Prima!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef sanger het volgende:
Zullen we hier verdergaan: sanger & Hellace hun verbouwing deel II
quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest!Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Btw, doe even een paar foto'tjes in de OP of zo, zodat we iig weten hoe de boel er aan de buitenkant uit ziet.
Rustig aan hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:32 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Prima!Foto's
En ik hoop dat het met die keuken nu snel is opgelost
Ik ook!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest!Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Zo zou je het kunnen noemen inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:56 schreef Solingjan het volgende:
Dus je hebt de smaak weer te pakken?
Even wat fotootjes van de benedenverdieping.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:28 schreef mrien het volgende:
Genoeg te doen zo te lezen, ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en hoe het verder gaat worden!
Dank jequote:Op dinsdag 10 april 2007 10:07 schreef truttebosje het volgende:
mooie keuken!
enneh rommel.....? waar?
waarom staan jullie stoelen trouwens niet recht? ivm huisdieren ofzo?
verder vind ik het er (nog) een beetje kaal uitzien.
Als ik dan nog 1 tip mag geven: laat het ook iets verlagenquote:Op donderdag 12 april 2007 15:12 schreef mrien het volgende:
Leuk die foto's, de keuken is mooi zo!
Vind dat uitstekende gedeelte een goed iee..even onthouden voor mijn nieuwe keuken in een nieuw huis (hoor mij, ik woon hier net een half jaar)
Dat puin is inmiddels geruimd. Ik ga morgenavond hout halen om de balk te verlengen en als dat gedaan is dat ga ik het muurtje opmetselen.quote:Wel spannend inderdaad op je zolder..gelukkig ging het goed
Genoeg te doen zo te lezen op de zolder..
Dat puin ruimen mogen wij ook binnenkort gaan doen (badkamer verbouwen)..kijk er nu al naar uit
De keuken is af, voor wat Mandemakers betreftquote:Op maandag 16 april 2007 11:03 schreef Gurb het volgende:
Mooie keuken zo idd, en de zolder is weer een mooie uitdaging!
Is de keuken echt af af? Of zijn er nog lopende zaken met mandemakers?
Nou, de buurman heeft waarschijjnlijk geen zin in puinquote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
Gisteren is de buurman nog even langsgeweest. Aangezien wij nu de schoorsteen weg hebben overweegt hij hem aan zijn kant ook te verwijderen. Te meer omdat het stuukwerk aan zijn muur toch al beschadigd is.
We hebben hem toen laten zien hoe het bij ons zat, hij schrok wel van het puin en de constructie.
Hij gaat er nog over nadenken iig.
quote:Op maandag 16 april 2007 11:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Nou, de buurman heeft waarschijjnlijk geen zin in puin
Hij meldde gisteren dat hij niets aan zijn schoorsteenschouw gaat doen. We kunnen dus vrolijk verder met de zoldermuur.
In Dakconstructie vraagje.... staan enkele suggesties genoemd. Ik weet nog niet zeker welke ik neem.quote:Op maandag 16 april 2007 11:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
![]()
Hoe ga je die balkenconstructie dan verlengen ?
hey jan....ik miste je al.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Sanger
Hier zie je dus duidelijk het bewijs dat ZONDER luchtspouw de steenwol nog in perfekte staat is.
Wel zou ik de naden met acrylaatkit afkitten, want dat zijn tochtplekken. Dit is ook te zien aan de zwarte strepen op de isolatie.
Ik ben er nog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef truttebosje het volgende:
[..]
hey jan....ik miste je al.
gisteren zelfs nog in de slowchat gevraagd waar je was.![]()
gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik ben er nog.
Boot vaarklaar klaar gemaakt. En dekzeil is foetsie. Dus moet nieuw dekzeil maken.
En het is mooi weer dus zeilen.
Hoe bedoel je dit? 'ZONDER luchtspouw'? Gaat dat over de discussies die ook over het isoleren van een platdak worden gevoerd? Wat het lijkt me duidelijk dat het hier een andere situatie is. Je hebt immers niet te maken met een dampwerende laag aan de buitenkant van het dak. (Of ik moet er overheen hebben gelezen)quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Sanger
Hier zie je dus duidelijk het bewijs dat ZONDER luchtspouw de steenwol nog in perfekte staat is.
Wel zou ik de naden met acrylaatkit afkitten, want dat zijn tochtplekken. Dit is ook te zien aan de zwarte strepen op de isolatie.
Durf ik niet te zeggen. Ik ben nog niet op het dak geweest en heb er dus geen pannen vanaf gehaald.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:07 schreef Solingjan het volgende:
Zit er dan geen vilt of dakleer op het houtenplanken dak???
Ik ben geen dampwerende folie tegengekomen inderdaad, al heb ik geen pannen van het dak gehaald om te kijken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? 'ZONDER luchtspouw'? Gaat dat over de discussies die ook over het isoleren van een platdak worden gevoerd? Wat het lijkt me duidelijk dat het hier een andere situatie is. Je hebt immers niet te maken met een dampwerende laag aan de buitenkant van het dak. (Of ik moet er overheen hebben gelezen)
Het zijn wel deurtjes in railsquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:23 schreef mrien het volgende:
Ik zou die schuifdeurtjes, als ze al niet op een rails zitten, vervangen door deurtjes op een rails.
Dan kun je namelijk veel makkelijker overal bijkomen, zit je niet gebonden aan 1 deurtje (wat ik nu heb en dat is behoorlijk vervelend..)
Misschien dat wij dat ook nog gaan doen op zolder maar bij ons is het nadeel dat de verwarming eraan zit..
(hoe de oud bewoners daar een wc + toebehoren voor de nog te verbouwen badkamer in hebben gestopt..joost mag het weten..)
Voor zover ik tot nog toe heb kunnen zien zit er geen vilt of dakleer op de houten planken. Ik kan namelijk door de kieren zo naar de buitenlucht kijken. Dit houdt overigens in dat er een pan niet helemaal goed moet liggen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:07 schreef Solingjan het volgende:
Zit er dan geen vilt of dakleer op het houtenplanken dak???
Hellace dacht ikquote:Op zondag 20 mei 2007 18:48 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja inderdaad
Wie is de TS die dat zou moeten doen
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:53 schreef bbtb77 het volgende:
In plaats van te kitten kun je ook platen hardboard tegen de planken aan nieten. En voor dat je de gipsplaten er tegen aan schroeft een dampdichte laag (isolatie met alu-laag of folie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |