abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47995609

Hier alweer deel 57 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 04-04-2007 10:29:29 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47995646
Deeltje 55 en 56 moeten nog aangepast worden in de wiki bij de links

Eddie: Gefixt
  woensdag 4 april 2007 @ 10:21:17 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47995764
Burp.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47995870
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:21 schreef Duvel het volgende:
Burp.
OF dat is een heel obscuur Oost-Mexicaans goederenwagentje

OF opbokken met je loze TVP
pi_47995972
krijg ik je CC gegevens nog fles?
pi_47996076
OP aangepast.

@Ou-Tannu: Nee.
pi_47996095
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
OP aangepast.

@Ou-Tannu: Nee.
kut
  woensdag 4 april 2007 @ 10:33:21 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47996175
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

OF dat is een heel obscuur Oost-Mexicaans goederenwagentje

OF opbokken met je loze TVP
En jouw bijdrage is, behalve zure opmerkingen maken?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47996366
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

En jouw bijdrage is, behalve zure opmerkingen maken?
Ik heb een nieuw topic gemaakt, de OP in de wiki geüpdate, jullie zojuist nog gewezen op een voorpagina artikel in de Sp!ts over prorail, maandagavond een uitgebreid verslag met foto's gepost over mijn omweggetje over de Soestlijn, en jullie geïnformeerd over wat er gebeurt als je via NSinternationaal wat boekt

Ik ben veel te druk voor zure opmerkingen
  woensdag 4 april 2007 @ 10:42:50 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47996495
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw topic gemaakt, de OP in de wiki geüpdate, jullie zojuist nog gewezen op een voorpagina artikel in de Sp!ts over prorail, maandagavond een uitgebreid verslag met foto's gepost over mijn omweggetje over de Soestlijn, en jullie geïnformeerd over wat er gebeurt als je via NSinternationaal wat boekt

Ik ben veel te druk voor zure opmerkingen
Oh fuck, ik dacht het Ou-T was die liep te zwetsen.

Ik heb even een minder heldere dag, excuses.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47996638
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

ja geef mij maar de schuld
  woensdag 4 april 2007 @ 10:48:21 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47996702
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:

okee dan Aanvaard

Zeg, kan het zijn dat er op Tweede Paasdag bijna NERGENS werkzaamheden gepland zijn? Dat lijkt me dan een ideale dag voor een rondje Zowel de offline planner als de NS site geven alleen werkzaamheden op Groningen - Nieuweschans... Komt zo onwerkelijk over eigenlijk

Ik bedoel, als Prorail zo'n moeite heeft met het feit dat ze maar zeer weinig tijd krijgen om werkzaamheden te verrichten, lijkt me zo'n dag ideaal om eens flink te gaan hakken en zagen
pi_47996731
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

okee dan Aanvaard

Zeg, kan het zijn dat er op Tweede Paasdag bijna NERGENS werkzaamheden gepland zijn? Dat lijkt me dan een ideale dag voor een rondje Zowel de offline planner als de NS site geven alleen werkzaamheden op Groningen - Nieuweschans... Komt zo onwerkelijk over eigenlijk

Ik bedoel, als Prorail zo'n moeite heeft met het feit dat ze maar zeer weinig tijd krijgen om werkzaamheden te verrichten, lijkt me zo'n dag ideaal om eens flink te gaan hakken en zagen
eerste paasdag toch ook niet? :-)
  woensdag 4 april 2007 @ 10:53:53 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47996867
quote:
EINDHOVEN - Op het station van Eindhoven heeft woensdagochtend een brand gewoed in de tractiemotor onder een stoptrein. Volgens politie en ProRail hebben de reizigers de trein veilig kunnen verlaten en is geen sprake van letsel.

Wel veroorzaakt de brand flinke rookontwikkeling. De stroom is van de bovenleiding gehaald en het treinverkeer tussen Eindhoven en Roermond is stilgelegd.
Tof... het ging alweer zo lang goed En dan ligt dit niet eens aan Prorail (!!)
  woensdag 4 april 2007 @ 10:55:30 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47996902
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof... het ging alweer zo lang goed En dan ligt dit niet eens aan Prorail (!!)
Hm, even wat verzinnen... Jawel het ligt wèl aan ProRail, want wie heeft de spanning van de bovenleiding gehaald? Juist!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47996942
ze hadden toch ook de Panto kunnen laten zakken? dan is de trein ook stroomloos wat de brandweer weer leuk vind :-p
pi_47996956
WIe heeft hier nog meer NIET in een GTW gezeten? (Valt me op dat niemand hem Spurt noemt )
pi_47996996
Ik zit bijna dagelijks in de Spurt (zo noem ik ´m ook). Verder vandaag met de Koploper van Leeuwarden naar Amsterdam CS.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:59:48 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47997027
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:57 schreef Dichterbijer het volgende:
WIe heeft hier nog meer NIET in een GTW gezeten? (Valt me op dat niemand hem Spurt noemt )
Ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 april 2007 @ 11:00:25 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47997054
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze hadden toch ook de Panto kunnen laten zakken? dan is de trein ook stroomloos wat de brandweer weer leuk vind :-p
Hm ja, maar blussen onder 1800V worden ze niet blij van. Ze kunnen blijkbaar slecht richten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47997062
ik wel :-) keer of 3 al

volgende vraag
pi_47997106
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm ja, maar blussen onder 1800V worden ze niet blij van. Ze kunnen blijkbaar slecht richten.
dat moet dan wel

mischien wordt t tijd om de sporen op de stations maar per stuk af te kunnen schakelen :-P
  woensdag 4 april 2007 @ 11:09:37 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47997350
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat moet dan wel

mischien wordt t tijd om de sporen op de stations maar per stuk af te kunnen schakelen :-P
Ik weet een beetje hoeveel werk dat zou zijn, en dat het vooral voor ontwerpers van bovenleiding een "uitdaging" zou zijn. Verder wil de brandweer tussen een onder spanning staand stuk en een geaard stuk altijd minstens twee scheidingen hebben (voor hun eigen veiligheid), dus dan ben je nog steeds zuur.

Maar dit gaat veel te veel in op suffe details!!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47997352
TGV
  woensdag 4 april 2007 @ 11:24:08 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47997830
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
TGV
Geweldig! Je voelt de spanning! (Althans, ik wel...)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47997885
had toch verwacht dat je um al gezien had hoor :-P

en heuveltje af kan ik ook snelheid maken :-P
pi_47998195
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geweldig! Je voelt de spanning! (Althans, ik wel...)
De Franse arrogantie druipt van het filmpje af, sorry. Maar verder wel ultracool natuurlijk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 11:36:01 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47998233
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Valt me op dat niemand hem Spurt noemt
Wie verzint dan ook zo'n idiote naam. GTW klinkt veel beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47998282
idd spurt klinkt dom..

had t dan iets originelers gegeven :/
  woensdag 4 april 2007 @ 11:41:31 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47998420
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:35 schreef vw_caddy het volgende:
De Franse arrogantie druipt van het filmpje af, sorry. Maar verder wel ultracool natuurlijk.
Ja, daar stoorde ik me gisteren ook aan
pi_47998427
Oef... dat is pas snelheid! Vet dat ze het zo in beeld hebben gebracht !
  woensdag 4 april 2007 @ 12:26:19 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47999979
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:35 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Hm, dat proef ik niet zo. Waar leid je dat uit af? Ik zie alleen maar veel beelden, en ik hoor een kerel die de tractiestroom en de lijnspanning opleest om de zoveel tijd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48000007
fijn voor springers

o0 kut, weer gemist
0o ja, die timing van jou..

Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  woensdag 4 april 2007 @ 12:29:17 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48000059
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, dat proef ik niet zo. Waar leid je dat uit af? Ik zie alleen maar veel beelden, en ik hoor een kerel die de tractiestroom en de lijnspanning opleest om de zoveel tijd.
Nouwww

"Excellence Francaise!"
"Avec toute sa Puissance!"
"Incroyable!"

Die hele flashsite druipt gewoon van "Excellence Francaise"
  woensdag 4 april 2007 @ 12:43:09 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48000484
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouwww

"Excellence Francaise!"
"Avec toute sa Puissance!"
"Incroyable!"

Die hele flashsite druipt gewoon van "Excellence Francaise"
Oh zo, hm was me niet direct opgevallen, maar ik heb dan ook 0,857% Frans bloed of zo, die invloed zal het wel zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48002139
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
fijn voor springers

o0 kut, weer gemist
0o ja, die timing van jou..

ROFL ROFL!

springen wordt dan een kunst
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 13:35:22 #37
Maffe Fries
pi_48002296
Vanochtend een aanrijding rond 8.05 uur in Veenwouden. Het betrof een aanrijding van de sneltrein Lw-Gn met een jonge fietster. Het schijnt dat ze per heli naar Groningen is vervoerd.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:56:39 #38
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48003031
Schijnt een meisje geweest te zijn, zag er niet al te fris uit...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 4 april 2007 @ 14:22:43 #39
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48003979
Toen ik vanochtend de krantjes ging bezorgen hoorde ik een vreemd geluid (m'n huisje staat vlak bij het spoor). Het leek op het slijpen van de rails...
Die had ik al eens eerder gezien, maar had toen geen camera op zak. Dus ik had hem nog even snel in m'n jaszak gestopt. En jawel, het was echt de SPENO:

Heb er ook nog even een kort filmpje van gemaakt (30 seconden).

Dit was iets voor half 5 vanochtend. Hij rijdt hier vanaf Nijmegen net voor station Oss. Rond kwart over 5 zag ik hem vanaf het station verder naar Den Bosch rijden (niet meer aan het slijpen)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 4 april 2007 @ 14:46:10 #40
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48004873
Ik ga straks voor de tour d'Almelo ipv omreizen via Zutphen, en wel die-hard over de hulpbaan (trein 142).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 4 april 2007 @ 15:09:47 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48005695
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:46 schreef MREn het volgende:
Ik ga straks voor de tour d'Almelo ipv omreizen via Zutphen, en wel die-hard over de hulpbaan (trein 142).
[afbeelding]
Klûnen met de Pimpel-Expres
pi_48007427
Kwam vanochtend in wierden het station op gelopen, zie ik dat er een Intercity klaar staat naar Enschede Almelo.

Ze hebben nu ook in wierden het flapje, "Op een gedeelte van dit traject vind busvervoer plaats" gevonden.

En toen ik vanmiddag weer in wierden het station op kwam lopen uit de stoptrein naar zwolle van 15.23. Stond deze op de CTA aan gegeven als stoptrein Zwolle van 15.23, met de 3 tussen gelegen stations. Dat klopte allemaal. Maar er was nog een flapje, en deze klopte niet, daar stond op: "Deze trein rijd in de richting van Almelo".
  woensdag 4 april 2007 @ 15:58:59 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48007476
Zo, hehe, eindelijk al mijn GtbV claims binnen

23 stuks hebben tezamen 1266 dagen open gestaan, een aardige score van 55,04 dagen per stuk. En dat terwijl het makkelijk in 3 weken kan en men zelf adviseert om na 42 dagen toch maar eens contact op te nemen De top-5: 100, 104, 146, 146 en 230 dagen doorlooptijd
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 16:01:21 #44
Maffe Fries
pi_48007569
Waarom simpel doen, als het ook moeilijk kan

@Automatic_Rock: Mooi om die slijptrein eens aan het werk te zien
  woensdag 4 april 2007 @ 16:03:51 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48007661
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ja idd nooit bij nagedacht, maar dat vonkt natuurlijk als een malle Mooi gezicht wel, zeker snachts
  woensdag 4 april 2007 @ 16:20:19 #46
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48008372
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom simpel doen, als het ook moeilijk kan

Ja, is al de 2e keer dat ik hem aan het werk zie in een half jaartje tijd. Is dat idioot vroeg opstaan voor die krantenwijk toch ergens goed voor!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 4 april 2007 @ 16:46:56 #47
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48009535
Even een beetje geoefend met 'langs de baan staan' te Groningen.
Vond deze best mooi geworden eigenlijk
DH-II 3211 gaat naar Roodeschool *aanklikken voor groter plaatje*

pi_48009739
die wadloper is gewassen!
  woensdag 4 april 2007 @ 16:54:10 #49
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48009862
Inderdaad En zelfs van binnen ook, want hij stond die ochtend op het reinigingsspoortje te Groningen (waar de treinen van binnen gereinigd worden)
pi_48009866
quote:
'Treinen rijden vaker op tijd'

AMSTERDAM - De treinen reden in de eerste maanden van dit jaar vaker op tijd. De punctualiteit zal over het eerste kwartaal uitkomen op ongeveer 86,9 procent, verwacht de website treinreiziger.nl.

Treinreiziger.nl maakt zelf een prognose op basis van cijfers van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Vorig jaar reed 84,8 procent van de treinen op tijd.

Boven verwachting

De treinen zouden sinds 2000 niet meer zo vaak op tijd hebben gereden. Vanwege computerstoringen bij spoorbeheerder Prorail, storm en sneeuwval verwachtte treinreiziger.nl dat de jaardoelstelling van 87 procent de eerste maanden bij lange na niet zou worden gehaald.

Afgelopen maand reden de treinen boven verwachting goed op tijd, stelt de site, waardoor de punctualiteit toch bijna de 87 procent zal halen.

Punctueel

Begin januari meldde de NS dat vorig jaar de doelstelling voor punctualiteit voor het tweede achtereenvolgende jaar niet was gehaald. Toen reed 84,8 procent van de treinen op tijd, met een marge van drie minuten, terwijl dit 86 procent had moeten zijn. Twee jaar geleden reed 84,7 procent van de treinen volgens het boekje.
pi_48009924
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]
Veolia heeft cker weinig met de punctionaliteit te maken?

stond vanmorgen een leuk stukje over in de spits
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:54 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad En zelfs van binnen ook, want hij stond die ochtend op het reinigingsspoortje te Groningen (waar de treinen van binnen gereinigd worden)
zozo!

mag ook wel eens :p nu zien ze er niet zo AFTANDS meer uit
  woensdag 4 april 2007 @ 16:56:13 #52
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48009948
Reactie op treinen op tijd:
Mooi toch?
pi_48010005
nu nog voor de overige vervoerders laten tellen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 16:59:20 #54
Maffe Fries
pi_48010066
Arriva heeft de cijfers well, maar wil ze niet naar buiten brengen
pi_48010166
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft de cijfers well, maar wil ze niet naar buiten brengen
bij wet verplichten
pi_48010362
Boeiend, ik ben niet afhankelijk van Arriva en Veolia. Dus tjaaaaaaaaaaaaa
pi_48010466
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Boeiend, ik ben niet afhankelijk van Arriva en Veolia. Dus tjaaaaaaaaaaaaa
ja maar we kankeren wel met zn allen op de NS doorgaans.. en veolia / arriva / connexxion en syntus blijven weer buiten te promenade
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 17:19:37 #58
Maffe Fries
pi_48010834
Niet te snel. Arriva heeft de lading kritiek al gehad en terecht overigens. Veolivla heeft ook al een behoorlijke lading gehad en nu ook weer. Ook allemaal terecht. Alleen Syntus blijft een beetje buiten schot, dus waar heb je het over?
pi_48011018
En laat Syntus nu net de meest kutte treinen hebben
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 17:26:18 #60
Maffe Fries
pi_48011068
Ze laten in ieder geval linten rijden op Almelo-Mariënberg die allang in de werkplaats hadden moeten staan, omdat ze kampen met gebreken. Hoezo geen risico nemen?
pi_48011098
Dit is nog veel leuker:
quote:
Komst Fryskers vertraagd door fout fabrikant VDL
persbericht 3 april 2007

Connexxion gaat per 15 april een nieuwe dienstregeling rijden in Noord en Zuidwest Fryslân. De nieuwe dienstregeling kent maar liefst 50 procent meer busritten. Speciaal hiervoor zijn 113 nieuwe bussen besteld, de Fryskers. Helaas kunnen deze Fryskers nog niet ingezet worden door een productiefout van fabrikant VDL Berkhof uit Heerenveen. Connexxion heeft de bussen afgekeurd en eist van fabrikant VDL een veiliger remsysteem voor haar reizigers en medewerkers.

Voor Connexxion is dit een forse streep door de rekening. Voor zaterdag 14 april stond een feestelijke kick-off van de nieuwe dienstregeling gepland met daarbij een prominente rol voor de Fryskers. Door deze onvoorziene vertraging is deze kick-off voorlopig uitgesteld. Toch worden alle Friezen zaterdag 14 april in de gelegenheid gesteld om afscheid te nemen van de oude dienstregeling. Connexxion biedt als afscheidscadeau de hele dag gratis vervoer aan in de concessie Noord- en Zuidwest Friesland.

Vanaf 15 april rijdt Connexxion wel de nieuwe dienstregeling. Om te kunnen voorzien in het extra busvervoer, zet Connexxion tijdelijk meer standaard bussen in. Uiteraard zijn deze voertuigen gekeurd en voldoen ze aan alle veiligheidseisen.
Omdat met de kleinere, speciaal voor Connexxion ontwikkelde, Fryskers de dorpen minder worden belast hoopt Connexxion zo snel mogelijk over de Fryskers te beschikken. Volgens VDL laat de oplevering echter nog even op zich wachten.

Informatie over de nieuwe dienstregeling is inmiddels verspreid op meer dan 150 locaties, zoals gemeentehuizen en bibliotheken. Ook zijn de dienstregeling en een brochure verkrijgbaar in iedere bus in Noord- en Zuidwest Friesland.
pi_48011105
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ze laten in ieder geval linten rijden op Almelo-Mariënberg die allang in de werkplaats hadden moeten staan, omdat ze kampen met gebreken. Hoezo geen risico nemen?
idd..

zelfde voor de DH1/2tjes voor Veolia.. met een breekijzer de deur dicht moeten krijgen :/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 17:29:57 #63
Maffe Fries
pi_48011179
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit is nog veel leuker:
[..]

Dit hoort in een ander topic thuis

Namelijk hier: 4e Bussentopic
pi_48011221
boeiend, daar kom ik niet
  woensdag 4 april 2007 @ 17:51:32 #65
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48011992
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
zelfde voor de DH1/2tjes voor Veolia.. met een breekijzer de deur dicht moeten krijgen :/
Serieus?
Damn, wat doen ze die wadlopers aan?
pi_48012048
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:51 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Serieus?
Damn, wat doen ze die wadlopers aan?
ja :x

hoezo veiligheid.. vooral omdat ze ze ook afladen.. mensen in de cabine bij de machinist schijnt ook al erg common te zijn
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 17:55:50 #67
Maffe Fries
pi_48012156
Dat hebben we hier in het noorden nog niet meegemaakt. Wel dat er water uit de cabine van de mcn stroomde of opgeblazen motoren
pi_48012227
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat hebben we hier in het noorden nog niet meegemaakt. Wel dat er water uit de cabine van de mcn stroomde of opgeblazen motoren
en versnellingsbakken die er onder uit duvelen!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:03:51 #69
Maffe Fries
pi_48012438
aangereden koeien
pi_48012467
ICM slepen! maar dat is vergane glorie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:07:51 #71
Maffe Fries
pi_48012608
Helaas wel ja.
pi_48012643
is dat geen idee voor veolia? wat ouwe rijtuigen tussen 2 DHtjes binden? +
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:10:30 #73
Maffe Fries
pi_48012708
Nee. Dan gaan ze met nog meer vertragingen kampen, omdat het gewicht van de bakken er voor zorgt dat de wadjes nog langzamer optrekken. Bovendien heb je enkele wadjes nodig om een paar bakken te trekken en juist aan die wadjes hebben ze een tekort.
pi_48012761
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
Nee. Dan gaan ze met nog meer vertragingen kampen, omdat het gewicht van de bakken er voor zorgt dat de wadjes nog langzamer optrekken. Bovendien heb je enkele wadjes nodig om een paar bakken te trekken en juist aan die wadjes hebben ze een tekort.
op tijd rijden halen ze toch al niet.. liever nog iets later dan opgepropt zitten in een trein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:13:58 #75
Maffe Fries
pi_48012847
Ik denk dat ze nogal wat trekkracht tekort komen dan
pi_48012903
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze nogal wat trekkracht tekort komen dan
boeiend

5x dh1 voor een ICM toch?

een rijtuig is wel iets lichter eh
  woensdag 4 april 2007 @ 18:15:58 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48012921
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
die wadloper is gewassen!
Ja, was ook het eerste wat mij opviel

Nu kan de sloop ECHT niet lang meer duren
pi_48012937
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:21:39 #79
Maffe Fries
pi_48013116
Het aanrijdingsstel bij Veenwouden was de 3449 volgens Somda. Het stel is later op de dag al weer op dienst gezien, dus zal wel geen schade hebben gehad, ondanks dat het over een fiets is heen gereden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:22:24 #80
Maffe Fries
pi_48013141
quote:

[..]

Als ze maar een stelletje voor het museum overlaten, omdat het toch bij de Nederlandse spoorweggeschiedenis hoort.
  woensdag 4 april 2007 @ 18:25:56 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48013265
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het aanrijdingsstel bij Veenwouden was de 3449 volgens Somda. Het stel is later op de dag al weer op dienst gezien, dus zal wel geen schade hebben gehad, ondanks dat het over een fiets is heen gereden.
Leuk. Hoe zou het met dat meisje zijn afgelopen?
pi_48013313
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ze maar een stelletje voor het museum overlaten, omdat het toch bij de Nederlandse spoorweggeschiedenis hoort.
idd!

bijvoorkeur een 1 en een 2!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:30:08 #83
Maffe Fries
pi_48013412
Dat het zeer ernstig is, dat moge duidelijk zijn, omdat er zelfs een traumaheli bij moest komen. Ze is namelijk door de botsing tegen een paal aangeslingert, meldt Waldnet.

Hopelijk overleeft ze het ongeval.
pi_48013538
quote:

[..]

Nu weten ze hoe dat ding uit elkaar gesloopt kan worden?
bye
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 18:34:37 #85
Maffe Fries
pi_48013594
Bomen genoeg
pi_48013685
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:33 schreef Petre het volgende:

[..]

Nu weten ze hoe dat ding uit elkaar gesloopt kan worden?
ze kunnen nu de boutjes vinden..

en is die boomrijder van veolia nog opgelapt? of is dat een PLUKLOPER geworden?
  woensdag 4 april 2007 @ 18:36:59 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48013693
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd!

bijvoorkeur een 1 en een 2!
Nou, een 1 lijkt me mooi zat hoor
pi_48013771
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, een 1 lijkt me mooi zat hoor
nee want er rijden ook DE 1 en DE 2!

dus ook DH1 en DH2 laten rijden!
  woensdag 4 april 2007 @ 18:52:54 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48014256
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee want er rijden ook DE 1 en DE 2!

dus ook DH1 en DH2 laten rijden!
Begin dan maar vast een clubje voor de DH2, want daarvoor heeft het NSM geen plaats
  woensdag 4 april 2007 @ 19:00:30 #90
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48014528
Misschien heeft de STAR wel een plekje ervoor?
Ik noem maar wat
  woensdag 4 april 2007 @ 19:01:15 #91
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48014553
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het zeer ernstig is, dat moge duidelijk zijn, omdat er zelfs een traumaheli bij moest komen. Ze is namelijk door de botsing tegen een paal aangeslingert, meldt Waldnet.

Hopelijk overleeft ze het ongeval.
Maar ja, wie is er ook zo dom om tussen de spoorbomen door te fietsen? Die dingen staan daar niets voor niets...

Was het nou een 5-jarig meisje of een 15-jarig meisje?
pi_48014879
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Begin dan maar vast een clubje voor de DH2, want daarvoor heeft het NSM geen plaats
parkeren we hem bij Wadloper in de tuin!
  woensdag 4 april 2007 @ 19:24:38 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48015554
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

parkeren we hem bij Wadloper in de tuin!
Een DH-1 past hier prima
Alleen denk ik niet dat mijn ouders er zo blij mee zijn
pi_48015728
Ik hoop geen paardenmeisje
  woensdag 4 april 2007 @ 19:36:14 #95
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48016092
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik hoop geen paardenmeisje
Nee hoor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 19:36:31 #96
Maffe Fries
pi_48016110
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze kunnen nu de boutjes vinden..

en is die boomrijder van veolia nog opgelapt? of is dat een PLUKLOPER geworden?
De 3107 staat nog met schade aan de kant, de ander, de 3119, is het plukstel.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 19:37:07 #97
Maffe Fries
pi_48016129
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:01 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Maar ja, wie is er ook zo dom om tussen de spoorbomen door te fietsen? Die dingen staan daar niets voor niets...

Was het nou een 5-jarig meisje of een 15-jarig meisje?
16 jarig
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 19:38:04 #98
Maffe Fries
pi_48016168
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:24 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Een DH-1 past hier prima
Alleen denk ik niet dat mijn ouders er zo blij mee zijn
Daar valt over te praten denk ik
pi_48016286
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar valt over te praten denk ik
DH-2 moeten we kwijt.. DH1 kan wel in het nsm
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 19:41:47 #100
Maffe Fries
pi_48016334
De 3201 moet wel behouden blijven
pi_48016387
Stichting Wadloper 3201? klinkt dat?
  woensdag 4 april 2007 @ 19:47:01 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48016564
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stichting Wadloper 3201? klinkt dat?
Nee, maar tot in de eeuwigheid voluit "stichting mat'54 hondenkop-vier" klinkt ook niet, dus wat zou dat rukken
pi_48016688
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, maar tot in de eeuwigheid voluit "stichting mat'54 hondenkop-vier" klinkt ook niet, dus wat zou dat rukken
ok

zouden ze op LW of GN nog een plaatsje hebben voor een dh2? :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 19:53:56 #104
Maffe Fries
pi_48016845
Leeuwarden wordt lastig denk ik. Groningen heeft er wel plaats voor. Zeker als je die oude bakken uit de getrokken treinen daar ook ziet staan.
pi_48016874
das niet raar... wat zou het kosten om een dh2 rijvaardig te houden en te stallen per jaar? :p
  woensdag 4 april 2007 @ 19:58:52 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017056
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
das niet raar... wat zou het kosten om een dh2 rijvaardig te houden en te stallen per jaar? :p
Begin eerst maar eens met rijvaardig MAKEN

en als er minder dan 6 cijfers uit je spaarpotje rollen kun je er beter een keertje goed van op vakantie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 19:59:11 #107
Maffe Fries
pi_48017076
Een ingezonden vrief over Veolivla:

http://img109.imagevenue.(...)veolia_122_195lo.JPG

@Ou-Tannu: Ik denk dat museumorganisaties en Prorail je daar bij kunnen helpen, mocht je concrete plannen hebben
pi_48017126
die brief had ik ook gelezen ja :p
pi_48017212
Als je ziet wat voor mongeaulen bij Veolia treinen mogen rijden, kan ik wel begrijpen dat zoveel wadlopers het loodje leggen. Stumperts daar
  woensdag 4 april 2007 @ 20:02:50 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017262
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je ziet wat voor mongeaulen bij Veolia treinen mogen rijden, kan ik wel begrijpen dat zoveel wadlopers het loodje leggen. Stumperts daar
ja, je kan natuurlijk naar het probleem van vraag en aanbod kijken, naar capaciteit en zo. Je kan ook gelijk gaan schreeuwen over mongolen. Dat kan ook
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:03:08 #111
Maffe Fries
pi_48017266
Als ik de verhalen mag geloven, dan worden die stellen echt afgeragd. En juist dat kunnen ze niet hebben.
pi_48017292
idd :]
  woensdag 4 april 2007 @ 20:04:53 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017339
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik de verhalen mag geloven, dan worden die stellen echt afgeragd.
Ja, je moet toch WAT met al die mensen die langs de kant staan, niewaar?

Ik zit er in het weekend weleens in, en er wordt echt niet overdreven mee gegooid en gesmeten of zo hoor. Alleen dat het er veel te weinig zijn voor door de week, ja, dat is natuurlijk een feit. En da's heul jammer voor die mensen daar
pi_48017350
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik de verhalen mag geloven, dan worden die stellen echt afgeragd. En juist dat kunnen ze niet hebben.
In tegenstelling tot Fles, sla jij wel de spijker op zn kop Dit was dus wat ik trachtte te zeggen in mijn post
pi_48017408
* Ou-Tannu heb t wel eens op nijmegen gezien

treintje komt binnen.. gaat leeg wordt weer volgepropt en t past er nog maar net in..
  woensdag 4 april 2007 @ 20:07:08 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017424
Wel typisch, drie Friezen die het van 300 km afstand zo goed weten
pi_48017495
wordt je jaloers?
  woensdag 4 april 2007 @ 20:09:11 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017516
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heb t wel eens op nijmegen gezien

treintje komt binnen.. gaat leeg wordt weer volgepropt en t past er nog maar net in..
Ja dat zeg ik. Een capaciteitsprobleem.

beetje triest om gelijk op basis van niks maar te gaan schreeuwen dat daar mongolen op de trein mogen rijden etc.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:09:17 #119
Maffe Fries
pi_48017522
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit er in het weekend weleens in, en er wordt echt niet overdreven mee gegooid en gesmeten of zo hoor.
Voor dat gooi en smijtwerk moet je op een race circuit zijn. Het ging mij om de zware belasting voor de stellen, zeker motorisch, aangezien de motoren aan een revisiebeurt toe zijn en ze al de nodige kuren vertoonden.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:09:26 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017531
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt je jaloers?
Waarop?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:10:14 #121
Maffe Fries
pi_48017573
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel typisch, drie Friezen die het van 300 km afstand zo goed weten
Ach, ik zit momenteel in Groningen, maar mijn roots verloochen ik niet
pi_48017623
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor dat gooi en smijtwerk moet je op een race circuit zijn. Het ging mij om de zware belasting voor de stellen, zeker motorisch, aangezien de motoren aan een revisiebeurt toe zijn en ze al de nodige kuren vertoonden.
t verbaast me gewoon dat veolia t in kortere tijd voor elkaar krijgt ze kapot te krijgen dan Arriva..

of zou NSR (die ownt ze officieel toch?) gezegt hebben van rag maar af t gaat toch naar de shredder?
  woensdag 4 april 2007 @ 20:12:11 #123
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48017666
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]16 jarig
Die moet toch beter weten lijkt me
  woensdag 4 april 2007 @ 20:13:14 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017696
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan ik niet anders dan met je eens zijn. Maar nogmaals: de oorzaak is een capciteitsprobleem, en niet het feit dat er wat voor zwakzinnigen dan ook achter de knoppen mogen Da's eigenlijk alles
  woensdag 4 april 2007 @ 20:14:32 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48017748
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

t verbaast me gewoon dat veolia t in kortere tijd voor elkaar krijgt ze kapot te krijgen dan Arriva..

of zou NSR (die ownt ze officieel toch?) gezegt hebben van rag maar af t gaat toch naar de shredder?
zucht....

Arriva kreeg ze in een stuk betere conditie. Veo kreeg ze toen ze al in blessuretijd waren. God wat raar dan, dat ze ieder moment uit elkaar sodemieteren
pi_48017845
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zucht....

Arriva kreeg ze in een stuk betere conditie. Veo kreeg ze toen ze al in blessuretijd waren. God wat raar dan, dat ze ieder moment uit elkaar sodemieteren
komt omdat veolia er kwakkeloos vanuit ging dat ze DM90 zouden krijgen van de NS, en Veolia rijd er gewoon mee.. dus als die nu de boel aan barrels rijden is dat jammer voor veolia :p

ze hadden ze ook eerst kunnen laten oplappen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:16:58 #127
Maffe Fries
pi_48017859
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan ik niet anders dan met je eens zijn. Maar nogmaals: de oorzaak is een capciteitsprobleem, en niet het feit dat er wat voor zwakzinnigen dan ook achter de knoppen mogen Da's eigenlijk alles
Ik denk dat het een zeker met het ander te maken heeft. Te veel mensen zorgen er voor dat de stellen eerder defect zijn. De mcn speelt hier niet op in door rustiger op te trekken, waardoor de wadloper versneld nog problemen krijgt.
pi_48017953
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zucht....

Vooralsnog voorbarige conclusie.

Want feit is dat die wadlopers eigenlijk nooit kapoet gingen hier in het noorden. Eenmaal bij Veolia gaan ze opeens allemaal achter elkaar kapoet. Vreemd he
  woensdag 4 april 2007 @ 20:19:39 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48018002
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:

Want feit is dat die wadlopers eigenlijk nooit kapoet gingen hier in het noorden. Eenmaal bij Veolia gaan ze opeens allemaal achter elkaar kapoet. Vreemd he
Waar donderde die transmissie eronderuit dan?
pi_48018060
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ach ja, lang leve de consessies die de provincie Gelderland doet. Blijkbaar is het toch nog wat moeilijker dan dat ze dachten! Maar de problemen duren nog wel tot eind 2007
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:20:59 #131
Maffe Fries
pi_48018068
Hier in het noorden gaan ze minder vaak kapot. Jij je zin
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:22:52 #132
Maffe Fries
pi_48018134
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach ja, lang leve de consessies die de provincie Gelderland Limburg doet. Blijkbaar is het toch nog wat moeilijker dan dat ze dachten! Maar de problemen duren nog wel tot eind 2007
Ze moeten bij dit soort concessies waar treinen bij in begrepen zijn, minimaal een jaar van te voren de nieuwe vervoerder bekend maken, zodat deze tijd genoeg heeft om materieel te regelen
  woensdag 4 april 2007 @ 20:25:39 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48018246
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

komt omdat veolia er kwakkeloos vanuit ging dat ze DM90 zouden krijgen van de NS,
dat was een beetje dom van ze ja. Hoewel ik van mening ben dat NS daar ook niet helemaal vrijuit gaat door ze alleen maar voor 10 jaar te willen verhuren. Beetje misbruik van de situatie. Vind ik dan he
quote:
en Veolia rijd er gewoon mee.. dus als die nu de boel aan barrels rijden is dat jammer voor veolia :p

ze hadden ze ook eerst kunnen laten oplappen
ja en dan? Jammer beste forensjes, we hebben die concessie wel gewonnen, leuk lachen, maar ga maar even 3 maanden lopen, wij moeten de treinen nog even oplappen

Nee. Er is daar, totdat de bestelde stellen geleverd gaan worden, een gigantisch groot probleem. Dat is in mijn ogen deels te wijten aan NS, die daar Veolia een poot heeft willen uitdraaien, maar voor het grootste deel ligt het aan de naïeve aanname van Veolia, die veel te lang hebben geleund op "het komt wel goed". En nu hebben ze de afdankertjes, die uit elkaar tiefen en die bovendien te weinig zijn. Ja, wie zijn kont brandt zit op de blaren. Ik kan er op zich ook niet echt medelijden mee hebben wat dat betreft. Oh ja, de provincie heeft dit ook niet erg handig gedaan idd

Alleen dat geschreeuw van "als je ziet wat voor mongolen daar op een trein mogen rijden bla bla" dat is gewoon onredelijk.
pi_48018374
Al eens een 'mcn' zien rijden daar? Ik wel namelijk. Komt rechtstreeks uit de koeienkut op de boerderij. Behoorlijk simpele ziel.....
  woensdag 4 april 2007 @ 20:30:32 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48018423
ja hoor, de groeten met je
pi_48018471
Ik hou mn mond wel ff over dit onderwerp, keej
  woensdag 4 april 2007 @ 20:32:42 #137
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48018523
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:33:37 #138
Maffe Fries
pi_48018565
Houden we het hiet nog wel een beetje netjes

De mcn's die voor Veolivla rijden, hebben ze werkelijk overal vandaan geplukt. In het begin hebben ze niet veel materieelkennis op kunnen doen, omdat de 3222 pas kort voor het ingaan van de concessie naar het zuiden afreisde.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:34:13 #139
Maffe Fries
pi_48018585
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Ga gerust door hoor
pi_48018590
Af en toe wordt ik best moe van al die losers op OHIH zeg
  woensdag 4 april 2007 @ 20:34:19 #141
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48018594

Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:34:49 #142
Maffe Fries
pi_48018616
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Daarom post ik daar ook nauwelijks
  woensdag 4 april 2007 @ 20:35:31 #143
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48018645
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Vertel
pi_48018669
Joh, zeg me niet dat je niet weet wat ik daar mee bedoel
  woensdag 4 april 2007 @ 20:38:03 #145
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48018769
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Joh, zeg me niet dat je niet weet wat ik daar mee bedoel
Je bedoelt mij he? MIJ HE?
Nu breekt mijn hart
pi_48018968
Topics als
- Je bureaublad achtergrond
- Het Grote Wonderbaarlijke Hoe-Zie-Je-Er-Uit-Topic!
- IC-station spelletje
- Mijn 2é Keer...
- Krokettenkar [#3]
- Waar hoort dit getal bij?
- pauze houden
- veiligheid op en rond het station
- Wat eten we vanavond?
- I love materieel...
- Waarom deze avatar?
- Welk liedje luister je nu?

en het eeuwige geneuzel over 1 april
pi_48019021
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat was een beetje dom van ze ja. Hoewel ik van mening ben dat NS daar ook niet helemaal vrijuit gaat door ze alleen maar voor 10 jaar te willen verhuren. Beetje misbruik van de situatie. Vind ik dan he
[..]

ja en dan? Jammer beste forensjes, we hebben die concessie wel gewonnen, leuk lachen, maar ga maar even 3 maanden lopen, wij moeten de treinen nog even oplappen

Nee. Er is daar, totdat de bestelde stellen geleverd gaan worden, een gigantisch groot probleem. Dat is in mijn ogen deels te wijten aan NS, die daar Veolia een poot heeft willen uitdraaien, maar voor het grootste deel ligt het aan de naïeve aanname van Veolia, die veel te lang hebben geleund op "het komt wel goed". En nu hebben ze de afdankertjes, die uit elkaar tiefen en die bovendien te weinig zijn. Ja, wie zijn kont brandt zit op de blaren. Ik kan er op zich ook niet echt medelijden mee hebben wat dat betreft. Oh ja, de provincie heeft dit ook niet erg handig gedaan idd

Alleen dat geschreeuw van "als je ziet wat voor mongolen daar op een trein mogen rijden bla bla" dat is gewoon onredelijk.
En daar geef ik de NS geen ongelijk in! De NS zegt 10 jaar huren en anders niet. Dan doet de NS nog lief met de wadlopers maar van mij hadden ze bussen mogen inzetten. En de reiziger per rit gewoon, gratis vervoer tot dat er een fatsoenlijke verbinding is.

Laat maar zien, dat je serieus met de reiziger om gaat en niet loop te geinen. Ook de overheid is laks, heb het gevoel dat de reiziger onbelangeirjk is, en het alleen gaat om de prijs. De reiziger wil goed materieel, zitplaats en eventueel een andere prijs.

Maar wat is nu het voordeel geweest voor de reiziger, tot nu toe geen flikker.

Maar dan is er weer een ander punt, als de NS de aanbieding had gewonnen zou de NS met DM'90 gaan rijden, dit gaat dus van Zw-Gn af. Maar waar wou de NS materieel vandaan halen, zonder de wadlopers in te zetten. Omdat de wadlopers technisch en economisch afgeschreven!?
  woensdag 4 april 2007 @ 20:44:40 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48019068
OHIH kom ik allang niet meer
  woensdag 4 april 2007 @ 20:46:34 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48019158
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:43 schreef Brembo het volgende:

Maar dan is er weer een ander punt, als de NS de aanbieding had gewonnen zou de NS met DM'90 gaan rijden, dit gaat dus van Zw-Gn af. Maar waar wou de NS materieel vandaan halen, zonder de wadlopers in te zetten. Omdat de wadlopers technisch en economisch afgeschreven!?
Nou, dan was alles gewoon bij het oude gebleven lijkt me? Dus Zl - Gn lekker met V-tjes blijven rijden en DM90 op de maaslijn. Het is niet alsof er altijd al DM90 in de 9100 reed of zo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:48:19 #150
Maffe Fries
pi_48019224
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
OHIH kom ik allang niet meer
Een wijs besluit, omdat er volgens mij niet veel aan is daar
  woensdag 4 april 2007 @ 20:49:00 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48019253
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Kijk maar joh

Voor een goed doortimmerd verhaal hou ik me altijd aanbevolen hoor. Dus de wadlopers waren in topconditie, het waren er ook genoeg, en de storingen liggen aan boeren Teun? Prima hoor, onderbouw maar
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 20:49:34 #152
Maffe Fries
pi_48019271
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, dan was alles gewoon bij het oude gebleven lijkt me? Dus Zl - Gn lekker met V-tjes blijven rijden en DM90 op de maaslijn. Het is niet alsof er altijd al DM90 in de 9100 reed of zo.
Achteraf was de NS denk ik er wel blij mee, omdat ze nu wat V'tjes naar andere plaatsen in het land konden doorschuiven en de DM'90 nu allemaal min of meer in de Noord-Oost zit.
pi_48019273
Ik ga geen namen noemen maar dr zitten een hoop stumperts daar zeg. Moet je voor de gein eens gaan kijken op een meeting. Lach je je kapot
pi_48019364
En dan nu tijd voor een raadsel

Welk station is dit?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:00:08 #155
Maffe Fries
pi_48019704
Köln Hbf

[ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 04-04-2007 21:08:07 ]
  woensdag 4 april 2007 @ 21:02:50 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48019822
Nee Köln Hbf is een grote kap

Dan denk ik eerder Köln Mülheim of zo. (Messe/Deutz stopt de ICE aan een perron tenminste)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:06:02 #157
Maffe Fries
pi_48019960
Ik heb niet goed gelezen. Het is idd Messe/Deutz, maar dan is de foto in de verkeerde categorie geplaatst

http://www.bahnbilder.de/(...)fotografie/3518.html
pi_48020040
Het was zelfs te zien op het blauwe bordjes links van het midden onderaan de foto...
  woensdag 4 april 2007 @ 21:08:07 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48020062
ah nou ja, messe deutz dan wel, auch proficiat

Nou ja, als je ziet wat voor mongolen DAAR op een trein mogen zitten, had net zo goed Mülheim kunnen zijn, weten die lui veel

pi_48020070
ICE's stoppen trouwens alleen op sp 11/12, een klein tunneltje onder de hier zichtbare sporen. En daar stoppen heel soms ICE's, meesten rijden gewoon door
  woensdag 4 april 2007 @ 21:08:48 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48020088
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was zelfs te zien op het blauwe bordjes links van het midden onderaan de foto...
ja, lekker leesbaar idd
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:09:01 #162
Maffe Fries
pi_48020099
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
En dat ga jij lezen
pi_48020114
Nee maar het viel me zojuist op
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:17:50 #164
Maffe Fries
pi_48020500
Even weer een leuke GTW foto:

Foto: H.Boorsma
pi_48020597
Mooi spul inderdaad. Zwitserse degelijkheid in dit kouwe kikker landje
  woensdag 4 april 2007 @ 21:19:58 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48020612
tof, die displays
  woensdag 4 april 2007 @ 21:27:25 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48020951
Straks gaat veolia ook GTW op de maaslijn rijden, en dan is iedereen weer blij en zo Toch?
  woensdag 4 april 2007 @ 21:28:16 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48020995
Zo hallo, ik lig even plat en we zijn alweer over de helft van dit topic!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:28:23 #169
Maffe Fries
pi_48021003
Je kunt er van alles opzetten, zoals je al gemerkt hebt. Als ik de mogelijkheid krijg, dan zal ik zeker even een leuke tekst uitproberen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:29:09 #170
Maffe Fries
pi_48021044
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Straks gaat veolia ook GTW op de maaslijn rijden, en dan is iedereen weer blij en zo Toch?
Dan zullen ze wel weer zeuren over de breedte van het gangpad
pi_48021756
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel weer zeuren over de breedte van het gangpad
veolia heeft vast veel 2/8tjes :p
pi_48021779
Waarom trekken mensen commentaar op treinen allemaal persoonlijk aan Wat een stel treinfappers zeg .
bye
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:48:03 #173
Maffe Fries
pi_48022042
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

veolia heeft vast veel 2/8tjes :p
Ik doelde op de 2+3 opstelling in die treinen. Ook zullen ze denk ik wel over het motorlawaai gaan klagen
pi_48022128
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik doelde op de 2+3 opstelling in die treinen. Ook zullen ze denk ik wel over het motorlawaai gaan klagen
hehe hebben ze wel nodig :-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:51:13 #175
Maffe Fries
pi_48022183
Of niet, omdat er te weinig passagiers overblijven
pi_48022278
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Of niet, omdat er te weinig passagiers overblijven
tja

van een 2/8 kan je nog altijd een 2/6 knutselen natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:54:14 #177
Maffe Fries
pi_48022327
Die hebben ze ook besteld
pi_48022352
wat een 2/6 of 2/8 ?:P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:56:15 #179
Maffe Fries
pi_48022420
Ze hebben zowel 2/6 als 2/8 besteld
pi_48022434
waarom bestaan die 2/6jes eigenlijk. Je hebt toch veel meer aan een 2/8je
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 21:57:23 #181
Maffe Fries
pi_48022465
Het zal wel dezelfde reden zijn als waarom een DH1 bestaat
pi_48022891
In 2/8jes kan je tenminste een geruisloze zitplaats vinden...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:08:50 #183
Maffe Fries
pi_48023008
In de 2/6 ook wel, als je zover mogelijk bij de motoren vandaan zit
pi_48023044
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
In de 2/6 ook wel, als je zover mogelijk bij de motoren vandaan zit
mja 2/8 heb ik nog niet kunnen testen
pi_48023071
Dat is toch eigenlijk wel basiskennis voor een Noorderling
  woensdag 4 april 2007 @ 22:12:25 #186
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023174
Weet iemand hoe het nieuwe binnenlandse HST er uit gaat zien ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:12:54 #187
Maffe Fries
pi_48023195
Eigenlijk wel he

Net zoals je bij gekoppelde GTW'tjes het fijnste reist als je vrij dicht in de buurt van de koppeling tussen stellen zit
pi_48023229
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is toch eigenlijk wel basiskennis voor een Noorderling
jaah nou ze reden steeds met 2/6 op harlingen als ik er kom
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:15:19 #189
Maffe Fries
pi_48023306
Dan moet je er vaker komen
  woensdag 4 april 2007 @ 22:15:34 #190
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023320
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jaah nou ze reden steeds met 2/6 op harlingen als ik er kom
hoi
2/6
sorry.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:16:12 #191
Maffe Fries
pi_48023347
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:12 schreef SpeedyRich het volgende:
Weet iemand hoe het nieuwe binnenlandse HST er uit gaat zien ?
Het uiterlijk van het 'nieuwe' materieel bedoel je?
  woensdag 4 april 2007 @ 22:17:41 #192
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023419
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het uiterlijk van het 'nieuwe' materieel bedoel je?
ja en dan niet een tekening maar een foto
sorry.
pi_48023435

[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 04-04-2007 22:18:15 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:18:06 #194
Maffe Fries
pi_48023438
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:15 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

hoi
2/6
Goeienavond

Een GTW 2/6 betekent: kopbak + motorbak + kopbak. 6 assen in totaal, waarvan de 2 van de motorbak aangedrevenassen zijn.
  woensdag 4 april 2007 @ 22:18:30 #195
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023456
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie kikkers
sorry.
pi_48023466
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:17 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

is in het vorige deel gepost
  woensdag 4 april 2007 @ 22:19:03 #197
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023484
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goeienavond

Een GTW 2/6 betekent: kopbak + motorbak + kopbak. 6 assen in totaal, waarvan de 2 van de motorbak aangedrevenassen zijn.
oh een GTW
sorry.
pi_48023546
Hier:

woensdag 4 april 2007 @ 22:20:32 #199
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023550
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
nice pics
sorry.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:21:15 #200
Maffe Fries
pi_48023583
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:17 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ze worden zuurstokken genoemd.

woensdag 4 april 2007 @ 22:21:55 #201
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023619
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier:

[afbeelding]
ik heb het over het NIEUWE materieel
dus de HSL treinen en geen omgebouwde BeNeLux(NS ICR)
sorry.
pi_48023631
Slaaptijd

toedels
  woensdag 4 april 2007 @ 22:24:12 #203
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023730
doei
sorry.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:24:41 #204
Maffe Fries
pi_48023751
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:21 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Daar moet je denk ik even op wachten, aangezien die stellen nog geproduceerd moeten worden. Maar qua kleuren heb je al een indicatie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 22:25:09 #205
Maffe Fries
pi_48023766
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Slaaptijd

toedels
Langslaper
  woensdag 4 april 2007 @ 22:25:18 #206
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48023774
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar moet je denk ik even op wachten, aangezien die stellen nog geproduceerd moeten worden. Maar qua kleuren heb je al een indicatie
ja bedankt daarvoor
sorry.
  donderdag 5 april 2007 @ 09:15:16 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48032135
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:21 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Deze opmerking komt onvriendelijk over op mij, misschien als je zelf zoekt, dat je een idee krijgt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48033502
lig ik ff te maffen.. meteen t topic voor 2/3de vol
  donderdag 5 april 2007 @ 10:14:50 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48033753
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
lig ik ff te maffen.. meteen t topic voor 2/3de vol
Wie ligt er dan ook te maffen tot zo laat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48033923
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie ligt er dan ook te maffen tot zo laat?
ik
  donderdag 5 april 2007 @ 10:53:01 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48034924
Zeg, weet iemand eigenlijk hoe dat nou zit met EMU en DMU? Ik DACHT altijd dat het "Electric Motor Unit" en "Diesel Motor Unit" was, maar nu zie ik op Wikipedia dat de M zou staan voor Multiple. Dat zou betekenen dat bijvoorbeeld DB-BR650, en ook de DE1-tjes en de DH1-tjes internationaal niet onder DMU gerekend worden
pi_48035035
ik dacht het zelfde..

maar onder welke cat moet je 1 wagen stellen dan parkeren?

AH wiki heeft gelijk

DE 1 / DH 1 zijn rail cars
  donderdag 5 april 2007 @ 11:00:54 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48035168
tss, onzin

Of je zou het ESU en DSU moeten noemen. van Single unit zeg maar. Ik vind dat ze er gewoon bij horen hoor
pi_48035220
mja, ach 1 wagen stellen komen elektrisch niet meer voor.. iig niet voor reizigers vervoer
  donderdag 5 april 2007 @ 11:13:44 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48035508
klik

Waarin staat:
quote:
Diesel multiple units

[bla bla]

* DE 1 nicknamed Blauwe Engel (Dutch for "Blue Angel"): A DMU consisting of one coach.
Dusch
pi_48035583
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
klik

Waarin staat:
[..]

Dusch
lekker krom

here are two version, one with two coaches, the other with one coach als je dat leest
  donderdag 5 april 2007 @ 11:24:49 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48035839
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

lekker krom

here are two version, one with two coaches, the other with one coach als je dat leest
Ja dat staat bij de wadlopertjes
pi_48035959
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat staat bij de wadlopertjes
ja
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 11:35:08 #219
Maffe Fries
pi_48036157
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
klik
Die pagina mag ook wel eens bijgewerkt worden. NoordNed Een naam die al 1,5 jaar niet meer bestaat, hoewel de naam nog steeds op de stellen staat.

Ook staat de GTW er nog niet tussen
pi_48036256
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die pagina mag ook wel eens bijgewerkt worden. NoordNed Een naam die al 1,5 jaar niet meer bestaat, hoewel de naam nog steeds op de stellen staat.

Ook staat de GTW er nog niet tussen
tis wiki.. dus wat houd je tegen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 12:07:00 #221
Maffe Fries
pi_48037282
Pas jij het even aan, ik heb er vandaag geen tijd voor namelijk
pi_48037527
hij klopt nu bijna

wil de persoon ook ff de elektrische GTW er bij plakken? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 12:14:44 #223
Maffe Fries
pi_48037568
Hoe kan dat nu weer
pi_48037639
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe kan dat nu weer
door iemand die op de RUG bezig is geweest :p

dus wie zit er stiekum mee te baggeren? :p
pi_48037922
Woei, laatste werkdag, daarna vier dagen vrij.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 12:26:44 #226
Maffe Fries
pi_48038017
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

door iemand die op de RUG bezig is geweest :p

dus wie zit er stiekum mee te baggeren? :p
Ikke

Ik zit gewoon in mijn studentenkamer hoor
pi_48038181
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ikke

hehehe!
  donderdag 5 april 2007 @ 12:33:01 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48038219
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ikke

Ik geloofde het al niet Wel een beetje op fok lopen hangjongeren, maar geen tijd om ff de wiki aan te passen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 12:35:19 #229
Maffe Fries
pi_48038302
Tentamens komen er weer aan he
  donderdag 5 april 2007 @ 12:36:01 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48038318
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik geloofde het al niet Wel een beetje op fok lopen hangjongeren, maar geen tijd om ff de wiki aan te passen?
Ik heb ook tijd om op Fok rond te hangen, is dat een probleem?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48038336
stel mafketels ;p
  donderdag 5 april 2007 @ 12:37:23 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48038368
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
stel mafketels ;p
't Zijn de pillen, sorry.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 april 2007 @ 12:37:30 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48038371
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb ook tijd om op Fok rond te hangen, is dat een probleem?
Nee hoor totdat je beweert voor iets kleins geen tijd te hebben
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 12:38:34 #234
Maffe Fries
pi_48038402
Jij had het ook kunnen doen
  donderdag 5 april 2007 @ 12:38:36 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48038404
Wat een slowchattopic wordt dit trouwens...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48039034
Is het al 17.00? Ik wil vrij.
pi_48039804
nee je moet nog ff
  donderdag 5 april 2007 @ 13:51:04 #238
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48040970
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze opmerking komt onvriendelijk over op mij, misschien als je zelf zoekt, dat je een idee krijgt.
Dat is niet zo bedoelt sorry daarvoor
sorry.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:58:00 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48041222
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:51 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dat is niet zo bedoelt sorry daarvoor
OK, prima, misschien zag ik 't ook wel verkeerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 14:00:36 #240
Maffe Fries
pi_48041320
Capslock komt vaak wat schreeuwerig over, maar ja ik heb er geen moeite mee.
  donderdag 5 april 2007 @ 14:02:29 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48041396
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
Capslock komt vaak wat schreeuwerig over, maar ja ik heb er geen moeite mee.
IK OOK NIET IK VIND HET TENMINSTE LEKKER DUIDELIJK EN ZO DAT ER LEKKER WEINIG VERWARRING IS IN WAT IK NOU EIGENLIJK WIL JA TOCH NIET DAN DUS
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48041466
als je nu ook nog leestekens toepast :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 14:05:55 #243
Maffe Fries
pi_48041526
Jammer dat we niet met een ratingssysteem op het forum werken, omdat je een totaal zinloze en inhoudsloze post hebt geplaatst, die bovendien nog eens zwaar off topic is
  donderdag 5 april 2007 @ 14:13:26 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48041846
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat we niet met een ratingssysteem op het forum werken, omdat je een totaal zinloze en inhoudsloze post hebt geplaatst, die bovendien nog eens zwaar off topic is
Ja, dat is inderdaad jammer. Wel een goed plan, kunnen we het niet invoeren?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 14:18:06 #245
Maffe Fries
pi_48042052
Dit komt van de site van Prorail
quote:
Aanrijding-met een viaduct Leeuwarden-Harlingen/Stavoren
Tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een een viaduct rijden er tussen Leeuwarden en Deinum en tussen Leeuwarden en Mantgum geen treinen.

Een aanrijding van een spoorviaduct door een vrachtauto Haarlem - Leiden
Tussen Haarlem en Leiden moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een aanrijding van een spoorviaduct door een vrachtauto rijden er tussen Haarlem en Voorhout geen treinen.
*Reizigers tussen Haarlem en Leiden kunnen omreizen via Schiphol.
Dit soort verstoringen komen nooit alleen. in Leeuwarden zal het het beruchte spoorviaduct wel weer zijn, dat echt te laag is. Ik meende wel dat het viaduct uitgediept zou worden binnen afzienbare tijd.
pi_48042222
een viaduct uitdiepen? hoe wil je dat doen?
  donderdag 5 april 2007 @ 14:24:11 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48042312
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
een viaduct uitdiepen? hoe wil je dat doen?
gewoon, met een graafmachiensel?
pi_48042368
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

gewoon, met een graafmachiensel?
Door een aanrijding met een een viaduct rijden er tussen Leeuwarden en Deinum en tussen Leeuwarden en Mantgum geen treinen.

^^ ja hoe krijg je er iets tegen aan dan?
  donderdag 5 april 2007 @ 14:32:03 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48042631
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

^^ ja hoe krijg je er iets tegen aan dan?
Te hoge vrachtwagen? Vrachtwagen met giek omhoog? (Altijd leuk met bovenleiding.)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 april 2007 @ 14:41:43 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48042995
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:32 schreef Duvel het volgende:
(Altijd leuk met bovenleiding.)
Dat is daar niet
  donderdag 5 april 2007 @ 14:43:01 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48043043
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is daar niet
Nee, en voor je bovenleiding die bovenop een viaduct staat kapot trekt, moet je hele vreemde toeren uithalen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 14:55:18 #252
Maffe Fries
pi_48043541
Zeg niet dat het onmogelijk is bij een soortgelijk viaduct
pi_48043771
Hoor net dat een trein in parijs door de stootblokken is geramd op het station.
71 licht gewonden...
pi_48044149
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:02 schreef Dichterbijer het volgende:
Hoor net dat een trein in parijs door de stootblokken is geramd op het station.
71 licht gewonden...
teveel poep op het spoor
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2007 @ 15:14:26 #255
Maffe Fries
pi_48044191
Dat was Leeuwarden
pi_48044485
dat dondert toch niet?
  donderdag 5 april 2007 @ 15:30:06 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48044698
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:02 schreef Dichterbijer het volgende:
Hoor net [..]
Bron of zo?
  donderdag 5 april 2007 @ 15:34:08 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48044844
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bron of zo?
Aha

Gare de l'Est, 71 gewonden waarvan 58 naar het ziekenhuis afgevoerd.

pi_48045587
das AUW
  donderdag 5 april 2007 @ 16:00:04 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48045896
VRT nieuws in België:
quote:
Pendeltrein ramt stootblok in Parijs
do 05/04/07 - In het Ooststation in Parijs zijn vanmorgen 71 passagiers lichtgewond geraakt toen een pendeltrein bij zijn aankomst bruusk tegen een stootblok reed.
De trein met negen wagons had in totaal 600 passagiers aan boord.
(AP)
De gewonden zijn naar tien verschillende ziekenhuizen in Parijs gebracht. Ze hebben voornamelijk last van rib- of kniebreuken, een gebroken neus of een whiplash.

De brandweer zette het "plan rouge" voor noodgevallen in werking om de eerste hulp te verlenen. Meer dan honderd brandweermannen kwamen ter plaatse.

De spoorwegmaatschappij SNCF heeft het over een incident "zoals er van tijd tot tijd voorvallen" en niet over een ongeval. "De trein heeft gewoon een beetje bruusk de stootblok geraakt", luidt het.

Hoe het komt dat de trein zo hard tegen het stootblok is gereden, is nog niet duidelijk.
Wel ja joh, 71 gewonden, boejje

Uitschot, Fransen
pi_48045990
Mja, zoals je ziet zijn die stootblokken van hout, lekker makkelijk te vervangen.

Op Paris Nord wachten Arthur en ik vaak op die ronde uitsteeksels van de stootblokken. Voortaan maar oppassen...
  donderdag 5 april 2007 @ 16:04:23 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48046066
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:02 schreef Toeps het volgende:
Op Paris Nord wachten Arthur en ik vaak op die ronde uitsteeksels van de stootblokken. Voortaan maar oppassen...
Zoiets heeft me op Antwerpen Centraal nog weleens een uurtje bij de Spoorwegpolitie opgeleverd, lang geleden.
pi_48046121
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier:

[afbeelding]
Ik vind dat zo'n fokking lelijke trein zo! Daarnaast, ga eerst eens die schijtlocs vervangen, voordat je "volledig gerenoveerde, van binnen en buiten", blije homotreintjes gaat laten rijden. Vorige week ANDERHALF uur te laat in Brussel, terwijl ik een half uur speling had.
pi_48046124
Storing in de stroomvoorziening Utrecht-Schiphol
Tussen Utrecht en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door storing in de stroomvoorziening rijden er tussen Utrecht en Schiphol minder treinen.

Storing in de stroomvoorziening Amsterdam Zuid-Weesp
Tussen Schiphol en Weesp moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door storing in de stroomvoorziening rijden er tussen Schiphol en Weesp geen treinen.

Rover kom dr maar weer in met de kritiek .
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:09:10 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48046251
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik vind dat zo'n fokking lelijke trein zo! Daarnaast, ga eerst eens die schijtlocs vervangen, voordat je "volledig gerenoveerde, van binnen en buiten", blije homotreintjes gaat laten rijden. Vorige week ANDERHALF uur te laat in Brussel, terwijl ik een half uur speling had.
Zo is het wel erg lelijk ja. Maar later zien ze er allemaal zo uit en dan is het al bijna net zo draaglijk als die Fortis-TGV van een paar jaar geleden

pi_48046381
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo is het wel erg lelijk ja. Maar later zien ze er allemaal zo uit en dan is het al bijna net zo draaglijk als die Fortis-TGV van een paar jaar geleden

[afbeelding]

Die Fortis Thalys is HEILIGSCHENNIS!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:14:25 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48046475
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:12 schreef Toeps het volgende:
Die Fortis Thalys is HEILIGSCHENNIS!
Kom, we gaan hem slopen
pi_48046566
* Ou-Tannu pakt de hamers
pi_48046596
Die stomme Thalyslijers rijden ook al niet meer naar Disney... * Toeps cirkelzaag pakt...
  donderdag 5 april 2007 @ 16:18:07 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48046622
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:17 schreef Toeps het volgende:
Die stomme Thalyslijers rijden ook al niet meer naar Disney... * Toeps cirkelzaag pakt...
Ik dacht al: er is wat
  donderdag 5 april 2007 @ 16:21:02 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48046741
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
VRT nieuws in België:
Overigens weet NOS-teletekst daar dit van te maken:
quote:
130 Teletekst do 05 apr
Kort nieuws buitenland

` Bij een treinongeluk in Parijs zijn
ongeveer dertig mensen lichtgewond
geraakt.Een regionale trein botste bij
station Gare l'Est tegen een stootblok.
Van de gewonden hoefde niemand naar het
ziekenhuis.
Media Kneuzen
pi_48046775
Whehe idd! fles ga bij de media!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:34:46 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48047288
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat een taal zeg, in dit topic bedienen we ons doorgaans van keurig Nederlands, in plaats van dit gebalk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 april 2007 @ 17:35:03 #274
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48049529
Lol, vandaag voor het eerst dat ik voordeel uit een storing haalde!!

Ik zat in de sneltrein van Amersfoort naar A'dam CS, en ik moest op Weesp overstappen, om in Diemen te komen. Blijkt er een stroomstoring te zijn op Weesp, waardoor er een trein stilstaat op het spoor waar we zouden binnenkomen. Dus de trein reed door naar Diemen, en stopte daar !
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48049585
hebbie weer geluk!.

en zal dit deel vandaag nog vol geraken?
pi_48049692
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een taal zeg, in dit topic bedienen we ons doorgaans van keurig Nederlands, in plaats van dit gebalk.
Hier? In dít topic? Heb je Fles wel eens gehoord?
pi_48049732
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:40 schreef Toeps het volgende:

[..]

Duvel kan zelf erg goed zn caps-lock gebruiken, is ook niet even netjes altijd maar das totaal niet belangrijk voor dit topic :-P

Deel 57 bagger deel geloof ik )
  donderdag 5 april 2007 @ 17:46:08 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48049886
Wat, bagger?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 5 april 2007 @ 18:23:43 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48051119
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Duvel kan zelf erg goed zn caps-lock gebruiken, is ook niet even netjes altijd maar das totaal niet belangrijk voor dit topic :-P

Niet waar.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 april 2007 @ 18:24:09 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48051138
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:40 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hm nou ja, gelezen. En oh wacht, gehoord in die Fok-documentaire... Maar meer niet eigenlijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 april 2007 @ 18:24:27 #281
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48051149
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zeg

sorry.
pi_48051300
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet waar.
oh! happen naar de baas?
  donderdag 5 april 2007 @ 18:43:52 #283
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48051659
mensen
voor wie een impressie van railz miniworld willen hebben

www.richs.nl
sorry.
  donderdag 5 april 2007 @ 18:49:15 #284
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48051850
Laatste nieuws

DB wordt geprivatiseerd en ze verliest net zo als de NS in 2001 het eigendom van het spoor
sorry.
  donderdag 5 april 2007 @ 18:49:58 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48051881
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:49 schreef SpeedyRich het volgende:
Laatste nieuws

DB wordt geprivatiseerd en ze vervliest net zo als de NS in 2001 het eigendom van het spoor
Bron graag
  donderdag 5 april 2007 @ 18:51:40 #286
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48051940
sorry.
pi_48052005
quote: