Dat had je nou niet moeten zeggenquote:Op donderdag 5 april 2007 19:27 schreef vw_caddy het volgende:
Somda gaat een meet organiseren. Wie gaan er mee hier? Wil niet de enige niet nummertjesschrijver zijn.
weggooien? in de fik steken?quote:Op donderdag 5 april 2007 19:36 schreef vw_caddy het volgende:
Zei gisteren al tegen ze: laat de organisator maar de nummertjes opschrijven, draaien wij er wel een kopie van.die we dan gelijk weggooien
Dat ziet er nogal rokerig uit. Maar ik neem aan dat je donateur moet zijn reeds om mee te gaan?quote:Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Terzake maar dan.
De NVBS heeft op 12 mei een excursie naar het tramgebeuren in Brussel. Onbegrijpelijkerwijs gaat men met de bus (weet iemand wat dat is?) van Utrecht naar Brussel. Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik
[afbeelding]
Nee hoor, intro's kunnen ook, betaal je wel wat meer (maar 25 euro is nog steeds een schijntjequote:Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ziet er nogal rokerig uit. Maar ik neem aan dat je donateur moet zijn reeds om mee te gaan?
Ja maak daar ook eens een uitgebreid verslag vanquote:Op donderdag 5 april 2007 20:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Morgen weer delft- buitenpostzou het rustig zijjn? ben bang van niet
Check, ik blijf ook thuis hoor.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:25 schreef Wadloper het volgende:
Je hoeft niet te gaan hoor vw_caddy
Ik ga trouwens ook niet
Ik denk niet dat hij door de roetmeting komt. Het lijkt wel een stoomtrein. Jaren geleden reden die dingen op Almelo - Zwolle, toen heb ik er wel eens ingezeten, maar zo'n rookwolk heb ik niet gezien.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Terzake maar dan.
Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik
[afbeelding]
zeikerdquote:Op donderdag 5 april 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg we gaan niet spammen hier SR
DIe foto is uit 2002. Was een verstopt luchtfilter, appeltje-eitjequote:Op donderdag 5 april 2007 21:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij door de roetmeting komt. Het lijkt wel een stoomtrein. Jaren geleden reden die dingen op Almelo - Zwolle, toen heb ik er wel eens ingezeten, maar zo'n rookwolk heb ik niet gezien.
Moet nog een keer gereviseerd worden ,neem ik aan?
Nee dat is een nuttige bijdrage!quote:
Er staat een linkje daarbij...klik daar eens opquote:Op donderdag 5 april 2007 21:38 schreef Remzz het volgende:
Alle NS treinen uit de OPHaal dan die andere zut weg
Dat zag ik ook wel, maar het leek me mooier om juist de NS treinen in de OP zetten lijken me wat meer users in geinteresseert dan die locale/regionale/internatione zut.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Er staat een linkje daarbij...klik daar eens op
Ben ik het mee oneens... en als we dat in de OP zetten dan gaat iedereen klagen dat de OP weer te lang is. Dus op deze manier is het nu opgelost.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat zag ik ook wel, maar het leek me mooier om juist de NS treinen in de OP zetten lijken me wat meer users in geinteresseert dan die locale/regionale/internatione zut.
Neem het voortouw...quote:Op donderdag 5 april 2007 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk kunnen we wel gewoon een beknopte OP maken met 1 ICM, 2 stoptreintjes van andere clubs en 1 internationaal iets, en dan een linkje naar de uitgebreide wiki met alles erin. OP kort genoeg, iedereen kan alles vinden, nieuwe mensen binnenhalen ( die inmiddels ook al 30 keer dezelfde OP gezien hebben en dachten "oh ja dat zijn die nummerhoeren" )
Is dat geen goed idee dan?
Ik denk het nietquote:
Wil je een incrowd zeurclubje dan? Lijkt me ook niet handig. Laat iemand een simpele site bouwen waar alle info te vinden is, o.a. dat een Hondekop geen Mat'64 is, en verwijs daarnaar in je OP. Doe de verwijzing wel in grote letters, en zeg dat het voor beginners aan te raden is om eerst te gaan lezen.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk nieuwe mensen binnen halen. Kunnen we weer 20x gaan uitleggen dat het geen Hondekoppen maar Plan V / T Mat 64 is
Nou ja, het grote basisboek is een beetje overdreven, maar wat handige aanwijzingen? En dan niet eisen dat het gelezen wordt, maar gewoon als makkelijke verwijzing.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, en al lezen ze het niet, dan kunnen we best wat geduld betrachten met iemand die nieuw is. De meesten hier weten heel goed wie nieuw is hier en wie niet, en dat onderscheid kun je dan zelf wel maken toch? Beetje laagdrempeling houden, is goed
Niet zo van "Wil je over treintjes komen lullen in ons kliekje? Best, maar lees eerst Het Grote Basisboek, anders ophoeren". Dat lijkt me geen zinvolle opstelling
Jij moet schuppen hebbenquote:Op donderdag 5 april 2007 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
tvp
Die heb je nergens voor nodig. Probeer n00bs in de maling te nemen. Nou hop hop, bloemenschortje aan en hoofddoekje op, en bezemen met je luie tietenquote:Op donderdag 5 april 2007 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe moet ik anders de tvps verwijderen als ik geen tvp in dit topic heb?
quote:Op donderdag 5 april 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja uh je doet normaal of je rot op he
ja baas. zet jij de note ff?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb je nergens voor nodig. Probeer n00bs in de maling te nemen. Nou hop hop, bloemenschortje aan en hoofddoekje op, en bezemen met je luie tieten
TV5 was vrij snel met "blijkbaar een remprobleem" om daar direct aan toe te voegen "dat nog onderzocht moest worden of dat een technisch of een menselijk probleem geweest was"quote:Op donderdag 5 april 2007 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:
Trouwens weten ze de oorzaak in paris al ?
nu mogen wij nog :-Dquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Alweer dat bierde vorige keer van Flash die gene die door het bier iedereen beledigde
SGM :pquote:Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
schroot hoort op de schrootlijn, daar doe je niks tegenquote:Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
heb je niets beters te doen op het station?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
"Goede" Vrijdag in Amersfoort
Cxx naar Barneveld van 16:31: +6
IC naar Deventer van 16:36: +8
Stopper Utrecht 16:44: +5
IC naar Rotterdam van 16:40: Nooit op komen dagen, geen spoor van vorm van poging tot omroepbericht.
Ja ik weet dat hij door die wisselstoring toch niet verder dan Ut gekund had
Onder andere, maar ik heb "ergens" (je kent het wel) een uitgebreider stuk over het gat.quote:
Zorgen dat ik er zsm vandaan kom is niet genoeg? Incl bier dan?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb je niets beters te doen op het station?
Lees: Ik heb vriendjes bij Somda en de NVBS en zo, maar daar kom ik liever niet voor uitquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef Duvel het volgende:
"ergens" (je kent het wel)
Nee maf, daar doe ik niet aan. Boeken!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: Ik heb vriendjes bij Somda en de NVBS en zo, maar daar kom ik liever niet voor uit
ja in zo`n boekje :-)quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onder andere, maar ik heb "ergens" (je kent het wel) een uitgebreider stuk over het gat.
Fles: het was weer dikke pret geloof ik. Ik heb mazzel dat ik thuis zit.
Als ik mij goed uit het boek:"Nieuw Spoor" herinner, reden ze IC"s zelfs met mat '46.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
DIT topic als het aan mij ligt.quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:33 schreef __________ het volgende:
Ik bedenk me net bij het openen van dit topic (deze topic voor grammatica nazi's) dat de Efteling al HEEL lang een eigen trein dienst heeft. Waarom staat die eigenlijk niet in de OP ?
als het dagelijks rijd in het seizoen dan zou het een kleine vermelding kunnen krijgen imo..quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DIT topic als het aan mij ligt.
En openen deed je absoluut niet.
Ter zake?
Om dezelfde reden als waarom de STAR, HSA, SGB, ZLSM, SHM en nog driehonderdtwaalfduizend andere museumklupjes er ook niet in staan: Het telt niet als regulier reizigersverkeer
Maar hoi en welkom even goed
Ik heb een SCSI-scanner uit 1998, en mijn SCSI-kaart zit nog in mijn oude pc en die heb ik even niet tot mijn beschikking.quote:
Mag ik je er dan even aan herinneren dat de ZLSM in 2007 niet minder dan 92 rijdagen heeft?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
ZLSM etc etc af en toe eens rijd:/
Dan tel je de dagen dat ze met het railbusje rijden ook mee? Ik was een week of wat geleden in Zuid Limburg, en heb toen nog even overwogen om bij de ZLSM op bezoek te gaan, maar de railbus vind ik een stuk minder interessant dan een stoomloc eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ik je er dan even aan herinneren dat de ZLSM in 2007 niet minder dan 92 rijdagen heeft?
quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan tel je de dagen dat ze met het railbusje rijden ook mee? Ik was een week of wat geleden in Zuid Limburg, en heb toen nog even overwogen om bij de ZLSM op bezoek te gaan, maar de railbus vind ik een stuk minder interessant dan een stoomloc eerlijk gezegd...
Zuid Limburgse Schienenbus Maatschappijquote:
ik heb nog een usbhoer voor je... werkt alleen met moeite op XP :/quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een SCSI-scanner uit 1998, en mijn SCSI-kaart zit nog in mijn oude pc en die heb ik even niet tot mijn beschikking.
stroomtrein!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuid Limburgse Schienenbus Maatschappij
Mjah, in de spits kan ik me voorstellen dat je moest staan. Maar ja, ondertussen staat een mat'64 stel weer aan de kant in Ah.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelfquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik![]()
zet er dan plan T op ! :pquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf
Op de schrootlijn
is ALLES
beter dan een pomplorrieIDEAAL
Wordt nog leuk in de zomerquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf
Op de schrootlijn
is ALLES
beter dan een pomplorrieIDEAAL
Enschedequote:Op vrijdag 6 april 2007 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Of verhuizen naar een plaats waar je gegarandeerd een zitplaats hebt !
Alles kan, maar als je die plan T's bijv. uit de 4400-serie haalt, wat wil je er dan voor in de plaats laten rijden?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik![]()
kunnen ze niet beter 3x plan T aan elkaar knopen? 3x4= 12 bakkenen minder verlies van de koppen
Verbeterd, bedoelde totaal 4 bakken mat'64. Ze hadden beste SM'90 kunnen houden en in gebruik op Zw-Em en dan die Plan T/V bij Zw-Nm aan plakken. Want dan had je nog wel een bakje overal aan kunnen plakken!quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dubbele planT? Dat is 8 bakken, wat zeuren we nou?Heb ook weleens een enkele plan V op de 3500 Eindhoven - Schiphol zien rijden hoor
Als er maar wat rijdt, dat is meestal al beter dan dat er niks rijdt
Oh dat zou ik toejuichenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
eerst naar londenquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat zou ik toejuichen
En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
Oh ja, vroeger! Dat was wel leuk ja.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
Ik dacht met een soort bakens die een signaal afgeven dat er een rood sein aan komt. De normale ATB-installatie in de trein doet niets met dit signaal, maar de aanvullende ATB++ installatie in de trein doet er wel wat mee (remcurvebewaking onder andere).quote:
Nou, die troep van Syntus is er anders net zo beroerd aan toe hoorquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...
Dat zou wel weer mooi zijnquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:18 schreef Brembo het volgende:
Maar dan ze de stop in elst opgeheven worden een stoptreintje tussen Ah-Nm.
Klopt, Syntus is ook slecht in het wassen van de treinenquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, die troep van Syntus is er anders net zo beroerd aan toe hoor
Heb je er misschien ook nog 6 voor mij?quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
Whehequote:Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
Nah dat is wel zoquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
Als ze de twee intercities combineren hef je de stop op in Elst en rij je tusse Ah en Nm in een ruk doorquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Op de 3446 is alweer geschreven zie ik?
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...
quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Met sluitseinen op is het een albino-buffel
wie heb er dan een mooie GTW plaat voor om door het digitale spuithok te laten rollen?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:23 schreef Remzz het volgende:
Geel is juist mooi, eigenlijk moeten alle treinen(ook de GTW's van Arriva) geel zijn/blijven
quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Met sluitseinen op is het een albino-buffel
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
is er morgen nog wat leuks te treinen waar ik niet te vroeg voor mn nest uit hoef?
Kan, als het toevallig te pas komtquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
Staat ie er dinsdag ook nog? Dan neem ik even mijn fototoestel mee!quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
Alle ICE 3M's rijden zowel tussen Amsterdam en Frankfurt (en verder) als tussen Brussel en Frankfurt. Vreemd genoeg zijn de vier NS-stellen dus niet voorbehouden aan de verbinding Nederland-Duitsland, en komen deze dus ook in België.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:06 schreef SpeedyRich het volgende:
De ICE 3M van NS (dus met het NS logo) wat voor nummering hebben die en waar doen die dienst over het algemeen ?
Dinsdag staat hij als het goed is in Zwolle, maar 's avonds gaat hij weer terug naar Haarlemquote:Op zaterdag 7 april 2007 20:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Staat ie er dinsdag ook nog? Dan neem ik even mijn fototoestel mee!
Klopt, maar dit is instructie voor personeelquote:Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
dat is idd vreemdquote:Op zaterdag 7 april 2007 21:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alle ICE 3M's rijden zowel tussen Amsterdam en Frankfurt (en verder) als tussen Brussel en Frankfurt. Vreemd genoeg zijn de vier NS-stellen dus niet voorbehouden aan de verbinding Nederland-Duitsland, en komen deze dus ook in België.
Voor de nummertjes, en nog veel meer, zie hier: http://members.home.nl/a.schokkenbroek/ice/ice3/ice3.htm
16 april? Wat een toeval...wordt het een openingsritje Aml-Hgl?quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan, als het toevallig te pas komt
hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
ja dat wel..maar goed vervangend vervoer is vaak niet veel soeps ( iig mijn ervaringquote:Op zondag 8 april 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
Je laat je toch niet afschrikken door een eenvoudig busritje over de A32? Bovendien, met de interliner zit je zo in Lls of Amr.
mja achquote:Op zondag 8 april 2007 22:34 schreef MREn het volgende:
Vervangend vervoer bij werkzaamheden is meestal prima geregeld hoor.
en is de tegen trein later op de dag ook heel gebleven?quote:Op zondag 8 april 2007 22:39 schreef MREn het volgende:
Volledig terecht verloren dus. En nog een berg van dat volk opgepakt
Chances are: Noquote:Op zondag 8 april 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en is de tegen trein later op de dag ook heel gebleven?
Wat had je daar te zoeken mannetje? Huh??quote:Op zondag 8 april 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
Ik kwam overigens zaterdag nog wat kanslozer whitepower volk tegen in Oss...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |