Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 19:57 |
![]() Hier alweer deel 59 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V. November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Leeuwarden-Groningen De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd). - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. meerspannings BNL-loc (NMBS De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! | |
MREn | woensdag 11 april 2007 @ 20:00 |
quote:Och, ik zou het persoonlijk niet eens zo erg vinden, maar als die stellen structureel inde 1500 belanden, zou je leeg Dv-Es moeten rijden en dat lijkt me weinig efficient. Momenteel (nou ja, normaal dan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 20:00 |
quote:Ze willen de ICMm eerst in losstaande series inzetten, omdat ze misschien nog wat kinderziektes verwachten, zoals je nu erg veel met de 4011 ziet. Als die kinderziektes er een beetje uitzien, gaan de stellen wel de gehele NO in. | |
Remco | woensdag 11 april 2007 @ 20:00 |
Welke ritten zijn dat? De 1500 en 10140(ofzo?) waar die rereviseerde ICM gaat rijden? | |
densmee | woensdag 11 april 2007 @ 20:01 |
kennen ze in Duitsland ook een OV studentenkaart | |
Remco | woensdag 11 april 2007 @ 20:02 |
En zijn die ritnummers ergen terug te vinden? Hoe werkt het eigenlijk precies als ik op de reisplanner op NS kijk zie ik die nummers wel eens staan maar hoe zijn die ingedeeld? Heeft elke rit een nieuw nummer? | |
MREn | woensdag 11 april 2007 @ 20:03 |
quote:1500 zijn de treinen Deventer-Amersfoort-Amsterdam 10140 zijn de IC-pendels Enschede-Hengelo voor als de in het binnenlands verkeer geïntegreerde 140 Schiphol/Amsterdam-Hannover-Berlijn bij Hengelo afbuigt. | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 20:04 |
Elke rit heeft een ander nummer. Een ritnummer kan maar 1 keer per 24 uur voorkomen Klik | |
Ou-Tannu | woensdag 11 april 2007 @ 20:06 |
krijgen we voor deel 60 eens een beknoptere OP? :/ | |
MREn | woensdag 11 april 2007 @ 20:06 |
quote:Ja, elke rit heeft een eigen nummer. De eerste cijfers geven de serie aan, bijvoorbeeld serie 3600 zijn de IC's Roosendaal-Arnhem. Ene kant in oneven nummers, andere kant even. Trein 3645 rijdt bijvoorbeeld een half uur eerder dan 3647. Een hele lijst, is hier te vinden. | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 20:07 |
quote:ja, op www.somda.nl, als je het ECHT wilt weten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 20:07 |
quote:Als jij deze volmaakt heb je dat zelf in de hand ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 20:11 |
quote:Je zult het zelf moeten doen. Ik ben het in ieder geval niet van plan | |
Dichterbijer | woensdag 11 april 2007 @ 20:11 |
quote:Ja... steek zelf de handen eens uit de zakken.... ik heb me al suf zitten te piekeren wat er wel in hoort en wat niet... En ik vind dit een redelijke OP... Maybe kan internationaal eruit... maar goed... doe een voorstel zou ik zeggen. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 april 2007 @ 20:13 |
ik zat al te kijken :p | |
Remco | woensdag 11 april 2007 @ 20:15 |
Ah okee duidelijk ff op die sites kijken ![]() | |
vw_caddy | woensdag 11 april 2007 @ 20:23 |
quote:Ik meen hier gelezen te hebben dat de deklassering opgeheven is. | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 20:26 |
De ene week zit ie er wel op en de andere week niet. Er is geen touw meer aan vast te knopen dus bij de 4444, of moeten we al weer 4231 zeggen? | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 20:31 |
Ik ga er maar vanuit dat er nog minder B-plaatsen in zitten dan in een standaard drietje ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 11 april 2007 @ 20:32 |
quote:Ja en nee, ze kennen wel een soort studentenpas maar die is alleen geldig in het gebied van je woon-school | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 20:34 |
quote:Officiëel 2 ipv 2,5 bakken 2e klas bij een ICM III dacht ik | |
Areyoutalkingtome | woensdag 11 april 2007 @ 20:36 |
quote:Ik vroeg het laatst aan een conducteur en die zei van niet. | |
JDude | woensdag 11 april 2007 @ 20:38 |
quote:Ik dacht altijd 2,25 om 0,75 ongeveer ![]() Aan de andere kant... wat moet je met een kwart bak tweede klas. | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 20:39 |
quote:dat bedoel ik ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 20:39 |
Dat verschilletje boeit me niet | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 20:40 |
quote:Sowieso, heeft iemand OOIT geweten WELKE van die 2 A-bakken gedeklasseerd "zou" zijn? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 20:48 |
ik bedoel, het eerste papiertje wat ik zou tegenkomen nam ik zelf mee, om er ieder 1e klas compartiment naar smaak mee te *deklasseren* ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 11 april 2007 @ 20:52 |
De bak zonder de drie 6-zit-compartimenten is de bak die gedeklasseerd was | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 21:01 |
quote:Tof maar dat boeit nu dus niet meer, of nog steeds wel, of zo. Het is iemands woord tegen iemand anders' woord. Denk niet dat het ergens anders vanaf hangt dan hoe de pet van de HC in kwestie op dat moment staat | |
guitarist | woensdag 11 april 2007 @ 21:12 |
't was vast al gezegd, maar de 4011 stond gister in Zwolle ![]() ![]() Eerste keer dat ik hem gezien heb! ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 11 april 2007 @ 21:13 |
quote:De oude mB is mA geworden, 't lijkt me het logischt om deze te deklasseren. Toen ik 'm een maand of wat geleden tegenkwam was ie gewoon 1e klasse trouwens, niets gedeklasseerd, rottrein! | |
Duvel | woensdag 11 april 2007 @ 21:14 |
quote:Ha gitaarman! ![]() | |
guitarist | woensdag 11 april 2007 @ 21:21 |
quote:Tof, leuk te horen! ![]() | |
NordicBlue | woensdag 11 april 2007 @ 21:36 |
Vandepartij, dat ook goed? | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2007 @ 21:44 |
quote:mangelhaft ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2007 @ 21:46 |
goeie vergelijking ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 11 april 2007 @ 22:54 |
quote:Heb hem ook gezien vanuit de trein... shinny ![]() Alleen die koers ![]() | |
MREn | woensdag 11 april 2007 @ 23:55 |
quote:Ja, want op de stelbalk heet ie nog gewoon mB ![]() | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 08:00 |
http://www.traphic.nl/trein.aspx Handige website is dat trouwens. Zal vast wel is eerder voorbij gekomen zijn | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 08:27 |
* Dichterbijer gaat even met intercity vaart zijn afstudeergesprek in... (je weet wel: scriptie verdedigen...) Morgen weer treinen naar Amersfoort ![]() En euhmm... kunnen ze die brandstichters eens met de ballen ophangen aan een pantograaf? quote: | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 08:40 |
lol, of op de rails, en dan een vrachttrein eroverheen laten rijden En wat nou als het meisjes waren die brand hebben gesticht? Binden we ze dan vast aan een stootblok? Of we dwingen ze mee te doen als proefkonijnen in een experiment waarbij ze testen hoe ze de impact van een springer kunnen verminderen ![]() Optie's genoeg [ Bericht 38% gewijzigd door NordicBlue op 12-04-2007 08:50:39 ] | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 10:18 |
Schoot weer lekker op vanmorgen... IC naar Groningen kon niet weg wegens een technisch mankement, en de 2800 naar Amfs reed stapvoets tot den Dolder, waardoor ik fijn de bus bijna miste ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 10:51 |
Dat schiet idd op ja ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 10:51 |
Zo, deze jongen is klaar met zijn opleiding, als in geslaagd. En als het dames waren met die brandstichting...euhm... stootblok binden? Nee... ik stel dan voor dat ze voor straf de toiletten moeten schoonmaken en de machinist ieder uur van een bakkie koffie moet voorzien... en owja...in haar bikini ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 10:55 |
Gefeliciteerd ![]() En nog een goed voorstel erbij ook ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 11:01 |
vast een VIRM die nu weer stuq is? | |
Duvel | donderdag 12 april 2007 @ 13:04 |
quote:Gefeliciteerd en welkom bij 's lands abeidspotentieel! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 13:10 |
Gefeliciteerd DB ![]() Nu kan de ellende pas goed beginnen ![]() | |
Luco | donderdag 12 april 2007 @ 13:11 |
Ik mag zondag alweer om 08:07 op de trein stappen... Moet om 11 uur in Leeuwarden, op een sportpark zijn... Uiteraard vind ik dit veeeeeel te vroeg voor een zondag! | |
Duvel | donderdag 12 april 2007 @ 13:22 |
quote:Ik moet zondagochtend om 06.00u beginnen met m'n werk (dat een uur rijden van mijn bed ligt). Ik vind het wel meevallen dus. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 13:23 |
quote:Ik zou er IN gaan zitten ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 13:56 |
quote:op een goederen trein tussen 2 containers moet toch best te doen zijn? | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 14:13 |
Wil jij het eens voor ons uittesten ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 14:22 |
quote:nee ![]() | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 14:38 |
quote:Valt me van je tegen ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 14:50 |
Hmmm jammer... geen geplette Ou-Tannu... trouwens... in de komende aflevering van RTL Travel hotlist: de top 10 van beste treinvakantie's... met onder andere: meeliften boven op een trein zag ik ![]() Owja..het is zondag 15 april om 22.30... | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 14:58 |
wat zou de boete zijn voor t zwartrijden op een goederen trein eigenlijks? | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 14:59 |
ja bovenop een ertscargo midden in de bloody rimboe ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 15:01 |
quote:Er zal geen boete zijn voor het zwartrijden bij een ertstrein ![]() Wel kun je met de politie te maken krijgen vanwege het opzettelijk veroorzaken van gevaar op het spoornet. Onder welke boetecategorie dat valt, weet ik niet | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 15:05 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 15:07 |
Dat is nog het makkelijkste denk ik | |
Duvel | donderdag 12 april 2007 @ 15:16 |
quote:Schijnt nog best te stuiteren... | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 15:17 |
quote:Vergeet niet dat dat in allerlei soorten buitenlanden gewoon de modus operandi is om bovenop goederentreinen te klimmen ![]() Hans Rossel schrijft bijvoorbeeld: quote: | |
sander89 | donderdag 12 april 2007 @ 15:31 |
Was effe op de NSHispeed site aan het kijken, zie ik dat straks de trein via Brussel naar Keulen/Frankfurt gaat ![]() Linkje naar kaartje hoe de treinen in de toekomst gaan rijden alleen hebben ze bijna nog niks ingevuld. http://www.nshispeed.nl/index.php?option=com_sqills_flash&Itemid=560 | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 15:36 |
Ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen. De rechtstreekse treinen vanuit Amsterdam/Schiphol zullen zeker blijven bestaan | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 15:40 |
quote:confortabel is anders denk ik ja :p maar die containers zitten best vast aan die wagons hoor ![]() | |
ReisT | donderdag 12 april 2007 @ 16:06 |
quote:Zo te zien hebben ze gewoon voor de volledigheid het TGV-net en het ICE-net erbij gezet. Dus staat de bestaande ICE Brussel-Frankfurt er ook gewoon bij getekend. Maar ze gaan echt niet Amsterdam-Frankfurt via Brussel doen. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 16:18 |
Veolivla heeft er weer een wadsloper bij: de 3219 is deze week naar het zuiden afgedaald. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 16:40 |
quote:bron Eerst zien, dan geleuven ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 16:58 |
quote:Veoslopia heeft er weer een sloopstel bij bedoel je? | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 16:59 |
Zo kun je het ook omschrijven ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 17:00 |
de 4219 kwam vanmorgen ook niet van zijn plaats te Ut, als dat een voorteken is, is het met de 3219 ook gauw afgelopen ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 17:02 |
Ik denk niet dat je dat als een voorteken kunt zien ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 17:03 |
bij veoslopia zou ik me daar toch geen zorgen om maken :p | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 17:09 |
quote:Ik denk dat Veolia lak heeft aan voortekens, en dat de 3219 eerder naar z'n toto is dan dat er een storingsmonteur voor de 4219 gebeld is ![]() Laat dat maar aan Veolia over ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 17:13 |
Zo snel gaan de stellen daar in het zuiden nu ook weer niet aan barrels, maar echt langzaam slopen ze die dingen nu ook weer niet. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 17:27 |
Arriva directeur Hettinga had weer een leuke uitspraak vandaag: Er komt meer geluid uit een trein dan uit een vogel | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 17:35 |
je kan er een lotto mee beginnne.. welke DH 1 / 2 gaat als volgende STUK | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 17:37 |
Dan doet de 3205 al niet meer mee, want die is al stuk ![]() Net als een zooitje andere stellen | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 17:42 |
doen ze goed he? :-) | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 17:45 |
Dat stel is nog van Arriva ![]() quote:Bron: NS.nl | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 17:51 |
quote:not going :p | |
Wadloper | donderdag 12 april 2007 @ 17:51 |
quote:En waarin is deze defect? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 17:53 |
Dat zou jij moeten weten, als je somda gelezen hebt ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 17:59 |
opgeblazen motor? uitgedonderde versnellingbak? | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 18:11 |
Gewoon een defecte motor. Het is geen 3117 of 3215 ![]() De laatste heeft ook tijden met een defecte motor gekampt | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 18:22 |
Ik geloof dat dit jaar nog de eerste wadjes de blender in gaan... kan me niet voorstellen dat een ander land deze dingen nog wil kopen... | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 18:24 |
quote:denk het ook niet..ze zijn wel versleten :p | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 18:28 |
de 4011 is vandaag officieel overgedragen? en volgens de TV is de hele meute klaar in 3 jaar ![]() alleen het geplande ritje er mee ging al mis ![]() en dat moet 15 jaar mee ![]() en maandag in de dienst, maar dat wisten we natuurlijk al ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 18:29 |
Voordat ze aan een nieuwe eigenaar afgeleverd worden, moeten de stellen idd wel op revisie. In ieder geval de motoren, omdat die al 25 jaar meegaan zonder tussentijdse revisie. Maar ik denk dat er weinig belangstelling voor de stellen zal zijn, zeker nu met al die light-rail stellen. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 18:30 |
quote:Kinderziektes, daarom worden de 4011 en 4012 vanaf maandag in de 1500 ingezet, omdat dat een losse serie is | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 18:31 |
quote:Hehe ![]() zit alleen nog te denken als ik er ff heen ga.. om te kijken als ik een ritje kan scoren.. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 18:44 |
De 4013 schijnt ook al bijna gereed te zijn | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 18:45 |
quote:ooh! dat geloof ik best ![]() hoelang zou het duren voor de 4014? :p | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 18:54 |
Die zijn ze denk ik ook al weer aan het opbouwen. De 4015 is nu geheel gestript | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 19:02 |
quote:hmm dan gaat t toch best rap nu.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 19:04 |
Het moet ook wel, omdat er niet veel meer dan 15 stellen buiten dienst kunnen staan. Het regulier onderhoud gaat namelijk ook door en sommige stellen worden ook in andere series ingezet, zoals de afgelopen dagen in de 3500 | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 19:06 |
quote:hehe. anders maar wat wadlopers op de schrootlijn? :p | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 19:07 |
Daar zijn ze echt te langzaam voor. Het kamperlijntje valt tegenwoordig ook al af, vanwege de onderhandse gunning van dit lijntje | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 19:10 |
quote:tja, wat wil je.. materieel tekort.. of materieel wat niet op tijd rijd ? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 19:18 |
vanmiddag weer lekker 1 ICM-4 stelletje in de spits tussen Amf en Ut ![]() Maar ja, meer ijzer bijkopen kan niet he, dat staat tussen 10 en 4 toch maar stil ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 19:18 |
Vanuit de NS gezien, natuurlijk het eerste, omdat je met materieel dat niet op tijd kan rijden, de dienstregeling van andere treinen in de war kunt schoppen | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 19:26 |
Ik stel voor om alle treinkaartjes in de spits gewoon 3 keer zo duur te maken ![]() dan grijpen dusdanig veel mensen naar de auto dat het materieeltekort vanzelf verdampt ![]() EN hey, kan je meteen wat nieuw ijzer bij kopen ![]() Waarom doen we dat niet? Er wordt toch voortdurend gewezen naar "ja het reizigersvervoer is ontstuimig gegroeid de laatste jaren" en alles? Nou dan. DOE er wat aan. Jaag die mensen gewoon keihard de trein uit. En flikker met al die pauper OV-kaart studentenprofiteurs maar helemaal een end op ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 19:40 |
Ik heb net een site gevonden waar de koplopers genoemd worden die voorzien zijn (geweest) van reclame. Best nog wel veel eigenlijk http://home.hetnet.nl/~rjybema/koploperinfo.html | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 19:44 |
quote:mag ik dan bij jou mn jaarkaart rekening deponeren? | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 19:54 |
quote:Waarom? Hou je eigen broek maar op ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 19:59 |
quote:tss :p | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 20:00 |
Tsschk En het file probleem dan? | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 20:02 |
quote:alle spoorlijnen vol gooien met asfalt :p opgelost | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 20:03 |
quote:Fout, alleen nog maar auto-treinen laten rijden ![]() Iedereen kwakt zijn auto op zo'n trein neer, en vol = vol | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 20:04 |
quote:Dat is niet MIJN probleem ![]() ![]() | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 20:04 |
quote:Jij hebt een eigen helicopter oid? | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 20:05 |
quote:een trein natuurlijk. MET een zitplaats tegen die tijd ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 20:05 |
quote:Prive trein? | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 20:05 |
Voor Fles geldt: Als de treinen tussen Utrecht en Amersfoort maar rijden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 20:07 |
quote:Hoe luxe is die trein ![]() Waarschijnlijk is het iets dat op de trekhaak meegaat en niets voorstelt ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 20:08 |
quote:ok.. wat is het IP van die computer die de treinen regelt? :/ | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 20:08 |
quote:Nee, want ze asfalteren alle rails :p Dus waar wil jij je prive trein dan op laten rijden ![]() | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 20:09 |
quote:Hebbe hebbe hebbe, dan ga ik even kijken of ik net zo goed ben in TRDL spelen als dat ik kan schijten op het toilet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 20:11 |
quote:Wat dacht je van banden ![]() Mooi op een asfalt weg en nog voorzien van een bovenleiding ook | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 20:11 |
quote:Zolang ik in Amersfoort werk he ![]() die initiatieven voor een HSL Utrecht - Den Bosch Oost hoor je me ook niet meer over ![]() | |
NordicBlue | donderdag 12 april 2007 @ 20:12 |
Hmm, zouden de seinen ook als discolicht gebruikt kunnen worden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 20:13 |
Ken je die mop van de HSL Utrecht - Den Bosch Oost? Die kwam er niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 20:17 |
quote:idd ![]() koppelen we het ff aan MSTS | |
sander89 | donderdag 12 april 2007 @ 21:14 |
quote:Wrm zie ik dat lijntje van Amsterdam via Brussel naar Keulen dan gaan, als ik op Keulen klik ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door sander89 op 12-04-2007 21:25:58 ] | |
Wadloper | donderdag 12 april 2007 @ 21:24 |
quote:Ik lees niet alles, wat is er mis mee? | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 21:28 |
Treinentopic #59 Deze post staat het in ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 21:46 |
waar hangt de 4011 morgen uit eiks? waar staat die geparkeerd? | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 21:49 |
quote:Op een parkeerplaats naast de doner-kebad tent ![]() Ik zie hem wel rijden... en dan ga ik er wel goed naar kijken... tjoeke-tjoeke-tjoeke-oehoeheoehoe! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 22:13 |
quote:Mja, het is maar net hoe je het brengt natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2007 @ 22:14 |
quote:Het schijnt dat ze er inmiddels ook een pantograaf opgezet hebben ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 22:15 |
Echt waar ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 22:21 |
quote:Meen je ![]() Ik meende dat de 4011 weer echte stoomgeluiden ging produceren bij vertrek ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 22:21 |
meen je dat? | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 22:23 |
quote:Ik dacht vliegtuiggeluiden ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 22:24 |
quote:En de VIRM klinkt als een dolfijn ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 12 april 2007 @ 22:26 |
morgen zal ik wel weer een VIRM zien ja.. net als DD-AR bagger! en banaantjes.. en vlavlippers ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 22:29 |
quote:Ik zie koplopertjes... vertrekkend van Groningen naar Amersfoort en weer terug naar Groningen. De vracht naar Amersfoort: leeg Naar Groningen terug: met vriendin ![]() En nu ben ik pleitos... nu maar duimen dat de treinen morgen rijden ![]() | |
MREn | donderdag 12 april 2007 @ 23:06 |
quote:Gezellige mensen altijd, met zo'n negatieve instelling. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2007 @ 23:12 |
Met een negatieve instelling kom je niet zo ver, want dan zal net een trein een aanrijding hebben ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 april 2007 @ 23:38 |
quote:Ach... als dat gebeurd op de terugrit vind ik dat niet erg hoor ![]() Zolang er maar geen mens bij betrokken is... zelfmoord moet verboden worden ![]() P.s. mocht iemand de komende tijd foto's van gestripte koplopers tegenkomen... laat ze eens zien hier!! | |
SpeedyRich | vrijdag 13 april 2007 @ 00:03 |
Zijn er nog personen die nog pic's hebben geschoten het nu nog bestaande NS station: Rotterdam CS | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 00:34 |
quote:Ik heb al wel een link: http://www.mp-produktie.nl/ Even op specials klikken en dan op ICMm ![]() | |
Bolkesteijn | vrijdag 13 april 2007 @ 00:35 |
quote:Welke lijn is dat precies? Ik wil er ook wel even in zitten. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 00:37 |
Amsterdam-Amersfoort-Deventer | |
Bolkesteijn | vrijdag 13 april 2007 @ 00:40 |
Aha, dat is mooi, ik woon in Amersfoort.quote:Ik heb helaas geen foto's van het station zonder de bouwput er omheen, maar binnenkort ga ik een hele Rotterdam-serie schieten en dan neem ik het station zeker mee. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 00:43 |
De treinen rijden alleen in de spits door naar Deventer. De rest van de tijd pendelen ze tussen Amersfoort en Amsterdam | |
Bolkesteijn | vrijdag 13 april 2007 @ 00:57 |
quote:Van GoT: 06.28 uit Amersfoort 1514 09:38 uit Deventer 1530 07:27 en 19:27 uit Amsterdam 1523 & 1571 De trein van 9:38 uit Deventer ga ik denk ik nemen ![]() ![]() | |
MREn | vrijdag 13 april 2007 @ 01:45 |
quote:Lelijke vrouwen...niet meer doen volgende keer ![]() | |
Betse | vrijdag 13 april 2007 @ 07:59 |
quote:Wat doen ze nu met die ruimte voorin bij de niet meer bestaande doorloopkop? het lijkt alsof die ruimte nu gewoon leeg is? Beetje zonde lijkt me. | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 08:57 |
Ik vind deze ook wel erg mooi:![]() De HSA rijtuig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 08:59 |
Een zuurstok ![]() Even weer een artikeltje over de twentse soap ![]() quote: | |
Remco | vrijdag 13 april 2007 @ 09:05 |
quote:Ja las het vanochtend ook in de kant. Dinsdag is er dus helemaal geen treinverkeer mogelijk in Almelo ben beniewd hoe ze dat gaan regelen. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:06 |
quote:Anders zet je gewoon even een 6 MP foto op een strontpoepkaktrage server of zo ![]() worden mensen blij van ja ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:10 |
quote:Dat betekent dat er tussen Deventer en Wierden gependeld wordt? En tussen Wierden en Zwolle? Valt nog mee dat die aansluiting bij WIerden is, en niet bij Almelo dan ![]() En die paar kippen die 's avonds in de Veenexpress zitten dat is geen groot probleem lijkt me ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 09:12 |
quote:Gewoon, sein op rood. Klaar! Vanmorgen een artikel in de Metro over de verbouwing van de Koploper. Allemaal gelul, en een foto erbij van... een IRM in een spuitcabine in Haarlem. Logisch. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 09:14 |
Hoe hebben ze het gepland ![]() | |
JDude | vrijdag 13 april 2007 @ 09:15 |
De 1900 is de verrassingslijn aan het worden ![]() Deze week al ICK, ICRm, IRM en ICM voor m'n neus gehad. Alleen de eerste twee waren van tevoren daar bedacht, meen ik. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:16 |
quote:Ja, de media he ![]() ![]() Leuk wel, iedere dag gratis pleepapier, en nog wat te lezen ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:17 |
quote:ICK ftw ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 09:17 |
De SP houdt vandaag een actie op de Maaslijn. Maar laat er voorlopig nog geen vertraging op die lijn zijn vandaag ![]() | |
JDude | vrijdag 13 april 2007 @ 09:18 |
quote:Vooral op vrijdagochtend als de rest van Nederland uitslaapt en ik een compartimentje voor mezelf heb ![]() | |
JDude | vrijdag 13 april 2007 @ 09:19 |
quote:Wadjes bekogelen met tomaten? Dat overleven ze niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:19 |
quote:Dat komt morgen wel ![]() Reden? "Tomaten op de rails" ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 09:21 |
Kan Veolivla tenminste de politiek een keer de schuld geven van de vertragingen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:36 |
Ik vind die frambozenlollies van de HSL trouwens te lelijk voor woorden ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 09:43 |
quote:Ook leuk dat de rijtuigen bij de balgen nog gewoon blauw zijn. | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2007 @ 09:47 |
Een kniesoor die daar op let | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 09:48 |
"Deze trein is alleen voor vrouwen. En homo's"![]() | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 09:53 |
quote:Nee hoor, ik vind het gewoon geen porem. De Hondekoppen hadden trouwens ook nog stukken groen tussen de bakken, dat was wel lollig omdat het historisch was en zo. Dit is gewoon suf. | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 09:54 |
quote:Ik zei ook al tegen een collega: de rechterdeur is de gay-entrance. ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 13 april 2007 @ 09:59 |
Denk dat het totaal plaatje straks een hoop goed maakt en dat je de bakken niet los moet bekijken ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 10:10 |
quote:Ja, dat hebben we gezien bij de Fo ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 10:11 |
quote:Nee dan dat roze Belgische condoom... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 10:14 |
Ik vind het afschuwelijk iig. Welk reclameburo heeft hoeveel geld in zn zak gestoken om met deze esthetische mensenrechtenschending op de proppen te komen? ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 10:30 |
quote:Ja de kleuren vind ik ook schijtlelijk, maar de rijtuig op zich mag er best wezen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 10:38 |
quote:Deze Duuf? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 10:39 |
Amerikanen kunnen het ook:![]() ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 10:40 |
quote: ![]() ![]() | |
JDude | vrijdag 13 april 2007 @ 10:40 |
quote:Allicht, 't is gewoon een Beneluxje met een kladje verf ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 10:42 |
quote:Ja maar Wát voor verf ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 10:42 |
Deze kan nog net voor onder de douche. Voor de jonge ouders onder ons dan he ![]() ![]() Noot: Het is een zeepje ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 10:45 |
Even over de ICMm, ik vind dat die goed uit de verf is gekomen ![]() ![]() En wat zal ik de "oude" Koploper dan ook wel weer missen ![]() ![]() | |
GSMboy | vrijdag 13 april 2007 @ 10:50 |
quote:Haarlem, defecte tractiemotor, hoor ik net van iemand.... | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 10:53 |
quote:Ja, die. ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 11:06 |
quote:doen ze goed dan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 11:13 |
Treinverkeer Almelo hervat na wekenlange storing De ellende is blijkbaar nog niet groot genoeg daar. Een week van tevoren al gaan aankondigen wanneer en hoe laat het precies klaar gaat zijn, dat is natuurlijk de Goden verzoeken ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 13 april 2007 @ 11:42 |
quote:Lag eergisteren in Zl ook al plat, zelfde probleem. | |
NordicBlue | vrijdag 13 april 2007 @ 11:44 |
4011, dat is toch die 1e omgebouwde trein? | |
GSMboy | vrijdag 13 april 2007 @ 11:50 |
Er zijn er meerdere treinen omgebouwd hoor, dus de 1e is dit niet... ![]() maar wel de eerste omgebouwde en gemoderniseerde koploper (proto). | |
JDude | vrijdag 13 april 2007 @ 12:46 |
Nah, het is niet zozeer een prototype hoor... gewoon de eerste die ze door de spuiterij hebben gerost ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 13 april 2007 @ 13:01 |
Ziet er wel erg mooi uit! Nu hopen dat de grafittispuiters er vanaf blijven met hun tengels | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 13:09 |
quote:En hopen dat die nog wat aan het materieel van de HomoStinkLijn kunnen doen ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 13 april 2007 @ 13:19 |
![]() | |
Robin2130 | vrijdag 13 april 2007 @ 14:03 |
Gisteren was de nieuwe Intercity gepresenteerd aan de pers. Filmpje | |
NordicBlue | vrijdag 13 april 2007 @ 14:53 |
Leuke stem heeft die meneer van dat treinenblad :p | |
MREn | vrijdag 13 april 2007 @ 16:28 |
quote:Dat ding rijdt 's avonds niet eens ![]() | |
Remco | vrijdag 13 april 2007 @ 16:30 |
quote:Na 8 uur rijd hij nog maar 2 keer dacht ik ![]() | |
MREn | vrijdag 13 april 2007 @ 16:38 |
Treinnummer Dienst Begin Eind Vrijdag 13 april 2007 82712 (A) ZHS2 Hgl 02.00 Aml 02.00 31013 (A) ZHS2 Aml 06.44 Mrb 07.07 31022 (V) ZHS2 Mrb 07.14 Aml 07.37 31017 (A) ZHS2 Aml 07.44 Mrb 08.07 31026 (V) ZHS2 Mrb 08.14 Aml 08.37 31021 (A) ZHS2 Aml 08.44 Mrb 09.07 31030 (V) ZHS2 Mrb 09.14 Aml 09.37 31025 ZHS2 Aml 09.44 Mrb 10.07 31034 ZHS2 Mrb 10.14 Aml 10.37 31029 ZHS2 Aml 10.44 Mrb 11.07 31038 ZHS2 Mrb 11.14 Aml 11.37 31033 ZHS2 Aml 11.44 Mrb 12.07 31042 ZHS2 Mrb 12.14 Aml 12.37 31037 ZHS2 Aml 12.44 Mrb 13.07 31046 ZHS2 Mrb 13.14 Aml 13.37 31041 ZHS2 Aml 13.44 Mrb 14.07 31050 ZHS2 Mrb 14.14 Aml 14.37 31045 ZHS2 Aml 14.44 Mrb 15.07 31054 ZHS2 Mrb 15.14 Aml 15.37 31049 ZHS2 Aml 15.44 Mrb 16.07 31058 ZHS2 Mrb 16.14 Aml 16.37 31053 ZHS2 Aml 16.44 Mrb 17.07 31062 ZHS2 Mrb 17.14 Aml 17.37 31057 ZHS2 Aml 17.44 Mrb 18.07 31066 ZHS2 Mrb 18.14 Aml 18.37 31061 ZHS2 Aml 18.44 Mrb 19.07 31070 ZHS2 Mrb 19.14 Aml 19.37 31065 ZHS2 Aml 19.44 Mrb 20.07 31074 ZHS2 Mrb 20.14 Aml 20.37 31069 ZHS2 Aml 20.44 Mrb 21.07 31078 ZHS2 Mrb 21.14 Aml 21.37 31073 ZHS2 Aml 21.44 Mrb 22.07 31082 ZHS2 Mrb 22.14 Aml 22.37 82704 (V) ZHS2 Aml 02.00 Hgl 02.00 Uiteraard weer dankbaar gebruik gemaak van www.somda.nl | |
Remco | vrijdag 13 april 2007 @ 16:40 |
5 keer nog dus ![]() | |
MREn | vrijdag 13 april 2007 @ 16:54 |
Ja, in totaal, maar Aml-Mrb bijvoorbeeld maar twee keer na 20:00. | |
Wadloper | vrijdag 13 april 2007 @ 17:45 |
quote:De buitenkant is wel graffitybestendig ![]() Ik hoorde dat er ook een soort folie op zit, net als de 4226 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2007 @ 17:46 |
quote:Bovendien zitten er op die 5 ritten samen 7 reizigers ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 13 april 2007 @ 21:55 |
wat een geweldige combinaties staan er opgesteld bij adam :p | |
Wadloper | vrijdag 13 april 2007 @ 22:04 |
Hoe bedoel je? ![]() | |
Areyoutalkingtome | vrijdag 13 april 2007 @ 22:08 |
Vandaag de intercity denhaag-venlo 3 x ICM4 dat is wel een erg mooi gezicht, vol in het zonnetje door midden-delfland! | |
Duvel | vrijdag 13 april 2007 @ 22:49 |
quote:Zat daar de prinses-op-de-erwt-express in? DIe zag ik ergens na vijven door Rtz komen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 13 april 2007 @ 23:28 |
quote:Couchette rijtuigen aan DD-AR rijtuigen ![]() een losse dubbeldeks motorwagen.. ![]() variatie genoeg :] | |
MREn | zaterdag 14 april 2007 @ 01:48 |
Nieuwe DB-bakken onder weg naar Nederland! Helaas al helemaal in de NS-kleurtjes... | |
MREn | zaterdag 14 april 2007 @ 01:50 |
quote:Daar hadden ze er 's avonds twee van gemaakt; 1983 met 2*ICM-IV en 1985 met 1*ICM-IV wat niet aan ruimte overhield. | |
Dichterbijer | zaterdag 14 april 2007 @ 08:40 |
Door de vertraging van mijn vriedin heb ik deze kunnen spotten op Amersfoort:![]() Een wasmuntje was ook leuk geweest... | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 08:54 |
Ik heb nog nooit een kuiken gezien wat OOK nog gaten voor zijn poten ging maken in dat kut-ei ![]() Bovendien past de bovenste helft van het ei helemaal niet op de onderste helft. Zeker een soort smalspoor-prinsesje dit ![]() | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 14 april 2007 @ 10:01 |
quote:Geen idee, ik zag hem vanaf een paar honderd meter afstand door de weilanden cruisen. Was ff van het zonnetje aan het genieten ![]() | |
Wadloper | zaterdag 14 april 2007 @ 10:57 |
quote: ![]() ![]() | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 12:31 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 12:35 |
Jezus ![]() waar? Wanneer? specs? Casualties? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 12:39 |
of is dat al een oude foto? | |
NordicBlue | zaterdag 14 april 2007 @ 12:43 |
zal wel oud zijn... | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 12:43 |
Dit is die oefening bij ons in de wijk, had ik vorige week ook al gezegd dat die zou komen. Utrecht Noord-Oost. Pic is van 'n uur terug. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 12:46 |
quote:Dikke gaarheid dat er op prorail.nl niets over te vinden is dan. Oosterspoorbaan soms? Lijkt me niet dat ze Ut - Amf daarvoor gaan gebruiken.. Ik herken die overweg ook niet ![]() | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 12:48 |
quote:Goederebaan richting hilversum geloof ik, als je de richting uit zou rijden waarin ik de foto gemaakt heb kom je langs de maliebaan. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 12:55 |
quote:Da's de oosterspoorbaan idd ![]() Welke overweg is dat dan? Kardinaal de Jongweg? Biltstraat? Burg. Reigerstraat? | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 13:01 |
quote:Kapteynlaan die vlak voor de gelijkvloersekruising ligt.. (zijn daar btw fotos van? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 13:09 |
quote:mwoa, spoorkruisingen zonder wissels zijn er zat hoor ![]() Ik dacht dat er bij Haarlem ook nog een grote lag. | |
JDude | zaterdag 14 april 2007 @ 13:15 |
Ik dacht ook even dat het echtgebeurd was! ![]() | |
Wadloper | zaterdag 14 april 2007 @ 13:24 |
quote:Ik ook ![]() Gelukkig is dit maar een oefening! ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 13:24 |
quote:Daar kruist een verbindingsboogje tussen Alkmaar en Leiden de sporen naar Zandvoort. Is lang niet zo spectaculair als Blauwkapel. ![]() | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 13:32 |
quote: Als me pa een keer de DSLR verdomme n keer niet mee neemt maak ik er wel een keertje mooie fotos van. | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 13:38 |
quote:Dat is Blauwkapel, toch? | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 13:39 |
quote:Ja. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 13:49 |
Dat zijn foto's van Nico Spilt toch? ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 13:52 |
quote:Ja. ![]() En dit als 4900ste post... | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 13:53 |
Iemand morgen nog plannen voor een rondje of iets anders treinleuks? ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 13:55 |
quote:Ik moet werken, sorry. ![]() | |
ReisT | zaterdag 14 april 2007 @ 13:59 |
quote:Wel zonde van die mooie CSA-stadsbus. Weer eentje minder... Hoe realistisch is het dat een trein door een bus heen zou rijden, en die helften van de bus ook nog netjes op de overweg blijven? Niet echt, die bus zou een stukje meegesleept worden, zoals hier (waar ik dat plaatje zo snel vind? aflevering 1, pagina 1 van het treinen topic) ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 14:02 |
quote:Ik wou zeggen, dat is het plaatje waar deze hele reeks ooit mee begonnen is ![]() | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 14:02 |
Die bus is aan de achterkant geraakt.. volgens mij is zown bus aan de zeikant absoluut niet sterk hoor... | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 14:03 |
quote:Is dat waar het toilet zit? | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 14:05 |
quote:Welke heb jij 't nu over? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 14:09 |
quote: ![]() 0wned ![]() | |
Robin2130 | zaterdag 14 april 2007 @ 14:14 |
quote:Een normaal stadsbus met een toilet? ![]() Touringcars hebben (meestal) wel een toilet, maar zulke bussen niet ![]() | |
blup | zaterdag 14 april 2007 @ 14:15 |
oh wacht, ja. zijkant stfu plz kthx. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 14:16 |
quote:ja hoor, nog eentje voor op de bietenkar ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 14:19 |
quote:Dat wordt nog druk. | |
Petre | zaterdag 14 april 2007 @ 14:23 |
quote:Herinner je dat ongeluk in Wijhe met die vrachtwagen nog? De cabine van de vrachtwagen was er helemaal af.. kan dus wel ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 14:25 |
quote:Maar daar was het frame niet doormidden, bij die oefening wel. | |
Petre | zaterdag 14 april 2007 @ 14:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() bron | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 14:40 |
quote:Ik zie geen frame dat doormidden is. Een cabine is nogal een los deel van een vrachtwagen. Je klapt 'm weg om bij de motor te komen. Dat is een scharnier, en dus kwetsbaar. Of posten we langs elkaar heen? | |
ReisT | zaterdag 14 april 2007 @ 15:32 |
Ik was nog net even langs de oefening in Utrecht gefietst, maar die was al afgelopen (was net op tijd om de bewuste DDAR weg te zien rijden). Ik ben 'm gaan achtervolgen, maar onderweg kwam ik iets veel mooiers tegen: de pendeltrein van het spoorwegmuseum, die nu eens een keer (zoals natuurlijk altijd zou moeten!) met museummaterieel reed: vandaag de rode Plan U 113.![]() Morgen biedt het museum trouwen nog een leuke extra attractie, vanwege het museumweekend ofzo, een "rondje dom" per Blokkendoos. Oftewel Maliebaan - Lunetten - CS - Bilthoven - Maliebaan, in maar liefst 50 minuten!. | |
italiaan1987 | zaterdag 14 april 2007 @ 17:25 |
quote:wanneer was dat? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 17:34 |
quote:De tering dat meen je ![]() ik was al van plan om erheen te gaan ![]() ritten? tijden? | |
italiaan1987 | zaterdag 14 april 2007 @ 18:05 |
quote:waar gaan die ingezet worden? | |
vw_caddy | zaterdag 14 april 2007 @ 18:07 |
![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 14 april 2007 @ 19:25 |
quote:Dit staat ergens op spoorwegmuseum.nl: quote: | |
Petre | zaterdag 14 april 2007 @ 19:54 |
quote:Maar je kan wel zien hoe groot een klap kan aankomen.. zou dat niet genoeg zijn om een bus doormidden te krijgen? | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 20:00 |
quote:Ik heb geen idee... Bij Nootdorp zag de machinist het aankomen, zodat de klap nog niet eens zo hard was. Misschien lukt het wel met iets van 140km/h of zo. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 20:48 |
Gewoon GAS D'R BIJ!!!!!! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 20:57 |
wie gaat er mee morgen het Rondje Dom doen? ![]() ![]() | |
Petre | zaterdag 14 april 2007 @ 21:17 |
quote:a'dam-utrecht ligt er uit dit weekend he? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 21:26 |
quote:ICs worden omgeleid via Hilversum | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 21:29 |
quote:En rondje Dom heeft sowieso geen last van het eruit liggen van Asd - Ut. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 21:30 |
quote:tenzij Petre heul graag mee wil en uit Asd moet komen ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 april 2007 @ 21:31 |
quote:Of via een van andere onderstaande trajecten reist: * Dordrecht<->Geldermalsen * Dordrecht<->Roosendaal * Roosendaal<->Vlissingen * Amsterdam<->Utrecht/Woerden * Utrecht<->Schiphol * Amsterdam<->Brussel/Parijs Zie 752 * Amsterdam<->Frankfurt INT Zie 752 * Almelo<->Hengelo<->Enschede | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 21:34 |
quote:Jaaaa dan zou hij wel naar Ut - Asd vragen, als hij uit Beesd moest komen ![]() | |
Luco | zaterdag 14 april 2007 @ 23:31 |
quote:Wtf, wat is die bar/buffet trein dan voor trein richting A'foort vanaf Duivendrecht? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 23:38 |
quote:rieleks doewd das de intercity naar Berlin en eventueel verder. Onder sommigen hier bekend als "Pimpel-Express" ![]() Lang verhaal ![]() | |
Luco | zaterdag 14 april 2007 @ 23:47 |
Ok, dank je ![]() Was al verbaasd, Huwh, buffet in NStreinen? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 april 2007 @ 23:49 |
quote:als je ooit op Amsterdam - Hengelo terecht komt, zoek DIE treinen uit ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 00:04 |
Treinen met een buffetrijtuig aan boord zijn echt supercool ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 00:13 |
Alle treinen zouden dat moeten hebben eigenlijk | |
NordicBlue | zondag 15 april 2007 @ 00:23 |
quote:Betaal jij de rijtuigen? | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 00:30 |
quote:Nee waarom? ik vind het pure uitholling dat die railcatering afgeschaft is ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 00:32 |
Op de Beneluxtreinen rijdt nog steeds zo'n karretje rond trouwens ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 01:02 |
quote:als je gelukt hebt komt in de IC een koffieloper langs ![]() | |
MREn | zondag 15 april 2007 @ 01:22 |
quote:eindelijk een ritje Ww-Zp dat is nog nooit gedaan heb ![]() | |
MREn | zondag 15 april 2007 @ 01:28 |
quote:Amsterdam-Amersfoort-Deventer (1500-treinserie), net als de bakken in de Db-kleuren en de ICMm-stellen. | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 01:42 |
quote:Succes ![]() ![]() | |
MREn | zondag 15 april 2007 @ 01:49 |
quote:Dat zal ik nodig hebben, zo'n eind in zo'n gare Lint. Dat geeft dusdanig veel plezier dat ik inmiddels altijd Es-Zp en verder via Dv reis. Maar ja, ProRail he... | |
MREn | zondag 15 april 2007 @ 03:00 |
hoe lang zou het nog duren voor Veolia zijn nieuwe treinen heeft?![]() | |
Luco | zondag 15 april 2007 @ 07:40 |
quote:Koffielopers... Tof, met dit weer met een zak met heet water op je rug 3 uur lang koffie verkopen, om dan weer naar huis te kunnen... Die koffielopers werken alleen in het weekend tot 12 uur ofzo... | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 09:53 |
quote:wtfux! bijna een albino wadloper ![]() quote:ik kwam ze ook door de week tegen? :p maar goed tis al weer ff geleden dat ik door de week heb kunnen reizen | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 11:05 |
quote:geen idee, ik zie een gele kikker ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 11:06 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 11:42 |
Oh nou, da's niet zo lelijk toch? ![]() Stukken mooier dan die frambozen-lollies van de HSL ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 11:44 |
quote:idd ![]() maar lollies kan je eten :p ok Vla ook.. :-) | |
Wadloper | zondag 15 april 2007 @ 11:53 |
Wat mij opvalt is dat hij nu ook 1e klas heeft, en dat hebben de Wadlopers met Friese indeling niet namelijk. Dus ik ben benieuwd hoe die 1e klas eruit ziet ![]() En waardoor zie ik dat dit een Friese trein is? Er zitten geen klapstoelen op het balkon ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 11:58 |
quote:Wat heeft dat er mee te maken dan? ![]() | |
ReisT | zondag 15 april 2007 @ 13:12 |
quote:En gaan ze nu ook iedere maand dat cijfer aanpassen? Of zou die gewoon 8 maanden lang met "nog 8 maanden" rondrijden. Of nee, natuurlijk, ze doen er gewoon maar één, net als bij NoordNed. Van dat ene stel zullen ze het wel bij kunnen houden. | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 14:22 |
Ziet er wel goed uit. ![]() | |
ReisT | zondag 15 april 2007 @ 16:17 |
quote:Ik ben niet meer meegeweest, maar heb er nog wel even een paar foto's van geshoten: Hier bij Overvecht op volle snelheid, die dingen gaan best hard! ![]() En hier, een half uur later (nadat de trein had kopgemaakt in Bilthoven). Dit is hemelsbreed ongeveer 1 km van station Overvecht vandaan (wat zou dat een hoop tijd schelen als er een dircte verbindingsboog was) ten zuiden van Blauwkapel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 16:20 |
Leuke foto's ![]() Ik ben helemaal niet meer de deur uit geweest eigenlijk ![]() | |
Wadloper | zondag 15 april 2007 @ 16:36 |
Niet? ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 18:04 |
ik wel.. maar verder dan de achtertuin met zwembad kwam ik toch niet ![]() | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 20:18 |
Leuke foto's. ![]() En het is alweer bijna tijd voor deeltje 60 ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 20:22 |
leuke plaatjes van die blokkendoos trouwens :-D geweldi | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 20:24 |
Wat een weer vandaag he, ik zit al de hele dag binnen, hier valt het wel mee met de hitte ![]() Desalniettemin toch tijd voor een witbiertje | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 20:31 |
is er in de week van 30 april nog wat boeiends op de rails? | |
Luco | zondag 15 april 2007 @ 20:35 |
chaos naar A'dam CS ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 20:35 |
volgens mij gaat de NVBS wat leuks doen de 30e. En de rest van de week cargo's in Nederland, België en Duitsland schieten vanwege vakantie ![]() | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 20:38 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 15 april 2007 @ 20:41 |
quote:valt weer tegen dan :/ |