
Idd Aibmi haal jezelf een paar Saab velgen. Doen hem goed.
[IMG:1024:768]http://i160.photobucket.com/albums/t161/CyberdogR/P1010015.jpg[/img]
Dan koop je een 9000 en geef je haar wat extra rijlessenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:22 schreef Z het volgende:
Ik zag vanmiddag een mooie witte Aero 9000 rijden, jammer dat m'n vriendin de 9000 te groot vindt ...
Valt inderdaad wel mee. Zet er wat parkeersensoren in, en je vriendin durft er ook weer in te rijden. Dat is het enige dat ik namelijk wel eens lastig kan vinden, afstanden achter je inschatten.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:25 schreef Cyberdogg het volgende:
Inderdaad. 9000 is een perfecte bak. Zo groot is zo'n ding ook weer niet.
Ach, zo onhandig is het nou ook weer niet hoor Misschien beetje onnodig, maar het blijft een zeer fijne auto.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:38 schreef Z het volgende:
Ze vindt het vooral onhandig in de stad, en daar wonen we ook nog eens, daar heeft ze wel een beetje gelijk in, een beetje.
Zeker goed te doen. Ach, dan is een 9000 misschien niet per se nodig. Maar laat je vriendin toch een keer in een 9000 een proefritje maken. Je weet maar nooitquote:Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef Z het volgende:
Een 93 uit 2001. Ook leuk hoor.
!!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:01 schreef Oosthoek het volgende:
Tijd voor wat plaatjes!!
Like, uhm, WOW PORNO!
Voor het gemak vergeet de schrijver de BMW 1, de Mercedes A en B klasse, de Volvo C30 en wie weet wat nog meer. Het is een zéér goede stap om die markt in te gaan, maar unexplored is ze bij lange na niet, eerder uitgekauwd.quote:Talk about tapping into largely unexplored new markets. Small luxury is in, plain and simple. A4, 3 Series, 9-3? They aren't the "compact" luxury cars they once were. This new market is occupied by only the A3 and to some extent the Mini. Saab has an opportunity to jump into the game here. The 9-1 could come at just the right time, right as this new segment in the market is opening, establishing a foot hold and cashing in on it's spectacular growth potential.
Ik ken er minstens één, maar gewone stervelingen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:11 schreef OG-Loco het volgende:
Waarschijnlijk Saab-monteurs.
Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:14 schreef Oosthoek het volgende:
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.
Ik heb mijn 900 afgelopen week voorzien van een compleet nieuwe koppeling (wat een verschil!), nieuwe bakolie (Honda MTF2, aanrader) een setje hulpveren aan de achterkant en eindelijk weer een spoiler (was door de vorige eigenaar vastgekit waarna het kreng er afviel nu zit ze goed vast met de schroefjes ). Morgen met een aantal vrienden een vakantietripje Berlijn, Krakau, Tsjechië en Oostenrijk maken. Hopen dat ze er niet teveel moeite mee heeft...
Hm, dan moet ik daar nog maar een keer rondkijken, is sowieso wel een leuk forum voor de liefhebber!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:14 schreef Oosthoek het volgende:
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.
Doe ik ook nog wel als ik een Saab heb (ooit), het is toch ook geschikt voor lurk-only? Als ik er toch niet post lijkt me dat wel ok.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb me net 5 minuten gelden aangemeld op het saabfourm iig
Dat mag ik aannemen!quote:Op maandag 30 juli 2007 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga er ook posten uiteraard.
Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige autoquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:56 schreef Duvel het volgende:
Vierhonderdachttien euro? Kreeg je er een gouden randje bij? Wat voor wagen rij je?
Inderdaad veel geld... Voor een 900 is een nieuwe ruit geloof ik iets van 90euro ex, alleen materiaal. Ik denk niet dat ze bijna 400 euro nodig hebben voor de inbouw. Maar een 9000 is een andere auto...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:02 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige auto
Voor of na overname door GM?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef Salvad0R het volgende:
Saab is lief. Puur Kultuur zeg ik je.
Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik).quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:49 schreef _The_General_ het volgende:
Bestaat er zoiets als de Saab 95 of 950 special edition! ?
Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad! Op de terugweg nog een tijdlang 150 als cruise-snelheid aangehouden in Duitsland en af en toe een stuk 170 gereden (zelfs bergop), met volledig bepakte kofferruimte en 4 personen, geen enkel probleem. Harder dan 170 durfde ik niet omdat ze dan een beetje rauw begon te klinken (ongeveer 4750 toeren).quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:12 schreef Appeltaarten het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900
Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik).
Van een special edition heb ik nog nooit gehoord, kan zijn dat ik dat gemist heb. Wat me aannemelijker is is dat iemand dacht dat de SE in '9-5 SE' stond voor special edition, terwijl het eigenlijk voor Sport Estate staat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering.
Die snelheden zijn netjes vooral met volle bepakking Als die al z`n beurtjes krijgt loopt jou beestje nog zeker een heel stuk!Ik ga die van mij woensdag middag ff klaarmaken voor de trip naar Lowlands!4 man bepakt en bezakt richting een lang feestweekend!quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:50 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad! Op de terugweg nog een tijdlang 150 als cruise-snelheid aangehouden in Duitsland en af en toe een stuk 170 gereden (zelfs bergop), met volledig bepakte kofferruimte en 4 personen, geen enkel probleem. Harder dan 170 durfde ik niet omdat ze dan een beetje rauw begon te klinken (ongeveer 4750 toeren).
Desalniettemin zeker niet teleurgesteld door mijn 23 jaar oude beestje met inmiddels 250.000km op de klok.
Foto's!quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:51 schreef nsfw het volgende:
NSFW is vanaf vandaag ook troste bezitter van een Saab 900SE 2.0T Cabriolet
Vette Saab!quote:
Nog eentje die aan het bekeren isquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:24 schreef Pascal86 het volgende:
Paar maanden geleden vondt ik saab fucking gaar maar begint het merk steeds meer te waarderen
Turbo-X!quote:
Veel rijden de komende tijd dusquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:20 schreef tupolev141 het volgende:
Nog 80.000km dan mag ik (van mezelf) een nieuwe auto kopen. En ik weet nu al dat het eindelijk een Saab wordt.
Volvo blijft nummer 1 hoorquote:
ook van de 900-serie ?? hoe zien originele saab velgen er uit dan en wat is er zo bijzonder begeerlijks aan ? zijn ze soms in brons gegotenquote:Op zondag 2 maart 2008 13:35 schreef allsystemshalt het volgende:
Pas op je velgen !!!
http://www.telegraaf.nl/a(...)enaren__.html?p=22,1
Deze velgen van Saab vind ik toch zo mooooiquote:Op zondag 2 maart 2008 18:21 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
ook van de 900-serie ?? hoe zien originele saab velgen er uit dan en wat is er zo bijzonder begeerlijks aan ? zijn ze soms in brons gegoten
(Mijn portemonnee wel)quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef Duvel het volgende:
(Ik vind Saabs met diesel sowieso niet zo leuk.)
quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef PouwelZ het volgende:
Even wat bijzondere saab pics om dit topic op te fleuren
<knip>
hmmmm die 9-4x is echt gheyl
Mijn pappa ook, en ik mocht hem van mijn lieve pappa gebruiken voor mijn roadtripquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Op mijn werk (autoverhuur) rij ik dagelijks in de 9-3 en 9-5. En de 9-5....pfffff i love that car!!
En hoe was het verbruik?quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:26 schreef PouwelZ het volgende:
[..]
Mijn pappa ook, en ik mocht hem van mijn lieve pappa gebruiken voor mijn roadtrip [ afbeelding ]
8 op 100, gemiddeld over 4500 kilometer maar geef toe, hij is echt prachtig op die fotoquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En hoe was het verbruik?
De Nexia was inderdaad niet echt geliefd tijdens de roadtripquote:
De huidige (MY '08) schijnen goed te zijn. De ouderen kraken wat meer.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:36 schreef Koploperkopper het volgende:
Kloppen de horror verhalen rond de 9-3 SS? Na een jaar kraken en piepen aan alle kanten e.d.? En de Fiat 1.9 TiD die voorin ligt die niet echt betrouwbaar is (net zoals de Opel 2.2 TiD en Isuzu 3.0 V6 TiD)? (Dan praat ik over het '04> model)
Hmja, '08+ zijn gewoon te duur. Wel mooiere diesel motoren, 1.9 TTiD met 180pk.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef Becherovka het volgende:
[..]
De huidige (MY '08) schijnen goed te zijn. De ouderen kraken wat meer.
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=11337
Dat heb ik dus wel. Ik wil gewoon een zoveel mogelijk onderhoudsvrije auto die degelijk aanvoelt, kraakjes en piepjes vind ik daarbij niet bepaald typerend voor een solide wagen.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef Becherovka het volgende:
Tsja, als je al afknapt op kraakjes vraag ik me af wanneer je wél tevreden gaat zijn. Kraakjes zijn redelijk DIY te repareren als je geen twee linker handen hebt.
Helaas weet jij niet beter als pauper zijnde.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:20 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat heb ik dus wel. Ik wil gewoon een zoveel mogelijk onderhoudsvrije auto die degelijk aanvoelt, kraakjes en piepjes vind ik daarbij niet bepaald typerend voor een solide wagen.
Nu heb je me te pakken hoor, kampbewoonster. Ga eens terug naar je stacaravan.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Helaas weet jij niet beter als pauper zijnde.
Wel sneu, ik weet dat je liever een luie kraakvrije wagen hebt, ipv die
sloopbolide van je. Maar koop eens een staatslot
You got a cheap level, as usualquote:Op zondag 11 januari 2009 20:42 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Nu heb je me te pakken hoor, kampbewoonster. Ga eens terug naar je stacaravan.
Pleurt op en ga aluminiumfoliehoedjes vouwen voor je broer.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
You got a cheap level, as usual
Dat dus.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:11 schreef Duvel het volgende:
Ga eens terug naar jullie kelder, schobbejakken!
Koop dan een VW. Prima degelijk en 100% kleurloos. Kun je je geen buil aan vallen.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:20 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat heb ik dus wel. Ik wil gewoon een zoveel mogelijk onderhoudsvrije auto die degelijk aanvoelt, kraakjes en piepjes vind ik daarbij niet bepaald typerend voor een solide wagen.
Is er iets?quote:Op zondag 11 januari 2009 23:59 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Koop dan een VW. Prima degelijk en 100% kleurloos. Kun je je geen buil aan vallen.
Ik heb gezegd dat ik een Zweed onder m'n gat wil hebben. Een VW is duidelijk geen Zweed. Ik wil alleen geen krakende auto als ik voor hetzelfde geld een 9-5 of Volvo kan kopen die wel solide aanvoelt en niet kraakt.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:27 schreef Becherovka het volgende:
Nou, jij wilt een onderhoudsvrije auto die degelijk aanvoelt en ik adviseer een VW.
Dan koop je toch een Volvo? Wat maakt dat verder uit?quote:Op maandag 12 januari 2009 01:39 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik een Zweed onder m'n gat wil hebben. Een VW is duidelijk geen Zweed. Ik wil alleen geen krakende auto als ik voor hetzelfde geld een 9-5 of Volvo kan kopen die wel solide aanvoelt en niet kraakt.
Ik herken het motorblok en ik weet wat er allemaal aan kapot kan.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:20 schreef babybel het volgende:
gevaarlijke opmerking maak je daar
mag toch hopen dat dat meevalt
Amerikaanse import toevallig?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef Aibmi het volgende:
Nu het topic weer wat actiever is, kan er ook best wel een fotootje van mijn ouders 'nieuwe' saab bij!
[ link | afbeelding ]
Mijn ouders waren laatst 2.5 week naar amerika, dus heb ik 'm lekker meegenomen toen Echt een chille bak..
Yep. Goed de 'side guidance reverse lights' gezienquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:37 schreef WTFbbq het volgende:
[..]
Amerikaanse import toevallig?
Zo'n H-blok krijg je overigens vrij moeilijk kapot. Ik zou het knap vinden van je. Het is vrijwel altijd de bak of roest die er voor zorgen dat ze op de sloop belanden. Of een ongeluk uiteraard.
Die 95 is tof!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 04:48 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar helaas is-ie wel geschorstquote:
Impreza WRX anyone?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef PouwelZ het volgende:
[ afbeelding ]
[
Saab 9-4X
hmmmm die 9-4x is echt gheyl
Mwoa dat vind ik wel erg ver gezocht. Alleen het achterraam en de spoiler daarop lijken echt op elkaar.quote:
Ik vond alleen het interieur niet zo..quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef PouwelZ het volgende:
Even wat bijzondere saab pics om dit topic op te fleuren
[ afbeelding ]
Saab 9-4X
hmmmm die 9-4x is echt gheyl
Hmmmz, nu ik dat plaatje zo zie denk ik . Maar toen ik hem op de autorai zag staan, had ik er nog m'n bedenkingen bij..quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:13 schreef PouwelZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind t wel sjiek hoor
Das een mooie!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst (woensdag ophalen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saab 900NG S 2.0 Turbo Carlsson. 1 van de 25 ooit in NL verkocht.
Mooi verhaal hoor. Proost dan maar op een goede afloop.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:36 schreef Duvel het volgende:
-knip-
En nou toasten op de goede afloop! Hoera!
Ik vind het wel cool Saabquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:09 schreef Duvel het volgende:
Voor 't zelfde geld gaan Spyker en Saab over een jaar alsnog de afgrond in, maar goed, dan zijn we weer een jaar verder.
Het is geen vraag of het gebeurt, maar wanneer het gebeurt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:09 schreef Duvel het volgende:
Voor 't zelfde geld gaan Spyker en Saab over een jaar alsnog de afgrond in, maar goed, dan zijn we weer een jaar verder.
Moet je wel lange armen hebben om deze in NL te kunnen besturen als het stuur helemaal aan de andere kant zit.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:01 schreef Mercer het volgende:
Op www.ebay.co.uk zijn die Saab's bijna gratis. Enige nadeel is stuur aan de rechterkant, maar vaak vol leer, cabrio etc etc.
Ja, of je gaat gewoon rechts zitten. Ik heb net nog even gekeken maar zag er eerlijk gezegd bar weinig tussen staan.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:04 schreef Afketser het volgende:
[..]
Moet je wel lange armen hebben om deze in NL te kunnen besturen als het stuur helemaal aan de andere kant zit.
Het lijkt me ook niet echt fijn rijden hoor met dat stuur aan de rechterkant.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, of je gaat gewoon rechts zitten. Ik heb net nog even gekeken maar zag er eerlijk gezegd bar weinig tussen staan.
Doe anders een Google op Jet Carsquote:Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb bijna mijn rijbewijs en ben nu al verliefd op dit schatje:
http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=134&pos=4
Wat denken jullie ervan? Heb niet zo'n groot budget dusja.. Als 'ie maar rijdt zonder problemen ben ik tevreden. Wat zouden de gemiddelde kosten per maand zijn voor zo'n bak?
Over smaak valt niet te twisten, maar als je je wat verdiept, zal je zien dat je vooroordeel niet helemaal terecht is.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Afketser het volgende:
Beste leuke auto's die Saab's... alleen jammer dat ze van binnen Opel's zijn. En Opel's vind ik niet echt leuke auto's.
Rond die km-stand moet volgens mij ook de distributie-ketting vervangen worden? Maar dat zou je even op saabforum.nl kunnen checken. Gemiddelde kosten hangen oa af van wat je er mee gaat rijden, en echt zuinig zijn deze niet natuurlijk. Reken op 1:10, en zeker niet veel beter dan dat. En met zijn ~1350kg istie ook niet echt goedkoop in de wegenbelasting.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb bijna mijn rijbewijs en ben nu al verliefd op dit schatje:
http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=134&pos=4
Wat denken jullie ervan? Heb niet zo'n groot budget dusja.. Als 'ie maar rijdt zonder problemen ben ik tevreden. Wat zouden de gemiddelde kosten per maand zijn voor zo'n bak?
Kan voor deze prijs alleen maar een ramp op wielen zijn. Niet doen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb bijna mijn rijbewijs en ben nu al verliefd op dit schatje:
http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=134&pos=4
Wat denken jullie ervan? Heb niet zo'n groot budget dusja.. Als 'ie maar rijdt zonder problemen ben ik tevreden. Wat zouden de gemiddelde kosten per maand zijn voor zo'n bak?
Die rondingen misschien wat zijdelings ja, maar verder is het ontwerp toch echt wel wat anders in mijn ogen. De achterlichten kennen bij de Saab bijvoorbeeld geen "hap" uit de zijkant, zegmaar naast de kentekenplaat.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:53 schreef Duvel het volgende:
't Doet me denken aan de Mégane station...
Dat hele lifstylecombi geneuzel kost inderdaad alleen maar praktische binnenruimte. Wat dat betreft is er wel wat te zeggen voor een Dacia Logan MCV, of Fiat Dòblo achtige auto. Lekker vierkant en ruim, maar het ziet er dan weer niet zo denderend uit..quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:29 schreef Duvel het volgende:
't Voordeel van de SAAB is dat het dak recht blijft lopen, in de Mégane station kon ik verbazingwekkend weinig spullen kwijt.
Wat ik begrepen heb is IQON een infotainment systeem op basis van android, maar hoe en wat precies weet ik ook niet jammer genoeg, ik heb ook alleen maar de standaard aankondigingen en youtube demo's gezien. Het is wel een mooie en onderscheidende innovatie, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van wat ze er allemaal op/aan kunnen koppelen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[ afbeelding ]
De mooiste concept ooit van SAAB naar mijn mening, los van die zilveren vleugels. Als dit een voorbode is, dan belooft het veel goeds.
Overigens ben ik ook onder de indruk van het IQON-systeem, weet iemand hier iets meer van? Mijn broertje werkt morgen pas meer dus wellicht dat hij het dan kan vragen.
Onze schermpjes zijn nog 100% goed, volgens mij gaat het meer om de SID electronica zelf. De schermpjes tonen niet alleen niks meer, maar de knoppen doen ook niks, er is bijvoorbeeld ook geen geluid meer van de richtingaanwijzers en parkeersensoren te horen.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij falen die SID-dingen wel vaker en wordt er een ander (iets moderner) schermpje in gezet. Dat is althans was ik begrijp uit diverse posts/advertenties op het Saabforum
Ik zit er ook, maar dan vooral om vragen te stellen. Helaas is het daar een stuk rustiger dan hier.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:22 schreef Dingest het volgende:
Het kan ook de hele module zijn die vervangen wordt dan, ik weet het niet precies Kijk eens op het saabforum, misschien dat je daar direct al meer info erover kan vinden en anders kan je altijd nog een vraag stellen. Zitten veel mensen met Saab-kennis die die graag delen
Hopelijk kunnen ze nu eindelijk doorpakken met de 9-5 estate en de nieuwe 9-3 met BMW motoren.quote:Trollhättan, Sweden: Swedish Automobile N.V. (Swedish Automobile) announces that Saab Automobile AB (Saab Automobile) have reached a conditional agreement with respect to a sale of 50.1% of the shares in Saab Automobile Property AB (Saab Property) with a transaction value of SEK 255 million (EUR 28 million).
Zolang mijn buurman met zijn nét nieuwe 3-serie lease auto nog bewonderend spreekt over het interieur van onze 6 jaar oude 9-3, denk ik dat ze met de níeuwe 9-3 zeker een goede kans maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef tupolev141 het volgende:
Ze verdienen echt een kans. Je kan 20 jaar merkverwatering door GM niet in één klap goed maken. De nieuwe 9-3, de eerste die in eigen beheer ontwikkeld wordt is de grote test. Is dat een drol van een auto dan hebben ze voor mij afgedaan. Ben een SAAB fan, maar geen fundamentalist.
Victor Muller heeft vanaf het begin gezegd dat hij Saab overeind zou houden, no matter what, en hij heeft woord gehouden. Als het aan GM had gelegen, wast het al lang einde oefening geweest.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:16 schreef tupolev141 het volgende:
Wat SAAB nodig heeft is een investeerder die het als hobby bekijkt, en niet als echte investering, tenminste niet op korte termijn. Zo'n mensen bestaan, maar helaas kopen die liever voetbalclubs dan automerken in moeilijkheden.
Victor Muller ziet dit ook als hobby, alleen probeert hij het te doen met andermans geld.
Ik begin te vrezen dat het autolandschap weer een beetje saaier gaat worden.
Saab is failliet.quote:Op maandag 19 december 2011 10:09 schreef tupolev141 het volgende:
De fat lady zingt. Het opent misschien wel de deur voor de chinezen om tegen een koopjesprijs binnen te halen waar ze anders honderden miljoenen voor moeten neertellen.
Dat is niet een reden, dat is dé reden. En in de nieuwe 9-5 zitten natuurlijk wel een paar voor Amerikaanse begrippen zéér nieuwerwetse foefjes..quote:Op maandag 19 december 2011 11:03 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Saab is failliet.
Een reden zou zijn dat GM niet wilde dat de Chinezen Amerikaanse techniek in handen krijgen.
De vraag is of die techniek nou wel zo gewild is.
En wieldoppenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:22 schreef Fer het volgende:
Oh wauw, wist niet dat het bestond. Dit is mijne sinds 2 weken. Een blauw 9-3 uit 2000 met 185pk en automaat.
[ afbeelding ]
Mooie SE!!!, wil je niet naar 225pk? heb je eigenlijk een T7 of een T5? (2000 is een overgangsjaar). nevermind, je hebt een T7quote:Op zondag 2 juni 2013 23:09 schreef Fer het volgende:
Ja dat klopt, maar de banden eronder zijn nieuw en LM heeft geen prioriteit momenteel. Verwacht echter dat die goedkope banden wel snel zullen slijten en dan zoek ik een setje saab velgen.
Kan me trouwens niet voorstellen dat ze er niet op gezeten hebben af fabriek. Waarschijnlijk gejat of kapot gereden.
Dankje, hij is echt heel netjes. Met heel goed zoeken vind je er 3 kleine deukjes ter grote van een golfbal op. Ik wil wel naar 225pk, maar dat komt later wel, eerst de wagen technisch perfect maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:44 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Mooie SE!!!, wil je niet naar 225pk? heb je eigenlijk een T7 of een T5? (2000 is een overgangsjaar).
niceee, BS wil zich ook wel manifesteren in je oliekanalen, carter check is niet echt 100% uitsluitsel.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Dankje, hij is echt heel netjes. Met heel goed zoeken vind je er 3 kleine deukjes ter grote van een golfbal op. Ik wil wel naar 225pk, maar dat komt later wel, eerst de wagen technisch perfect maken.
Tis een T7, carter is er al afgeweest, zat slechte een klein beetje sludge in.
idd, bij de B205e wordt geadviseerd om 5w40 elke 10k te vervangen om black sludge te voorkomen,quote:Op maandag 3 juni 2013 10:33 schreef Fer het volgende:
Ja ik zal de olie (vol syntheet natuurlijk) snel weer vervangen, na de zomervakantie. Dan hoop ik dat die restjes ook eruit zijn.
Hmm 100¤ is niet duur.
Heb e.e.a er al opzitten; Mijn SID geeft SaabRutten aan zeg maar... jou vast wel bekendquote:Op maandag 3 juni 2013 10:41 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
idd, bij de B205e wordt geadviseerd om 5w40 elke 10k te vervangen om black sludge te voorkomen,
met die tuning krijg je ook Opensid trouwens, dan kan je Lambda, temp, errors en nog een boel andere dingen uitlezen op je SID (niet bij T5 trouwens).
jepszzz is mij bekend jaquote:Op maandag 10 juni 2013 10:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Heb e.e.a er al opzitten; Mijn SID geeft SaabRutten aan zeg maar... jou vast wel bekend
Er komen ooit nog wel velgen onder, maar er moeten eerst nog wat andere dingen gebeuren, zoals een defecte speaker vervangen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:58 schreef JohnB52 het volgende:
Waar blijven je velgen?
Niet eens orginele wieldoppen, Tsssss
Deur (as3) rechts heel erg, kraakt als de neten, links kraakt een beetje. Dus moet eigenlijk 2 nieuwe AS3 maarja waar vind je die.quote:
Delano, ik heb nog meerdere sets Saab wieldoppen liggenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er komen ooit nog wel velgen onder, maar er moeten eerst nog wat andere dingen gebeuren, zoals een defecte speaker vervangen.
Ongetwijfeld, maar daar ga ik nu ff geen geld aan uit geven, deze zijn voor mij meer dan goed genoeg en waren erg goedkoop.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:09 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Delano, ik heb nog meerdere sets Saab wieldoppen liggen
Wie had het over "geld aan uit geven"?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar ga ik nu ff geen geld aan uit geven, deze zijn voor mij meer dan goed genoeg en waren erg goedkoop.
Al zou je ze gratis geven (wat ik je niet aanraad, je kunt ze op het saabforum echt wel verkopen) moet het alsnog verzonden worden enz, en deze zitten goed voorlopig totdat ik geld voor velgen hebquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Wie had het over "geld aan uit geven"?
Dat ze erg goedkoop waren, straalt er ook vanafquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar ga ik nu ff geen geld aan uit geven, deze zijn voor mij meer dan goed genoeg en waren erg goedkoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |