abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48841961

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok! Dieetclub #155.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Gesloten topics
In Slank de zomer in # 66 staat een mooi overzicht naar alle eerdere topics

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de zomer in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

[ Bericht 12% gewijzigd door Tangarine op 29-04-2007 16:56:47 ]
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48841997
heel veel drinken
  zondag 29 april 2007 @ 16:55:34 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48842135
Ik neem aan dat Maarten de linkjes ook nog even post? .

Ik heb ook de hele dag op het balkon gezeten met een boek. Boek is uit, dus net even gedoucht. Ga zo even koken en dan weer op het balkon zitten met een nieuw boek .
Niet meer actief op Fok!
pi_48842215
quote:
Op zondag 29 april 2007 16:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik neem aan dat Maarten de linkjes ook nog even post? .

Ik heb ook de hele dag op het balkon gezeten met een boek. Boek is uit, dus net even gedoucht. Ga zo even koken en dan weer op het balkon zitten met een nieuw boek .
jajaja ik was nog bezig
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48842222
ik ben ook weer in een nieuw boek begonnen
moeten we het niet eigenlijk over hebben wat we gegeten hebben
  zondag 29 april 2007 @ 17:01:54 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48842369
nee hoor, ik praat over alles waar ik over wil praten . Er komt toch nooit een LIF-modje langs hier .

Maar goed, ik heb niet veel bijzonders op: vanochtend yoghurt met cruesli, vanmiddag twee boterhammen met aardbeien en twee crackers met een plak kaas. De kaas smaakte overigens nergens naar. Verder een appel en een liter water en er gaat zometeen een banaan door mijn kip kerrie .
Niet meer actief op Fok!
pi_48842438
wat voor kaas was het dan?

ik heb vandaag twee croissantjes op en twee harde broodjes met kaas en hagelslag
  zondag 29 april 2007 @ 17:11:33 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48842732
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:03 schreef Miss_S het volgende:
wat voor kaas was het dan?

ik heb vandaag twee croissantjes op en twee harde broodjes met kaas en hagelslag
gewoon 30 + van Maaslander (de 45 % minder vet-variant). Ik weet niet. Het smaakte gewoon niet. Ik heb gisteren ook een fles vruchtensap gekocht en wonder boven wonder is de dop er nog niet af geweest .
Niet meer actief op Fok!
pi_48842808
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

gewoon 30 + van Maaslander (de 45 % minder vet-variant). Ik weet niet. Het smaakte gewoon niet. Ik heb gisteren ook een fles vruchtensap gekocht en wonder boven wonder is de dop er nog niet af geweest .
komt ook door de warmte denk ik
dan drink ik tenminste het liefste gewoon water
pi_48842825
ik heb vanmorgen mn laatste yoghurt gehad met mn laatste cruesli, tussen de middag mn laatste twee appels, en nu ben ik bezig met pasta met champignons... meer eetbaars heb ik niet in huis (vergeten boodschappen te doen gister... )
pi_48843244
Deel 68 alweer, ik doe al bijna 20 delen mee!

Hiero gaat het wel aardig, maar ik ben de komende dagen bij mijn ouders of bij mijn vriend. Weerstand bieden aan de verleidingen dus... Tot nu toe gaat het aardig, maar af en toe wel snaaimomenten. Dan ben ik liever op mijn kamer in Amsterdam. Het drinken gaat hier goed, behalve vandaag...
Zit nu lekker aan de koffie met hazelnootsmaak .

Ik pas mijn werkbroek weer, die me vorige zomer al te strak zat, maar nu (bijna) goed past . En ik woog bij mijn ouders opeens maar 63 kilo, maar die weegschaal klopt niet met mijn eigen weegschaal.

Net als meerdere mensen had ik van de week door de hitte veel minder honger. Het is hier vandaag alleen niet zo heel warm meer....
pi_48843586
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:26 schreef Plukie86 het volgende:
Deel 68 alweer, ik doe al bijna 20 delen mee!
Heb ook even gekeken en ik ben erbij sinds deel 46. dat was 5 februari, we gaan dus best snel met de topics, 22 in nog geen 3 maanden!
pi_48843670
Ha,ha, Maarten, ik zie nu pas dat jouw avatar een soort eland moet voorstellen, ik dacht altijd dat het een gebraden kippetje was (je ziet het; waar het hart van vol is.....)
pi_48844041
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:01 schreef Viking84 het volgende:
nee hoor, ik praat over alles waar ik over wil praten . Er komt toch nooit een LIF-modje langs hier .
Er is ooit met de LIF-modjes afgesproken dat ik een oogje in het zeil houd. Maar ik vind alles goed, dus ik weet niet of ze dat bedoelden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48844106
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:42 schreef conleche het volgende:
Ha,ha, Maarten, ik zie nu pas dat jouw avatar een soort eland moet voorstellen, ik dacht altijd dat het een gebraden kippetje was (je ziet het; waar het hart van vol is.....)
lol

Ik kwam hem een keer tegen op een website, en vond hem wel grappig, hoewel het niet echt bij me past ofzo... ik moet nog een keer zelf een mooie maken...
pi_48844303
Ashlee is al 2.7 kilo kwijt succes ermee en rel ze!
  zondag 29 april 2007 @ 18:06:05 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48844355
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:57 schreef Tangarine het volgende:

[..]

lol

Ik kwam hem een keer tegen op een website, en vond hem wel grappig, hoewel het niet echt bij me past ofzo... ik moet nog een keer zelf een mooie maken...
. Ik dacht ook dat het een gebraden kippetje was . Zo mijn eten is weer op.
Nu zit ik met een flesje water .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 april 2007 @ 18:06:38 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48844376
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:04 schreef Ashlee het volgende:
post je het ook even zodra ze er weer aan zitten? .
Niet meer actief op Fok!
pi_48844699
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:04 schreef Ashlee het volgende:
succes ermee inderdaad
pi_48845467
Wat was er ook weer met Ashlee? En waarom moeten we rellen?

@ Saskia: Ik heb ook het jurkje besteld (en nog een paar andere dingetjes ) De enige maat die er nog was was maat L. Dus die heb ik maar genomen, welke maat heb jij?
pi_48845655
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:52 schreef conleche het volgende:
Wat was er ook weer met Ashlee? En waarom moeten we rellen?

@ Saskia: Ik heb ook het jurkje besteld (en nog een paar andere dingetjes ) De enige maat die er nog was was maat L. Dus die heb ik maar genomen, welke maat heb jij?
ik heb XL
dus het kan zijn dat de L wel groot voor je is....

en Ashlee eet gewoon niet en daardoor valt ze af
pi_48847816
Vandaag voor het eerst in bikini, en nog wel op het strand! Toch wel even wennen ... je kunt duidelijk zien dat ik vorig jaar toch wat minder dikke benen en buik had ... maar het zag er nog wel acceptabel uit

Oeh wel leuk om te horen: had een nieuw shirtje aan, best strak, en je zag heel duidelijk mn taille. Mijn schoonmama zei spontaan dat ze 'jaloers' was op mijn slanke taille (ja die is ook wel dun, het vet zit juist onder mn kont en op mn bovenbenen xD)

Ik moet vaker naar mn vriend gaan Als ik bij hem ben, eet ik bijna niets meer (geen tijd voor ), ga ik in ieder geval niet snoepen en heb ik ook tijdenlang daarna geen last van een hongergevoel ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_48849906
ik heb echt veelste veel gegeten vandaag
pi_48850749
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:38 schreef Miss_S het volgende:
ik heb echt veelste veel gegeten vandaag
Wat dan?

Over het jurkje: ik denk niet dat L te groot is, volgens mij valt dat bij Esprit als een 40, dus dat moet wel kloppen en mijn taille is bv groter dan die van jou (77 cm) Zo te zien zijn mijn borstomvang en heupen wel iets smaller, maar zoveel scheelt dat niet. Als het binnen is dan maak ik ook wel een foto, als ie tenminste leuk staat.
pi_48850801
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat dan?

Over het jurkje: ik denk niet dat L te groot is, volgens mij valt dat bij Esprit als een 40, dus dat moet wel kloppen en mijn taille is bv groter dan die van jou (77 cm) Zo te zien zijn mijn borstomvang en heupen wel iets smaller, maar zoveel scheelt dat niet. Als het binnen is dan maak ik ook wel een foto, als ie tenminste leuk staat.
ben idd benieuwd hoe het jou staat

en ik met eten.....tja eerst dus over dag 2 croissantjes en 2 harde broodjes
toen bami met ijs daarna
toen een yoghurt ijsje en crackers en kaas
en ook nog zo'n mini zakje chips

[ Bericht 3% gewijzigd door Miss_S op 29-04-2007 22:17:15 ]
pi_48851271
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ben idd benieuwd hoe het jou staat

en ik met eten.....tja eerst dus over dag 2 croissantjes en 2 harde broodjes
toen bami met ijs daarna
toen een yoghurt ijsje en crackers en kaas
en ook nog zo'n mini zakje chips
Nou dat is idd een beetje veel, maar als je het bij die 500 cal. dag optelt en door 2 deelt, dan zit je weer goed. Balansdag de andere kant op, zo moet je vandaag maar beschouwen dan!
pi_48851310
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Nou dat is idd een beetje veel, maar als je het bij die 500 cal. dag optelt en door 2 deelt, dan zit je weer goed. Balansdag de andere kant op, zo moet je vandaag maar beschouwen dan!
ja ik zal er ook wel niet van aankomen
maar ja wel een beetje stom
  maandag 30 april 2007 @ 07:29:18 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48858035
Zo, ik ben weer bijna terug waar ik was met mijn gewicht . Ik voel het ook meteen aan mijn buik. Die voelde zo opgezet de laatste dagen en nu is hij een stuk platter. Had dus toch iets met vocht te maken, denk ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_48858069
quote:
Op maandag 30 april 2007 07:29 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben weer bijna terug waar ik was met mijn gewicht . Ik voel het ook meteen aan mijn buik. Die voelde zo opgezet de laatste dagen en nu is hij een stuk platter. Had dus toch iets met vocht te maken, denk ik.
dat heb ik nu ook lijkt wel of ik kilo´s ben aangekomen
ik weeg nog wel steeds hetzelfde dus ben benieuwd over een paar dagen
  maandag 30 april 2007 @ 09:13:24 #30
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48858478
Ik heb nu een shirtje aan wat ik vorig jaar heb gekocht wat eigenlijk echt niet kon nu kan het eigenlijk ook nog niet maar toch wel een beetje
Bernie en ik zijn tof.
pi_48858488
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:13 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu een shirtje aan wat ik vorig jaar heb gekocht wat eigenlijk echt niet kon nu kan het eigenlijk ook nog niet maar toch wel een beetje
dus het begint te komen
ik heb wel spijt dat ik een broek heb weggegooit die ik niet aan kon omdat ik nu zeker weet dat ik hem wel aan zou kunnen
pi_48859132
Mogge

Vertrek nu voor een weekje naar Frankrijk, geen computer, geen weegschaal dus ben benieuwd! Bikini is mee (ken daar toch niemand ) Tot volgende week!
  maandag 30 april 2007 @ 10:15:47 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48859176
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:13 schreef conleche het volgende:
Mogge

Vertrek nu voor een weekje naar Frankrijk, geen computer, geen weegschaal dus ben benieuwd! Bikini is mee (ken daar toch niemand ) Tot volgende week!
*jaloers.

Veel plezier! .
Niet meer actief op Fok!
pi_48859804
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:13 schreef conleche het volgende:
Mogge

veel plezier
pi_48861504
edit: verkeerde topic
pi_48861543
reactie op iets wat er niet meer is
pi_48862005
Goeiemorgen lieve allemaal

Ik sta net even op de weegschaal, en hij zegt 83.6 ... riiight, morgen nog maar ff kijken
pi_48863669
ik heb geen weegschaal, maar mijn omtrekken zijn nu:

Borsten: 95
buik: 78
billen: 95

buikje dus, iemand tips om daar snel vanaf te komen?
pi_48863718
quote:
Op maandag 30 april 2007 14:25 schreef runaway het volgende:
ik heb geen weegschaal, maar mijn omtrekken zijn nu:

Borsten: 95
buik: 78
billen: 95

buikje dus, iemand tips om daar snel vanaf te komen?
je kan niet op een plaats afvallen

gewoon veel cardio en gezond eten
pi_48864046
Ik kom er net achter dat ik mn lengte verkeerd had ingevuld! (ok 1.75 ipv 1.76, klein verschil) Nu heb ik een BMI van precies 21 ... (ja mn weegschaal was lief voor me vandaag ... had gister veel brood gegeten, maar tussen 3 en 9 gewoon vergeten te eten ... toen meteen 5 boterhammen, maar toch afgevallen!)

Koninginnedag ... en nog niet eens die oranje tompoucen gegeten, die me smekend aankeken vanuit de Hema, heb het heel netjes bij een Swirl gehouden (zo'n ijsje met fruit , mag mezelf wel ff trakteren)
  maandag 30 april 2007 @ 15:10:05 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48864310
Ik heb een softijsje met disconootjes gehad . Had eigenlijk festini ijsjes uit de super mee willen nemen, maar er was bijna niks meer . En ik heb toch echt een ijsje verdiend op deze stralende dag .
Niet meer actief op Fok!
pi_48864759
Ik heb net ontbeten met patat... had ik echt een keer zin in, maar ik vond het niet eens lekker, heb de zak ook niet eens leeggegeten

Was net bij de AH (Selwerd), waren ze vergeten het bonusbordje bij de ananassen weg te halen, dus ik heb nu 2 hele mooie grote ananassen op mn fruitschaal liggen! En de fruitsap was allemaal 35% korting, dus daar ook 2 flessen van meegenomen!
  maandag 30 april 2007 @ 16:39:20 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48865583
ontbijten met patat . Duh, dat je het dan niet lekker vindt . Ik heb ook zin in patat, maar ik heb nog een bord kip kerrie die ik weg kan gooien als ik vanavond patat ga eten, dus dat vind ik zonde .
Niet meer actief op Fok!
pi_48865643
nouja, het was om 14.00u ofzo, maar voor mij was het ontbijt... en ik was al even wakker
pi_48866892
ik ben vandaag ook weer gezond aan het doen
een grote oranje tompouce, wijn en net bbq met familie

verder wel goed opgelet dus valt mee
  maandag 30 april 2007 @ 18:05:26 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48866996
. Ik heb dus een softijsje op en Mark ging patat eten, dus ik zei: neem ook maar even een kroket voor mij mee.

.
Niet meer actief op Fok!
pi_48867523
gaat dus lekker met ons

net nog een stukje ijs op
  maandag 30 april 2007 @ 18:37:40 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48867535
haha.
Ach ja, morgen is alles weer normaal .
Niet meer actief op Fok!
pi_48867550
ja hopelijk ben ik over een paar dagen ook niet meer ongesteld
pi_48867704
salade weer op, heb ook verder echt niks zinnigs gedaan ofzo vandaag, domme feestdag... Ik heb eigenlijk ook wel zin in al die dingen... maar ik zie mn portemonnee toch niet liggen in de chaos die mn kamer is, dus ik kan niet
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 19:52:38 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_48869236
ben weer eens terug!

stage is goed!!! 73.5 kg!!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_48869292
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
ben weer eens terug!

stage is goed!!! 73.5 kg!!!
dat is goed nieuws
heb je zo'n ander ritme dan?
pi_48869696
Ben sinds 2 weken ofzo weer beetje aan het soepel worden met mijn 'afvallen'. Weer 2 patatjes genomen sinds en een frikandel. Eergister een tompouche dus ja...schiet niet op.
Kwam vanmorgen vroeg mijn bed uit en dus was ik best dun, buik bijna plat en dat wil ik juist houden! Niet alleen ff smorgens. Vind dat dunne mooi staan maar ergens ook wel wennen.
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 20:22:02 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_48869938
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is goed nieuws
heb je zo'n ander ritme dan?
een druk ritme vooral. ik heb geloof ik al eens verteld dat ik een vervelingseter heb, nou, daar heb ik nu geen last meer van! veels te druk voor, om te vervelen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_48869984
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

een druk ritme vooral. ik heb geloof ik al eens verteld dat ik een vervelingseter heb, nou, daar heb ik nu geen last meer van! veels te druk voor, om te vervelen.
dat is mooi
hoe lang duurt de stage nog?
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 20:28:52 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_48870141
nog tot eind juli. dus als er dan elke maand 2kg afgaat, hoor je mij niet klagen!!!
pi_48870191
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
nog tot eind juli. dus als er dan elke maand 2kg afgaat, hoor je mij niet klagen!!!
ben benieuwd

en dan word het vakantie
  maandag 30 april 2007 @ 20:45:51 #58
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48870661
nog steeds hetzelfde gewicht
The girl that lost her mind
pi_48870961
Goh, ik ben dus niet de enige die zo'n mega oranje tompoes van de hema op heeft! Verder een gezond dagje, geen tijd om nog meer ongezonde dingen te eten want ik moest werken... Morgen ben ik bij mijn ouders en ik ga van al het lekkers af blijven. Goed he?
pi_48871003
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:55 schreef Plukie86 het volgende:
Goh, ik ben dus niet de enige die zo'n mega oranje tompoes van de hema op heeft! Verder een gezond dagje, geen tijd om nog meer ongezonde dingen te eten want ik moest werken... Morgen ben ik bij mijn ouders en ik ga van al het lekkers af blijven. Goed he?
we gaan het controleren hoor
pi_48871604
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:55 schreef Plukie86 het volgende:
inderdaad van de hema

ik zit nu nog aan het stokbrood met niets
morgen stop ik met eten
pi_48872031
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
morgen stop ik met eten
Helemaal?
Doe maar niet!

Geintje
pi_48872287
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:30 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Helemaal?
Doe maar niet!

Geintje
dan zou het afvallen wel snel gaan
  maandag 30 april 2007 @ 21:55:38 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48872897
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan zou het afvallen wel snel gaan
denk het niet, want dan went je lichaam er weer aan dat je niks binnen krijgt en gaat 'ie in de spaarstand staan .
Of je moet het wel heel lang volhouden. Leuk experimentje wel. Doe maar niet, though .
Niet meer actief op Fok!
pi_48873372
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

denk het niet, want dan went je lichaam er weer aan dat je niks binnen krijgt en gaat 'ie in de spaarstand staan .
Of je moet het wel heel lang volhouden. Leuk experimentje wel. Doe maar niet, though .
ik wou zeggen als je het lang genoeg vol houd

maar nee ga wel gewoon eten
  dinsdag 1 mei 2007 @ 07:38:43 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48879680
Nu.nl
quote:
WASHINGTON - Lesbische vrouwen hebben ruim twee maal zoveel kans op overgewicht dan heteroseksuele of biseksuele vrouwen. Dat blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Boston dat is gepubliceerd door het blad American Journal of Public Health.

Als gevolg hiervan lopen deze vrouwen ook een veel groter risico op aandoeningen zoals diabetes of hart- en vaatziektes. Bij het onderzoek waren 6000 vrouwen in de VS betrokken.

De wetenschappers zeggen niet met zekerheid te kunnen zeggen wat de oorzaak is van het verschijnsel. Wel zeggen ze de bevindingen van twee eerdere onderzoeken te onderschrijven die meldden dat lesbische vrouwen "een positiever beeld hebben van hun eigen lichaam dan heteroseksuele vrouwen".
(c) ANP
. Dat voorspelt niet veel goeds voor mij .

Goeiemorgen trouwens . Ben al sinds 6 uur wakker en ga over een uurtje naar stage .
Niet meer actief op Fok!
pi_48880044
Succes Renske

Ik kon weer niet slapen vannacht, dus ben iets langer blijven liggen... zo het vak 'Toepassing van Theorieën', jaja, spannend
pi_48880210
ik ben gelukkig ook iets later wakker vandaag
ging gister toch nog later slapen dan de bedoeling was
pi_48881803
Goedemorgen, iedereen een stuk later wakker hier?
Gisteren eigenlijk best gezond gedaan, op een paar hoegaarden en een australian ijs (met 2 bolletjes ) na dan...
grote salade gemaakt! Wel ontzettend veel gelopen, dat scheelt weer.
Heb nu ook een tshirt aan die vorig jaar echt ontzettend strak zat en nu zit ie gewoon helemaal los!! bijna te groot. Dus m'n gedachte dat ik bijna alleen van mn benen & kont was afgevallen klopt gelukkig niet. Had eigenlijk aan het begin m'n centimeters ook moeten meten
Heb wel bij m'n vriendje gelogeerd en die had alleen hagelslag & kaas als beleg in huis da's minder.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:04:23 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48882986
Iedereen is later wakker dan de bedoeling was, behalve ik, want ik moest weer naar stage. Was er om 6 uur al uit en toen ging ik zitten fokken. Niet dat er iemand was, maar goed. Als ik weer zo vroeg wakker ben, ga ik wel een boek lezen .
En daar had ik zo geen zin in hè (copyright by Gerard Joling), had een vakantiegevoel. Maar goed, toch gegaan en nu ben ik wel weer gewend .
Niet meer actief op Fok!
pi_48883044
ik heb vandaag geen zin in werk en stage
maar goed nog 5 weken en dan ben ik klaar
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:09:42 #72
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48883142
Ik ben eerder wakker dan de bedoeling is... gisteren behoorlijk slecht gedaan met veel bier en een bbq
Eigenlijk wil ik wel weer eens tot 12 uur uitslapen ofzo maar de laatste tijd slaap ik maar 3 a 4 uur per nacht, normaal wel een stuk meer. Ik merk wel dat ik de laatste weken nogal snel geirriteerd raak door dingen behoorlijk irritant. Iemand ook slaaptips ofzo Ik drink tegenwoordig sowieso geen koffie meer na 12 uur 's middags
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:17:33 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48883346
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:06 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vandaag geen zin in werk en stage
maar goed nog 5 weken en dan ben ik klaar
maar je bent wel gegaan? Oh ja, daar zeg je wat . Officieel loopt mijn stage ook op 1 juni af . Of het ook echt op 1 juni ophoudt, hangt er vanaf of ik al klaar ben. Ik houd als uiterste deadline 15 juni aan. Dan nog een verslagje schrijven en ik ben klaar.
Helaas moet ik ook nog hard aan het werk voor een college .
Niet meer actief op Fok!
pi_48883397
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

maar je bent wel gegaan? Oh ja, daar zeg je wat . Officieel loopt mijn stage ook op 1 juni af . Of het ook echt op 1 juni ophoudt, hangt er vanaf of ik al klaar ben. Ik houd als uiterste deadline 15 juni aan. Dan nog een verslagje schrijven en ik ben klaar.
Helaas moet ik ook nog hard aan het werk voor een college .
ik begin pas om 12 uur dus moet zo aan rijden
1 juni dan heb ik precies 20 weken stage gelopen en heb ik waarschijnlijk ook 800 uur stage gelopen
en dan moet ik ook inderdaad nog een verslag schrijven
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:23:09 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48883494
Ik moet officieel 280 uur stage lopen, maar daar ben ik echt niet aan gekomen hoor . Eind februari begonnen, 2 dagen per week, maar meestal was dat uiteindelijk toch 1,5 dag per week en dan tel ik de vakantiedagen (die ik niet kan inhalen ivm andere verplichtingen) niet mee. Maar ach, ik krijg m'n opdracht op tijd af en daar gaat he tom .
Niet meer actief op Fok!
pi_48883526
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik moet officieel 280 uur stage lopen, maar daar ben ik echt niet aan gekomen hoor . Eind februari begonnen, 2 dagen per week, maar meestal was dat uiteindelijk toch 1,5 dag per week en dan tel ik de vakantiedagen (die ik niet kan inhalen ivm andere verplichtingen) niet mee. Maar ach, ik krijg m'n opdracht op tijd af en daar gaat he tom .
800 uur is echt veel ik heb nu geluk dat ik in de meivakantie dagen van 12 uur loop
en deze weken veel thuis moet voorbereiden
pi_48883879
Goeiemorgen

Zo, een heerlijk wekeend achter de rug, maar zit inmiddels wel op de 56 kg weer. Maar aangezien ik vanaf vandaag regelmatig 10 km moet fietsen voor mn werk ( 5 heen. 5 terug) en daar de hele tijd druk bezig ben, hoop ik wel dat er dan weer wat kilo's vanaf gaan
pi_48883981
Goed zeg, sylvana, daar krijg je ook wat conditie mee zonder echt te sporten!
Bevalt het werk trouwens? Of weet je dat nog niet?
In het ziekenhuis moet ik ook de hele tijd lopen en dat scheelt ook wel wat.
pi_48884094
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goed zeg, sylvana, daar krijg je ook wat conditie mee zonder echt te sporten!
Bevalt het werk trouwens? Of weet je dat nog niet?
In het ziekenhuis moet ik ook de hele tijd lopen en dat scheelt ook wel wat.
Ik heb nog geen idee, word vanavond voorgesteld aan de clienten en morgenochtend ( om 7 uur ) beginnen en dan donderdag en vrijdagochtend ook nog werken.
pi_48890113

Ik ben er ook weer. Was even een weekendje (= bijna een week) bij mijn vriend. Morgen maar eens zien wat al die dagen 'minder goed eten' (pizza en zelfs een kaassoufle!) hebben aangericht
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:37:24 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48891483
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:36 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen

Zo, een heerlijk wekeend achter de rug, maar zit inmiddels wel op de 56 kg weer. Maar aangezien ik vanaf vandaag regelmatig 10 km moet fietsen voor mn werk ( 5 heen. 5 terug) en daar de hele tijd druk bezig ben, hoop ik wel dat er dan weer wat kilo's vanaf gaan
een wekeend achter de rug . Wat is dat, zoiets als dit?:

.

Ik moet wachten tot de school het materiaal dat ik aan hun heb gestuurd heeft teruggestuurd. Tot die tijd kan ik niets doen voor stage, ergo: ik kan weer lekker dingen voor mezelf gaan doen . Net tussentijdsoverleg gehad en ze zijn wel tevreden over mij geloof ik. Helaas voor hun ben ik iets minder tevreden .
Niet meer actief op Fok!
pi_48897241
ik ben ook weer thuis
heb pijn in me voeten van de hele tijd staan en lopen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:55:34 #83
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48902474
ik ben en voel me dik
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:00:55 #84
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48902662
Dan kun je 2 dingen doen.... er aan werken je beter te voelen of niet.
Bernie en ik zijn tof.
pi_48903142
pfff net 20 minuten gehardgeloopt... zit hier nu zwaar te zweten met een heerlijk gevoel
pi_48903398
1 juni begin ik ook weer met hardlopen
heb er nu gewoon weg de tijd niet voor om het schema vol te houden en dan is het niet leuk

ik zit trouwens weer eens aan het stokbrood met ananas roomkaas, had het al lang niet meer op
pi_48903562
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:17 schreef Miss_S het volgende:
1 juni begin ik ook weer met hardlopen
heb er nu gewoon weg de tijd niet voor om het schema vol te houden en dan is het niet leuk

ik zit trouwens weer eens aan het stokbrood met ananas roomkaas, had het al lang niet meer op
oe mjum! *wil ook een stukje*

ik zit aan de AH fruitsap
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:21:18 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48903611
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:20 schreef Tangarine het volgende:

[..]

niet de hele fles in 1 keer leegdrinken hè .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:21:50 #89
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48903639
Ik kan ook wel weer een keer beginnen met hardlopen... die schoenen liggen nu toch niks te doen en ik denk dat wanneer je 's avonds moe bent je beter slaapt.
Bernie en ik zijn tof.
pi_48903754
Zo, wel aardig goed gegeten vandaag

2 plakken ontbijtkoek
2 tosti's ( 4 sneeen brood) met kaas en cervelaatworst
bakje cherrytomaatjes
Chinese Zoetzuur ( das met sperziebonen, ananas en rode paprika)

En daarnaast dus nog heen en weer naar mn werk gefietst ( totaal 10 km) dus ben wel goed bezig geweest vandaag

Morgen om 7 uur beginnen met werken, dus vroeg naar bed vanavond

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 01-05-2007 21:43:33 ]
pi_48903860
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

niet de hele fles in 1 keer leegdrinken hè .
het is maar 42 kcal per 100 ml, dus whatever
pi_48904543
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:20 schreef Tangarine het volgende:

[..]

sorry ik heb het hele stokbrood en kaas op
pi_48904660
Hoi iedereen hier, ik zag dit topic toen ik aan mijn review over een BBC-voedselboek schreef, The Truth About Food. Staan allerlei heel goeie tips in, vooral deze: als je dieet, altijd melk blijven drinken, want door calcium val je sneller af. Zie ook Boek: Jill Fullerton-Smith - The Truth About Food

Heel veel plezier beleefd aan dit boek trouwens. Ik ben altijd min of meer aan het dieten en nieuwe tips zijn altijd motiverend...
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
pi_48904789
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:44 schreef Madam_Romella het volgende:
Hoi iedereen hier, ik zag dit topic toen ik aan mijn review over een BBC-voedselboek schreef, The Truth About Food. Staan allerlei heel goeie tips in, vooral deze: als je dieet, altijd melk blijven drinken, want door calcium val je sneller af. Zie ook Boek: Jill Fullerton-Smith - The Truth About Food

Heel veel plezier beleefd aan dit boek trouwens. Ik ben altijd min of meer aan het dieten en nieuwe tips zijn altijd motiverend...
ahh ik had het boek idd al zien staan, ff je review lezen
pi_48904796
Ik ben er ook weer!
En gelukkig ben ik niet de enige zondaar in dit topic .

Sinds ik werk (vooral 's avonds, en dan vaak van half 4 tot half 10 ofzo) is het echt lastig om goed te eten. Als ik om kwart voor tien, tien uur thuis kom, wil ik niet meer koken. En van te voren heb ik (wegens college) ook niet echt tijd.
Gisteren werd het pizza. En vandaag soep met een stukje stokbrood. ('s Middags wel tomaten en sla trouwens, dus ergens doe ik nog wel aan groenten. )

De rest van de week hoef ik trouwens niet meer te werken en ik heb nog maar een paar uur college. En ik heb veel fruit en groentes in huis gehaald, dus de komende dagen ga ik weer even gezonderen.

Hoe doen jullie dat eigenlijk, als je eetpatroon wegens werk o.i.d. in de war wordt geschopt?
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:48:38 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48904839
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:26 schreef Tangarine het volgende:

[..]

het is maar 42 kcal per 100 ml, dus whatever
Saskia, zeg jij er eens wat van? .
Niet meer actief op Fok!
pi_48904861
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Sukilove het volgende:
Ik ben er ook weer!

Sinds ik werk (vooral 's avonds, en dan vaak van half 4 tot half 10 ofzo) is het echt lastig om goed te eten. Als ik om kwart voor tien, tien uur thuis kom, wil ik niet meer koken. En van te voren heb ik (wegens college) ook niet echt tijd.
Gisteren werd het pizza. En vandaag soep met een stukje stokbrood. ('s Middags wel tomaten en sla trouwens, dus ergens doe ik nog wel aan groenten. )

De rest van de week hoef ik trouwens niet meer te werken en ik heb nog maar een paar uur college. En ik heb veel fruit en groentes in huis gehaald, dus de komende dagen ga ik weer even gezonderen.

Hoe doen jullie dat eigenlijk, als je eetpatroon wegens werk o.i.d. in de war wordt geschopt?
avondeten is bij mij ook moeilijk
maar soms probeer ik dan iets wat je eerder kan maken en alleen nog hoeft op te warmen
of kant en klare maaltijden
of roerbakken is beetje kip en groente en rijst is zo klaar
pi_48904901
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het was appel-peer-framboos trouwens heb nog een fles staan, was ook 35% korting
pi_48904910
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja ik kon me net inhouden om iets te zeggen

10x 42 word wel weer redelijk veel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:50:37 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48904941
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:49 schreef Tangarine het volgende:

[..]

het was appel-peer-framboos trouwens heb nog een fles staan, was ook 35% korting
ja dat zei je al. Zijn ze niet bijna over de houdbaarheidsdatum heen? Ik ga in bed liggen met Maarten 't Hart (nou ja, met het boek dan ). Weltrusten iedereen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48904963
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik kon me net inhouden om iets te zeggen

10x 42 word wel weer redelijk veel
true, maar dit is 5x 42 hey, ik mag iets van 2000 kcal hebben per dag
pi_48905025
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:51 schreef Tangarine het volgende:

[..]

true, maar dit is 5x 42 hey, ik mag iets van 2000 kcal hebben per dag
ik kom vandaag al weer boven de 1000kcal
mijn crashdieet gaat niet goed
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:52:54 #103
172667 Madam_Romella
no fighting
pi_48905040
quote:
Ik ben er ook weer!

Zorgen voor goedvullende snacks tijdens het werk: met veeeel vezels. Dus van die evergreenkoeken bv. Dan hou ik langer een vol gevoel. En fruit.

Tip uit dat boek: als je tijdens het werk eet, krijg je minder snel een vol-signaal omdat je hersens worden afgeleid. Daarom moet je verpakkingen en papiertjes etc. laten liggen op je bureau, om jezelf te laten herinneren hoeveel je al op hebt.
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
pi_48905694
quote:

Ik probeer dan toch van te voren wel wat te eten, want ik red het echt niet als ik later dan bijvoorbeeld 9 uur eet, dat trek ik echt niet. Dus dan probeer ik van te voren te zorgen dat ik iets heb om op te warmen, maar dat lukt meestal wel, omdat ik toch altijd voor meerdere dagen kook, dus dan snel wat opwarmen

Vandaag moest ik bijvoorbeeld om 6 uur op mn werk zijn, half 6 van huis, dus moest ik al om 5 uur eten
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:18:21 #105
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48916877
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:00 schreef mordradead het volgende:
Dan kun je 2 dingen doen.... er aan werken je beter te voelen of niet.
goh alsof ik daar niet aan heb gedacht
pi_48918628
Het is mooi weeeeeer! Lekker zometeen in het zonnetje zitten! Heb net een kopje senseo-hazelnootkoffie (AH) op, zoo lekker!
En nu weer studeren.... Maar ik ben lekker bruin vanavond. Dit weer geeft me een blij gevoel. Dus ben ik nu dubbel blij, want mijn riem is te wijd en nu moet ik lekker een nieuwe kopen. Enig nadeel: omdat mijn broek ook wijder wordt, zakt ie af en steekt m'n string er steeds zo charmant (NOT) bovenuit....
pi_48919273
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:29 schreef Plukie86 het volgende:
Het is mooi weeeeeer! Lekker zometeen in het zonnetje zitten! Heb net een kopje senseo-hazelnootkoffie (AH) op, zoo lekker!
En nu weer studeren.... Maar ik ben lekker bruin vanavond. Dit weer geeft me een blij gevoel. Dus ben ik nu dubbel blij, want mijn riem is te wijd en nu moet ik lekker een nieuwe kopen. Enig nadeel: omdat mijn broek ook wijder wordt, zakt ie af en steekt m'n string er steeds zo charmant (NOT) bovenuit....
studeren jaja

ik ga zo weer stage lopen
heb net nieuwe zomer kleding bij h&m besteld
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:00:32 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48919660
jij koopt ook elke week nieuwe kleren hè . Heb je geld over ofzo? . Ik zit lekker buiten te lezen. Nou ja, nu even niet, maar zometeen weer wel . Was om 7 uur al aan het werk tot een uur of 9. Toen even opgeruimd enzo en nu kan ik de rest vd dag relaxen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48919728
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:00 schreef Viking84 het volgende:
jij koopt ook elke week nieuwe kleren hè . Heb je geld over ofzo? . Ik zit lekker buiten te lezen. Nou ja, nu even niet, maar zometeen weer wel . Was om 7 uur al aan het werk tot een uur of 9. Toen even opgeruimd enzo en nu kan ik de rest vd dag relaxen .

de laatste keer en deze keer werd er wel op aangedrongen door mijn ouders omdat niets meer past
pi_48921075
Goeiemorgen!!
Ook vandaag is het mooi weer, en ik heb maar 1 college, dus ik heb besloten lekker niet te gaan, slecht he
Gisteren spaghetti gemaakt, dat was wel lekker en redelijk gezond. Benieuwd wat we vandaag gaan eten, want vriendje houdt niet zoveel van gezond eten Gister wel alleen een raketijsje als ongezonds op, dat valt mee...
M'n nieuwe rokje vond ie wel erg mooi. Hij staat niet op de site van H&M maar het is een turkoise met print.
En m'n nieuwe spijkerbroek is in maat 29 zelfs, dat is echt een unicum voor mij Ik weet echter wel dat er weinig klopt van die maten, want de broek die ik een maand eerder kocht is maat 30, en die is waarschijnlijk ongeveer even breed....
Water drinken lukt goed met dit weer, zit zo op 2,5 liter per dag. Ik merk ook dat je er aan went, en meer dorst krijgt ervan, maar volgens mij is dat alleen maar goed.

Vandaag gaat het vast heel goed met ons allemaal met afvallen
pi_48921263
Zo, mn eerste werkdag zit erop

Vanochtend als ontbijt 2 plakken ontbijtkoek met een kop thee, op het werk een keer kop thee gehad, zometeen groentensoep klaarmaken, vanmiddag ligt er een grote paprika op me te wachten en vanavond weer restje Chinese Zoetzuur opeten, dus gaat goedkomen vandaag met het eten En verder erg drukke dag, met veel reizen en beweging
pi_48924117
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

de laatste keer en deze keer werd er wel op aangedrongen door mijn ouders omdat niets meer past
Lekker gevoel is dat he? Ik heb geen kleren die echt te wijd zijn geworden, maar ik heb wel veel kleren die ik eigenlijk niet meer aan kon maar nu wel weer. Ik durf nu ook weer wat strakkere topjes aan omdat de bumper op mijn buik nu kleiner is. En dus heb ik ook een mega-bestelling bij de H&M gedaan .

PS: Het bruinen gaat goed, het studeren ietsje minder....
pi_48925580
Hoe kom ik in het lijstje te staan om af te vallen?

Ik denk dat als ik er in sta en als ik actief mijn vooruitgang noteer dat ik ook sneller geneigd ben om vol te houden met mijn nieuwe levensstijl.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:03:23 #114
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48925638
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:01 schreef Aufruhr het volgende:

Ik denk dat als ik er in sta en als ik actief mijn vooruitgang noteer dat ik ook sneller geneigd ben om vol te houden met mijn nieuwe levensstijl.
Aanmelden bij dieetweb en een keer updaten geloof ik... en een pm'tje naar Troel of hoeft dat niet meer
Bernie en ik zijn tof.
pi_48925652
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:01 schreef Aufruhr het volgende:

dan moet je een account aanmaken op dieetweb ( zie OP) en troel PMen dat je in dit topic in het lijstje wil ( iedereen komt automatischin het dieetclubtopic)
pi_48925771
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dan moet je een account aanmaken op dieetweb ( zie OP) en troel PMen dat je in dit topic in het lijstje wil ( iedereen komt automatischin het dieetclubtopic)
Dankjewel
pi_48935279
ik ga misschien streetdance doen
pi_48936895
ehm...ik zie het nu pas...
quote:
Gesloten topics
In Slank de zomer in # 66 staat een mooi overzicht naar alle eerdere topics
Heb ik daarvoor al die moeite gedaan
Je plakt toch de oude OP gewoon in de nieuwe? Dan neem je ze automatisch mee!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48937211
het kan aan mij liggen, maar het lukte me niet om de links automatisch mee te kopiëren... tips?
pi_48937773
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:15 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Lekker gevoel is dat he? Ik heb geen kleren die echt te wijd zijn geworden, maar ik heb wel veel kleren die ik eigenlijk niet meer aan kon maar nu wel weer. Ik durf nu ook weer wat strakkere topjes aan omdat de bumper op mijn buik nu kleiner is. En dus heb ik ook een mega-bestelling bij de H&M gedaan .

PS: Het bruinen gaat goed, het studeren ietsje minder....
wel een lekker gevoel maar wel jammer van de kleren
pi_48938024
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:29 schreef Tangarine het volgende:
het kan aan mij liggen, maar het lukte me niet om de links automatisch mee te kopiëren... tips?
Je zoekt de OP van het vorige topic, drukt op de quoteknop daarvan, en de tekst die je dan krijgt gooi je in het nieuwe topic
Alleen nog de quote-tagjes weghalen dan natuurlijk, en de plaatjes fiksen. De linkjes werken dan vanzelf
pi_48938565
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:51 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Je zoekt de OP van het vorige topic, drukt op de quoteknop daarvan, en de tekst die je dan krijgt gooi je in het nieuwe topic
Alleen nog de quote-tagjes weghalen dan natuurlijk, en de plaatjes fiksen. De linkjes werken dan vanzelf
yay weer wat geleerd Ik kan de OP nu niet veranderen, maar als ik de nieuwe moet maken, zorg ik dat het goed komt
pi_48938656
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:05 schreef Tangarine het volgende:
yay weer wat geleerd Ik kan de OP nu niet veranderen, maar als ik de nieuwe moet maken, zorg ik dat het goed komt

We kunnen de OP natuurlijk ook op de wiki zetten...Maar ik weet niet of iedereen dat een goed idee vindt.
Dan hoef je alleen maar de tekst op die pagina te kopieren en plakken, hoef je niks meer met tags en linkjes en plaatjes.
pi_48938700
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:08 schreef Alcarin het volgende:

[..]

We kunnen de OP natuurlijk ook op de wiki zetten...Maar ik weet niet of iedereen dat een goed idee vindt.
Dan hoef je alleen maar de tekst op die pagina te kopieren en plakken, hoef je niks meer met tags en linkjes en plaatjes.
daar had ik ook aan zitten denken
weet iemand hoe dat moet?
pi_48940004
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:09 schreef Miss_S het volgende:
daar had ik ook aan zitten denken
weet iemand hoe dat moet?
Nog niet, maar het is vast zo uit te vinden.
Weet je wat, ik fiks wel iets, dan blijkt vanzelf wel of we het gebruiken.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:40:15 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48940078
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
ik ga misschien streetdance doen
wat is dat?

*terug is van bootcamp. Ik vond het vandaag wat minder, maar er waren ook maar weinig mensen ivm vakantie.
En ik heb een spiertje in m'n kont verrekt ofzo en ik moest in een singlet naar huis fietsen (= koud).
Daarom heb ik nu wel een lekker ijsje verdiend .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:40:30 #127
171890 Chicolate
Chemicals
pi_48940086
Gister naar Amsterdam geweest ... nieuwe broek en 2 shirtjes gekocht. Gelukkig, ik heb nog zelfde maat als vorig jaar (minder leuk: wilde vandaag een 3/4 aandoen die vorig jaar nog makkelijk pastte, en die krijg ik dus niet dicht ) ...

Vandaag broertje jarig. Dus stuk taart genomen (Appelkruimel zonder slagroom, ipv uberzoete slagroomcake) en we aten patat met bitterballen ... voor de rest niet veel ongezonds ... vooral veel water drinken
pi_48941131
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat is dat?

*terug is van bootcamp. Ik vond het vandaag wat minder, maar er waren ook maar weinig mensen ivm vakantie.
En ik heb een spiertje in m'n kont verrekt ofzo en ik moest in een singlet naar huis fietsen (= koud).
Daarom heb ik nu wel een lekker ijsje verdiend .
dansen zoals in de videoclips min of meer, weet ook niet hoe ik het moet uileggen

hoorde een collega op stage erover praten over een proefles dus toen heb ik om info gevraagd
pi_48941367
Tadaaaa
Alleen nog even de linkjes updaten, hoeft de topic-opener dat niet te doen
pi_48942245
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:08 schreef Alcarin het volgende:
Tadaaaa
Alleen nog even de linkjes updaten, hoeft de topic-opener dat niet te doen
dat heb je mooi gedaan
pi_48942991
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:
dat heb je mooi gedaan

Nu maar hopen dat degene die het volgende topic opent, weet dat die wiki er is...
pi_48943057
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:43 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat degene die het volgende topic opent, weet dat die wiki er is...
oja......
zal toch wel
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:52:49 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48943474
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:43 schreef Alcarin het volgende:

[..]

dat zal maarten wel weer zijn .

MAARTEN!!! ER IS EEN WIKI, HOOR! .
Niet meer actief op Fok!
pi_48943718
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar ze kleden wel af!
Van die heel brede riemen doen je rokken en vooral jurkje zoveel beter uitkomen.
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
@ miss s
leuk jurkje maar ik zou het touwtje er uit halen
en een rode of witte brede (stoffen) taille riem op je
"zwembandje" doen dan lijk je optisch slanker
Dat zeg ik!

Maar het moet niet, hoor!

Ik schaam me, heb de afgelopen dagen veel alcohol gedronken. Ook een paar ijsjes op...
Maar ik pak de draad weer op, ben niet aangekomen...
pi_48943720
jongens..............
wat moet je er mee
pi_48943741
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:57 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik!

Maar het moet niet, hoor!

Ik schaam me, heb de afgelopen dagen veel alcohol gedronken. Ook een paar ijsjes op...
Maar ik pak de draad weer op, ben niet aangekomen...
en een deel van me gelooft je
maar het andere deel durft nog steeds niet
pi_48944043
voelt zich niet geliefd
pi_48944067
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Tangarine het volgende:
voelt zich niet geliefd
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:04:32 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48944074
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:03 schreef Tangarine het volgende:
voelt zich niet geliefd
en dat na ons msn-gesprek .

*knufff*.
Niet meer actief op Fok!
pi_48944160
ik weet nu hoe het werkt!!!
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:07:08 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48944186
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Tangarine het volgende:
ik weet nu hoe het werkt!!!
bewijs eerst maar eens door het volgende topic aan te maken als de tijd daar is .
Niet meer actief op Fok!
pi_48944375
gaat trouwens weer goed met afvallen Renske zie ik ?
pi_48944568
Alcarin!

Morgen eens op de weegschaal staan. Ik ben benieuwd. Zoals gewoonlijk heb ik vandaag te weinig gedronken en mijn vingers zijn nu al opgezet. Maar ik wilde vanmiddag niet teveel meer drinken, omdat ik een reis naar Amsterdam (das dus bijna 3 uur) voor de boeg had en de wc's in de trein altijd zo vies zijn.
Het studeren ging inderdaad niet echt goed vandaag. Morgen maar een herkansing met veel water, appel en walnoten erbij.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:15:41 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48944604
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:11 schreef Miss_S het volgende:
gaat trouwens weer goed met afvallen Renske zie ik ?
.
Ja, ik ben weer terug op het gewicht waar ik een week geleden ook op zat . Fijn dat je m'n administratie bijhoudt .
Niet meer actief op Fok!
pi_48944661
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
Ja, ik ben weer terug op het gewicht waar ik een week geleden ook op zat . Fijn dat je m'n administratie bijhoudt .
ja sorry ookal geloven andere het niet maar ik houd me wel met andere bezig op een positieve manier
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:17:28 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48944700
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja sorry ookal geloven andere het niet maar ik houd me wel met andere bezig op een positieve manier
ik plaag je maar, rustig .
Niet meer actief op Fok!
pi_48944792
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik plaag je maar, rustig .
sorry ben nog steeds ongesteld
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:19:42 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48944814
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

sorry ben nog steeds ongesteld
dat duurt wel lang dan met jou .
Niet meer actief op Fok!
pi_48944858
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat duurt wel lang dan met jou .

dat klopt ook maar volgens mij bedoel je dat niet
pi_48944914
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:15 schreef Plukie86 het volgende:
Maar ik wilde vanmiddag niet teveel meer drinken, omdat ik een reis naar Amsterdam (das dus bijna 3 uur) voor de boeg had en de wc's in de trein altijd zo vies zijn.
Hmm herkenbaar...als ik naar Groningen ga of terug zou ik het liefste niets drinken van te voren. Want ik ga hoe dan ook NIET die trein-wc in. Ik kom helaas wel regelmatig rennend aan omdat ik wel erg nodig moet Gelukkig hebben ze op het station in Groningen de ultieme toiletten, dat scheelt weer. In Rotterdam zijn ze daar minder goed in
quote:
Morgen maar een herkansing met veel water, appel en walnoten erbij.
Vooral de combinatie appel+walnoot is geweldig
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:22:28 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48944967
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat klopt ook maar volgens mij bedoel je dat niet
wat moet ik anders bedoelen dan? .
Niet meer actief op Fok!
pi_48945052
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat moet ik anders bedoelen dan? .
dat ik altijd zo aardig ben

maar klopt ook dat ik altijd ruim een week ongesteld ben
pi_48945093
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:24 schreef Miss_S het volgende:
maar klopt ook dat ik altijd ruim een week ongesteld ben
Ja, pff, maar jij doet het ook maar een paar keer per jaar.
Slik je de pil door ofzo trouwens?
pi_48945156
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:25 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja, pff, maar jij doet het ook maar een paar keer per jaar.
Slik je de pil door ofzo trouwens?
ja klopt
maar ook toen ik de pil nog niet slikte was ik altijd zo lang ongesteld
pi_48945398
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
ja klopt
maar ook toen ik de pil nog niet slikte was ik altijd zo lang ongesteld
Had ik ook, daarom ben ik 'm steeds 3 maanden gaan slikken, maar toen ik een andere pil kreeg en stopte met doorslikken was ik ineens nog maar 4 dagen ongesteld
Ik had echt last van dat doorslikken trouwens, pillen zijn maar stom
Maar goed, het ging over Slankheid...oja, misschien val ik wel een kilootje af als ik stop met de pil!
pi_48945472
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:31 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Had ik ook, daarom ben ik 'm steeds 3 maanden gaan slikken, maar toen ik een andere pil kreeg en stopte met doorslikken was ik ineens nog maar 4 dagen ongesteld
Ik had echt last van dat doorslikken trouwens, pillen zijn maar stom
Maar goed, het ging over Slankheid...oja, misschien val ik wel een kilootje af als ik stop met de pil!
ja dan zal ik ook wel afvallen als ik er mee stop
maar waar had je dan last van?
ik merk wel als het tijd word om te stoppen dan voelt het gewoon niet lekker in mijn lichaam maar verder nergens last van
pi_48946162
* Tangarine leest ff over de ongesteldheidsposts heen

hebben jullie ook wel eens last van je tong door verse ananas?
pi_48946528
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:32 schreef Miss_S het volgende:
maar waar had je dan last van?
Pijn in mijn borsten en (dus) vocht vasthouden, hoofdpijn, gewoon een algemeen gevoel van 'bleh mijn lichaam wil dit niet'.
Ok, einde ongesteldheidsposts
pi_48946559
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:46 schreef Tangarine het volgende:

Nee, wel door tomaat soms...
Ananas is lief
Maar misschien ben je er een beetje allergisch/overgevoelig voor?
pi_48946568
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:55 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Pijn in mijn borsten en (dus) vocht vasthouden, hoofdpijn, gewoon een algemeen gevoel van 'bleh mijn lichaam wil dit niet'.
Ok, einde ongesteldheidsposts
ok
maar dan begrijp ik wel dat je er mee stopte
pi_48946597
quote:

als je verse ananas te lang laat staan, dan zou het wel kunnen ja.. Tenminste, daar heb ik wel eens last van gehad..
Schijnbaar reageert daar toch iets redelijk snel ofzo..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:06:16 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48946967
quote:

ik heb wel eens last van m'n tanden na ananas gegeten te hebben. Het gevoel dat ik gaatjes heb, zeg maar, alleen heb ik er anders geen last van.
Niet meer actief op Fok!
pi_48947093
Ik had het vorig jaar eens, toen hadden we een geslachte ananas een halve dag ofzo laten staan, en toen had ik echt zo'n last van mijn tong, hij tintelde helemaal...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 06:21:45 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_48952539
@tangarine, sommige mensen hebben dat ook van kiwi
  donderdag 3 mei 2007 @ 07:59:19 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48952894
Goedemorgen allemaal ,

en toen woog ik ineens nog maar 76 . Naja, het zal allemaal wel . Ik voel me nog steeds net zo dik als een paar kilo geleden .

Ben laat wakker voor mijn doen. Ben nog steeds duf. Zo eerst even ontbijten, dan even lezen enzo en om 13:00 uur college.
Niet meer actief op Fok!
pi_48953505
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:21 schreef Alcarin het volgende:

Vooral de combinatie appel+walnoot is geweldig
Ja dat was inderdaad lekker zonet! Van jou afgekeken . Er zitten alleen wel veel calorieën in walnoten zag ik, maar ik heb maar een paar stukjes er door gedaan dus het zal wel meevallen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:54:06 #167
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48953531
Goede morgen!
ik weeg nog steeds hetzelfde.
Maar het gaat weer een stuk beter. Voel me nog steeds dik..
Maar vanavond weer rennen.. pff.. was ik maar klaar met stage!
pi_48953727
Vergeet ik gewoon helemaal te posten dat ik vanmorgen 64,0 kilo woog! Ik ben nu dus ongeveer 5 kilo afgevallen (toen ik me hier aanmeldde was ik al een beetje afgevallen). Vandaag een jurkje aan en eigenlijk voel ik me gewoon slank. Ben zo ook tevreden met mijn lijf. Maar ik ga nog ff door naar de 62 en dan... Ja wat dan eigelijk? Ik denk dat ik maar gewoon gezond blijf eten en blijf sporten. Wel zal ik denk ik eens een lekkerder tussendoortje eten ofzo. Maar dat zie ik dan wel weer. Eerst maar eens nog ff zo door gaan!
pi_48954027
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 08:51 schreef Plukie86 het volgende:
Er zitten alleen wel veel calorieën in walnoten zag ik, maar ik heb maar een paar stukjes er door gedaan dus het zal wel meevallen.
Ach, ik eet me suf aan walnoten en val af. Ze zijn gewoon gezond

En het bewijs: de weegschaal vindt dat ik 77 weeg
Dus een week niet sporten, pizza en kaassoufle eten en wijn drinken zorgt voor een kilo eraf Blijkbaar was dat ook even nodig ofzo.

Ik zie trouwens dat ik over 2 kilo al op mijn streefgewicht zit. Maar goed, dat is toch maar een random number, ik zie wel waar mijn lijf heen wil qua gewicht

[ Bericht 13% gewijzigd door Alcarin op 03-05-2007 09:23:42 ]
pi_48955779
dus ik ben de enige die aangekomen is?
geef nu nog de schuld aan dat ik ongesteld ben
vandaag maar weer beginnen met sporten
pi_48955894
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:20 schreef Miss_S het volgende:
dus ik ben de enige die aangekomen is?
geef nu nog de schuld aan dat ik ongesteld ben
vandaag maar weer beginnen met sporten
Ach, shit happens toch, hoeveel ben je aangekomen dan?
pi_48955929
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:24 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ach, shit happens toch, hoeveel ben je aangekomen dan?
eerst woog ik vanmorgen 76 en 75 maar neem het niet echt serieus
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:27:17 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48955983
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

in het lijstje staat nog steeds 73,5.
Niet meer actief op Fok!
pi_48955989
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:
Ehm...*lijstje checkt*
Nee, 2,5 kilo in een dag is niet echt geloofwaardig
pi_48956131
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in het lijstje staat nog steeds 73,5.
ja ik ga niet steeds als mijn gewicht veranderd het updaten
pi_48956145
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:27 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ehm...*lijstje checkt*
Nee, 2,5 kilo in een dag is niet echt geloofwaardig
niet echt he
vandaag maar veel water drinken misschien helpt dat
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:33:16 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48956162
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik ga niet steeds als mijn gewicht veranderd het updaten
nou, dat is volgens mij niet waar. Want als je lichter bent, ga je ineens wel updaten.
Ik update ook als ik weer wat aangekomen ben. Dat geeft pas een eerlijk beeld.
Niet meer actief op Fok!
pi_48956221
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, dat is volgens mij niet waar. Want als je lichter bent, ga je ineens wel updaten.
Ik update ook als ik weer wat aangekomen ben. Dat geeft pas een eerlijk beeld.
dat is niet waar ik woog een paar dagen geleden 71 en dat heb ik ook niet geupdate is update pas als ik een getal vaker heb gezien
maar volgens mij is dit geen spelletje dus heeft vals spelen er ook niets mee te maken
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:46:10 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48956573
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is niet waar ik woog een paar dagen geleden 71 en dat heb ik ook niet geupdate is update pas als ik een getal vaker heb gezien
maar volgens mij is dit geen spelletje dus heeft vals spelen er ook niets mee te maken
ik vind het hypocriet als je wel elke update naar beneden doorvoert, maar niet elke update naar boven. Maar goed, als jij zegt dat dat niet zo is, zal het wel zo zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_48956669
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik vind het hypocriet als je wel elke update naar beneden doorvoert, maar niet elke update naar boven. Maar goed, als jij zegt dat dat niet zo is, zal het wel zo zijn .
dat is niet zo
maar als ik elke dag zou moeten updaten wat de weegschaal aan geeft dan geeft dat juist geen duidelijk beeld
en meestal weeg ik me twee keer in de ochtend is het twee keer verschillend moet ik dan in een week 14 getallen updaten?

ik heb een maand geleden een tijd hogere getallen geupdate omdat dat nu eenmaal zo was 2 weken lang dus dan voer ik het heus wel in

maar als jij je beter voelt als ik 75 in voer dan doe ik dat wel hoor
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:50:58 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48956741
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is niet zo
maar als ik elke dag zou moeten updaten wat de weegschaal aan geeft dan geeft dat juist geen duidelijk beeld
en meestal weeg ik me twee keer in de ochtend is het twee keer verschillend moet ik dan in een week 14 getallen updaten?

ik heb een maand geleden een tijd hogere getallen geupdate omdat dat nu eenmaal zo was 2 weken lang dus dan voer ik het heus wel in

maar als jij je beter voelt als ik 75 in voer dan doe ik dat wel hoor
nee joh, daar heeft het niks mee te maken.
Alleen zei ik laatst dat ik niet elke update doorvoerde, omdat ik eerst wilde zien hoe de trend zich doorzette. Toen zei jij dat je elke update doorvoerde, omdat je dan een soort stok achter de deur had, want updaten naar boven is niet leuk.
Toen bedacht ik me: ach, wat maakt het ook uit als ik elk nieuw gewicht update? en vervolgens deed ik dat. En nu doe jij ineens precies hetzelfde als ik destijds deed (pas updaten als je overtuigd bent).
Niet meer actief op Fok!
pi_48956778
Veel drinken; water dan vooral en geen drank (bier o.i.d.) neem ik aan.
pi_48956796
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee joh, daar heeft het niks mee te maken.
Alleen zei ik laatst dat ik niet elke update doorvoerde, omdat ik eerst wilde zien hoe de trend zich doorzette. Toen zei jij dat je elke update doorvoerde, omdat je dan een soort stok achter de deur had, want updaten naar boven is niet leuk.
Toen bedacht ik me: ach, wat maakt het ook uit als ik elk nieuw gewicht update? en vervolgens deed ik dat. En nu doe jij ineens precies hetzelfde als ik destijds deed (pas updaten als je overtuigd bent).
dan hebben we elkaar verkeerd begrepen
ik bedoelde als hij een paar keer hetzelfde gewicht geeft
ook als dat dan hoger of lager is geef ik het pas door
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:55:55 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48956895
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan hebben we elkaar verkeerd begrepen
ik bedoelde als hij een paar keer hetzelfde gewicht geeft
ook als dat dan hoger of lager is geef ik het pas door
ok . Dan houden we er nu over op, want anders krijgen we commentaar van Maarten .
Niet meer actief op Fok!
pi_48956917
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ok . Dan houden we er nu over op, want anders krijgen we commentaar van Maarten .
dat is jouw vriendje niet de mijne

maar begin nu trouwens wel te twijfelen aan mijn weegschaal hij schommelt veel meer dan een tijd geleden
of ligt aan mijn lichaam
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:01:16 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48957054
Dus je denkt dat hij kapot is? Wel grappig. Soms ga ik erop staan en dan weeg ik ineens 45 kilo ofzo . En meteen daarna allemaal streepjes. Dan haal ik de batterijen er ff uit, doe ze er weer in en dan is het weer goed.

Maarten is het vriendje van iedereen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48957107
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:01 schreef Viking84 het volgende:
Dus je denkt dat hij kapot is? Wel grappig. Soms ga ik erop staan en dan weeg ik ineens 45 kilo ofzo . En meteen daarna allemaal streepjes. Dan haal ik de batterijen er ff uit, doe ze er weer in en dan is het weer goed.

Maarten is het vriendje van iedereen .
nieuwe batterijen is misschien een slim idee
pi_48957148
Je hoeft ook niet 14 keer een nieuw gewicht in te vullen in een week, 2 keer per dag wegen vind ik sowieso al erg overdreven, ik update 1 keer in de week, en of dat nou lager of hoger is maakt niet uit. Nu ben ik weer de enige die op meer zit dan het startgewicht, en dat update ik ook gewoon. Ook al is het niet leuk, ik hou het ook niet verborgen ofzo

Ik mocht 3 kwartier eerder weg op het werk, zo weer ff groentensoep eten met een paar sneeen brood, want heb echt honger, dan huishouden doen ( = nog meer verbranden) en dan naar Peter toe ( = nog meer verbranden ), geen idee wat ik daar ga eten, maar is meestal wel redelijk gezond Alleen jammer dat ik niet bij hem kan blijven slapen, morgen weer vroege dienst om 7 uur. Dat is voor het eerst sinds we wat hebben dat we elkaar gewoon alleen ff 's avonds zien dan.
pi_48957326
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:04 schreef Sylvana het volgende:
Je hoeft ook niet 14 keer een nieuw gewicht in te vullen in een week, 2 keer per dag wegen vind ik sowieso al erg overdreven, ik update 1 keer in de week, en of dat nou lager of hoger is maakt niet uit. Nu ben ik weer de enige die op meer zit dan het startgewicht, en dat update ik ook gewoon. Ook al is het niet leuk, ik hou het ook niet verborgen ofzo

Ik mocht 3 kwartier eerder weg op het werk, zo weer ff groentensoep eten met een paar sneeen brood, want heb echt honger, dan huishouden doen ( = nog meer verbranden) en dan naar Peter toe ( = nog meer verbranden ), geen idee wat ik daar ga eten, maar is meestal wel redelijk gezond Alleen jammer dat ik niet bij hem kan blijven slapen, morgen weer vroege dienst om 7 uur. Dat is voor het eerst sinds we wat hebben dat we elkaar gewoon alleen ff 's avonds zien dan.
ik heb deze week niet op mijn normale weeg dag gewogen dat is ook een van de redenen waarom ik niet update
ik hou echt niets verborgen, waarom zou ik me schamen voor 75 kilo als ik ooit 98 kilo heb gewogen 75 was ooit mijn streefgewicht
en 2 keer wegen doe ik om dat ik nu vaak gemerkt heb als ik ff wakker ben geweest dat ik dan een halve kilo en soms een kilo minder weeg
pi_48957355
maar waarom weeg je dan niet gewoon alleen als je ff wakker bent geweest
pi_48957407
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:09 schreef Sylvana het volgende:
maar waarom weeg je dan niet gewoon alleen als je ff wakker bent geweest
ja dat zou inderdaad het meest logische zijn
maar meestal kan ik niet wachten
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:20:17 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48957817
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:04 schreef Sylvana het volgende:

14 keer is ook wel een beetje overdreven .
Ik vul gemiddeld 3 keer per week een nieuw gewicht in, denk ik. En ik weeg me 's avonds ook, omdat het gewicht 's avonds een goede indicatie is van het gewicht dat je 's morgens zult hebben. Het verschil tussen mijn avondgewicht en mijn ochtendgewicht van de volgende dag is ongeveer 800 gram.
Dus als ik 's avonds 76,8 weeg, dan weet ik dat ik de volgende dag ongeveer 76 zal wegen. Vannacht was er ineens 2 keer zoveel af (1,6 kg in totaal), dus ik moet nog zien of ik op die 76 blijf hangen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48958554
Over dat updaten: ik ben ook nogal een voorstander van elk onsje updaten, of in elk geval posten. De afgelopen 2 weken heb ik niet zoveel geupdate, omdat ik het druk had (slap excuus, maar het kwam er gewoon niet van ). Maar ik heb wel elke keer dat ik woog het hier gepost met een bijpassende smiley erbij. Ik weeg me nu zo'n twee keer in de week, deze week zelfs maar 1 keer omdat ik veel bij mijn ouders was. En als er dan 0,2 ofzo af is, dan update ik dat ook. Ook al is het maar een beetje. Ik zie bij mij echt een trend van elke week een paar onsjes, maar als je die optelt worden het wel kilo's.

Misschien is het een idee om gewoon één weegmoment in de week als updatedag te nemen? En die andere 13 weegmomenten gewoon in je geheugen prenten? Anders blijf je aan het updaten. Maar goed, als je niet alles update hou je alleen jezelf maar voor de gek toch?

@ Viking: goed bezig, al bijna in de 75
pi_48959575
Ik update gewoon als er iets verandert, meestal is het een hele week wel hetzelfde en dan na een week een kilo eraf ofzo (of erbij natuurlijk, en dat update ik dan ook ).
pi_48961451
ik weeg mezelf niet elke dag, maar ik update het wel, als ik me op hetzelfde moment heb gewogen (=als ik uit bed kom). Maar ja, dat lukt niet altijd, dus dan niet
pi_48964000
Ok dan...wtf...
Mijn bikini (gekocht toen ik 17 was) past weer. En hij staat 10x beter dan ooit
Zelfs het 2e broekje (soort van hotpants) past gewoon...
Het ding is alleen wel oud en verkleurd, dus ik ga bikinishoppen binnenkort!
pi_48964522
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:55 schreef Alcarin het volgende:
Ok dan...wtf...
Goed nieuws Moet een héérlijk gevoel zijn
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48965727
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:07 schreef Isabeau het volgende:
Goed nieuws Moet een héérlijk gevoel zijn
Ja inderdaad! En nog lekkerder: op het balkon gaan zitten in je nieuwe oude bikini en reisgidsen doorbladeren
pi_48965940
klinkt lekker Ik ben mn kamer aan het opruimen....
pi_48965970
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:55 schreef Alcarin het volgende:
Ok dan...wtf...
wow goed nieuws zeg
pi_48968924
Hoihoi,

Ik zie dat jullie tevreden zijn met de bikini en een nieuwe gaan nemen enzo. Zelf had ik een paar weken geleden bedacht dat ik voor het eerst wel een bikini zou mogen, maar als ik mezelf in de spiegel bekijk zou ik me er wrs. nog totaal niet prettig in voelen... Dan met name vanwege DE BUIK. M'n excuus is dan (om m niet te dragen), dat ik weleens verbrand, maar ja het schiet natuurlijk niet op om nooit te gaan zwemmen oid dan blijf ik snel verbranden.
Dus wat doen jullie: maakt het jullie niet uit of je nog vetrollen hebt, vinden jullie bruin zijn belangrijker of hoe kom je erop zo iets toch te kopen en te dragen?
pi_48969609
Ik heb ook een buik, oftewel een vetrol over mn bikiniborekje, maar ik heb gewoon een bikini aan, jammer voor de andere mensen, maar ik voel me er niet minder prettig door. Vind een badpak echt niet staan bij mezelf en ik ben echt een zonaanbidster, dus wil op zoveel mogelijk plekken bruin worden. En ga dan ook geregeld naar de sauna als het mooi weer is, om helemaal bruin te worden
pi_48969727
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoihoi,

Ik zie dat jullie tevreden zijn met de bikini en een nieuwe gaan nemen enzo. Zelf had ik een paar weken geleden bedacht dat ik voor het eerst wel een bikini zou mogen, maar als ik mezelf in de spiegel bekijk zou ik me er wrs. nog totaal niet prettig in voelen... Dan met name vanwege DE BUIK. M'n excuus is dan (om m niet te dragen), dat ik weleens verbrand, maar ja het schiet natuurlijk niet op om nooit te gaan zwemmen oid dan blijf ik snel verbranden.
Dus wat doen jullie: maakt het jullie niet uit of je nog vetrollen hebt, vinden jullie bruin zijn belangrijker of hoe kom je erop zo iets toch te kopen en te dragen?
heheh ik ga gewoon ff als jongen reageren, ookal heb je het ws tegen de vrouwelijke deelnemers hier

Ik voel mezelf al een stuk beter over mn lichaam nu ik aardig wat kilo's kwijt ben en wel duidelijk verschil zie. Dit maakt me zelfverzekerder, waardoor ik bijv eerder zonder shirt in het plantsoen ga liggen ofzo...
Maarre, een beetje buikje bij meiden kan ook best leuk zijn hoor (my opinion )

Pfff, ik heb net 20 min hardgelopen... man wat warm in de zon, maar wel erg lekker, ik zweet me echt kapot *veegt zweet van toetsenbord*
pi_48969816
quote:
Ik draag ondanks mijn (afnemende ) bumper wel gewoon een bikini. Op het strand zorgen dat je goed rechtop loopt, buik inhouden, er een beetje charmant bij gaat zitten en gewoon een shirt/sjaal/jurkje meeneemt als je je toch niet makkelijk voelt. Enne, smeren met sunshine spul, want het bruine kleurtje maakt je optisch slanker. Zorgt ook dat je absoluut niet een te klein broekje aan hebt, dat ziet er niet uit. Liever een iets hoger broekje dan. Ik doe dus gewoon een bikini aan. Anders zou ik eigenlijk ook geen gewone shirtjes aan kunnen, want bij sommigen zie je mijn vetrol ook.

Maar als jij je niet prettig voelt in een bikini, dan trek je toch gewoon een hip badpak aan? Ik kan me best voorstellen dat je je niet helemaal comformtabel voelt daarmee hoor. Doen waar je je het prettigst bij voelt!
pi_48970804
Ik doe ook gewoon een bikini aan ... dat is vaak juist een extra motivatie om gezond te blijven eten! En of anderen er naar kijken ... dan kijk ik rond op het strand, zie daar wat kamerolifantjes zitten (BMI rond de 40 a 50) en valt alles wel weer mee ... half Nederland heeft een last van wat extra vet ...

(en volgens mij valt het sowieso wel mee met mensen die naar je lopen te staren ... en je zit toch niet op het strand om aan anderen te laten zien hoe slank je wel niet bent? )
pi_48970935
quote:
Het maakt mij niet uit of ik vetrollen heb (voor de keuze bikini/badpak tenminste ). Nu heb ik wel het geluk dat het vet zich bij mij niet zo snel op mijn buik concentreert, maar meer op heupen/kont/benen, dus of ik nou een badpak of een bikini aantrek maakt niet veel uit. Ik vind het van badpakken altijd heel irritant dat ze te kort zijn, ik heb nl. een erg lange rug/romp, dus dat gaat vervelend zitten en snijden enzo.

De laatste tijd had ik een badpak aan, maar dat was meer omdat mijn bikini te klein/oud was en ik een (groot!) badpak kreeg van een vriendin, dat nu alweer te groot is en een beetje lubbert trouwens...

Maar ik vind eigenlijk niet dat een badpak zoveel meer camoufleert dan een bikini, dik is dik en dat is hetzelfde in een badpak als in een bikini. Dus trek lekker aan waar je je goed in voelt. Een bikini is toch niet verplicht, dus waarom zou je smoesjes moeten verzinnen om een badpak aan te doen? Badpakken mogen ook
pi_48970979
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:46 schreef Chicolate het volgende:
en je zit toch niet op het strand om aan anderen te laten zien hoe slank je wel niet bent?
Ik wel dit jaar hoor
pi_48971036
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:18 schreef Tangarine het volgende:
Pfff, ik heb net 20 min hardgelopen... man wat warm in de zon, maar wel erg lekker, ik zweet me echt kapot *veegt zweet van toetsenbord*
Water, veel water!!!
Zweten kan best lekker zijn

Ha, 3 op een rij
pi_48971054
ik draag ook gewoon een bikini
vorig jaar durfde ik dat nog niet altijd maar nu maakt het me echt niet uit

trouwens zullen jullie geen last meer van me hebben mijn computer en laptop doen het niet meer
pi_48971085
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:54 schreef Miss_S het volgende:
mijn computer en laptop doen het niet meer
Eh..dat doe je knap dan, toch nog posten
pi_48971229
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:55 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Eh..dat doe je knap dan, toch nog posten
ja mijn laptop doet het nog zolang de accu vol zit dus dat is ongeveer nog een uurtje
pi_48971490
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:54 schreef Miss_S het volgende:
ik draag ook gewoon een bikini
vorig jaar durfde ik dat nog niet altijd maar nu maakt het me echt niet uit

trouwens zullen jullie geen last meer van me hebben mijn computer en laptop doen het niet meer
we hebben heust geen last van je wat is er mis dan?
pi_48971543
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:06 schreef Tangarine het volgende:

[..]

we hebben heust geen last van je wat is er mis dan?
nou van een pc doet het beeldscherm raar en mijn pc wil niet meer opstarten
en mijn laptop wil niet meer opladen
dus ja dan heb je wel 3 computers maar ze gaan allemaal dood
pi_48971660
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:07 schreef Miss_S het volgende:
nou van een pc doet het beeldscherm raar en mijn pc wil niet meer opstarten
en mijn laptop wil niet meer opladen
dus ja dan heb je wel 3 computers maar ze gaan allemaal dood
En daarom heb ik 1 pc die het altijd doet
pi_48972036
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:52 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik wel dit jaar hoor
haha ja ok ... misschien een klein beetje wel ... ... wat ik dit jaar dus kan overslaan ... dit jaar ga ik maar eens naar het strand om bruin te worden ...
pi_48972228
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:11 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En daarom heb ik 1 pc die het altijd doet
zeg dat niet te hard

en we hebben alleen zoveel computers vanwege het werk van mijn ouders
pi_48972914
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:30 schreef Miss_S het volgende:
zeg dat niet te hard
Ik ben de baas over mijn pc.
quote:
en we hebben alleen zoveel computers vanwege het werk van mijn ouders
Ach, mijn ouders hebben met z'n tweeen 3 computers, en dat heeft niets met werk te maken, het zijn gewoon hebberds
pi_48973179
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:53 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben de baas over mijn pc.
[..]

Ach, mijn ouders hebben met z'n tweeen 3 computers, en dat heeft niets met werk te maken, het zijn gewoon hebberds
mijn ouders zijn niet zo handig met computers dus ze gebruiken ze echt alleen voor wat ze geleerd hebben
pi_48983118
Hallo allemaal

Ik heb vandaag waterijsmaakdingetjes gekocht en heb er sisi zonder suiker ofzoiets ingegoten voor miniijsjes

Ik weeg nu 70 kilo en ben 1.72 lang, ik wil ongeveer 5 kilo afvallen en step nu een half uur per dag (ga vanaf volgende week weer fitnessen). Zou iemand een indicatie kunnen geven van hoeveel kcal ik per dag nodig heb om niet te langzaam (zo snel mogelijk het liefst natuurlijk) maar wel verantwoord af te vallen? Ik heb er vandaag 1400 gehad maar ik weet niet zo goed of dat nou goed is..
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 06:21:16 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_48991987
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

mijn ouders zijn niet zo handig met computers dus ze gebruiken ze echt alleen voor wat ze geleerd hebben
wel zo handig dan
  vrijdag 4 mei 2007 @ 07:36:05 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48992217
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:21 schreef heaven7 het volgende:
Hallo allemaal

Ik heb vandaag waterijsmaakdingetjes gekocht en heb er sisi zonder suiker ofzoiets ingegoten voor miniijsjes

Ik weeg nu 70 kilo en ben 1.72 lang, ik wil ongeveer 5 kilo afvallen en step nu een half uur per dag (ga vanaf volgende week weer fitnessen). Zou iemand een indicatie kunnen geven van hoeveel kcal ik per dag nodig heb om niet te langzaam (zo snel mogelijk het liefst natuurlijk) maar wel verantwoord af te vallen? Ik heb er vandaag 1400 gehad maar ik weet niet zo goed of dat nou goed is..
hoeveel calorieën je nodig hebt, hangt ten eerste af van de vraag of je een man of een vrouw bent (en je profiel zegt dat je een vrouw bent ) en ten tweede hoe actief je bent. Als je de hele dag op je kont zit en amper wat aan beweging doet (behalve naar de koelkast lopen en weer terug ), dan kun je natuurlijk minder calorieën tot je nemen dan wanneer je een paar keer per week sport en / of veel lopend / fietsend doet ipv met de auto.
De aanbevolen calorie-inname is voor de gemiddelde Nederlandse vrouw 2000 calorieën. Als je wilt afvallen, moet je daar dus onder gaan zitten.
Een vuistregel is wel 500 - 1000 calorieën minder. Ik tel zelf geen calorieën, maar ik schat dat ik meestal tussen de 1200 - 1500 zit. Je kunt beter niet veel lager gaan zitten.
Verder moet je natuurlijk niet alleen om je calorieën denken, maar ook zorgen dat je vezels, zuivel, fructose, vitaminen, vet etc binnen krijgt. Dus als je iets eet, eet dan iets voedzaams .

Je wilt 5 kilo afvallen. Ik weet niet hoe snel dat zal gaan. Bij mensen met veel overgewicht gaan de eerste kilo's snel en de laatste kilo's tamelijk langzaam, maar ik weet niet of dat ook geldt voor mensen die maar een beetje overgewicht hebben (lijkt me eigenlijk van wel).
En verder: steppen. Tja, daar ben ik persoonlijk niet zo weg van. Tip: ga ipv steppen elke dag een half uur wandelen en ga dan aan het eind van de week nog eens op de stepper staan. Dan zul je merken dat steppen geen ruk voorstelt (zo werkte het bij mij tenminste).
Niet meer actief op Fok!
pi_48992389
de helft van mijn onderlip is dik
was gister avond al maar nu nog steeds (gelukkig wel minder)
vraag me af of ik er op gebeten heb of dat het een allergische reactie is
pi_48992393
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:21 schreef heaven7 het volgende:
Hallo allemaal

Een niet-actieve vrouw heeft 1800 kcal nodig per dag. Een gewoon actieve vrouw 2000, en een erg actieve vrouw 2200. Van die laatste hebben we er in Nederland niet zoveel meer, omdat tegenwoordig iedereen op zijn kont zit. Maar als je intensief sport (lees: bijna elke dag) dan heb je zo'n 2200 kcal per dag nodig.
Om af te vallen raden ze ongeveer 500 kcal per dag minder aan, om verantwoord af te vallen. Dus zou je ongeveer 1500-1700 kcal moeten eten. De meeste mensen hier eten minder.
Ik vraag me alleen af of je met intensief sporten wel lichter wordt, je bouwt natuurlijk spiermassa op en dat is zwaar. Maar je krijgt er wel een strak figuur van. Centimeters bijhouden is misschien zo getnog niet, had ik in het begin ook moeten doen.

Ik zelf kijk niet zoveel meer naar kcal. Eerst deed ik dat wel, maar van alles wat ik nu eet weet ik het wel ongeveer. Je moet er ook op letten dat je genoeg zuivel (schijnt te helpen bij afvallen?), vetten, en andere voedingsstoffen binnenkrijgt.
Na een paar weekjes tellen heb je jezelf wel een gezond eetpatroon aangewend en gaat het hopelijke wel vanzelf.
pi_48992415
woog vanmorgen trouwens weer 73,5
pi_48992843
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 08:10 schreef Miss_S het volgende:
woog vanmorgen trouwens weer 73,5

Told you so

Ik woog vanochtend nog steeds 77
pi_48993463
en ook weer lekker geroeid net
pi_48993611
Goeiemorgen!
Nou ben ik er nog steeds niet uit. Ik dacht erover wel een bikini te kopen, omdat het zo'n mijlpaal zou zijn omdat ik en er nog nooit een gehad heb en omdat ik nu dichter dan ooit zit in in zo'n ding kunnen. Ik denk dat ik wel naar de winkel ga om te kijken wat ik er dan van vind.
Gisteren slecht gedaan, even vergeten hoeveel kroepoek ook weer bevat. Maar de satesaus ben ik dan ook weer vergeten, dus vreselijk was het nou ook weer niet.
pi_48993653
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goeiemorgen!
Nou ben ik er nog steeds niet uit. Ik dacht erover wel een bikini te kopen, omdat het zo'n mijlpaal zou zijn omdat ik en er nog nooit een gehad heb en omdat ik nu dichter dan ooit zit in in zo'n ding kunnen. Ik denk dat ik wel naar de winkel ga om te kijken wat ik er dan van vind.
Gisteren slecht gedaan, even vergeten hoeveel kroepoek ook weer bevat. Maar de satesaus ben ik dan ook weer vergeten, dus vreselijk was het nou ook weer niet.
ik begin meestal maar niet meer aan de kroepoek

en als je het vervelend vind om bikini´s in de winkel te kopen kan je ze ook online bestellen en rustig thuis aan passen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:30:58 #229
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48993655
Zitten er in kroepoek zoveel calorieen dan en voor emping zal dan wel hetzelfde gelden of niet..... nou ja, ik zat vanochtend iig op 76... weer wat lager dus
En ik ben alweer bij de kapper geweest dus weer wat kort
Bernie en ik zijn tof.
pi_48993687
in 100 gram zit 500 kcal
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:35:38 #231
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48993761
Dan moet ik echt eens wat minder kroepoek gaan eten zeg maar het hoort bij rijst en dat eet ik zo vaak
Bernie en ik zijn tof.
pi_48993801
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:35 schreef mordradead het volgende:
Dan moet ik echt eens wat minder kroepoek gaan eten zeg maar het hoort bij rijst en dat eet ik zo vaak
ja dat had ik dus ook
maar nu dus niet meer
pi_48993835
Ik heb ook weleens de neiging om van alles erbij te gaan gooien bij de nasi. Tegenwoordig doe ik in het algemeen atjar erbij en een klein beetje van dat kokos met kerrie spul en ja, deze keer dus kroepoek. Gebakken uitjes zijn ook slecht, maar die neem je toch maar een klein beetje, dus dat is niet zo'n ramp.
Sambal is trouwens wel goed: scherp spul schijnt goed te zijn voor een vol gevoel.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:43:57 #234
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48993970
Gebakken uitjes had ik gisteren ook over m'n rijst en ook Sroendeng
Bernie en ik zijn tof.
pi_48994391
goeie morgen! (nee, ik was al wakker )

Weinig zinnigs te melden, maar wilde iedereen even een leuke dag wensen
pi_48995325
Wat komen hier opeens exotische producten voorbij? Kan iemand mij even vertellen wat seroendeng en atjam is? Kokos met kerrie?
Klinkt allemaal wel lekker, is het ook 'verantwoord gezond'?
Plukie houdt meer van Hollandse pot, maar wil ook wel weer eens wat anders
pi_48995370
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:31 schreef Plukie86 het volgende:
Wat komen hier opeens exotische producten voorbij? Kan iemand mij even vertellen wat seroendeng en atjam is? Kokos met kerrie?
Klinkt allemaal wel lekker, is het ook 'verantwoord gezond'?
Plukie houdt meer van Hollandse pot, maar wil ook wel weer eens wat anders
ik kende de helft ook al niet maar denk ik vraag niets
pi_48995408
Seroendeng is kokos met kerrie geloof ik. Het is heel vadsig, maar je neemt er ong. een theelepeltje van.
Atjar (tjampoer) is zoetzure kool en worteltjes. Het is zeker niet slecht.
Dit soort dingen is om je nasi een beetje op te 'pimpen'
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:39:15 #239
171890 Chicolate
Chemicals
pi_48995570
Hmmm weet niet veel over die Oosterse gerechten ... maar wel wat dingen ...

Als je ketjap gebruikt, kan je beter de 'gewone' versie nemen (gemaakt van sojabonen en zout ofzo) en niet de zoetere versie ... daar zit heel veel gebrande suikers in en je gebruikt er in een gerecht vrij automatisch al meer van (is gister uitgeschoten met de zoute ketjap ) ... al is het wel lekker (allebei)

Atjar is toch van dat zoetzure groentespul uit een potje? Dat schijnt dan wel goed te zijn ...

*is boos op weegschaal en heeft er helemaal genoeg van ... nu moet die vakantiestemming maar eens voorbij zijn ...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:41:45 #240
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48995641
Seroendeng is zegmaar gebakken kokos met pinda
Ik eet nogal vaak Indisch omdat m'n moeder er vandaan komt en het is gelukkig nog lekker ook maar niet teveel kroepoek meer dus
Bernie en ik zijn tof.
pi_48995665
Ik ben nu een week calorieën aan het tellen, en ik merk toch wel dat dat invloed heeft op mijn eetgedrag. Niet dat ik nu minder eet, maar wel anders.

Kent iemand hier wat buikspieroefeningen die je thuis uit kunt voeren. Vooral dat stukje spek op mijn ribben mag wel eens in beweging worden gezet...
pi_48995714
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu een week calorieën aan het tellen, en ik merk toch wel dat dat invloed heeft op mijn eetgedrag. Niet dat ik nu minder eet, maar wel anders.

Kent iemand hier wat buikspieroefeningen die je thuis uit kunt voeren. Vooral dat stukje spek op mijn ribben mag wel eens in beweging worden gezet...
het is altijd wel goed om bewust met je eten bezig te zijn

ik kan wel een keer een paar buikspier oefeningen van mijn bootcamp dvds uitschrijven
pi_48995722
is kokos niet redelijk ongezond? Ik zag een tijdje geleden een keer zoiets op tv geloof ik, al weet ik niet meer waar het precies over ging, cholesterol ofzo?
pi_48995757
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het is altijd wel goed om bewust met je eten bezig te zijn

ik kan wel een keer een paar buikspier oefeningen van mijn bootcamp dvds uitschrijven

Dat zou echt zijn!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:49:44 #245
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48995925
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:45 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat zou echt zijn!
jaaa!
pi_48995931
Als je naar tellsell kijkt lijkt het voldoende om op een stoeltje een beetje heen en weer te draaien. Gelukkig doe ik dat redelijk vaak op m'n bureaustoel.
Maar ik denk niet dat dat een goede oefening is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:49:59 #247
171890 Chicolate
Chemicals
pi_48995938
Hier staan er ook een paar in

Buikspier oefeningen

... en voor de rest zou ik zeggen: je kent de oude sit-ups vast wel ... die zijn recht vooruit ... als ik train, moet ik altijd een aantal recht doen, en daarna een aantal 'schuin' ... dus je middel draaien terwijl je omhoog komt ... daar train je die spieren op je ribben mee ... (en ja, als je het goed doet, voel je dat de volgende ochtend behooorlijk)

Vage beschrijving, ik weet het ... zou niet weten hoe ik het duidelijker moet zeggen ...
pi_48995967
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:49 schreef Chicolate het volgende:
Hier staan er ook een paar in

Buikspier oefeningen

... en voor de rest zou ik zeggen: je kent de oude sit-ups vast wel ... die zijn recht vooruit ... als ik train, moet ik altijd een aantal recht doen, en daarna een aantal 'schuin' ... dus je middel draaien terwijl je omhoog komt ... daar train je die spieren op je ribben mee ... (en ja, als je het goed doet, voel je dat de volgende ochtend behooorlijk)

Vage beschrijving, ik weet het ... zou niet weten hoe ik het duidelijker moet zeggen ...
behoorlijk duidelijke beschrijving hoor

ik moet ook echt beginnen met buikspieroefeningen
kan het excuus niet meer gebruiken dat er nog teveel vet zit
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:55:36 #249
171890 Chicolate
Chemicals
pi_48996100
Oh ik weet nog wel iets leuks ... ook weer de good old sit-up (zorg btw wel dat je je voeten ergens onder vastklemt bij deze, anders hou je het niet vol en doe je het snel verkeerd) ... gewoon doen, maar steeds met je rug en schouders net de grond niet raken (mag sowieso niet als je hem goed uitvoert) ... dat punt dat je net boven de grond hangt, even stil blijven hangen. En daarna weer naar boven (weer niet over het zwaartepunt laten komen) ... zo span je ze constant aan, en dat vasthouden maakt ze echt sterker (je zal merken als je dat vaker gedaan hebt en moe begint te worden, gaat je hele buik trillen)

*moet 2x per week buikspieroefeningen doen op tkd training, maar heeft niet het idee dat 2x per week veel effect heeft .. zou ze eigenlijk ook thuis moeten doen ..
pi_48996294
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:55 schreef Chicolate het volgende:
Oh ik weet nog wel iets leuks ... ook weer de good old sit-up (zorg btw wel dat je je voeten ergens onder vastklemt bij deze, anders hou je het niet vol en doe je het snel verkeerd) ... gewoon doen, maar steeds met je rug en schouders net de grond niet raken (mag sowieso niet als je hem goed uitvoert) ... dat punt dat je net boven de grond hangt, even stil blijven hangen. En daarna weer naar boven (weer niet over het zwaartepunt laten komen) ... zo span je ze constant aan, en dat vasthouden maakt ze echt sterker (je zal merken als je dat vaker gedaan hebt en moe begint te worden, gaat je hele buik trillen)

*moet 2x per week buikspieroefeningen doen op tkd training, maar heeft niet het idee dat 2x per week veel effect heeft .. zou ze eigenlijk ook thuis moeten doen ..
zo word het ook op de dvds uitgelegt
je mag niet met je schouderbladen de grond raken
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:02:43 #251
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48996336
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:55 schreef Chicolate het volgende:
En daarna weer naar boven (weer niet over het zwaartepunt laten komen) ... zo span je ze constant aan, en dat vasthouden maakt ze echt sterker (je zal merken als je dat vaker gedaan hebt en moe begint te worden, gaat je hele buik trillen)
bij mij trilt het zodra ik boven kom
pi_48996436
Als het goed is ben ik maandag weer in het bezit van Bootcamp Abs. Daar staan ook goede buikspieroefeningen op, ook die je staand kunt doen. Deze zijn niet zo zwaar als situps, maar wel effectief. (Deze bedoelde Miss_S volgens mij ook). Ik moet er ook maar weer eens mee beginnen om het allemaal een beetje strakker te maken en om een betere houding te krijgen.
pi_48996474
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:05 schreef Plukie86 het volgende:
Als het goed is ben ik maandag weer in het bezit van Bootcamp Abs. Daar staan ook goede buikspieroefeningen op, ook die je staand kunt doen. Deze zijn niet zo zwaar als situps, maar wel effectief. (Deze bedoelde Miss_S volgens mij ook). Ik moet er ook maar weer eens mee beginnen om het allemaal een beetje strakker te maken en om een betere houding te krijgen.
ja die bedoel ik

en inderdaad oefeningen die je ook staand kunt doen
pi_48996885
mn hooikoortsmedicijnen zijn op, vanmiddag naar de dokter, mag ie me meteen wat voorschrijven... ondertussen de jeuk maar een beetje wegbranden met cola (wel suikervrij natuurlijk )
pi_48996906
Zo, ik ben weer klaar met werken Ben echt kapot na het werk steeds, moet echt wennen aan dat vroege opstaan en actieve werken Heb ook vet honger als ik rond een uur of 11 thuis kom, dus gooi zo maar weer een tosti in het tosti-ijzer en dan rond een uur of half 1 dan mn normale lunch eten. Normaal gesproken als ik kan uitslapen krijg ik als ik wakker ben echt amper wat in mn mond om deze tijd, en als ik gewerkt ben dan barst ik al van de honger nu

Ik mis het sporten wel steeds meer, het gaat eigenlijk hartstikke goed met mn hamstring, heb er echt helemaal geen last meer van, ook niet met fietsen, en heb zelf wel zoiets dat ik wel weer rustig aan kan beginnen met sporten. Alleen had mn abo bij de sportschool dus tot 1 juni geschorst, en dat kan ook niet meer veranderd worden, omdat de rekeningen van mei allang betaald had moeten worden, en dat kan ook niet later ofzo. Dus zal toch echt nog ruim 3 weken moeten wachten voor ik weer kan sporten

Thuis buikspieroefeningen doen ofzo werkt toch niet bij mij, echt de motivatie niet voor
pi_48996968
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:19 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben weer klaar met werken Ben echt kapot na het werk steeds, moet echt wennen aan dat vroege opstaan en actieve werken Heb ook vet honger als ik rond een uur of 11 thuis kom, dus gooi zo maar weer een tosti in het tosti-ijzer en dan rond een uur of half 1 dan mn normale lunch eten. Normaal gesproken als ik kan uitslapen krijg ik als ik wakker ben echt amper wat in mn mond om deze tijd, en als ik gewerkt ben dan barst ik al van de honger nu

Ik mis het sporten wel steeds meer, het gaat eigenlijk hartstikke goed met mn hamstring, heb er echt helemaal geen last meer van, ook niet met fietsen, en heb zelf wel zoiets dat ik wel weer rustig aan kan beginnen met sporten. Alleen had mn abo bij de sportschool dus tot 1 juni geschorst, en dat kan ook niet meer veranderd worden, omdat de rekeningen van mei allang betaald had moeten worden, en dat kan ook niet later ofzo. Dus zal toch echt nog ruim 3 weken moeten wachten voor ik weer kan sporten

Thuis buikspieroefeningen doen ofzo werkt toch niet bij mij, echt de motivatie niet voor
hoe vroeg moet je dan beginnen met werken? als je nu alweer klaar bent
ik zou liever vroeger beginnen dan nu zo laat dan ben je ook weer laat thuis

en ga je nog wel wandelen?

komende 2 weken zal wel goed gaan met mijn gewicht moet dan van 8 tot 18.00 uur werken en geen tot nauwelijks tijd om te eten
pi_48997155
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoe vroeg moet je dan beginnen met werken? als je nu alweer klaar bent
ik zou liever vroeger beginnen dan nu zo laat dan ben je ook weer laat thuis

en ga je nog wel wandelen?

komende 2 weken zal wel goed gaan met mijn gewicht moet dan van 8 tot 18.00 uur werken en geen tot nauwelijks tijd om te eten
Ik werd de afgelopen 3 dagen ingewerkt, woensdag vam 7-11, gister van half 7-11 en vandaag van 7-half 11

Dus steeds maar een paar uurtjes En heb deze hele maand alleen nog maar korte diensten, omdat je met lange diensten een tijd alleen werkt, en dat wilden ze nog niet deze maand, omdat ik dus net nieuw ben. Volgende week dinsdagochtend een korte dienst en dan woensdag en vrijdagavond nog 2 korte diensten van half 8-12 en van 8 -half 1. Aan ene kant wel lekker, snel klaar, aan andere kant moet ik zo wel heel veel dagen in een maand werken en das wel lastig plannen wanneer ik dan bijvoorbeeld naar Peter kan. Maar volgende maand wel wat lange diensten, dus dat scheelt weer

Dat rondje wandelen kan ik wel weer gaan doen ja, zelf niet meer aan gedacht.
pi_48997216
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik werd de afgelopen 3 dagen ingewerkt, woensdag vam 7-11, gister van half 7-11 en vandaag van 7-half 11

Dus steeds maar een paar uurtjes En heb deze hele maand alleen nog maar korte diensten, omdat je met lange diensten een tijd alleen werkt, en dat wilden ze nog niet deze maand, omdat ik dus net nieuw ben. Volgende week disndagochtend een korte dienst en dan woensdag en vrijdagavond nog 2 korte diensten van half 8-12 en van 8 -half 1. Aan ene kant wel lekker, snel klaar, aan andere kant moet ik zo wel heel veel dagen in een maand werken en das wel lastig plannen wanneer ik dan bijvoorbeeld naar Peter kan. Maar volgende maand wel wat lange diensten, dus dat scheelt weer

ik heb het nu zo druk dat het wel goed uitkomt dat ik geen vriendje heb maar goed bijna zomer dan is het wel weer leuk

en inderdaad dat rondje wandelen beviel toch altijd wel goed?
pi_48997268
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb het nu zo druk dat het wel goed uitkomt dat ik geen vriendje heb maar goed bijna zomer dan is het wel weer leuk

en inderdaad dat rondje wandelen beviel toch altijd wel goed?
Ja beviel wel goed, alleen denk dat het handiger is als ik eerst een beetje aan dat werkritme gewend ben, want ben nu echt steeds zo moe na het werk dak de hele middag lig te slapen Vanaf november niets meer gedaan, elke dag uitslapen enzo, en dan is 5 uur/half 6 opstaan wel erg vroeg
pi_48997374
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja beviel wel goed, alleen denk dat het handiger is als ik eerst een beetje aan dat werkritme gewend ben, want ben nu echt steeds zo moe na het werk dak de hele middag lig te slapen Vanaf november niets meer gedaan, elke dag uitslapen enzo, en dan is 5 uur/half 6 opstaan wel erg vroeg
beetje normaal ritme is wel goed, ook voor het afvallen
pi_48997846
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:26 schreef Sylvana het volgende:
Misschien een blokje hardlopen dan maar van maken? Als het tenminste kan om je been. Geeft ook dat lekkere gevoel van na het sporten, wordt je ook high van de endorfines . En inderdaad goed dat je weer een ritme hebt (en geld natuurlijk).
pi_48997997
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:44 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Misschien een blokje hardlopen dan maar van maken? Als het tenminste kan om je been. Geeft ook dat lekkere gevoel van na het sporten, wordt je ook high van de endorfines . En inderdaad goed dat je weer een ritme hebt (en geld natuurlijk).
Hardlopen weet ik nog zo net niet, heb echt totaal geen conditie op het moment, ben echt buiten adem als ik half uur na mn werk gefietst heb, dus ga eerst maar weer opbouwen met wandelen en dan kan ik later altijd nog zien of ik er bij ga hardlopen

En een ritme hebben is heel fijn, maar het nadeel is, dat ik volgende week bijvoorbeeld ook late diensten heb, dus dan kan ik wel gewoon uitslapen. Het is niet zo dat ik nu elke dag er op tijd uit moet ofzo, is wel heel verschillend, dus das wel lastig :S
pi_48998548
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:48 schreef Sylvana het volgende:
En een ritme hebben is heel fijn, maar het nadeel is, dat ik volgende week bijvoorbeeld ook late diensten heb, dus dan kan ik wel gewoon uitslapen. Het is niet zo dat ik nu elke dag er op tijd uit moet ofzo, is wel heel verschillend, dus das wel lastig :S
Discipline
Ga gewoon de dagen dat je niet vroeg op hoeft lekker wandelen/zwemmen/hardlopen/fietsen om 7 uur 's ochtends, dan heb je iets om je bed voor uit te komen
pi_48998819
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:01 schreef Alcarin het volgende:

Discipline
Ga gewoon de dagen dat je niet vroeg op hoeft lekker wandelen/zwemmen/hardlopen/fietsen om 7 uur 's ochtends, dan heb je iets om je bed voor uit te komen
Dat neem ik me al héél lang voor, maar op de één of andere manier ben ik al die goede voornemens vergeten zodra de wekker 's morgens heel vroeg afgaat en ik voor werk etc. nog helemaal niet weg hoef Ik heb zelfs een zwembadkaart waarmee ik tussen 7 en 8 's morgens voor de helft van de prijs kan zwemmen en ik doe het niet eens. Ik zeg gewoon tegen mezelf dat ik gewoon geen ochtendmens ben, maar ondertussen vind ik mezelf lui en stom
pi_48999225
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat neem ik me al héél lang voor, maar op de één of andere manier ben ik al die goede voornemens vergeten zodra de wekker 's morgens heel vroeg afgaat en ik voor werk etc. nog helemaal niet weg hoef.
Idem....
Ik hoef nooit voor 08.45 weg 's morgens, vaak nog wel later. Lekker handig, bijna naast de universiteit wonen. Ik heb me dan ook al tig keer voorgenomen om er vroeg af te gaan en dan te gaan hardlopen ofzo, maar het komt er niet van... 7 uur opstaan geen probleem, maar dan loop ik nog een uur in mijn pyama te niksen. Voor volgende week heb ik het me weer voorgenomen, misschien lukt het wel nu het mooier weer is? Alhoewel het maandag zou regenen....

Discipline is het toverwoord, kon ik dat maar in een potje kopen....
pi_48999313
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:01 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Discipline
ja, maar ehm, dan zal ik idd net zoals hierboven al gezegd wordt eerst een potje discipline moeten kopen
pi_48999315
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:
Dat neem ik me al héél lang voor, maar op de één of andere manier ben ik al die goede voornemens vergeten zodra de wekker 's morgens heel vroeg afgaat en ik voor werk etc. nog helemaal niet weg hoef Ik heb zelfs een zwembadkaart waarmee ik tussen 7 en 8 's morgens voor de helft van de prijs kan zwemmen en ik doe het niet eens. Ik zeg gewoon tegen mezelf dat ik gewoon geen ochtendmens ben, maar ondertussen vind ik mezelf lui en stom
Dat had ik ook heel lang, maar als je er eenmaal aan begint is het verslavend. Ik 'moet' wel vroeg mijn bed uit om te zwemmen, want dat kan alleen tussen 7 en half 9. Dus sta ik om 7 uur daar voor de deur, te wachten tot ie open gaat (en ik ben ook geen ochtendmens).

Maar goed, in het begin is het inderdaad erg moeilijk om jezelf je bed uit te slepen.

"Try not. Do. Or do not. There is no try."

[ Bericht 4% gewijzigd door Alcarin op 04-05-2007 12:24:35 ]
pi_48999511
Ik ben ook lui. En moet vaak vrij laat beginnen. En heb een zwembad op 5 minuutjes lopen. Slecht he.
pi_48999636
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik ben ook lui. En moet vaak vrij laat beginnen. En heb een zwembad op 5 minuutjes lopen. Slecht he.
Zwembad dichtbij is geweldig!
Het duurde bij mij ook meer dan een jaar voordat ik er ook daadwerkelijk heen ging hoor
pi_49000336
@Plukie86&Viking, hartelijk dank voor de reacties!
Ik ben niet een hele actieve en ook geen inactieve vrouw maar vrij gemiddeld denk ik. Ik zal gaan proberen om tussen de 1200 en 1400 kcal per dag te gaan eten (de caloriechecker is echt superhandig!). Steppen doe ik nu alleen maar omdat mijn vriendin nu nog op vakantie is en ik niet alleen naar de fitness ga Volgende week gaan we weer verder, dit is puur om te overbruggen. Ik merk er trouwens wel wat van hoor, ik zweet me altijd helemaal kapot als ik dat doe! En ach, het kan geen kwaad dus ik ga er gewoon nog een paar dagen mee door.
Ook fiets ik 35 km per week naar stage (alleen nu even niet want meivakantie ) dus dat is ook al mooi meegenomen!

En lang uitslapen helpt dat ook Ben net pas wakker En heb een bakje magere yoghurt met zoetstof op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 12:43:30 ]
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:56:31 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49009779
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:44 schreef Tangarine het volgende:
is kokos niet redelijk ongezond? Ik zag een tijdje geleden een keer zoiets op tv geloof ik, al weet ik niet meer waar het precies over ging, cholesterol ofzo?
in kokos zit ook veel kcal idd. Daar moet ik ook niet teveel van over m'n kip kerrie gooien .
En wat kroepoek betreft. Daar zitten idd veel calorieën in, maar je moet ook niet in 1 keer de hele zak leegvreten. Ik eet soms rijst met kroepoek erbij. Kan niet zoveel kwaad .
Niet meer actief op Fok!
pi_49012269
Volgens mijn sportschool heb ik in rust (als ik dus de hele dag in bed zou liggen) trouwens 1541 kcal nodig. Is die meting betrouwbaar?
pi_49012297
ik ben weer thuis en heb honger
komt omdat ik meer gegeten heb dan normaal (2 boterhammen dus)
pi_49012339
zoooo eindelijk klaar met werken, elke dag om 7 uur beginnen en rond 6 uur klaar... was loodzwaar voor mij

maaaar ik ben nu even in een extase..zojuist brief van de brandweer gehad dat ik op sollicitatiegesprek mag komen woohooo *viert feestje*
pi_49012836
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:14 schreef Thrilled het volgende:
zoooo eindelijk klaar met werken, elke dag om 7 uur beginnen en rond 6 uur klaar... was loodzwaar voor mij

maaaar ik ben nu even in een extase..zojuist brief van de brandweer gehad dat ik op sollicitatiegesprek mag komen woohooo *viert feestje*
gefeliciteerd

ik heb net gezond friet op
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:31:25 #276
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_49012871
Succes met je sollicitatiegesprek dan maar
Bernie en ik zijn tof.
pi_49013021
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb net gezond friet op
Hoe doe je dat?
pi_49013046
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:31 schreef mordradead het volgende:
Succes met je sollicitatiegesprek dan maar
dank je ben nu al zenuwachtig er gaan 5 mensen met mij praten het gesprek zal maximaal een half uur duren staat er...
pi_49013051
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:36 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
mijn ouders halen friet en ik eet een broodje hamburger van de grill en salade
pi_49013065
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:37 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dank je ben nu al zenuwachtig er gaan 5 mensen met mij praten het gesprek zal maximaal een half uur duren staat er...
gewoon zeker van je zelf zijn
en zeggen wat je weet dat ze willen horen
pi_49013249
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

mijn ouders halen friet en ik eet een broodje hamburger van de grill en salade
*Rammelt van de honger
pi_49013256
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:37 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Succes!!
pi_49013309
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Volgens mijn sportschool heb ik in rust (als ik dus de hele dag in bed zou liggen) trouwens 1541 kcal nodig. Is die meting betrouwbaar?
Er zijn diverse metingen om je basaaletabolisme uit te rekenen en ze zullen allemaal zo'n beetje rond hetzelfde getal hangen. Een exacte meting zal het met een sommetje niet zijn, daarvoor moet je dingen weten als je vetvrijemassa, de hoeveelheid spierweefsel en je verbranding (ademtest). Maar dit zal een prima benadering zijn Alleen vind ik het afronden op 41 weer wat onzinnig Gewoon denken dat het rond de 1500 ligt.
pi_49013322
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:43 schreef heaven7 het volgende:

[..]

*Rammelt van de honger
wil je een stukje?

het is wel als ik dat alleen eet dat ik over een paar uur weer honger heb
maar dan is het tijd voor stokbrood en wijn
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:46:06 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49013329
Van 1 keer friet kom je echt niet aan hoor, Saskia. Ik heb deze week 2 keer friet gegegeten (vorige week vrijdag en begin deze week) en ik val gewoon af.
M'n zus zei net nog dat cruesli funest is, maar zolang ik ermee afval blijf ik het nemen. Ga mezelf niet onnodig veel ontzeggen.

Wel grappig. Ze waren vanochtend in de supermarkt toen ik thuis kwam van auto rijden (zei mn pa). Dus ik liep toen naar de supermarkt toe. Heb m'n zus een maandje ofzo niet gezien en ze zag mij en ze zat echt zo van: "hee!! Wat zie je er goed uit joh ". Echt helemaal perplex, haha. En de hele tijd: "Wat goed joh, je kunt het echt goed zien" etc. Wel leuk om zo'n spontaan complimentje te krijgen . Ik snap niet waarom ze t vorige keer dan niet zag (scheelt maar 2 kg met nu), maar het zal vast aan de kleren gelegen hebben (had toen blouse aan en nu shirtje).
Niet meer actief op Fok!
pi_49013363
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wil je een stukje?

het is wel als ik dat alleen eet dat ik over een paar uur weer honger heb
maar dan is het tijd voor stokbrood en wijn
Ja heeeeerlijk Ik heb vandaag slechts 500 kcal op, maarja, werd dan ook pas wakker om half 12
pi_49013381
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:46 schreef Viking84 het volgende:
Van 1 keer friet kom je echt niet aan hoor, Saskia. Ik heb deze week 2 keer friet gegegeten (vorige week vrijdag en begin deze week) en ik val gewoon af.
M'n zus zei net nog dat cruesli funest is, maar zolang ik ermee afval blijf ik het nemen. Ga mezelf niet onnodig veel ontzeggen.
maar waarom zou ik friet eten?
en ze eten hier minstens een keer per week friet
en ik denk dat over een tijdje je ook minder makkelijk zo vaak kan zondigen

cruesli is inderdaad ook niet het beste, daarom neem ik de light versie
pi_49013396
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn diverse metingen om je basaaletabolisme uit te rekenen en ze zullen allemaal zo'n beetje rond hetzelfde getal hangen. Een exacte meting zal het met een sommetje niet zijn, daarvoor moet je dingen weten als je vetvrijemassa, de hoeveelheid spierweefsel en je verbranding (ademtest). Maar dit zal een prima benadering zijn Alleen vind ik het afronden op 41 weer wat onzinnig Gewoon denken dat het rond de 1500 ligt.
En komt er dan ongeveer 500 kcal bij voor een 'normaal' leven? Niet de hele dag op je kont hangen maar beetje rommelen, hond uitlaten, opruimen enzo?

Het was op zo'n weegschaal met vetmeetpercentage enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 18:48:09 ]
pi_49013410
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:47 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja heeeeerlijk Ik heb vandaag slechts 500 kcal op, maarja, werd dan ook pas wakker om half 12
oja dan heb je ook nog niet zoveel nodig
ik weet niet hoeveel kcal ik op het

ontbijt was cruesli met melk en een peer
lunch was 2 boterhammen sandwichspread en appelstroop
en avond eten dan broodje hamburger en sla
pi_49013435
Ik vind het bij cruesli altijd een beetje verontrustend dat bij de eerste 3 ingrediënten op de verpakking altijd suiker staat. Dat kan nooit echt goed zijn
pi_49013456
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

oja dan heb je ook nog niet zoveel nodig
ik weet niet hoeveel kcal ik op het

ontbijt was cruesli met melk en een peer
lunch was 2 boterhammen sandwichspread en appelstroop
en avond eten dan broodje hamburger en sla
Dat klinkt mij prima in de oren?

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 18:50:02 ]
pi_49013540
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:49 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat klinkt mij prima in de oren?
tja voor mij is het veel
maar ben er wel tevreden over
pi_49013566
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:47 schreef heaven7 het volgende:
En komt er dan ongeveer 500 kcal bij voor een 'normaal' leven? Niet de hele dag op je kont hangen maar beetje rommelen, hond uitlaten, opruimen enzo?

Het was op zo'n weegschaal met vetmeetpercentage enzo.
Hmm, dat hangt eigenlijk helemaal van je dagelijkse activiteiten af, als je een kantoorbaan hebt zal je een stuk minder verbranden dan een baan waarbij je continue moet lopen, tillen etc. Meestal wordt het een beetje grof verdeeld in 'zittend bestaan', 'gemiddeld actief' en 'zeer actief'.

Maak niet de fout door op een site bijv. de energiebehoefte van wandelen op te zoeken en dat bij die 1500 kcal op te tellen Bij het getal voor wandelen zit je basaalmetabolisme al inberekend.
pi_49013624
Volgens de jongen van de fitness is die 1500 kcal puur als je de hele dag in bed ligt.. maargoed, zo nauw neem ik het allemaal niet maar ik vind het wel prettig voor mezelf op caloriechecker in te voeren wat ik zoal heb gegeten zodat je een indicatie hebt van het gegeten kcal. Geeft een stuk overzicht.
pi_49013667
heaven7, deze site rekent het ook allemaal voor je uit: http://diet.ivillage.com/healthcalc
pi_49013697
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:54 schreef heaven7 het volgende:
Volgens de jongen van de fitness is die 1500 kcal puur als je de hele dag in bed ligt.. maargoed, zo nauw neem ik het allemaal niet maar ik vind het wel prettig voor mezelf op caloriechecker in te voeren wat ik zoal heb gegeten zodat je een indicatie hebt van het gegeten kcal. Geeft een stuk overzicht.
Je basaalmetabolisme zal idd rond dat getal zitten, dat is vrij reëel
pi_49013722
Dankje
pi_49013974
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zo word het ook op de dvds uitgelegt
je mag niet met je schouderbladen de grond raken
Je word toch niet zon fitness goeroe?
Mooie meid ben je toch al moest even spieken...
pi_49014112
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:04 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Je word toch niet zon fitness goeroe?
Mooie meid ben je toch al moest even spieken...
dankje wel
pi_49014991
ik heb net patat gehad, shame on me
pi_49015030
en dan sluit ik hem wel, aangezien ik ff moet showen dat ik de OP wel mooi kan maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')