abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2007 @ 19:15:20 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48052657
Internationaal georiënteerd als we zijn. (Met een x, ja!)


Hier alweer deel 58 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56,57.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Trein Vrije Periodes. Game on zonder al te veel slowchat.

[ Bericht 49% gewijzigd door Duvel op 05-04-2007 19:41:10 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48052689
leuk! alleen het is nog pics, en niet pix :p
  donderdag 5 april 2007 @ 19:17:43 #3
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48052751
oke
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 5 april 2007 @ 19:19:41 #4
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48052814
uit het vorige deel

mensen voor wie een impressie van railz miniworld willen hebben

www.richs.nl
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48052865
Zeg we gaan niet spammen hier SR
pi_48052915
Dudes, kom op nou

Slowchats hebben we al genoeg overal. Duuf doet ff de OP erin en dan gaan we het weer over treinen hebben Voor infantiele ballenkrabberij zijn andere sites
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48052973
Ja hallo, we verbieden wel tvp's, maar als de topics zo snel gaan lopen kan het eigenlijk niet anders he.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_48053030
zo is het toch niet bij te houden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_48053055
Somda gaat een meet organiseren. Wie gaan er mee hier? Wil niet de enige niet nummertjesschrijver zijn.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_48053094
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:27 schreef vw_caddy het volgende:
Somda gaat een meet organiseren. Wie gaan er mee hier? Wil niet de enige niet nummertjesschrijver zijn.
Dat had je nou niet moeten zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48053126
Jij wist niet eens wat Somda was, laat staan dat je wist dat ICM OH en OC materieel is.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_48053179
Nee, en ik had het liever niet geweten ook. Ik vind het voor schizofrene debielen om voor EEN materieeltype 4 of 5 verschillende coderiingen naast elkaar te gebruiken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48053214
En we schrijven:

Aanmeldingslijstje

1. Fles

Wie volgt?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_48053259
Somda meet Kansloze rukkers. Gaan ze tegen adviezen van Pro's in en als nog op een stumper-station staan.

Rare lui die nummertjesfappers
pi_48053292
Zei gisteren al tegen ze: laat de organisator maar de nummertjes opschrijven, draaien wij er wel een kopie van. die we dan gelijk weggooien
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  donderdag 5 april 2007 @ 19:38:13 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48053335
OP aangepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48053416
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:36 schreef vw_caddy het volgende:
Zei gisteren al tegen ze: laat de organisator maar de nummertjes opschrijven, draaien wij er wel een kopie van. die we dan gelijk weggooien
weggooien? in de fik steken?
pi_48055112
Terzake maar dan.

De NVBS heeft op 12 mei een excursie naar het tramgebeuren in Brussel. Onbegrijpelijkerwijs gaat men met de bus (weet iemand wat dat is?) van Utrecht naar Brussel. Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48055161
Je hoeft niet te gaan hoor vw_caddy
Ik ga trouwens ook niet
  donderdag 5 april 2007 @ 20:31:04 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48055396
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Terzake maar dan.

De NVBS heeft op 12 mei een excursie naar het tramgebeuren in Brussel. Onbegrijpelijkerwijs gaat men met de bus (weet iemand wat dat is?) van Utrecht naar Brussel. Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik

[afbeelding]

Dat ziet er nogal rokerig uit. Maar ik neem aan dat je donateur moet zijn reeds om mee te gaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48055439
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ziet er nogal rokerig uit. Maar ik neem aan dat je donateur moet zijn reeds om mee te gaan?
Nee hoor, intro's kunnen ook, betaal je wel wat meer (maar 25 euro is nog steeds een schijntje )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48055483
Ging vandaag weer lekker
De 7939 moets 18 Minuten voor almelo wachten tot er een perron vrij was, Bij aankomst stond er nergen een trein. In de tussen tijd hebben wel de stopper naar Marienberg, en waarschijnlijk de 1748 (mist die met +10 en 1 ICM reed) En de 144 (+44) ons gepaseerd. Eindelijk aan gekomen te Almelo, Weer gezelig de bus moeten nemen naar Hengelo. Daar aangekomen vertrokken de treinen blijk waar met andere tijden, en was dus net 2min mijn trein weg, Toen stond op 3a onze trein aan gegeven. Daar staan wachten stopt er een ICM-3 op 3B maar daar stond volgens de CTA de stopper naar Oldenzaal, Dit werd echter op het perron geschreeuwd dat dat onze trein was (later ook omgeroepen). Deze was prop vol bij vertrek. Er werd onderweg verschillende keren iets om geroepen, zoals dat de mcn zijn porto defect was, dat de HC de trein telefoon moest gebruiken, En of we al ontgrendeld waren. . Bij aankomst Enschede had ik +55 en was ik 10 min te laat voor mijn toets . Mocht er gelukkig nog wel in.

En terug met trein vertek 16.57. stond de 4444 gered, Deze trein was ook weer lekker vol, werd op het perron gezegt dat we ook eerste klas mochten zitten, dus daar maar gebruik van gemaakt . Bij aankomst te Hengelo stond de 142 klaar, daar een plekje op gezocht en we vertrokken (+3). Bij aankomst in almelo bleek waarom, de 145 was blijkbaar al verlaat. en dus lieten ze de 142 als eerst over het hulpspoor. In almelo was de HC verbaast dat ze vrijwel meteen door mochten rijden. (deze man had overgens een (naam) plaatje was ICE op stond) . Daarna volgede een complete choas met de CTA's, en omroep. Treinen werden: verkeerd, te laat, verkeerde vertraging, verkeerd spoor aangekondigd.
Uiteindelijk met de 307962 vertokken, deze werd op 2A aangekondigd stond op 3A en vertrok +6. En in wierden vonden ze het nodig om op de cta te vermelden ¨dat de trein niet in Hengelo oost stopt¨.
pi_48055530
Morgen weer delft- buitenpost zou het rustig zijjn? ben bang van niet
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48055588
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Morgen weer delft- buitenpost zou het rustig zijjn? ben bang van niet
Ja maak daar ook eens een uitgebreid verslag van is vast spannender dan dat lamme retourtje Utrecht - Amersfoort wat ik dagelijks doe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48055967
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:25 schreef Wadloper het volgende:
Je hoeft niet te gaan hoor vw_caddy
Ik ga trouwens ook niet
Check, ik blijf ook thuis hoor.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  donderdag 5 april 2007 @ 20:50:49 #26
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48056159
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_48057096
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Terzake maar dan.
Nou ja, gelukkig heb ik op 12 mei al de donateursrit van de HSA met de 186 naar de Stoomtram Hoorn-Medemblik

[afbeelding]

Ik denk niet dat hij door de roetmeting komt. Het lijkt wel een stoomtrein. Jaren geleden reden die dingen op Almelo - Zwolle, toen heb ik er wel eens ingezeten, maar zo'n rookwolk heb ik niet gezien.


Moet nog een keer gereviseerd worden ,neem ik aan?
  donderdag 5 april 2007 @ 21:13:35 #28
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48057114
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg we gaan niet spammen hier SR
zeikerd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48057179
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:13 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij door de roetmeting komt. Het lijkt wel een stoomtrein. Jaren geleden reden die dingen op Almelo - Zwolle, toen heb ik er wel eens ingezeten, maar zo'n rookwolk heb ik niet gezien.


Moet nog een keer gereviseerd worden ,neem ik aan?
DIe foto is uit 2002. Was een verstopt luchtfilter, appeltje-eitje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48057192
Ja uh je doet normaal of je rot op he
pi_48057201
  donderdag 5 april 2007 @ 21:27:02 #32
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48057790
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee dat is een nuttige bijdrage!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48058203
Alle NS treinen uit de OP Haal dan die andere zut weg
pi_48058240
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:38 schreef Remzz het volgende:
Alle NS treinen uit de OP Haal dan die andere zut weg
Er staat een linkje daarbij...klik daar eens op
pi_48058307
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:39 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Er staat een linkje daarbij...klik daar eens op
Dat zag ik ook wel, maar het leek me mooier om juist de NS treinen in de OP zetten lijken me wat meer users in geinteresseert dan die locale/regionale/internatione zut.
pi_48058743
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat zag ik ook wel, maar het leek me mooier om juist de NS treinen in de OP zetten lijken me wat meer users in geinteresseert dan die locale/regionale/internatione zut.
Ben ik het mee oneens... en als we dat in de OP zetten dan gaat iedereen klagen dat de OP weer te lang is. Dus op deze manier is het nu opgelost.
pi_48059505
EIgenlijk kunnen we wel gewoon een beknopte OP maken met 1 ICM, 2 stoptreintjes van andere clubs en 1 internationaal iets, en dan een linkje naar de uitgebreide wiki met alles erin. OP kort genoeg, iedereen kan alles vinden, nieuwe mensen binnenhalen ( die inmiddels ook al 30 keer dezelfde OP gezien hebben en dachten "oh ja dat zijn die nummerhoeren " )

Is dat geen goed idee dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48060039
Leuk nieuwe mensen binnen halen. Kunnen we weer 20x gaan uitleggen dat het geen Hondekoppen maar Plan V / T Mat 64 is
pi_48060112
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk kunnen we wel gewoon een beknopte OP maken met 1 ICM, 2 stoptreintjes van andere clubs en 1 internationaal iets, en dan een linkje naar de uitgebreide wiki met alles erin. OP kort genoeg, iedereen kan alles vinden, nieuwe mensen binnenhalen ( die inmiddels ook al 30 keer dezelfde OP gezien hebben en dachten "oh ja dat zijn die nummerhoeren " )

Is dat geen goed idee dan?
Neem het voortouw...
pi_48060390
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:22 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Neem het voortouw...
Ik denk het niet

Ik opper slechts een idee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 april 2007 @ 22:29:47 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48060481
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk nieuwe mensen binnen halen. Kunnen we weer 20x gaan uitleggen dat het geen Hondekoppen maar Plan V / T Mat 64 is
Wil je een incrowd zeurclubje dan? Lijkt me ook niet handig. Laat iemand een simpele site bouwen waar alle info te vinden is, o.a. dat een Hondekop geen Mat'64 is, en verwijs daarnaar in je OP. Doe de verwijzing wel in grote letters, en zeg dat het voor beginners aan te raden is om eerst te gaan lezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48060720
Nou ja, en al lezen ze het niet, dan kunnen we best wat geduld betrachten met iemand die nieuw is. De meesten hier weten heel goed wie nieuw is hier en wie niet, en dat onderscheid kun je dan zelf wel maken toch? Beetje laagdrempeling houden, is goed

Niet zo van "Wil je over treintjes komen lullen in ons kliekje? Best, maar lees eerst Het Grote Basisboek, anders ophoeren". Dat lijkt me geen zinvolle opstelling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 april 2007 @ 22:41:20 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48061020
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, en al lezen ze het niet, dan kunnen we best wat geduld betrachten met iemand die nieuw is. De meesten hier weten heel goed wie nieuw is hier en wie niet, en dat onderscheid kun je dan zelf wel maken toch? Beetje laagdrempeling houden, is goed

Niet zo van "Wil je over treintjes komen lullen in ons kliekje? Best, maar lees eerst Het Grote Basisboek, anders ophoeren". Dat lijkt me geen zinvolle opstelling
Nou ja, het grote basisboek is een beetje overdreven, maar wat handige aanwijzingen? En dan niet eisen dat het gelezen wordt, maar gewoon als makkelijke verwijzing.

btw, alex...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48061046
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
tvp
Jij moet schuppen hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48061094
hoe moet ik anders de tvps verwijderen als ik geen tvp in dit topic heb?
pi_48061409
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe moet ik anders de tvps verwijderen als ik geen tvp in dit topic heb?
Die heb je nergens voor nodig. Probeer n00bs in de maling te nemen. Nou hop hop, bloemenschortje aan en hoofddoekje op, en bezemen met je luie tieten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 april 2007 @ 22:50:11 #47
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48061436
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja uh je doet normaal of je rot op he
zeg

Trouwens weten ze de oorzaak in paris al ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48061440
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die heb je nergens voor nodig. Probeer n00bs in de maling te nemen. Nou hop hop, bloemenschortje aan en hoofddoekje op, en bezemen met je luie tieten
ja baas. zet jij de note ff?
pi_48061520
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:
Trouwens weten ze de oorzaak in paris al ?
TV5 was vrij snel met "blijkbaar een remprobleem" om daar direct aan toe te voegen "dat nog onderzocht moest worden of dat een technisch of een menselijk probleem geweest was"

Nee dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48063431
Wie gaat er Zondag ook TREINEN?
pi_48063831
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wie gaat er Zondag ook TREINEN?
Nope ik ga zaterdag
pi_48063884
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:51 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Nope ik ga zaterdag
als ik zaterdag ga is het maar een klein stukje

zondag ff een lentetoer er door draaien
  vrijdag 6 april 2007 @ 06:56:46 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48068335
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wie gaat er Zondag ook TREINEN?
Ik ga dan wel SPOTTEN (denk ik )
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:38:31 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48068851
Ik was van plan om zaterdag en maandag te gaan. Moet nog even naar Duitsland, de Offline Hafas-planner halen Aachen maar denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48074447
Cool Flash Km's maken

Mogguh trouwens, en een big sorry voor iedereen die zich liet beledigen gister (B) enzo
pi_48075155
Alweer dat bier de vorige keer van Flash die gene die door het bier iedereen beledigde
pi_48077834
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Alweer dat bier de vorige keer van Flash die gene die door het bier iedereen beledigde
nu mogen wij nog :-D
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:26:33 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48079674
Late reactie, maar aftellen tot de 300 is net zo kansloos als dat tvp-gedoe...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48084875
De 3700 wordt echt dieptrieste ellende, nu rijden ze al met 2*Plan V overdag. Dat is dus gewoon ordinair proppen . En dat noemen ze dan een intercity-lijn, noem het gewoon een stoptrein, die niet op alle tussengelegen stations stopt .

Als ze nou volgende keer bij de NS, eerst het materieel regelenen in plaats van het spoorboekje. Werd iedereen er beter van.
pi_48085323
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:44:26 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48085390
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48085744
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
SGM :p
pi_48085786
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
schroot hoort op de schrootlijn, daar doe je niks tegen
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:04:36 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48085982
"Goede" Vrijdag in Amersfoort

Cxx naar Barneveld van 16:31: +6
IC naar Deventer van 16:36: +8
Stopper Utrecht 16:44: +5
IC naar Rotterdam van 16:40: Nooit op komen dagen, geen spoor van vorm van poging tot omroepbericht.

Ja ik weet dat hij door die wisselstoring toch niet verder dan Ut gekund had
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48086062
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
"Goede" Vrijdag in Amersfoort

Cxx naar Barneveld van 16:31: +6
IC naar Deventer van 16:36: +8
Stopper Utrecht 16:44: +5
IC naar Rotterdam van 16:40: Nooit op komen dagen, geen spoor van vorm van poging tot omroepbericht.

Ja ik weet dat hij door die wisselstoring toch niet verder dan Ut gekund had
heb je niets beters te doen op het station?
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:09:53 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48086124
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

SGM :p
Onder andere, maar ik heb "ergens" (je kent het wel) een uitgebreider stuk over het gat.

Fles: het was weer dikke pret geloof ik. Ik heb mazzel dat ik thuis zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:11:29 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48086182
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb je niets beters te doen op het station?
Zorgen dat ik er zsm vandaan kom is niet genoeg? Incl bier dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:12:29 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48086211
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef Duvel het volgende:
"ergens" (je kent het wel)
Lees: Ik heb vriendjes bij Somda en de NVBS en zo, maar daar kom ik liever niet voor uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:16:23 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48086348
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lees: Ik heb vriendjes bij Somda en de NVBS en zo, maar daar kom ik liever niet voor uit
Nee maf, daar doe ik niet aan. Boeken!

Om precies te zijn (ik heb 't gevonden!): "De moderne tractie bij de NS in kleur, van Duizend tot Dubbeldekker", van M.L. Vocker, F.J. Janssen en J.B.Th. van Grunewold. Je weet wel: zo'n mooi fotoboek, met voorin een leuk stuk tekst, onder ander over het Gat van '83.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:19:10 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48086442
Scannen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48086455
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onder andere, maar ik heb "ergens" (je kent het wel) een uitgebreider stuk over het gat.

Fles: het was weer dikke pret geloof ik. Ik heb mazzel dat ik thuis zit.
ja in zo`n boekje :-)
pi_48086622
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens of je ergens wat info over "Het gat van '83" kunt vinden, ook zo'n mooie periode van materieeltekort. Leuk om te lezen hoe ze dat hebben opgelost.
Als ik mij goed uit het boek:"Nieuw Spoor" herinner, reden ze IC"s zelfs met mat '46.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:33:44 #73
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_48086948
Ik bedenk me net bij het openen van dit topic (deze topic voor grammatica nazi's) dat de Efteling al HEEL lang een eigen trein dienst heeft. Waarom staat die eigenlijk niet in de OP ?
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:36:54 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48087065
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:33 schreef __________ het volgende:
Ik bedenk me net bij het openen van dit topic (deze topic voor grammatica nazi's) dat de Efteling al HEEL lang een eigen trein dienst heeft. Waarom staat die eigenlijk niet in de OP ?
DIT topic als het aan mij ligt.

En openen deed je absoluut niet.

Ter zake?

Om dezelfde reden als waarom de STAR, HSA, SGB, ZLSM, SHM en nog driehonderdtwaalfduizend andere museumklupjes er ook niet in staan: Het telt niet als regulier reizigersverkeer

Maar hoi en welkom even goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48087373
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DIT topic als het aan mij ligt.

En openen deed je absoluut niet.

Ter zake?

Om dezelfde reden als waarom de STAR, HSA, SGB, ZLSM, SHM en nog driehonderdtwaalfduizend andere museumklupjes er ook niet in staan: Het telt niet als regulier reizigersverkeer

Maar hoi en welkom even goed
als het dagelijks rijd in het seizoen dan zou het een kleine vermelding kunnen krijgen imo..

maar zo al het als de STAR, HSa, ZLSM etc etc af en toe eens rijd:/
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:46:59 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48087409
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Scannen
Ik heb een SCSI-scanner uit 1998, en mijn SCSI-kaart zit nog in mijn oude pc en die heb ik even niet tot mijn beschikking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:49:24 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48087474
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
ZLSM etc etc af en toe eens rijd:/
Mag ik je er dan even aan herinneren dat de ZLSM in 2007 niet minder dan 92 rijdagen heeft?

Moet dat domme dolfinariumtreintje in Harderwijk dan ook meetellen of zo?

Nee dat is eigenlijk een auto

Trams doen we hier ook niet toch? Nou dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:51:23 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48087536
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mag ik je er dan even aan herinneren dat de ZLSM in 2007 niet minder dan 92 rijdagen heeft?
Dan tel je de dagen dat ze met het railbusje rijden ook mee? Ik was een week of wat geleden in Zuid Limburg, en heb toen nog even overwogen om bij de ZLSM op bezoek te gaan, maar de railbus vind ik een stuk minder interessant dan een stoomloc eerlijk gezegd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:52:38 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48087568
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan tel je de dagen dat ze met het railbusje rijden ook mee? Ik was een week of wat geleden in Zuid Limburg, en heb toen nog even overwogen om bij de ZLSM op bezoek te gaan, maar de railbus vind ik een stuk minder interessant dan een stoomloc eerlijk gezegd...


Nou en? Ik vind ICE3 ook veul interessanter dan Citypendels moeten we alle dagen dat er Citypendels rijden ook maar excluden dan?

Goeie grappen maak je Duuf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:54:32 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48087634
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Goeie grappen maak je Duuf
Waarvoor staat de S in ZLSM?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:55:16 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48087654
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarvoor staat de S in ZLSM?
Zuid Limburgse Schienenbus Maatschappij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48087871
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb een SCSI-scanner uit 1998, en mijn SCSI-kaart zit nog in mijn oude pc en die heb ik even niet tot mijn beschikking.
ik heb nog een usbhoer voor je... werkt alleen met moeite op XP :/
pi_48087889
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zuid Limburgse Schienenbus Maatschappij
stroomtrein!
pi_48089716
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is altijd al de schrootlijn geweest, tijd voor verandering zou je zeggen...
Mjah, in de spits kan ik me voorstellen dat je moest staan. Maar ja, ondertussen staat een mat'64 stel weer aan de kant in Ah.
Maar ze moeten gewoon met 8 bakken gaan rijden, dan heb je echt de meeste problemen opgelost. Of eventueel DD-AR/V-IRM, als ik maar is kan zitten .
pi_48090210
Of verhuizen naar een plaats waar je gegarandeerd een zitplaats hebt !
pi_48090344
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik

kunnen ze niet beter 3x plan T aan elkaar knopen? 3x4= 12 bakken en minder verlies van de koppen
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:16:22 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48090464
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik
Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf

Op de schrootlijn

is ALLES

beter dan een pomplorrie

IDEAAL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48090980
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf

Op de schrootlijn

is ALLES

beter dan een pomplorrie

IDEAAL
zet er dan plan T op ! :p
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 april 2007 @ 23:24:16 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48096806
Beetje late post van mijn zijde, maar dat heb je als je druk bezig bent

Donderdag in de trein naar Leeuwarden riep de mcn zelf de stations om, ipv de automatische halteomroep. Bij het laatste station had de mcn nog wel wat leuks.

Leeuwarden, het einde.

Het kwam eruit op een toon, alsof het einde der tijden naderde. Zo definitief klonk het.

Dinsdag volgt er wel meer van mijn hand
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48106291
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeg dat nogeens, en luister dan goed naar jezelf

Op de schrootlijn

is ALLES

beter dan een pomplorrie

IDEAAL
Wordt nog leuk in de zomer . Maar je kan toch de NS niet serieus nemen om een dubbele Plan V als intercity te gaan rijden . Het hoeft ook geen ICMm te zijn, maar iets er tussen dat je af en toe nog kan zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brembo op 07-04-2007 13:30:54 (eeuwige plan T / plan V :+) ]
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:13:33 #91
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48107558
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Of verhuizen naar een plaats waar je gegarandeerd een zitplaats hebt !
Enschede
(hoewel ik pas zou gaan verhuizen als het verdiepte spoor in Almelo klaar is een ICM-III pendeltreintje is dus echt te kort)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:15:01 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48107600
Dubbele planT? Dat is 8 bakken, wat zeuren we nou? Heb ook weleens een enkele plan V op de 3500 Eindhoven - Schiphol zien rijden hoor Als er maar wat rijdt, dat is meestal al beter dan dat er niks rijdt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:20:13 #93
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48107736
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
plan V op de schrootlijn is verre van ideaal denk ik

kunnen ze niet beter 3x plan T aan elkaar knopen? 3x4= 12 bakken en minder verlies van de koppen
Alles kan, maar als je die plan T's bijv. uit de 4400-serie haalt, wat wil je er dan voor in de plaats laten rijden?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48108075
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dubbele planT? Dat is 8 bakken, wat zeuren we nou? Heb ook weleens een enkele plan V op de 3500 Eindhoven - Schiphol zien rijden hoor Als er maar wat rijdt, dat is meestal al beter dan dat er niks rijdt
Verbeterd, bedoelde totaal 4 bakken mat'64. Ze hadden beste SM'90 kunnen houden en in gebruik op Zw-Em en dan die Plan T/V bij Zw-Nm aan plakken. Want dan had je nog wel een bakje overal aan kunnen plakken!

Of Zw-Rsd weer een lijn maken, dan zou je gemengd met ICRm kunnen gaan rijden!
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:35:16 #95
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48108110
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48109436

Arriva wadloper 3221 als trein 30252 Groningen - Leeuwarden ter hoogte van Leeuwarden Achter de Hoven op 7 april 2007
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:51:20 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48109836
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
Oh dat zou ik toejuichen

En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48110129
Niet denk ik, omdat daar al de IC-lijn Amsterdam - Vlissingen ligt

Maar wordt de 3600/3700 gecombineerd, en dan ook als stukkie stoptrein tussen Ah en Nm ?
pi_48110856
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat zou ik toejuichen

En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
eerst naar londen
pi_48111065
Ghehe
  zaterdag 7 april 2007 @ 15:55:11 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48111366
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wanneer trekken ze hem door naar Vs?
Oh ja, vroeger! Dat was wel leuk ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48111540

Arriva DM90 stel 3446 als trein 30258 Groningen - Leeuwarden ter hoogte van Leeuwarden Achter de Hoven
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:24:47 #103
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48112047
hoi zug chef

die atb ++ hoe werkt ie
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48112301
Hoi ATB++ heb ik eigenlijk geen idee van...

Maar goed, vooruit, nog een fotootje dan


Arriva Wadloper 3221 als trein 30260 Groningen - Leeuwarden passeert ter hoogte van de halte Leeuwarden Achter de Hoven de Meelfabriek Koopmans
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:43:19 #105
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48112514
nice
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:58:30 #106
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48112885
Op de 3446 is alweer geschreven zie ik?
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...
pi_48112978
Stel 3449 reed gelukkig niet in de zon toen ie voor mn lens kwam, want anders was het toch een kutfoto geworden aangezien er aan Lw-kant twee smeersels op de kop zitten
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:08:56 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48113125
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:24 schreef SpeedyRich het volgende:
die atb ++ hoe werkt ie
Ik dacht met een soort bakens die een signaal afgeven dat er een rood sein aan komt. De normale ATB-installatie in de trein doet niets met dit signaal, maar de aanvullende ATB++ installatie in de trein doet er wel wat mee (remcurvebewaking onder andere).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:10:17 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48113159
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...
Nou, die troep van Syntus is er anders net zo beroerd aan toe hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48113286
ze hebben wadloper wasmuntjes gekregen zeker :p
pi_48113307
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
Zl-Rsd wordt weer één lijn in december.
Dat zou wel weer mooi zijn . Maar goed, dat is de toekomst!

Maar dan ze de stop in elst opgeheven worden een stoptreintje tussen Ah-Nm.
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:26:12 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48113511
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:18 schreef Brembo het volgende:

Maar dan ze de stop in elst opgeheven worden een stoptreintje tussen Ah-Nm.
Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:35:08 #113
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48113737
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, die troep van Syntus is er anders net zo beroerd aan toe hoor
Klopt, Syntus is ook slecht in het wassen van de treinen
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:35:56 #114
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48113764
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
Heb je er misschien ook nog 6 voor mij?
pi_48113782
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:38:46 #116
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48113833
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
Whehe
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:40:37 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48113876
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig heeft Syntus dan ook alleen maar lelijke treinen in lelijke kleuren, dus dat scheelt
Nah dat is wel zo Als ze schoon gepoetst worden zie je dat schrale "geel"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48114352
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht, misschien begrijp ik deze zin na een paddo of 6
Als ze de twee intercities combineren hef je de stop op in Elst en rij je tusse Ah en Nm in een ruk door . De stop in elst kan je opvangen door het verlengen van de stoptrein uit Nm naar Ah!
Als je het nog niet snapt, moet je toch echt een paddo nemen!
pi_48115894
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Op de 3446 is alweer geschreven zie ik?
Damn, wat zijn die DM'90 stellen vies bij Arriva zeg...


in het wit dan? :-D

ja slechte soep idd
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:06:58 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48115942
Met sluitseinen op is het een albino-buffel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48116152
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Met sluitseinen op is het een albino-buffel


ter vervanging van de groene wadloper?
pi_48116347
Geel is juist mooi, eigenlijk moeten alle treinen(ook de GTW's van Arriva) geel zijn/blijven
pi_48116363
Groen is ook best fijn vind ik zo :p
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:23 schreef Remzz het volgende:
Geel is juist mooi, eigenlijk moeten alle treinen(ook de GTW's van Arriva) geel zijn/blijven
wie heb er dan een mooie GTW plaat voor om door het digitale spuithok te laten rollen?
pi_48116598
Hey dat is mijn copyright ja, FFS
pi_48116616
0-
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Hey dat is mijn copyright ja, FFS
t blijft binnen t topic dat scheelt :-P
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:41:25 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48116800
is er morgen nog wat leuks te treinen waar ik niet te vroeg voor mn nest uit hoef?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:51:45 #127
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48117097
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Met sluitseinen op is het een albino-buffel
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:53:48 #128
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48117176
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
is er morgen nog wat leuks te treinen waar ik niet te vroeg voor mn nest uit hoef?
De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:06:29 #129
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48117625
De ICE 3M van NS (dus met het NS logo) wat voor nummering hebben die en waar doen die dienst over het algemeen ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:16:42 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48118026
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:53 schreef Wadloper het volgende:

[..]

De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
Kan, als het toevallig te pas komt

hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:29:53 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48118637
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:53 schreef Wadloper het volgende:

[..]

De 4011 staat te Ut, weet niet of je daarin geinteresseerd bent?
Staat ie er dinsdag ook nog? Dan neem ik even mijn fototoestel mee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:49:19 #132
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48122234
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:06 schreef SpeedyRich het volgende:
De ICE 3M van NS (dus met het NS logo) wat voor nummering hebben die en waar doen die dienst over het algemeen ?
Alle ICE 3M's rijden zowel tussen Amsterdam en Frankfurt (en verder) als tussen Brussel en Frankfurt. Vreemd genoeg zijn de vier NS-stellen dus niet voorbehouden aan de verbinding Nederland-Duitsland, en komen deze dus ook in België.

Voor de nummertjes, en nog veel meer, zie hier: http://members.home.nl/a.schokkenbroek/ice/ice3/ice3.htm
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:33:28 #133
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48123977
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Staat ie er dinsdag ook nog? Dan neem ik even mijn fototoestel mee!
Dinsdag staat hij als het goed is in Zwolle, maar 's avonds gaat hij weer terug naar Haarlem
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:34:11 #134
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48123996
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
Klopt, maar dit is instructie voor personeel
Maandag en dinsdag is hij in Zwolle
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:43:55 #135
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48124275
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alle ICE 3M's rijden zowel tussen Amsterdam en Frankfurt (en verder) als tussen Brussel en Frankfurt. Vreemd genoeg zijn de vier NS-stellen dus niet voorbehouden aan de verbinding Nederland-Duitsland, en komen deze dus ook in België.

Voor de nummertjes, en nog veel meer, zie hier: http://members.home.nl/a.schokkenbroek/ice/ice3/ice3.htm
dat is idd vreemd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48124342
Wie gaat er morgen mee rond rijden! ;
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:11:05 #137
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48125080
Net weer lekker met een NS Buffel Zp-Hgl gedaan. En natuurlijk geen mens die weet dat Syntus geen 1e klas kent
(nou had ik wel een overgangskaartje, maar dat is gratis voor het stuk Zp-Hgl)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:16:30 #138
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48125240
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan, als het toevallig te pas komt

hij wordt toch niet voor 16 april planmatig ingezet?
16 april? Wat een toeval...wordt het een openingsritje Aml-Hgl?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48127692
Blergh.. dat werdt dus niets.. werkzaamheden

maar goed t moet gebeuren
  zondag 8 april 2007 @ 22:20:34 #140
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48127835
Je laat je toch niet afschrikken door een eenvoudig busritje over de A32? Bovendien, met de interliner zit je zo in Lls of Amr.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48128127
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
Je laat je toch niet afschrikken door een eenvoudig busritje over de A32? Bovendien, met de interliner zit je zo in Lls of Amr.
ja dat wel..maar goed vervangend vervoer is vaak niet veel soeps ( iig mijn ervaring ) en ik wou een lentetoer er voor misbruiken

maar goed :-) volgende keer beter
  zondag 8 april 2007 @ 22:34:50 #142
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48128485
Vervangend vervoer bij werkzaamheden is meestal prima geregeld hoor.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48128609
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:34 schreef MREn het volgende:
Vervangend vervoer bij werkzaamheden is meestal prima geregeld hoor.
mja ach door die vertraging die ik zou oplopen kon ik toch niet meer t rondje doen wat ik zou. en

andere keer beter

en mn cam was ook leeg dus dat is ook weer een mee valler :p
  zondag 8 april 2007 @ 22:37:38 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48128628
Ik vertrok vanmorgen om 10.47 vanaf Utrecht centraal met de 530 naar Rotterdam. Heel die trein al vol met Feyenoord hooligans en zo natuurlijk, overal blikken bier je kent dat wel.

11:06 aankomst te Gouda.

11:09 planmatig vertrek
11:10 omroep "wegens een tegnies probleejm kunnen we nog ff niet verder"
hmm nou ja, maar ff zien dan
11:17 omroep "we dachten dat het opgelost zou zijn, maar het duurt nog wat langer"
11:18 binnenkomst van de sprinter naar Rotterdam
11:19 minstens 100 Feyenoord-hooligans rennen als gekken naar die sprinter
11:19 Planmatige vertrektijd van de sprinter
11:23 probleem van de IC is opgelost
11:24 IC vertrekt naar Rotterdam, sprinter mag er achteraan hobbelen

mofo's
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2007 @ 22:39:59 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48128748
Volledig terecht verloren dus. En nog een berg van dat volk opgepakt
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48128778
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:39 schreef MREn het volgende:
Volledig terecht verloren dus. En nog een berg van dat volk opgepakt
en is de tegen trein later op de dag ook heel gebleven?
  zondag 8 april 2007 @ 22:41:13 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48128813
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en is de tegen trein later op de dag ook heel gebleven?
Chances are: No
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48128884
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Chances are: No
aah! ik ruik een nieuwe bestemming voor de DH-1/2tjes :-P voetbaltuigtreinen :-)
  zondag 8 april 2007 @ 22:47:38 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48129106
Ik kwam overigens zaterdag nog wat kanslozer whitepower volk tegen in Oss...


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 8 april 2007 @ 22:50:09 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48129216
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
Ik kwam overigens zaterdag nog wat kanslozer whitepower volk tegen in Oss...
Wat had je daar te zoeken mannetje? Huh??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2007 @ 22:59:38 #151
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48129700
Nog wat ProRail humor....



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')