Lees mijn andere reactie nog eens voor je nog meer van deze onzin uitkraamt. Verder overschat jij mijn liefde voor van Nistelrooy nogal, ik gaf van Basten zelfs gelijk dat hij na de WK Huntelaar de voorkeur gaf.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verbaasd mij niets dat je dat niet weet. Een Robben, v. Persie , Babel zijn dan ook maar simpele voetballers t.o.v. jouw grote god v. Nistelrooy. Zelfs Maradonna is maar een stijve hark t.o.v. v. Nistelrooij.
SO? Ik voetbalde ook hoog en mensen verwachten gewoon te veel, veel druk enzo. Maar ik was ook wat jonger maar iemand als Van Nistelrooy moet er mee om kunnen gaan na al die jaren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:20 schreef Grimm het volgende:
[..]
Weet je ook niet waar je het over hebt dus.
boularhrouz vind ik al vrij royaal van je, maar goed...quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:21 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Van Nistelrooij, Kuyt, Seedorf, Van Persie, Boulahrouz, Robben (,Makaay).
Ik denk niet dat het met vertrouwen te maken heeft, het zijn gewoon niet het type spelers. Dat 4-3-3 intrisiek de beste tactiek is vind ik ook, maar zonder spelers die buitenom de achterlijn halen is het een nutteloos concept en kun je veel meer met 4-4-2 eventueel met zeer aanvallende flankspelers. Dan heb je het voordeel dat de spits niet geisoleerd raakt, iets wat je erg ziet bij Oranje, maar ook bijv bij Ajax vorig seizoen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
Maar dan komt de vraag: waarom hebben die 2 blijkbaar zo weinig vertrouwen in de spelende spitsen dat ze niet (of in iedergeval niet voldoende) afspelen en voor eigen succes gaan?
Dus nu kan Bouma opeens ook niet meer voetballenquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:22 schreef Grimm het volgende:
Die selectie slaat nergens op, Landzaat zit d'r weer bij en Bouma ookdegradatie voetbal in Engeland, waar hebben we 't over
Doe niet zo sarcastisch, je weet donders goed wat-ie bedoelt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verbaasd mij niets dat je dat niet weet. Een Robben, v. Persie , Babel zijn dan ook maar simpele voetballers t.o.v. jouw grote god v. Nistelrooy. Zelfs Maradonna is maar een stijve hark t.o.v. v. Nistelrooij.
Ik denk niet dat het met vertrouwen te maken heeft, maar met het feit dat ze bij hun club wel de vrijheid hebben om zelf te gaan. Van Persie speelt niet eens op die positie bij Arsenal.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
Maar dan komt de vraag: waarom hebben die 2 blijkbaar zo weinig vertrouwen in de spelende spitsen dat ze niet (of in iedergeval niet voldoende) afspelen en voor eigen succes gaan?
Ja idd, laat ons n's tegen italie, frankrijk of een ander dergelijk land voetballen, gaan we weer keihard op onze bek zoals tegen portugal en italie, kunnen jullie eindelijk n's je bek houden met dat domme geouwehoer.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dus nu kan Bouma opeens ook niet meer voetballen
we hebben het over de selectie voor een oefentrip tegen oa. Thailand.....
quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:23 schreef BonJovi het volgende:
[..]
SO? Ik voetbalde ook hoog en mensen verwachten gewoon te veel, veel druk enzo. Maar ik was ook wat jonger maar iemand als Van Nistelrooy moet er mee om kunnen gaan na al die jaren.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:27 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ja idd, laat ons n's tegen italie, frankrijk of een ander dergelijk land voetballen, gaan we weer keihard op onze bek zoals tegen portugal en italie, kunnen jullie eindelijk n's je bek houden met dat domme geouwehoer.
Of vinden jullie gelijke spelen en nipte overwinningen op luxemburg en bulgarije ineens genoeg.
Ow nee ze spelen ineens zo verdedigend dat niemand er door heen komtof nou, Bulgarije heeft ineens wel topspelers hoor
ach hou toch op man.
Klopt, we zitten een beetje met een generatiewisseling momenteel. Daarom zou het juist nuttig zijn om iemand als Van Nistelrooy erbij te hebben, om jongens als Huntelaar en Babel het klappen van de zweep te leren. Of verwacht je dat Vennegoor het ze duidelijk maakt met zijn schat aan ervaring in de Schotse competitie?quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
Natuurlijk: als je de mogelijkheid hebt om je systeem aan te passen, doe je dat. Maar ik zie in Nederland weinig spelers die op het niveau van ManU en Real goed spelen. Als je royaal telt, kom je tot een stuk of 4... dan zul je nog steeds 7 anderen moeten vinden die mee kunnen komen
V.D. Sar hoort zeker ook in dat rijtje. Boula minder, Makaay mag tussen de haken vandaan wat mij betreft.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:21 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Van Nistelrooij, Kuyt, Seedorf, Van Persie, Boulahrouz, Robben (,Makaay).
Dat is waarquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:28 schreef Grimm het volgende:
[..]Voor een lokaal dorp voetballen is wel wat anders dan voor een land.
Trouwens bij Real en Manchester lukt 't 'm wel maar voor het Nederlands elftal nietZoek de verschillen
Ja idd ik begin over italie, ik hoop dat het Nl elftal flink op z'n bek gaat onder van basten, zijn we van die mafkees af.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:29 schreef teamlead het volgende:
[..]er is een voorlopige selectie voor een paar vriendschappelijke wedstrijden tegen thailand enzo en jij begint over Italië?
en voor wat betreft de resultaten: het interesseert mij iig geen ruk hoe goed of slecht ze spelen, zolang ze maar gewoon alle wedstrijden winnen....
Nouja.. daarvoor hebben we al een vd Sar en Seedorf erbij. Bovendien is een Sneijder ook wel zover doorgegroeid dat hij als volwaardig international kan worden aangemerkt. Voor de spits-posities kun je wmb ook wel veilig terugvallen op v Basten zelf. Want wat je ook van hem vindt als trainer, een wereldspits was hij. v Nistelrooij oproepen als "begeleider" bij gebrek aan een beter woord voor jongens als Huntelaar en Babel zou op zich geen slecht idee zijn, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre v Nistelrooij een dergelijke rol zelf ziet zitten. Ik zou me ook best kunnen voorstellen dat hij zich daar nog te goed voor voeltquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:30 schreef rompompom het volgende:
[..]
Klopt, we zitten een beetje met een generatiewisseling momenteel. Daarom zou het juist nuttig zijn om iemand als Van Nistelrooy erbij te hebben, om jongens als Huntelaar en Babel het klappen van de zweep te leren. Of verwacht je dat Vennegoor het ze duidelijk maakt met zijn schat aan ervaring in de Schotse competitie?
vd Sar hoort zeker in dat rijtjequote:[..]
V.D. Sar hoort zeker ook in dat rijtje. Boula minder, Makaay mag tussen de haken vandaan wat mij betreft.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:34 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ja idd ik begin over italie, ik hoop dat het Nl elftal flink op z'n bek gaat onder van basten, zijn we van die mafkees af.
Ze hebben amper tegen degelijke teams gespeeld, en we hebben van die wedstrijden alleen tegen tsjechie gewonnen, de rest hebben we niet gewonnen.
Dus ze winnen niet alle wedstrijden zoals jij beweert
Makaay hoeft van mij ook niet, in 4-3-3 zeker niet, maar zelfs in een 4-4-2 geef ik dan de voorkeur aan de combinatie [v Nistelrooy/Huntelaar]-[Kuijt/van Persie/Robben]quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
vd Sar hoort zeker in dat rijtje
Makaay... ik weet het niet hoor... Bij zijn clubs altijd goed, maar in Oranje nooit overtuigend..
Op welk niveau heb jij gevoetbald dan ? Grote mond over andere maar aan je reacties te lezen ben je ook niet verder gekomen dan het plaatselijke 5e klassertje. Overigens is v. Basten de best presterende coach ooit van NL. elftal (voetbal is inderdaad nog niet denderend). Beetje meer respect graag voor San Marcoquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:34 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ja idd ik begin over italie, ik hoop dat het Nl elftal flink op z'n bek gaat onder van basten, zijn we van die mafkees af.
Ze hebben amper tegen degelijke teams gespeeld, en we hebben van die wedstrijden alleen tegen tsjechie gewonnen, de rest hebben we niet gewonnen.
Dus ze winnen niet alle wedstrijden zoals jij beweert
Van Basten kan over het hedendaagse voetbal als speler natuurlijk weinig melden. Hij heeft in 93-94 (?) voor het laatst gevoetbald. Van Nistelrooy kent de vrijwel alle topverdedigers van het moment vanuit rechtstreekse duels, Van Basten alleen Maldini van de training.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
Nouja.. daarvoor hebben we al een vd Sar en Seedorf erbij. Bovendien is een Sneijder ook wel zover doorgegroeid dat hij als volwaardig international kan worden aangemerkt. Voor de spits-posities kun je wmb ook wel veilig terugvallen op v Basten zelf. Want wat je ook van hem vindt als trainer, een wereldspits was hij. v Nistelrooij oproepen als "begeleider" bij gebrek aan een beter woord voor jongens als Huntelaar en Babel zou op zich geen slecht idee zijn, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre v Nistelrooij een dergelijke rol zelf ziet zitten. Ik zou me ook best kunnen voorstellen dat hij zich daar nog te goed voor voelt
Makaay is nou écht geen oranje spits. Zit perfect op z'n plek in Duitsland, dat is zijn voetbal.quote:[..]
vd Sar hoort zeker in dat rijtje
Makaay... ik weet het niet hoor... Bij zijn clubs altijd goed, maar in Oranje nooit overtuigend..
Nou, er zijn coaches die het beter hebben gedaan op een WK. Die Winst-Verlies-Gelijk-staatjes interesseren me echt geen ene fuck.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op welk niveau heb jij gevoetbald dan ? Grote mond over andere maar aan je reacties te lezen ben je ook niet verder gekomen dan het plaatselijke 5e klassertje. Overigens is v. Basten de best presterende coach ooit van NL. elftal (voetbal is inderdaad nog niet denderend). Beetje meer respect graag voor San Marco![]()
Best presterende ooitquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op welk niveau heb jij gevoetbald dan ? Grote mond over andere maar aan je reacties te lezen ben je ook niet verder gekomen dan het plaatselijke 5e klassertje. Overigens is v. Basten de best presterende coach ooit van NL. elftal (voetbal is inderdaad nog niet denderend). Beetje meer respect graag voor San Marco![]()
Klopt, die resultaten sla ik ook hoger aan. We hadden toen overigens wel beter spelersmateriaal. Maar wat niet is kan nog komen...quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:47 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Best presterende ooit![]()
D'r zijn coaches geweest die het NL-elftal naar een WK halve finale/finales geloosd hebben of naar een Europese titel.
Ook een betere bondscoach. Eentje die een Cruijff aardig in de hand wist te houden. Dat zie ik Marco niet zo gauw doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, die resultaten sla ik ook hoger aan. We hadden toen overigens wel beter spelersmateriaal. Maar wat niet is kan nog komen...
Tel bij die spelers al hun assists van dit seizoen is bij mekaar op, als je op 10 komt is het veel. Of nee nog beter, tel hun redelijke voorzetten is bij mekaar op, kom je nog steeds rond hetzelfde cijfer uit, ik denk dat dat wel genoeg zegt over het niveau van onze "buitenspelers" die eigenlijk gewoon veredelde spitsen zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Makaay is meer zo'n oostblok-spits, die de hele wedstrijd op z'n kans wacht. en het liefst met de ruimte achter de verdedigers speelt. v. Persie en v. Nistelrooij kunnen ook in een kleine ruimte scoren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Makaay hoeft van mij ook niet, in 4-3-3 zeker niet, maar zelfs in een 4-4-2 geef ik dan de voorkeur aan de combinatie [v Nistelrooy/Huntelaar]-[Kuijt/van Persie/Robben]
Van Persie heeft een goede voorzet in zijn benen, is snel en kan een man uitspelen. Kortom, een uitstekende buitenspeler. Al kan hij in de spits ook goed uit de voeten (beste spits die we hebben). Robben en Babel zijn inderdaad andere type's die meer voor eigen succes gaan en een wat mindere voorzet hebben. Maar als je het tactisch goed speelt dan kan je met deze jongens in de basis goed uit de voeten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:53 schreef Solstice het volgende:
[..]
Tel bij die spelers al hun assists van dit seizoen is bij mekaar op, als je op 10 komt is het veel. Of nee nog beter, tel hun redelijke voorzetten is bij mekaar op, kom je nog steeds rond hetzelfde cijfer uit, ik denk dat dat wel genoeg zegt over het niveau van onze "buitenspelers" die eigenlijk gewoon veredelde spitsen zijn.
Maar dan rendeert de spits automatisch niet. en kun je er net zo goed een pop neerzetten...quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Van Persie heeft een goede voorzet in zijn benen, is snel en kan een man uitspelen. Kortom, een uitstekende buitenspeler. Al kan hij in de spits ook goed uit de voeten (beste spits die we hebben). Robben en Babel zijn inderdaad andere type's die meer voor eigen succes gaan en een wat mindere voorzet hebben. Maar als je het tactisch goed speelt dan kan je met deze jongens in de basis goed uit de voeten.
Van Persie is toch echt geen klassieke rechtsbuiten, hoor. Bij Arsenal speelt-ie ook achter Henry, meestal.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Van Persie heeft een goede voorzet in zijn benen, is snel en kan een man uitspelen. Kortom, een uitstekende buitenspeler. Al kan hij in de spits ook goed uit de voeten (beste spits die we hebben). Robben en Babel zijn inderdaad andere type's die meer voor eigen succes gaan en een wat mindere voorzet hebben. Maar als je het tactisch goed speelt dan kan je met deze jongens in de basis goed uit de voeten.
88 is het meest overschatte Nederlands elftal ooitquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:52 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ook een betere bondscoach. Eentje die een Cruijff aardig in de hand wist te houden. Dat zie ik Marco niet zo gauw doen.
Edit: Zoveel beter was het in 1988 nou ook weer niet hoor. In de verdediging stonden wel goeie gasten, maar Van Aerle, was dat nou je van het?
Je moet ook Europees kijken. D'r speelt een Nederlander bij Milan, 1 bij Real Madrid en 1 bij Barcelona. Je hebt er 2 bij Bayern Munchen, 1 bij Arsenal, 2 bij Chelsea, nog 2 bij Liverpool, en 1 bij Man U. Dat zijn toch allemaal topclubs, van die spelers spelen er maar 3/4 geregeld.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
Natuurlijk: als je de mogelijkheid hebt om je systeem aan te passen, doe je dat. Maar ik zie in Nederland weinig spelers die op het niveau van ManU en Real goed spelen. Als je royaal telt, kom je tot een stuk of 4... dan zul je nog steeds 7 anderen moeten vinden die mee kunnen komen
Als je een goede voorzet hebt, en je gebruikt hem niet schiet het nog niet op he. Hij heeft een goeie voorzet vanaf links trouwens. Speel je met hem van rechts krijgt ie nog geen bal fatsoenlijk vanaf de achterlijn voor de goal. Omdat ie puur links is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat AZ ook met buitenspelers speelt, af en toe. Jenner is wel meer een klassieke rechtsbuiten, maar die houdt nog geen hele wedstrijd vol.quote:
Jenner zou er één kunnen zijn, een genaturaliseerde de Mul ook. Zulk soort spelers zoekt v Basten, maargoed zij komen ook te kort om de wereldtop op back te passeren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:16 schreef rompompom het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat AZ ook met buitenspelers speelt, af en toe. Jenner is wel meer een klassieke rechtsbuiten, maar die houdt nog geen hele wedstrijd vol..
Hoe commercieel is een trip met Slory ( wie?quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een selectie voor een commerciele oefentrip naar Azie. Het zou me echt geen reet kunnen boeien wie er mee gaan.
Het kan alleen maar meevallen.
Geld is toch al binnenquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe commercieel is een trip met Slory ( wie?) naar Azië eigenlijk?
Wat heb jij in vredesnaam tegen RVN?quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:23 schreef Barca het volgende:
(Laat hem dat aub niet doen want dan mag hij straks nog weer meedoen. Geen Van Nistelrooij in oranje!)
De man heeft zich in oranje in mijn ogen nooit een teamspeler getoond. Loopt er voor eigen succes en dat haalt hij maar weinig. Van al zijn doelpunten waren de meeste intikkertjes in wedstrijden die al lang beslist waren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat heb jij in vredesnaam tegen RVN?
Precies, Jenner is gewoon te houterig en heeft te weinig afwisseling en snelheid in zijn acties om een goede linksback te passeren. De Mul krijgt fysiek geen poot aan de trapper, als we nou al Belgen moeten gaan naturaliseren wordt het helemaal triest trouwens. Overbodig ook, als je 4/5 spitsen hebt die goed 4-4-2 kunnen spelen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jenner zou er één kunnen zijn, een genaturaliseerde de Mul ook. Zulk soort spelers zoekt v Basten, maargoed zij komen ook te kort om de wereldtop op back te passeren.
We praten nu wel constant over het de aanval van Oranje maar daar ligt het minste probleem voor dit Oranje. Dat is nl. de enige linie waar we wel kwaliteit hebben die op wereldniveau meekan. Ben het met Barca eens dat het middenveld de achilleshiel is van dit Oranje. Om Sneijder kan je niet heen op dit moment en dan wordt het moeilijk om ook een v/d Vaart in de basis op te stellen (hoezeer ik ook een fan van hem ben). Of je zou hem rechtsbuiten moeten opstellen (wat hij niet slecht deed tegen Engeland). Ik ben een voorstander om Davids weer een kans te geven. Speelt weer als vanouds bij Ajax en is een toegevoegde waarde. v. Bommel a.u.b nooit meer selecteren (wat gelukkig ook niet meer gaat gebeuren onder Bassie) en met spelers als Schaars, Seedorf !!, Affelay etc. valt daar best nog wel wat van te maken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:32 schreef Solstice het volgende:
[..]
Precies, Jenner is gewoon te houterig en heeft te weinig afwisseling en snelheid in zijn acties om een goede linksback te passeren. De Mul krijgt fysiek geen poot aan de trapper, als we nou al Belgen moeten gaan naturaliseren wordt het helemaal triest trouwens. Overbodig ook, als je 4/5 spitsen hebt die goed 4-4-2 kunnen spelen.
Weet je dat zeker? Ander betalen ze dadelijk niet als ze de selectie zien.quote:
Was alleen maar om aan te geven welk type spelers van Basten zoekt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:45 schreef rompompom het volgende:
De Mul naturaliseren, omfg.. Volgens mij kan het überhaupt niet, want hij heeft al voor Jong België gespeeld.
Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:31 schreef Barca het volgende:
Met een speler die in clubverband top is heb je niet per definitie een goed team. Internationaal worden wedstrijden beslist op het middenveld. Daar moet de aandacht naar toe. En nee, dat betekent niet dat Sneijder beschermd moet worden!
laten we dat voor de gein eens doen..quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:11 schreef Solstice het volgende:
[..]
Je moet ook Europees kijken. D'r speelt een Nederlander bij Milan, 1 bij Real Madrid en 1 bij Barcelona. Je hebt er 2 bij Bayern Munchen, 1 bij Arsenal, 2 bij Chelsea, nog 2 bij Liverpool, en 1 bij Man U. Dat zijn toch allemaal topclubs, van die spelers spelen er maar 3/4 geregeld.
4-4-2 is absoluut gezien de spelers een beter systeem.... maar zijn we alweer vergeten hoe er gereageerd werd toen Dikkie Dik dat wilde gaan spelen?quote:11 spelers bij topclubs in Europa, lijkt me toch al aardig wat. Dan heb je nog spelers die bij mindere clubs ook 4-4-2 spelen, het hele seizoen of pas de tweede helft van het seizoen geregeld(Ajax). Onder die wat mindere clubs vallen Ajax, AZ, PSV, HSV, Middlesbrough, en vast nog wat clubs die ik vergeet. Kijk je naar die clubs dan valt meteen op dat er bij die clubs maar een 4-3-3 met buitenspelers speelt(af en toe). En dat is Ajax. Kijk je naar de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen, dan zie je ook meteen dat die vrijwel allemaal in een 4-4-2 gespeeld werden. Waarom? Omdat Ajax dus ook geen klasse buitenspelers heeft, ze hebben d'r een jongen staan wiens grootste kwaliteit is dat ie hard kan lopen, maar wiens grootste nadeel is dat ie met beide benen geen bal fatsoenlijk voor kan geven, of het nou uit stilstand of nog belangrijker op snelheid is. En een belgische driekwarter die fysiek niet meekan in de top.
Wat zou dan het meest logisch zijn? Het systeem gaan voetballen waar dus blijkbaar iedereen zich in thuis voelt, of toch lekker 4-3-3 gaan spelen, waardoor een groot deel van de spelers niet tot hun recht komt, en je met buitenspelers zit die geen bal voor krijgen? Dat Nederland geen twintig topspelers heeft klopt, maar dat je dan de topspelers die je hebt het best moet gebruiken lijkt me ook logisch.
Ronaldinho naturaliseren lijkt me de beste optiequote:Barca speelt trouwens ook 4-3-3 maar zonder buitenspelers, puur gebaseerd op individuele kwaliteiten voor iemand daar over begint.
voor wat betreft het middenveld ben ik het grotendeels met je eensquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
We praten nu wel constant over het de aanval van Oranje maar daar ligt het minste probleem voor dit Oranje. Dat is nl. de enige linie waar we wel kwaliteit hebben die op wereldniveau meekan. Ben het met Barca eens dat het middenveld de achilleshiel is van dit Oranje. Om Sneijder kan je niet heen op dit moment en dan wordt het moeilijk om ook een v/d Vaart in de basis op te stellen (hoezeer ik ook een fan van hem ben). Of je zou hem rechtsbuiten moeten opstellen (wat hij niet slecht deed tegen Engeland). Ik ben een voorstander om Davids weer een kans te geven. Speelt weer als vanouds bij Ajax en is een toegevoegde waarde. v. Bommel a.u.b nooit meer selecteren (wat gelukkig ook niet meer gaat gebeuren onder Bassie) en met spelers als Schaars, Seedorf !!, Affelay etc. valt daar best nog wel wat van te maken.
WTF?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef teamlead het volgende:
Kuyt: niet mijn type spits, maar wel effectief.. yep dus
Sowieso hebben we in NL veelal spitsen rondlopen die veel scoren maar zijn het wel spitsen die 'intikkertjes' als goals hebben. Ze lopen er min of meer tegenaan. Een Kluivert kon vaak zelf nog wel 1-2 acties maken en van verder weg 1-2 verdedigers passeren. Echter een Kuyt, Makaay, Van Nistelrooy, Huntelaar etc zijn allemaal spitsen die zo rond de 16 staan en dan het laatste tikje aan de bal geven zo'n 6 meter voor de doellijn.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.
Lijkt me niet onbelangrijk voor een spits om veel te scoren. Maar je hebt wel gelijk w.b. het meevoetballende gedeelte. Kuijt is misschien daarin wel de beste optie maar hij is ook de spits die het minste scoort. Huntelaar is op de goede weg in het meevoetballende gedeelte maar probleem met hem is weer dat hij te traag is. Zo hebben alle spitsen wel wat en begrijp ik het probleem van v. Basten w.b. de spitspositie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Sowieso hebben we in NL veelal spitsen rondlopen die veel scoren maar zijn het wel spitsen die 'intikkertjes' als goals hebben. Ze lopen er min of meer tegenaan. Een Kluivert kon vaak zelf nog wel 1-2 acties maken en van verder weg 1-2 verdedigers passeren. Echter een Kuyt, Makaay, Van Nistelrooy, Huntelaar etc zijn allemaal spitsen die zo rond de 16 staan en dan het laatste tikje aan de bal geven zo'n 6 meter voor de doellijn.
In welk land loopt er wel een briljant meevoetballende spits? Dat zijn er niet veel hoor. Er moet gewoon een killer staan die elke bal die in de zestien op z'n minst op het doel ramt. Dat vind ik bijvoorbeeld geweldig van Koevermans, alle schoten van hem zijn op het doel (of de paalquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Lijkt me niet onbelangrijk voor een spits om veel te scoren. Maar je hebt wel gelijk w.b. het meevoetballende gedeelte. Kuijt is misschien daarin wel de beste optie maar hij is ook de spits die het minste scoort. Huntelaar is op de goede weg in het meevoetballende gedeelte maar probleem met hem is weer dat hij te traag is. Zo hebben alle spitsen wel wat en begrijp ik het probleem van v. Basten w.b. de spitspositie.
We hebben genoeg killers. De spitsen die ik noemde zijn spitsen die zo'n beetje overal veel scoren (alleen Kuyt mag nog wel wat harder gaan).quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:32 schreef rompompom het volgende:
[..]
In welk land loopt er wel een briljant meevoetballende spits? Dat zijn er niet veel hoor. Er moet gewoon een killer staan die elke bal die in de zestien op z'n minst op het doel ramt. Dat vind ik bijvoorbeeld geweldig van Koevermans, alle schoten van hem zijn op het doel (of de paal). Laat het verdelen van het spel over aan mensen als Seedorf en Sneijder.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:30 schreef rompompom het volgende:
[..]
V.D. Sar hoort zeker ook in dat rijtje. Boula minder, Makaay mag tussen de haken vandaan wat mij betreft.
Ik bedoelde eigenlijk ook dat Makaay er helemaal niet bijhoort, maar dat was inderdaad een beetje onduidelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:17 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ik had al zo het idee dat ik er eentje vergat
Makaay... tjah... heeft toch bij oranje niet echt overtuigd, en ik heb toch liever Kuyt of Van Nistelrooij er in...
Boulahrouz.... tja, opbouwend enzo misschien wat minder, maar ik vind het een echte bikkel, en een topverdediger....
Sneijder is het best in een systeem met de punt naar voren. Dan heeft hij echter wel een Davids naast zich nodig. Prima, Edgar kan nog een paar jaar mee. Maar het wk 2010?quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.
Ik ga een eind met je mee. Alleen zou ik voorlopig toch maar voor het EK 2008 gaan, Davids erbij dus. Schaars en de Zeeuw zijn talenten en kunnen zich ontwikkelen tot topniveau maar zijn dat op dit moment niet. Boateng is wel een speler die de overige spelers goed aanvult met zijn kwaliteiten en speelt al jaren op een goed niveau in Engeland. Wel verrassend maar toch wel logisch. Maduro op dit moment niet maar heb wel vertrouwen dat hij later zijn niveau weer haalt. Zit mentaal volgens mij goed in elkaar en dat soort jongens komt altijd bovendrijven. Toch maar liever Heitinga erbij op het middenveld, doet het daar niet verkeerd vind ik en is ook met corners / vrije trappen een wapen (aanvallend een goede kopper). Over v. Nistelrooij ben je volgens mij te negatief, heeft wel kwaliteiten (ook in Oranje) maar zijn ego zit hem in de weg. Over v. Bommel ben ik het helemaal met je eens. Is door de media zwaar gehyped maar is gewoon een middelmatige speler.quote:
Hoe goed hij wel of niet is is bedebatteerbaar, maar duidelijk mag zijn dat hij in ieder geval vele malen beter is danquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Over v. Bommel ben ik het helemaal met je eens. Is door de media zwaar gehyped maar is gewoon een middelmatige speler.
OMGquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:31 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Seedorf is en was toch altijd een stuk beter dan Cocu.![]()
Als je het nog is goed leest zeg ik ook niet dat wij zoveel echte toppers hebben. Maar de spelers die het beste presteren horen wel opgeroepen te worden, en daar het systeem aan aangepast. Ik leg ook alleen maar uit dat vrijwel alle Nederlandse spelers tegenwoordig een 4-4-2 systeem spelen. Typ je trouwens nog, Makaay in oranje nooit renderend terwijl dat dus het hele punt is, kies een systeem waarin dat soort spelers wel renderen. Nou hoeft het niet per se om Makaay te gaan, want in een offensievere 4-4-2 renderen v. Nistelrooij en v. Persie bijvoorbeeld beter dan Makaay. Maar je hebt maar een paar spelers dus die wereldtop zijn, zoals jij zegt. Dan ben je toch helemaal gek als je niet in ieder geval zorgt dat die spelers wel renderen? Helemaal als de europese subtoppers en middenmoters die daar achteraan komen ook het best in een 4-4-2 spelen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef teamlead het volgende:
laten we dat voor de gein eens doen..
vd Sar lijkt me onomstreden, maar die wil niet mee nu.
Gio: heeft bedankt voor Oranje
Seedorf: yep
v Bommel: volgens mij zwaar overschat, maar goed.. hij wil niet meer onder v Basten spelen
Makaay: in Oranje nooit renderend
v Persie: yep
Robben: geblesseerd en valt wat veel naar mijn smaak.. maar verder yep
Kuyt: niet mijn type spits, maar wel effectief.. yep dus
v Nistelrooij: yep
Zenden: maakt een goed seizoen door.. zou je kunnen doen
volgens mij ben je dan toch ver klaar. Dat zijn te weinig echte toppers wmb. Misschien is Nederland gewoon niet zo goed als we met z'n allen zouden willen?
Toen Dick Advocaat dat wilde spelen had je v.d. Meyde en Robben nog. Maar sowieso, omdat er in het verleden verkeerde reacties op zijn geweest zou je nu maar voor een systeem kiezen dat niet werkt?quote:4-4-2 is absoluut gezien de spelers een beter systeem.... maar zijn we alweer vergeten hoe er gereageerd werd toen Dikkie Dik dat wilde gaan spelen?
wonnen we ook maar zoveel als de echte Duitsersquote:Op donderdag 17 mei 2007 04:16 schreef Barca het volgende:
Waar heb ik het over Landzaat? Van Bommel is ook aanvallend een zeer beperkte voetballer. Hij is goed in vallen maar al die komedie levert hem niks op. Een echte Duitser dus.
De klassieke vleugels hebben we al jaren niet meer (na het afscheid van Overmars). Alhoewel v. Persie het als vleugelspeler niet verkeerd deed. Feit is wel dat v. Nistelrooij het laatste anderhalf jaar zelf ook niet gepresteerd heeft. Deels ook als reden de spelers die om hem heen liepen maar zeker ook deels het niet presteren (ballen van de voet laten springen e.d.). Daarom kon ik v. Basten wel begrijpen dat hij wat anders wilde proberen in de spits (terwijl hij daarvoor een hele tijd het vertrouwen aan RvN had gegegeven). Dat dit nog niet is geworden wat hij hoopte is een tweede. Ik vind het daarom ook ontzettend slap van RvN om dan gelijk af te haken en met allerlei verwijten te komen. Inmiddels is RvN weer op het niveau gekomen van zijn goede tijd bij Manchester en is daarom zeker een aanwinst voor Oranje (basis of niet). De mensen gaan er van uit dat v. Basten zijn excuses zou moeten maken maar ik zou niet weten waarom. Er is er maar een die zijn excuses moet maken en dat is RvN zelf. Doet hij dat niet dan kan hij het wat mij betreft verder wel vergeten in Oranje.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:39 schreef rompompom het volgende:
Ik snap het niet zo goed, bijna iedereen zegt dat Van Nistelrooy niet rendeert. Volgens mij was hij voor het WK onomstreden, dus dan zou je denken dat dat niet renderen op het WK is gebaseerd. Een WK zonder klassieke vleugels, maar met (egoïstische) buitenspelers. Niet echt eerlijk, me dunkt. Hij heeft in 54 interlands 28 keer gescoord, is dat onrendabel?.
Kluivert scoorde 40 keer in 79 interlands, een vergelijkbare verhouding.
Oranje draait (vooral de laatste tijd) nog slechter zonder hem. Of ben je de laatste wedstrijden van Oranje vergeten, beetje selectief geheugen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:02 schreef Barca het volgende:
Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
Het is onzin om te zeggen dat het meer de schuld van V Nistelrooy. Hij heeft bewezen dat hij veel kwaliteit heeft, maar als hij een mindere periode heeft èn hij moet in een systeem spelen wat hem niet ligt dan is het logisch dat het niet loopt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:02 schreef Barca het volgende:
Loohcs> Dat Van Basten ondanks het slechte presteren in oranje toch voor Van Nistelrooij koos is inderdaad fout. Dat maakt Van Nistelrooij echter niet de nummer 1 aanvaller voor oranje.
Dat Van Nistelrooij in oranje slecht speelt is niet alleen de schuld van zijn medespelers maar vooral van hemzelf.
rompompom> Je kan wel vergelijken qua doelpunten maar een voetballer is een teamspeler. Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
Jep ik ook, maar dan liever Kuyt en RvN samen als de 2 spitsen. Kuyt die het sleurwerk doet en de gaten trekt en RvN die daar van gebruik maakt. Met Van Persie en/of Sneijder er achter voor de passjes. Wordt dan overigens dus wel een 4-4-2 systeem, maar dat neem ik dan maar voor lief. Vind ik echt wel (minimaal) een experiment waard. Maar ja, RvN in oranje zal wel niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:02 schreef Steve_I. het volgende:
Ik zou Kuyt wel eens bij oranje achter van Nistelrooij willen zien
quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:05 schreef Barca het volgende:
Skwish> Volgens mij speelde Van Nistelrooij op het wk. En dat ging belabberd.
Juist ... fijn dat je het dan even uitlegt wat je wel bedoeld.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:11 schreef Skwish het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je begrijpt het weer eens niet (wat overigens wel vaker het geval bij jou is) of je lult je er weer onderuit.
Ik ga verder hier niet meer op in, want dan ik net zo goed tegen een muur lopen praten.
Klopt, hij speelde niet best. Er waren er meerdere overigens. Wat heb jij overigens tegen v. Nistelrooij ? Mijn vriend is het ook niet en is voor mij ook niet altijd eerste keus maar hoe jij hem afschilderd is het een of andere nono die blij mag zijn als hij bij Fc Lutjebroek een basisplek kan bemachtigen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Juist ... fijn dat je het dan even uitlegt wat je wel bedoeld.
Van Nistelrooij speelde op het wk gewoon bagger!
Laat je overduidelijke haat tegen Van Nistelrooy er eens buiten, en kijk er eens met wat meer realisme en nuance naar.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik kon dit vinden wat betreft Huntelaar (meevoetballen niet z'n sterkste punt) en een post of 10 daarboven een post waarin je spreekt van voordeel van de twijfel omdat hij nog niet zoveel gespeeld heeft, dus kan ik concluderen dat je het eigenlijk met me eens bent dat als Van Nistelrooy niet zou voldoen de kans groot is dat Huntelaar ook gaat falen? Als dat zo is zijn we toch weer een stuk verder.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:05 schreef Barca het volgende:
Skwish> Volgens mij speelde Van Nistelrooij op het wk. En dat ging belabberd.
Loohcs> Op Huntelaar ben ik al meerdere keren ingegaan. Sja ... als je niet leest.
Ik geef hem groot gelijk eigenlijk, het enige dat je tot nu toe hebt gedaan is zeggen v. Nistelrooij is slecht hij kan niet meevoetballen. Als iemand andere punten heeft ga je d'r niet op in, maar herhaal je gewoon nog is dat v. Nistelrooij slecht is. Kan me wel voorstellen dat ie het een keer opgeeft.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:43 schreef Grimm het volgende:
Maar hij speelt nog steeds baggervan nistelrooy is geen topspits
EXCELSIOR! daar lopen de toppers
Van Basten zou ook eens een ander systeem kunnen proberen, zodat hij niet krampachtig inferieure spelers hoeft te selecteren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.
Ach jonge je weet wel wat ik bedoel tochquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.
Ik zou voor zoiets gaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:09 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doe mij maar:
Van Persie - Van Nistelrooy
---------------Kuyt-------
![]()
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zou voor zoiets gaan.
---------Van Nistelrooy---------------
-----------------Van Persie-----------
Urby-----Sneijder--------Seedorf-------Davids?
Gio------Mathijssen ----- Boula------Kromkamp
Gewoon Europese top, wellicht wat kwetsbaar achterin, maar als je meer scoort dan tegenkrijgt win je ook.
Nee, Kromkamp is aanvallend/opbouwend veel te zwak. Gezien het feit dat de rest van de wereld wél 442 speelt, komt er in ieder geval één kant vrij. Als een tegenstander slim is, laten ze dan Kromkamp vrij.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zou voor zoiets gaan.
---------Van Nistelrooy---------------
-----------------Van Persie-----------
Urby-----Sneijder--------Seedorf-------Davids?
Gio------Mathijssen ----- Boula------Kromkamp
Gewoon Europese top, wellicht wat kwetsbaar achterin, maar als je meer scoort dan tegenkrijgt win je ook.
Ik zit ook een beetje met de rechtshalf, Bommel lijkt me ook niet ideaal. Misschien dat Heitinga daar nog wel eens een goede zou kunnen zijn. Goed voor de balans en met een veel opkomende Kromkamp ( who needs backs in 2007 anyway ) zou hij de verdedigende taken op zich kunnen nemen. Een beetje Gattuso-achtige rol voor hem dus.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als je Kuyt er achter neerzet, belemmer je Seedorf/Sneijder. Maar moet er geen verdedigende man op het middenveld? Heitinga? En vd Sar natuurlijk op de goal![]()
En nu staan er ook 2 linkspoten op rechts. Robben zou je eventueel nog op linksmidden kunnen zetten, met een verdedigend goede back er achter zodat hij naar voren kan.
Ja, dat zou ook een oplossing zijn, al vind ik 3 verdedigers geen goede oplossing voor deze verdediging. Maldini, Materazzi en Cannavaro zou ik wel met z'n drieen achterin zetten, maar onze achterste linie vind ik daar verdedigend te zwak voor. In mijn systeem is de eindpass dan ook minder voor Kromkamp, maar de 2 halfspelers kunnen de schakel tussen aanval verdediging spelen. Dus laat hen wat minder buitenom gaan en wat meer naar binnen toe en opbouwend, zodat de backs voor de dreiging langs de zijlijn en Sneijder, Seedorf voor het verlengstuk richting van Persie kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:37 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nee, Kromkamp is aanvallend/opbouwend veel te zwak. Gezien het feit dat de rest van de wereld wél 442 speelt, komt er in ieder geval één kant vrij. Als een tegenstander slim is, laten ze dan Kromkamp vrij.
Ik zou dan eerder met drie man achterin spelen en dan Heitinga voor de verdediging, want op die plek speelt-ie heel goed bij Ajax momenteel. Gewoon de spelverdeler van de tegenstander uitschakelen, dat kan-ie als geen ander.
Vd Vaart is mijn favoriet, maar ik zie eigenlijk geen plek voor hem. Óf hij moet voor van Persie, óf voor Sneijder, maar beide vind ik momenteel beter of constanter. Maargoed, alle dvan Persie en vdVaart zijn redelijk blessuregevoelig, dus een beetje rouleren kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
@ pfaf: Van der Vaart zit op de bank?? Ik weet, met Sneijder, Seedorf, Van Persie/Robben heb je aanvallend al flink wat lopen.. Toch zou ik voor hem ook ergens een plaats zoeken..
V.D. Vaart kan overal.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Vd Vaart is mijn favoriet, maar ik zie eigenlijk geen plek voor hem. Óf hij moet voor van Persie, óf voor Sneijder, maar beide vind ik momenteel beter of constanter. Maargoed, alle dvan Persie en vdVaart zijn redelijk blessuregevoelig, dus een beetje rouleren kan geen kwaad.
Linkshalf zou ook wat voor hem zijn, maar ik zie hem liever centraal en naar voren spelend.
Heb jij in een grot gezeten afgelopen seizoen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
ik snap niet wat mensen met Sneijder willen, VDV lijkt mij toch een duidelijke eerste keus ipv Sneijder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |