Dat had je nou niet moeten zeggenquote:Op donderdag 5 april 2007 19:27 schreef vw_caddy het volgende:
Somda gaat een meet organiseren. Wie gaan er mee hier? Wil niet de enige niet nummertjesschrijver zijn.
weggooien? in de fik steken?quote:Op donderdag 5 april 2007 19:36 schreef vw_caddy het volgende:
Zei gisteren al tegen ze: laat de organisator maar de nummertjes opschrijven, draaien wij er wel een kopie van.die we dan gelijk weggooien
Dat ziet er nogal rokerig uit. Maar ik neem aan dat je donateur moet zijn reeds om mee te gaan?quote:Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Terzake maar dan.
De NVBS heeft op 12 mei een excursie naar het tramgebeuren in Brussel. Onbegrijpelijkerwijs gaat men met de bus (weet iemand wat dat is?) van Utrecht naar Brussel. Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik
[afbeelding]
Nee hoor, intro's kunnen ook, betaal je wel wat meer (maar 25 euro is nog steeds een schijntjequote:Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ziet er nogal rokerig uit. Maar ik neem aan dat je donateur moet zijn reeds om mee te gaan?
Ja maak daar ook eens een uitgebreid verslag vanquote:Op donderdag 5 april 2007 20:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Morgen weer delft- buitenpostzou het rustig zijjn? ben bang van niet
Check, ik blijf ook thuis hoor.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:25 schreef Wadloper het volgende:
Je hoeft niet te gaan hoor vw_caddy
Ik ga trouwens ook niet
Ik denk niet dat hij door de roetmeting komt. Het lijkt wel een stoomtrein. Jaren geleden reden die dingen op Almelo - Zwolle, toen heb ik er wel eens ingezeten, maar zo'n rookwolk heb ik niet gezien.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Terzake maar dan.
Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik
[afbeelding]
zeikerdquote:Op donderdag 5 april 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg we gaan niet spammen hier SR
DIe foto is uit 2002. Was een verstopt luchtfilter, appeltje-eitjequote:Op donderdag 5 april 2007 21:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij door de roetmeting komt. Het lijkt wel een stoomtrein. Jaren geleden reden die dingen op Almelo - Zwolle, toen heb ik er wel eens ingezeten, maar zo'n rookwolk heb ik niet gezien.
Moet nog een keer gereviseerd worden ,neem ik aan?
Nee dat is een nuttige bijdrage!quote:
Er staat een linkje daarbij...klik daar eens opquote:Op donderdag 5 april 2007 21:38 schreef Remzz het volgende:
Alle NS treinen uit de OPHaal dan die andere zut weg
Dat zag ik ook wel, maar het leek me mooier om juist de NS treinen in de OP zetten lijken me wat meer users in geinteresseert dan die locale/regionale/internatione zut.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Er staat een linkje daarbij...klik daar eens op
Ben ik het mee oneens... en als we dat in de OP zetten dan gaat iedereen klagen dat de OP weer te lang is. Dus op deze manier is het nu opgelost.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat zag ik ook wel, maar het leek me mooier om juist de NS treinen in de OP zetten lijken me wat meer users in geinteresseert dan die locale/regionale/internatione zut.
Neem het voortouw...quote:Op donderdag 5 april 2007 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk kunnen we wel gewoon een beknopte OP maken met 1 ICM, 2 stoptreintjes van andere clubs en 1 internationaal iets, en dan een linkje naar de uitgebreide wiki met alles erin. OP kort genoeg, iedereen kan alles vinden, nieuwe mensen binnenhalen ( die inmiddels ook al 30 keer dezelfde OP gezien hebben en dachten "oh ja dat zijn die nummerhoeren" )
Is dat geen goed idee dan?
Ik denk het nietquote:
Wil je een incrowd zeurclubje dan? Lijkt me ook niet handig. Laat iemand een simpele site bouwen waar alle info te vinden is, o.a. dat een Hondekop geen Mat'64 is, en verwijs daarnaar in je OP. Doe de verwijzing wel in grote letters, en zeg dat het voor beginners aan te raden is om eerst te gaan lezen.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk nieuwe mensen binnen halen. Kunnen we weer 20x gaan uitleggen dat het geen Hondekoppen maar Plan V / T Mat 64 is
Nou ja, het grote basisboek is een beetje overdreven, maar wat handige aanwijzingen? En dan niet eisen dat het gelezen wordt, maar gewoon als makkelijke verwijzing.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, en al lezen ze het niet, dan kunnen we best wat geduld betrachten met iemand die nieuw is. De meesten hier weten heel goed wie nieuw is hier en wie niet, en dat onderscheid kun je dan zelf wel maken toch? Beetje laagdrempeling houden, is goed
Niet zo van "Wil je over treintjes komen lullen in ons kliekje? Best, maar lees eerst Het Grote Basisboek, anders ophoeren". Dat lijkt me geen zinvolle opstelling
Jij moet schuppen hebbenquote:Op donderdag 5 april 2007 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
tvp
Die heb je nergens voor nodig. Probeer n00bs in de maling te nemen. Nou hop hop, bloemenschortje aan en hoofddoekje op, en bezemen met je luie tietenquote:Op donderdag 5 april 2007 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe moet ik anders de tvps verwijderen als ik geen tvp in dit topic heb?
quote:Op donderdag 5 april 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja uh je doet normaal of je rot op he
ja baas. zet jij de note ff?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb je nergens voor nodig. Probeer n00bs in de maling te nemen. Nou hop hop, bloemenschortje aan en hoofddoekje op, en bezemen met je luie tieten
TV5 was vrij snel met "blijkbaar een remprobleem" om daar direct aan toe te voegen "dat nog onderzocht moest worden of dat een technisch of een menselijk probleem geweest was"quote:Op donderdag 5 april 2007 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:
Trouwens weten ze de oorzaak in paris al ?
nu mogen wij nog :-Dquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Alweer dat bierde vorige keer van Flash die gene die door het bier iedereen beledigde
SGM :pquote:Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
schroot hoort op de schrootlijn, daar doe je niks tegenquote:Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
heb je niets beters te doen op het station?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
"Goede" Vrijdag in Amersfoort
Cxx naar Barneveld van 16:31: +6
IC naar Deventer van 16:36: +8
Stopper Utrecht 16:44: +5
IC naar Rotterdam van 16:40: Nooit op komen dagen, geen spoor van vorm van poging tot omroepbericht.
Ja ik weet dat hij door die wisselstoring toch niet verder dan Ut gekund had
Onder andere, maar ik heb "ergens" (je kent het wel) een uitgebreider stuk over het gat.quote:
Zorgen dat ik er zsm vandaan kom is niet genoeg? Incl bier dan?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb je niets beters te doen op het station?
Lees: Ik heb vriendjes bij Somda en de NVBS en zo, maar daar kom ik liever niet voor uitquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef Duvel het volgende:
"ergens" (je kent het wel)
Nee maf, daar doe ik niet aan. Boeken!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: Ik heb vriendjes bij Somda en de NVBS en zo, maar daar kom ik liever niet voor uit
ja in zo`n boekje :-)quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onder andere, maar ik heb "ergens" (je kent het wel) een uitgebreider stuk over het gat.
Fles: het was weer dikke pret geloof ik. Ik heb mazzel dat ik thuis zit.
Als ik mij goed uit het boek:"Nieuw Spoor" herinner, reden ze IC"s zelfs met mat '46.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
DIT topic als het aan mij ligt.quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:33 schreef __________ het volgende:
Ik bedenk me net bij het openen van dit topic (deze topic voor grammatica nazi's) dat de Efteling al HEEL lang een eigen trein dienst heeft. Waarom staat die eigenlijk niet in de OP ?
als het dagelijks rijd in het seizoen dan zou het een kleine vermelding kunnen krijgen imo..quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DIT topic als het aan mij ligt.
En openen deed je absoluut niet.
Ter zake?
Om dezelfde reden als waarom de STAR, HSA, SGB, ZLSM, SHM en nog driehonderdtwaalfduizend andere museumklupjes er ook niet in staan: Het telt niet als regulier reizigersverkeer
Maar hoi en welkom even goed
Ik heb een SCSI-scanner uit 1998, en mijn SCSI-kaart zit nog in mijn oude pc en die heb ik even niet tot mijn beschikking.quote:
Mag ik je er dan even aan herinneren dat de ZLSM in 2007 niet minder dan 92 rijdagen heeft?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
ZLSM etc etc af en toe eens rijd:/
Dan tel je de dagen dat ze met het railbusje rijden ook mee? Ik was een week of wat geleden in Zuid Limburg, en heb toen nog even overwogen om bij de ZLSM op bezoek te gaan, maar de railbus vind ik een stuk minder interessant dan een stoomloc eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ik je er dan even aan herinneren dat de ZLSM in 2007 niet minder dan 92 rijdagen heeft?
quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan tel je de dagen dat ze met het railbusje rijden ook mee? Ik was een week of wat geleden in Zuid Limburg, en heb toen nog even overwogen om bij de ZLSM op bezoek te gaan, maar de railbus vind ik een stuk minder interessant dan een stoomloc eerlijk gezegd...
Zuid Limburgse Schienenbus Maatschappijquote:
ik heb nog een usbhoer voor je... werkt alleen met moeite op XP :/quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een SCSI-scanner uit 1998, en mijn SCSI-kaart zit nog in mijn oude pc en die heb ik even niet tot mijn beschikking.
stroomtrein!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuid Limburgse Schienenbus Maatschappij
Mjah, in de spits kan ik me voorstellen dat je moest staan. Maar ja, ondertussen staat een mat'64 stel weer aan de kant in Ah.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelfquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik![]()
zet er dan plan T op ! :pquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf
Op de schrootlijn
is ALLES
beter dan een pomplorrieIDEAAL
Wordt nog leuk in de zomerquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf
Op de schrootlijn
is ALLES
beter dan een pomplorrieIDEAAL
Enschedequote:Op vrijdag 6 april 2007 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Of verhuizen naar een plaats waar je gegarandeerd een zitplaats hebt !
Alles kan, maar als je die plan T's bijv. uit de 4400-serie haalt, wat wil je er dan voor in de plaats laten rijden?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik![]()
kunnen ze niet beter 3x plan T aan elkaar knopen? 3x4= 12 bakkenen minder verlies van de koppen
Verbeterd, bedoelde totaal 4 bakken mat'64. Ze hadden beste SM'90 kunnen houden en in gebruik op Zw-Em en dan die Plan T/V bij Zw-Nm aan plakken. Want dan had je nog wel een bakje overal aan kunnen plakken!quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dubbele planT? Dat is 8 bakken, wat zeuren we nou?Heb ook weleens een enkele plan V op de 3500 Eindhoven - Schiphol zien rijden hoor
Als er maar wat rijdt, dat is meestal al beter dan dat er niks rijdt
Oh dat zou ik toejuichenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
eerst naar londenquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat zou ik toejuichen
En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
Oh ja, vroeger! Dat was wel leuk ja.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
Ik dacht met een soort bakens die een signaal afgeven dat er een rood sein aan komt. De normale ATB-installatie in de trein doet niets met dit signaal, maar de aanvullende ATB++ installatie in de trein doet er wel wat mee (remcurvebewaking onder andere).quote:
Nou, die troep van Syntus is er anders net zo beroerd aan toe hoorquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...
Dat zou wel weer mooi zijnquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:18 schreef Brembo het volgende:
Maar dan ze de stop in elst opgeheven worden een stoptreintje tussen Ah-Nm.
Klopt, Syntus is ook slecht in het wassen van de treinenquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, die troep van Syntus is er anders net zo beroerd aan toe hoor
Heb je er misschien ook nog 6 voor mij?quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
Whehequote:Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
Nah dat is wel zoquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
Als ze de twee intercities combineren hef je de stop op in Elst en rij je tusse Ah en Nm in een ruk doorquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Op de 3446 is alweer geschreven zie ik?
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...
quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Met sluitseinen op is het een albino-buffel
wie heb er dan een mooie GTW plaat voor om door het digitale spuithok te laten rollen?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:23 schreef Remzz het volgende:
Geel is juist mooi, eigenlijk moeten alle treinen(ook de GTW's van Arriva) geel zijn/blijven
quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Met sluitseinen op is het een albino-buffel
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
is er morgen nog wat leuks te treinen waar ik niet te vroeg voor mn nest uit hoef?
Kan, als het toevallig te pas komtquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
Staat ie er dinsdag ook nog? Dan neem ik even mijn fototoestel mee!quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
Alle ICE 3M's rijden zowel tussen Amsterdam en Frankfurt (en verder) als tussen Brussel en Frankfurt. Vreemd genoeg zijn de vier NS-stellen dus niet voorbehouden aan de verbinding Nederland-Duitsland, en komen deze dus ook in België.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:06 schreef SpeedyRich het volgende:
De ICE 3M van NS (dus met het NS logo) wat voor nummering hebben die en waar doen die dienst over het algemeen ?
Dinsdag staat hij als het goed is in Zwolle, maar 's avonds gaat hij weer terug naar Haarlemquote:Op zaterdag 7 april 2007 20:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Staat ie er dinsdag ook nog? Dan neem ik even mijn fototoestel mee!
Klopt, maar dit is instructie voor personeelquote:Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
dat is idd vreemdquote:Op zaterdag 7 april 2007 21:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alle ICE 3M's rijden zowel tussen Amsterdam en Frankfurt (en verder) als tussen Brussel en Frankfurt. Vreemd genoeg zijn de vier NS-stellen dus niet voorbehouden aan de verbinding Nederland-Duitsland, en komen deze dus ook in België.
Voor de nummertjes, en nog veel meer, zie hier: http://members.home.nl/a.schokkenbroek/ice/ice3/ice3.htm
16 april? Wat een toeval...wordt het een openingsritje Aml-Hgl?quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan, als het toevallig te pas komt
hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
ja dat wel..maar goed vervangend vervoer is vaak niet veel soeps ( iig mijn ervaringquote:Op zondag 8 april 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
Je laat je toch niet afschrikken door een eenvoudig busritje over de A32? Bovendien, met de interliner zit je zo in Lls of Amr.
mja achquote:Op zondag 8 april 2007 22:34 schreef MREn het volgende:
Vervangend vervoer bij werkzaamheden is meestal prima geregeld hoor.
en is de tegen trein later op de dag ook heel gebleven?quote:Op zondag 8 april 2007 22:39 schreef MREn het volgende:
Volledig terecht verloren dus. En nog een berg van dat volk opgepakt
Chances are: Noquote:Op zondag 8 april 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en is de tegen trein later op de dag ook heel gebleven?
Wat had je daar te zoeken mannetje? Huh??quote:Op zondag 8 april 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
Ik kwam overigens zaterdag nog wat kanslozer whitepower volk tegen in Oss...
Misschien hebben ze ook het station met de langste naam van Nederland in de collectie. En dat is niet Hengelo-Fanny-Blankers-Koen-Stadion, maar wel daar vlakbij:quote:
Station Urk , neerzettenquote:Op zondag 8 april 2007 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan
<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot
Stavoren
quote:Op zondag 8 april 2007 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan
<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot
Stavoren
Geeft niet, volgende keer wat minder drinken en de zaken minder serieus nemen. 't Is een trein, een lelijke trein. Gelukkig is 't een trein van AnsaloBreda, dus met een beetje mazzel heeft het prototype zoveel gebreken dat de serielevering wordt gecancelled.quote:Op maandag 9 april 2007 06:04 schreef barthol het volgende:
tot zover. (moest het even van me afschrijven.)
de SM90 van de hispeedsquote:Op maandag 9 april 2007 09:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geeft niet, volgende keer wat minder drinken en de zaken minder serieus nemen. 't Is een trein, een lelijke trein. Gelukkig is 't een trein van AnsaloBreda, dus met een beetje mazzel heeft het prototype zoveel gebreken dat de serielevering wordt gecancelled.![]()
Agreed.quote:Op maandag 9 april 2007 06:04 schreef barthol het volgende:
Er moet me even wat van het hart. Ook al ben ik niet zo'n treinen deskundige als de meesten hier waarschijnlijk zijn, ik was al heel lang wel een TGV fan. En deze week heb ik natuurlijk erg genoten van dat snelheidsrecord ....... Totdat ik vandaag voor het eerst het ontwerp van NS hispeed tegenkwam. In eerste instantie dacht ik dat het niet serieus was maar een persiflage. Die vormgeving als een brommobiel uit de jaren 50, of een speelgoedautootje uit die tijd.
Maar toen het langzaam begon door te dringen dat het wel serieus bedoeld was, werd ik zo kwaad. Een gevoel alsof er iets moois werd stukgemaakt. Ik werd er helemaal naar van. M'n gedachten daarna helemaal afgewend van alles wat met hoge snelheids lijnen te maken had, om er niet aan herinnerd te worden. Maar net werd ik opeens wakker uit m'n slaap.... door dat ding op m'n netvlies... dat wil zeggen in mijn gedachten. Een nachtmerrie. Het ding kwam terug als een nachtmerrie. Dat gevoel van "Hoe halen ze het in hun hoofd! Hoe kunnen ze zoiets doen!"
Ik voel me er echt naar van.
tot zover. (moest het even van me afschrijven.)
ah! passende naam gevonden!quote:Op maandag 9 april 2007 09:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Agreed.
Het is een mislukte Hummer op rails.
de hele dag.. ga weg manquote:Op maandag 9 april 2007 09:55 schreef Zug-Chef het volgende:
De hele dag geen FOK gister, goddamnit Cartman Ou-Tannu
en dat is niet helemaal het geval geloof ikquote:Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
quote:Op maandag 9 april 2007 10:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
en dat is niet helemaal het geval geloof ik
Ik heb er weinig last van gehad hoorquote:Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
Vind hem meer hier oplijken:quote:Op maandag 9 april 2007 09:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ah! passende naam gevonden!
Railhummer
bronquote:Een zwaan heeft maandagochtend het treinverkeer tussen de stations Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk bijna een uur gehinderd. Treinen moesten daardoor volgens ProRail extra voorzichtig rijden.
Het dier stapte rond 10.00 uur op het spoor. De dierenambulance haalde de zwaan een klein uur later van het spoor, waarna het treinverkeer weer op gang kwam. Spoorbeheerder ProRail zegt dat de vertraging opliep tot een kwartier.
Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrektquote:Op maandag 9 april 2007 14:01 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's, Wat staat er op dat bord?
Erg droogquote:Op maandag 9 april 2007 14:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier
dit is leuk
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
2011 pas dacht ik.quote:Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:
Mooi ding die 4011... Wanneer beginnen ze aan de 42xx serie?
Die is niet meer gedeklasseerd...quote:Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:
Gister trouwens in de 4444 gezeten, alleen kwam ik daar pas bij Duivendrecht achter, anders was ik wel in die gedeklasseerde 1e klas bak gaan zitten...
quote:ALMELO - De problemen rond de beveiliging van het spoor in Almelo zijn
het gevolg van een verkeerde aanpak van het veiligheidstraject. De
Grontmij heeft het veiligheidssysteem van het gedeelte Almelo-Almelo de
Riet waar het noodspoor ligt, geïntegreerd in de bestaande, complexe
relaisbeveiliging van het station. Het debacle heeft niets te maken met
fouten in softwareprogramma's. Volgens een veiligheidsdeskundige wordt
de veiligheid van de Almelose stationsemplacement geregeld door
elektrisch bediende schakelaars. ,,Dat is een oud, conventioneel systeem
van zo'n 20 tot 25 jaar oud. De Grontmij heeft die beveiliging
doorgetrokken tot station De Riet. En dat hadden ze nooit moeten doen.
Het werken met relais vergt een groot stuk vakmanschap. De kennis over
deze verouderde techniek wordt steeds schaarser. Je werkt dan met
honderden draadverbindingen. Het gebrek aan vakkennis nekt nu de
Grontmij. Die medewerkers hadden met hun poten van de
stationsbeveiliging moeten afblijven. Wat in Almelo is gebeurd wordt in
onze kringen als 'ongehoord' betiteld. Fouten in een veiligheidssysteem
zijn onacceptabel.'' Volgens de deskundige die bij een groot buitenlands
bedrijf werkt dat regelmatig bij complexe infrastructurele werkzaamheden
in Nederland is betrokken, hadden de problemen kunnen worden voorkomen
door de beveiliging van het noodspoor los te koppelen van dat van het
station. ,,Er had voor dit gedeelte een elektronische beveiliging moeten
worden gekozen. Dat had heel snel kunnen worden gerealiseerd. Bij
Pijnacker, op de Hofpleinlijn, is een soortgelijk project met verdiept
spoor en een noodbaan uitgevoerd. Precies zoals in Almelo het geval is.
De container waarin de elektronische beveiliging zich bevond, is
notabene nog steeds voorhanden!'' Advies- en ingenieursbureau Movares is
nu bezig met het uittekenen van een nieuw ontwerp. Dat wordt vervolgens
door onafhankelijke specialisten gecontroleerd. Gebrek aan vakkennis van
oude relaistechniek en een verkeerd gekozen beveiligingstraject hebben
de Grontmij in Almelo flink parten gespeeld.
Voorlopig definitief weer terug omhoog ge-ont-de-klasseerdquote:
terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzoquote:Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
Gaatie weer hoor, onze cargo-rukkerquote:Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.quote:Op maandag 9 april 2007 17:12 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzo
Zag em vandaag weer rijden. Ik moest een aansluiting halen op Duivendrecht, anders had ik even gekeken... Ik zag vandaag geen blaadjes in ieder geval...quote:Op maandag 9 april 2007 14:53 schreef thats-me het volgende:
Is dat ding uit twente weg? Zal het wel
.
Was die bak ook gedeklasseerd? (Waren er blaadjes waar het op stond?)
Waarschijnlijk een staaltrein Beverwijk - Arbon (CH)quote:Op maandag 9 april 2007 17:41 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.
Het was een 1600, 1700, 1800 loc uit die serie, met wagons er achter waar ze goederen in kunnen vervoeren met deuren aan de zijkant de kleur was bruin roestachtige.
Ik wou nog een foto maken maar was te laat om de voorkant er op te krijgen.
Kan geen goede foto vinden op het internet maar volgens mij was het zoon soort loc met zulke goederenwagons er achter
[afbeelding]
Update: van nu.nl
VEENENDAAL - Bermbranden langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht zorgen maandagmiddag voor flinke vertragingen voor weggebruikers en treinreizigers. De weg is in de richting Utrecht gedeeltelijk afgesloten.
Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) maandag gezegd. Verkeer naar Utrecht wordt bij Ede omgeleid via de A30 en de A1.
Ook het treinverkeer tussen Arnhem en Utrecht is maandagmiddag tijdelijk stilgelegd.
De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.
Nee geen 100, 75 meter maar. Maar goed, hier nog wat pix uit Ierland (sorry voor het lage gehalte treinen, die waren meestal net even niet in de buurt):quote:Op maandag 9 april 2007 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrekt
quote:Prorail
Versperde spoorbaan Almelo - Marienberg
Rond 19.30 uur meldde de machinist van een trein uit Marienberg naar Almelo dat er een brandende baal hooi in het spoor voor hem lag.
De machinist vond het niet verantwoord er overheen te rijden.
Het treinverkeer lag tijdelijk stil.
Om 19.55 uur was de spoorbaan weer vrij en konden de treinen gaan rijden.
Ha, namen, eindelijk!quote:Op maandag 9 april 2007 15:46 schreef MREn het volgende:
Kijk, TC Tubantia heeft eindelijk na twee weken uitgevonden wat er mis wat met het ontwerp. (Iets dat de meeste geïnteresseerden al twee weken wisten, maar goed).
[..]
Toffe foto's, jammer dat ze dat ding precies in Utrecht zetten als ik er niet ben...quote:Op maandag 9 april 2007 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Kop met nummer en vette digitale display
[afbeelding]
Interieur 2e klas
[afbeelding]
Interieur 1e klas
[afbeelding]
Kekke gele treeplankjes en mooi afgerond 1e klas-biesje
[afbeelding]
Hele treinstel met dichtgelaste doorloopkopnaad
[afbeelding]
Dat is waar, ik had ze ook niet noodzakelijk willen posten, maar ik ben benieuwd, als dagelijkse Koploperreiziger, hoe ie eruit ziet in het echt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach, 2000x dezelfde foto van de 4011 op Ut is ook niet meer boeiend...
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. En daarvoor is het in dit dienstregelingjaar inmiddels te laat.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend trouwens weer met 14 man, 1 koffiemeisje in vol ornaat, 2 vouwfietsen en 6 rugzakken op het balkon van koplopertje 4206 naar Amersfoort. Wanneer gaat er nou eindelijk eens VOLDOENDE materieel ingezet worden daar??![]()
Ik zie meer in iets van beide: reismomenten spreiden en het mat ook.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik kan ook de stoptrein van 5.49 pakken ja, dan kan ik vast zitten. Maar je kan ook zorgen voor CAPACITEIT wanneer dat nodig is. Daar betalen mensen namelijk voorAls dit de standaard wordt kunnen ze beter wat goederenwagons erachter hangen. Kan ook een hoop volk in
Zou best handig zijn ja, als ik hier gewoon om 6.30 aan de slag kon, en dan ook op die tijd hier kon zijn zeg maar. En dan om 15:00 naar huis, kan je nogeens de stad in terwijl er wat open is, zodat niet IEDEREEN alles op zaterdag moet doenquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie meer in iets van beide: reismomenten spreiden en het mat ook.
Ja dat zou best helpen. Ik kan hier al om 7 uur terecht, maar dan moet ik de trein van 6 uur hebben, en als avondmens is dat geen aanrader.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou best handig zijn ja, als ik hier gewoon om 6.30 aan de slag kon, en dan ook op die tijd hier kon zijn zeg maar. En dan om 15:00 naar huis, kan je nogeens de stad in terwijl er wat open is, zodat niet IEDEREEN alles op zaterdag moet doenGoed idee
mijn Stopper ( 11:10 @ amf vertrek )quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:56 schreef Remzz het volgende:
Vanochtend naar Leeuwarden(Zwolle 8.22) ook maar 1 deel koploper. Natuurlijk in Zwolle al veels te vol, in Heerenveen was het echt drukken.
Zal ik nou een heel betoog gaan houden over het niet rendabel zijn van het kopen van treinen die je alleen in de ochtendspits nodig hebt of niet?quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik kan ook de stoptrein van 5.49 pakken ja, dan kan ik vast zitten. Maar je kan ook zorgen voor CAPACITEIT wanneer dat nodig is. Daar betalen mensen namelijk voorAls dit de standaard wordt kunnen ze beter wat goederenwagons erachter hangen. Kan ook een hoop volk in
Nee hoor, net erlangs. Zonder remmen uiteraardquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:16 schreef sander89 het volgende:
In de VS stoppen de treinen niet als er brand is bij het spoor![]()
Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=s4PKDm5lzhI&mode=related&search=
Had gister even de verrekijker erbij gepakt voor dat nummerquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kon t niet zien..zo`n verpatste plan u stond er voor.. :-) kon dus alleen de kop zien
Even naar Somda voor jou *klik*quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Cool hopelijk morgen nog steeds want dan schijnt de zon namelijk*klik*
nummah freak!quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Had gister even de verrekijker erbij gepakt voor dat nummer
Nicequote:Op maandag 9 april 2007 14:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier
dit is leuk
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
true, maar ik had niet de drang om het te weten :-)quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, jij kon het nummer niet lezen![]()
Damn ja daar moet ik nog een keer heen....quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:59 schreef MREn het volgende:
Nog liefhebbers hier voor een ritje met Abellio rail met Taurus&ex-DB-rijtuigen voor de nieuwe Flirts komen?
Waar en wanneer?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:59 schreef MREn het volgende:
Nog liefhebbers hier voor een ritje met Abellio rail met Taurus&ex-DB-rijtuigen voor de nieuwe Flirts komen?
Teringquote:Op woensdag 11 april 2007 12:35 schreef Ajaman het volgende:
Geen treinen tussen Almelo en Hengelo, iig tot eind april.
Ja, daar wilde ik het net even over gaan hebbenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dan vergis je je, want er zijn nog genoeg museumritjes![]()
Bron en meerquote:Spoorbeheerder ProRail is nog tot medio 2008 bezig met een enorme inhaalslag om de computersystemen te verbeteren. Dan is de grootste slag geslagen en beschikt het bedrijf over systemen die dubbel uitgevoerd zijn. Het nog verder versnellen van de werkzaamheden is onverstandig.
Toch opvallend afwezig, het woord "Almelo"quote:De ProRail-topman ziet niet op tegen de hoorzitting met de Tweede Kamer. "Het biedt ons een mooie gelegenheid om een helder verhaal te vertellen. Met de beschikbaarheid van het spoor kun je niet pokeren. Nu nóg verder versnellen is niet verstandig. Dan neem je risico's die je niet wilt lopen".
Ja leuk, nog eentje. En WEER zo'n achterlijk eind wegquote:Op woensdag 11 april 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Stichting Stoomtrein Fryslân krijgt steeds meer spoor ter beschikking. In Harlingen worden de overtollige sporen uit de haven opgeruimd. Dit spoor gaat ook naar de stichting. Samen met het spoor uit Leeuwarden kunnen er dan emplacementen in Stavoren en Sneek aangelegd worden (en hopelijk hier en daar ook een passeerspoor).
Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?quote:Op woensdag 11 april 2007 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ergens medio 2008 dacht ik. Dat is nog redelijk snel, vergeleken met andere bestellingen die de NS geplaatst heeft. Ze hadden namelijk de mallen nog.
Regiorunners.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
Regiorunners geloof ikquote:Op woensdag 11 april 2007 14:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, makkelijk he, een hulpspoor aanleggen![]()
Zeker als je gaat knoeien met de beveiliging ipv een oplossing die al voorhanden is te gebruiken.
Vertel jij dan eens hoe het WEL is?quote:Op woensdag 11 april 2007 14:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
1,5 maand voor het veilig in gebruik nemen van een hulpspoor in mijns inziens wel erg lang, zeker in Nederland. Tuurlijk gaat veiligheid voorop, maar de tijdspanne is wel erg lang nu.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
Niet zoals nu geschetst wordt in elk geval. Joh, er is hier zoveel misgegaan, dat wil je niet weten. De waarheid komt vast nog wel aan het licht als het eenmaal draait. Ik weet 't ook niet precies allemaal hoor. Gelukkig niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel jij dan eens hoe het WEL is?
Nou ja, dat ze nadat het misgegaan was, een compleet andere firma gebeld hebben die van de grond af aan opnieuw beveiligingssoftware moet gaan schrijven dat is wel erg ja. Als dat waar is dan hoef je de rest van het JAAR eigenlijk niet meer op treinen te rekenen. Het gaat niet om een of ander dom pakketje wat je in een paar weken in elkaar klust of zo. Beveiligingssoftware.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1,5 maand voor het veilig in gebruik nemen van een hulpspoor in mijns inziens wel erg lang, zeker in Nederland. Tuurlijk gaat veiligheid voorop, maar de tijdspanne is wel erg lang nu.
't Schijnt geen softwareprobleem te zijn, er zit daar niet zoveel software, allemaal relais.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze nadat het misgegaan was, een compleet andere firma gebeld hebben die van de grond af aan opnieuw beveiligingssoftware moet gaan schrijven dat is wel erg ja. Als dat waar is dan hoef je de rest van het JAAR eigenlijk niet meer op treinen te rekenen. Het gaat niet om een of ander dom pakketje wat je in een paar weken in elkaar klust of zo. Beveiligingssoftware.
wij hebben allesquote:Op woensdag 11 april 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je maar niet in zo'n uithoek gaan wonen
Dat is wat Tubantia beweert, ik weet ook niet precies hoe het zit, alleen dat er veel onzin verkondigd wordt.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Het had toch te maken met de beveiliging die aangesloten is op die van het station in Almelo en wat nu voor problemen zorgt, ipv voor een losstaand systeem te kiezen, dat uiteraard wel aansluiting geeft op de rest van het spoornet?
Ik had juist begrepen dat ze nu voor een oplossing zonder relais gekozen hebben, en dat er dus met software geklooid moet worden. Maar goed, wat we horen is ook maar wat de media ons wijsmaken, en daar deugt vaak genoeg ook geen fuck van. We zien het wel, gewoonquote:Op woensdag 11 april 2007 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Schijnt geen softwareprobleem te zijn, er zit daar niet zoveel software, allemaal relais.
Het is beveiliging, en dat snappen alleen seinwezens.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat ze nu voor een oplossing zonder relais gekozen hebben, en dat er dus met software geklooid moet worden. Maar goed, wat we horen is ook maar wat de media ons wijsmaken, en daar deugt vaak genoeg ook geen fuck van. We zien het wel, gewoon
Ja, al zal dat makkelijk een jaar kunnen duren, zoals gebruikelijk met onderzoeksrapportenquote:Op woensdag 11 april 2007 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk wel dat er achteraf een duidelijke verklaring komt
Fijn dat ze ook nog ruim de tijd hebben voor een testprogramma...quote:Op woensdag 11 april 2007 15:01 schreef vw_caddy het volgende:
Ken je het verhaaltje van de 4011 die gisteravond richting Amersfoort zou gaan? Nou, die ging niet. Door tractieproblemen zijn ze net buiten Zwolle weer teruggekeerd naar het station. Weet niet of het stel nu nog in Zwolle staat.
Aanrijding te Barendrecht volgens mij, maar ik weet niet of dat gevolgen heeft voor rotterdam etcquote:Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef NordicBlue het volgende:
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
quote:Op woensdag 11 april 2007 08:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Damn ja daar moet ik nog een keer heen....
Planning is za 16 juni met SWT (vertrek rond 10:00) vanuit Es.quote:
Daar schijnt iemand van een viaduct afgedoken te zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef NordicBlue het volgende:
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
Die nieuwst dubbeldekkers schijnen wel weer iets minder kut te worden dan de vorige serie (net zoals VIRM al iets minder kut dan IRM was). Met in ieder geval bredere trappen enzo.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regiorunners geloof ik
ook kut even goed, maar minder kut dan DDAR
Veel probleemknderen uit de randstad worden in Beilen e.o. ondergebracht in pleeggezinnen. deze zijn dus mentaal een stuk(je) kwetsbaarder, enzo. Dus een zelfmoord weet ik haast wel zeker... Ook zit er een inrichting in Beilen, dus daar heb je je 2e afkomst wellicht vandaan...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen
Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
Aanrijding op een traject zonder gelijkvloerse kruisingen meestal ook trouwens (Abcoude - Amsterdam - Haarlem bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 11 april 2007 17:26 schreef MREn het volgende:
Aanrijding zonder nadere toelichting is vrijwel altijd zelfmoord.
Ik hou het meer op ruilenquote:Op woensdag 11 april 2007 17:40 schreef MREn het volgende:
Is dat zo van de wadjes? Berichten van NSFSC wezen er toch op dat alles wat Arriva nu af zou storen, aan de kant zou gaan.
Maar niet dom van Veolia om wat extra te huren natuurlijk.
Kun je er dan eentje regelen voor bij een loods in Amersfoortquote:Op woensdag 11 april 2007 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe,
de shredders staan vast al standby :p
maak je er ff een roadtrain van.. rijd je t zo naar de shreddddder :pquote:Op woensdag 11 april 2007 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je er dan eentje regelen voor bij een loods in Amersfoort![]()
Aanrijding duurt uit eigenvaring ongeveer twee uur. Maar meestal is het toch een vrij omslachtige procedure. Nieuwe machinist, officier van justitie, opruimen...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen
Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
Nee, dan rij je hem er rechtstreeks in... of misschien een leuk item voor 'Will it blend?!:quote:Op woensdag 11 april 2007 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maak je er ff een roadtrain van.. rijd je t zo naar de shreddddder :p
Wat moet daar mis gaan dan? Ik heb ooit weleens een springer gehad daar, maar toen zat ik in de bus die een uur vaststond voor de overweg...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
Maar zit zelf altijd weer van te kijken als de IC tussen Ah-Ut bij Driebergen-Zeist met 140 km/h door dat station raast. Het gaat vast en zeker nog wel een keer mis.
Ik had vorig weekend een koploper waar de popnagels alweer van de asbakken af gemold waren. En jawel, zat gewoon zooi inquote:Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog. En er rijdt weer ICM op Zw-Nm. Nu de 4011+4012 er op inzetten
.
Omslachtige procedure?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Aanrijding duurt uit eigenvaring ongeveer twee uur. Maar meestal is het toch een vrij omslachtige procedure. Nieuwe machinist, officier van justitie, opruimen...
Die komen in de 1500-serie, en later in het jaar ook in de 10140.quote:
De 9504 behoort tot de nieuwste IRM IV serie. Echter is een van de kopbakken nog uit de oude serie, toen het nog DD-IRM was.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog.
Weer een mcn die weer even thuis zit.quote:Aanrijding Assen - Beilen Een intercity Groningen - Den Haag reed om 14.05 uur een persoon aan tussen Beilen en Assen. Het slachtoffer is om het leven gekomen.
splut! :/quote:Op woensdag 11 april 2007 19:34 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Weer een mcn die weer even thuis zit.
Perron is naast de wachthuisjes erg smal. Het staat wel gemarkeerd en dergelijke, maarja, een breezergeit met Ipod dopjes in zal maar eens niet opletten en vlak langs de rand wandelenquote:Op woensdag 11 april 2007 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet daar mis gaan dan? Ik heb ooit weleens een springer gehad daar, maar toen zat ik in de bus die een uur vaststond voor de overweg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |