Je bent er nog niet uit welke?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi, toekomstige 900, 9-3 of 9000 CS bezitter hier.
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.quote:
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.
Oja, de 9-3 of 900 wordt dan wel de Coupe trouwens.
De 900 (Classic iig) heeft een grotere achterbak dan de 9000(!)quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
Leuk! Met turbo?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:52 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
2.1 16v (1991), automaat,airco, open dakje .
Nee, de 2.1i 16v versies zijn helaas nooit met turbo geleverd, ze zijn zowiezo maar kort geproduceerd (1991-1992 ofzo)quote:
Foto?quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:25 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Foto?
Ik rij ook 1:11. En rij dan redelijk door. Lees: niemand haalt mij in. Zuiniger moet zeker kunnen.
De stuurbekrachtiging van de 900 classic is berucht. Laat me raden: soms is hij (vooral met koude start) stug en stuurt hij alsof er geen bekrachtiging aanwezig is tenzij je hard aan het stuur rukt, dan sleur je opeens het stuurwiel 3x rond? Je kunt er niet veel aan verbeteren tenzij je een nieuw stuurhuis monteert. Duur geintje en eigenlijk imho de moeite niet waard. Ik heb er iig mee leren leven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmmm ja, waar liggen de grote verschillen eigenlijk tussen de 9-3 en 900? Verder dan een langwerpige reflector over de achterbak tussen de 2 achterlichten op de 900 ben ik niet verder gekomen dan dat verschil qua uiterlijk. (die ook niet altijd aanwezig is geloof ik)
Mooie bak, koop een paar velgjes, kost niks en zouden hem goed staan!quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:47 schreef Aibmi het volgende:
[..]
[[url=http://i16.tinypic.com/2m6wylv.jpg]afbeelding][/url]
Ik vind de 9-3 wat beter gelijnd lijken. En de kont is er op vooruit gegaan ten opzichte van de 900NG.quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.
Ben wel een beetje een arme student, maakt het wat lastiger. Maar anderzijds zou ik wel een moord plegen voor een setje geschoepte aero'squote:Op zondag 1 juli 2007 23:10 schreef Cyberdogg het volgende:
Idd Aibmi haal jezelf een paar Saab velgen. Doen hem goed.
[IMG:1024:768]http://i160.photobucket.com/albums/t161/CyberdogR/P1010015.jpg[/img]
Dan koop je een 9000 en geef je haar wat extra rijlessenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:22 schreef Z het volgende:
Ik zag vanmiddag een mooie witte Aero 9000 rijden, jammer dat m'n vriendin de 9000 te groot vindt ...
Valt inderdaad wel mee. Zet er wat parkeersensoren in, en je vriendin durft er ook weer in te rijden. Dat is het enige dat ik namelijk wel eens lastig kan vinden, afstanden achter je inschatten.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:25 schreef Cyberdogg het volgende:
Inderdaad. 9000 is een perfecte bak. Zo groot is zo'n ding ook weer niet.
Ach, zo onhandig is het nou ook weer niet hoor Misschien beetje onnodig, maar het blijft een zeer fijne auto.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:38 schreef Z het volgende:
Ze vindt het vooral onhandig in de stad, en daar wonen we ook nog eens, daar heeft ze wel een beetje gelijk in, een beetje.
Zeker goed te doen. Ach, dan is een 9000 misschien niet per se nodig. Maar laat je vriendin toch een keer in een 9000 een proefritje maken. Je weet maar nooitquote:Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef Z het volgende:
Een 93 uit 2001. Ook leuk hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |