Prima!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef sanger het volgende:
Zullen we hier verdergaan: sanger & Hellace hun verbouwing deel II
quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest!Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Btw, doe even een paar foto'tjes in de OP of zo, zodat we iig weten hoe de boel er aan de buitenkant uit ziet.
Rustig aan hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:32 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Prima!Foto's
En ik hoop dat het met die keuken nu snel is opgelost
Ik ook!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest!Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Zo zou je het kunnen noemen inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:56 schreef Solingjan het volgende:
Dus je hebt de smaak weer te pakken?
Even wat fotootjes van de benedenverdieping.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:28 schreef mrien het volgende:
Genoeg te doen zo te lezen, ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en hoe het verder gaat worden!
Dank jequote:Op dinsdag 10 april 2007 10:07 schreef truttebosje het volgende:
mooie keuken!
enneh rommel.....? waar?
waarom staan jullie stoelen trouwens niet recht? ivm huisdieren ofzo?
verder vind ik het er (nog) een beetje kaal uitzien.
Als ik dan nog 1 tip mag geven: laat het ook iets verlagenquote:Op donderdag 12 april 2007 15:12 schreef mrien het volgende:
Leuk die foto's, de keuken is mooi zo!
Vind dat uitstekende gedeelte een goed iee..even onthouden voor mijn nieuwe keuken in een nieuw huis (hoor mij, ik woon hier net een half jaar)
Dat puin is inmiddels geruimd. Ik ga morgenavond hout halen om de balk te verlengen en als dat gedaan is dat ga ik het muurtje opmetselen.quote:Wel spannend inderdaad op je zolder..gelukkig ging het goed
Genoeg te doen zo te lezen op de zolder..
Dat puin ruimen mogen wij ook binnenkort gaan doen (badkamer verbouwen)..kijk er nu al naar uit
De keuken is af, voor wat Mandemakers betreftquote:Op maandag 16 april 2007 11:03 schreef Gurb het volgende:
Mooie keuken zo idd, en de zolder is weer een mooie uitdaging!
Is de keuken echt af af? Of zijn er nog lopende zaken met mandemakers?
Nou, de buurman heeft waarschijjnlijk geen zin in puinquote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
Gisteren is de buurman nog even langsgeweest. Aangezien wij nu de schoorsteen weg hebben overweegt hij hem aan zijn kant ook te verwijderen. Te meer omdat het stuukwerk aan zijn muur toch al beschadigd is.
We hebben hem toen laten zien hoe het bij ons zat, hij schrok wel van het puin en de constructie.
Hij gaat er nog over nadenken iig.
quote:Op maandag 16 april 2007 11:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Nou, de buurman heeft waarschijjnlijk geen zin in puin
Hij meldde gisteren dat hij niets aan zijn schoorsteenschouw gaat doen. We kunnen dus vrolijk verder met de zoldermuur.
In Dakconstructie vraagje.... staan enkele suggesties genoemd. Ik weet nog niet zeker welke ik neem.quote:Op maandag 16 april 2007 11:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
![]()
Hoe ga je die balkenconstructie dan verlengen ?
hey jan....ik miste je al.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Sanger
Hier zie je dus duidelijk het bewijs dat ZONDER luchtspouw de steenwol nog in perfekte staat is.
Wel zou ik de naden met acrylaatkit afkitten, want dat zijn tochtplekken. Dit is ook te zien aan de zwarte strepen op de isolatie.
Ik ben er nog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef truttebosje het volgende:
[..]
hey jan....ik miste je al.
gisteren zelfs nog in de slowchat gevraagd waar je was.![]()
gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik ben er nog.
Boot vaarklaar klaar gemaakt. En dekzeil is foetsie. Dus moet nieuw dekzeil maken.
En het is mooi weer dus zeilen.
Hoe bedoel je dit? 'ZONDER luchtspouw'? Gaat dat over de discussies die ook over het isoleren van een platdak worden gevoerd? Wat het lijkt me duidelijk dat het hier een andere situatie is. Je hebt immers niet te maken met een dampwerende laag aan de buitenkant van het dak. (Of ik moet er overheen hebben gelezen)quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef Solingjan het volgende:
Goede morgen Sanger
Hier zie je dus duidelijk het bewijs dat ZONDER luchtspouw de steenwol nog in perfekte staat is.
Wel zou ik de naden met acrylaatkit afkitten, want dat zijn tochtplekken. Dit is ook te zien aan de zwarte strepen op de isolatie.
Durf ik niet te zeggen. Ik ben nog niet op het dak geweest en heb er dus geen pannen vanaf gehaald.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:07 schreef Solingjan het volgende:
Zit er dan geen vilt of dakleer op het houtenplanken dak???
Ik ben geen dampwerende folie tegengekomen inderdaad, al heb ik geen pannen van het dak gehaald om te kijken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? 'ZONDER luchtspouw'? Gaat dat over de discussies die ook over het isoleren van een platdak worden gevoerd? Wat het lijkt me duidelijk dat het hier een andere situatie is. Je hebt immers niet te maken met een dampwerende laag aan de buitenkant van het dak. (Of ik moet er overheen hebben gelezen)
Het zijn wel deurtjes in railsquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:23 schreef mrien het volgende:
Ik zou die schuifdeurtjes, als ze al niet op een rails zitten, vervangen door deurtjes op een rails.
Dan kun je namelijk veel makkelijker overal bijkomen, zit je niet gebonden aan 1 deurtje (wat ik nu heb en dat is behoorlijk vervelend..)
Misschien dat wij dat ook nog gaan doen op zolder maar bij ons is het nadeel dat de verwarming eraan zit..
(hoe de oud bewoners daar een wc + toebehoren voor de nog te verbouwen badkamer in hebben gestopt..joost mag het weten..)
Voor zover ik tot nog toe heb kunnen zien zit er geen vilt of dakleer op de houten planken. Ik kan namelijk door de kieren zo naar de buitenlucht kijken. Dit houdt overigens in dat er een pan niet helemaal goed moet liggen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:07 schreef Solingjan het volgende:
Zit er dan geen vilt of dakleer op het houtenplanken dak???
Hellace dacht ikquote:Op zondag 20 mei 2007 18:48 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja inderdaad
Wie is de TS die dat zou moeten doen
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:53 schreef bbtb77 het volgende:
In plaats van te kitten kun je ook platen hardboard tegen de planken aan nieten. En voor dat je de gipsplaten er tegen aan schroeft een dampdichte laag (isolatie met alu-laag of folie)
Hoi Sanger hoe voelt het als toekomstige papa??quote:Op zondag 20 mei 2007 19:57 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.
Dan heb je nog altijd kieren tussen de hardboard platen, die je welt zult moeten afkitten?
Het is juist de bedoeling dat een gedeelte van de balken nog wel zichtbaar wordtquote:Op zondag 20 mei 2007 22:18 schreef Solingjan het volgende:
Die verf op die balken laat die zitten.
Als je gaat isoleren zie je die niet meer.
Als je ze wel nog in het zicht wilt laten(stukje)
Schoonmaken , Grondverf erover en in jouw kleur schilderen.
Het is nog steeds even wennenquote:Op zondag 20 mei 2007 22:14 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hoi Sanger hoe voelt het als toekomstige papa??
Ik zat zelf te twijfelen om een regelwerk te maken dat aan de achterkant tegen de dakplanken vastzit, of alleen aan de balken te schroeven. In de tweede optie is de achterliggende ruimte vrij, en kan dus geisoleerd worden.quote:Tussen de balken een raamwerk maken.
Op de balken onder en boven, uitgehakt/zaagde balkjes van 44x44
Op afstanden hard gipsplaat dus hart van verticale balkjes komen dan op 60/60.
Met slagpluggen 80mm x 8mm vastzetten. De verticale gewoon schuin schroeven.
Afkitten ga ik wel doen indd, zeker als je bekijkt hoeveel wind er nu op zolder is.quote:Naden met acrylaatkit dichten Dan weet je zeker dat alles dicht is.
Hoe bedoel je het glaswol weghalen? Achter de balken? En als het niet aangedrukt mag zitten, kun je het dan wel nieten?quote:Glaswol tegen planken en gelijk met voorkant balkjes. Waar de balkjes zitten 4x4 cm van glaswol weghalen. Glaswol moet losjes en niet aangedrukt zitten.
Het is de bedoeling dat de balken wel in het zicht blijven. Ik vind dat persoonlijk erg mooi, en buiten dat levert het wel degelijk ruimte op.quote:De afstand van de planken tot de(voor/zichtkant) balkjes kun je zelf bepalen.
Ik zelf heb ze gelijk gezet met de gordingen.
A een mooi strak geheel
B Dikkere isolatie ( bij mij nu 32 cm)
Met twee lagen dik bedoel je dus het glaswol van de ene rol, bij de andere rol voegen? Dus de laag glaswol en dan de laag glaswol met folie ertegen vastzetten. Afplakken is vcanzelfsprekend.quote:Maar probeer iig rekening te houden met de dikte van de isolatie.
er zijn ook rollen van 11 dik met alu folie
Stel je doet dus twee rollen dik, dan MAG de rol die tegen de planken zit GEEN alu folie hebben die moet je er dus voorzichtig aftrekken.
Vaak hebben ze bij Janna of Plastic aanbiedingen van deze 11 cm (hier zit folie op
Zorg er dan voor dat de buitenste rol met de folie over de balkjes gaat. 4x4 cm achter de folie voorzichtig weghalen.
De naast elkaar liggende rollen/banen de folie overelkaar heen doen en AFPLAKKEN met tape.(geen schilderstape.
Als je dit achter de rug hebt, merk je dus echt dat het geisoleerd is.
Gipsplaten ertegen. Klaar.
Eventueel mss nog een electra-leiding hier achter leggen.
Laat je niks wijs maken over dat 22 cm te dik geisoleerd is of dat je dan 11 cm ruimte mist.
Onzin die 22 cm isolatie heb je er na 2 maanden stoken al lang uit en die 11 cm ...
Er staan al schoten voor. Hierachter is door de vorige bewoner goed geisoleerd. Het gaat [uur om datgene dat in het zicht isquote:Zorg er ook voor dat je goed isoleert bij de overgang van het dak op de muur. Dit wordt met name in de bouw nog wel eens verwaarloosd. Kan helemaal geen kwaad om tegen de muur ook een frame te maken en ook te isoleren. Tevens kun je dan hier de 44x44 balkjes onder de onderste gording aan vast maken.
Mooi van af blijven. Geen regelwerk aan vast maken.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:00 schreef sanger het volgende:
Ik zat zelf te twijfelen om een regelwerk te maken dat aan de achterkant tegen de dakplanken vastzit, of alleen aan de balken te schroeven. In de tweede optie is de achterliggende ruimte vrij, en kan dus geisoleerd worden.
Idd enkel kitten dan merk je het verschil al met tocht.quote:Afkitten ga ik wel doen indd, zeker als je bekijkt hoeveel wind er nu op zolder is.
Stel, je zet het regelwerk met de voorkant van het balkje (44x44mm) op 80 mm(dikte isolatie) van de planken, dan zit er achter de balkjes dus geen ruimte van 80 mm maar 36 mm. Haal je daar achter het balkje die 44 mm niet weg dan zit er dus 80 mm geperst in een ruimte van 36 mm. Dan krijg je eerder een koude brug dan het isolatie effect.quote:Hoe bedoel je het glaswol weghalen? Achter de balken? En als het niet aangedrukt mag zitten, kun je het dan wel nieten?
Als je gaat isoleren gaat er sowieso 80 cm voor de isolatie vanaf plus 1 cm voor de gipsplaat.quote:Het is de bedoeling dat de balken wel in het zicht blijven. Ik vind dat persoonlijk erg mooi, en buiten dat levert het wel degelijk ruimte op.
De isolatie moet je niet vastzetten of nieten. Gewoon tussen het regelwerk plaatsen.quote:Met twee lagen dik bedoel je dus het glaswol van de ene rol, bij de andere rol voegen? Dus de laag glaswol en dan de laag glaswol met folie ertegen vastzetten. Afplakken is vcanzelfsprekend.
Heb je daar dan wat weggehaald.? Mss zit er helemaal geen isolatie achter.quote:Er staan al schoten voor. Hierachter is door de vorige bewoner goed geisoleerd. Het gaat [uur om datgene dat in het zicht is
Nee, strak er tegenaan, naden kun je kitten, maar je kunt ook de platen laten overlappen. Hoe je het ook doet, je hoeft minder te kitten -> goedkoper en sneller.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:57 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan een laag isolatie ertussen, bedoel je.
Dan heb je nog altijd kieren tussen de hardboard platen, die je welt zult moeten afkitten?
Jaquote:Op zondag 3 juni 2007 18:35 schreef mrien het volgende:
Oeps..vergeten ?
Succes met de examens en het blokken!
Vaderschapquote:Op maandag 4 juni 2007 18:31 schreef truttebosje het volgende:
ja succes...studderze.
(waar ga je examen voor doen?)
Belastingwetgeving en Statistiek....quote:Op maandag 4 juni 2007 18:31 schreef truttebosje het volgende:
ja succes...studderze.
(waar ga je examen voor doen?)
quote:Op maandag 23 juli 2007 12:47 schreef Marsepein het volgende:
Onder de muur geen laminaat, weghalen daar dus.
Eigenlijk best wel logischquote:Op maandag 23 juli 2007 14:14 schreef Marsepein het volgende:
Nee, meer omdat als je later het laminaat weg wilt halen dat niet netjes gaat omdat er een muur bovenop staat. Ook kun je de Ytong muur niet netjes in een gootje zetten.
Ik heb een heel mooi apparaatje daarvoor: Bosch PMF 180 Equote:Ik zou netjes aftekenen waar e.e.a. komt, dan met een invalzaag inzagen en dan het laatste weghakken. Dan kun je yo de muur op de vloer zetten.
Dat was wel al bekend. Thanks though.quote:Iets ruimer zagen dan de muur breed is, laminaat moet kunnen werken.
Dat was dus indd waar ik aan dacht. Het gaat op een gegeven moment toch "indeuken" lijkt me. Hellen is nu druk bezig met de kast leeg te maken (uitzoeken en weggooien dus) en daarna kan ik aan de slag.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:47 schreef Marsepein het volgende:
En nog een reden om het weg te halen, laminaat is niet stabiel, en dat heb je nodig voor een goede wand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |