Dank jequote:
Ik heb dat ding al een keer bewonderd in de bouwmarkt, maar het zag er een beetje "eigen huis en tuinderig" uit, werkt het goed?quote:Op maandag 23 juli 2007 14:28 schreef sanger het volgende:
Ik heb een heel mooi apparaatje daarvoor: Bosch PMF 180 E
Eigenlijk voor het eerst dat ik met laminaat aan de gang ga
zeker als er nog een ondervloer onder zit, dan zal ie wel gaan zakken denk ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
Dat was dus indd waar ik aan dacht. Het gaat op een gegeven moment toch "indeuken" lijkt me.
De katquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:18 schreef vosss het volgende:
Waarom staan de stoelen in aan de eettafel voorover geklapt tegen de tafel aan als ik vragen mag sanger
Ik heb hem pas eenmaal gebruikt om wat metaal uit een hoekje weg te slijpen. Dat ging perfectquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:15 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb dat ding al een keer bewonderd in de bouwmarkt, maar het zag er een beetje "eigen huis en tuinderig" uit, werkt het goed?
Je hebt gelijkquote:laminaat slopen is wat anders als met laminaat aan de gang hoor
Er zit een ondervloer onder inderdaad. Jullie bevestigen eigenlijk al wat ik vooraf van plan was.quote:zeker als er nog een ondervloer onder zit, dan zal ie wel gaan zakken denk ik
En als je de ondergoot van de ytong alleen vastzet op het laminaat, en niet op de daadwerkelijke vloer zelf, kan je wand nog gaan verschuiven ook zelfs, door de werking van het laminaat, wat weer scheurtjes met zich mee kan brengen.
Ik ben zelfs aan het kijken voor een nieuwequote:Succes iig, ligt het fototoestel klaar?![]()
Iets van 7 weken dacht ik nog. In week 38 wordt hij geleverd dacht ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:07 schreef truttebosje het volgende:
goed bezig......hoe lang nog voor de kinderkamer klaar moet zijn?
Bij de praxis krijg je nu 15% keuzekorting op elektrisch gereedschapquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:48 schreef vosss het volgende:
Potver! Zo een apparaatje moet ik ook hebben sanger !!!!!
Dat dacht ik dus ook al! Wat een stoer dingquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:48 schreef vosss het volgende:
Potver! Zo een apparaatje moet ik ook hebben sanger !!!!!
Ik koop mijn gereedschap meestal pas als ik het nodig hebquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:30 schreef richie29 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al! Wat een stoer ding![]()
Alleen, waarvoor zou ik het nu nog nodig hebben met m'n verbouwing![]()
![]()
Allemaal, of alleen de laatste post?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:52 schreef AnneX het volgende:
kruisjes - heel veel kruisjes (?)
Heb jij iets met/tegen photobucket (geblockd ofzo?)?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:20 schreef AnneX het volgende:
Allemaal vanaf de UPDATE .
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:24 schreef AnneX het volgende:
Foto's - heel veel foto's ...
Ja hoor. kWeet niet wat het was.quote:
Misschien kleine storing.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja hoor. kWeet niet wat het was.
Zelf gebruik ik ook Photobucket.
Ik verbaas me ondertussen nergens meer overquote:Wat werk je netjes ! en wat een een vreemde zaken tref je aan achter de muurtjes.
Dat valt toch wel meequote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie hier ook keurig foto's hoor!![]()
Wat een werk nog joh!
Ik ben jaloersquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh.Vast.
Wij hoeven alleen een laminaatje en dan het verfwerk, peanuts dus.
Zo doe ik alleen mijn nieuwsberichtenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:26 schreef Maurisico het volgende:
als je het naakt doet ben je zo klaar!![]()
In de kinderkamer is de kamer 16 cm langer geworden en 5 cm breder. In de woonkamer was dat 10 cm breder. Op zolder was het 5 cm langer.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:02 schreef Charisma het volgende:
wat een stumper moet dat geweest zijn om zo te klussen zeg... ikw et dat je nu meer dan 30cm alleen maar aan ruimte hebt gewonnen door dat de muuren weg zijjn
Nee, de muur komt terug waar eerst de gipsplaatmuur stond. Anders krijg je een rare kier in het laminaat. Nu krijgen we die weliswaar in onze slaapkamer, maar daar willen we toch tapijt nemen.quote:maar ga je de kamer nu kleiner maken door de nieuwe muur meer naar binnen te verzetten?![]()
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:51 schreef sanger het volgende:
Nee, de muur komt terug waar eerst de gipsplaatmuur stond. Anders krijg je een rare kier in het laminaat. Nu krijgen we die weliswaar in onze slaapkamer, maar daar willen we toch tapijt nemen.
Nee hoor. Niet als we het laminaat eerst verwijderen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
dan wordt die kamer 3 cm. lager ... hi hi
Leer tellen man!quote:De eerste twee blokken van de derde laag.
quote:
Ja, het gaat echt lekker makkelijk. Alleen met dat warme weer doe je juist weer wat rustiger aanquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:00 schreef tnimble het volgende:
Gaat lekker snel he zo'n muurtje. Je bent goed bezig!
dat geeft niet zoveel. Ben toch niet van plan het weer te veranderen als ik ze eenmaal goed heb zittenquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:12 schreef bbtb77 het volgende:
En dan droogt je lijm weer zo hard....
Dat vraag ik me ook af, wat daarmee gebeurdquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar die ruimte achter de blokken wordt nu niks?![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
Sanger,
Die "nieuwe: bosch gadget van jelijkt erg veel, dan niet 100% identiek qua werking aan de Fein Multimaster te zijn. Weet niet 123 hoe de bevestiging van de accesoires van bosch zijn, maar het kasn zijn dat de accesoires van fein erop passen . Daar worden er via ebay mucho genog veel van aangeboden. Misschien eens een idee om naar te kijken.
Had zelf twee jaar terug zelfs al een multimaster gekocht , om het tapijt van de muren af te snijden. Dat ging prima. Ook zagen in lijn ging prima. Schuren gaat bagger met dat ding bijgeleverde schuurkop heeft te weinig "houdens"voor het schuurpapier. Heb overigens de "start"uitvoering, en had na enig gebruik beter de select kunnen nemen, die heeft een verstelbaar toerental. Nu altijd vol aan, beetje overkill en irritant soms.
[afbeelding]
quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar die ruimte achter de blokken wordt nu niks?![]()
Dat wordt de inbouwkledingkast voor ons. Zoals het in de originele bouw altijd geweest is (maar dan iets groter).quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, wat daarmee gebeurd![]()
Ik heb het specifiek nagevraagd bij Xella. Dit schijnt toch echt de manier te zijn als je meer dan 4 lagen hoog gaat. Als je hoger gaat mag je het niet meer kruislings lijmen omdat de muurtjes dan onderling van elkaar wat moeten kunnen zetten. Ik vroeg hem ook of dat geen kwaad kon met het purren en hij zei van niet. De pur heeft aan twee kanten waar het kan uitzetten en kiest de weg van de minste weerstand, aldus hem.quote:Maar jij denkt dat het goed gaat met dat kleine dwarse hoekje? Ik had het gewoon kruislings verlijmt, zoveel verschil zal het niet maken en het lijkt me dan steviger in vergelijking met hoe het nu zit. Ik ben een beetje bang dat als je gaat purren je alles uit elkaar duwt.
De muur is zojuist gestuukt in ieder geval. Hij had tijd, en kon even tussendoor. Het plafond moet nog ingehangen worden, het regelwerk is in ieder geval klaar. Als het plafond hangt doet hij dat even snel tussendoor. Hopelijk nog wel voor het weekend in ieder geval.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:36 schreef sanger het volgende:
Even een kleine update zonder foto's, ben de camera vergeten.
Gister is de stucadoor geweest. Vanaf volgende week heeft hij tijd voor het stuukwerk, als ik het plafond dicht heb moet ik langslopen dan krijg ik wat betacontact van hem om te primeren en wat spul om de muur voor te lijmen. Dat scheelt hem een hoop werk en ons wat geld. Het stukken doet hij dan even tussendoor, zoals hij dat noemde.
Het muurtje is nu af, het regelwerk langs de muur ook.
De rest van het regelwerk volgt in de loop van deze week, net als het verleggen en infrezen van de elektrabuizen.
Foto's volgen zo snel mogelijk.
quote:
Ik vond het zelf ook niet noodzakelijk, maar Hellen wilde dat per se. Iets met veiliger gevoel enzo. Helemaal als ons kind bij mijn schoonouders is, waar ze nog niet alle stopcontacten achter de aardlek hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef tnimble het volgende:
Waarom? Stel ze steken er iets puntigs in dat ook nog geleid, aardlek schakelt direct uit. Daarnaast kun je wandcontact dozen kopen met gesloten gaten vooral je je beveiliging niet vertrouwd (of geen stof en vuil in je contactdozen wilt hebben.
Bij je schoonvader kun je dan ook of inzet beveiliginen plakken of de WCDs vervangen voor de beveiligde typen. Die beveiligde versie krijg je echt niet makkelijk open met wat peuteren. Voordeel is meteen dat je in alle kamers het gelijk hebt en ook nog makkelijk een keer een kamer kunt omwisselen. Ook beneden zou je de huidige er zo mee kunnen omwisselen voor de extra veillighied.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook niet noodzakelijk, maar Hellen wilde dat per se. Iets met veiliger gevoel enzo. Helemaal als ons kind bij mijn schoonouders is, waar ze nog niet alle stopcontacten achter de aardlek hebben.
Better safe then sorry.
Idd. De rechterbocht linksonder stuckwerk wegslaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waarom de 2 bochten van 90 graden er in Sanger?? Kan je niet gewoon beter de pijp een stuk schuin in de muur maken
Ik zal het nog eens overleggen met Hellen. Maar ze was nogal standvastig hierinquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:56 schreef tnimble het volgende:
[..]
Bij je schoonvader kun je dan ook of inzet beveiliginen plakken of de WCDs vervangen voor de beveiligde typen. Die beveiligde versie krijg je echt niet makkelijk open met wat peuteren. Voordeel is meteen dat je in alle kamers het gelijk hebt en ook nog makkelijk een keer een kamer kunt omwisselen. Ook beneden zou je de huidige er zo mee kunnen omwisselen voor de extra veillighied.
Weten we nog niet. Hebben we ons nog niet in verdiept.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:23 schreef tnimble het volgende:
Van welke fabrikant en serie wil je je schakelmateriaal nemen?
Niet in 1 inbouwdoos he .... dat is niet goed voor de UTP en niet goed vor de CAI aansluiting.quote:
Niet in 1 doos nee, maar onder 1 afdekraam bedoel ik. Niet helemaal duidelijk neergezet indd.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Niet in 1 inbouwdoos he .... dat is niet goed voor de UTP en niet goed vor de CAI aansluiting.
Helaas wel ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet in 1 doos nee, maar onder 1 afdekraam bedoel ik. Niet helemaal duidelijk neergezet indd.
Bestaan ze uberhaupt in 1 doos?
Ben ze eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen. Niet dat ik er erg op gelet heb, maar tochquote:
Ik zal het doorgeven aan der, ze is al onder wegquote:
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:22 schreef Marsepein het volgende:
Ohhh, waarom doe ik dit:
[afbeelding]
Elektro-online
Maar niet gebruiken he![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |