abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49446339
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.
Sowieso hebben we in NL veelal spitsen rondlopen die veel scoren maar zijn het wel spitsen die 'intikkertjes' als goals hebben. Ze lopen er min of meer tegenaan. Een Kluivert kon vaak zelf nog wel 1-2 acties maken en van verder weg 1-2 verdedigers passeren. Echter een Kuyt, Makaay, Van Nistelrooy, Huntelaar etc zijn allemaal spitsen die zo rond de 16 staan en dan het laatste tikje aan de bal geven zo'n 6 meter voor de doellijn.
pi_49446964
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:56 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Sowieso hebben we in NL veelal spitsen rondlopen die veel scoren maar zijn het wel spitsen die 'intikkertjes' als goals hebben. Ze lopen er min of meer tegenaan. Een Kluivert kon vaak zelf nog wel 1-2 acties maken en van verder weg 1-2 verdedigers passeren. Echter een Kuyt, Makaay, Van Nistelrooy, Huntelaar etc zijn allemaal spitsen die zo rond de 16 staan en dan het laatste tikje aan de bal geven zo'n 6 meter voor de doellijn.
Lijkt me niet onbelangrijk voor een spits om veel te scoren. Maar je hebt wel gelijk w.b. het meevoetballende gedeelte. Kuijt is misschien daarin wel de beste optie maar hij is ook de spits die het minste scoort. Huntelaar is op de goede weg in het meevoetballende gedeelte maar probleem met hem is weer dat hij te traag is. Zo hebben alle spitsen wel wat en begrijp ik het probleem van v. Basten w.b. de spitspositie.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_49447828
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:11 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Lijkt me niet onbelangrijk voor een spits om veel te scoren. Maar je hebt wel gelijk w.b. het meevoetballende gedeelte. Kuijt is misschien daarin wel de beste optie maar hij is ook de spits die het minste scoort. Huntelaar is op de goede weg in het meevoetballende gedeelte maar probleem met hem is weer dat hij te traag is. Zo hebben alle spitsen wel wat en begrijp ik het probleem van v. Basten w.b. de spitspositie.
In welk land loopt er wel een briljant meevoetballende spits? Dat zijn er niet veel hoor. Er moet gewoon een killer staan die elke bal die in de zestien op z'n minst op het doel ramt. Dat vind ik bijvoorbeeld geweldig van Koevermans, alle schoten van hem zijn op het doel (of de paal ). Laat het verdelen van het spel over aan mensen als Seedorf en Sneijder.
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:46:46 #254
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49448447
Een voetballende spits is ook een belachelijk idee. Een idee dat bij Ajax stelselmatig spitsen met killersinstinct de vernieling in helpt en er middelmatige aanvallers van maakt: Huntelaar, Ibrahimovic, etc. Anderen voetballen wel, de spits staat er alleen om te scoren.
pi_49448527
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:32 schreef rompompom het volgende:

[..]

In welk land loopt er wel een briljant meevoetballende spits? Dat zijn er niet veel hoor. Er moet gewoon een killer staan die elke bal die in de zestien op z'n minst op het doel ramt. Dat vind ik bijvoorbeeld geweldig van Koevermans, alle schoten van hem zijn op het doel (of de paal ). Laat het verdelen van het spel over aan mensen als Seedorf en Sneijder.
We hebben genoeg killers. De spitsen die ik noemde zijn spitsen die zo'n beetje overal veel scoren (alleen Kuyt mag nog wel wat harder gaan).

Echter kunnen die spitsen alleen maar scoren als die bal bij hen in de buurt komt, ze komen die bal niet zelf halen, daar zijn ze slecht in en dat is hun taak simpelweg niet.

In een 4-3-3 systeem weten we dat we te weinig of geen slechte voetballers hebben om de spits in het centrum genoeg te bedienen.
In een 4-4-2 kan Van Basten lekker uitzoeken wel spits hij gebruikt. Persoonlijk zou het mij geen hol uitmaken of Van Nistelrooij of Huntelaar er staat met een ander naast zich.
Denk dat het inderdaad, zoals eerder gezegd door iemand, belangrijk is wie achter deze spitsen staan. Dat middenveld moet vooral werken voor die spitsen. Controleren en zo ver optrekken naar voren dat men een 1-2 aan kan gaan met de spitsen of een enkele voorzet/pass voldoende is voor de spits(en) om aan te nemen en schieten of meteen die bal er in te lopen.
Probleem bij Oranje wil nog wel eens zijn dat buitenspelers of middenvelders iets teveel willen en voor eigen succes gaan. Waarmee ze vaak niet scoren maar ook nog eens een goede kans voor de spits(en) om zeep helpen als ze gewoon netjes hadden voorgegeven.
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:17:11 #256
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49449602
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:30 schreef rompompom het volgende:

[..]

V.D. Sar hoort zeker ook in dat rijtje. Boula minder, Makaay mag tussen de haken vandaan wat mij betreft.
Ik had al zo het idee dat ik er eentje vergat
Makaay... tjah... heeft toch bij oranje niet echt overtuigd, en ik heb toch liever Kuyt of Van Nistelrooij er in...
Boulahrouz.... tja, opbouwend enzo misschien wat minder, maar ik vind het een echte bikkel, en een topverdediger....
pi_49451670
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:17 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

Ik had al zo het idee dat ik er eentje vergat
Makaay... tjah... heeft toch bij oranje niet echt overtuigd, en ik heb toch liever Kuyt of Van Nistelrooij er in...
Boulahrouz.... tja, opbouwend enzo misschien wat minder, maar ik vind het een echte bikkel, en een topverdediger....
Ik bedoelde eigenlijk ook dat Makaay er helemaal niet bijhoort, maar dat was inderdaad een beetje onduidelijk. . Als Boulahrouz wat meer speelt kan hij er bij komen, maar nu krijgt hij veel te weinig minuten.
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:31:27 #258
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49454140
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:03 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

Cocu
Seedorf is en was toch altijd een stuk beter dan Cocu.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:50:14 #259
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_49462498
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Je zegt terecht dat het grootste probleem van Oranje het middenveld is. Dat is juist ook een van de oorzaken dat Van Nistelrooy minder presteerde. Hij kreeg geen enkele steun. Niet van buitenspelers en niet van aanvallende middenvelders. Van Basten zette Sneijder met de punt naar achteren, waardoor Van Nistelrooy steeds in gevecht moest met twee centrumverdedigers. Kuijt en Huntelaar hebben het ook slecht gedaan in de spits, dat ligt echt niet alleen van Van Nistelrooy.
Sneijder is het best in een systeem met de punt naar voren. Dan heeft hij echter wel een Davids naast zich nodig. Prima, Edgar kan nog een paar jaar mee. Maar het wk 2010?

Trouwens ... in een systeem met de punt naar voren zou ik kiezen voor Seedorf ipv Sneijder.

Van Nistelrooij heeft ook gespeeld in ploegen waarin de punt wel naar voren stond (vorige coaches) en ook toen was het niets dan prutswerk.

Het is jammer dat Kluivert al jaren niet meer de topper is van weleer. Huntelaar moet nog veel leren maar is nu wel een betere teamspeler dan Van Nistelrooij.

Laat de conclusie echter duidelijk zijn: oranje moet 3 - 5 - 2 spelen.

Over de combi Van der Vaart - Sneijder ... dat kan wel maar ... Raf hoort op links en niet op rechts. Wesley kan centraal en op rechts spelen maar hij is voor oranje niet de beste keuze voor het middenveld vind ik.

Centraal: zoals gezegd daar vind ik Seedorf een betere optie. Meer een leider, fysiek sterker, meer ervaring.

Rechts: wie wil je dan centraal? Ik denk dat dat maar een persoon kan zijn: Seedorf! (En niet die overschatte Van Bommel!) Seedorf heeft echter niets aan Raf op links en Wesley op rechts.

Raf en Wesley zijn creatief maar toch niet van het niveau Kaka. Clarence heeft types als Davids naast en achter zich nodig.

Ik kan daarom slechts tot de volgende opstelling (ook met het oog op 2010) komen: Stekelenburg, N. de Jong, Boulahrouz, Gio, De Zeeuw, Maduro, Boateng, Seedorf, Schaars, Van Persie / Huntelaar en Robben / Babel.

Een spits staat er om te scoren maar hij moet wel aanspeelbaar zijn! Dat is Van Nistelrooij niet. Een spits is onderdeel van een ploeg. Je kiest niet voor de beste spelers maar voor het beste team. Derhalve geen plaats voor Van Nistelrooij!

Op het middenveld moet het anders. Niet zo zeer meer voetballend vermogen (Sneijder en Van der Vaart kunnen best een balletje trappen) maar meer overwicht en controle.

Boulah is niet de speler met het meeste opbouwende vermogen maar dat kun je opvangen met De Jong, Gio en Maduro. Mathijsen heeft ook geen opbouwend vermogen. En toch kiest Bassie hem. Terwijl Mathijsen niet kan verdedigen en ook geen leider is. Boulah is een killer en hij weet een verdediging ook te sturen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Barca op 16-05-2007 23:06:46 ]
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:02:16 #260
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49463076
Ik zou Kuyt wel eens bij oranje achter van Nistelrooij willen zien
pi_49465200
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef Barca het volgende:

[..]
om een lang verhaal kort te maken..
Ik ga een eind met je mee. Alleen zou ik voorlopig toch maar voor het EK 2008 gaan, Davids erbij dus. Schaars en de Zeeuw zijn talenten en kunnen zich ontwikkelen tot topniveau maar zijn dat op dit moment niet. Boateng is wel een speler die de overige spelers goed aanvult met zijn kwaliteiten en speelt al jaren op een goed niveau in Engeland. Wel verrassend maar toch wel logisch. Maduro op dit moment niet maar heb wel vertrouwen dat hij later zijn niveau weer haalt. Zit mentaal volgens mij goed in elkaar en dat soort jongens komt altijd bovendrijven. Toch maar liever Heitinga erbij op het middenveld, doet het daar niet verkeerd vind ik en is ook met corners / vrije trappen een wapen (aanvallend een goede kopper). Over v. Nistelrooij ben je volgens mij te negatief, heeft wel kwaliteiten (ook in Oranje) maar zijn ego zit hem in de weg. Over v. Bommel ben ik het helemaal met je eens. Is door de media zwaar gehyped maar is gewoon een middelmatige speler.
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:15:47 #262
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49468407
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Over v. Bommel ben ik het helemaal met je eens. Is door de media zwaar gehyped maar is gewoon een middelmatige speler.
Hoe goed hij wel of niet is is bedebatteerbaar, maar duidelijk mag zijn dat hij in ieder geval vele malen beter is dan holmaatje landzaat
pi_49469182
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:31 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Seedorf is en was toch altijd een stuk beter dan Cocu.
OMG

Seedorf is een ander type speler.
Seedorf komt wel beter in zijn recht in een ander systeem.
Meer Italiaans
pi_49469216
Bij van basten komt niemand tot zijn recht

Van bommel dook bij PSV de spits in en scoorde
Bij van basten mag de rechter en linker middenvelder dit niet

Van bommel is aanvallend beter dan verdedigend
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:16:30 #265
30220 Barca
pi_49470563
Waar heb ik het over Landzaat? Van Bommel is ook aanvallend een zeer beperkte voetballer. Hij is goed in vallen maar al die komedie levert hem niks op. Een echte Duitser dus.
pi_49470741
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:00 schreef teamlead het volgende:

laten we dat voor de gein eens doen..

vd Sar lijkt me onomstreden, maar die wil niet mee nu.
Gio: heeft bedankt voor Oranje
Seedorf: yep
v Bommel: volgens mij zwaar overschat, maar goed.. hij wil niet meer onder v Basten spelen
Makaay: in Oranje nooit renderend
v Persie: yep
Robben: geblesseerd en valt wat veel naar mijn smaak.. maar verder yep
Kuyt: niet mijn type spits, maar wel effectief.. yep dus
v Nistelrooij: yep
Zenden: maakt een goed seizoen door.. zou je kunnen doen

volgens mij ben je dan toch ver klaar. Dat zijn te weinig echte toppers wmb. Misschien is Nederland gewoon niet zo goed als we met z'n allen zouden willen?
Als je het nog is goed leest zeg ik ook niet dat wij zoveel echte toppers hebben. Maar de spelers die het beste presteren horen wel opgeroepen te worden, en daar het systeem aan aangepast. Ik leg ook alleen maar uit dat vrijwel alle Nederlandse spelers tegenwoordig een 4-4-2 systeem spelen. Typ je trouwens nog, Makaay in oranje nooit renderend terwijl dat dus het hele punt is, kies een systeem waarin dat soort spelers wel renderen. Nou hoeft het niet per se om Makaay te gaan, want in een offensievere 4-4-2 renderen v. Nistelrooij en v. Persie bijvoorbeeld beter dan Makaay. Maar je hebt maar een paar spelers dus die wereldtop zijn, zoals jij zegt. Dan ben je toch helemaal gek als je niet in ieder geval zorgt dat die spelers wel renderen? Helemaal als de europese subtoppers en middenmoters die daar achteraan komen ook het best in een 4-4-2 spelen.
quote:
4-4-2 is absoluut gezien de spelers een beter systeem.... maar zijn we alweer vergeten hoe er gereageerd werd toen Dikkie Dik dat wilde gaan spelen?
Toen Dick Advocaat dat wilde spelen had je v.d. Meyde en Robben nog. Maar sowieso, omdat er in het verleden verkeerde reacties op zijn geweest zou je nu maar voor een systeem kiezen dat niet werkt?
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:12:15 #267
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49470848
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 04:16 schreef Barca het volgende:
Waar heb ik het over Landzaat? Van Bommel is ook aanvallend een zeer beperkte voetballer. Hij is goed in vallen maar al die komedie levert hem niks op. Een echte Duitser dus.
wonnen we ook maar zoveel als de echte Duitsers

Nu vind ik van Nistelrooij ook niet zo geslaag spelen; maar hij is al jaren de topscoorder bij zijn ploegen en allleen in het Ned. elftal functioneert hij niet!? Van mij mogen ze met 2 spitsen gaan spelen, want ik heb al jaren geen goede wedstrijd meer van het Nederlands elftal gezien!!!!
pi_49472013
Ik snap het niet zo goed, bijna iedereen zegt dat Van Nistelrooy niet rendeert. Volgens mij was hij voor het WK onomstreden, dus dan zou je denken dat dat niet renderen op het WK is gebaseerd. Een WK zonder klassieke vleugels, maar met (egoïstische) buitenspelers. Niet echt eerlijk, me dunkt. Hij heeft in 54 interlands 28 keer gescoord, is dat onrendabel? .
Kluivert scoorde 40 keer in 79 interlands, een vergelijkbare verhouding.
pi_49475295
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:39 schreef rompompom het volgende:
Ik snap het niet zo goed, bijna iedereen zegt dat Van Nistelrooy niet rendeert. Volgens mij was hij voor het WK onomstreden, dus dan zou je denken dat dat niet renderen op het WK is gebaseerd. Een WK zonder klassieke vleugels, maar met (egoïstische) buitenspelers. Niet echt eerlijk, me dunkt. Hij heeft in 54 interlands 28 keer gescoord, is dat onrendabel? .
Kluivert scoorde 40 keer in 79 interlands, een vergelijkbare verhouding.
De klassieke vleugels hebben we al jaren niet meer (na het afscheid van Overmars). Alhoewel v. Persie het als vleugelspeler niet verkeerd deed. Feit is wel dat v. Nistelrooij het laatste anderhalf jaar zelf ook niet gepresteerd heeft. Deels ook als reden de spelers die om hem heen liepen maar zeker ook deels het niet presteren (ballen van de voet laten springen e.d.). Daarom kon ik v. Basten wel begrijpen dat hij wat anders wilde proberen in de spits (terwijl hij daarvoor een hele tijd het vertrouwen aan RvN had gegegeven). Dat dit nog niet is geworden wat hij hoopte is een tweede. Ik vind het daarom ook ontzettend slap van RvN om dan gelijk af te haken en met allerlei verwijten te komen. Inmiddels is RvN weer op het niveau gekomen van zijn goede tijd bij Manchester en is daarom zeker een aanwinst voor Oranje (basis of niet). De mensen gaan er van uit dat v. Basten zijn excuses zou moeten maken maar ik zou niet weten waarom. Er is er maar een die zijn excuses moet maken en dat is RvN zelf. Doet hij dat niet dan kan hij het wat mij betreft verder wel vergeten in Oranje.
pi_49480320
Ik blijf het toch raar vinden - juist omdat hij vertrouwen in V Nistelrooy leek te hebben - dat door V Basten tijdens 't WK ineens de schuld bijna alleen bij hem werd gelegd. Het leek wel of V Basten dacht: "nu ik V Nistelrooy zoveel vertrouwen heb geschonken (kwalificatie veel gespeeld, opgeroepen ondanks zijn problemen bij ManU en zelfs concurrent Huntelaar die heel goed draaide thuis gelaten) moet hij me minstens de wereldtitel bezorgen en lukt 'm dat niet dan hoef ik 'm niet meer."

Sowieso vreemd om tijdens een toernooi van spits te wisselen (alhoewel het in '88 goed uitpakte), na een jaar kwalificatie en oefenwedstrijden moet je toch wel weten wie je nummer één is (de andere spitsen zijn meer backup voor blessures en/of breekijzer). Helemaal als die 'reservespits' Kuijt heet, want die is qua torinstinct zeker minder dan V Nistelrooy en meevoetballend ook niet beter.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:02:22 #271
30220 Barca
pi_49481285
Loohcs> Dat Van Basten ondanks het slechte presteren in oranje toch voor Van Nistelrooij koos is inderdaad fout. Dat maakt Van Nistelrooij echter niet de nummer 1 aanvaller voor oranje.

Dat Van Nistelrooij in oranje slecht speelt is niet alleen de schuld van zijn medespelers maar vooral van hemzelf.

rompompom> Je kan wel vergelijken qua doelpunten maar een voetballer is een teamspeler. Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
pi_49481887
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:02 schreef Barca het volgende:

Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
Oranje draait (vooral de laatste tijd) nog slechter zonder hem. Of ben je de laatste wedstrijden van Oranje vergeten, beetje selectief geheugen?

De wedstrijden die werden verloren of gelijkgespeelt onder van basten waren bijna al de wedstrijden waar Van Nistelrooy niet aan meedeed of vroegtijdig werd gewisseld.

[ Bericht 14% gewijzigd door Skwish op 17-05-2007 16:32:21 ]
pi_49483150
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:02 schreef Barca het volgende:
Loohcs> Dat Van Basten ondanks het slechte presteren in oranje toch voor Van Nistelrooij koos is inderdaad fout. Dat maakt Van Nistelrooij echter niet de nummer 1 aanvaller voor oranje.

Dat Van Nistelrooij in oranje slecht speelt is niet alleen de schuld van zijn medespelers maar vooral van hemzelf.

rompompom> Je kan wel vergelijken qua doelpunten maar een voetballer is een teamspeler. Dan gelden niet alleen de doelpunten die hij zelf maakt maar telt zeker ook mee hoe het team draait met een speler. Oranje draait slecht met Van Nistelrooij.
Het is onzin om te zeggen dat het meer de schuld van V Nistelrooy. Hij heeft bewezen dat hij veel kwaliteit heeft, maar als hij een mindere periode heeft èn hij moet in een systeem spelen wat hem niet ligt dan is het logisch dat het niet loopt.

Maar wat ik nu al een keer of vijf keer heb gezegd en waar je maar niet op in wil gaan is dat Huntelaar die wel in jouw opstelling staat precies dezelfde soort speler is als V Nistelrooy. Huntelaar is ook goalgetter pur sang die niet supersnel en niet supertechnisch is. Zelfs de arrogantie die jij V Nistelrooy verwijt zag je ook al een beetje bij Huntelaar toen hij dit seizoen bij Ajax op de bank belandde (notabene omdat hij niet goed genoeg meevoetbalde). Hij was zo verstandig om z’n trainer niet in de pers af te vallen, maar de lichaamstaal zei genoeg. Ik denk dat Huntelaar ook wel iemand is die iets van zich zal laten horen als hij na een interland of 40 ineens aan de kant wordt geschoven omdat de trainer een systeem bedenkt waarin de spelers die hij heeft niet renderen.
pi_49484582
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:02 schreef Steve_I. het volgende:
Ik zou Kuyt wel eens bij oranje achter van Nistelrooij willen zien
Jep ik ook, maar dan liever Kuyt en RvN samen als de 2 spitsen. Kuyt die het sleurwerk doet en de gaten trekt en RvN die daar van gebruik maakt. Met Van Persie en/of Sneijder er achter voor de passjes. Wordt dan overigens dus wel een 4-4-2 systeem, maar dat neem ik dan maar voor lief. Vind ik echt wel (minimaal) een experiment waard. Maar ja, RvN in oranje zal wel niet snel gebeuren.
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:05:05 #275
30220 Barca
pi_49484882
Skwish> Volgens mij speelde Van Nistelrooij op het wk. En dat ging belabberd.

Loohcs> Op Huntelaar ben ik al meerdere keren ingegaan. Sja ... als je niet leest.
pi_49485104
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:05 schreef Barca het volgende:

Je begrijpt het weer eens niet (wat overigens wel vaker het geval bij jou is) of je lult je er weer onderuit.
Ik ga verder hier niet meer op in, want dan ik net zo goed tegen een muur lopen praten.
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:38:24 #277
30220 Barca
pi_49485875
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:11 schreef Skwish het volgende:

[..]

Je begrijpt het weer eens niet (wat overigens wel vaker het geval bij jou is) of je lult je er weer onderuit.
Ik ga verder hier niet meer op in, want dan ik net zo goed tegen een muur lopen praten.
Juist ... fijn dat je het dan even uitlegt wat je wel bedoeld.

Van Nistelrooij speelde op het wk gewoon bagger!
pi_49486741
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef Barca het volgende:

[..]

Klopt, hij speelde niet best. Er waren er meerdere overigens. Wat heb jij overigens tegen v. Nistelrooij ? Mijn vriend is het ook niet en is voor mij ook niet altijd eerste keus maar hoe jij hem afschilderd is het een of andere nono die blij mag zijn als hij bij Fc Lutjebroek een basisplek kan bemachtigen.
pi_49486967
quote:

[..]

Laat je overduidelijke haat tegen Van Nistelrooy er eens buiten, en kijk er eens met wat meer realisme en nuance naar.
Bijna alle spelers van Oranje presteerden onder hun niveau op de WK. En welke spits heeft het dan wel goed gedaan onder Van Basten?
pi_49487217
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:05 schreef Barca het volgende:

Loohcs> Op Huntelaar ben ik al meerdere keren ingegaan. Sja ... als je niet leest.
Ik kon dit vinden wat betreft Huntelaar (meevoetballen niet z'n sterkste punt) en een post of 10 daarboven een post waarin je spreekt van voordeel van de twijfel omdat hij nog niet zoveel gespeeld heeft, dus kan ik concluderen dat je het eigenlijk met me eens bent dat als Van Nistelrooy niet zou voldoen de kans groot is dat Huntelaar ook gaat falen? Als dat zo is zijn we toch weer een stuk verder.

Dan heb ik nog dit gevonden met betrekking tot de zogenaamde arrogantie van V Nistelrooy, maar als die er al is zie ik die toch ook zeker bij Huntelaar en die zal niet minder worden naarmate het een 'grotere' speler wordt. En het argument dat Babel en Huntelaar bij Ajax samenspelen hoeft natuurlijk ook niet automatisch te betekenen dat er niet een andere voorhoede speler is die nog een betere 'klik' heeft met een van beide.
pi_49516674
quote:

[..]

Ik geef hem groot gelijk eigenlijk, het enige dat je tot nu toe hebt gedaan is zeggen v. Nistelrooij is slecht hij kan niet meevoetballen. Als iemand andere punten heeft ga je d'r niet op in, maar herhaal je gewoon nog is dat v. Nistelrooij slecht is. Kan me wel voorstellen dat ie het een keer opgeeft.

Maar om er toch nog maar is op in te gaan, Inzaghi, Shevchenko, Adriano, Ronaldo, Morientes, Toni, Trezeguet etc. etc. worden allemaal als topspits gezien, die zie je allemaal pas op het moment dat er afgemaakt moet worden. Die betrekken zich ook niet in het spel verder. Kijk je naar de topspitsen binnen Nederland op het moment, Alves, Huntelaar en Farfan dan staan die eerste 2 sowieso, maar die laatste ook voor een deel er gewoon om die bal d'rin te knikken als het moet. Zijn al die spitsen die ik net noem dan geen teamspelers? v. Nistelrooij werkt en sleurt trouwens ook, maar niet op een manier die in een 4-4-2 past. Zulke spitsen willen de ballen graag in de diepte aangespeeld krijgen. Niet met de rug naar de goal en 2 verdedigers in de nek, maar daarvoor heb je een 4-4-2 systeem nodig. En dan kun je zien bij Real Madrid dat v. Nistelrooij ook best een bal kan aannemen en terugspelen.

Voetbalstats.nl heeft eens gekeken naar de kille cijfers van de spits van Real Madrid onder Marco van Basten tot en met het WK in Duitsland.
Van de 25 interlands die Marco van Basten als bondscoach fungeerde tot en met de interland tegen Portugal speelde Van Nistelrooy 16 wedstrijden. Daarin scoorde hij 10 doelpunten. In zijn laatste vijf interlands scoorde hij overigens drie keer.
In de periode voor Van Basten speelde Van Nistelrooy 38 interlands waarin hij 18 keer doel troef. De cijfers in het ‘Van Basten tijdperk’ zijn voor Van Nistelrooy beduidend beter (1 doelpunt per 1,6 interlands en scoorde hij iedere 120e minuut) dan daarvoor (1 doelpunt per 2,1 interlands en had hij gemiddeld 135 minuten nodig voor iedere treffer).

Is die bullshit dat v. Nistelrooij onder v. Basten niet gepresteerd heeft ook meteen de wereld uit.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:43:37 #282
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49516771
Maar hij speelt nog steeds bagger van nistelrooy is geen topspits EXCELSIOR! daar lopen de toppers
pi_49527662
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:43 schreef Grimm het volgende:
Maar hij speelt nog steeds bagger van nistelrooy is geen topspits EXCELSIOR! daar lopen de toppers
Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.
pi_49530530
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Nogmaals, Slory is een buitenspeler dus is helemaal niet geslecteerd voor de positie van v. Nistelrooij. Dus vergelijking slaat als een tang op een varken. Maar ja, altijd leuk v. Basten bashen.
Van Basten zou ook eens een ander systeem kunnen proberen, zodat hij niet krampachtig inferieure spelers hoeft te selecteren.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:25:48 #285
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49531761
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ach jonge je weet wel wat ik bedoel toch Kalimero
pi_49532562
We vragen ons voornamelijk waarom Van Basten een slechte coach is, maar waarom zou hij een goede coach zijn? Omdat-ie zelfs amateurs uit de hoofdklasse het idee geeft dat ze in het Nederlands Elftal kunnen komen? Omdat-ie nog maar twee keer heeft verloren? Vanwege z'n verfrissende aanpak? Omdat-ie aantrekkelijk voetbal wil spelen?

Bij z'n aantreden was voor hem één van de belangrijkste dingen dat er dominant en aantrekkelijk voetbal zou worden gespeeld. Als er íets niet gebeurd is, is dat het wel. Werkelijk in geen enkele hele wedstrijd. Daarnaast is er geen rust in de groep, omdat er ten eerste vrijwel elke keer debutanten bij zitten en ten tweede omdat hij zelfs z'n aanvoerder negeerde met betrekking tot het selectiebeleid.

Ook zoiets: al van tevoren zeggen dat het WK 2006 een voorbereiding is op het EK van 2008. Echt, te belachelijk voor woorden, wat mij betreft. Ik weet best dat het een tussengeneratie is, maar om dan zulke onzin uit te kramen. Op het moment van die uitspraken werd het als verfrissend ervaren, maar nu blijkt dat hij nog geen stap verder is met deze groep. En de KNVB staat maar te juichen langs de zijlijn, Dios mio.

En dan is-ie ook nog eens zo halsstarrig om zich vast te klampen aan één systeem. Een systeem waar momenteel de essentiële spelers volledig voor ontbreken. Maar taktische verandering komt in z'n woordenboek niet voor; hij blijft met oogkleppen op denken dat het wel kan. En niemand van z'n technische staf die hem ook maar enige tegengas geeft; die kun je dus ook vervangen door een stel etalagepoppen.

Van Gaal liep het WK mis, maar ik vind dit echt een véél slechtere bondscoach.
pi_49533643
Nog 4 wedstijden dan heeft hij evenveel interlands als bondcoach van NL als Guus Hiddink. Ik heb het gevoel dat Hiddink er een eeuwigheid zat en Marco net komt kijken.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:08:29 #288
30220 Barca
pi_49534865
Nywuob> Dat doe ik al jaren!

Solstice & Loohcs> Ik heb ook gezegd dat van Nistelrooij geen teamspeler is. Een spits staat er voor de doelpunten maar hij moet wel kansen creëren. Zijn ploeggenoten moeten hem ook de kans geven. Bij Van Nistelrooij is geen van beide het geval. Waarom?! Enerzijds omdat hij te statisch is (wat Huntelaar ook is) en anderzijds omdat de ploeg niet in dienst van Van Nistelrooij wil spelen. Voor wat, hoort wat.

Dat ik er niet op in ga is onzin. Wel hou ik vast aan mijn overtuiging. Van Nistelrooij speelt kut in oranje!

Bij Huntelaar zie ik geen arrogantie maar heb hem de laatste tijd ook niet zien spelen.

Er zal misschien een andere spits zijn die nog beter kan samenspelen met Huntelaar of Babel maar ik zou nu niet weten wie. En een duo vormen met Van Nistelrooij? Er zijn zo veel combi's geweest. Allemaal mislukt!
pi_49534871
Doe mij maar:

Van Persie - Van Nistelrooy
---------------Kuyt-------

zaterdag 19 mei 2007 @ 10:18:58 #290
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49534961
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:09 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doe mij maar:

Van Persie - Van Nistelrooy
---------------Kuyt-------

Ik zou voor zoiets gaan.

---------Van Nistelrooy---------------
-----------------Van Persie-----------
Urby-----Sneijder--------Seedorf-------Davids?
Gio------Mathijssen ----- Boula------Kromkamp

Gewoon Europese top, wellicht wat kwetsbaar achterin, maar als je meer scoort dan tegenkrijgt win je ook.
pi_49535080
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik zou voor zoiets gaan.

Gewoon Europese top, wellicht wat kwetsbaar achterin, maar als je meer scoort dan tegenkrijgt win je ook.

Je hebt gelijk, als je Kuyt er achter neerzet, belemmer je Seedorf/Sneijder. Maar moet er geen verdedigende man op het middenveld? Heitinga? En vd Sar natuurlijk op de goal

En nu staan er ook 2 linkspoten op rechts. Robben zou je eventueel nog op linksmidden kunnen zetten, met een verdedigend goede back er achter zodat hij naar voren kan.

Verdediging is nogal zwak lijkt me
pi_49535224
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik zou voor zoiets gaan.

Nee, Kromkamp is aanvallend/opbouwend veel te zwak. Gezien het feit dat de rest van de wereld wél 442 speelt, komt er in ieder geval één kant vrij. Als een tegenstander slim is, laten ze dan Kromkamp vrij.
Ik zou dan eerder met drie man achterin spelen en dan Heitinga voor de verdediging, want op die plek speelt-ie heel goed bij Ajax momenteel. Gewoon de spelverdeler van de tegenstander uitschakelen, dat kan-ie als geen ander.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:41:07 #293
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49535272
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:28 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, als je Kuyt er achter neerzet, belemmer je Seedorf/Sneijder. Maar moet er geen verdedigende man op het middenveld? Heitinga? En vd Sar natuurlijk op de goal

En nu staan er ook 2 linkspoten op rechts. Robben zou je eventueel nog op linksmidden kunnen zetten, met een verdedigend goede back er achter zodat hij naar voren kan.
Ik zit ook een beetje met de rechtshalf, Bommel lijkt me ook niet ideaal. Misschien dat Heitinga daar nog wel eens een goede zou kunnen zijn. Goed voor de balans en met een veel opkomende Kromkamp ( who needs backs in 2007 anyway ) zou hij de verdedigende taken op zich kunnen nemen. Een beetje Gattuso-achtige rol voor hem dus.
Ik denk dat Robben gewoon met van Persie moet vechten voor de plek naast/achter van Nistelrooy/Huntelaar.
Gio en Urby kunnen natuurlijk zo ingewisseld worden, waardoor je veel dynamiek krijgt aan de linkerkant, zolang 1 van de twee z'n verdedigende taken niet verzaakt speel je met 2 rappe halfspelers die prachtig de ruimte voor zich kunnen bespelen. Dit in tegenstelling tot de naar binnen trekkende buitenspelers, waarmee van Basten momenteel speelt, die toch alleen de bal achter zich gespeeld krijgen. Dit haalt alleen maar de snelheid uit het spel.
De enige achilleshiel is centraal achterin, Heitinga zou daar inderdaad goed kunnen, hoewel ik die zoals hierboven staat misschien nog wel liever voor de balans op het middenveld heb. De 2 spelers die er nu staan zijn goed, maar niet geweldig en zeker neit voor de ruimtes die achter Sneijder en Seedorf vallen.

Het elftal wat hierboven staat kan zich mijns inziens met ieder elftal ter Wereld meten, het is een mix van ervaring en talent, de balans is er en de spelers zijn allemaal van topniveau. Hiermee kan Nederland zeker Europees kampioen worden, in tegenstelling tot het Slory, Landzaat team wat nu maar wat aanknooit.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:45:34 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49535335
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:37 schreef rompompom het volgende:

[..]

Nee, Kromkamp is aanvallend/opbouwend veel te zwak. Gezien het feit dat de rest van de wereld wél 442 speelt, komt er in ieder geval één kant vrij. Als een tegenstander slim is, laten ze dan Kromkamp vrij.
Ik zou dan eerder met drie man achterin spelen en dan Heitinga voor de verdediging, want op die plek speelt-ie heel goed bij Ajax momenteel. Gewoon de spelverdeler van de tegenstander uitschakelen, dat kan-ie als geen ander.
Ja, dat zou ook een oplossing zijn, al vind ik 3 verdedigers geen goede oplossing voor deze verdediging. Maldini, Materazzi en Cannavaro zou ik wel met z'n drieen achterin zetten, maar onze achterste linie vind ik daar verdedigend te zwak voor. In mijn systeem is de eindpass dan ook minder voor Kromkamp, maar de 2 halfspelers kunnen de schakel tussen aanval verdediging spelen. Dus laat hen wat minder buitenom gaan en wat meer naar binnen toe en opbouwend, zodat de backs voor de dreiging langs de zijlijn en Sneijder, Seedorf voor het verlengstuk richting van Persie kunnen zorgen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:55:11 #295
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_49536804
@ pfaf: Van der Vaart zit op de bank?? Ik weet, met Sneijder, Seedorf, Van Persie/Robben heb je aanvallend al flink wat lopen.. Toch zou ik voor hem ook ergens een plaats zoeken..

MvB zal ik maar niet op reageren, dat heb ik -tig topics geleden al gedaan.. ieder woord lijkt me er één teveel voor dit selectiebeleid/'management'
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:15:52 #296
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49537344
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
@ pfaf: Van der Vaart zit op de bank?? Ik weet, met Sneijder, Seedorf, Van Persie/Robben heb je aanvallend al flink wat lopen.. Toch zou ik voor hem ook ergens een plaats zoeken..
Vd Vaart is mijn favoriet, maar ik zie eigenlijk geen plek voor hem. Óf hij moet voor van Persie, óf voor Sneijder, maar beide vind ik momenteel beter of constanter. Maargoed, alle dvan Persie en vdVaart zijn redelijk blessuregevoelig, dus een beetje rouleren kan geen kwaad.
Linkshalf zou ook wat voor hem zijn, maar ik zie hem liever centraal en naar voren spelend.
pi_49537696
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Vd Vaart is mijn favoriet, maar ik zie eigenlijk geen plek voor hem. Óf hij moet voor van Persie, óf voor Sneijder, maar beide vind ik momenteel beter of constanter. Maargoed, alle dvan Persie en vdVaart zijn redelijk blessuregevoelig, dus een beetje rouleren kan geen kwaad.
Linkshalf zou ook wat voor hem zijn, maar ik zie hem liever centraal en naar voren spelend.
V.D. Vaart kan overal. .
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:34:44 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49537724
Wellicht is hij de missing link centraal achterin. Dat Marco dat nog niet geprobeerd heeft...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:51:33 #299
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49538145
ik snap niet wat mensen met Sneijder willen, VDV lijkt mij toch een duidelijke eerste keus ipv Sneijder.
pi_49538506
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
ik snap niet wat mensen met Sneijder willen, VDV lijkt mij toch een duidelijke eerste keus ipv Sneijder.
Heb jij in een grot gezeten afgelopen seizoen? Valencia iig niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')