abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49587461
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:57 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.

Dan heb je nog altijd kieren tussen de hardboard platen, die je welt zult moeten afkitten?
Hoi Sanger hoe voelt het als toekomstige papa??

Tussen de balken een raamwerk maken.
Op de balken onder en boven, uitgehakt/zaagde balkjes van 44x44
Op afstanden hard gipsplaat dus hart van verticale balkjes komen dan op 60/60.
Met slagpluggen 80mm x 8mm vastzetten. De verticale gewoon schuin schroeven.

Naden met acrylaatkit dichten Dan weet je zeker dat alles dicht is.
Glaswol tegen planken en gelijk met voorkant balkjes. Waar de balkjes zitten 4x4 cm van glaswol weghalen. Glaswol moet losjes en niet aangedrukt zitten.
De afstand van de planken tot de(voor/zichtkant) balkjes kun je zelf bepalen.
Ik zelf heb ze gelijk gezet met de gordingen.
A een mooi strak geheel
B Dikkere isolatie ( bij mij nu 32 cm)
Maar probeer iig rekening te houden met de dikte van de isolatie.
er zijn ook rollen van 11 dik met alu folie
Stel je doet dus twee rollen dik, dan MAG de rol die tegen de planken zit GEEN alu folie hebben die moet je er dus voorzichtig aftrekken.
Vaak hebben ze bij Janna of Plastic aanbiedingen van deze 11 cm (hier zit folie op
Zorg er dan voor dat de buitenste rol met de folie over de balkjes gaat. 4x4 cm achter de folie voorzichtig weghalen.
De naast elkaar liggende rollen/banen de folie overelkaar heen doen en AFPLAKKEN met tape.(geen schilderstape.
Als je dit achter de rug hebt, merk je dus echt dat het geisoleerd is.
Gipsplaten ertegen. Klaar.
Eventueel mss nog een electra-leiding hier achter leggen.
Laat je niks wijs maken over dat 22 cm te dik geisoleerd is of dat je dan 11 cm ruimte mist.
Onzin die 22 cm isolatie heb je er na 2 maanden stoken al lang uit en die 11 cm ...

Zorg er ook voor dat je goed isoleert bij de overgang van het dak op de muur. Dit wordt met name in de bouw nog wel eens verwaarloosd. Kan helemaal geen kwaad om tegen de muur ook een frame te maken en ook te isoleren. Tevens kun je dan hier de 44x44 balkjes onder de onderste gording aan vast maken.
pi_49587600
Die verf op die balken laat die zitten.
Als je gaat isoleren zie je die niet meer.
Als je ze wel nog in het zicht wilt laten(stukje)
Schoonmaken , Grondverf erover en in jouw kleur schilderen.
  maandag 21 mei 2007 @ 08:29:20 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49595252
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:18 schreef Solingjan het volgende:
Die verf op die balken laat die zitten.
Als je gaat isoleren zie je die niet meer.
Als je ze wel nog in het zicht wilt laten(stukje)
Schoonmaken , Grondverf erover en in jouw kleur schilderen.
Het is juist de bedoeling dat een gedeelte van de balken nog wel zichtbaar wordt

Anders was ik ze echt niet gaan schoonbranden hoor

Je verhaal over isoleren ga ik zometeen nog eens op mijn gemakje lezen zometeen. Eerst even koffie drinken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 21 mei 2007 @ 09:00:51 #54
65960 sanger
pi_49595743
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:14 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Hoi Sanger hoe voelt het als toekomstige papa??
Het is nog steeds even wennen maar dat komt ook doordat het vrij onverwacht kwam.
quote:
Tussen de balken een raamwerk maken.
Op de balken onder en boven, uitgehakt/zaagde balkjes van 44x44
Op afstanden hard gipsplaat dus hart van verticale balkjes komen dan op 60/60.
Met slagpluggen 80mm x 8mm vastzetten. De verticale gewoon schuin schroeven.
Ik zat zelf te twijfelen om een regelwerk te maken dat aan de achterkant tegen de dakplanken vastzit, of alleen aan de balken te schroeven. In de tweede optie is de achterliggende ruimte vrij, en kan dus geisoleerd worden.
quote:
Naden met acrylaatkit dichten Dan weet je zeker dat alles dicht is.
Afkitten ga ik wel doen indd, zeker als je bekijkt hoeveel wind er nu op zolder is.
quote:
Glaswol tegen planken en gelijk met voorkant balkjes. Waar de balkjes zitten 4x4 cm van glaswol weghalen. Glaswol moet losjes en niet aangedrukt zitten.
Hoe bedoel je het glaswol weghalen? Achter de balken? En als het niet aangedrukt mag zitten, kun je het dan wel nieten?
quote:
De afstand van de planken tot de(voor/zichtkant) balkjes kun je zelf bepalen.
Ik zelf heb ze gelijk gezet met de gordingen.
A een mooi strak geheel
B Dikkere isolatie ( bij mij nu 32 cm)
Het is de bedoeling dat de balken wel in het zicht blijven. Ik vind dat persoonlijk erg mooi, en buiten dat levert het wel degelijk ruimte op.
quote:
Maar probeer iig rekening te houden met de dikte van de isolatie.
er zijn ook rollen van 11 dik met alu folie
Stel je doet dus twee rollen dik, dan MAG de rol die tegen de planken zit GEEN alu folie hebben die moet je er dus voorzichtig aftrekken.
Vaak hebben ze bij Janna of Plastic aanbiedingen van deze 11 cm (hier zit folie op
Zorg er dan voor dat de buitenste rol met de folie over de balkjes gaat. 4x4 cm achter de folie voorzichtig weghalen.
De naast elkaar liggende rollen/banen de folie overelkaar heen doen en AFPLAKKEN met tape.(geen schilderstape.
Als je dit achter de rug hebt, merk je dus echt dat het geisoleerd is.
Gipsplaten ertegen. Klaar.
Eventueel mss nog een electra-leiding hier achter leggen.
Laat je niks wijs maken over dat 22 cm te dik geisoleerd is of dat je dan 11 cm ruimte mist.
Onzin die 22 cm isolatie heb je er na 2 maanden stoken al lang uit en die 11 cm ...
Met twee lagen dik bedoel je dus het glaswol van de ene rol, bij de andere rol voegen? Dus de laag glaswol en dan de laag glaswol met folie ertegen vastzetten. Afplakken is vcanzelfsprekend.
quote:
Zorg er ook voor dat je goed isoleert bij de overgang van het dak op de muur. Dit wordt met name in de bouw nog wel eens verwaarloosd. Kan helemaal geen kwaad om tegen de muur ook een frame te maken en ook te isoleren. Tevens kun je dan hier de 44x44 balkjes onder de onderste gording aan vast maken.
Er staan al schoten voor. Hierachter is door de vorige bewoner goed geisoleerd. Het gaat [uur om datgene dat in het zicht is
pi_49599368
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:00 schreef sanger het volgende:

Ik zat zelf te twijfelen om een regelwerk te maken dat aan de achterkant tegen de dakplanken vastzit, of alleen aan de balken te schroeven. In de tweede optie is de achterliggende ruimte vrij, en kan dus geisoleerd worden.
Mooi van af blijven. Geen regelwerk aan vast maken.
Zodra je hier houtwerk aan vast gaat maken ontstaat een koude brug. Plus eventuele beschadiging.
quote:
Afkitten ga ik wel doen indd, zeker als je bekijkt hoeveel wind er nu op zolder is.
Idd enkel kitten dan merk je het verschil al met tocht.
quote:
Hoe bedoel je het glaswol weghalen? Achter de balken? En als het niet aangedrukt mag zitten, kun je het dan wel nieten?
Stel, je zet het regelwerk met de voorkant van het balkje (44x44mm) op 80 mm(dikte isolatie) van de planken, dan zit er achter de balkjes dus geen ruimte van 80 mm maar 36 mm. Haal je daar achter het balkje die 44 mm niet weg dan zit er dus 80 mm geperst in een ruimte van 36 mm. Dan krijg je eerder een koude brug dan het isolatie effect.

Isolatie is stilstaande lucht
quote:
Het is de bedoeling dat de balken wel in het zicht blijven. Ik vind dat persoonlijk erg mooi, en buiten dat levert het wel degelijk ruimte op.
Als je gaat isoleren gaat er sowieso 80 cm voor de isolatie vanaf plus 1 cm voor de gipsplaat.
Denk er maar eens over na.
Wil je de hele ruimte van de balk benutten voor te isoleren. Dus optimale isolatie.
Of wil je minder isoleren en dat stukje balk zien.
quote:
Met twee lagen dik bedoel je dus het glaswol van de ene rol, bij de andere rol voegen? Dus de laag glaswol en dan de laag glaswol met folie ertegen vastzetten. Afplakken is vcanzelfsprekend.
De isolatie moet je niet vastzetten of nieten. Gewoon tussen het regelwerk plaatsen.
quote:
Er staan al schoten voor. Hierachter is door de vorige bewoner goed geisoleerd. Het gaat [uur om datgene dat in het zicht is
Heb je daar dan wat weggehaald.? Mss zit er helemaal geen isolatie achter.

Haal maar eens een stuk weg, tot aan de muur. Als je dan tegen de muur 11 cm isolatie aanbrengt achter een regelwerk. Krijg je er mss nog ruimte bij. Zo te zien staat deze want mss wel 50 cm van de muur. Kan natuurlijk ook anders zijn. Maar in dat geval kun aan de onderkant nog kastruimte maken.

Neus hier ook eens rond http://www.isover.be/
pi_49603464
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:57 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.

Dan heb je nog altijd kieren tussen de hardboard platen, die je welt zult moeten afkitten?
Nee, strak er tegenaan, naden kun je kitten, maar je kunt ook de platen laten overlappen. Hoe je het ook doet, je hoeft minder te kitten -> goedkoper en sneller.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:38:12 #57
65960 sanger
pi_50031291
Het staat overigens nu even stil....

Ik was vergeten dat ik examens heb komende week en de week daarop. Dat wordt dus nog even blokken
pi_50066842
Oeps..vergeten ?
Succes met de examens en het blokken!
  maandag 4 juni 2007 @ 18:24:56 #59
65960 sanger
pi_50099003
quote:
Op zondag 3 juni 2007 18:35 schreef mrien het volgende:
Oeps..vergeten ?
Succes met de examens en het blokken!
Ja

maandag 4 juni 2007 @ 19:06:40 #61
215 misterDre
Paint it black!
pi_50100415
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:31 schreef truttebosje het volgende:
ja succes...studderze.
(waar ga je examen voor doen?)
Vaderschap
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:46:49 #63
65960 sanger
pi_50118739
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:31 schreef truttebosje het volgende:
ja succes...studderze.
(waar ga je examen voor doen?)
Belastingwetgeving en Statistiek....

En dan over een half jaar Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie (maar eerst deze zien te halen)
pi_51307192
Hoe is je examen gegaan?
En alweer een beetje zin in het klussen gekregen?
Ik moet er binnenkort toch ook maar aan "geloven", niet dat ik het echt erg vind..maar komt er gewoon niet van bij ons ..
  maandag 9 juli 2007 @ 22:34:41 #65
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51307370
en en en?? ik ben ook wel nieuwsgierig!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:41:31 #66
65960 sanger
pi_51314715
Examens weet ik nog niet, behalve dat ik er 1 verkloot heb Statistiek ging niet zo best.

Op zolder heb ik de oude schoorsteenmantel opgevuld, en een regelwerk aangebracht op het schuine dak. Vanavond ga ik verder met het aanbrengen van de isolatie en het plaatsen van de gipsplaten.
  maandag 23 juli 2007 @ 12:12:36 #67
65960 sanger
pi_51743592
Update

De zolder is nu dicht, als in op het schiune dak zit nu gips Eigenlijk is het klaar om af te werken.

Omdat we besloten hebben de andere slaapkamer beneden als kinderkamer in te richten laat ik de zolder nu even rusten. Ik weet nog niet precies wat er wel, en wat er niet naar boven gaat.

We gaan dus verder met de kinderkamer, dan is die maar af. Daarna de slaapkamer van onzelf. Daarna gaan we bekijken wat we met de kleine slaapkamer en zolder gaan doen.

Eerst de kinderkamer. Omdat ik niet goed ben ik progjes als Floorplanner e.d. heb ik het handmatig uitgetekend:

Wat moet er gebeuren:

• Oude plafond verwijderen. Dit bestaat uit kunststofschrootjes en dat willen we niet in een kinderkamer hebben.
  • Behang verwijderen.
  • Regelwerk bekijken. Is het goed dan niets doen, is het niet goed dan aanpassen voor gipsplaten.
  • Bekijken of we extra lichtpunten willen.
  • De muur van 2,30 meter optrekken van Ytongblokken (7cm). Dit is geen draagmuur. Hier zitten nu houten schuifdeuren. Dit wordt de (inbouw)kledingkast voor onze slaapkamer.
  • Gipsplaten monteren.
  • Muren en plafond af (laten) stuken.
  • Muren behangen en plafond schilderen.

Brengt me meteen op een vraag. Ik wil dus een muurtje van Ytong optrekken. Op de grond ligt hier nog laminaat. Kan ik dat nu beter verwijderen (ivm gewicht van de muur)? Of kan ik dit laten liggen?
  • Everything you want is on the other side of fear.
    pi_51744618
    Onder de muur geen laminaat, weghalen daar dus.
      maandag 23 juli 2007 @ 13:02:30 #69
    65960 sanger
    pi_51745013
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 12:47 schreef Marsepein het volgende:
    Onder de muur geen laminaat, weghalen daar dus.

Vanwege gewicht dus?

Ik had het idee al, maar volgens mijn vader was het niet nodig.
    pi_51747160
    Nee, meer omdat als je later het laminaat weg wilt halen dat niet netjes gaat omdat er een muur bovenop staat. Ook kun je de Ytong muur niet netjes in een gootje zetten.

Ik zou netjes aftekenen waar e.e.a. komt, dan met een invalzaag inzagen en dan het laatste weghakken. Dan kun je yo de muur op de vloer zetten.

Iets ruimer zagen dan de muur breed is, laminaat moet kunnen werken.
    pi_51747442
    Dat kan dan ook met een cirkelzaag. Dikte Ytong plus speling. lat op laminaat vastzetten.(wat er af moet)
    Cirkelzaag op dikte laminaat instellen minus 1 mm. Begin en einde met kapzaag en evnt hakken.
      maandag 23 juli 2007 @ 14:28:10 #72
    65960 sanger
    pi_51747579
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 14:14 schreef Marsepein het volgende:
    Nee, meer omdat als je later het laminaat weg wilt halen dat niet netjes gaat omdat er een muur bovenop staat. Ook kun je de Ytong muur niet netjes in een gootje zetten.
    Eigenlijk best wel logisch
    quote:
    Ik zou netjes aftekenen waar e.e.a. komt, dan met een invalzaag inzagen en dan het laatste weghakken. Dan kun je yo de muur op de vloer zetten.
    Ik heb een heel mooi apparaatje daarvoor: Bosch PMF 180 E
    quote:
    Iets ruimer zagen dan de muur breed is, laminaat moet kunnen werken.
    Dat was wel al bekend. Thanks though.

Eigenlijk voor het eerst dat ik met laminaat aan de gang ga
    pi_51768833
    En nog een reden om het weg te halen, laminaat is niet stabiel, en dat heb je nodig voor een goede wand.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 08:44:19 #74
    65960 sanger
    pi_51774160
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 23:47 schreef Marsepein het volgende:
    En nog een reden om het weg te halen, laminaat is niet stabiel, en dat heb je nodig voor een goede wand.
    Dat was dus indd waar ik aan dacht. Het gaat op een gegeven moment toch "indeuken" lijkt me. Hellen is nu druk bezig met de kast leeg te maken (uitzoeken en weggooien dus) en daarna kan ik aan de slag.
    pi_51774611
    Alvast veel suc6 met de kamer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')