abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49088796
Titel zegt genoeg.

Deze man draait het Nederlands Voetbal de nek om met zijn onkunde. Helaas laten zijn vriendjes bij de KNVB liever het elftal ten onder gaan dan dat ze Marco ontslaan.

Hoe lang moeten we nog elke wedstrijd weer een nieuwe opstelling zien dat niet draait? Hoe lang blijven de echte toppers weg uit Oranje omdat die inzien wat voor een barslechte coach Van Basten is? Terwijl de genen die nu geselecteerd worden al blij zijn dat ze mogen spelen, want de helft zou er onder een goede coach niet bij zijn.

Deeltje 17 dus

Deel 1: Marco van Basten moet ontslagen worden! #1
Deel 2: Marco van Basten moet ontslagen worden! #2
Deel 3: Marco van Basten moet ontslagen worden! #3
Deel 4: Marco van Basten moet ontslagen worden! #4
Deel 5: Marco van Basten moet ontslagen worden! #5
Deel 6: Marco van Basten moet ontslagen worden! #6
Deel 7: Marco van Basten moet ontslagen worden! #7
Deel 8: Marco van Basten moet ontslagen worden! #8
Deel 9: Marco van Basten moet ontslagen worden! #9
Deel 10: Marco van Basten moet ontslagen worden! #10
Deel 11: Marco van Basten moet ontslagen worden! #11
Deel 12: Marco van Basten moet ontslagen worden! #12
Deel 13: Marco van Basten moet ontslagen worden! #13
Deel 14: Marco van Basten moet ontslagen worden! #14
Deel 15: Marco van Basten moet ontslagen worden! #15
Deel 16: Marco van Basten moet ontslagen worden! #16
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 03:31:30 #2
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49088830
Marco van Basten, eens een voetballende held nu de redder van het nationale voetballer.

Marco van Basten, bondscoach van Nederland, een man van weinig woorden en een ogenschijnlijk stoicijnse blik, hij probeert in elke zin van het woord te voldoen aan zijn imago en op geen enkele manier af te wijken van zijn standpunten die zó ongelovelijk zijn dat het iedereen doet fronsen op wellicht Cruyff na...

"Waarom zou ik Clarence Seedorf inbrengen als wij Evander Sno hebben?"

Marco, waarom zou Clarence in godsnaam voor jou gaan voetballen als jij hem beledigt middels Evander Sno?!
Helaas is de oogappel van nederlands grootste voetballer aller tijden zelfs nu nog niet overtuigd van het kunnen van Seedorf of pak em beet Van Nistelrooy. Marco is bang om van zijn standpunten af te wijken omdat hij consequent wil zijn tegenover Johan Cruffy!

Johan is al geruime tijd bezig om het Clarence moeilijk te maken en zolang Cruyff niet eerlijk bekent dát Seedorf een briljante voetballer is en een team verdomme om Seedorf heen gebouwd moet zijn, doet Marco van Basten er helemaal niks aan! Marco kijkt té veel op tegen Cruyff en daarom gaan we geen stap verder de goede richting op met het Nederlandse team!!

Nog een briljante quote van Van basten is deze: "Het WK is een opwarmertje voor het EK"

Nou Marco, ik wil de EuropaCup met minder ben ik niet tevreden!
pi_49089039
Seedorf speelt geweldige wedstrijden dit jaar in de championsleague. Van Nistelrooij staat aan kop in het topscorersklassement van Spanje. Van Bommel en Makaay presteren geregeld, al staat Bayern niet zo goed in de Bundesliga.
Kuijt wordt maar zelden goed gebruikt. Robben speelt ineens op rechtsbuiten, omdat Babel linksbuiten moet.
Het is jammer dat van Basten perse zijn eigen mening erdoorheen wilt drukken en niet om te praten is.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_49089822
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:16 schreef Barca het volgende:
Longmen> Kwalificatiewedstrijden ... maakt 'ie de 0 - 3. Onbelangrijke doelpunten dus!

du_ke> Als die gearriveerde spits een teamspeler zou zijn wel. Maar ... dat is hij absoluut niet! En dan heb ik het niet over meevoetballen.
Waarom reageer ik eigenlijk nog
tegen Ivoorkust alweer vergeten?

Ruud van Nistelrooy is zowel topscorer van Oranje onder bondscoach Louis van Gaal als onder Marco van Basten. Onder het bewind van Van Gaal liep Van Nistelooy echter 1-op-1 terwijl zijn gemiddelde onder Van Basten met een derde gedaald is tot 0.63 goals per interland.
Hier wat overige statistieken:
http://www.cijfersvanoranje.nl/index.php?map=content&page=feiten_cijfers

Dat bedoel ik met het tegendeel is makkelijker te bewijzen, ik zoek nog naar een overzicht van alle goals van Ruud in Oranje, misschien kan jij die vinden, aangezien je e.e.a. zo glashart beweerd?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  maandag 7 mei 2007 @ 09:47:55 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49091223
Van Basten is verreweg de beste bondscoach die we ooit hebben gehad. Het enige probleem: in eerste instantie selecteerde hij de spelers op basis van mentaliteit, nu op basis van vriendjespolitiek en eigenzinnigheid. Als hij nou gewoon de spelers neemt die geen vedetteneigingen hebben, dan zou het NL-elftal nog beter presteren.

En iedereen die klaagt over het belabberde spel: ga dan maar naar AZ kijken.
pi_49091287
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Van Basten is verreweg de beste bondscoach die we ooit hebben gehad.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:42:03 #7
54636 Eb
Le Big Mac
pi_49092501
Clarence Seedorf en Ruud van Nistelrooij horen in de basis van het Nederlands Elftal.
Elke bondscoach die dergelijke spelers niet opstelt diskwalificeert zichzelf.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:35:31 #8
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49096134
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:50 schreef Longmen het volgende:

[..]

De resultaten bewijzen anders mijn gelijk.
pi_49096333
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:35 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Haha, hij heeft niets bereikt man. Hiddink en Rijkaard zorgden tenminste nog voor een halve finale om over Michels nog maar te zwijgen. Maar natuurlijk heeft Van Basten het beter gedaan
pi_49096451
quote:

[..]

verreweg en ooit.
Michels, ken je die nog (en dan heb ik het dus alleen over het resultaat van jou, de enige hoofdpijs die ooit is binnengehaald). En dan komt er nog een handvol coaches die verder zijn gekomen dan van B.

edit zie de ractie boven me nu pas.
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 13:51:29 #11
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49098949
quote:

[..]

Goh, ik wist niet dat er nog nederlandse voetbalfans genoegen nemen met minder dan de kwartfinale in welke cup dan ook! Van basten heeft niks gepresteerd
pi_49099193
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Goh, ik wist niet dat er nog nederlandse voetbalfans genoegen nemen met minder dan de kwartfinale in welke cup dan ook! Van basten heeft niks gepresteerd
Ik vind het ook niet de beste, maar Van Basten heeft imo wel de beste prestaties behaald die mogelijk waren
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 14:03:20 #13
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49099454
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:57 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet de beste, maar Van Basten heeft imo wel de beste prestaties behaald die mogelijk waren
Volgens wie?

Die man beweert dat het WK een opwarmertje is voor het EK, Met ongefundeerde idiote uitspraken als dat plus het feit dat hij Van the Man en Seedorf niet laat spelen maakt het dat ik heel heel heel benieuwd ben hoe Marco van Basten de Europese titel naar Nederland gaat halen want met minder neem ik niet genoegen!
pi_49099732
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:57 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Dat is een grapje?
pi_49104484
Van Basten heeft zeker goed gepresteerd, maar we streven naar het hoogst haalbare en dan horen Seedorf, van Nistelrooy en van Bommel in de basis te staan.
Het is een beetje als FC Twente. Het hele jaar (super)goed gepresteerd, maar niet meegedaan om het hoogst haalbare.
*The End
  maandag 7 mei 2007 @ 19:22:30 #16
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_49112282
Seedorf mee eens. Van Bommel en Van Nistelrooij niet.

http://www.knvb.nl/oranje/selectie/spelers/detail/gesp-wedstr?player_id=20031009143320906&next=1

Hier zie je welke doelpunten Van Nistelrooij maakte voor oranje. De meeste doelpunten waren op momenten dat de wedstrijd al beslist was.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_49113503
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:22 schreef Barca het volgende:
Seedorf mee eens. Van Bommel en Van Nistelrooij niet.

http://www.knvb.nl/oranje/selectie/spelers/detail/gesp-wedstr?player_id=20031009143320906&next=1

Hier zie je welke doelpunten Van Nistelrooij maakte voor oranje. De meeste doelpunten waren op momenten dat de wedstrijd al beslist was.
Ik zeg nog maar eens voor de derde of vierde keer hetzelfde: Huntelaar is precies hetzelfde soort spits als Van Nistelrooy, allebei goaltjesdieven die niet heel snel of technisch zijn en die de kansen meestal niet zelf scheppen, maar wel vaak op de goede plaats staan om het af te maken. Je gaat hier telkens niet op in en komt als enige argument voor Huntelaar dat hij bij Ajax ook met Babel (die trouwens ook nog geen basisplaats in Oranje verdient) speelt.

Huntelaar viel ook zwaar tegen bij z'n optredens in Oranje (behalve in het oefenpotje tegen het b elftal van Ierland). Zoveel verschil in voetballend vermogen is er niet tussen Huntelaar en Van Nistelrooy, dus waarom je nu zo voor Huntelaar en tegen Van Nistelrooy bent is niet te begrijpen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 7 mei 2007 @ 19:49:22 #18
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_49113557
Laat nog maar even zitten. volgende zomer een lekker mooi toernooi
pi_49113929
Wat Loohcs zegt. Bovendien snap ik de redenering " hij maakt vaak de 2-0 of 3-0" niet, elk doelpunt is belangrijk. Dus een spits die er 60 inlegt maar altijd de 2-0 of 5-0 is niet zo'n goede spits?
pi_49116191
Ok je neemt Huntelaar en je neemt van Nistelrooy. De een heeft veel internationale ervaring, de ander niet. De een speelt met wereldspelers en de ander met goede spelers maar (nog) geen wereldspelers. Dan is de keuze niet zo moeilijk lijkt me.
*The End
pi_49116296
Van Nistelrooy hoopt nog steeds op EK

7/5/2007 19:30

Ruud van Nistelrooy heeft de deur naar het Nederlands elftal nog niet achter zich dichtgetrokken. De spits van Real Madrid vertelt maandagavond in Voetbal Insite dat hij niet definitief heeft bedankt voor Oranje en ook dat hij niet uitsluit onder bondscoach Marco van Basten opnieuw voor de nationale ploeg uit te komen. 'Ik hoop er nog steeds bij te zijn op het EK volgend jaar', laat de 54-voudig international (28 goals) weten vanuit Madrid.
Van Nistelrooy en Van Basten kwamen er eerder niet uit toen de bondscoach naar Madrid kwam om de lucht te klaren. Van Basten had sinds het WK, waar hij Van Nistelrooy passeerde voor de achtste finale tegen Portugal, geen gebruik meer gemaakt van zijn diensten. Beide partijen repten na afloop van 'tegenstellingen die waren gladgestreken'. Toch miste Van Nistelrooy het juiste gevoel om zich weer beschikbaar te stellen.

Ruim een maand geleden deed Clarence Seedorf al een poging zijn collega tot een rentree te bewegen. 'Ruud heeft net als ik een ambitie die nooit ophoudt, dus ook richting het Nederlands elftal. Het zou mooi zijn als hij over die drempel stapt. Als Van Basten de deur naar mij weer openzet, zal hij dat voor Van Nistelrooy straks ook doen', voorspelde Seedorf in Sportweek.

In Voetbal Insite komt Van Nistelrooy uitgebreid aan het woord. David Beckham en Fabio Capello vertellen eveneens over hun ervaringen met de trefzekere aanvaller van Real Madrid. Het programma begint om 22.25 uur op RTL 7.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:14:43 #22
30220 Barca
pi_49132000
1. Voetbal is toch een teamsport? Dan is het van belang dat spelers kunnen samenspelen. Met Van Nistelrooij valt niet te spelen.

2. Of iemand de 1 - 0 of de 3 - 0 maakt is weldegelijk een groot verschil. Scoren als de wedstrijd al lang beslist is kan iedereen wel.

Het gaat niet om een wereldspeler (valt ook tegen) maar om een goed TEAM. Met Van Nistelrooij is het nooit een team!
pi_49138146
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:20 schreef Barca het volgende:
Idd ... NL is geen land voor de counter. Daarom ook in mijn opstelling controlerende middenvelders Boateng en De Zeeuw. Dit om andere spelers te kunnen laten aanvallen. Daarom ook aanvallend ingestelde backs.

Wat betreft de mening over Van Bommel, Van Nistelrooij, Ricksen en Mathijsen ben ik het echter niet met je eens SASO.
Heb je het voetbal de laatste jaren sowieso wel gevolgd? D'r voetballen in Engeland 6 Nederlanders in de topvier waarvan alleen v.d. Sar niet bij een counterploeg. In Duitsland voetballen er 2 Nederlanders bij een topclub die countert, HSV heeft ook 3 Nederlanders die spelen ook met maar 1 spits. In italië voetbalt Seedorf bij Milan, Italiaans voetbal is altijd vanuit de verdediging. In spanje voetballen dan nog 2 Nederlanders bij een topclub, die vallen dan wel aan.

Neem je Nederland, heeft 3 topclubs, 2 daarvan leggen het duidelijk af tegen de europese top. De enige club die wel mee kan op Europees topniveau verdedigt meer dan dat er aangevallen wordt.

Over die spelers heb ik het niet meer met je, kan dan volgens mij net zo goed tegen een muur aanpraten en andersom ook. We hebben gewoon andere ideeën over topspelers.
pi_49138683
Barca ga er verder niet op in, je leest niet eens je blijft hetzelfde zeggen.
pi_49147933
pi_49148102
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:18 schreef Longmen het volgende:
Arie Haan
Arie Haan: Van Basten haalt EK 2008 niet
Allemaal niets nieuws, maar het klopt wel.
pi_49151765
Aan speculaties hebben we niks. Arie Haan is, voorzover ik weet, geen waarzegger.
*The End
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:52:19 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
  donderdag 10 mei 2007 @ 08:46:42 #29
30220 Barca
pi_49214298
Solstice> Ik bedoel dat countervoetbal "ons" niet ligt. Niet dat het niet effectief is. Idd ... verschillende meningen.

Longmen> Ik lees wel degelijk. Jij zegt ook steeds hetzelfde.
pi_49214479
Ruud is verreweg de beste spits die we in Nederland hebben, Seedeorf is verreweg de beste middenvelder die we in Nederland hebben. Jongens met een berg ervaring op het hoogste niveau.
Als je die niet selecteerd of niet kan laten presteren heb je als coach gefaald en dien je op te rotten.
Ik wil de beste spelers zien als ik naar het Ned Elftal kijk, diet naar een trainingspotje van AZ en Ajax..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_49219048
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:46 schreef Barca het volgende:
Solstice> Ik bedoel dat countervoetbal "ons" niet ligt. Niet dat het niet effectief is. Idd ... verschillende meningen.

Longmen> Ik lees wel degelijk. Jij zegt ook steeds hetzelfde.
Wie bedoel je met "ons" dan? Wij als supporters? Want het merendeel van de Nederlandse topspelers speelt dus al in een countersysteem, en blijkt daarin prima uit de voeten te kunnen. Mij als supporter maakt het trouwens geen fuck uit, want goed voetbal spelen we nou onbedoeld ook al niet. Dan heb ik liever dat we verdedigender voetballen(hoeft niet eens met 4-4-2 natuurlijk) met een gedachte d'rachter. Ik heb het idee dat een groot deel van de supporters er zo over denkt.
pi_49220873
Cruijfkliek
pi_49221851
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:58 schreef venomsnake het volgende:
Ruud is verreweg de beste spits die we in Nederland hebben, Seedeorf is verreweg de beste middenvelder die we in Nederland hebben. Jongens met een berg ervaring op het hoogste niveau.
Als je die niet selecteerd of niet kan laten presteren heb je als coach gefaald en dien je op te rotten.
Ik wil de beste spelers zien als ik naar het Ned Elftal kijk, diet naar een trainingspotje van AZ en Ajax..
.

Je kan ook enorm overdrijven hoor, maar dat is wel vaker bij jou zo .
pi_49222145
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:14 schreef Barca het volgende:
1. Voetbal is toch een teamsport? Dan is het van belang dat spelers kunnen samenspelen. Met Van Nistelrooij valt niet te spelen.
Geloof je die nog steeds? Van Nistelrooij is dreigender dan welke spits ook, Van Basten heeft alleen met Huntelaar een alternatief. Makaay past er niet en Kuijt is geen scorer.
quote:
2. Of iemand de 1 - 0 of de 3 - 0 maakt is weldegelijk een groot verschil. Scoren als de wedstrijd al lang beslist is kan iedereen wel.
Dat klopt, maar Van Nistelrooij speelt meestal vanaf de bank. Op het EK was hij cijfermatig de beste spits en werd hij desondanks afgeserveerd.
quote:
Het gaat niet om een wereldspeler (valt ook tegen) maar om een goed TEAM. Met Van Nistelrooij is het nooit een team!
Van Nistelrooij wil alleen erkenning, logisch als je nadrukkelijk wordt gekleineerd. Uit de positie van Van Basten, als voormalig spits, is de eerzucht van de bondscoach zeer begrijpelijk. Van Nistelrooij was een bedreiging.

Als je het team belangrijk vindt dan had Van Basten Sneijder harder moeten aanpakken. Niet alleen gebruikte hij hem verkeerd in Duitsland, Sneijder kan alleen met Davids op het veld functioneren. Juist omdat Van Basten en van 't Schip veel scouten, snap ik niet hoe ze tot zo'n zwakke teamstructuur hebben kunnen komen. Het is niet alleen om vriendjespolitiek dat het niet loopt.
pi_49222152
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

.

Wat klopt er dan niet aan?
pi_49222291
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

.

Het is gewoon zo, Noem mij een betere Nederlandse spits dan Ruud, en een betere middenvelder dan Seedorf op dit moment.

Of vind je het allemaal toeval dat Ruud voor clubs als ManU en Real speelt (en in beide landen topscorer wordt), en Seedorf voor clubs als Real, AC Milan, Inter..

Kom op zeg, het zijn gewoon fantastische voetballers die in het NED elftal thuis horen..!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_49227980
Lijkt me een geweldig aanval, met 4-4-2 en dan Van Nistelrooy en Van Persie in de spits. Op het middenveld, Heitinga(De Zeeuw) verdedigend ingesteld met eventueel Afellay, Sneijder en Seedorf. Davids zou er ook goed bij kunnen.

Achterin horen Kromkamp op rechts(als hij volgend jaar weer een goed seizoen heeft), Ooijer, Bouma en Gio.

En Edje in de goal
pi_49231000
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:20 schreef hello_moto1992 het volgende:
Lijkt me een geweldig aanval, met 4-4-2 en dan Van Nistelrooy en Van Persie in de spits. Op het middenveld, Heitinga(De Zeeuw) verdedigend ingesteld met eventueel Afellay, Sneijder en Seedorf. Davids zou er ook goed bij kunnen.

Achterin horen Kromkamp op rechts(als hij volgend jaar weer een goed seizoen heeft), Ooijer, Bouma en Gio.

En Edje in de goal
Bouma graag wisselen voor Bouhla.
pi_49231456
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:29 schreef Longmen het volgende:

[..]

Bouma graag wisselen voor Bouhla.
Idd, en Sneijder voor V.D,Vaart..
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:06:20 #40
30220 Barca
pi_49249130
Solstice> Met ons bedoel ik het elftal. Nederlandse spelers zijn slecht in verdedigend- / countervoetbal.

Okee6> Wat betreft Sneijder ben ik het met je eens.

Van Nistelrooij is ook vaak genoeg in de basis begonnen. Ik vind hem in oranje niet nuttig. Sterker nog: daar vormt hij een probleem.

Bij de clubs waar hij speelde deed/doet hij het wel heel goed. Daar vormt hij wel een goed aanspeelpunt, daar is hij wel dreigend. Dan is hij goed in de dingen die hij in oranje fout doet.

Seedorf is in oranje ook nooit goed geweest maar Seedorf is wel een leider. En dat is Ruud niet.
pi_49260437
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:06 schreef Barca het volgende:
Solstice> Met ons bedoel ik het elftal. Nederlandse spelers zijn slecht in verdedigend- / countervoetbal.
Wat denk je, als ik het maar vaak genoeg roep wordt het waar? Zoals ik al zei speelt een groot deel van Nederlands' beste voetballers in een counterploeg. BV: Van Persie, v.d. Vaart, Makaay, v. Bommel, Seedorf, Robben, Boulahrouz, Kuijt, Zenden. Dat countervoetbal niet per se lelijk hoeft te zijn bewijst Arsenal wel, maar dat Nederlanders daar slecht in zijn is bullshit. Al die spelers redden zich prima.

Je gaat er trouwens blind vanuit dat 4-4-2 verdedigend is, maar dan heb je AZ en Ajax dit jaar blijkbaar niet zien spelen. Of in een iets andere vorm Manchester United en Real Madrid. Als je de bekerfinale zondag bekeken hebt, heb je trouwens ook gezien dat beide teams 4-4-2 speelden. Was toch geen echt defensieve pot leek me.

Okee6> Wat betreft Sneijder ben ik het met je eens.
quote:
Van Nistelrooij is ook vaak genoeg in de basis begonnen. Ik vind hem in oranje niet nuttig. Sterker nog: daar vormt hij een probleem.

Bij de clubs waar hij speelde deed/doet hij het wel heel goed. Daar vormt hij wel een goed aanspeelpunt, daar is hij wel dreigend. Dan is hij goed in de dingen die hij in oranje fout doet.
Bij Oranje heeft hij het ook tot v. Basten aan de macht kwam altijd meer dan naar behoren gedaan. Kun je net zo vaak roepen dat het niet zo is, dat doet er niets aan af. Dat hij het onder v. Basten iets minder deed heeft meer te maken met de opstelling en hoe het hele elftal functioneert dan met v. Nistelrooij. Zie bijvoorbeeld hoe Huntelaar nu ook geen poot aan de grond krijgt.
quote:
Seedorf is in oranje ook nooit goed geweest maar Seedorf is wel een leider. En dat is Ruud niet.
Seedorf op het EK 2004 was niks mis mee, en Seedorf in de laatste kwalificatiewedstrijden doet het ook gewoon goed. Maar als je beste spelers: Seedorf, V. Nistelrooij, v. Bommel, v.d. Vaart, V. Persie, Boulahrouz, Makaay eigenlijk iedereen behalve van Bronckhorst stuk voor stuk gewend zijn om in een 4-4-2 opstelling te voetballen. Als in de Nederlandse competitie de topdrie Ajax, PSV en AZ hun beste resultaten behalen in een 4-4-2 en Ajax de enige is die dat afwisselt met 4-3-3, hoe dom kun je dan zijn om de spelers toch nog geforceerd in een systeem te laten voetballen dat ze niet ligt.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:29:29 #42
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49261163
We moeten gewoon 442 gaan voetballen met kuyt en Van nistelrooy in de punt, statistieken of niet, als we twee van die europese toppers voorin hebben dan komt het wel goed
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2007 @ 12:12:14 #43
842 Zorro
Z
pi_49262515
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef ThaSandman het volgende:
Aan speculaties hebben we niks. Arie Haan is, voorzover ik weet, geen waarzegger.
Jammer
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_49274867
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:29 schreef Grimm het volgende:
We moeten gewoon 442 gaan voetballen met kuyt en Van nistelrooy in de punt, statistieken of niet, als we twee van die europese toppers voorin hebben dan komt het wel goed
Met een 4-4-2 zou ik zelf liever Makaay of van Persie bij v. Nistelrooij in de spits zien, maar smaken verschillen ook . Vind die beide in de topwedstrijden toch net wat makkelijker scoren.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:33:49 #45
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49275308
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:22 schreef Solstice het volgende:

[..]

Met een 4-4-2 zou ik zelf liever Makaay of van Persie bij v. Nistelrooij in de spits zien, maar smaken verschillen ook . Vind die beide in de topwedstrijden toch net wat makkelijker scoren.
Van persie d'r achter
pi_49275639
Niets mis met het selectiebeleid van van Basten. v. Nistelrooij speelt de laatste wedstrijden weer wat beter maar is zelf afgehaakt omdat hij 'het vertrouwen' mist. Hij heeft de laatste jaren genoeg vertrouwen gehad van v. Basten en heeft hem daarin teleurgesteld. Het is dus heel legitiem om is wat anders te proberen (zijn genoeg alternatieven). Seedorf zit al bij de groep (zou hem zelf wel wat meer laten spelen). Enige kandidaat die er nog bij kan wat mij betreft is Davids, speelt weer als vanouds. Balletjesafwachter Makaay heb je niets aan en veel andere NL-elftal waardige spelers heb je niet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_49275777
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:33 schreef Grimm het volgende:

[..]

Van persie d'r achter
Kan ook, maar daar zou v.d. Vaart bijvoorbeeld ook kunnen staan. Keuze genoeg in ieder geval . In een 4-4-2 functioneert Makaay trouwens prima Pedroso.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:02:34 #48
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49276370
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:43 schreef Pedroso het volgende:
Niets mis met het selectiebeleid van van Basten. v. Nistelrooij speelt de laatste wedstrijden weer wat beter maar is zelf afgehaakt omdat hij 'het vertrouwen' mist. Hij heeft de laatste jaren genoeg vertrouwen gehad van v. Basten en heeft hem daarin teleurgesteld. Het is dus heel legitiem om is wat anders te proberen (zijn genoeg alternatieven). Seedorf zit al bij de groep (zou hem zelf wel wat meer laten spelen). Enige kandidaat die er nog bij kan wat mij betreft is Davids, speelt weer als vanouds. Balletjesafwachter Makaay heb je niets aan en veel andere NL-elftal waardige spelers heb je niet.
Landzaat, De Jong ed zijn belachelijk naar mijn mening.
Van Nistelrooy heeft nog altijd de meetsegoals van allemaal gemaakt, het is onzin om de spits van een club zoals Real Madrid of Liverpool niet te laten spelen.
pi_49276785
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:02 schreef Grimm het volgende:

[..]

Landzaat, De Jong ed zijn belachelijk naar mijn mening.
Van Nistelrooy heeft nog altijd de meetsegoals van allemaal gemaakt, het is onzin om de spits van een club zoals Real Madrid of Liverpool niet te laten spelen.
Hij is toch zelf afgehaakt ? Op dat moment had van Basten het volste recht om v. Nistelrooij niet als 1e spits te zien (had daarvoor alles gespeeld m.u.v. Portugal waar hij terecht gepasseerd was). Op dit moment is hij goed bezig en is zeker bruikbaar (ook als 1e spits). Maar er zijn genoeg alternatieven, ook van spitsen die de komende jaren steeds beter gaan worden. De spits positie is dan ook als een van de weinige posities in Oranje waar genoeg alternatieven voor zijn.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:47:11 #50
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49277588
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hij is toch zelf afgehaakt ? Op dat moment had van Basten het volste recht om v. Nistelrooij niet als 1e spits te zien (had daarvoor alles gespeeld m.u.v. Portugal waar hij terecht gepasseerd was). Op dit moment is hij goed bezig en is zeker bruikbaar (ook als 1e spits). Maar er zijn genoeg alternatieven, ook van spitsen die de komende jaren steeds beter gaan worden. De spits positie is dan ook als een van de weinige posities in Oranje waar genoeg alternatieven voor zijn.
De komende jaren we spelen NU, van nistelrooy met d'r gewoon altijd in, topscoorder van Spanje en van Bsten laat hem links liggen net zoals kuyt.
En nu begint die weer met Seedorf te ouwehoeren, hij is uiterst ongeschikt voor de baan
pi_49278560
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:47 schreef Grimm het volgende:

[..]

De komende jaren we spelen NU, van nistelrooy met d'r gewoon altijd in, topscoorder van Spanje en van Bsten laat hem links liggen net zoals kuyt.
En nu begint die weer met Seedorf te ouwehoeren, hij is uiterst ongeschikt voor de baan
Kan je niet lezen ofzo ? v. Nistelrooij heeft zelf afgehaakt. Hij werdt gepasseerd (was terecht) voor de basis en meneer voelt zich in zijn eer aangetast en bedankt. Als iemand niet wil dan moet je hem ook zeker niet meer oproepen. Hij krabbelt nu wat terug en misschien is er een opening om in de nabije toekomst weer samen te werken. Sinds wanneer laat v. Basten Kuijt links liggen ? Heb ik iets gemist ? Hij heeft tegen Roemenie niet gespeeld maar als dat voor jou al links laten liggen is dan geeft dat blijk dat je niet zo heel erg veel voetbalverstand hebt.
pi_49285131
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Kan je niet lezen ofzo ? v. Nistelrooij heeft zelf afgehaakt. Hij werdt gepasseerd (was terecht) voor de basis en meneer voelt zich in zijn eer aangetast en bedankt. Als iemand niet wil dan moet je hem ook zeker niet meer oproepen. Hij krabbelt nu wat terug en misschien is er een opening om in de nabije toekomst weer samen te werken. Sinds wanneer laat v. Basten Kuijt links liggen ? Heb ik iets gemist ? Hij heeft tegen Roemenie niet gespeeld maar als dat voor jou al links laten liggen is dan geeft dat blijk dat je niet zo heel erg veel voetbalverstand hebt.
Van Nistelrooy heeft in eerste instantie helemaal niet zelf bedankt. Hij werd gepasseerd tegen Portugal en gedraagde zich tijdens die wedstrijd prijzenswaardig tegenover de spelers die wel op het veld stonden. Na de WK werd hij ineens zonder nader bericht niet meer opgeroepen. Hij werd dus weer als eerste geslachtofferd terwijl het hele elftal gefaald had en Van Basten zelf nog het meest. Als je zo aan de kant wordt gezet, dan is het helemaal niet vreemd dat hij graag duidelijkheid wilde hebben van Van Basten voordat hij terug zou komen. Anders is hij weer de eerste die de pineut is als het weer eens niet loopt met Oranje.

En dat Oranje genoeg alternatieven voor in de spits heeft, zegt ook niets want ze hebben tot nog toe allemaal gefaald. Zou het dan misschien toch iets te maken hebben met de fluttactiek van Van Basten?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:46:50 #53
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49289479
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

geweldig dit.
Wanneer speelt kuyt dan wel? hou toch op man met die Van Basten, we moeten n's tegen een degelijk team voetballen dan gaat die keihard op z'n plaat.
pi_49293397
Van Basten kijkt wel uit nu. Zelfs in de oefeninterlands, die je toch zou kunnen gebruiken om je team eindelijk is wat aan elkaar te laten wennen onder redelijke weerstand, gaat ie tegen een land als Thailand oefenen.... Houdt ie in ieder geval z'n ongeslagen status! Wat een flutcoach. Helemaal jonge onervaren spelers hebben d'r behoefte aan om is te leren wat het is om tegen toppers te spelen, vooral als je kijkt hoe Ajax en AZ dit jaar tegen de europese subtop zijn weggevaagd.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:11:59 #55
30220 Barca
pi_49296398
Niks 4 - 4 - 2. 3 - 5 - 2!!!

Ik zeg niet dat 4 - 4 - 2 verdedigend voetbal betekent. Het betekent alleen minimaal 1 verdediger te veel en een middenvelder te weinig.

Onze jongens kunnen bij clubs wel in een counterploeg spelen maar als ze dat samen in oranje moeten doen lukt het niet.

We zullen het wel nooit eens worden!
pi_49296458
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 06:47 schreef Solstice het volgende:
Van Basten kijkt wel uit nu. Zelfs in de oefeninterlands, die je toch zou kunnen gebruiken om je team eindelijk is wat aan elkaar te laten wennen onder redelijke weerstand, gaat ie tegen een land als Thailand oefenen.... Houdt ie in ieder geval z'n ongeslagen status! Wat een flutcoach. Helemaal jonge onervaren spelers hebben d'r behoefte aan om is te leren wat het is om tegen toppers te spelen, vooral als je kijkt hoe Ajax en AZ dit jaar tegen de europese subtop zijn weggevaagd.
Lastig he, om toe te geven dat van Basten veel meer presteert dan jullie hopen. In z'n communicatie naar de spelers toe kan het wel wat beter (zal ook beter gaan worden) maar voor de rest alle lof voor MvB. Het is voetballend gezien nog niet wat het wezen moet maar de geschiedenis leert dat het bouwen van een nieuw team nu eenmaal tijd vergt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. Gelukkig dat er nog teams als Ajax en AZ die met jonge Nederlandse voetballers steeds beter gaan presteren (gaan volgend jaar ook uitmaken wie er kampioen gaat worden). Alle respect voor PSV maar dat is nu eenmaal een veredeld buitenlands team aangevuld met Cocu (klasse speler overigens). Nu Alex en Cocu vertrekken zal PSV ook gewoon een middelmatig blijken. En die Azie trip is overigens zeker geen idee van MvB. Tweemaal achtereen zich kwalificeren voor een eindtoernooi is nog geen enkele bondscoach gelukt (kan me alleen de kwalificatie reeks voor het WK 1998 als gemakkelijk herinneren, alle overige reeksen uiterst moeizaam).
Marco
pi_49296609
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:14 schreef Pedroso het volgende:
. Het is voetballend gezien nog niet wat het wezen moet
Understatement..!!
pi_49297611
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:46 schreef Grimm het volgende:

[..]

geweldig dit.
Wanneer speelt kuyt dan wel? hou toch op man met die Van Basten, we moeten n's tegen een degelijk team voetballen dan gaat die keihard op z'n plaat.
En als hij wint van dat 'degelijke' team welke smoes heb je dan? Kans is nl. groot dat dat gebeurd. Ik heb het afgelopen jaar nog geen enkel Europees topteam goed zien voetballen (met in de breedte meer kwaliteit) dus laat ze maar komen. Nederland zal alleen maar beter worden door het gedurfde beleid van Marco en cs. Niet gaan huilen he als NL. volgend jaar met die cup staat.
pi_49297829
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:14 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Lastig he, om toe te geven dat van Basten veel meer presteert dan jullie hopen.
Wat heeft hij op het laatste grote toernooi gepresteerd? Juist ja, helemaal niks en daar gaat het om. Op het moment dat van hem gevraagd werd om een (tactische) aanpassing te doen zat hij zenuwachtig in de dug-out met geen idee wat te doen. Wat niet raar is van iemand met 0,0 ervaring als coach.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:12:26 #60
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49297916
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:58 schreef Pedroso het volgende:

[..]

En als hij wint van dat 'degelijke' team welke smoes heb je dan? Kans is nl. groot dat dat gebeurd. Ik heb het afgelopen jaar nog geen enkel Europees topteam goed zien voetballen (met in de breedte meer kwaliteit) dus laat ze maar komen. Nederland zal alleen maar beter worden door het gedurfde beleid van Marco en cs. Niet gaan huilen he als NL. volgend jaar met die cup staat.
hij heeft wel tegen degelijke teams gespeeld, we hebben verloren en gelijkgespeeld
pi_49298652
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:07 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Wat heeft hij op het laatste grote toernooi gepresteerd? Juist ja, helemaal niks en daar gaat het om. Op het moment dat van hem gevraagd werd om een (tactische) aanpassing te doen zat hij zenuwachtig in de dug-out met geen idee wat te doen. Wat niet raar is van iemand met 0,0 ervaring als coach.
Och, dat je verliest van een team met betere voetballers (Portugal) kan gebeuren. Alhoewel NL. meer verdiend had in die wedstrijd maar that's (voetbal) life. Er ligt kwalitatief nu eenmaal een groot gat tussen de generatie Bergkamp, Stam, Boertjes, Cocu en cs. en de generatie die daar achter komt (zeg maar generatie van 26 - 32 jaar). Er komt nu een generatie aan (begin- en midden 20 ers) die wel veelbelovend is. Het is klasse van Marco dat hij deze groep belangrijk maakt. Niet dat de oudere spelers hiermee afgeschreven zijn (Seedorf, wat mij betreft Davids en toch ook v. Nistelrooij) maar een wisseling van de macht is nu eenmaal een natuurlijk proces.
pi_49300932
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Van Nistelrooij was de beste spits in de voorbereiding op het WK en wat deed van Basten daarmee? 70 min tegen Servie, 70 min tegen Ivoorkust (treffer), 56 min tegen Arg! Waarbij de laatste wedstrijd een niet-aanvalsverdrag kende. Nee, dat is inderdaad een spits vertrouwen geven. Waarbij de uitsmijter was, dat Van Basten zelf met zijn uitspraak naar de pers de teamregels schond. Van Basten had bij een gezonde voetbalbond alleen daarvoor al zijn ontslag verdiend! Men had hem anders hooguit het advies van een ervaren man erbij nemen kunnen meegeven, als pleister. Maar nee, netwerkbelangen.

Het probleem op het WK was dat de ploeg de centrale spits niet kon bevoorraden. Van Basten weet dat aan de speler, maar tot op vandaag is gebleken dat Huntelaar en Kuijt hetzelfde euvel ervaren. Andermaal slikken.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:53:32 #63
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49303230
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:46 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Och, dat je verliest van een team met betere voetballers (Portugal) kan gebeuren. Alhoewel NL. meer verdiend had in die wedstrijd maar that's (voetbal) life. Er ligt kwalitatief nu eenmaal een groot gat tussen de generatie Bergkamp, Stam, Boertjes, Cocu en cs. en de generatie die daar achter komt (zeg maar generatie van 26 - 32 jaar). Er komt nu een generatie aan (begin- en midden 20 ers) die wel veelbelovend is. Het is klasse van Marco dat hij deze groep belangrijk maakt. Niet dat de oudere spelers hiermee afgeschreven zijn (Seedorf, wat mij betreft Davids en toch ook v. Nistelrooij) maar een wisseling van de macht is nu eenmaal een natuurlijk proces.
Nederland moet strijden met landen zoals portugal, duitsland, frankrijk etc. dat ze betere spelers hebben is onzin.
Meer als de helft van de goede voetballers die Nederland heeft spelen bij Europesche topclubs, dat we een mindere selectie hebben is onzin, dat is wat men je aanpraat.
En die wisseling van de wacht was d'r al een paar jaar geleden tijdens het EK in portugal.
Denk je nou echt dat Cocu, de boer, stam nu nog beschikbaar zijn Van basten heeft die groep helemaal niet belangrijk gemaakt.
Dat hebben ze zelf gedaan tegen Schotland onder Advocaat.
Als je spelers zoals Jaliens, Bobson, Yildirim, en de nog te lichte Emmanuelson, Heitinga, De jong oproept dan roep je de sores over jezelf heen.
Kijk n's naar de selectie's van Frankrijk, Brazilie, Italie etc. tijdens het WK daar zaten ook 30+ spelers in.
pi_49315327
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:53 schreef Grimm het volgende:

[..]

Nederland moet strijden met landen zoals portugal, duitsland, frankrijk etc. dat ze betere spelers hebben is onzin.
Meer als de helft van de goede voetballers die Nederland heeft spelen bij Europesche topclubs, dat we een mindere selectie hebben is onzin, dat is wat men je aanpraat.
En die wisseling van de wacht was d'r al een paar jaar geleden tijdens het EK in portugal.
Denk je nou echt dat Cocu, de boer, stam nu nog beschikbaar zijn Van basten heeft die groep helemaal niet belangrijk gemaakt.
Dat hebben ze zelf gedaan tegen Schotland onder Advocaat.
Als je spelers zoals Jaliens, Bobson, Yildirim, en de nog te lichte Emmanuelson, Heitinga, De jong oproept dan roep je de sores over jezelf heen.
Kijk n's naar de selectie's van Frankrijk, Brazilie, Italie etc. tijdens het WK daar zaten ook 30+ spelers in.
Ik zeg ook niet dat de 30+ spelers niet belangrijk zijn, dat zijn ze zeker wel. Ik zou graag Seedorf, Davids en v. Nistelrooij in Oranje zien (ieder geval in de selectie). Dan moet vooral RvN wel zijn ego opzij zetten en dan is ie zeker een toegevoegde waarde. Een Bobson (is trouwens maar een keer op het laatste moment geselecteerd en geen enkele minuut gespeeld), Denneboom,v/d Berg e.d. zijn inderdaad veel te licht. Daarom zijn ze ook maar eenmaal geselecteerd voor een oefenwedstrijd om te kijken hoe ze zich hielden op een hoger niveau, niets mis mee. De overige 'te lichte' spelers zijn bijna allemaal verdedigende spelers. Noem mij maar is wat alternatieven voor deze spelers ? Daarom blijf ik erbij dat we vooral verdedigend gezien geen topland zijn, we hebben er gewoon de spelers niet voor (op een enkeling na). Verder is gebleken dat een v. Bommel totaal niet functioneert in Oranje (onder geen enkele bondscoach). Hij parisiteert nog steeds op zijn laatste jaar bij PSV waar hij aan de hand van Cocu een goed seizoen gespeeld heeft. Dit jaar ook weer een drama bij Bayern, ook al wil Johan Derksen cs. ons anders doen laten geloven. Kortom, nooit meer selecteren deze over het paard getilde speler.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 13-05-2007 00:39:06 ]
pi_49319539
Nog steeds maar een nederlaag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49319782
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog steeds maar een nederlaag
pi_49319886
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Klopt gewoon vistick
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49319916
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klopt gewoon vistick
Het klopt klopt ook dat Oranje slecht onder hem speelt en kut presteerde op het WK
  zondag 13 mei 2007 @ 00:53:12 #69
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49320048
Ik ben benieuwd hoe lang van Basten nog zit, ik hoop niet langer meer dan vandaag.
pi_49320070
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het klopt klopt ook dat Oranje slecht onder hem speelt en kut presteerde op het WK
Dat deden ze niet, 2 keer gewonnen, 1 keer gelijk en een keer verloren
pi_49320110
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat deden ze niet, 2 keer gewonnen, 1 keer gelijk en een keer verloren
Gevolg: In de 2de ronde eruit, kut dus
pi_49320128
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Och, de groep des doods doorgekomen en nipt verloren van een van de favorieten (had meer ingezeten). Marco de best presterende coach sinds jaren. 2 Nederlagen in 34 wedstrijden. Voetbal nog niet ok maar komt zeker goed de komende jaren met deze gedurfde coach.
pi_49320153
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:56 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Och, de groep des doods doorgekomen en nipt verloren van een van de favorieten (had meer ingezeten). Marco de best presterende coach sinds jaren. 2 Nederlagen in 34 wedstrijden. Voetbal nog niet ok maar komt zeker goed de komende jaren met deze gedurfde coach.
Alleen Van Gaal presteerde slechter, de rest was allemaal beter hoor
pi_49320231
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:55 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Gevolg: In de 2de ronde eruit, kut dus
Echt kijk heb je er niet op he
  zondag 13 mei 2007 @ 01:01:02 #75
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49320252
quote:

[..]

Voetbal nog niet ok maar komt zeker goed de komende jaren met deze gedurfde coach.
De komende jaren nog wel, toe maar weer.

Wedden dat ie volgend jaar ergens in Juli geen bondscoach meer is..
pi_49320267
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Echt kijk heb je er niet op he
Nog boos dat je het de vorige keer fout had met je 5 miljoen per contractjaar
  zondag 13 mei 2007 @ 01:02:09 #77
179034 Bernard0s
pi_49320273
Het heeft geen zin om te discusseren of NL nu goed is onder Van Basten of niet.

We moeten gewoon Cruyff zien te strikken om nog een keer bondscoach te worden, dan komt alles goed. Of ze Dhr. Rijkaard er neer.
pi_49320465
Krijgen we ook een kut EK

Cruyff is gewoon een de man achter van Basten en dan krijg je het gezeik zoals nu
pi_49320475
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:01 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Nog boos dat je het de vorige keer fout had met je 5 miljoen per contractjaar
´

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ok
pi_49320549
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

´

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ok
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Noem mij een speler op uit Nederland die voor meer dan 5 miljoen per contractjaar is verkocht?
Dat

Maar ontopic: Geen Cruijff want dat is hetzelfde als MvB (alhoewel met meer ervaring ofc)
  zondag 13 mei 2007 @ 01:14:05 #81
179034 Bernard0s
pi_49320574
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Krijgen we ook een kut EK

Cruyff is gewoon een de man achter van Basten en dan krijg je het gezeik zoals nu
Cruyff adviseert MvB. Laat ik het zo zeggen; Als Cruyff nou zou komen met als assistent MvB, perfect.

Maar doe dan toch maar Rijkaard.
pi_49320600
Rijkaard is ook niet goed. Doe mij maar Van Gaal of Adriaanse.
pi_49320718
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:14 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Cruyff adviseert MvB. Laat ik het zo zeggen; Als Cruyff nou zou komen met als assistent MvB, perfect.

Maar doe dan toch maar Rijkaard.
Met Cruyff heb je dezelfde 11 spelers in het veld die er nu staan.

Geen succes
  zondag 13 mei 2007 @ 01:21:25 #84
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49320767
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:15 schreef De_Ananas het volgende:
Rijkaard is ook niet goed. Doe mij maar Van Gaal of Adriaanse.
Of Hiddink
pi_49320869
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Of Hiddink
Ja
pi_49320993
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:13 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[..]

Dat

Maar ontopic: Geen Cruijff want dat is hetzelfde als MvB (alhoewel met meer ervaring ofc)
Ik weet nog steeds niet waar je het over hebt, maar jij wel waarschijnlijk dus dan is het goed
pi_49322642
Ik vind dat van Gaal nog een kans moet krijgen.
*The End
  zondag 13 mei 2007 @ 06:04:32 #88
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49323455
quote:
Op zondag 13 mei 2007 03:13 schreef ThaSandman het volgende:
Ik vind dat van Gaal nog een kans moet krijgen.
Dan nog liever Ronald en Erwin Koeman samen.
pi_49327628
quote:

[..]

Groep des doods is wat de media ervan gemaakt heeft. In werkelijkheid is Servië gewoon een europese middenmoter, met Stankovic als enige topper. Ivoorkust heeft hetzelfde probleem als elk ander Afrikaans land, aardige spelers, geen team. Speelden trouwens weinig spelers in de echte top bij Ivoorkust, Drogba en Toure zijn de enige 2 die ik zo kan bedenken. En Argentinië had natuurlijk wel de topspelers, maar op basis waarvan ze als absoluut topteam bekend stonden is me niet helemaal duidelijk. Conmebol heeft namelijk maar 2 toplanden, daar zijn ze dan wel 2e geworden maar dat is aardig standaard. En in de confederations cup 2005 zijn ze bijvoorbeeld compleet weggevaagd door Brazilië.
pi_49327907
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:01 schreef Solstice het volgende:

[..]

Groep des doods is wat de media ervan gemaakt heeft. In werkelijkheid is Servië gewoon een europese middenmoter, met Stankovic als enige topper. Ivoorkust heeft hetzelfde probleem als elk ander Afrikaans land, aardige spelers, geen team. Speelden trouwens weinig spelers in de echte top bij Ivoorkust, Drogba en Toure zijn de enige 2 die ik zo kan bedenken. En Argentinië had natuurlijk wel de topspelers, maar op basis waarvan ze als absoluut topteam bekend stonden is me niet helemaal duidelijk. Conmebol heeft namelijk maar 2 toplanden, daar zijn ze dan wel 2e geworden maar dat is aardig standaard. En in de confederations cup 2005 zijn ze bijvoorbeeld compleet weggevaagd door Brazilië.
Oh ja. Nu is Argentinie opeens ook geen topland meer. En Ivoorkust is een soort cafe-elftal. Nu begrijp ik ook al je reacties een stuk beter. Ga jij nou maar lekker bij je plaatselijke clubje kijken. Misschien nemen ze ja daar wel serieus (na een biertje of 20). Doe ze de groeten daar.
pi_49332709
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:12 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Oh ja. Nu is Argentinie opeens ook geen topland meer. En Ivoorkust is een soort cafe-elftal. Nu begrijp ik ook al je reacties een stuk beter. Ga jij nou maar lekker bij je plaatselijke clubje kijken. Misschien nemen ze ja daar wel serieus (na een biertje of 20). Doe ze de groeten daar.
Op je teentjes getrapt? Argentinië is wel een topland, maar was niet wat d'r door de media van gemaakt werd, namelijk de beste van de wereld. Ik denk dat bijvoorbeeld Mexico dat wel aangetoond heeft. En anders Brazilië op de conf cup wel. Ivoorkust is nog geen topland, onsamenhangend team met fysiek sterke spelers, maar weinig echte toppers. Drogba speelde bij Chelsea, Toure bij Arsenal maar Akale bijvoorbeeld speelde lang niet altijd bij Auxerre, Yaya Toure speelde bij Olympiakos op dat moment en Romaric bij Le Mans...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Netherlands-IvoryCoast_line-up.svg

kijk anders zelf maar even hoeveel topspelers d'r hier bij staan. En hoeveel d'r bij middenmoters in mindere competities speelden.
pi_49400403
quote:
Op zondag 13 mei 2007 15:38 schreef Solstice het volgende:

[..]

Op je teentjes getrapt? Argentinië is wel een topland, maar was niet wat d'r door de media van gemaakt werd, namelijk de beste van de wereld. Ik denk dat bijvoorbeeld Mexico dat wel aangetoond heeft. En anders Brazilië op de conf cup wel. Ivoorkust is nog geen topland, onsamenhangend team met fysiek sterke spelers, maar weinig echte toppers. Drogba speelde bij Chelsea, Toure bij Arsenal maar Akale bijvoorbeeld speelde lang niet altijd bij Auxerre, Yaya Toure speelde bij Olympiakos op dat moment en Romaric bij Le Mans...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Netherlands-IvoryCoast_line-up.svg

kijk anders zelf maar even hoeveel topspelers d'r hier bij staan. En hoeveel d'r bij middenmoters in mindere competities speelden.
Italie is dus ook geen topteam. Er speelden spelers bij die bij simpele italiaanse middenmoters onder contract stonden. Brazilie is voor jou dus een topteam alleen met de reden dat het allemaal toppers zijn in topcompeties. Ze werden anders wel compleet ' weggevaagd' door Frankrijk (volgens jou zijn verdiende nederlagen hetzelfde als weggevaagd worden) dus zul je het hier ook wel mee eens zijn. Servie die in de kwalificatie reeks voor het WK 2006 Spanje alle hoeken van het veld liet zien en dus ruim als 1e eindigde in de poule (maar ja, wie wint er niet van voetbaldwerg Spanje). Ivoorkust dat het beste Afrikaanse land is met veel talent en veel physiek. Wordt door de voetbalkenners als wereldkampioen in spé gezien. Namen zeggen absoluut niet alles, sterker een team met alleen maar 'namen' presteert bijna altijd ondermaats. Argentinie was overigens dik eerste in de kwalificatie reeks voor het WK 2006 dus waar je die onzin vandaan haalt dat Argentinie de laatste jaren veruit de mindere is van Brazilie (' weggevaagd') is mij een raadsel.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:41:16 #93
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49401593
Als je zo gaat redeneren als Solstice dan is het einde zoek: dan zijn alle tegenstanders ineens middenmotors, en is Nederland het enige topland dat van iedereen moet kunnen winnen, muv Brazilië.

Als je reëel bent dan weet je dat zelfs alle kleine landen steeds beter worden, en dat het verschil tussen top en subtop steeds kleiner wordt. Elke overwinning mag je in je zak steken. Dan is Oranje onder vB gewoon een zegen, als je ziet hoe makkelijk we ons staande houden.

Neemt niet weg dat ik ook zie dat voetbal allerberoerdst is soms. Maar voor mij gelden alleen de resultaten. En die liegen niet, tenzij je die weer gaat wegrelativeren door te wijzen op de tegenstanders. Alsof het Nederlands elftal de beschikking heeft over de absolute top.

Zelfs in de tijd dat we wel de beschikking hadden over de absolute top (1998) ging het nog vrij moeizaam. Kwalificatie was lastig, de spelers hadden te veel vedetteneigingen en het spel was ook niet goed. Ik hoopte dat we toen de naïeve gedachte los hadden gelaten dat het draait om mooi voetbal, maar helaas: we willen liever op een mooie manier verliezen dan op een lelijke manier winnen.

Mensen moeten eens beseffen dat het gewoon niet mogelijk is om een in korte tijd van een paar dagen een team op elkaar ingespeeld te laten raken. Het streven daarnaar is zinloos, dat moet je maar doen met clubvoetbal.
pi_49401754
Laat het het succesduo Frenk en Henk worden
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:54:13 #95
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_49402102
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:41 schreef Heerlijkheid het volgende:

Mensen moeten eens beseffen dat het gewoon niet mogelijk is om een in korte tijd van een paar dagen een team op elkaar ingespeeld te laten raken. Het streven daarnaar is zinloos, dat moet je maar doen met clubvoetbal.
Dat is ook niet erg......
Maar dan moet je niet zeggen dat ze dat wel (gaan) doen...
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:01:13 #96
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49402382
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:54 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat is ook niet erg......
Maar dan moet je niet zeggen dat ze dat wel (gaan) doen...
Dat klopt helemaal, dat is Van Bastens fout. Je moet gewoon hardop durven zeggen dat je het alleen om het resultaat te doen is, want dat blijkt ook alles wat hij doet.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:13:21 #97
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_49402885
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:01 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, dat is Van Bastens fout. Je moet gewoon hardop durven zeggen dat je het alleen om het resultaat te doen is, want dat blijkt ook alles wat hij doet.
Dan zijn wij het eens...
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:15:13 #98
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49402968
pi_49403434
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:01 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Op de lange termijn kan je wel iets van vastigheden en spelstijl erin brengen. Daarom is het belangrijk om hoe dan ook de eindtoernooien te bereiken w.b. is het resultaat heilig. Het is nog een vrij jonge groep en ze kunnen de komende jaren nog veel progressie boeken (al dan niet met v. Basten). Als er na v. Basten maar weer niet een coach a la v. Marwijk komt die de boel gaat omgooien en de oudere spelers als speerpunten gaat gebruiken. Het is inderdaad een foutje van Marco (niet z'n enige overigens in z'n communicatie) om mooi voetbal te beloven, dit lukt gewoon niet op binnen 2 jaar.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:10:05 #100
30220 Barca
pi_49407954
Mooi voetbal lukt ook niet op een termijn van 6 jaar. We komen daarvoor kwalitatief tekort.
pi_49408487
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:10 schreef Barca het volgende:
Mooi voetbal lukt ook niet op een termijn van 6 jaar. We komen daarvoor kwalitatief tekort.
Mmm, we hebben wel enkele topvoetballers in de dop maar het zal inderdaad afwachten zijn of sommige jongens zich door ontwikkelen en of er nieuwe toptalenten doorkomen. Ik zie het niet zo somber in, t.o.v. andere landen staan we er niet slecht op.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:21:44 #102
30220 Barca
pi_49424031
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:25 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Mmm, we hebben wel enkele topvoetballers in de dop maar het zal inderdaad afwachten zijn of sommige jongens zich door ontwikkelen en of er nieuwe toptalenten doorkomen. Ik zie het niet zo somber in, t.o.v. andere landen staan we er niet slecht op.
Ik ben niet zo positief. Hoop voor jou dat mijn toekomstblik onterecht is.
pi_49426690
4-3-3 moeten ze vanaf stappen
Geen goede buitenspelers.
Die we onder Advocaat wel hadden

En verder de beste spelers laten spelen niet de spelers die uit vorm zijn of minder dan hun concurent.
pi_49434187
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:40 schreef the_legend_killer het volgende:
4-3-3 moeten ze vanaf stappen
Geen goede buitenspelers.
Die we onder Advocaat wel hadden

En verder de beste spelers laten spelen niet de spelers die uit vorm zijn of minder dan hun concurent.
We hebben nu ook best wel goede buitenspelers, Robben, Persie, Babel. Neemt niet weg dat ik niet persé altijd de 4-3-3 opstelling prefereer. Is afhankelijk van de tegenstander en van de vorm van het team. Om nu iedere speler die even uit vorm is te vervangen lijkt me niet verstandig. Zou een kippenhok worden, net nu Marco met een redelijk vast team bezig is. De beste spelers vormen niet altijd (sterker meestal niet) het beste team.
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:31:24 #105
30220 Barca
pi_49435849
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:46 schreef Pedroso het volgende:De beste spelers vormen niet altijd (sterker meestal niet) het beste team.
Inderdaad, daarom dus geen Van Nistelrooij!!!
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:41:01 #106
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49436172
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:48:12 #107
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49436429
God allemachtig....
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:50:59 #108
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49436523
Hahahahaha Slory, wat een grap

Gaat ie toch al door de mand vallen voordat het nieuwe seizoen begint.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:53:32 #109
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49436622
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahaha
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:54:42 #110
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49436679
Hahaha, die Van Basten, heerlijk eigenwijs. Niet dat het een goede keuze is, maar toch.
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:55:35 #111
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49436715
en melchiot
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:56:45 #112
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49436755
Heerlijk eigenwijs? Dit maakt een bondscoach toch totaal ongeloofwaardig? Slory rendeert redelijk in een Italiaans countersysteem zoals Excelsior dat speelt. Maar als er met druk naar voren gespeeld moet worden is hij totaal niets waard.

Dat moet je als bondscoach toch van te voren al gezien hebben?
pi_49436846
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:56 schreef Mindlight het volgende:
Heerlijk eigenwijs? Dit maakt een bondscoach toch totaal ongeloofwaardig? Slory rendeert redelijk in een Italiaans countersysteem zoals Excelsior dat speelt. Maar als er met druk naar voren gespeeld moet worden is hij totaal niets waard.

De Feyenoordleiding heeft dat blijkbaar ook nog niet gezien. Of zouden ze volgend seizoen net als Excelsior op de counter willen spelen
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:59:21 #114
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49436861
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:56 schreef Mindlight het volgende:

Dan gaan we toch counteren!
pi_49436871
Maargoed... De Jong, Melchiot en Castelen
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:00:05 #116
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_49436892
M0NTANA: "Hij blijft vasthouden aan 4-3-3, daarom maar twee rechtsbuitens selecteren die absoluut Oranje-onwaardig zijn: Romeo Castelen en Andwele Slory. Waarom niet gewoon een opstelling kiezen, waar je beste vijftien á twintig spelers het beste renderen? Een 4-4-2-variant bijvoorbeeld?"
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:01:42 #117
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_49436960
quote:
Die rechtsbuiten van AGOVV doet het de laatste tijd ook wel aardig
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:06:55 #118
18642 detulp050
Oud Reviewer
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:09:24 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49437255
Als ik Seedorf of vd Vaart was zou ik gewoon bedanken, je gaat toch niet samen met Slory spelen? Als ik eens een potje met ons 5e meevoetbal word ik al depressief van m'n teamgenoten, hoe moeten hij en vdVaart zich wel niet voelen...
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:09:55 #120
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_49437274
Och jezus...
pi_49437285
pi_49437472
Waarom niet Slory selecteren voor een oefenwedstrijd ? Iedereen lag ook in een deuk toen hij Bouhla selecteerde maar dat was toch ook niet verkeerd gezien. Is zeker een talent en mag het nu laten zien op een hoger niveau. Niets mis mee. Marco blijft verrassen. Toevallig was Slory ook degene die AZ een kampioenschap door de neus boorde, dan kan je wel wat. Speelde de Cler helemaal zoek dus wie weet is het een geniale vondst van San Marco.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:17:31 #123
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49437557
Ik vind dat we gewoon 4-3-3 moeten spelen INDIEN MOGELIJK gezien Van Persie en Robben in potentie de beste spelers van Nederland zijn. Als zij er niet bij zijn is het een heel ander verhaal.

maar de helft van die geselecteerde spelers kan je echt niet serieus nemen
ik noem een stekelenburg, bouma, matthijsesn, de jong, landzaat, slory, vennegoor, en nog wel zo'n zootje...
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:22:18 #124
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49437728
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:15 schreef Pedroso het volgende:
Iedereen lag ook in een deuk toen hij Bouhla selecteerde maar dat was toch ook niet verkeerd gezien.
eh?
Dan weet je meer dan ik..
Vond het al een erg goede speler. Is misschien wel de beste verdediger van Nederland.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:24:26 #125
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49437809
BTW; dat kruif hem heeft aangeraden bij Barcelona om Rijkaard te vervangen
en dan letterlijk zeggen "want het is zo'n daadkrachtige trainer, kijk maar hoe volhardend hij Van Nistelrooij uit de selectie houdt" !
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:24:33 #126
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49437815
quote:
Waarom niet Slory selecteren voor een oefenwedstrijd ? Iedereen lag ook in een deuk toen hij Bouhla selecteerde maar dat was toch ook niet verkeerd gezien. Is zeker een talent en mag het nu laten zien op een hoger niveau. Niets mis mee. Marco blijft verrassen. Toevallig was Slory ook degene die AZ een kampioenschap door de neus boorde, dan kan je wel wat. Speelde de Cler helemaal zoek dus wie weet is het een geniale vondst van San Marco.
Haha nu wordt ie helemaal mooi, alsof Slory het in z'n eentje deed tegen AZ. Dat was gewoon een teamprestatie. En de Cler zoekspelen lukt wel meer spelers.

En we zullen zien hoe het uitpakt, als hij al speelt vermoed ik een gigantische domper.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:24:33 #127
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49437816
quote:
Toevallig was Slory ook degene die AZ een kampioenschap door de neus boorde,
Wat een onzinargument. Dus iedereen die een paar keer gevaarlijk tegen AZ countert moeten we maar selecteren voor het Nederlands elftal?
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:25:58 #128
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49437860
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef Steve_I. het volgende:
BTW; dat kruif hem heeft aangeraden bij Barcelona om Rijkaard te vervangen

Krijg je spelers als Slory en Landzaat bij Barca, ik moet er niet aan denken..
Wipt ie de halve selectie eruit omdat hij niet met vedettes kan omgaan.. wat een nachtmerrie.
pi_49437909
Slory

Seedorf toch selecteren ondanks dat hij een kind verwacht en aangaf niet mee te willen.
pi_49437915
De helft van de selectie is zoiezo Oranje onwaardig.

Slory

Van Basten maakt zich wéér volkomen belachelijk, verder een bondscoach die een topscoorder van de Primera Division niet serieus neemt. en het liefst spelers selecteert van ajax/az

Het is bijna landverraad om deze bondscoach te steunen
pi_49437935
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een onzinargument. Dus iedereen die een paar keer gevaarlijk tegen AZ countert moeten we maar selecteren voor het Nederlands elftal?
Nee, zeg ik niet. Het is ook niet mijn keus. Aan de andere kant ben ik wel gecharmeerd van het type Castelen en Slory. Snelle buitenspelers die als ze hun dag hebben een verdediger kunnen dollen. Hij is overigens wel veruit de beste en gevaarlijkste speler bij Excelsior. We zullen volgend jaar zien hoe hij het bij een moeilijke club als Feyenoord doet.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:29:56 #132
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_49438010
Ja maar haal dan gewoon VD Meyde erbij op rechtsbuiten
Mijn party reviews
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:31:54 #133
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49438082
Pedroso, hoevaak heb jij dit seizoen een wedstrijd van excelsior (geheel) gezien?

Slory is een momentenvoetballer, die inderdaad de beste man kan zijn als hij zijn dag heeft, maar ook net zo goed de minste kan zijn. En overall gezien is hij dus zeker niet de beste man in de selectie. (dat is Bruins, of misschien Pique).
En Slory is geen speler die zijn man dolt (dat doet hij nooit), het is iemand die zijn man op snelheid voorbij gaat.
pi_49438100
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:27 schreef Blawh het volgende:
Slory

Seedorf toch selecteren ondanks dat hij een kind verwacht en aangaf niet mee te willen.
V.D. Sar krijgt denk ook gewoon een ticket thuis. .

Echt, waar is deze vent mee bezig? Slory, of all people, ik ben echt sprakeloos...
pi_49438124
Omg Slory, van Basten kies mijj ik haal me voetbalschoenen uit de kast
AFC AJAX
pi_49438157
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:27 schreef Skwish het volgende:

Slory

Van Basten maakt zich wéér volkomen belachelijk, verder een bondscoach die een topscoorder van de Primera Division niet serieus neemt. en het liefst spelers selecteert van ajax/az

Een topscoorder van de Primera Division die zelf afhaakt (over slap gesproken). AZ en Ajax zijn nu eenmaal de clubs met de beste Nederlandse voetballers dus niet zo gek he om daaruit te selecteren. Of wil je Alex en al die andere buitenlanders van PSV naturaliseren ? Marco is een coach met ballen die zich niet de les laten lezen door ego's als v. Nistelrooij en de zwaar overschatte v. Bommel.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:37:12 #137
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438271
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:34 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Een topscoorder van de Primera Division die zelf afhaakt (over slap gesproken). AZ en Ajax zijn nu eenmaal de clubs met de beste Nederlandse voetballers dus niet zo gek he om daaruit te selecteren. Of wil je Alex en al die andere buitenlanders van PSV naturaliseren ? Marco is een coach met ballen die zich niet de les laten lezen door ego's als v. Nistelrooij en de zwaar overschatte v. Bommel.
Van Nistelrooy heeft groot gelijk. Wat ik al zei: als je topscorer ben in de zwaarste competitie van Europa, ga je toch niet in een selectie met redelijke spelers van degradatieteams uit de 8e competitie van Europa zitten. Die vent heeft wel wat beters te doen. Doelpunten maken in een uitverkocht Bernabeu bijvoorbeeld.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:38:47 #138
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_49438319
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:29 schreef Sethje het volgende:
Ja maar haal dan gewoon VD Meyde erbij op rechtsbuiten
Sandy heeft het laaste half jaar nog geen bal geraakt.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:39:11 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438334
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Van Nistelrooy heeft groot gelijk. Wat ik al zei: als je topscorer ben in de zwaarste competitie van Europa, ga je toch niet in een selectie met redelijke spelers van degradatieteams uit de 8e competitie van Europa zitten. Die vent heeft wel wat beters te doen. Doelpunten maken in een uitverkocht Bernabeu bijvoorbeeld.

!
pi_49438348
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:31 schreef Mindlight het volgende:
Pedroso, hoevaak heb jij dit seizoen een wedstrijd van excelsior (geheel) gezien?

Slory is een momentenvoetballer, die inderdaad de beste man kan zijn als hij zijn dag heeft, maar ook net zo goed de minste kan zijn. En overall gezien is hij dus zeker niet de beste man in de selectie. (dat is Bruins, of misschien Pique).
En Slory is geen speler die zijn man dolt (dat doet hij nooit), het is iemand die zijn man op snelheid voorbij gaat.
Ik heb een enkele wedstrijd van Excelsior live gezien en veel op samenvattingen. Hij bevalt mij wel en is inderdaad een momentenvoetballer. Hij heeft veel belangrijke goals gemaakt en de wedstrijden die hij niet speelde waren nou niet bepaald de beste van Excelsior. Neemt niet weg dat ik hem (nog) niet Oranje waardig vindt maar voor een oefenwedstrijd selecteren vind ik niet zo'n gek idee.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:40:22 #141
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49438377
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
!
rofl
pi_49438382
Toekomstig degradant Excelsior levert international
Hoi.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:40:55 #143
179034 Bernard0s
pi_49438395
Van Basten.. Jezus, wat een debiel zeg! Slory... Melchiot.... Het moet niet veel erger worden, echt ziek gewoon. Laten we met z'n allen Oranje boycotten!
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:41:53 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438440
Zal van Basten bij het binnenkrijgen van de VI ook altijd meteen naar de 2 Jupiler League pagina's iets voorbij de helft bladeren, voor de nieuwste nieuwtjes over de degradatie/promotie strijd?
pi_49438450
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
!
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:43:29 #146
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438499
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:27 schreef Skwish het volgende:

Slory

die topscoorder van de Primera Division wil zelf niet. Dan kan van Basten hem wel selecteren, maar daar schiet je niets mee op.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:43:58 #147
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438512
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

die topscoorder van de Primera Division wil zelf niet. Dan kan van Basten hem wel selecteren, maar daar schiet je niets mee op.
oorzaak->gevolg
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:44:01 #148
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49438516
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ik heb een enkele wedstrijd van Excelsior live gezien en veel op samenvattingen. Hij bevalt mij wel en is inderdaad een momentenvoetballer. Hij heeft veel belangrijke goals gemaakt en de wedstrijden die hij niet speelde waren nou niet bepaald de beste van Excelsior. Neemt niet weg dat ik hem (nog) niet Oranje waardig vindt maar voor een oefenwedstrijd selecteren vind ik niet zo'n gek idee.
Hij is afhankelijk van ruimte en aanvoer. Zonder Bruins was hij dit seizoen helemaal nergens (gaf hij ook diverse keren zelf aan in interviews). Hij moet de bal niet in de voeten krijgen maar alleen maar diep, alleen lijkt me dat niet mogelijk als je constant op de helft van de tegenstander speelt.

En zonder Slory hebben we weinig gespeeld dit seizoen (een paar keer tijdens "de dip"), dus goed vergelijken kan bijna niet.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:44:36 #149
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49438538
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
!
pi_49438540
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Och, als meneer zich te groot voelt voor Nederland dan rot ie toch lekker op. Hij is nu in vorm maar speelde vorig jaar bij Manchester dramatisch (de wedstrijden dat hij niet op de bank zat tenminste). Desondanks kreeg hij alle vertrouwen van v. Basten. En als hij dan een keertje gepasseerd wordt tranen met tuiten huilen en bedanken ? Voor mij ben je dan een grote slappeling.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:45:44 #151
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49438581
quote:

[..]

Waarom wil de topscoorder van de Primera Division niet?
pi_49438591
quote:

[..]

Hij doet het met Seedorf ook, dus waarom niet?
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:47:18 #153
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438631
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

oorzaak->gevolg
van Basten nam hem wel mee naar Duitsland, ondanks dat hij bij Manchester niet meer speelde. Hoeveel vertrouwen heeft die gast nodig? Hij was niet in vorm, speelde bij zijn club niet, maar werd toch geselecteerd en speelde zelfs. Speelde bagger, dus werd hij gewisseld.. en dan gaan lopen janken?
een slappe zak, dat is het
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:47:34 #154
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438646
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:44 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Och, als meneer zich te groot voelt voor Nederland dan rot ie toch lekker op. Hij is nu in vorm maar speelde vorig jaar bij Manchester dramatisch (de wedstrijden dat hij niet op de bank zat tenminste). Desondanks kreeg hij alle vertrouwen van v. Basten. En als hij dan een keertje gepasseerd wordt tranen met tuiten huilen en bedanken ? Voor mij ben je dan een grote slappeling.
Hij voelt zich niet te groot voor Nederland, hij voelt zich te groot om onde van Basten in dit NL elftal op de bank te zitten. En daarin heeft hij groot gelijk.

Als hij zich wel beschikbaar zou stellen zou hij zeker in de 88e minuut voor Slory in het veld mogen komen, samen met Seedorf die de grandioos spelende Landzaat mag vervangen...
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:48:08 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438665
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:45 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Waarom wil de topscoorder van de Primera Division niet?
omdat hij "warmte" en "vertrouwen" mist.. de huillie
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:48:50 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438687
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

van Basten nam hem wel mee naar Duitsland, ondanks dat hij bij Manchester niet meer speelde. Hoeveel vertrouwen heeft die gast nodig? Hij was niet in vorm, speelde bij zijn club niet, maar werd toch geselecteerd en speelde zelfs. Speelde bagger, dus werd hij gewisseld.. en dan gaan lopen janken?
een slappe zak, dat is het
Hij werd toch niet meer geselecteerd na de WK? Of laat m'n korsakoff-geheugen me weer in de steek?
pi_49438743
Ja who cares dat Slory mee gaat trouwens laat hem lekker invallen in de 88e minuut ofzo. Wij hebben Huntelaar toch.
AFC AJAX
pi_49438754
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:48 schreef teamlead het volgende:

[..]

omdat hij "warmte" en "vertrouwen" mist.. de huillie
Kijk, met jou kan ik praten. Eindelijk is iemand die snapt hoe het werkt.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:51:06 #159
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438758
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:48 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hij werd toch niet meer geselecteerd na de WK? Of laat m'n korsakoff-geheugen me weer in de steek?
klopt, na het WK werd hij niet meer geselecteerd. En toen begon hij te janken dat hij vertrouwen miste. Gek he.. in die periode schopte hij nog geen deuk in een pakje boter.

wat is dat toch met die ego's dat ze denken dat ze in Oranje thuis horen, zelfs als ze totaal uit vorm zijn? De taak van een bondscoach is het best mogelijke elftal op te stellen op het moment dat een wedstrijd gespeeld wordt. Maar passeer je iemand die uit vorm is, of die te beroerd is om te doen wat van hem verwacht wordt, breekt de pleuris uit.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:51:45 #160
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438782
bovendien is dit de voorlopige selectie. Gaat dus nergens over. Seedorf en Slory vallen echt nog wel af
pi_49438826
Seedorf afvallen? Beste middenvelder die we in Nederland hebben de afgelopen 10 jaar.
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:53:29 #162
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49438836
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:51 schreef teamlead het volgende:

[..]

klopt, na het WK werd hij niet meer geselecteerd. En toen begon hij te janken dat hij vertrouwen miste. Gek he.. in die periode schopte hij nog geen deuk in een pakje boter.

wat is dat toch met die ego's dat ze denken dat ze in Oranje thuis horen, zelfs als ze totaal uit vorm zijn? De taak van een bondscoach is het best mogelijke elftal op te stellen op het moment dat een wedstrijd gespeeld wordt. Maar passeer je iemand die uit vorm is, of die te beroerd is om te doen wat van hem verwacht wordt, breekt de pleuris uit.
Zo werkt het mijns inziens niet. Iedereen heeft vertrouwen en automatismen nodig. Enkel spelers selecteren die een lekker wedstrijdje tegen RKC Woalwijk spelen heeft geen nut. Elke selectie 10 man wijzigen kan nooit goed zijn voor een team, zeker niet een team dat bestaat uit d-garnituur spelers, waar ook nog eens niemand de kwaliteit heeft een wedstrijd op individuele klasse te beslissen..
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:54:06 #163
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438849
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:53 schreef BonJovi het volgende:
Seedorf afvallen? Beste middenvelder die we in Nederland hebben de afgelopen 10 jaar.
true.. maar hij krijgt een kind en wilde nu dus niet mee
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:54:48 #164
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_49438873
quote:
Seedorf heeft al meerdere malen aangegeven niet mee te willen gaan naar de Azie-trip omdat hij een kindje verwacht.

Vind het behoorlijk lomp van Bassie om hem dan toch te selecteren of zou hij dan dadelijk weer een excuus hebben om Seedorf niet meer te selecteren?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_49438885
quote:
Lekker op de hoogte ben je. Seedorf gaat er weer een klein Seedorfje bij krijgen (begin Juni) en daarom gaat hij niet mee. Eerst lezen voordat je weer wat onzin uitkraamt.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:55:52 #166
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49438899
Haha die plaatjes van pfaf, dit is om te janken zo slecht. we moeten n's gaan oefenen tegen italie, frankrijk, duitsland etc.
pi_49438926
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:44 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Bij ManU heeft hij het altijd goed gedaan. Laatste seizoen daar was hij bezig om z'n doelpuntenrecord te verbreken. Je vind het dan terecht dat de bondscoach zo'n spits die zoveel heeft laten zien op het hoogste niveau niet laat opstellen omdat hij het slachtoffer is geworden van een kauwgom kauwende schot? Nederland had op dat moment ook moeilijk andere opties.

Door het tactische falen van de heer Van Basten op het WK werd hij het volgende onterechte slachtoffer. Na het WK belandde hij opeens buiten de selectie. Als dat zo'n speler overkomt zou ik ook niet onder zo'n clown willen spelen. Ik sta er versteld van dat Seedorf die jaren als een klein kind is behandeld nog wil spelen onder de heer Van Basten.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:57:10 #168
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438948
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zo werkt het mijns inziens niet. Iedereen heeft vertrouwen en automatismen nodig. Enkel spelers selecteren die een lekker wedstrijdje tegen RKC Woalwijk spelen heeft geen nut. Elke selectie 10 man wijzigen kan nooit goed zijn voor een team, zeker niet een team dat bestaat uit d-garnituur spelers.
je doet m.i. een aantal spelers ernstig te kort door ze als d-garnituur te bestempelen, maar goed...de a-garnituur is het inderdaad niet.
Maar als een speler echt hopeloos uit vorm is, ga je hem toch niet opstellen? Dat zou door het publiek ook niet geaccepteerd worden volgens mij
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:57:36 #169
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49438964
Maar ipv Van Nistelrooy, Slory oproepen is toch wel heel erg scheef
pi_49438966
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:54 schreef PyTh het volgende:

[..]

Seedorf heeft al meerdere malen aangegeven niet mee te willen gaan naar de Azie-trip omdat hij een kindje verwacht.

Vind het behoorlijk lomp van Bassie om hem dan toch te selecteren of zou hij dan dadelijk weer een excuus hebben om Seedorf niet meer te selecteren?
Sorry dat wist ik niet, ik dacht mensen zijn weer negatief over hem .
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:58:44 #171
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49438999
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:54 schreef PyTh het volgende:

[..]

ik denk eerder dat het te maken heeft met het contract dat de knvb heeft, waar in staat dat een x-aantal topspelers geselecteerd moeten zijn voor die trip. Ik voorspel een lichte blessure ofzo
Bovendien kan het ook nog zo zijn dat Seedorf bij de voorlopige selectie zit om de jongere spelers te begeleiden
pi_49439005
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

van Basten nam hem wel mee naar Duitsland, ondanks dat hij bij Manchester niet meer speelde. Hoeveel vertrouwen heeft die gast nodig? Hij was niet in vorm, speelde bij zijn club niet, maar werd toch geselecteerd en speelde zelfs. Speelde bagger, dus werd hij gewisseld.
Hij speelde 'slap' zoals bijna de HELE selectie dus. Of wil je beweren dat Sneijder en consorten een fantastisch WK speelde?
pi_49439044
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:56 schreef Skwish het volgende:

[..]

Bij ManU heeft hij het altijd goed gedaan. Laatste seizoen daar was hij bezig om z'n doelpuntenrecord te verbreken. Je vind het dan terecht dat de bondscoach zo'n spits die zoveel heeft laten zien op het hoogste niveau niet laat opstellen omdat hij het slachtoffer is geworden van een kauwgom kauwende schot? Nederland had op dat moment ook moeilijk andere opties.
Ja hoor. Lag weer aan de coach zeker. Het was dan ook een beginnend coachje bij Mancester. Schei toch uit, hij raakte geen knikker meer in Manchester. Niet voor niets dat Manchester dit jaar heer en meester is in Engeland zonder die stoorzender voorin.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:02:42 #174
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49439116
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:00 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ja hoor. Lag weer aan de coach zeker. Het was dan ook een beginnend coachje bij Mancester. Schei toch uit, hij raakte geen knikker meer in Manchester. Niet voor niets dat Manchester dit jaar heer en meester is in Engeland zonder die stoorzender voorin.
hij is nog steeds topscoorder geworden van man utd dat seizoen

Get you fucking facts straight
pi_49439125
Ja Pedroso daar heb je gelijk in maar Van Nistelrooy is geweldig bezig dus van Basten moet hem smekend terug vragen.
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:03:19 #176
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439139
quote:

[..]

Crap! Iedereen weet dat Ferguson spelers wegpest en in het geval van Ruud was dat niets anders, die moest net als Stam voor een goede prijs weg. Ruud had wel vaker periodes van een paar wedstrijden waarin hij minder scoorde, toen zette Ferguson hem ook niet opd e bank...
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:03:21 #177
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49439142
quote:

Cocu
pi_49439147
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

je doet m.i. een aantal spelers ernstig te kort door ze als d-garnituur te bestempelen, maar goed...de a-garnituur is het inderdaad niet.
Maar als een speler echt hopeloos uit vorm is, ga je hem toch niet opstellen? Dat zou door het publiek ook niet geaccepteerd worden volgens mij
De enige die tijdens het WK in vorm was, was Van Persie. Van Nistelrooy scoorde in ieder geval nog, Kuijt miste opgelegde kansen. En toch kwam hij er tegen Portugal niet in. Vervolgens werd hij niet opgeroepen, terwijl het seizoen net pas weer was begonnen en je dan dus over vorm niet heel veel kan zeggen als iemand net bij een nieuwe club zit. Van Basten heeft gezegd dat hij Van Nistelrooy op basis van voetbalkwaliteiten niet heeft geselecteerd en dat slaat nergens op.
pi_49439197
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:03 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

Cocu
Cocu is/was een hele goede maar Seedorf zoals je laatst zag domineerd Europa .
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:05:29 #180
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49439222
quote:

[..]

hahaha weet je hoeveel hij nog scoorde, terwijl meneer ferguson hem al probeerde te lozen door als het ff kon saha de voorkeur te geven
pi_49439325
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:03 schreef BonJovi het volgende:
Ja Pedroso daar heb je gelijk in maar Van Nistelrooy is geweldig bezig dus van Basten moet hem smekend terug vragen.
Klopt. v. Nistelrooy is goed bezig op dit moment. Als hij een vent is dan belt hij v. Basten en biedt zijn excuses aan voor het puberale gedrag van hem en wat mij betreft kan hij weer terug in Oranje. Ben alleen bang dat z'n ego hem teveel in de weg staat.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:08:59 #182
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439345
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:03 schreef rompompom het volgende:

[..]

De enige die tijdens het WK in vorm was, was Van Persie. Van Nistelrooy scoorde in ieder geval nog, Kuijt miste opgelegde kansen. En toch kwam hij er tegen Portugal niet in. Vervolgens werd hij niet opgeroepen, terwijl het seizoen net pas weer was begonnen en je dan dus over vorm niet heel veel kan zeggen als iemand net bij een nieuwe club zit. Van Basten heeft gezegd dat hij Van Nistelrooy op basis van voetbalkwaliteiten niet heeft geselecteerd en dat slaat nergens op.
De wedstrijd tegen Portugal was wmb een vreselijke wedstrijd, maar niet door het wel of niet opstellen van een speler hoor.

En dat selecteren op basis van voetbalkwaliteiten: Hangt er helemaal vanaf wat je van een spits verwacht lijkt me. van Nistelrooij is een ontzettend goede spits, dat zal zelfs van Basten niet ontkennen. Je wordt tenslotte niet zomaar topscoorder bij ManU en Real. Maar: hij is ook een ander type spits dan bijv. Kluivert (toen die nog kon voetballen ). Als je een systeem speelt waarin je een type Kluivert nodig hebt, heb je aan een van Nistelrooij niet zoveel. En als je een systeem gaat spelen waarin van Nistelrooij wél optimaal kan functioneren, moet je daar ook de spelers voor hebben.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:09:52 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439373
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:08 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Klopt. v. Nistelrooy is goed bezig op dit moment. Als hij een vent is dan belt hij v. Basten en biedt zijn excuses aan voor het puberale gedrag van hem en wat mij betreft kan hij weer terug in Oranje. Ben alleen bang dat z'n ego hem teveel in de weg staat.
Het smeken zal toch echt van de andere kant moeten komen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:10:02 #184
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439378
quote:

[..]

dat heeft hij al gedaan, is zelfs naar Spanje gegaan voor een gesprek en nóg zegt meneer v Nistelrooij dat hij "warmte" mist. Flikker op zeg. Je bent een prof. Je kunt voetballen. Warmte scoor je maar bij je vrouw ofzo
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:10:11 #185
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49439388
quote:

[..]

Haha heb je nog meer leugentjes te verspreieden?
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:11:02 #186
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49439408
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat heeft hij al gedaan, is zelfs naar Spanje gegaan voor een gesprek en nóg zegt meneer v Nistelrooij dat hij "warmte" mist. Flikker op zeg. Je bent een prof. Je kunt voetballen. Warmte scoor je maar bij je vrouw ofzo
Heb je zelf ooit gevoetbald? ik bedoel in een eerste team enzo?
pi_49439445
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:09 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het smeken zal toch echt van de andere kant moeten komen.
precies
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:12:11 #188
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439446
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:11 schreef Grimm het volgende:

[..]

Heb je zelf ooit gevoetbald? ik bedoel in een eerste team enzo?
nee, why?

(chronisch gebrek aan talent, 7e café elftal was wel het max. haalbare )
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:13:18 #189
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439487
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, why?
quote:
Zo werkt het mijns inziens niet. Iedereen heeft vertrouwen en automatismen nodig.
Ik wilde hetzelfde vragen, maar vond het te irrelevant en een zwaktebod.
pi_49439488
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

De wedstrijd tegen Portugal was wmb een vreselijke wedstrijd, maar niet door het wel of niet opstellen van een speler hoor.

En dat selecteren op basis van voetbalkwaliteiten: Hangt er helemaal vanaf wat je van een spits verwacht lijkt me. van Nistelrooij is een ontzettend goede spits, dat zal zelfs van Basten niet ontkennen. Je wordt tenslotte niet zomaar topscoorder bij ManU en Real. Maar: hij is ook een ander type spits dan bijv. Kluivert (toen die nog kon voetballen ). Als je een systeem speelt waarin je een type Kluivert nodig hebt, heb je aan een van Nistelrooij niet zoveel. En als je een systeem gaat spelen waarin van Nistelrooij wél optimaal kan functioneren, moet je daar ook de spelers voor hebben.
Volgens mij heb je als je met buitenspelers speelt behoorlijk veel aan Van Nistelrooy. Maar dan moeten die wel afspelen; dat gebeurde érg weinig tijdens het WK. Een type Kluivert hebben we sowieso niet rondlopen op dit moment, dus dan pas je je systeem toch aan?
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:15:10 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439563
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:13 schreef rompompom het volgende:

[..]

Volgens mij heb je als je met buitenspelers speelt behoorlijk veel aan Van Nistelrooy. Maar dan moeten die wel afspelen; dat gebeurde érg weinig tijdens het WK. Een type Kluivert hebben we sowieso niet rondlopen op dit moment, dus dan pas je je systeem toch aan?
Welke buitenspelers hebben we sowieso in Nederland, ik zou het eigenlijk niet eens weten?
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:16:08 #192
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439597
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:13 schreef rompompom het volgende:

[..]

Natuurlijk: als je de mogelijkheid hebt om je systeem aan te passen, doe je dat . Maar ik zie in Nederland weinig spelers die op het niveau van ManU en Real goed spelen. Als je royaal telt, kom je tot een stuk of 4... dan zul je nog steeds 7 anderen moeten vinden die mee kunnen komen
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:16:51 #193
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439629
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Welke buitenspelers hebben we sowieso in Nederland, ik zou het eigenlijk niet eens weten?
v Persie en Robben doen het "wel aardig" op die positie
pi_49439657
quote:

[..]

Echte, authentieke buitenspelers hebben we niet. Maar er zijn er wel die een actie en een voorzet in huis hebben, Robben en Van Persie bijvoorbeeld. Maar die gingen/gaan dus voornamelijk voor eigen succes.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:18:37 #195
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439686
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

[..]

Ik wilde hetzelfde vragen, maar vond het te irrelevant en een zwaktebod.
ik troost me met de gedachte dat verreweg de meeste toptrainers óók nooit echt succesvol waren als voetballer
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:18:58 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439706
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:16 schreef teamlead het volgende:

[..]

v Persie en Robben doen het "wel aardig" op die positie
Dat zijn toch geen buitenspelers voor een 4-3-3 met diepe spits? Beide komen liever naar binnen dan buitenom en als ze al 1 a 2 keer buitenom gaan hebben ze ook nog niet dé voorzet benodigd voor een buitenspeler in het vBasen systeem.
pi_49439722
quote:

[..]

Verbaasd mij niets dat je dat niet weet. Een Robben, v. Persie , Babel zijn dan ook maar simpele voetballers t.o.v. jouw grote god v. Nistelrooy. Zelfs Maradonna is maar een stijve hark t.o.v. v. Nistelrooij.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:20:11 #198
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439736
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:17 schreef rompompom het volgende:

[..]

Echte, authentieke buitenspelers hebben we niet. Maar er zijn er wel die een actie en een voorzet in huis hebben, Robben en Van Persie bijvoorbeeld. Maar die gingen/gaan dus voornamelijk voor eigen succes.
Maar dan komt de vraag: waarom hebben die 2 blijkbaar zo weinig vertrouwen in de spelende spitsen dat ze niet (of in iedergeval niet voldoende) afspelen en voor eigen succes gaan?
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:20:42 #199
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49439755
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, why?

(chronisch gebrek aan talent, 7e café elftal was wel het max. haalbare )
Weet je ook niet waar je het over hebt dus.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:21:09 #200
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49439773
quote:

[..]

Natuurlijk: als je de mogelijkheid hebt om je systeem aan te passen, doe je dat . Maar ik zie in Nederland weinig spelers die op het niveau van ManU en Real goed spelen. Als je royaal telt, kom je tot een stuk of 4... dan zul je nog steeds 7 anderen moeten vinden die mee kunnen komen
Van Nistelrooij, Kuyt, Seedorf, Van Persie, Boulahrouz, Robben (,Makaay).
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:22:00 #201
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49439799
Die selectie slaat nergens op, Landzaat zit d'r weer bij en Bouma ook degradatie voetbal in Engeland, waar hebben we 't over
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:22:08 #202
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439807
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:19 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Verbaasd mij niets dat je dat niet weet. Een Robben, v. Persie , Babel zijn dan ook maar simpele voetballers t.o.v. jouw grote god v. Nistelrooy. Zelfs Maradonna is maar een stijve hark t.o.v. v. Nistelrooij.
Lees mijn andere reactie nog eens voor je nog meer van deze onzin uitkraamt. Verder overschat jij mijn liefde voor van Nistelrooy nogal, ik gaf van Basten zelfs gelijk dat hij na de WK Huntelaar de voorkeur gaf.
pi_49439864
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:20 schreef Grimm het volgende:

[..]

Weet je ook niet waar je het over hebt dus.
SO? Ik voetbalde ook hoog en mensen verwachten gewoon te veel, veel druk enzo. Maar ik was ook wat jonger maar iemand als Van Nistelrooy moet er mee om kunnen gaan na al die jaren.
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:24:00 #204
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439897
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:21 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

boularhrouz vind ik al vrij royaal van je, maar goed...

Je kunt toch vrij lastig gaan spelen met een systeem met 3 spitsen, 2 biutenspelers en 1 middenvelder lijkt me
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:24:57 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49439929
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

Maar dan komt de vraag: waarom hebben die 2 blijkbaar zo weinig vertrouwen in de spelende spitsen dat ze niet (of in iedergeval niet voldoende) afspelen en voor eigen succes gaan?
Ik denk niet dat het met vertrouwen te maken heeft, het zijn gewoon niet het type spelers. Dat 4-3-3 intrisiek de beste tactiek is vind ik ook, maar zonder spelers die buitenom de achterlijn halen is het een nutteloos concept en kun je veel meer met 4-4-2 eventueel met zeer aanvallende flankspelers. Dan heb je het voordeel dat de spits niet geisoleerd raakt, iets wat je erg ziet bij Oranje, maar ook bijv bij Ajax vorig seizoen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:25:08 #206
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49439940
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:22 schreef Grimm het volgende:
Die selectie slaat nergens op, Landzaat zit d'r weer bij en Bouma ook degradatie voetbal in Engeland, waar hebben we 't over
Dus nu kan Bouma opeens ook niet meer voetballen

we hebben het over de selectie voor een oefentrip tegen oa. Thailand.....
pi_49439941
quote:

[..]

Doe niet zo sarcastisch, je weet donders goed wat-ie bedoelt.
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met vertrouwen te maken heeft, maar met het feit dat ze bij hun club wel de vrijheid hebben om zelf te gaan. Van Persie speelt niet eens op die positie bij Arsenal.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:27:36 #208
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49440030
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dus nu kan Bouma opeens ook niet meer voetballen

we hebben het over de selectie voor een oefentrip tegen oa. Thailand.....
Ja idd, laat ons n's tegen italie, frankrijk of een ander dergelijk land voetballen, gaan we weer keihard op onze bek zoals tegen portugal en italie, kunnen jullie eindelijk n's je bek houden met dat domme geouwehoer.
Of vinden jullie gelijke spelen en nipte overwinningen op luxemburg en bulgarije ineens genoeg.

Ow nee ze spelen ineens zo verdedigend dat niemand er door heen komt of nou, Bulgarije heeft ineens wel topspelers hoor ach hou toch op man.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:28:34 #209
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49440077
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:23 schreef BonJovi het volgende:

[..]

SO? Ik voetbalde ook hoog en mensen verwachten gewoon te veel, veel druk enzo. Maar ik was ook wat jonger maar iemand als Van Nistelrooy moet er mee om kunnen gaan na al die jaren.
Voor een lokaal dorp voetballen is wel wat anders dan voor een land.
Trouwens bij Real en Manchester lukt 't 'm wel maar voor het Nederlands elftal niet Zoek de verschillen
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:29:43 #210
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49440125
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:27 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ja idd, laat ons n's tegen italie, frankrijk of een ander dergelijk land voetballen, gaan we weer keihard op onze bek zoals tegen portugal en italie, kunnen jullie eindelijk n's je bek houden met dat domme geouwehoer.
Of vinden jullie gelijke spelen en nipte overwinningen op luxemburg en bulgarije ineens genoeg.

Ow nee ze spelen ineens zo verdedigend dat niemand er door heen komt of nou, Bulgarije heeft ineens wel topspelers hoor ach hou toch op man.
er is een voorlopige selectie voor een paar vriendschappelijke wedstrijden tegen thailand enzo en jij begint over Italië?

en voor wat betreft de resultaten: het interesseert mij iig geen ruk hoe goed of slecht ze spelen, zolang ze maar gewoon alle wedstrijden winnen....
pi_49440145
quote:

[..]

Klopt, we zitten een beetje met een generatiewisseling momenteel. Daarom zou het juist nuttig zijn om iemand als Van Nistelrooy erbij te hebben, om jongens als Huntelaar en Babel het klappen van de zweep te leren. Of verwacht je dat Vennegoor het ze duidelijk maakt met zijn schat aan ervaring in de Schotse competitie?
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:21 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

V.D. Sar hoort zeker ook in dat rijtje. Boula minder, Makaay mag tussen de haken vandaan wat mij betreft.
pi_49440244
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:28 schreef Grimm het volgende:

[..]

Voor een lokaal dorp voetballen is wel wat anders dan voor een land.
Trouwens bij Real en Manchester lukt 't 'm wel maar voor het Nederlands elftal niet Zoek de verschillen
Dat is waar
AFC AJAX
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:34:43 #213
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49440339
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

er is een voorlopige selectie voor een paar vriendschappelijke wedstrijden tegen thailand enzo en jij begint over Italië?

en voor wat betreft de resultaten: het interesseert mij iig geen ruk hoe goed of slecht ze spelen, zolang ze maar gewoon alle wedstrijden winnen....
Ja idd ik begin over italie, ik hoop dat het Nl elftal flink op z'n bek gaat onder van basten, zijn we van die mafkees af.
Ze hebben amper tegen degelijke teams gespeeld, en we hebben van die wedstrijden alleen tegen tsjechie gewonnen, de rest hebben we niet gewonnen.
Dus ze winnen niet alle wedstrijden zoals jij beweert
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:35:00 #214
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49440347
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:30 schreef rompompom het volgende:

[..]

Klopt, we zitten een beetje met een generatiewisseling momenteel. Daarom zou het juist nuttig zijn om iemand als Van Nistelrooy erbij te hebben, om jongens als Huntelaar en Babel het klappen van de zweep te leren. Of verwacht je dat Vennegoor het ze duidelijk maakt met zijn schat aan ervaring in de Schotse competitie?
Nouja.. daarvoor hebben we al een vd Sar en Seedorf erbij. Bovendien is een Sneijder ook wel zover doorgegroeid dat hij als volwaardig international kan worden aangemerkt. Voor de spits-posities kun je wmb ook wel veilig terugvallen op v Basten zelf. Want wat je ook van hem vindt als trainer, een wereldspits was hij. v Nistelrooij oproepen als "begeleider" bij gebrek aan een beter woord voor jongens als Huntelaar en Babel zou op zich geen slecht idee zijn, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre v Nistelrooij een dergelijke rol zelf ziet zitten. Ik zou me ook best kunnen voorstellen dat hij zich daar nog te goed voor voelt
quote:
[..]

V.D. Sar hoort zeker ook in dat rijtje. Boula minder, Makaay mag tussen de haken vandaan wat mij betreft.
vd Sar hoort zeker in dat rijtje
Makaay... ik weet het niet hoor... Bij zijn clubs altijd goed, maar in Oranje nooit overtuigend..
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:37:36 #215
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49440464
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:34 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ja idd ik begin over italie, ik hoop dat het Nl elftal flink op z'n bek gaat onder van basten, zijn we van die mafkees af.
Ze hebben amper tegen degelijke teams gespeeld, en we hebben van die wedstrijden alleen tegen tsjechie gewonnen, de rest hebben we niet gewonnen.
kortzichtigheid krijgt een nieuwe dimensie.....
Laten we vooral hopen dat het Nederlands elftal bagger presteert ja... dan krijgen we een nieuwe bondscoach.. die ook geen materiaal heeft om op te stellen en begint het gezeik lekker weer van vooraf aan....
Dit gezeik lijkt op het gedoe rond het WK van 1990... Een bondscoach die zich ongeslagen kwalificeerde voor het wk en toch ontslagen werd, omdat de spelers "warmte" misten... En toen mocht Leo het verneuken

en for the record: ik heb nergens beweerd dat ze alle wedstrijden gewonnen hebben
pi_49440478
Beetje raar dat ie Robben selecteert. Die is op dit moment geblesseerd en heeft de laatste 2 maanden 20 minuten gespeeld. Laat die jongen even met rust zou ik zeggen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:38:42 #217
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49440504
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

Makaay... ik weet het niet hoor... Bij zijn clubs altijd goed, maar in Oranje nooit overtuigend..
Makaay hoeft van mij ook niet, in 4-3-3 zeker niet, maar zelfs in een 4-4-2 geef ik dan de voorkeur aan de combinatie [v Nistelrooy/Huntelaar]-[Kuijt/van Persie/Robben]
pi_49440665
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:34 schreef Grimm het volgende:

[..]

Op welk niveau heb jij gevoetbald dan ? Grote mond over andere maar aan je reacties te lezen ben je ook niet verder gekomen dan het plaatselijke 5e klassertje. Overigens is v. Basten de best presterende coach ooit van NL. elftal (voetbal is inderdaad nog niet denderend). Beetje meer respect graag voor San Marco
pi_49440737
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

Nouja.. daarvoor hebben we al een vd Sar en Seedorf erbij. Bovendien is een Sneijder ook wel zover doorgegroeid dat hij als volwaardig international kan worden aangemerkt. Voor de spits-posities kun je wmb ook wel veilig terugvallen op v Basten zelf. Want wat je ook van hem vindt als trainer, een wereldspits was hij. v Nistelrooij oproepen als "begeleider" bij gebrek aan een beter woord voor jongens als Huntelaar en Babel zou op zich geen slecht idee zijn, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre v Nistelrooij een dergelijke rol zelf ziet zitten. Ik zou me ook best kunnen voorstellen dat hij zich daar nog te goed voor voelt
Van Basten kan over het hedendaagse voetbal als speler natuurlijk weinig melden. Hij heeft in 93-94 (?) voor het laatst gevoetbald. Van Nistelrooy kent de vrijwel alle topverdedigers van het moment vanuit rechtstreekse duels, Van Basten alleen Maldini van de training. . En alleen voor zo'n rol komt hij niet terug, maar hij kan de strijd met Huntelaar en Kuijt wel aan, wat mij betreft.
quote:
[..]

Makaay is nou écht geen oranje spits. Zit perfect op z'n plek in Duitsland, dat is zijn voetbal.
pi_49440822
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Op welk niveau heb jij gevoetbald dan ? Grote mond over andere maar aan je reacties te lezen ben je ook niet verder gekomen dan het plaatselijke 5e klassertje. Overigens is v. Basten de best presterende coach ooit van NL. elftal (voetbal is inderdaad nog niet denderend). Beetje meer respect graag voor San Marco
Nou, er zijn coaches die het beter hebben gedaan op een WK. Die Winst-Verlies-Gelijk-staatjes interesseren me echt geen ene fuck. .
pi_49440844
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Best presterende ooit

D'r zijn coaches geweest die het NL-elftal naar een WK halve finale/finales geloosd hebben of naar een Europese titel.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_49440985
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:47 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Best presterende ooit

D'r zijn coaches geweest die het NL-elftal naar een WK halve finale/finales geloosd hebben of naar een Europese titel.
Klopt, die resultaten sla ik ook hoger aan. We hadden toen overigens wel beter spelersmateriaal. Maar wat niet is kan nog komen...
pi_49441065
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Klopt, die resultaten sla ik ook hoger aan. We hadden toen overigens wel beter spelersmateriaal. Maar wat niet is kan nog komen...
Ook een betere bondscoach. Eentje die een Cruijff aardig in de hand wist te houden. Dat zie ik Marco niet zo gauw doen.

Edit: Zoveel beter was het in 1988 nou ook weer niet hoor. In de verdediging stonden wel goeie gasten, maar Van Aerle, was dat nou je van het?
pi_49441076
quote:

[..]

Tel bij die spelers al hun assists van dit seizoen is bij mekaar op, als je op 10 komt is het veel. Of nee nog beter, tel hun redelijke voorzetten is bij mekaar op, kom je nog steeds rond hetzelfde cijfer uit, ik denk dat dat wel genoeg zegt over het niveau van onze "buitenspelers" die eigenlijk gewoon veredelde spitsen zijn.
pi_49441222
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:38 schreef pfaf het volgende:

[..]

Makaay hoeft van mij ook niet, in 4-3-3 zeker niet, maar zelfs in een 4-4-2 geef ik dan de voorkeur aan de combinatie [v Nistelrooy/Huntelaar]-[Kuijt/van Persie/Robben]
Dat ben ik wel met je eens. Makaay is meer zo'n oostblok-spits, die de hele wedstrijd op z'n kans wacht. en het liefst met de ruimte achter de verdedigers speelt. v. Persie en v. Nistelrooij kunnen ook in een kleine ruimte scoren.
pi_49441345
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:53 schreef Solstice het volgende:

[..]

Tel bij die spelers al hun assists van dit seizoen is bij mekaar op, als je op 10 komt is het veel. Of nee nog beter, tel hun redelijke voorzetten is bij mekaar op, kom je nog steeds rond hetzelfde cijfer uit, ik denk dat dat wel genoeg zegt over het niveau van onze "buitenspelers" die eigenlijk gewoon veredelde spitsen zijn.
Van Persie heeft een goede voorzet in zijn benen, is snel en kan een man uitspelen. Kortom, een uitstekende buitenspeler. Al kan hij in de spits ook goed uit de voeten (beste spits die we hebben). Robben en Babel zijn inderdaad andere type's die meer voor eigen succes gaan en een wat mindere voorzet hebben. Maar als je het tactisch goed speelt dan kan je met deze jongens in de basis goed uit de voeten.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:01:34 #227
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49441381
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:00 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Van Persie heeft een goede voorzet in zijn benen, is snel en kan een man uitspelen. Kortom, een uitstekende buitenspeler. Al kan hij in de spits ook goed uit de voeten (beste spits die we hebben). Robben en Babel zijn inderdaad andere type's die meer voor eigen succes gaan en een wat mindere voorzet hebben. Maar als je het tactisch goed speelt dan kan je met deze jongens in de basis goed uit de voeten.
Maar dan rendeert de spits automatisch niet. en kun je er net zo goed een pop neerzetten...
pi_49441466
quote:

[..]

Van Persie is toch echt geen klassieke rechtsbuiten, hoor. Bij Arsenal speelt-ie ook achter Henry, meestal.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:08:23 #229
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49441660
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:52 schreef rompompom het volgende:

[..]

Ook een betere bondscoach. Eentje die een Cruijff aardig in de hand wist te houden. Dat zie ik Marco niet zo gauw doen.

Edit: Zoveel beter was het in 1988 nou ook weer niet hoor. In de verdediging stonden wel goeie gasten, maar Van Aerle, was dat nou je van het?
88 is het meest overschatte Nederlands elftal ooit . Ja, ze wonnen de titel, maar iedereen lijkt vergeten met hoeveel mazzel. De eerste wedstrijd kansloos verloren, tegen ierland een buitenspelgoal nodig etc. 2 goede wedstrijden: tegen Engeland en tegen Duitsland (hoewel die laatste vooral vanwege de spanning leuk was)

overigens: ook toen hadden we een bondscoach die niet met de beste spits begon
pi_49441801
quote:

[..]

Je moet ook Europees kijken. D'r speelt een Nederlander bij Milan, 1 bij Real Madrid en 1 bij Barcelona. Je hebt er 2 bij Bayern Munchen, 1 bij Arsenal, 2 bij Chelsea, nog 2 bij Liverpool, en 1 bij Man U. Dat zijn toch allemaal topclubs, van die spelers spelen er maar 3/4 geregeld.

11 spelers bij topclubs in Europa, lijkt me toch al aardig wat. Dan heb je nog spelers die bij mindere clubs ook 4-4-2 spelen, het hele seizoen of pas de tweede helft van het seizoen geregeld(Ajax). Onder die wat mindere clubs vallen Ajax, AZ, PSV, HSV, Middlesbrough, en vast nog wat clubs die ik vergeet. Kijk je naar die clubs dan valt meteen op dat er bij die clubs maar een 4-3-3 met buitenspelers speelt(af en toe). En dat is Ajax. Kijk je naar de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen, dan zie je ook meteen dat die vrijwel allemaal in een 4-4-2 gespeeld werden. Waarom? Omdat Ajax dus ook geen klasse buitenspelers heeft, ze hebben d'r een jongen staan wiens grootste kwaliteit is dat ie hard kan lopen, maar wiens grootste nadeel is dat ie met beide benen geen bal fatsoenlijk voor kan geven, of het nou uit stilstand of nog belangrijker op snelheid is. En een belgische driekwarter die fysiek niet meekan in de top.

Wat zou dan het meest logisch zijn? Het systeem gaan voetballen waar dus blijkbaar iedereen zich in thuis voelt, of toch lekker 4-3-3 gaan spelen, waardoor een groot deel van de spelers niet tot hun recht komt, en je met buitenspelers zit die geen bal voor krijgen? Dat Nederland geen twintig topspelers heeft klopt, maar dat je dan de topspelers die je hebt het best moet gebruiken lijkt me ook logisch.

Barca speelt trouwens ook 4-3-3 maar zonder buitenspelers, puur gebaseerd op individuele kwaliteiten voor iemand daar over begint.
pi_49441895
quote:

[..]

Als je een goede voorzet hebt, en je gebruikt hem niet schiet het nog niet op he. Hij heeft een goeie voorzet vanaf links trouwens. Speel je met hem van rechts krijgt ie nog geen bal fatsoenlijk vanaf de achterlijn voor de goal. Omdat ie puur links is.
pi_49442009
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:11 schreef Solstice het volgende:

[..]

Knipje. .
Je zou kunnen zeggen dat AZ ook met buitenspelers speelt, af en toe. Jenner is wel meer een klassieke rechtsbuiten, maar die houdt nog geen hele wedstrijd vol. .
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:21:28 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49442217
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:16 schreef rompompom het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat AZ ook met buitenspelers speelt, af en toe. Jenner is wel meer een klassieke rechtsbuiten, maar die houdt nog geen hele wedstrijd vol. .
Jenner zou er één kunnen zijn, een genaturaliseerde de Mul ook. Zulk soort spelers zoekt v Basten, maargoed zij komen ook te kort om de wereldtop op back te passeren.
pi_49442261
Een selectie voor een commerciele oefentrip naar Azie. Het zou me echt geen reet kunnen boeien wie er mee gaan.

Het kan alleen maar meevallen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:23:21 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49442302
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een selectie voor een commerciele oefentrip naar Azie. Het zou me echt geen reet kunnen boeien wie er mee gaan.

Het kan alleen maar meevallen.
Hoe commercieel is een trip met Slory ( wie? ) naar Azië eigenlijk?
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:23:39 #236
30220 Barca
pi_49442314
Ik bespeur hier sowieso 1 leesfout. Perdroso geeft aan dat Van Nistelrooij een vent moet zijn en zijn excuses moet aanbieden voor zijn puberale gedrag (Laat hem dat aub niet doen want dan mag hij straks nog weer meedoen. Geen Van Nistelrooij in oranje!) waarop de reactie komt dat hij (Van Basten) naar Spanje is geweest.

Van Nistelrooij is idd een arrogante huilebalk. Absoluut geen teamspeler dus we kunnen hem missen als kiespijn.

Over die trip naar Thailand: er wordt zo vaak geklaagd dat er te weinig gelegenheid is om een goed ingespeeld team te krijgen ... dan kies je nu toch voor spelers waar je ook het wk 2010 mee wilt spelen?

En dan kom je met Timmer, Bouma, Mathijsen, Jaliens en Vennegoor!?! Slory ken ik niet maar is hij een topper voor het wk?

Je zou haast denken dat het een wip-express is die naar Thailand vliegt. Er staat ons weer een seksschandaal te wachten.

Oh ja ... aanvallers noemen en dan zeggen dat de spits er voor niets staat ... we moeten 3 - 5 - 2 spelen!
pi_49442402
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:23 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoe commercieel is een trip met Slory ( wie? ) naar Azië eigenlijk?
Geld is toch al binnen .
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:26:49 #238
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49442445
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:23 schreef Barca het volgende:
(Laat hem dat aub niet doen want dan mag hij straks nog weer meedoen. Geen Van Nistelrooij in oranje!)
Wat heb jij in vredesnaam tegen RVN?
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:27:07 #239
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_49442459
Van Basten is gek geworden , of was die dat al ?

Gelukkig gaat die hele trip nergens om en heeft die de volgende wedstrijd weer hele andere spelers opgeroepen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:31:23 #240
30220 Barca
pi_49442628
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:26 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat heb jij in vredesnaam tegen RVN?
De man heeft zich in oranje in mijn ogen nooit een teamspeler getoond. Loopt er voor eigen succes en dat haalt hij maar weinig. Van al zijn doelpunten waren de meeste intikkertjes in wedstrijden die al lang beslist waren.

Het NL elftal heeft niet de kwaliteit die zijn clubteams wel hebben. Hij kan zijn speelwijze echter niet aanpassen. Als meneer niet mag spelen is hij kinderachtig boos.

Met een speler die in clubverband top is heb je niet per definitie een goed team. Internationaal worden wedstrijden beslist op het middenveld. Daar moet de aandacht naar toe. En nee, dat betekent niet dat Sneijder beschermd moet worden!
pi_49442659
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jenner zou er één kunnen zijn, een genaturaliseerde de Mul ook. Zulk soort spelers zoekt v Basten, maargoed zij komen ook te kort om de wereldtop op back te passeren.
Precies, Jenner is gewoon te houterig en heeft te weinig afwisseling en snelheid in zijn acties om een goede linksback te passeren. De Mul krijgt fysiek geen poot aan de trapper, als we nou al Belgen moeten gaan naturaliseren wordt het helemaal triest trouwens. Overbodig ook, als je 4/5 spitsen hebt die goed 4-4-2 kunnen spelen.
pi_49443248
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:32 schreef Solstice het volgende:

[..]

Precies, Jenner is gewoon te houterig en heeft te weinig afwisseling en snelheid in zijn acties om een goede linksback te passeren. De Mul krijgt fysiek geen poot aan de trapper, als we nou al Belgen moeten gaan naturaliseren wordt het helemaal triest trouwens. Overbodig ook, als je 4/5 spitsen hebt die goed 4-4-2 kunnen spelen.
We praten nu wel constant over het de aanval van Oranje maar daar ligt het minste probleem voor dit Oranje. Dat is nl. de enige linie waar we wel kwaliteit hebben die op wereldniveau meekan. Ben het met Barca eens dat het middenveld de achilleshiel is van dit Oranje. Om Sneijder kan je niet heen op dit moment en dan wordt het moeilijk om ook een v/d Vaart in de basis op te stellen (hoezeer ik ook een fan van hem ben). Of je zou hem rechtsbuiten moeten opstellen (wat hij niet slecht deed tegen Engeland). Ik ben een voorstander om Davids weer een kans te geven. Speelt weer als vanouds bij Ajax en is een toegevoegde waarde. v. Bommel a.u.b nooit meer selecteren (wat gelukkig ook niet meer gaat gebeuren onder Bassie) en met spelers als Schaars, Seedorf !!, Affelay etc. valt daar best nog wel wat van te maken.
pi_49443270
De Mul naturaliseren, omfg. . Volgens mij kan het überhaupt niet, want hij heeft al voor Jong België gespeeld.
pi_49443371
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:25 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Geld is toch al binnen .
Weet je dat zeker? Ander betalen ze dadelijk niet als ze de selectie zien.

Gisteren was trouwens Henk Kesler te gast bij 'Casa Luna'. Hij deed tussen de regels door wel wat opvallende uitspraken (misschien per ongeluk). Het attractief voetbal wat in het conctract (iig in het beleidsplan van de KNVB) staat noemde hij 'window dressing' en hij noemde Adriaanse en De Haan de betere coaches ten opzichte van de nieuwe generatie trainers (Gullit, Koemannen en ook van Basten).
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:49:32 #245
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49443473
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:45 schreef rompompom het volgende:
De Mul naturaliseren, omfg. . Volgens mij kan het überhaupt niet, want hij heeft al voor Jong België gespeeld.
Was alleen maar om aan te geven welk type spelers van Basten zoekt.
pi_49443933
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:31 schreef Barca het volgende:
Met een speler die in clubverband top is heb je niet per definitie een goed team. Internationaal worden wedstrijden beslist op het middenveld. Daar moet de aandacht naar toe. En nee, dat betekent niet dat Sneijder beschermd moet worden!
Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:00:42 #247
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49443982
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:11 schreef Solstice het volgende:

[..]

Je moet ook Europees kijken. D'r speelt een Nederlander bij Milan, 1 bij Real Madrid en 1 bij Barcelona. Je hebt er 2 bij Bayern Munchen, 1 bij Arsenal, 2 bij Chelsea, nog 2 bij Liverpool, en 1 bij Man U. Dat zijn toch allemaal topclubs, van die spelers spelen er maar 3/4 geregeld.
laten we dat voor de gein eens doen..

vd Sar lijkt me onomstreden, maar die wil niet mee nu.
Gio: heeft bedankt voor Oranje
Seedorf: yep
v Bommel: volgens mij zwaar overschat, maar goed.. hij wil niet meer onder v Basten spelen
Makaay: in Oranje nooit renderend
v Persie: yep
Robben: geblesseerd en valt wat veel naar mijn smaak.. maar verder yep
Kuyt: niet mijn type spits, maar wel effectief.. yep dus
v Nistelrooij: yep
Zenden: maakt een goed seizoen door.. zou je kunnen doen

volgens mij ben je dan toch ver klaar. Dat zijn te weinig echte toppers wmb. Misschien is Nederland gewoon niet zo goed als we met z'n allen zouden willen?
quote:
11 spelers bij topclubs in Europa, lijkt me toch al aardig wat. Dan heb je nog spelers die bij mindere clubs ook 4-4-2 spelen, het hele seizoen of pas de tweede helft van het seizoen geregeld(Ajax). Onder die wat mindere clubs vallen Ajax, AZ, PSV, HSV, Middlesbrough, en vast nog wat clubs die ik vergeet. Kijk je naar die clubs dan valt meteen op dat er bij die clubs maar een 4-3-3 met buitenspelers speelt(af en toe). En dat is Ajax. Kijk je naar de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen, dan zie je ook meteen dat die vrijwel allemaal in een 4-4-2 gespeeld werden. Waarom? Omdat Ajax dus ook geen klasse buitenspelers heeft, ze hebben d'r een jongen staan wiens grootste kwaliteit is dat ie hard kan lopen, maar wiens grootste nadeel is dat ie met beide benen geen bal fatsoenlijk voor kan geven, of het nou uit stilstand of nog belangrijker op snelheid is. En een belgische driekwarter die fysiek niet meekan in de top.

Wat zou dan het meest logisch zijn? Het systeem gaan voetballen waar dus blijkbaar iedereen zich in thuis voelt, of toch lekker 4-3-3 gaan spelen, waardoor een groot deel van de spelers niet tot hun recht komt, en je met buitenspelers zit die geen bal voor krijgen? Dat Nederland geen twintig topspelers heeft klopt, maar dat je dan de topspelers die je hebt het best moet gebruiken lijkt me ook logisch.
4-4-2 is absoluut gezien de spelers een beter systeem.... maar zijn we alweer vergeten hoe er gereageerd werd toen Dikkie Dik dat wilde gaan spelen?
quote:
Barca speelt trouwens ook 4-3-3 maar zonder buitenspelers, puur gebaseerd op individuele kwaliteiten voor iemand daar over begint.
Ronaldinho naturaliseren lijkt me de beste optie
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:03:06 #248
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49444093
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:44 schreef Pedroso het volgende:

[..]

We praten nu wel constant over het de aanval van Oranje maar daar ligt het minste probleem voor dit Oranje. Dat is nl. de enige linie waar we wel kwaliteit hebben die op wereldniveau meekan. Ben het met Barca eens dat het middenveld de achilleshiel is van dit Oranje. Om Sneijder kan je niet heen op dit moment en dan wordt het moeilijk om ook een v/d Vaart in de basis op te stellen (hoezeer ik ook een fan van hem ben). Of je zou hem rechtsbuiten moeten opstellen (wat hij niet slecht deed tegen Engeland). Ik ben een voorstander om Davids weer een kans te geven. Speelt weer als vanouds bij Ajax en is een toegevoegde waarde. v. Bommel a.u.b nooit meer selecteren (wat gelukkig ook niet meer gaat gebeuren onder Bassie) en met spelers als Schaars, Seedorf !!, Affelay etc. valt daar best nog wel wat van te maken.
voor wat betreft het middenveld ben ik het grotendeels met je eens . Al heb ik persoonlijk nooit begrepen waarom Sneijder en v/d Vaart niet samen opgesteld zouden kunnen worden.
Nadeel van de namen die je noemt, is dat je wel heel erg terug gaat vallen op de (met alle respect) oudere generatie.
pi_49445365
Tja, Slory...

Goeie speler, bij Excelsior. We zien het wel .

Maar De Jong ? Is dat niet die speler die altijd wel weer wat heeft en echt totaal niks presteeerd bij een toch onbeduidend clubje als HSV ?

En Melchiot lijkt me prima . Doet het goed in Frankrijk en schijnt interesse te hebben van Lens, Marseille, Lyon etc..
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:43:39 #250
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_49445786
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef teamlead het volgende:
WTF?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_49446339
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.
Sowieso hebben we in NL veelal spitsen rondlopen die veel scoren maar zijn het wel spitsen die 'intikkertjes' als goals hebben. Ze lopen er min of meer tegenaan. Een Kluivert kon vaak zelf nog wel 1-2 acties maken en van verder weg 1-2 verdedigers passeren. Echter een Kuyt, Makaay, Van Nistelrooy, Huntelaar etc zijn allemaal spitsen die zo rond de 16 staan en dan het laatste tikje aan de bal geven zo'n 6 meter voor de doellijn.
pi_49446964
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:56 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Sowieso hebben we in NL veelal spitsen rondlopen die veel scoren maar zijn het wel spitsen die 'intikkertjes' als goals hebben. Ze lopen er min of meer tegenaan. Een Kluivert kon vaak zelf nog wel 1-2 acties maken en van verder weg 1-2 verdedigers passeren. Echter een Kuyt, Makaay, Van Nistelrooy, Huntelaar etc zijn allemaal spitsen die zo rond de 16 staan en dan het laatste tikje aan de bal geven zo'n 6 meter voor de doellijn.
Lijkt me niet onbelangrijk voor een spits om veel te scoren. Maar je hebt wel gelijk w.b. het meevoetballende gedeelte. Kuijt is misschien daarin wel de beste optie maar hij is ook de spits die het minste scoort. Huntelaar is op de goede weg in het meevoetballende gedeelte maar probleem met hem is weer dat hij te traag is. Zo hebben alle spitsen wel wat en begrijp ik het probleem van v. Basten w.b. de spitspositie.
pi_49447828
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:11 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Lijkt me niet onbelangrijk voor een spits om veel te scoren. Maar je hebt wel gelijk w.b. het meevoetballende gedeelte. Kuijt is misschien daarin wel de beste optie maar hij is ook de spits die het minste scoort. Huntelaar is op de goede weg in het meevoetballende gedeelte maar probleem met hem is weer dat hij te traag is. Zo hebben alle spitsen wel wat en begrijp ik het probleem van v. Basten w.b. de spitspositie.
In welk land loopt er wel een briljant meevoetballende spits? Dat zijn er niet veel hoor. Er moet gewoon een killer staan die elke bal die in de zestien op z'n minst op het doel ramt. Dat vind ik bijvoorbeeld geweldig van Koevermans, alle schoten van hem zijn op het doel (of de paal ). Laat het verdelen van het spel over aan mensen als Seedorf en Sneijder.
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:46:46 #254
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49448447
Een voetballende spits is ook een belachelijk idee. Een idee dat bij Ajax stelselmatig spitsen met killersinstinct de vernieling in helpt en er middelmatige aanvallers van maakt: Huntelaar, Ibrahimovic, etc. Anderen voetballen wel, de spits staat er alleen om te scoren.
pi_49448527
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:32 schreef rompompom het volgende:

[..]

In welk land loopt er wel een briljant meevoetballende spits? Dat zijn er niet veel hoor. Er moet gewoon een killer staan die elke bal die in de zestien op z'n minst op het doel ramt. Dat vind ik bijvoorbeeld geweldig van Koevermans, alle schoten van hem zijn op het doel (of de paal ). Laat het verdelen van het spel over aan mensen als Seedorf en Sneijder.
We hebben genoeg killers. De spitsen die ik noemde zijn spitsen die zo'n beetje overal veel scoren (alleen Kuyt mag nog wel wat harder gaan).

Echter kunnen die spitsen alleen maar scoren als die bal bij hen in de buurt komt, ze komen die bal niet zelf halen, daar zijn ze slecht in en dat is hun taak simpelweg niet.

In een 4-3-3 systeem weten we dat we te weinig of geen slechte voetballers hebben om de spits in het centrum genoeg te bedienen.
In een 4-4-2 kan Van Basten lekker uitzoeken wel spits hij gebruikt. Persoonlijk zou het mij geen hol uitmaken of Van Nistelrooij of Huntelaar er staat met een ander naast zich.
Denk dat het inderdaad, zoals eerder gezegd door iemand, belangrijk is wie achter deze spitsen staan. Dat middenveld moet vooral werken voor die spitsen. Controleren en zo ver optrekken naar voren dat men een 1-2 aan kan gaan met de spitsen of een enkele voorzet/pass voldoende is voor de spits(en) om aan te nemen en schieten of meteen die bal er in te lopen.
Probleem bij Oranje wil nog wel eens zijn dat buitenspelers of middenvelders iets teveel willen en voor eigen succes gaan. Waarmee ze vaak niet scoren maar ook nog eens een goede kans voor de spits(en) om zeep helpen als ze gewoon netjes hadden voorgegeven.
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:17:11 #256
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49449602
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:30 schreef rompompom het volgende:

[..]

Ik had al zo het idee dat ik er eentje vergat
Makaay... tjah... heeft toch bij oranje niet echt overtuigd, en ik heb toch liever Kuyt of Van Nistelrooij er in...
Boulahrouz.... tja, opbouwend enzo misschien wat minder, maar ik vind het een echte bikkel, en een topverdediger....
pi_49451670
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:17 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

Ik had al zo het idee dat ik er eentje vergat
Makaay... tjah... heeft toch bij oranje niet echt overtuigd, en ik heb toch liever Kuyt of Van Nistelrooij er in...
Boulahrouz.... tja, opbouwend enzo misschien wat minder, maar ik vind het een echte bikkel, en een topverdediger....
Ik bedoelde eigenlijk ook dat Makaay er helemaal niet bijhoort, maar dat was inderdaad een beetje onduidelijk. . Als Boulahrouz wat meer speelt kan hij er bij komen, maar nu krijgt hij veel te weinig minuten.
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:31:27 #258
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49454140
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:03 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

Cocu
Seedorf is en was toch altijd een stuk beter dan Cocu.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:50:14 #259
30220 Barca
pi_49462498
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Sneijder is het best in een systeem met de punt naar voren. Dan heeft hij echter wel een Davids naast zich nodig. Prima, Edgar kan nog een paar jaar mee. Maar het wk 2010?

Trouwens ... in een systeem met de punt naar voren zou ik kiezen voor Seedorf ipv Sneijder.

Van Nistelrooij heeft ook gespeeld in ploegen waarin de punt wel naar voren stond (vorige coaches) en ook toen was het niets dan prutswerk.

Het is jammer dat Kluivert al jaren niet meer de topper is van weleer. Huntelaar moet nog veel leren maar is nu wel een betere teamspeler dan Van Nistelrooij.

Laat de conclusie echter duidelijk zijn: oranje moet 3 - 5 - 2 spelen.

Over de combi Van der Vaart - Sneijder ... dat kan wel maar ... Raf hoort op links en niet op rechts. Wesley kan centraal en op rechts spelen maar hij is voor oranje niet de beste keuze voor het middenveld vind ik.

Centraal: zoals gezegd daar vind ik Seedorf een betere optie. Meer een leider, fysiek sterker, meer ervaring.

Rechts: wie wil je dan centraal? Ik denk dat dat maar een persoon kan zijn: Seedorf! (En niet die overschatte Van Bommel!) Seedorf heeft echter niets aan Raf op links en Wesley op rechts.

Raf en Wesley zijn creatief maar toch niet van het niveau Kaka. Clarence heeft types als Davids naast en achter zich nodig.

Ik kan daarom slechts tot de volgende opstelling (ook met het oog op 2010) komen: Stekelenburg, N. de Jong, Boulahrouz, Gio, De Zeeuw, Maduro, Boateng, Seedorf, Schaars, Van Persie / Huntelaar en Robben / Babel.

Een spits staat er om te scoren maar hij moet wel aanspeelbaar zijn! Dat is Van Nistelrooij niet. Een spits is onderdeel van een ploeg. Je kiest niet voor de beste spelers maar voor het beste team. Derhalve geen plaats voor Van Nistelrooij!

Op het middenveld moet het anders. Niet zo zeer meer voetballend vermogen (Sneijder en Van der Vaart kunnen best een balletje trappen) maar meer overwicht en controle.

Boulah is niet de speler met het meeste opbouwende vermogen maar dat kun je opvangen met De Jong, Gio en Maduro. Mathijsen heeft ook geen opbouwend vermogen. En toch kiest Bassie hem. Terwijl Mathijsen niet kan verdedigen en ook geen leider is. Boulah is een killer en hij weet een verdediging ook te sturen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Barca op 16-05-2007 23:06:46 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:02:16 #260
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49463076
Ik zou Kuyt wel eens bij oranje achter van Nistelrooij willen zien
pi_49465200
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef Barca het volgende:

[..]
om een lang verhaal kort te maken..
Ik ga een eind met je mee. Alleen zou ik voorlopig toch maar voor het EK 2008 gaan, Davids erbij dus. Schaars en de Zeeuw zijn talenten en kunnen zich ontwikkelen tot topniveau maar zijn dat op dit moment niet. Boateng is wel een speler die de overige spelers goed aanvult met zijn kwaliteiten en speelt al jaren op een goed niveau in Engeland. Wel verrassend maar toch wel logisch. Maduro op dit moment niet maar heb wel vertrouwen dat hij later zijn niveau weer haalt. Zit mentaal volgens mij goed in elkaar en dat soort jongens komt altijd bovendrijven. Toch maar liever Heitinga erbij op het middenveld, doet het daar niet verkeerd vind ik en is ook met corners / vrije trappen een wapen (aanvallend een goede kopper). Over v. Nistelrooij ben je volgens mij te negatief, heeft wel kwaliteiten (ook in Oranje) maar zijn ego zit hem in de weg. Over v. Bommel ben ik het helemaal met je eens. Is door de media zwaar gehyped maar is gewoon een middelmatige speler.
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:15:47 #262
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49468407
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Over v. Bommel ben ik het helemaal met je eens. Is door de media zwaar gehyped maar is gewoon een middelmatige speler.
Hoe goed hij wel of niet is is bedebatteerbaar, maar duidelijk mag zijn dat hij in ieder geval vele malen beter is dan holmaatje landzaat
pi_49469182
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:31 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Seedorf is en was toch altijd een stuk beter dan Cocu.
OMG

Seedorf is een ander type speler.
Seedorf komt wel beter in zijn recht in een ander systeem.
Meer Italiaans
pi_49469216
Bij van basten komt niemand tot zijn recht

Van bommel dook bij PSV de spits in en scoorde
Bij van basten mag de rechter en linker middenvelder dit niet

Van bommel is aanvallend beter dan verdedigend
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:16:30 #265
30220 Barca
pi_49470563
Waar heb ik het over Landzaat? Van Bommel is ook aanvallend een zeer beperkte voetballer. Hij is goed in vallen maar al die komedie levert hem niks op. Een echte Duitser dus.
pi_49470741
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef teamlead het volgende:

laten we dat voor de gein eens doen..

vd Sar lijkt me onomstreden, maar die wil niet mee nu.
Gio: heeft bedankt voor Oranje
Seedorf: yep
v Bommel: volgens mij zwaar overschat, maar goed.. hij wil niet meer onder v Basten spelen
Makaay: in Oranje nooit renderend
v Persie: yep
Robben: geblesseerd en valt wat veel naar mijn smaak.. maar verder yep
v Nistelrooij: yep
Zenden: maakt een goed seizoen door.. zou je kunnen doen

volgens mij ben je dan toch ver klaar. Dat zijn te weinig echte toppers wmb. Misschien is Nederland gewoon niet zo goed als we met z'n allen zouden willen?
Als je het nog is goed leest zeg ik ook niet dat wij zoveel echte toppers hebben. Maar de spelers die het beste presteren horen wel opgeroepen te worden, en daar het systeem aan aangepast. Ik leg ook alleen maar uit dat vrijwel alle Nederlandse spelers tegenwoordig een 4-4-2 systeem spelen. Typ je trouwens nog, Makaay in oranje nooit renderend terwijl dat dus het hele punt is, kies een systeem waarin dat soort spelers wel renderen. Nou hoeft het niet per se om Makaay te gaan, want in een offensievere 4-4-2 renderen v. Nistelrooij en v. Persie bijvoorbeeld beter dan Makaay. Maar je hebt maar een paar spelers dus die wereldtop zijn, zoals jij zegt. Dan ben je toch helemaal gek als je niet in ieder geval zorgt dat die spelers wel renderen? Helemaal als de europese subtoppers en middenmoters die daar achteraan komen ook het best in een 4-4-2 spelen.
quote:
4-4-2 is absoluut gezien de spelers een beter systeem.... maar zijn we alweer vergeten hoe er gereageerd werd toen Dikkie Dik dat wilde gaan spelen?
Toen Dick Advocaat dat wilde spelen had je v.d. Meyde en Robben nog. Maar sowieso, omdat er in het verleden verkeerde reacties op zijn geweest zou je nu maar voor een systeem kiezen dat niet werkt?
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:12:15 #267
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49470848
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 04:16 schreef Barca het volgende:
Waar heb ik het over Landzaat? Van Bommel is ook aanvallend een zeer beperkte voetballer. Hij is goed in vallen maar al die komedie levert hem niks op. Een echte Duitser dus.
wonnen we ook maar zoveel als de echte Duitsers

Nu vind ik van Nistelrooij ook niet zo geslaag spelen; maar hij is al jaren de topscoorder bij zijn ploegen en allleen in het Ned. elftal functioneert hij niet!? Van mij mogen ze met 2 spitsen gaan spelen, want ik heb al jaren geen goede wedstrijd meer van het Nederlands elftal gezien!!!!
pi_49472013
Ik snap het niet zo goed, bijna iedereen zegt dat Van Nistelrooy niet rendeert. Volgens mij was hij voor het WK onomstreden, dus dan zou je denken dat dat niet renderen op het WK is gebaseerd. Een WK zonder klassieke vleugels, maar met (egoïstische) buitenspelers. Niet echt eerlijk, me dunkt. Hij heeft in 54 interlands 28 keer gescoord, is dat onrendabel? .
Kluivert scoorde 40 keer in 79 interlands, een vergelijkbare verhouding.
pi_49475295
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:39 schreef rompompom het volgende:
Ik snap het niet zo goed, bijna iedereen zegt dat Van Nistelrooy niet rendeert. Volgens mij was hij voor het WK onomstreden, dus dan zou je denken dat dat niet renderen op het WK is gebaseerd. Een WK zonder klassieke vleugels, maar met (egoïstische) buitenspelers. Niet echt eerlijk, me dunkt. Hij heeft in 54 interlands 28 keer gescoord, is dat onrendabel? .
Kluivert scoorde 40 keer in 79 interlands, een vergelijkbare verhouding.
De klassieke vleugels hebben we al jaren niet meer (na het afscheid van Overmars). Alhoewel v. Persie het als vleugelspeler niet verkeerd deed. Feit is wel dat v. Nistelrooij het laatste anderhalf jaar zelf ook niet gepresteerd heeft. Deels ook als reden de spelers die om hem heen liepen maar zeker ook deels het niet presteren (ballen van de voet laten springen e.d.). Daarom kon ik v. Basten wel begrijpen dat hij wat anders wilde proberen in de spits (terwijl hij daarvoor een hele tijd het vertrouwen aan RvN had gegegeven). Dat dit nog niet is geworden wat hij hoopte is een tweede. Ik vind het daarom ook ontzettend slap van RvN om dan gelijk af te haken en met allerlei verwijten te komen. Inmiddels is RvN weer op het niveau gekomen van zijn goede tijd bij Manchester en is daarom zeker een aanwinst voor Oranje (basis of niet). De mensen gaan er van uit dat v. Basten zijn excuses zou moeten maken maar ik zou niet weten waarom. Er is er maar een die zijn excuses moet maken en dat is RvN zelf. Doet hij dat niet dan kan hij het wat mij betreft verder wel vergeten in Oranje.
pi_49480320
Ik blijf het toch raar vinden - juist omdat hij vertrouwen in V Nistelrooy leek te hebben - dat door V Basten tijdens 't WK ineens de schuld bijna alleen bij hem werd gelegd. Het leek wel of V Basten dacht: "nu ik V Nistelrooy zoveel vertrouwen heb geschonken (kwalificatie veel gespeeld, opgeroepen ondanks zijn problemen bij ManU en zelfs concurrent Huntelaar die heel goed draaide thuis gelaten) moet hij me minstens de wereldtitel bezorgen en lukt 'm dat niet dan hoef ik 'm niet meer."

Sowieso vreemd om tijdens een toernooi van spits te wisselen (alhoewel het in '88 goed uitpakte), na een jaar kwalificatie en oefenwedstrijden moet je toch wel weten wie je nummer één is (de andere spitsen zijn meer backup voor blessures en/of breekijzer). Helemaal als die 'reservespits' Kuijt heet, want die is qua torinstinct zeker minder dan V Nistelrooy en meevoetballend ook niet beter.
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:02:22 #271
30220 Barca
pi_49481285
Loohcs> Dat Van Basten ondanks het slechte presteren in oranje toch voor Van Nistelrooij koos is inderdaad fout. Dat maakt Van Nistelrooij echter niet de nummer 1 aanvaller voor oranje.

Dat Van Nistelrooij in oranje slecht speelt is niet alleen de schuld van zijn medespelers maar vooral van hemzelf.

rompompom> Je kan wel vergelijken qua doelpunten maar een voetballer is een teamspeler. Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
pi_49481887
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:02 schreef Barca het volgende:

Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
Oranje draait (vooral de laatste tijd) nog slechter zonder hem. Of ben je de laatste wedstrijden van Oranje vergeten, beetje selectief geheugen?

De wedstrijden die werden verloren of gelijkgespeelt onder van basten waren bijna al de wedstrijden waar Van Nistelrooy niet aan meedeed of vroegtijdig werd gewisseld.

[ Bericht 14% gewijzigd door Skwish op 17-05-2007 16:32:21 ]
pi_49483150
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:02 schreef Barca het volgende:
Loohcs> Dat Van Basten ondanks het slechte presteren in oranje toch voor Van Nistelrooij koos is inderdaad fout. Dat maakt Van Nistelrooij echter niet de nummer 1 aanvaller voor oranje.

Dat Van Nistelrooij in oranje slecht speelt is niet alleen de schuld van zijn medespelers maar vooral van hemzelf.

rompompom> Je kan wel vergelijken qua doelpunten maar een voetballer is een teamspeler. Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
Het is onzin om te zeggen dat het meer de schuld van V Nistelrooy. Hij heeft bewezen dat hij veel kwaliteit heeft, maar als hij een mindere periode heeft èn hij moet in een systeem spelen wat hem niet ligt dan is het logisch dat het niet loopt.

Maar wat ik nu al een keer of vijf keer heb gezegd en waar je maar niet op in wil gaan is dat Huntelaar die wel in jouw opstelling staat precies dezelfde soort speler is als V Nistelrooy. Huntelaar is ook goalgetter pur sang die niet supersnel en niet supertechnisch is. Zelfs de arrogantie die jij V Nistelrooy verwijt zag je ook al een beetje bij Huntelaar toen hij dit seizoen bij Ajax op de bank belandde (notabene omdat hij niet goed genoeg meevoetbalde). Hij was zo verstandig om z’n trainer niet in de pers af te vallen, maar de lichaamstaal zei genoeg. Ik denk dat Huntelaar ook wel iemand is die iets van zich zal laten horen als hij na een interland of 40 ineens aan de kant wordt geschoven omdat de trainer een systeem bedenkt waarin de spelers die hij heeft niet renderen.
pi_49484582
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:02 schreef Steve_I. het volgende:
Ik zou Kuyt wel eens bij oranje achter van Nistelrooij willen zien
Jep ik ook, maar dan liever Kuyt en RvN samen als de 2 spitsen. Kuyt die het sleurwerk doet en de gaten trekt en RvN die daar van gebruik maakt. Met Van Persie en/of Sneijder er achter voor de passjes. Wordt dan overigens dus wel een 4-4-2 systeem, maar dat neem ik dan maar voor lief. Vind ik echt wel (minimaal) een experiment waard. Maar ja, RvN in oranje zal wel niet snel gebeuren.
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:05:05 #275
30220 Barca
pi_49484882
Skwish> Volgens mij speelde Van Nistelrooij op het wk. En dat ging belabberd.

Loohcs> Op Huntelaar ben ik al meerdere keren ingegaan. Sja ... als je niet leest.
pi_49485104
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:05 schreef Barca het volgende:

Je begrijpt het weer eens niet (wat overigens wel vaker het geval bij jou is) of je lult je er weer onderuit.
Ik ga verder hier niet meer op in, want dan ik net zo goed tegen een muur lopen praten.
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:38:24 #277
30220 Barca
pi_49485875
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:11 schreef Skwish het volgende:

[..]

Je begrijpt het weer eens niet (wat overigens wel vaker het geval bij jou is) of je lult je er weer onderuit.
Ik ga verder hier niet meer op in, want dan ik net zo goed tegen een muur lopen praten.
Juist ... fijn dat je het dan even uitlegt wat je wel bedoeld.

Van Nistelrooij speelde op het wk gewoon bagger!
pi_49486741
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef Barca het volgende:

[..]

Klopt, hij speelde niet best. Er waren er meerdere overigens. Wat heb jij overigens tegen v. Nistelrooij ? Mijn vriend is het ook niet en is voor mij ook niet altijd eerste keus maar hoe jij hem afschilderd is het een of andere nono die blij mag zijn als hij bij Fc Lutjebroek een basisplek kan bemachtigen.
pi_49486967
quote:

[..]

Laat je overduidelijke haat tegen Van Nistelrooy er eens buiten, en kijk er eens met wat meer realisme en nuance naar.
Bijna alle spelers van Oranje presteerden onder hun niveau op de WK. En welke spits heeft het dan wel goed gedaan onder Van Basten?
pi_49487217
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:05 schreef Barca het volgende:

Loohcs> Op Huntelaar ben ik al meerdere keren ingegaan. Sja ... als je niet leest.
Ik kon dit vinden wat betreft Huntelaar (meevoetballen niet z'n sterkste punt) en een post of 10 daarboven een post waarin je spreekt van voordeel van de twijfel omdat hij nog niet zoveel gespeeld heeft, dus kan ik concluderen dat je het eigenlijk met me eens bent dat als Van Nistelrooy niet zou voldoen de kans groot is dat Huntelaar ook gaat falen? Als dat zo is zijn we toch weer een stuk verder.

Dan heb ik nog dit gevonden met betrekking tot de zogenaamde arrogantie van V Nistelrooy, maar als die er al is zie ik die toch ook zeker bij Huntelaar en die zal niet minder worden naarmate het een 'grotere' speler wordt. En het argument dat Babel en Huntelaar bij Ajax samenspelen hoeft natuurlijk ook niet automatisch te betekenen dat er niet een andere voorhoede speler is die nog een betere 'klik' heeft met een van beide.
pi_49516674
quote:

[..]

Ik geef hem groot gelijk eigenlijk, het enige dat je tot nu toe hebt gedaan is zeggen v. Nistelrooij is slecht hij kan niet meevoetballen. Als iemand andere punten heeft ga je d'r niet op in, maar herhaal je gewoon nog is dat v. Nistelrooij slecht is. Kan me wel voorstellen dat ie het een keer opgeeft.

Maar om er toch nog maar is op in te gaan, Inzaghi, Shevchenko, Adriano, Ronaldo, Morientes, Toni, Trezeguet etc. etc. worden allemaal als topspits gezien, die zie je allemaal pas op het moment dat er afgemaakt moet worden. Die betrekken zich ook niet in het spel verder. Kijk je naar de topspitsen binnen Nederland op het moment, Alves, Huntelaar en Farfan dan staan die eerste 2 sowieso, maar die laatste ook voor een deel er gewoon om die bal d'rin te knikken als het moet. Zijn al die spitsen die ik net noem dan geen teamspelers? v. Nistelrooij werkt en sleurt trouwens ook, maar niet op een manier die in een 4-4-2 past. Zulke spitsen willen de ballen graag in de diepte aangespeeld krijgen. Niet met de rug naar de goal en 2 verdedigers in de nek, maar daarvoor heb je een 4-4-2 systeem nodig. En dan kun je zien bij Real Madrid dat v. Nistelrooij ook best een bal kan aannemen en terugspelen.

Voetbalstats.nl heeft eens gekeken naar de kille cijfers van de spits van Real Madrid onder Marco van Basten tot en met het WK in Duitsland.
Van de 25 interlands die Marco van Basten als bondscoach fungeerde tot en met de interland tegen Portugal speelde Van Nistelrooy 16 wedstrijden. Daarin scoorde hij 10 doelpunten. In zijn laatste vijf interlands scoorde hij overigens drie keer.
In de periode voor Van Basten speelde Van Nistelrooy 38 interlands waarin hij 18 keer doel troef. De cijfers in het ‘Van Basten tijdperk’ zijn voor Van Nistelrooy beduidend beter (1 doelpunt per 1,6 interlands en scoorde hij iedere 120e minuut) dan daarvoor (1 doelpunt per 2,1 interlands en had hij gemiddeld 135 minuten nodig voor iedere treffer).

Is die bullshit dat v. Nistelrooij onder v. Basten niet gepresteerd heeft ook meteen de wereld uit.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:43:37 #282
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49516771
Maar hij speelt nog steeds bagger van nistelrooy is geen topspits EXCELSIOR! daar lopen de toppers
pi_49527662
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:43 schreef Grimm het volgende:
Maar hij speelt nog steeds bagger van nistelrooy is geen topspits EXCELSIOR! daar lopen de toppers
Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.
pi_49530530
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.
Van Basten zou ook eens een ander systeem kunnen proberen, zodat hij niet krampachtig inferieure spelers hoeft te selecteren.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:25:48 #285
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49531761
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ach jonge je weet wel wat ik bedoel toch Kalimero
pi_49532562
We vragen ons voornamelijk waarom Van Basten een slechte coach is, maar waarom zou hij een goede coach zijn? Omdat-ie zelfs amateurs uit de hoofdklasse het idee geeft dat ze in het Nederlands Elftal kunnen komen? Omdat-ie nog maar twee keer heeft verloren? Vanwege z'n verfrissende aanpak? Omdat-ie aantrekkelijk voetbal wil spelen?

Bij z'n aantreden was voor hem één van de belangrijkste dingen dat er dominant en aantrekkelijk voetbal zou worden gespeeld. Als er íets niet gebeurd is, is dat het wel. Werkelijk in geen enkele hele wedstrijd. Daarnaast is er geen rust in de groep, omdat er ten eerste vrijwel elke keer debutanten bij zitten en ten tweede omdat hij zelfs z'n aanvoerder negeerde met betrekking tot het selectiebeleid.

Ook zoiets: al van tevoren zeggen dat het WK 2006 een voorbereiding is op het EK van 2008. Echt, te belachelijk voor woorden, wat mij betreft. Ik weet best dat het een tussengeneratie is, maar om dan zulke onzin uit te kramen. Op het moment van die uitspraken werd het als verfrissend ervaren, maar nu blijkt dat hij nog geen stap verder is met deze groep. En de KNVB staat maar te juichen langs de zijlijn, Dios mio.

En dan is-ie ook nog eens zo halsstarrig om zich vast te klampen aan één systeem. Een systeem waar momenteel de essentiële spelers volledig voor ontbreken. Maar taktische verandering komt in z'n woordenboek niet voor; hij blijft met oogkleppen op denken dat het wel kan. En niemand van z'n technische staf die hem ook maar enige tegengas geeft; die kun je dus ook vervangen door een stel etalagepoppen.

Van Gaal liep het WK mis, maar ik vind dit echt een véél slechtere bondscoach.
pi_49533643
Nog 4 wedstijden dan heeft hij evenveel interlands als bondcoach van NL als Guus Hiddink. Ik heb het gevoel dat Hiddink er een eeuwigheid zat en Marco net komt kijken.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:08:29 #288
30220 Barca
pi_49534865
Nywuob> Dat doe ik al jaren!

Solstice & Loohcs> Ik heb ook gezegd dat van Nistelrooij geen teamspeler is. Een spits staat er voor de doelpunten maar hij moet wel kansen creëren. Zijn ploeggenoten moeten hem ook de kans geven. Bij Van Nistelrooij is geen van beide het geval. Waarom?! Enerzijds omdat hij te statisch is (wat Huntelaar ook is) en anderzijds omdat de ploeg niet in dienst van Van Nistelrooij wil spelen. Voor wat, hoort wat.

Dat ik er niet op in ga is onzin. Wel hou ik vast aan mijn overtuiging. Van Nistelrooij speelt kut in oranje!

Bij Huntelaar zie ik geen arrogantie maar heb hem de laatste tijd ook niet zien spelen.

Er zal misschien een andere spits zijn die nog beter kan samenspelen met Huntelaar of Babel maar ik zou nu niet weten wie. En een duo vormen met Van Nistelrooij? Er zijn zo veel combi's geweest. Allemaal mislukt!
pi_49534871
Doe mij maar:

Van Persie - Van Nistelrooy
---------------Kuyt-------

zaterdag 19 mei 2007 @ 10:18:58 #290
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49534961
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:09 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doe mij maar:

Van Persie - Van Nistelrooy
---------------Kuyt-------

Ik zou voor zoiets gaan.

---------Van Nistelrooy---------------
-----------------Van Persie-----------
Urby-----Sneijder--------Seedorf-------Davids?
Gio------Mathijssen ----- Boula------Kromkamp

Gewoon Europese top, wellicht wat kwetsbaar achterin, maar als je meer scoort dan tegenkrijgt win je ook.
pi_49535080
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik zou voor zoiets gaan.

Gewoon Europese top, wellicht wat kwetsbaar achterin, maar als je meer scoort dan tegenkrijgt win je ook.

Je hebt gelijk, als je Kuyt er achter neerzet, belemmer je Seedorf/Sneijder. Maar moet er geen verdedigende man op het middenveld? Heitinga? En vd Sar natuurlijk op de goal

En nu staan er ook 2 linkspoten op rechts. Robben zou je eventueel nog op linksmidden kunnen zetten, met een verdedigend goede back er achter zodat hij naar voren kan.

Verdediging is nogal zwak lijkt me
pi_49535224
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik zou voor zoiets gaan.

Nee, Kromkamp is aanvallend/opbouwend veel te zwak. Gezien het feit dat de rest van de wereld wél 442 speelt, komt er in ieder geval één kant vrij. Als een tegenstander slim is, laten ze dan Kromkamp vrij.
Ik zou dan eerder met drie man achterin spelen en dan Heitinga voor de verdediging, want op die plek speelt-ie heel goed bij Ajax momenteel. Gewoon de spelverdeler van de tegenstander uitschakelen, dat kan-ie als geen ander.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:41:07 #293
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49535272
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:28 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, als je Kuyt er achter neerzet, belemmer je Seedorf/Sneijder. Maar moet er geen verdedigende man op het middenveld? Heitinga? En vd Sar natuurlijk op de goal

En nu staan er ook 2 linkspoten op rechts. Robben zou je eventueel nog op linksmidden kunnen zetten, met een verdedigend goede back er achter zodat hij naar voren kan.
Ik zit ook een beetje met de rechtshalf, Bommel lijkt me ook niet ideaal. Misschien dat Heitinga daar nog wel eens een goede zou kunnen zijn. Goed voor de balans en met een veel opkomende Kromkamp ( who needs backs in 2007 anyway ) zou hij de verdedigende taken op zich kunnen nemen. Een beetje Gattuso-achtige rol voor hem dus.
Ik denk dat Robben gewoon met van Persie moet vechten voor de plek naast/achter van Nistelrooy/Huntelaar.
Gio en Urby kunnen natuurlijk zo ingewisseld worden, waardoor je veel dynamiek krijgt aan de linkerkant, zolang 1 van de twee z'n verdedigende taken niet verzaakt speel je met 2 rappe halfspelers die prachtig de ruimte voor zich kunnen bespelen. Dit in tegenstelling tot de naar binnen trekkende buitenspelers, waarmee van Basten momenteel speelt, die toch alleen de bal achter zich gespeeld krijgen. Dit haalt alleen maar de snelheid uit het spel.
De enige achilleshiel is centraal achterin, Heitinga zou daar inderdaad goed kunnen, hoewel ik die zoals hierboven staat misschien nog wel liever voor de balans op het middenveld heb. De 2 spelers die er nu staan zijn goed, maar niet geweldig en zeker neit voor de ruimtes die achter Sneijder en Seedorf vallen.

Het elftal wat hierboven staat kan zich mijns inziens met ieder elftal ter Wereld meten, het is een mix van ervaring en talent, de balans is er en de spelers zijn allemaal van topniveau. Hiermee kan Nederland zeker Europees kampioen worden, in tegenstelling tot het Slory, Landzaat team wat nu maar wat aanknooit.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:45:34 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49535335
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:37 schreef rompompom het volgende:

[..]

Nee, Kromkamp is aanvallend/opbouwend veel te zwak. Gezien het feit dat de rest van de wereld wél 442 speelt, komt er in ieder geval één kant vrij. Als een tegenstander slim is, laten ze dan Kromkamp vrij.
Ik zou dan eerder met drie man achterin spelen en dan Heitinga voor de verdediging, want op die plek speelt-ie heel goed bij Ajax momenteel. Gewoon de spelverdeler van de tegenstander uitschakelen, dat kan-ie als geen ander.
Ja, dat zou ook een oplossing zijn, al vind ik 3 verdedigers geen goede oplossing voor deze verdediging. Maldini, Materazzi en Cannavaro zou ik wel met z'n drieen achterin zetten, maar onze achterste linie vind ik daar verdedigend te zwak voor. In mijn systeem is de eindpass dan ook minder voor Kromkamp, maar de 2 halfspelers kunnen de schakel tussen aanval verdediging spelen. Dus laat hen wat minder buitenom gaan en wat meer naar binnen toe en opbouwend, zodat de backs voor de dreiging langs de zijlijn en Sneijder, Seedorf voor het verlengstuk richting van Persie kunnen zorgen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:55:11 #295
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_49536804
@ pfaf: Van der Vaart zit op de bank?? Ik weet, met Sneijder, Seedorf, Van Persie/Robben heb je aanvallend al flink wat lopen.. Toch zou ik voor hem ook ergens een plaats zoeken..

MvB zal ik maar niet op reageren, dat heb ik -tig topics geleden al gedaan.. ieder woord lijkt me er één teveel voor dit selectiebeleid/'management'
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:15:52 #296
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49537344
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
@ pfaf: Van der Vaart zit op de bank?? Ik weet, met Sneijder, Seedorf, Van Persie/Robben heb je aanvallend al flink wat lopen.. Toch zou ik voor hem ook ergens een plaats zoeken..
Vd Vaart is mijn favoriet, maar ik zie eigenlijk geen plek voor hem. Óf hij moet voor van Persie, óf voor Sneijder, maar beide vind ik momenteel beter of constanter. Maargoed, alle dvan Persie en vdVaart zijn redelijk blessuregevoelig, dus een beetje rouleren kan geen kwaad.
Linkshalf zou ook wat voor hem zijn, maar ik zie hem liever centraal en naar voren spelend.
pi_49537696
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Vd Vaart is mijn favoriet, maar ik zie eigenlijk geen plek voor hem. Óf hij moet voor van Persie, óf voor Sneijder, maar beide vind ik momenteel beter of constanter. Maargoed, alle dvan Persie en vdVaart zijn redelijk blessuregevoelig, dus een beetje rouleren kan geen kwaad.
Linkshalf zou ook wat voor hem zijn, maar ik zie hem liever centraal en naar voren spelend.
V.D. Vaart kan overal. .
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:34:44 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49537724
Wellicht is hij de missing link centraal achterin. Dat Marco dat nog niet geprobeerd heeft...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:51:33 #299
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49538145
ik snap niet wat mensen met Sneijder willen, VDV lijkt mij toch een duidelijke eerste keus ipv Sneijder.
pi_49538506
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
ik snap niet wat mensen met Sneijder willen, VDV lijkt mij toch een duidelijke eerste keus ipv Sneijder.
Heb jij in een grot gezeten afgelopen seizoen? Valencia iig niet...
pi_49538527
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
wat heb je inderdaad aan een middenvelder die er slechts 18 inschiet in een seizoen en verder bijna geen techniek heeft-O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')