abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:22:42 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47956231
Zoals in het vorige topic valt te lezen zijn we ruim een jaar geleden begonnen met de verbouwing van ons huis. Volgens plan zouden we eerst de benedenverdieping doen, en ongeveer een jaar later de beginnen met de bovenverdiepingen. Ondanks dat de verbouwing beneden veel grootschaliger is uitgepakt dan vooraf gedacht gaan we vrolijk verder

Het vorige topic vind je hier: Mijn grote, en eerste, verbouwing

Tot nog toe gedaan

De benedenverdieping is nu op de keuken na af. De keuken is een verhaal apart geworden, mede dankzij de leverancier. Verkeerd geplaatst, wederom niet goed geplaatst en op een gegeven moment helemaal opnieuw geplaatst. Vorige week is, na ruim een jaar, de keuken eindelijk af. Dat betekent dat de vensterbanken afgewerkt kunnen worden.

In de woonkamer hebben we alleen last van het plintensyndroom. Dit komt omdat we nog geen leuke plintjes gevonden hebben, maar ook omdat we nog geen tijd hebben genomen om naar leuke plintjes te zoeken. Ook de dorpel onder de woonkamerdeur ligt nog niet.

Nog te doen

Ondertussen is wel de tijd aangebroken om boven aan de slag te gaan. We hebben twee bovenverdiepingen die allebei aangepakt gaan worden. Weliswaar niet zo veel werk als beneden, maar toch houd het ons wel bezig

De zolder

Deze zal worden getransformeerd tot een multifunctioneel kantoor. Multifunctioneel omdat het naast een bureau ook een zonnebank een droogrek en een strijkplank moet herbergen. Om dit voor elkaar te krijgen moet er eerst gestript worden. Het huidige behang, de huidige vloerbedekking en de huidige verf op de plafondbalken vinden we maar niets. Ook zal ik de vloerplanken vastleggen met schroeven omdat deze iets te veel bewegen naar mijn zin. Door dit bewegen krijg je allemaal kraakgeluiden, wat ik door het vastschroeven wil voorkomen.

De slaapkamer

En dan natuurlijk de master bedroom. We zijn er nog niet helemaal over uit wat we willen gaan doen. In ieder geval de kunststofschrootjes van de muur af, de houten schrootjes van het plafond en de inbouwkast weer in ere herstellen. Wat er vervolgens op de vloer dan wel muren komt is nog een vraagteken.

En dan hebben we op de tussenverdieping nog twee kamertjes over.

Babykamer

De kleinste zal aangewend worden als babykamer. Deze wordt opnieuw behangen en de kast welke de vorige bewoners hebben geprobeerd in te bouwen wordt weggehaald. Ook de kunststofschrootjes op het plafond worden vervangen door iets moderners.

Voorraad / dartkamer

De andere kamer wordt nu gebruikt als vooraadkamer c.q. trainingskamer voor het darten. Hier ligt reeds een vaste dartbaan welke echter uit kaal hout bestaat. Deze moet verder aangekleed worden. Ook staat het modem van de PC hier (centraal in het huis) en hiervoor zal een soort van kastje gemaakt moeten worden.

En nog iets spammen uit het vorige topic: Groepenkast vraagje! Vonkie of Tnimble (of anderen) help!

Foto's

De voorgevel:

De achtergevel:

Ragelwerk plafond

Eerst een overzichtfoto:

De vloer verwijderen

Dan hou je de houten balken over.

Of toch niet?

Dan gaan we verder met de nieuwe vloer

Stukje bij beetje schiet het op

En als dat gebeurt is nameten met de laserwaterpas

Dan kan de tegelvloer er in

Dan kan de keuken weg

De vloer in de keuken moest er ook aan geloven

De nieuwe keuken wordt geplaatst

Ik zal van de week eens nieuwe foto's maken nu de keuken af is. Ook van de woonkamer, ik kom er net achter dat ik die helemaal nog niet heb gemaakt

[ Bericht 15% gewijzigd door sanger op 03-04-2007 12:00:26 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:30:22 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47956564
*mee leest! Ik ben benieuwd naar de komende updates!
Btw, doe even een paar foto'tjes in de OP of zo, zodat we iig weten hoe de boel er aan de buitenkant uit ziet.
pi_47956660
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef sanger het volgende:
Zullen we hier verdergaan: sanger & Hellace hun verbouwing deel II

Prima!

Foto's

En ik hoop dat het met die keuken nu snel is opgelost
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:44:34 #4
65960 sanger
pi_47957131
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Btw, doe even een paar foto'tjes in de OP of zo, zodat we iig weten hoe de boel er aan de buitenkant uit ziet.
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:32 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Prima!

Foto's

En ik hoop dat het met die keuken nu snel is opgelost
Rustig aan hoor Was al bezig

Foto's zijn toegevoegd, nu alleen de tags nog Foto's staan erin!

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 03-04-2007 12:05:12 ]
pi_47958025
nou jullie hoeven je voorlopig in ieder geval niet te vervelen.
klus ze nog...ziet er al goed uit tot nu toe.
en snel die foto`s van de keuken neerzetten hup hup....
pi_47959431
teeeeeeveeeeepeeeeeee
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:04:39 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47969737
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ook!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 18:21:46 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47976474
Dus je hebt de smaak weer te pakken?
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:07:53 #10
215 misterDre
Paint it black!
pi_47982727
Genoeg te doen nog.....succes!!!!
pi_47987261
Genoeg te doen zo te lezen, ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en hoe het verder gaat worden!
  woensdag 4 april 2007 @ 08:17:52 #12
65960 sanger
pi_47993126
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:56 schreef Solingjan het volgende:
Dus je hebt de smaak weer te pakken?
Zo zou je het kunnen noemen inderdaad
  donderdag 5 april 2007 @ 08:11:04 #13
65960 sanger
pi_48031160
De foto's laten nog even op zich wachten. Ik denk dat ik per ongeluk het fototoestel met niet oplaadbare batterijen in de oplader heb gezet. Ik kreeg hem gisteren niet aan de praat. Ik ga vanavond weer even kijken.
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:47:41 #14
65960 sanger
pi_48168017
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:28 schreef mrien het volgende:
Genoeg te doen zo te lezen, ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en hoe het verder gaat worden!
Even wat fotootjes van de benedenverdieping.

Ik moest van Hellace vragen of jullie niet op de rommel wilden letten We hebben nogal een hectische week achter de rug, waarin we weinig thuis zijn geweest.

De woonkamer

De keuken in kijkend

De randen van de keuken

Nu overwegen we nog om de lange kant van de keuken met een soortgelijke rand af te werken. Nadeel is dat deze alleen bij de keukenleverancier te bestellen. Althans, we hebben hetzelfde patroon nogniet ergens anders gevonden.
pi_48168460
mooie keuken!
enneh rommel.....? waar?
waarom staan jullie stoelen trouwens niet recht? ivm huisdieren ofzo?
verder vind ik het er (nog) een beetje kaal uitzien.
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:55:02 #16
65960 sanger
pi_48169763
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:07 schreef truttebosje het volgende:
mooie keuken!
enneh rommel.....? waar?
waarom staan jullie stoelen trouwens niet recht? ivm huisdieren ofzo?
verder vind ik het er (nog) een beetje kaal uitzien.
Dank je dat vonden wij ook al

De rommel op de kleine tafel. De post, tvgids en wat kleine prul. Op de eettafel staat stond een pot chocolade eitjes, ligt een staaltje behang en laminaat.

De stoele staan indd schuin vanwege de kat. Die heeft de gewoonte er anders op te gaan liggen

Het is nog een beetje kaal inderdaad. Ik heb bv. de lampen er weer afgehaald omdat deze niet helemaal waren wat we er van verwacht hadden. Echter hebben we nog geen nieuwe gevonden. Onze smalen liggen wat dat betreft wel iets uit elkaar, dus is het moeilijk een goed compromis te vinden. Zelfde probleem als met de plintjes

Voor boven de bank zijn we op zoek naar een mooi schilderij. Maar ook dit hebben we nog niet gevonden.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat we weinig tijd hebben gestoken in het zoeken naar. We hebben op het moment veel bezigheden die ons daarin verhinderen.
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:16:24 #17
65960 sanger
pi_48170419
En dan ook een update over de vorderingen op zolder.

De zolder was nog helemaal intact zoals door de vorige bewoners achtergelaten.

Zo dus, maar dan zonder aankleding, meubeltjes enzo. Achter de vitrinekast zie je ombouw van de schouw.

De zolder moet een ruimte worden waarin mijn bureau, met pc’s en printers en de hele rotzooi, moet komen. Ook komt de zonnebank er te staan, net als een droogrek en strijkplank.

De zolder is niet bijster groot, maar dankzij de dakkapel is de ruimte goed te gebruiken. Nadeel is dat er een schoorsteenschouw in staat, welke eigenlijk nutteloos is. De schoorsteen is op het dak reeds verwijderd, net als op de tussenverdieping en op de begane grond.

Eerst hebben we de kunststof schrootjes van het plafond verwijderd. Opvallend was dat er geen isolatie boven lag.

De vorige bewoner had een ombouw gemaakt om de schoorsteen van gipsplaat. Hij was alleen erg optimistisch geweest, hij had een schouw gemaakt welke (in diepte) twee keer zo groot was als de schouw zelf. Hiertussen had hij opgevuld met isolatie.

Na het verwijderen van de ombouw sloeg de twijfel toe. De draagbalk van de nok leek namelijk op de schouw te rusten. We wisten nog niet zeker of we hem wilden verwijderen. Na veel kijken en voelen kwamen we echter tot de conclusie dat dit echter niet het geval was.

Een kijkje boven de nog bestaande schouw

De nokbalk, zoals deze aansluit op de schouw en er dus NIET op rust.

Dan komen we bij de dakconstructie uit. Zoals ik hierboven schreef rust de nokbalk NIET op de schouw noch op de buitenmuur.

De nokbalk lijkt als het ware te zweven. Als je op de foto’s hierbeneden kijkt kun je zien dat de balk van de buren wel degelijk op de muur rust. Ik vraag me dan ook af of dit zo hoort of niet. Gezien de constructie, waar de balk vrijwel aansloot op de schouw, lijkt het alsof het vanaf de bouw altijd zo gezeten heeft. Ik kan me dat echter niet voorstellen. Bij het plaatsen van de dakkapel zijn ze daar in feite niet geweest, evenmin met het verwijderen van de schoorsteen op het dak.

Omdat de balk van de nok niet op de schouw rustte ben ik begonnen om een steen voorzichtig te verwijderen. Dit ging echter vrij eenvoudig.

Hier zie je de constructie nadat ik 1 steen heb verwijderd.

De balk van de buren. Links zie je de stuuklaag van de buren (welke door het beitel en hameren is gaan scheuren )

De constructie van een afstandje. Rechts de (groenige) balk van de dakkapel.

Ik vraag me nu af of dit een gebruikelijke constructie is? Ik kan me haast niet voorstellen dat de bovenste balk van de nok geen steun moet vinden op de buitenmuur. Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen???

Nadat het bovenste gedeelte was verwijderd heb ik een boorhamer erbij gepakt. De rest van de schouw bestond uit een soort van betonblokken. Met een boorhamer ging dit zeer voorspoedig.

Al dit hakken en breken levert een respectabele hoeveelheid puin op

Ondertussen is Hellace bezig gegaan wat behang te verwijderen.

Vanavond gaan we puin ruimen, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig krijgen we hierbij wat helpende handjes zodat alles lekker snel opgeruimd is.

Wat nog moet gebeuren:

• Voorzetwanden weghalen.
  • Elektra verleggen en in muren
  • Muur stuken of laten stuken.
  • Tapijt verwijderen.
  • Vloerplanken vastschroeven.
  • Nieuw plafond inhangen en afwerken.
  • Behangen en schilderen van de wanden.
  • Laminaat leggen inclusief ondervloer.
  • Bureau plaatsen.
  • Inrichten.

[ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 10-04-2007 11:25:08 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
      dinsdag 10 april 2007 @ 11:37:48 #18
    65960 sanger
    pi_48171066
      dinsdag 10 april 2007 @ 11:44:15 #19
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_48171260
    oeh das allemaal best spannend zo!

De benedenverdieping is zekers te weten errug mooi!
    pi_48173143
    Lekker bezig sanger
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 11 april 2007 @ 10:02:01 #21
    65960 sanger
    pi_48206617
    Ondertussen hebben we gisteravond al het puin in puinzakken geschept en naar benenden gebracht. Er liggen nu alleen nog enkele grotere stukken puin welke ik zo naar beneden doe.

Vanavond geen tijd, morgen ga ik beginnen met het schuren van de balken en het verwijderen van de gipsplaten op het schuine dak. Uiteraard niet in deze volgorde
      donderdag 12 april 2007 @ 11:25:20 #22
    65960 sanger
    pi_48249265
    Gisteren is de buurman nog even langsgeweest. Aangezien wij nu de schoorsteen weg hebben overweegt hij hem aan zijn kant ook te verwijderen. Te meer omdat het stuukwerk aan zijn muur toch al beschadigd is.

We hebben hem toen laten zien hoe het bij ons zat, hij schrok wel van het puin en de constructie.

Hij gaat er nog over nadenken iig.
    pi_48256993
    Leuk die foto's, de keuken is mooi zo!
    Vind dat uitstekende gedeelte een goed iee..even onthouden voor mijn nieuwe keuken in een nieuw huis (hoor mij, ik woon hier net een half jaar )

Wel spannend inderdaad op je zolder..gelukkig ging het goed
    Genoeg te doen zo te lezen op de zolder..
    Dat puin ruimen mogen wij ook binnenkort gaan doen (badkamer verbouwen)..kijk er nu al naar uit
    pi_48374883
    Mooie keuken zo idd, en de zolder is weer een mooie uitdaging!

Is de keuken echt af af? Of zijn er nog lopende zaken met mandemakers?
      maandag 16 april 2007 @ 11:13:56 #25
    65960 sanger
    pi_48375235
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 15:12 schreef mrien het volgende:
    Leuk die foto's, de keuken is mooi zo!
    Vind dat uitstekende gedeelte een goed iee..even onthouden voor mijn nieuwe keuken in een nieuw huis (hoor mij, ik woon hier net een half jaar )
    Als ik dan nog 1 tip mag geven: laat het ook iets verlagen Ik heb er spijt van dat wij dat niet gedaan hebben. Vrienden hebben het en dat is echt ideaal.
    quote:
    Wel spannend inderdaad op je zolder..gelukkig ging het goed
    Genoeg te doen zo te lezen op de zolder..
    Dat puin ruimen mogen wij ook binnenkort gaan doen (badkamer verbouwen)..kijk er nu al naar uit
    Dat puin is inmiddels geruimd. Ik ga morgenavond hout halen om de balk te verlengen en als dat gedaan is dat ga ik het muurtje opmetselen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')