Wat ik begrepen heb is IQON een infotainment systeem op basis van android, maar hoe en wat precies weet ik ook niet jammer genoeg, ik heb ook alleen maar de standaard aankondigingen en youtube demo's gezien. Het is wel een mooie en onderscheidende innovatie, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van wat ze er allemaal op/aan kunnen koppelen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[ afbeelding ]
De mooiste concept ooit van SAAB naar mijn mening, los van die zilveren vleugels. Als dit een voorbode is, dan belooft het veel goeds.
Overigens ben ik ook onder de indruk van het IQON-systeem, weet iemand hier iets meer van? Mijn broertje werkt morgen pas meer dus wellicht dat hij het dan kan vragen.
Onze schermpjes zijn nog 100% goed, volgens mij gaat het meer om de SID electronica zelf. De schermpjes tonen niet alleen niks meer, maar de knoppen doen ook niks, er is bijvoorbeeld ook geen geluid meer van de richtingaanwijzers en parkeersensoren te horen.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij falen die SID-dingen wel vaker en wordt er een ander (iets moderner) schermpje in gezet. Dat is althans was ik begrijp uit diverse posts/advertenties op het Saabforum
Ik zit er ook, maar dan vooral om vragen te stellen. Helaas is het daar een stuk rustiger dan hier.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:22 schreef Dingest het volgende:
Het kan ook de hele module zijn die vervangen wordt dan, ik weet het niet precies Kijk eens op het saabforum, misschien dat je daar direct al meer info erover kan vinden en anders kan je altijd nog een vraag stellen. Zitten veel mensen met Saab-kennis die die graag delen
Hopelijk kunnen ze nu eindelijk doorpakken met de 9-5 estate en de nieuwe 9-3 met BMW motoren.quote:Trollhättan, Sweden: Swedish Automobile N.V. (Swedish Automobile) announces that Saab Automobile AB (Saab Automobile) have reached a conditional agreement with respect to a sale of 50.1% of the shares in Saab Automobile Property AB (Saab Property) with a transaction value of SEK 255 million (EUR 28 million).
Zolang mijn buurman met zijn nét nieuwe 3-serie lease auto nog bewonderend spreekt over het interieur van onze 6 jaar oude 9-3, denk ik dat ze met de níeuwe 9-3 zeker een goede kans maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef tupolev141 het volgende:
Ze verdienen echt een kans. Je kan 20 jaar merkverwatering door GM niet in één klap goed maken. De nieuwe 9-3, de eerste die in eigen beheer ontwikkeld wordt is de grote test. Is dat een drol van een auto dan hebben ze voor mij afgedaan. Ben een SAAB fan, maar geen fundamentalist.
Victor Muller heeft vanaf het begin gezegd dat hij Saab overeind zou houden, no matter what, en hij heeft woord gehouden. Als het aan GM had gelegen, wast het al lang einde oefening geweest.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:16 schreef tupolev141 het volgende:
Wat SAAB nodig heeft is een investeerder die het als hobby bekijkt, en niet als echte investering, tenminste niet op korte termijn. Zo'n mensen bestaan, maar helaas kopen die liever voetbalclubs dan automerken in moeilijkheden.
Victor Muller ziet dit ook als hobby, alleen probeert hij het te doen met andermans geld.
Ik begin te vrezen dat het autolandschap weer een beetje saaier gaat worden.
Saab is failliet.quote:Op maandag 19 december 2011 10:09 schreef tupolev141 het volgende:
De fat lady zingt. Het opent misschien wel de deur voor de chinezen om tegen een koopjesprijs binnen te halen waar ze anders honderden miljoenen voor moeten neertellen.
Dat is niet een reden, dat is dé reden. En in de nieuwe 9-5 zitten natuurlijk wel een paar voor Amerikaanse begrippen zéér nieuwerwetse foefjes..quote:Op maandag 19 december 2011 11:03 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Saab is failliet.
Een reden zou zijn dat GM niet wilde dat de Chinezen Amerikaanse techniek in handen krijgen.
De vraag is of die techniek nou wel zo gewild is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |