Ik doe dat all the time.quote:Op maandag 23 april 2007 13:54 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'sparen' van kcal?
Ik snap het niet helemaal, je kunt toch niet een week lang minder eten om in het weekend wat te gaan zuipen? Zo werkt het toch niet? Je kunt je eetpatroon niet over een week bekijken, je moet het per dag (2 dagen kan nog wel zien). Als ik een week lang geen ijzer binnen krijg, en ik eet de 7e dag van de week een pot appelstroop op, dan is mijn ijzergehalte nog steeds niet goed hoor. Zo werkt het met alle voedingsstoffen.
![]()
Nouuuu....ik ben nogal streng met vet, en ik ben geen arts, mijn mening is gebaseerd op (veel) sites/adviezen/bewijzen van internet, dus als ik te ver ga moet je gewoon niet luisterenquote:Op maandag 23 april 2007 15:27 schreef Plukie86 het volgende:
Wel heb ik soms het idee dat ik te weinig vet binnen krijg:
Ik eet praktisch elke dag een stukje mager vlees of kip bij het avondeten, maar wel kleine stukjes. Verder eet ik op brood (3 stuks per dag, als lunch) becel light en kaas of (mager) vlees. Ik bak in olijfolie of vloeibare boter, een klein scheutje over de aardappels als ik die eet. Is dit wel voldoende? Of heeft Alcarin misschien nog tips om verantwoord gezond vet binnen te krijgen, wat niet te duur is?
quote:Op maandag 23 april 2007 15:57 schreef Alcarin het volgende:
[..]
......hele vet-verhaal..........
Ik lees net mijn eigen verhaal terug. Ik ben een freak. Maar hey, het werkt
![]()
Ik doel niet op één balansdagje, doe ik zelf ook wel eens, maar op een hele balansweek. Als je het zo mag noemen tenminste. Wat voor zin heeft het om een hele week 1000kcal te eten om vervolgens in het weekend er 2000 te kunnen nemen? Dit maakte ik uit de post van Miss_S op tenminste. En dan bedoel ik niet één dagje 1000kcal om 2000 weer te compenseren.quote:Op maandag 23 april 2007 15:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik doe dat all the time.
Soort balansdagidee. Volgens mij is het prima om het aantal kcal per dag afentoe eens flink af te laten wisselen, anders went je lijf eraan. Ik eet in het weekend weleens 2000 kcal waaronder wijn en chips, maar dan eet ik maandag 1000 kcal. En de rest van de week rond de 1500 kcal.
En dat paniekgedoe over tekort aan voedingsstoffen: dat is i.m.o. bullshit. Zo snel gebeurt dat niet, hoor.
Krijg ik ook rentepunten?quote:Op maandag 23 april 2007 16:28 schreef Plukie86 het volgende:
Waarom kcal sparen?
Nee, maar wel zegeltjes die je op zondag in mag wisselen voor iets ongezonds.quote:Op maandag 23 april 2007 16:30 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Krijg ik ook rentepunten?
(flauw, heel flauw... ik weet het, maar ik kon het niet laten)
Misschien houd je vocht vast? Lang staan, warm weer, misschien weinig gedronken?quote:Op maandag 23 april 2007 16:39 schreef Zeeltje het volgende:
oh ja maar ik eet echt weinig fatfood eten..
maar ja moet dat nou aankomen?
Wb Sylvanaquote:Op maandag 23 april 2007 17:46 schreef Sylvana het volgende:
-knip-
geen ervaring, maar MTB'en lijkt me nog effectiever dan gewoon fietsen, omdat je je lichaam ook nog in balans moet houden.quote:Op maandag 23 april 2007 17:53 schreef beertenderrr het volgende:
heeft er iemand ervaring met afvallen en mountainbiken? Ik wil dit namelijk gaan doen de komende tijd, maar moet er natuurlijk wel resultaat uit volgen
ik drink alleen alcohol met feestjes of andere speciale gelegenheden eigenlijkquote:Op zondag 22 april 2007 17:00 schreef Miss_S het volgende:
drinken de meeste hier trouwens helemaal geen alcohol meer?
ik drink ongeveer 4 glazen wijn per week en 2 mix drankjes
en al die balansdagen waar iedereen het over heeft?quote:Op maandag 23 april 2007 13:54 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'sparen' van kcal?
Ik snap het niet helemaal, je kunt toch niet een week lang minder eten om in het weekend wat te gaan zuipen? Zo werkt het toch niet? Je kunt je eetpatroon niet over een week bekijken, je moet het per dag (2 dagen kan nog wel zien). Als ik een week lang geen ijzer binnen krijg, en ik eet de 7e dag van de week een pot appelstroop op, dan is mijn ijzergehalte nog steeds niet goed hoor. Zo werkt het met alle voedingsstoffen.
![]()
ja?quote:Op maandag 23 april 2007 18:20 schreef Miss_S het volgende:
Renske?....
Oh ik dacht dat je een hele week lang minder ging eten, zodat je in het weekend eens wat alcohol kon drinken, zodat je in totaal alsnog bleef afvallen. Een dag is niet erg, een week is niet zo'n goed idee.quote:Op maandag 23 april 2007 18:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en al die balansdagen waar iedereen het over heeft?
misschien leg ik het verkeerd uit maar ik bedoel gewoon als ik weet dat ik een dag in de week redelijk slecht eet en drink dat ik dan een dag meer op let
nee soms kan ik een beetje onduidelijk zijnquote:Op maandag 23 april 2007 18:30 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je een hele week lang minder ging eten, zodat je in het weekend eens wat alcohol kon drinken, zodat je in totaal alsnog bleef afvallen. Een dag is niet erg, een week is niet zo'n goed idee.
Hier ben ik ook nog wel ff nieuwsgierig naar.quote:Op maandag 23 april 2007 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Dat je lichaam went aan een aantal calorieën per dag, dat heeft dan volgens jou welk nadelig effect?
japanse mix misschien?quote:Op maandag 23 april 2007 18:38 schreef Chicolate het volgende:
Pfff het gaat echt waardeloos met gezond eten en afvallen
Op dit moment buitenlandse student op bezoek, woont 1,5 week bij mij in huis. Russisch. Uitwisselingsprogramma van school, met iedere dag uitstapjes naar bijv Amsterdam. Daardoor ben ik dus steeds in de stad, of gewoon weg en is de neiging om iets te kopen erg groot ... hoeveel ijsjes en broodjes kroket ik al niet op heb! (en het is vreselijk saai, eten van verveling dus)
Weet iemand iets waar je niet dik van wordt, waar je veel van kunt eten (net zo makkelijk als dropjes) en wat makkelijk mee te nemen is op excursies?![]()
Ik ben zo vrij geweest de OP aan te passen!quote:Op maandag 23 april 2007 18:34 schreef Miss_S het volgende:
hmm we kunnen het aan een modje vragen
dankje welquote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ben zo vrij geweest de OP aan te passen!
Ik ben geen expert maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde werkt als steeds dezelfde training doen.quote:Op maandag 23 april 2007 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Dat je lichaam went aan een aantal calorieën per dag, dat heeft dan volgens jou welk nadelig effect?
thnxquote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ben zo vrij geweest de OP aan te passen!
Hmmm ja is wel een idee ... maar dan zonder de pinda's ... ga eens kijken of ik mn moeder lief aan kan kijkenquote:
Ja, ik ben evenmin een expert, maar ik geloof daar eigenlijk niet zo in. Volgens mij blijft het voor je lichaam toch vooral een kwestie van wat komt er in aan calorieën en wat wordt er verbrand.quote:Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ben geen expert maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde werkt als steeds dezelfde training doen.
Op den duur went je lijf eraan en heeft de workout minder effect. Maar als je afentoe eens wat anders doet, een intervaltraininkje ofzo, dan push je je lichaam weer wat verder.
ja dat geloof ik ookquote:Op maandag 23 april 2007 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik ben evenmin een expert, maar ik geloof daar eigenlijk niet zo in. Volgens mij blijft het voor je lichaam toch vooral een kwestie van wat komt er in aan calorieën en wat wordt er verbrand.
Eens. En daarbij krijg je toch nooit exact elke dag dezelfde hoeveelheid kcal binnen? Je eet toch niet elke dag hetzelfde? Het ene voedingsmiddel heeft een heel ander effect op je lijf dan het andere qua verteren, dus ik denk niet dat het zo is dat je lichaam eraan went. Het heeft gewoon brandstof nodig.quote:Op maandag 23 april 2007 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik ben evenmin een expert, maar ik geloof daar eigenlijk niet zo in. Volgens mij blijft het voor je lichaam toch vooral een kwestie van wat komt er in aan calorieën en wat wordt er verbrand.
hoelang heb je gisteren gestept dan?quote:Op maandag 23 april 2007 19:50 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm, ik eet hartstikke gezond maar er wil niet meer vanaf. Ja ik moet meer gaan sporten, maar ik ben gewoon 12 uur van huis op een dag en s avonds ben ik kapot. Gister wel 200 kcal verbrand met steppen, en dit doe ik zo'n 2 keer per week. Vind het gewoon niet eerlijk dat er weinig vanaf gaat, terwijl ik onwijs gezond eet. Gister bijv volkorenbrood met gezond beleg (achterham, sandwichspread) als ontbijt en een gekookt eitje, dit was rond een uurtje of elf. Tussendoor wat rozijntjes en een eierkoek en een raketje, 's avonds mager vlees met sperzieboontjes en 2 aardappels, later nog een appel. Vandaag ontbeten met Special K en een banaan, verder drie boterhammen met gezond beleg en wat granenkoekjes. Avondeten chicken tonight met 4 kleine stukjes stokbrood en salade. En veel water en thee. Wat doe ik nou fout
.
lekker gevoel, toch?quote:Op maandag 23 april 2007 21:40 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben weer terug van het spinnen.
1e reactie: dit doe ik nóóóit weer.
2e reactie: mwah, het viel nog best wel mee, nu al zin in volgende week.
Het was behoorlijk intensief, intensiever dan ik gedacht had. En ik had momenten dat ik dacht: help, ik ben in de hel beland. Maar als ik even later weer m'n slokje water had gehad en even rustig kon doortrappen kon ik er weer vol tegenaan
.
ik begin spierpijn te krijgenquote:Op maandag 23 april 2007 21:54 schreef Miss_S het volgende:
nu krijg ik zin om te sporten
morgen vroeg maar weer voordat ik ongesteld word en geen zin meer heb
*lol*quote:Op zondag 22 april 2007 15:07 schreef runaway het volgende:
[..]
zit daar veel energie in? Probleem is namelijk dat het 'geweldige' spaans brood voor mij totaal geen energie oplevert en niet vult. Ik kan met gemak een half brood op en dan nog heb ik niet echt het gevoel iets gegeten te hebben.
Wat nemen jullie als ontbijt? Ik dus yoghurt met muesli en naar de universiteit neem ik dan een stokbrood mee..........
edit: ik ben ongeveer 1.67 en weeg ongeveer 67 kilo denk ik (heb geen weegschaal hier)
ik denk dat de meeste mensen er wel meer energie door krijgenquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:16 schreef Viking84 het volgende:
het lijkt wel alsof sporten mij meer energie geeft. Ipv dat ik doodop ben, ben ik nu nog wakker, terwijl ik er meestal al rond 22:30 in lig. Net nog ff hh van Paul de Leeuw gekeken, toen gedoucht en ik ga dadelijk toch maar onder de lakens
.
pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan sportenquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:16 schreef Viking84 het volgende:
Oh, kijk, das nou goed nieuws. Ik dacht trouwens dat ik doodop zou zijn, maar ik voelde me juist springlevend
. Net wakker. Zal zo even wat eten en dan eens even wat dingen doen voor een project. Bleh.
tja, het is maar net waar je voor kiest. Ik ben absoluut geen sportschooltype. Verveel me heel snel. Misschien dat het zou uitmaken als er ook tv's hangen, maar in principe is het niets voor mij.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan sporten
spinning lijkt me eerlijk gezegd niet leuk, maar ik ga ook geen geld meer uitgeven aan een sportschool
ja ik begrijp wel wat je bedoeltquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja, het is maar net waar je voor kiest. Ik ben absoluut geen sportschooltype. Verveel me heel snel. Misschien dat het zou uitmaken als er ook tv's hangen, maar in principe is het niets voor mij.
Zo'n groepsles is eigenlijk ideaal. Lekker onder begeleiding van een instructrice. Maar toch sport ik liever 2 uur matig intensief dan 1 uur heel intensief (maw: ik ga liever een middag fietsen dan een uurtje in de sportschool zweten). Maar ach, nog 3 keer en dan is het weer voorbij. Wellicht dat ik me dan na de zomer weer inschrijf voor een cursus. In de zomer zal ik wel geen beweging tekort komen
.
nou, aangezien ik gisteravond om 0:30 nog op was, word ik ook niet doodmoe na intensief sporten. Ik heb wel ontzettend veel gezweet, maar ik ben niet snel buiten adem en dat laatste is ook niet goed trouwens. Je moet altijd kunnen blijven praten tijdens het sporten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik begrijp wel wat je bedoelt
denk ook dat dat een persoonlijke keuze is en of je de tijd hebt om langer matig intensief te sporten
ik ben liever na een uur dood moe dan dat ik na 2 uur nog vrolijk aan het wandelen of fietsen ben want dan heb ik het idee dat ik niets gedaan heb, wat natuurlijk onzin is
behalve als je je vlak voor de zomer nog even wilt inschrijvenquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:34 schreef Tangarine het volgende:
en als student zijnde kost zo'n cursus ook geen drol
ja maar je voelde je lichaam welquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, aangezien ik gisteravond om 0:30 nog op was, word ik ook niet doodmoe na intensief sporten. Ik heb wel ontzettend veel gezweet, maar ik ben niet snel buiten adem en dat laatste is ook niet goed trouwens. Je moet altijd kunnen blijven praten tijdens het sporten.
nou, technisch gesproken had ik wel kunnen kletsen, maar daar stond m'n hoofd echt niet naar hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar je voelde je lichaam wel
anders dan met fietsen of lopen neem ik aan?
en een half uur daarna ben je weer vol energie
en moet je kunnen blijven praten maar zeker niet gezellig kletsen
ik zweet altijd heel snelquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, technisch gesproken had ik wel kunnen kletsen, maar daar stond m'n hoofd echt niet naar hoor. En het was idd heel anders dan met lopen of fietsen. Met lopen transpireer ik hooguit een beetje, na 35 km fietsen heb ik vooral een verdoofd gevoel in m'n vingers, maar nu stond ik over m'n hele lijf te shaken en te gloeien
.
Gaat dat bij jou zo snel dan? Als ik 's avonds heb gesport voel ik de volgende ochtend de spierpijn nog niet, die komt precies 20 uur na het sporten ineens opzetten. Ik kan er de klok op gelijk zettenquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:14 schreef Viking84 het volgende:
Zo, de spierpijn valt behoorlijk mee
quote:
nou, lekker in de zin van: goh ik heb m'n lijf wel aan het werk gezetquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik zweet altijd heel snelik hoef maar ergens naar te wijzen en ik zweet al (oke een beetje overdreven
)
maar geen lekker gevoel dat shaken en gloeien dus?
is ook goed en bij mij blub het ook niet.. maar word wel wel rond van..quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:01 schreef Sylvana het volgende:
veel spieren is toch juist goed?
spieren wegen meer dan vet, dus als je veel traint, dan zul je idd niet afvallen, maar ziet je lichaam er wel een stuk strakker en beter uit
als je niet meer gaat trainen, dan zul je weer meer vet dan spieren krijgen, maar dat is dus juist niet de bedoeling lijkt me
dat gevoel had ik eerst altijd als ik had gebootcampt of hard gelopenquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, lekker in de zin van: goh ik heb m'n lijf wel aan het werk gezet.
Maar ik werd er wel een beetje door overdonderd, hoor. Ik voelde me heel raar. Net een plankje ofzo, haha.
Rond is mooiquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:06 schreef Zeeltje het volgende:
is ook goed en bij mij blub het ook niet.. maar word wel wel rond van..
spieren wegen wel meer dan vet maar helpen ook bij de verbrandingquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:00 schreef Zeeltje het volgende:
Gister ben ik even naar de sportschool geweest. Even mijn vetprecentage opgemeten.
Wat blijkt nu ik zit qua vet helemaal goed! Maar omdat ik blijkbaar veel spieren heb val ik dus ook niet echt heel snel af.
maar mannen hebben ook een heel ander figuurquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:27 schreef Sylvana het volgende:
mn vriend heeft zijn riem op het 6e gaatje zitten, ik heb die riem op het 3e gaatje zitten, terwijl hij 20 cm langer is
quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:27 schreef Sylvana het volgende:
mn vriend heeft zijn riem op het 6e gaatje zitten, ik heb die riem op het 3e gaatje zitten, terwijl hij 20 cm langer is
Zakken dingen niet af dan? Onee, jij draagt vooral rokken he, misschien valt het daarbij wel mee? Ik moet altijd een riem om mijn spijkerbroek omdat ie anders op mijn heupen gaat hangen, en ik ben geen breezersletquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:33 schreef Miss_S het volgende:
ik durf nog steeds geen riem aan te doen
denk nog steeds dat ze die in mijn maat niet hebben....
mijn taille is 73 dus dan moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Zakken dingen niet af dan? Onee, jij draagt vooral rokken he, misschien valt het daarbij wel mee? Ik moet altijd een riem om mijn spijkerbroek omdat ie anders op mijn heupen gaat hangen, en ik ben geen breezerslet![]()
Er zijn heel lange riemen, 100 cm heb ik wel eens in een (gewone) winkel gezien. Ik kan me voorstellen dat er in lederwinkels oid nog meer maten zijn. Dus tenzij jij een taille hebt van meer dan een meter, hebben ze heus wel een riem voor je, in een doorsnee winkel![]()
Toevallig, mijn taille is ook 73!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:39 schreef Miss_S het volgende:
mijn taille is 73 dus dan moet het wel lukken
maar goed ga het toch niet proberenheb een trauma
gelukkig maarquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:41 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Toevallig, mijn taille is ook 73!![]()
Riemen zat hoor, in zo'n maat. Maar ze zijn niet verplicht![]()
Maar ze kleden wel af!quote:
ik vind eerlijk gezegd dat dat niet zo isquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar ze kleden wel af!
Van die heel brede riemen doen je rokken en vooral jurkje zoveel beter uitkomen.
Ja het kan zeker averechts werken. Daarom kun je 't best een hele brede riem nemen en die niet te strak vastmaken!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind eerlijk gezegd dat dat niet zo is
de laatste tijd zie ik veel mensen riemen dragen en dan puilt dat vet er overheen
ik heb wel een nieuw jurkje aar misschien een riem mooi bij is, wie weet probeer ik het een keer
uhhhhquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
*lol*
Ik ben 1.67 en 67 is m'n streefgewicht.Je wil zeker niet ruilen?
dat is verschillend bij iedereenquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:52 schreef runaway het volgende:
[..]
uhhhh
IK heb de afgelopen dagen erg gezond gegeten, veel fruit, (magere) yoghurt, 2 liter water en muesli, maar ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt
Hoe lang duurt het voordat je er iets van ziet??
49cm dat is wel heel smalquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:19 schreef Sylvana het volgende:
mn vriend heeft een taille van 49 cm, das de helft van mij dus zo'n beetje
ik ben weer terug van de HA en apotheek, nou ff rustig zitten, beetje in huis rommelen, groentensoep koken en dan vanmiddag nog naar het CWI, de bank en de winkel
Jup, maar hijs 1,85 en 70 kg, dus hij heeft ook maar een bmi van 20, en hij kan dus echt alles eten wat hij wil, ben stiekum wel een beetje jaloers op hemquote:
Ik heb net ook aardbeien gekocht, ik doe ze lekker op een beschuitjequote:Op dinsdag 24 april 2007 11:56 schreef Plukie86 het volgende:
Er liggen nu drie boterhammen met aardbeien op mijn bord, smachtend naar me te kijken om verslonden te worden. En dat is dus precies wat ik nu van plan was. Jummie!
* Geeft Viking84 een tube midalgan*quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:27 schreef Viking84 het volgende:
oh ja, ik heb spierpijn in m'n bovenbenen en m.n. m'n hamstrings. Ik hoop dat t morgen weer over is voor ik moet gaan bootcampen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |