Prima!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef sanger het volgende:
Zullen we hier verdergaan: sanger & Hellace hun verbouwing deel II
quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest!Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Btw, doe even een paar foto'tjes in de OP of zo, zodat we iig weten hoe de boel er aan de buitenkant uit ziet.
Rustig aan hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:32 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Prima!Foto's
En ik hoop dat het met die keuken nu snel is opgelost
Ik ook!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest!Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Zo zou je het kunnen noemen inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:56 schreef Solingjan het volgende:
Dus je hebt de smaak weer te pakken?
Even wat fotootjes van de benedenverdieping.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:28 schreef mrien het volgende:
Genoeg te doen zo te lezen, ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en hoe het verder gaat worden!
Dank jequote:Op dinsdag 10 april 2007 10:07 schreef truttebosje het volgende:
mooie keuken!
enneh rommel.....? waar?
waarom staan jullie stoelen trouwens niet recht? ivm huisdieren ofzo?
verder vind ik het er (nog) een beetje kaal uitzien.
Als ik dan nog 1 tip mag geven: laat het ook iets verlagenquote:Op donderdag 12 april 2007 15:12 schreef mrien het volgende:
Leuk die foto's, de keuken is mooi zo!
Vind dat uitstekende gedeelte een goed iee..even onthouden voor mijn nieuwe keuken in een nieuw huis (hoor mij, ik woon hier net een half jaar)
Dat puin is inmiddels geruimd. Ik ga morgenavond hout halen om de balk te verlengen en als dat gedaan is dat ga ik het muurtje opmetselen.quote:Wel spannend inderdaad op je zolder..gelukkig ging het goed
Genoeg te doen zo te lezen op de zolder..
Dat puin ruimen mogen wij ook binnenkort gaan doen (badkamer verbouwen)..kijk er nu al naar uit
De keuken is af, voor wat Mandemakers betreftquote:Op maandag 16 april 2007 11:03 schreef Gurb het volgende:
Mooie keuken zo idd, en de zolder is weer een mooie uitdaging!
Is de keuken echt af af? Of zijn er nog lopende zaken met mandemakers?
Nou, de buurman heeft waarschijjnlijk geen zin in puinquote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
Gisteren is de buurman nog even langsgeweest. Aangezien wij nu de schoorsteen weg hebben overweegt hij hem aan zijn kant ook te verwijderen. Te meer omdat het stuukwerk aan zijn muur toch al beschadigd is.
We hebben hem toen laten zien hoe het bij ons zat, hij schrok wel van het puin en de constructie.
Hij gaat er nog over nadenken iig.
quote:Op maandag 16 april 2007 11:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Nou, de buurman heeft waarschijjnlijk geen zin in puin
Hij meldde gisteren dat hij niets aan zijn schoorsteenschouw gaat doen. We kunnen dus vrolijk verder met de zoldermuur.
In Dakconstructie vraagje.... staan enkele suggesties genoemd. Ik weet nog niet zeker welke ik neem.quote:Op maandag 16 april 2007 11:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
![]()
Hoe ga je die balkenconstructie dan verlengen ?
hey jan....ik miste je al.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Sanger
Hier zie je dus duidelijk het bewijs dat ZONDER luchtspouw de steenwol nog in perfekte staat is.
Wel zou ik de naden met acrylaatkit afkitten, want dat zijn tochtplekken. Dit is ook te zien aan de zwarte strepen op de isolatie.
Ik ben er nog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef truttebosje het volgende:
[..]
hey jan....ik miste je al.
gisteren zelfs nog in de slowchat gevraagd waar je was.![]()
gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik ben er nog.
Boot vaarklaar klaar gemaakt. En dekzeil is foetsie. Dus moet nieuw dekzeil maken.
En het is mooi weer dus zeilen.
Hoe bedoel je dit? 'ZONDER luchtspouw'? Gaat dat over de discussies die ook over het isoleren van een platdak worden gevoerd? Wat het lijkt me duidelijk dat het hier een andere situatie is. Je hebt immers niet te maken met een dampwerende laag aan de buitenkant van het dak. (Of ik moet er overheen hebben gelezen)quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Sanger
Hier zie je dus duidelijk het bewijs dat ZONDER luchtspouw de steenwol nog in perfekte staat is.
Wel zou ik de naden met acrylaatkit afkitten, want dat zijn tochtplekken. Dit is ook te zien aan de zwarte strepen op de isolatie.
Durf ik niet te zeggen. Ik ben nog niet op het dak geweest en heb er dus geen pannen vanaf gehaald.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:07 schreef Solingjan het volgende:
Zit er dan geen vilt of dakleer op het houtenplanken dak???
Ik ben geen dampwerende folie tegengekomen inderdaad, al heb ik geen pannen van het dak gehaald om te kijken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? 'ZONDER luchtspouw'? Gaat dat over de discussies die ook over het isoleren van een platdak worden gevoerd? Wat het lijkt me duidelijk dat het hier een andere situatie is. Je hebt immers niet te maken met een dampwerende laag aan de buitenkant van het dak. (Of ik moet er overheen hebben gelezen)
Het zijn wel deurtjes in railsquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:23 schreef mrien het volgende:
Ik zou die schuifdeurtjes, als ze al niet op een rails zitten, vervangen door deurtjes op een rails.
Dan kun je namelijk veel makkelijker overal bijkomen, zit je niet gebonden aan 1 deurtje (wat ik nu heb en dat is behoorlijk vervelend..)
Misschien dat wij dat ook nog gaan doen op zolder maar bij ons is het nadeel dat de verwarming eraan zit..
(hoe de oud bewoners daar een wc + toebehoren voor de nog te verbouwen badkamer in hebben gestopt..joost mag het weten..)
Voor zover ik tot nog toe heb kunnen zien zit er geen vilt of dakleer op de houten planken. Ik kan namelijk door de kieren zo naar de buitenlucht kijken. Dit houdt overigens in dat er een pan niet helemaal goed moet liggen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:07 schreef Solingjan het volgende:
Zit er dan geen vilt of dakleer op het houtenplanken dak???
Hellace dacht ikquote:Op zondag 20 mei 2007 18:48 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja inderdaad
Wie is de TS die dat zou moeten doen
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:53 schreef bbtb77 het volgende:
In plaats van te kitten kun je ook platen hardboard tegen de planken aan nieten. En voor dat je de gipsplaten er tegen aan schroeft een dampdichte laag (isolatie met alu-laag of folie)
Hoi Sanger hoe voelt het als toekomstige papa??quote:Op zondag 20 mei 2007 19:57 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.
Dan heb je nog altijd kieren tussen de hardboard platen, die je welt zult moeten afkitten?
Het is juist de bedoeling dat een gedeelte van de balken nog wel zichtbaar wordtquote:Op zondag 20 mei 2007 22:18 schreef Solingjan het volgende:
Die verf op die balken laat die zitten.
Als je gaat isoleren zie je die niet meer.
Als je ze wel nog in het zicht wilt laten(stukje)
Schoonmaken , Grondverf erover en in jouw kleur schilderen.
Het is nog steeds even wennenquote:Op zondag 20 mei 2007 22:14 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hoi Sanger hoe voelt het als toekomstige papa??
Ik zat zelf te twijfelen om een regelwerk te maken dat aan de achterkant tegen de dakplanken vastzit, of alleen aan de balken te schroeven. In de tweede optie is de achterliggende ruimte vrij, en kan dus geisoleerd worden.quote:Tussen de balken een raamwerk maken.
Op de balken onder en boven, uitgehakt/zaagde balkjes van 44x44
Op afstanden hard gipsplaat dus hart van verticale balkjes komen dan op 60/60.
Met slagpluggen 80mm x 8mm vastzetten. De verticale gewoon schuin schroeven.
Afkitten ga ik wel doen indd, zeker als je bekijkt hoeveel wind er nu op zolder is.quote:Naden met acrylaatkit dichten Dan weet je zeker dat alles dicht is.
Hoe bedoel je het glaswol weghalen? Achter de balken? En als het niet aangedrukt mag zitten, kun je het dan wel nieten?quote:Glaswol tegen planken en gelijk met voorkant balkjes. Waar de balkjes zitten 4x4 cm van glaswol weghalen. Glaswol moet losjes en niet aangedrukt zitten.
Het is de bedoeling dat de balken wel in het zicht blijven. Ik vind dat persoonlijk erg mooi, en buiten dat levert het wel degelijk ruimte op.quote:De afstand van de planken tot de(voor/zichtkant) balkjes kun je zelf bepalen.
Ik zelf heb ze gelijk gezet met de gordingen.
A een mooi strak geheel
B Dikkere isolatie ( bij mij nu 32 cm)
Met twee lagen dik bedoel je dus het glaswol van de ene rol, bij de andere rol voegen? Dus de laag glaswol en dan de laag glaswol met folie ertegen vastzetten. Afplakken is vcanzelfsprekend.quote:Maar probeer iig rekening te houden met de dikte van de isolatie.
er zijn ook rollen van 11 dik met alu folie
Stel je doet dus twee rollen dik, dan MAG de rol die tegen de planken zit GEEN alu folie hebben die moet je er dus voorzichtig aftrekken.
Vaak hebben ze bij Janna of Plastic aanbiedingen van deze 11 cm (hier zit folie op
Zorg er dan voor dat de buitenste rol met de folie over de balkjes gaat. 4x4 cm achter de folie voorzichtig weghalen.
De naast elkaar liggende rollen/banen de folie overelkaar heen doen en AFPLAKKEN met tape.(geen schilderstape.
Als je dit achter de rug hebt, merk je dus echt dat het geisoleerd is.
Gipsplaten ertegen. Klaar.
Eventueel mss nog een electra-leiding hier achter leggen.
Laat je niks wijs maken over dat 22 cm te dik geisoleerd is of dat je dan 11 cm ruimte mist.
Onzin die 22 cm isolatie heb je er na 2 maanden stoken al lang uit en die 11 cm ...
Er staan al schoten voor. Hierachter is door de vorige bewoner goed geisoleerd. Het gaat [uur om datgene dat in het zicht isquote:Zorg er ook voor dat je goed isoleert bij de overgang van het dak op de muur. Dit wordt met name in de bouw nog wel eens verwaarloosd. Kan helemaal geen kwaad om tegen de muur ook een frame te maken en ook te isoleren. Tevens kun je dan hier de 44x44 balkjes onder de onderste gording aan vast maken.
Mooi van af blijven. Geen regelwerk aan vast maken.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:00 schreef sanger het volgende:
Ik zat zelf te twijfelen om een regelwerk te maken dat aan de achterkant tegen de dakplanken vastzit, of alleen aan de balken te schroeven. In de tweede optie is de achterliggende ruimte vrij, en kan dus geisoleerd worden.
Idd enkel kitten dan merk je het verschil al met tocht.quote:Afkitten ga ik wel doen indd, zeker als je bekijkt hoeveel wind er nu op zolder is.
Stel, je zet het regelwerk met de voorkant van het balkje (44x44mm) op 80 mm(dikte isolatie) van de planken, dan zit er achter de balkjes dus geen ruimte van 80 mm maar 36 mm. Haal je daar achter het balkje die 44 mm niet weg dan zit er dus 80 mm geperst in een ruimte van 36 mm. Dan krijg je eerder een koude brug dan het isolatie effect.quote:Hoe bedoel je het glaswol weghalen? Achter de balken? En als het niet aangedrukt mag zitten, kun je het dan wel nieten?
Als je gaat isoleren gaat er sowieso 80 cm voor de isolatie vanaf plus 1 cm voor de gipsplaat.quote:Het is de bedoeling dat de balken wel in het zicht blijven. Ik vind dat persoonlijk erg mooi, en buiten dat levert het wel degelijk ruimte op.
De isolatie moet je niet vastzetten of nieten. Gewoon tussen het regelwerk plaatsen.quote:Met twee lagen dik bedoel je dus het glaswol van de ene rol, bij de andere rol voegen? Dus de laag glaswol en dan de laag glaswol met folie ertegen vastzetten. Afplakken is vcanzelfsprekend.
Heb je daar dan wat weggehaald.? Mss zit er helemaal geen isolatie achter.quote:Er staan al schoten voor. Hierachter is door de vorige bewoner goed geisoleerd. Het gaat [uur om datgene dat in het zicht is
Nee, strak er tegenaan, naden kun je kitten, maar je kunt ook de platen laten overlappen. Hoe je het ook doet, je hoeft minder te kitten -> goedkoper en sneller.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:57 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.
Dan heb je nog altijd kieren tussen de hardboard platen, die je welt zult moeten afkitten?
Jaquote:Op zondag 3 juni 2007 18:35 schreef mrien het volgende:
Oeps..vergeten ?
Succes met de examens en het blokken!
Vaderschapquote:Op maandag 4 juni 2007 18:31 schreef truttebosje het volgende:
ja succes...studderze.
(waar ga je examen voor doen?)
Belastingwetgeving en Statistiek....quote:Op maandag 4 juni 2007 18:31 schreef truttebosje het volgende:
ja succes...studderze.
(waar ga je examen voor doen?)
quote:Op maandag 23 juli 2007 12:47 schreef Marsepein het volgende:
Onder de muur geen laminaat, weghalen daar dus.
Eigenlijk best wel logischquote:Op maandag 23 juli 2007 14:14 schreef Marsepein het volgende:
Nee, meer omdat als je later het laminaat weg wilt halen dat niet netjes gaat omdat er een muur bovenop staat. Ook kun je de Ytong muur niet netjes in een gootje zetten.
Ik heb een heel mooi apparaatje daarvoor: Bosch PMF 180 Equote:Ik zou netjes aftekenen waar e.e.a. komt, dan met een invalzaag inzagen en dan het laatste weghakken. Dan kun je yo de muur op de vloer zetten.
Dat was wel al bekend. Thanks though.quote:Iets ruimer zagen dan de muur breed is, laminaat moet kunnen werken.
Dat was dus indd waar ik aan dacht. Het gaat op een gegeven moment toch "indeuken" lijkt me. Hellen is nu druk bezig met de kast leeg te maken (uitzoeken en weggooien dus) en daarna kan ik aan de slag.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:47 schreef Marsepein het volgende:
En nog een reden om het weg te halen, laminaat is niet stabiel, en dat heb je nodig voor een goede wand.
Dank jequote:
Ik heb dat ding al een keer bewonderd in de bouwmarkt, maar het zag er een beetje "eigen huis en tuinderig" uit, werkt het goed?quote:Op maandag 23 juli 2007 14:28 schreef sanger het volgende:
Ik heb een heel mooi apparaatje daarvoor: Bosch PMF 180 E
Eigenlijk voor het eerst dat ik met laminaat aan de gang ga
zeker als er nog een ondervloer onder zit, dan zal ie wel gaan zakken denk ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
Dat was dus indd waar ik aan dacht. Het gaat op een gegeven moment toch "indeuken" lijkt me.
De katquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:18 schreef vosss het volgende:
Waarom staan de stoelen in aan de eettafel voorover geklapt tegen de tafel aan als ik vragen mag sanger
Ik heb hem pas eenmaal gebruikt om wat metaal uit een hoekje weg te slijpen. Dat ging perfectquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:15 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb dat ding al een keer bewonderd in de bouwmarkt, maar het zag er een beetje "eigen huis en tuinderig" uit, werkt het goed?
Je hebt gelijkquote:laminaat slopen is wat anders als met laminaat aan de gang hoor
Er zit een ondervloer onder inderdaad. Jullie bevestigen eigenlijk al wat ik vooraf van plan was.quote:zeker als er nog een ondervloer onder zit, dan zal ie wel gaan zakken denk ik
En als je de ondergoot van de ytong alleen vastzet op het laminaat, en niet op de daadwerkelijke vloer zelf, kan je wand nog gaan verschuiven ook zelfs, door de werking van het laminaat, wat weer scheurtjes met zich mee kan brengen.
Ik ben zelfs aan het kijken voor een nieuwequote:Succes iig, ligt het fototoestel klaar?![]()
Iets van 7 weken dacht ik nog. In week 38 wordt hij geleverd dacht ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:07 schreef truttebosje het volgende:
goed bezig......hoe lang nog voor de kinderkamer klaar moet zijn?
Bij de praxis krijg je nu 15% keuzekorting op elektrisch gereedschapquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:48 schreef vosss het volgende:
Potver! Zo een apparaatje moet ik ook hebben sanger !!!!!
Dat dacht ik dus ook al! Wat een stoer dingquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:48 schreef vosss het volgende:
Potver! Zo een apparaatje moet ik ook hebben sanger !!!!!
Ik koop mijn gereedschap meestal pas als ik het nodig hebquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:30 schreef richie29 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al! Wat een stoer ding![]()
Alleen, waarvoor zou ik het nu nog nodig hebben met m'n verbouwing![]()
![]()
Allemaal, of alleen de laatste post?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:52 schreef AnneX het volgende:
kruisjes - heel veel kruisjes (?)
Heb jij iets met/tegen photobucket (geblockd ofzo?)?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:20 schreef AnneX het volgende:
Allemaal vanaf de UPDATE .
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:24 schreef AnneX het volgende:
Foto's - heel veel foto's ...
Ja hoor. kWeet niet wat het was.quote:
Misschien kleine storing.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja hoor. kWeet niet wat het was.
Zelf gebruik ik ook Photobucket.
Ik verbaas me ondertussen nergens meer overquote:Wat werk je netjes ! en wat een een vreemde zaken tref je aan achter de muurtjes.
Dat valt toch wel meequote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie hier ook keurig foto's hoor!![]()
Wat een werk nog joh!
Ik ben jaloersquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh.Vast.
Wij hoeven alleen een laminaatje en dan het verfwerk, peanuts dus.
Zo doe ik alleen mijn nieuwsberichtenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:26 schreef Maurisico het volgende:
als je het naakt doet ben je zo klaar!![]()
In de kinderkamer is de kamer 16 cm langer geworden en 5 cm breder. In de woonkamer was dat 10 cm breder. Op zolder was het 5 cm langer.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:02 schreef Charisma het volgende:
wat een stumper moet dat geweest zijn om zo te klussen zeg... ikw et dat je nu meer dan 30cm alleen maar aan ruimte hebt gewonnen door dat de muuren weg zijjn
Nee, de muur komt terug waar eerst de gipsplaatmuur stond. Anders krijg je een rare kier in het laminaat. Nu krijgen we die weliswaar in onze slaapkamer, maar daar willen we toch tapijt nemen.quote:maar ga je de kamer nu kleiner maken door de nieuwe muur meer naar binnen te verzetten?![]()
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:51 schreef sanger het volgende:
Nee, de muur komt terug waar eerst de gipsplaatmuur stond. Anders krijg je een rare kier in het laminaat. Nu krijgen we die weliswaar in onze slaapkamer, maar daar willen we toch tapijt nemen.
Nee hoor. Niet als we het laminaat eerst verwijderen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
dan wordt die kamer 3 cm. lager ... hi hi
Leer tellen man!quote:De eerste twee blokken van de derde laag.
quote:
Ja, het gaat echt lekker makkelijk. Alleen met dat warme weer doe je juist weer wat rustiger aanquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:00 schreef tnimble het volgende:
Gaat lekker snel he zo'n muurtje. Je bent goed bezig!
dat geeft niet zoveel. Ben toch niet van plan het weer te veranderen als ik ze eenmaal goed heb zittenquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:12 schreef bbtb77 het volgende:
En dan droogt je lijm weer zo hard....
Dat vraag ik me ook af, wat daarmee gebeurdquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar die ruimte achter de blokken wordt nu niks?![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
Sanger,
Die "nieuwe: bosch gadget van jelijkt erg veel, dan niet 100% identiek qua werking aan de Fein Multimaster te zijn. Weet niet 123 hoe de bevestiging van de accesoires van bosch zijn, maar het kasn zijn dat de accesoires van fein erop passen . Daar worden er via ebay mucho genog veel van aangeboden. Misschien eens een idee om naar te kijken.
Had zelf twee jaar terug zelfs al een multimaster gekocht , om het tapijt van de muren af te snijden. Dat ging prima. Ook zagen in lijn ging prima. Schuren gaat bagger met dat ding bijgeleverde schuurkop heeft te weinig "houdens"voor het schuurpapier. Heb overigens de "start"uitvoering, en had na enig gebruik beter de select kunnen nemen, die heeft een verstelbaar toerental. Nu altijd vol aan, beetje overkill en irritant soms.
[afbeelding]
quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar die ruimte achter de blokken wordt nu niks?![]()
Dat wordt de inbouwkledingkast voor ons. Zoals het in de originele bouw altijd geweest is (maar dan iets groter).quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, wat daarmee gebeurd![]()
Ik heb het specifiek nagevraagd bij Xella. Dit schijnt toch echt de manier te zijn als je meer dan 4 lagen hoog gaat. Als je hoger gaat mag je het niet meer kruislings lijmen omdat de muurtjes dan onderling van elkaar wat moeten kunnen zetten. Ik vroeg hem ook of dat geen kwaad kon met het purren en hij zei van niet. De pur heeft aan twee kanten waar het kan uitzetten en kiest de weg van de minste weerstand, aldus hem.quote:Maar jij denkt dat het goed gaat met dat kleine dwarse hoekje? Ik had het gewoon kruislings verlijmt, zoveel verschil zal het niet maken en het lijkt me dan steviger in vergelijking met hoe het nu zit. Ik ben een beetje bang dat als je gaat purren je alles uit elkaar duwt.
De muur is zojuist gestuukt in ieder geval. Hij had tijd, en kon even tussendoor. Het plafond moet nog ingehangen worden, het regelwerk is in ieder geval klaar. Als het plafond hangt doet hij dat even snel tussendoor. Hopelijk nog wel voor het weekend in ieder geval.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:36 schreef sanger het volgende:
Even een kleine update zonder foto's, ben de camera vergeten.
Gister is de stucadoor geweest. Vanaf volgende week heeft hij tijd voor het stuukwerk, als ik het plafond dicht heb moet ik langslopen dan krijg ik wat betacontact van hem om te primeren en wat spul om de muur voor te lijmen. Dat scheelt hem een hoop werk en ons wat geld. Het stukken doet hij dan even tussendoor, zoals hij dat noemde.
Het muurtje is nu af, het regelwerk langs de muur ook.
De rest van het regelwerk volgt in de loop van deze week, net als het verleggen en infrezen van de elektrabuizen.
Foto's volgen zo snel mogelijk.
quote:
Ik vond het zelf ook niet noodzakelijk, maar Hellen wilde dat per se. Iets met veiliger gevoel enzo. Helemaal als ons kind bij mijn schoonouders is, waar ze nog niet alle stopcontacten achter de aardlek hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef tnimble het volgende:
Waarom? Stel ze steken er iets puntigs in dat ook nog geleid, aardlek schakelt direct uit. Daarnaast kun je wandcontact dozen kopen met gesloten gaten vooral je je beveiliging niet vertrouwd (of geen stof en vuil in je contactdozen wilt hebben.
Bij je schoonvader kun je dan ook of inzet beveiliginen plakken of de WCDs vervangen voor de beveiligde typen. Die beveiligde versie krijg je echt niet makkelijk open met wat peuteren. Voordeel is meteen dat je in alle kamers het gelijk hebt en ook nog makkelijk een keer een kamer kunt omwisselen. Ook beneden zou je de huidige er zo mee kunnen omwisselen voor de extra veillighied.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook niet noodzakelijk, maar Hellen wilde dat per se. Iets met veiliger gevoel enzo. Helemaal als ons kind bij mijn schoonouders is, waar ze nog niet alle stopcontacten achter de aardlek hebben.
Better safe then sorry.
Idd. De rechterbocht linksonder stuckwerk wegslaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waarom de 2 bochten van 90 graden er in Sanger?? Kan je niet gewoon beter de pijp een stuk schuin in de muur maken
Ik zal het nog eens overleggen met Hellen. Maar ze was nogal standvastig hierinquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:56 schreef tnimble het volgende:
[..]
Bij je schoonvader kun je dan ook of inzet beveiliginen plakken of de WCDs vervangen voor de beveiligde typen. Die beveiligde versie krijg je echt niet makkelijk open met wat peuteren. Voordeel is meteen dat je in alle kamers het gelijk hebt en ook nog makkelijk een keer een kamer kunt omwisselen. Ook beneden zou je de huidige er zo mee kunnen omwisselen voor de extra veillighied.
Weten we nog niet. Hebben we ons nog niet in verdiept.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:23 schreef tnimble het volgende:
Van welke fabrikant en serie wil je je schakelmateriaal nemen?
Niet in 1 inbouwdoos he .... dat is niet goed voor de UTP en niet goed vor de CAI aansluiting.quote:
Niet in 1 doos nee, maar onder 1 afdekraam bedoel ik. Niet helemaal duidelijk neergezet indd.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Niet in 1 inbouwdoos he .... dat is niet goed voor de UTP en niet goed vor de CAI aansluiting.
Helaas wel ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet in 1 doos nee, maar onder 1 afdekraam bedoel ik. Niet helemaal duidelijk neergezet indd.
Bestaan ze uberhaupt in 1 doos?
Ben ze eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen. Niet dat ik er erg op gelet heb, maar tochquote:
Ik zal het doorgeven aan der, ze is al onder wegquote:
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:22 schreef Marsepein het volgende:
Ohhh, waarom doe ik dit:
[afbeelding]
Elektro-online
Maar niet gebruiken he![]()
Wat voor schakelmateriaal heb je op dit moment in de woning ? Het mooiste is om dit enigzins eenheid in te houdenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:58 schreef sanger het volgende:
Sowieso waren we al van plan te kijken voor de beveiligde wcd's
Ik zal der wel effe sms'en
Enige vereistte die echt vaststaat voor wat betreft schakelmateriaal is dat het allemaal van dezelfde serie wordt. We hebben nodig:3x dubbele WCD 2x Lichtschakelaar/WCD combi Schakelaar voor elektrische rolluik Een CAI UTP
De CAI en UTP moeten onder 1 afdekraam komen.
Eenheid is wel zo mooi ja. Maar dat betekend niet dat je overal exact hetzelfde gaat toepassen. Netzoals je niet alle muren met dezelfde kleur latex en / of behang doet, overal dezelfde vloerbedekking, de zelfde kleur verf op de kozijnen, alle deuren identiek enz. Alles moet bij elkaar passen. Als in de ene kamer gebortelt edelstaal goed bij het behang past kan b.v. vanile beter in de gang en overloop passen, en past een glazen schakelaar b.v. weer goed in de keuken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat voor schakelmateriaal heb je op dit moment in de woning ? Het mooiste is om dit enigzins eenheid in te houden![]()
Het is een mooie kleur hoor, maar na een tijdje niet zo meer. Het is overigens geen noodzaak het te vervangen, maar gewoon een ideetje.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:57 schreef tnimble het volgende:
Vanwaar kom je terug op het aluminiumkleurige dat je nu hebt beneden?
Ik heb gisteren al even zitten spieken op elektro-online. Nog niet echt iets gezien, maar dat komt wel goed hoor. Die serie die je eerder aanbeval vond ik wel mooi. En de serie die Marsepein heeft moet ik nog bekijken.quote:Kijk ook naar Merten, Berker en Siemens die hebben ook zeer uitgebrijde assortimenten met veel keuzes en kleuren. Van bijna alle series (op de instap series na (deze verkopen ze bij de bouwmarkt)) zijn de afdekplaatjes naderhand makkelijk te wisselen voor andere vorm of kleur. Bij WCDs moet je meestal ook het binnenwerk opnieuw kopen.
Thanks!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:17 schreef tnimble het volgende:
Ziet er goed uit!
Maar eh een gebroken workmate? Die dingen waren volgens B&D toch zo strek dat ze een olifant in een rokje op 1 been konden dragen? Was dan zeker geen gewone workmate of olifant die ze voor de reclame gebruikten
Maak daar een mooie triplexplaat voor met enkel schoefjes met dopje. Kun je makkelijk weghalen ivm met reparatie en het schoon maken van je roluik. Bij onze oosterburen kennen ze alleen maar deze rolluiken met de bak boven het raam.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:05 schreef sanger het volgende:
[afbeelding]
En dan nog een foto van het rolluik nu deze openligt. Mooi weggewerkt boven het kozijn, en dus geen bak aan de buitenzijde van de gevel. Heel mooi bedacht en werkt perfect! Afwerking volgt nog. Komt wat isolatie en hout tegenaan en dat wordt ook behangen.
Ik had het enigsinds ook al verwacht inderdaad. De kleine delen doe ik inderdaad gaas achter en dan is dat ook opgelost.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:18 schreef Marsepein het volgende:
Je moag nooit op een workmate staan, kiep gevaar![]()
[/i]
Had je dat niet eerder kunnen zeggen![]()
[i]
Dat wat je beschrijft met het stucen op die houten balk is natuurlijk logisch, ik heb daarom ook een stuk stucgaas verwerkt in de overgang hout/gips.
Verder ziet er netjes uit!
Ik twijfel heel erg tussen de oplossing die jij noemt, geschilderd in de kleur van het behang. Of het mooi afwerken met een plankje hout en dat zelf behangen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:50 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Maak daar een mooie triplexplaat voor met enkel schoefjes met dopje. Kun je makkelijk weghalen ivm met reparatie en het schoon maken van je roluik. Bij onze oosterburen kennen ze alleen maar deze rolluiken met de bak boven het raam.
Vind die bakken aan de gevel ook niet zo denderend.
Thanks. Ben zelf ook wel tevreden over. Hij was weliswaar fors duurder dan diegene die het beneden heeft gedaan, maar het resultaat is dan ook beter.quote:O ja het stuuckkedooorsewerk is mooi geworden. Nou schiet het al op.
Sorry (nog) geen foto's.....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:42 schreef sanger het volgende:
Gisteravond heb ik mezelf wat ontspanning gegund. Thuis dus weinig tot niets gedaan. Vanavond gaan we eerst samen bekijken of alles nog steeds is zoals we ons hadden voorgenomen en daarna weer verder.
Even in herhaling vallen. Voor vandaag op het programma:Inbouwdoosje verder uithakken en vastzetten. Stuuklaag scheurtje herstellen. Een schuurpapiertje over de gestuukte muren halen. Beginnen met het houten frame voor de koof. Deurkozijn schuren.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:20 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit, alleen een beetje grauw zo![]()
Niet zo best....quote:
Dank je welquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
Sanger, ik las net ergens in OUD dat het met je vrouw en kind niet zo best gaat en dat ze in het ziekenhuis met spoed is opgenomen. Heel veel sterkte gewenst.
Die had wel het vermoeden dat het iets te klein was, maar die kan niet meer doen dan voelen met de hand. Verloskundigen gebruiken geen beeldecho apparatuur in NL.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:45 schreef lady-wrb het volgende:
vreemd dat de verloskundige dat niet opgemerkt heeft. daar heeft ze toch voor geleerd zou je zeggen?
Och jeetje, dat is een flinke domperquote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet zo best....
De kamer is het probleem allemaal niet. Buiten plinten, schakelmateriaal en gordijnen is die ook af. Vanwege werk zijn de kleinere klusjes wat langer blijven liggen.
Het probleem ligt meer in Hellen en de baby.......
Gisteren gingen we voor een "pretecho" om toch nog een keer de baby te zien. Eerst nog getwijfeld of we het wel moesten doen, want het is toch weer ¤ 100,=, maar toen mijn ouders het als cadeau gaven zijn we toch geweest. Tijdens deze echo werden alle deeltjes opgemeten waarbij alles klopte behalve de buikomvang. Deze was erg klein. Doordat de echomevrouw ons redelijk gerust had gesteld gingen we richting mijn ouders om te eten zonder ons direct ongerust te maken.
Terwijl wij daar weggingen heeft zij echter direct contact opgenomen met onze verloskundige om de meetwaarden door te geven. De verloskundige belde direct naar Hellen met de mededeling dat ze zich meteen richting ziekenhuis moest begeven....en zo belande wij gisteravond in het ziekenhuis.
Zoals het er nu naar uitziet moet Hellen tot de geboorte in het ziekenhuis blijven, of totdat ze beslissen dat het beter is het kind te halen. Ze gaan nu monitoren of het kindje nog wel (genoeg of uberhaupt) groeit in de buik. Zo niet wordt het gehaald. Het is nu 31 weken en weegt slechts 1200 gram. Gelukkig is het wel levensvatbaar en is de hartslag in orde. Het beweegt ook meer dan genoeg.
Tot zover de wens van Hellen om thuis te bevallen.
En dan te bedenken dat we de echo niet eens wilde doen eigenlijk....quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:03 schreef Spooky4u het volgende:
Gotver... das schrikken....
Gelukkig zijn ze er nu bij en is er straks geen verrassing bij de geboorte.
quote:Bel maar als je wat kwijt wil
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank je wel![]()
Hoe komt het eigenlijk in OUD???
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het viel zo toevallig samen met het pret-echo topic...
Volgens mij gaat ze er redelijk mee om. Ze verveelt zich, maar wie niet in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat zag ik.
Wilde er niet met je verhaal vandoor gaan, vandaar dat ik hier nog even eenplaatste.
Hoe is het met Hellace nu? Kan me voorstellen dat ze er even goed doorheen zit, zo in je uppie in het ziekenhuis ipv gezellig samen thuis...
Laat het nog maar lekker 9 weken zitten inderdaadquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nou idd, dat zijn wel even dingen om te slikken.
Gelukkig is die van jullie en stuk verder iig!Maar voorlopig maar even flink doorgroeien nog even bij mama.
Helemaal correct inderdaad.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is de buikomvang van de baby te klein?
Dank je. Helaas is ze wel nogal lastig met eten, maar ze past zich maar aan. Ik geloof ook dat ze de porties ietwat aan de kleine kant vondquote:Veel sterkte de komende tijd, gelukkig is het eten in het RKZ goed, dus daar kan ze niet over klagen...Maar ik kan me voorstellen dat ze zich inderdaad verveeld daar...
![]()
Ze kan ook gewoon gaan eten zoals vrouwen betamen, en niet zoals een dokwerkerquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet ze gewoon aan de voedingsassistente vragen of ze dubbele porties mag krijgen.Niet geschoten, altijd mis...
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik eet ook als een dokwerker, anders wordt mijn lichaam te zuinig en word ik alleen maar dik...En zij heeft de baby nog als extra excuus.
![]()
Vorige week dinsdag hebben ze weer een onderzoek gedaan naar de navelstreng en daar bleek weer hetzelfde uit. De doorbloeding staat teveel onder druk waardoor het kind niet genoeg energie tot zich kan nemen. Overigens is het allemaal randjeswerk.... Ze hebben een gemiddelde en nemen daaromheen een kader. En onze waarden zitten net tegen dat randje van dat kader aan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
Hey daar! Hoe is het er nu mee?
Hebben ze nog verdere onderzoeken gedaan oid?
Ohja...... Komen er aanquote:
quote:
Klein klusje tochquote:Op dinsdag 11 december 2007 08:59 schreef Spooky4u het volgende:
neuh, of ik moest er een nieuw dak op leggen, want gebukt over een zolder lopen die een slaapkamer moet worden schier niet zo op.
Volgens mij bij de Gamma. We liepen er toevallig tegenaan (ook omdat we nergens iets anders konden vindenquote:Op maandag 28 januari 2008 15:25 schreef Cybersijp het volgende:
Leuke plafondlamp Sanger! Mijn vader spaart eigenlijk alles wat met vliegtuigen en speciale toepassingen te maken heeft (lampen, modellen etc). Ik wou dus ff vragen waar je hem vandaan hebt? kan ik eens kijken of ik die oude baas er mee kan verblijden .....
Ondertussen is het plafond half af. De muur is gestuukt en we wachten nu tot het droog is.quote:Op zondag 23 maart 2008 13:05 schreef sanger het volgende:
En vandaag eindelijk de moed verzameld om verder te gaan met klussen op zolderWel eerder de zin gehad, maar dan hadden we altijd nog een kleintje die lastig ging doen als je an de gang ging. Das zeker lastig als je alleen thuis bent
Ben ik net bezig, accu van de schroeftol leegEn Hellen heeft de oplader en mijn andere schroeftollen uitgeleend aan haar vader
Oftewel, eens kijken of we die bij hun thuis kunnen vinden aangezien zij op de camping zitten.
Wat wil ik vandaag en morgen doen?Het plafond van de zolder dichtzetten met gips. Het regelwerk zit al op de schuine kanten dus alleen isoleren en afschroeven. Het platte deel van het dak even bekijken hoe ik dat wil doen, en dat ook gips er tegen. Afkitten zodat het geschilderd kan worden. De buitenmuur preparen zodat er gestuukt kan worden. Weet nog niet of ik het zelf ga doen, of laat doen. Binnenmuur behang afsteken. Vloerbedekking verwijderen.
Zal even kijken of ik zo wat foto's kan nemen
Heb je uiteindelijk zelf gestuukt, of het laten doen?quote:Op donderdag 3 april 2008 08:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Ondertussen is het plafond half af. De muur is gestuukt en we wachten nu tot het droog is.
Major is het niet hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:27 schreef Cybersijp het volgende:
ja zou al zeggen t wordt wel weer eens tijd voor een major update(tje) Laat maar komen die foto's !
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:13 schreef Spooky4u het volgende:
Je zoon zal inmiddels groter zijn dan jij.
Ik zou niet eens weten hoelang Lucas inmiddels isquote:
Hij heeft nog maar 1 of 2 schopjes nodigquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:39 schreef Spooky4u het volgende:
Nou, jij bent 1 meter... is ie groter of kleiner?
Nu nog in de verbouwingquote:
Alleen als Hellen ligt te slapenquote:
Waar is jouw verbouwingstopic eigenlijk?quote:
quote:
Doet oude tijden herleven tochquote:
Spooky4u & sanger SC-topic # 1quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:20 schreef Spooky4u het volgende:
Ja, maar nu brengen we een degelijk net contructief topic om zeep
Ik ook! Doe er eens iets aan jo(n)h!quote:
quote:
Ja he. En nergens meer meelezen enzoquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:50 schreef Spooky4u het volgende:
Toch kut dat we geen TT's meer aan kunnen passen.
Ik heb weekendquote:
Mwah, rustig. Heb gewoon een tijdje niets gedaanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:50 schreef Spooky4u het volgende:
Ha kijk, ik zou gedacht hebben dat je inmiddels al aan een nieuw project begonnen zou zijn, maar nee, je doet het rustig aan
In de dikte niet, de lengte welquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:54 schreef Spooky4u het volgende:
Dat hoort erbij, Lucas je inmiddels voorbij gegroeid?
En ik maar wachten op je topicquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:41 schreef Spooky4u het volgende:
De dikte had ik ook nog niet verwacht. En hier, ja, alles hetzelfde, niet geklust verder
Zal ik wel even maken van het weekend, als Ajax gewonnen heeft van Feyenoordquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:37 schreef TJDoornbos het volgende:
ik wil klusfoto's...........................
Wie weetquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:17 schreef Spooky4u het volgende:
Gewoon doorgaan met wachten, je zou zomaar opeens succes kunnen hebben
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Zal ik wel even maken van het weekend, als Ajax gewonnen heeft van Feyenoord
Jep, maar nog even de definitieve prijs afwachten. Als dat in de buurt komt van wat we in gedachten hebben dan mag die het komen doenquote:Op maandag 2 november 2009 11:59 schreef Spooky4u het volgende:
Altijd fijn, mensen die hun afspraken nakomen. Maar al wat gevonden?
Nee voor iemand uit Tilburg is smaak natuurlijk niet vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:10 schreef Spooky4u het volgende:
Niet mijn smaak, maar het ziet er netjes uit
Wel onze smaakquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:10 schreef Spooky4u het volgende:
Niet mijn smaak, maar het ziet er netjes uit
Geldt dat niet voor iedereen onder de rivieren?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:20 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Nee voor iemand uit Tilburg is smaak natuurlijk niet vanzelfsprekend.
Er zijn uitzonderingenquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor iedereen onder de rivieren?
Noem je dat smaak? En hoezo, dat wordt toch allang niet meer in Limburg gebrouwen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:53 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Enige smaak die ze hebben onder de rivieren noemen we de smaak voor Brandbier
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Noem je dat smaak? En hoezo, dat wordt toch allang niet meer in Limburg gebrouwen?
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:58 schreef Spooky4u het volgende:
Altijd die kutfamilie die je in dit topic achtervolgt. Wel eens gedacht aan een parachutesprong zonder parachute?
Owh sjit... ik moet ook nog kutnakker zeggen. Anders kunnen er geen notes gegeven worden... Owwwh. Geen blauw kleurtje meer? Das dan helemaal jammer
Tof sangerquote:Op woensdag 4 november 2009 14:48 schreef sanger het volgende:
En er is een nieuwe datum bekend voor de schutting
18 november is de grote dag
Ruine of reunie?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:50 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Tof sanger
Er is nog altijd plek natuurlijk in de sportcrew als jullie een ruine willen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |