abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 17:49:39 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_52595938
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:58 schreef sanger het volgende:
Sowieso waren we al van plan te kijken voor de beveiligde wcd's

Ik zal der wel effe sms'en

Enige vereistte die echt vaststaat voor wat betreft schakelmateriaal is dat het allemaal van dezelfde serie wordt. We hebben nodig:

• 3x dubbele WCD
  • 2x Lichtschakelaar/WCD combi
  • Schakelaar voor elektrische rolluik
  • Een CAI
  • UTP

De CAI en UTP moeten onder 1 afdekraam komen.
  • Wat voor schakelmateriaal heb je op dit moment in de woning ? Het mooiste is om dit enigzins eenheid in te houden
    pi_52599122
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat voor schakelmateriaal heb je op dit moment in de woning ? Het mooiste is om dit enigzins eenheid in te houden
    Eenheid is wel zo mooi ja. Maar dat betekend niet dat je overal exact hetzelfde gaat toepassen. Netzoals je niet alle muren met dezelfde kleur latex en / of behang doet, overal dezelfde vloerbedekking, de zelfde kleur verf op de kozijnen, alle deuren identiek enz. Alles moet bij elkaar passen. Als in de ene kamer gebortelt edelstaal goed bij het behang past kan b.v. vanile beter in de gang en overloop passen, en past een glazen schakelaar b.v. weer goed in de keuken.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 20:35:40 #153
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_52600855
    OP dit moment hebben we aluminiumkleurig. Maar we vinden het toch niet helemaal je van het. De kans bestaat dat we dus ineens voor boven en beneden alles hetzelffde doen. Maar zoals Tnimble al aangeeft is het lastig iets te vinden wat bij alle kamers gaat passen.

Een idee zou zijn om alles uit 1 serie te nemen, in verschillende kleurstellingen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_52603063
    Ik heb gewoon overal GIRA Standaard 55 genomen. In de toekomst altijd uitbreidbaar met andere kleurstellingen zonder dat je nieuw schakelmateriaal moet hebben. En de serie is inmiddels zo uitgebreid, dat elke mogelijkheid die je kunt bedenken er wel is.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 22:43:07 #155
    65960 sanger
    pi_52606347
    Ik ga morgen eens zoeken op dat GIRA. Dat is namelijk wel zo ongeveer wat we zoeken kwa mogelijkheden.

De stopcontacten blijven op hoogte, en gaan niet omlaag. Ze vind dit een veiliger idee, en als er later een 1 persoonsbed moet komen dan komt die niet voor de wcd's te staan.
    pi_52612975
    Vanwaar kom je terug op het aluminiumkleurige dat je nu hebt beneden?

Kijk ook naar Merten, Berker en Siemens die hebben ook zeer uitgebrijde assortimenten met veel keuzes en kleuren. Van bijna alle series (op de instap series na (deze verkopen ze bij de bouwmarkt)) zijn de afdekplaatjes naderhand makkelijk te wisselen voor andere vorm of kleur. Bij WCDs moet je meestal ook het binnenwerk opnieuw kopen.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 09:26:33 #157
    65960 sanger
    pi_52613449
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 08:57 schreef tnimble het volgende:
    Vanwaar kom je terug op het aluminiumkleurige dat je nu hebt beneden?
    Het is een mooie kleur hoor, maar na een tijdje niet zo meer. Het is overigens geen noodzaak het te vervangen, maar gewoon een ideetje.
    quote:
    Kijk ook naar Merten, Berker en Siemens die hebben ook zeer uitgebrijde assortimenten met veel keuzes en kleuren. Van bijna alle series (op de instap series na (deze verkopen ze bij de bouwmarkt)) zijn de afdekplaatjes naderhand makkelijk te wisselen voor andere vorm of kleur. Bij WCDs moet je meestal ook het binnenwerk opnieuw kopen.
    Ik heb gisteren al even zitten spieken op elektro-online. Nog niet echt iets gezien, maar dat komt wel goed hoor. Die serie die je eerder aanbeval vond ik wel mooi. En de serie die Marsepein heeft moet ik nog bekijken.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 09:30:39 #158
    65960 sanger
    pi_52613531
    De stukadoor heeft in ieder geval pas volgende week tijd. Hoop dat hij maandag of dinsdag kan.

Morgenavond ga ik het plafond inhangen. Dan kan mijn pa me even helpen, wel zo handig met platen van 3 meter. Zaterdag eventueel afmaken/afschroeven. Zondag de koof afwerken, deze kan niet eenvoudig weggehaald worden door alles wat er door loopt. Eerst maar strippen wat weg kan, modem naar beneden verhuizen en kabel doortrekken naar zolder (of bestaande doorkoppelen).
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:59:04 #159
    65960 sanger
    pi_52675330
    Net de stukdoor gesproken. Hij komt dinsdag het plafond stuuken.

Het plafond hangt er nu in. Moet alleen nog afgeschroefd worden. Op aanraden van de stukadoor hebben we de platen haaks op het regelwerk gehangen EN in steensverband. Op deze manier werkt het minder, en zijn de naden kleiner. Dit geeft minder kans op scheuren in het stuukwerk.

Nu moet ik alleen de koof nog maken. Door deze koof loopt de afvoer van de wasmachine, diverse netwerkkabels en telefoonkabels. Omdat ik, na het lezen van een ander topic, Cat 6 kabels wilde ga ik die allemaal verwijderen en Cat 6 kabels doortrekken.

Kom ik alleen wel op een vraag aan de electriciens en ICT' ers onder ons: hoe sluit je de Cat kabel aan op de netwerk WCD (heet dat eigenlijk wel zo?)?
    pi_52677513
    Hangt er vanaf wat voor versie je hebt maar de meeste werken met IDC techniek. IDC staat voor Isolation Displacement Contact. Aan de achterkant zitten aansluitblojes 2x4 contactjes per socket. Dit zijn een soort plastic bruggetjes waar je draadje precies tussen past. Midden in het bruggetje zit een stalen veer met een heel dun spleetje er tussen. Je legt het draadje in het bruggetje en met een PDT (Punch Down Tool) wordt het draadje in het stalen veertje geschoten. Het veertje snijd door de isolatie heen van het draadje en maakt contact. In europa gebruiken we meestal Krone of LSA In america 110. Dat is de vorm en maat van het veertje en briggetje. Als je er aan toe bent mag je mijn PDT en kabel test app lenen.
    pi_52677580
    Afhankelijk welk type het is 568A of 568B is:

Je kunt de aders met een kleine schroevenraaier tussen de klemmen drukken, maar beter is het om het met een punchdowntool te doen. Dat is een kleinstukje gereedschap om de kabels mooi in het vorkje te drukken en meteen af te snijden.

zondag 26 augustus 2007 @ 12:13:55 #162
    65960 sanger
    pi_52694651
    Bedankt voor de uitgebreide antwoorden

De vrag was eigenlijk meer bedoeld of je met stekker en al in het blokje priktte, of dat je de stekker er af moest halen. Dit ook ivm doortrekken van de kabel.

@Tnimble, bedankt voor het aanbod. Ik mail je zodra ik er klaar voor ben
      zondag 26 augustus 2007 @ 12:19:44 #163
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_52694767
    tvp
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:05:49 #164
    65960 sanger
    pi_52745575
    Update

Eigenlijk zou de stukaddor vandaag komen, maar hij belde gistermiddag of hij terecht kon. Nou! Wat mij betreft wel. Het plafond is dus ook klaar. Omdat hij eerder kwam dan eerst ingecalculeerd is de koof nog niet afgewerkt, dat wacht nu totdat het stuukwerk droog is.

Eerst wat foto’s! Ik heb helaas weinig foto’s van tijdens het werk. Omdat ik de afgelopen week alleen thuis ben geweest mistte er een fotografe Maar uiteraard zijn er wel foto’s.

De gipsplaten hangen. Op deze foto nog niet afgeschroefd. Op aanraden van de stukadoor haaks op het regelwerk geplaatst EN in steensverband. Dit ivm werken van de naden, dat zou op deze manier minder moeten zijn.

De muren waren al eerder door de stukadoor gedaan. Let niet zo op de troep en de (gebroken) workmate. Links nog een inbouwdoosje welke nog iets verder uitgehakt en vastgezet moet worden.

De Ytongmuur is erg strak geworden. Alleen bij de balk onder is er een klein scheurtje (niet op de foto). De stuuklaag hecht namelijk niet echt goed op de houten balk welke als profiel op de grond ligt. Dit moet even opnieuw opgesmeerd worden voordat de plinten worden gemonteerd.

De koof zoals die door de vorige bewoner gebruikt werd. Loopt best wel veel doorheen. Gelukkig heb ik er veel uit kunnen halen.

Een plaatje van een deel van de bedrading welke allemaal verwijderd ka worden. Ik heb hiervoor in de plaats Cat 6 kabels doorgetrokken door pijpjes en niet los. Gelukkig was hiervoor genoeg ruimte nadat de oude kabels verwijderd waren.

Helaas zijn de foto’s niet helemaal gelukt, maar een impressie van het stuukwerk geeft het wel. Het is een fijn schuurwerk. Schuurwerk om er toch een motief aan te geven, en fijn omdat het dan toch niet zo heel druk wordt.

En dan nog een foto van het rolluik nu deze openligt. Mooi weggewerkt boven het kozijn, en dus geen bak aan de buitenzijde van de gevel. Heel mooi bedacht en werkt perfect! Afwerking volgt nog. Komt wat isolatie en hout tegenaan en dat wordt ook behangen.

Voor vandaag op het programma:

• De kamer opruimen. Alles wat niet meer nodig is schoonmaken en opruimen.
  • Deurkozijn schuren.
  • Een schuurpapiertje over de gestuukte muren halen.
  • Inbouwdoosje verder uithakken en vastzetten.
  • Stuuklaag scheurtje herstellen.
  • Beginnen met het houten frame voor de koof.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    pi_52745714
    Ziet er goed uit!

Maar eh een gebroken workmate? Die dingen waren volgens B&D toch zo strek dat ze een olifant in een rokje op 1 been konden dragen? Was dan zeker geen gewone workmate of olifant die ze voor de reclame gebruikten
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:20:52 #166
    65960 sanger
    pi_52745758
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 09:17 schreef tnimble het volgende:
    Ziet er goed uit!

Maar eh een gebroken workmate? Die dingen waren volgens B&D toch zo strek dat ze een olifant in een rokje op 1 been konden dragen? Was dan zeker geen gewone workmate of olifant die ze voor de reclame gebruikten
    Thanks!

Het is iig geen B&D workmate. Het is een goedkope variant, die ik ooit eens had meegenomen als extraatje. Vervolgens heeft hij tijdens de regen buiten gestaan waardoor het spaanplaat/board wat verzwakte. En als ik er dan met mijn gewicht een beetje op ga leunen Afin, you get the picture

Zo een B&D kan inderdaad mijn gewicht wel tillen
    pi_52761883
    Je moag nooit op een workmate staan, kiep gevaar

Dat wat je beschrijft met het stucen op die houten balk is natuurlijk logisch, ik heb daarom ook een stuk stucgaas verwerkt in de overgang hout/gips.

Verder ziet er netjes uit!
    pi_52764292
    Stuken Marsepein S T U K E N

Volgens mij heb je zelf speciaal gaas er voor om over hout te stuken. Maar voor zo'n klein balkje moet het gewone wapeningsgaas ws wel voeldoen.
    pi_52764884
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 09:05 schreef sanger het volgende:

[afbeelding]
    En dan nog een foto van het rolluik nu deze openligt. Mooi weggewerkt boven het kozijn, en dus geen bak aan de buitenzijde van de gevel. Heel mooi bedacht en werkt perfect! Afwerking volgt nog. Komt wat isolatie en hout tegenaan en dat wordt ook behangen.
    Maak daar een mooie triplexplaat voor met enkel schoefjes met dopje. Kun je makkelijk weghalen ivm met reparatie en het schoon maken van je roluik. Bij onze oosterburen kennen ze alleen maar deze rolluiken met de bak boven het raam.
    Vind die bakken aan de gevel ook niet zo denderend.

O ja het stuuckkedooorsewerk is mooi geworden. Nou schiet het al op.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 08:34:54 #170
    65960 sanger
    pi_52772373
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 20:18 schreef Marsepein het volgende:
    Je moag nooit op een workmate staan, kiep gevaar
    [/i]

Had je dat niet eerder kunnen zeggen

[i]
    Dat wat je beschrijft met het stucen op die houten balk is natuurlijk logisch, ik heb daarom ook een stuk stucgaas verwerkt in de overgang hout/gips.

Verder ziet er netjes uit!
    Ik had het enigsinds ook al verwacht inderdaad. De kleine delen doe ik inderdaad gaas achter en dan is dat ook opgelost.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 08:37:58 #171
    65960 sanger
    pi_52772410
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 21:50 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Maak daar een mooie triplexplaat voor met enkel schoefjes met dopje. Kun je makkelijk weghalen ivm met reparatie en het schoon maken van je roluik. Bij onze oosterburen kennen ze alleen maar deze rolluiken met de bak boven het raam.
    Vind die bakken aan de gevel ook niet zo denderend.
    Ik twijfel heel erg tussen de oplossing die jij noemt, geschilderd in de kleur van het behang. Of het mooi afwerken met een plankje hout en dat zelf behangen.

Het voordeel van bereikbaar en/voor schoonmaken had ik zelf nog niet eens over nagedacht.

Vanavond maar eens overleggen met Hellen, die komt vandaag terug van vakantie.
    quote:
    O ja het stuuckkedooorsewerk is mooi geworden. Nou schiet het al op.
    Thanks. Ben zelf ook wel tevreden over. Hij was weliswaar fors duurder dan diegene die het beneden heeft gedaan, maar het resultaat is dan ook beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 29-08-2007 08:56:17 ]
      woensdag 29 augustus 2007 @ 08:42:46 #172
    65960 sanger
    pi_52772469
    Gisteravond heb ik mezelf wat ontspanning gegund. Thuis dus weinig tot niets gedaan. Vanavond gaan we eerst samen bekijken of alles nog steeds is zoals we ons hadden voorgenomen en daarna weer verder.

Even in herhaling vallen. Voor vandaag op het programma:

• Deurkozijn schuren.
      zaterdag 8 september 2007 @ 11:45:18 #173
    65960 sanger
    pi_53025895
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 08:42 schreef sanger het volgende:
    Gisteravond heb ik mezelf wat ontspanning gegund. Thuis dus weinig tot niets gedaan. Vanavond gaan we eerst samen bekijken of alles nog steeds is zoals we ons hadden voorgenomen en daarna weer verder.

Even in herhaling vallen. Voor vandaag op het programma:

• Deurkozijn schuren.
  • Sorry (nog) geen foto's.....

De kamer is nu zo goed als klaar.

De inbouwdoos is verder uitgehakt en vastgezet.
    De scheurtjes en beschadigingetjes in het stuukwerk zijn herstelt.
    De koof is afgetimmert.
    Boven het raam is het afgetimmert.
    Deurkozijn is voorzien van een eerste laag lak.
    De muren zijn behangen.

Ik heb weinig tot geen foto's. Omdat ik de kamer leeg wilde hebben stond dat allemaal voor de deur waar het fototoestel lag. We twijfelen nog of we de foto's van het resultaat to op heden wel op FOK! willen plaatsen omdat je aan de kleur kunt zien of het een jongetje of meisje wordt....

Nu moeten we alleen nog plintjes zoeken en verlichting, en het deurkozijn moet nog een keer geschilderd worden. Verder het laminaat wat aanleggen en het kozijn aan de bovenkant van het raam afwerken.
    pi_53028145
    Fotos

Enne zet ze anders om in grijs tinten foto. Kunnen we aan de kleur niet zien wat hij/zij wordt.
      zondag 9 september 2007 @ 15:30:22 #175
    65960 sanger
    pi_53050431
    ik ga ze zo maken iig. Al is het alleen maar voor onzelf
    pi_53070586
    Je bent lekker bezig geweest Harry
      maandag 10 september 2007 @ 12:28:40 #177
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53070667
    Ai, dat is dan wel lastig idd, dat de kleur het eea weg gaat geven!
    Grijstinten vind ik wel een slimme idd!
      maandag 10 september 2007 @ 14:31:33 #178
    65960 sanger
    pi_53073239
    Oke, hier dan eindelijk fotootjes in grijstinten

Vanuit de deuropening.

Boven het raam is een houten plaat gekomen welke we hebben meebehangen. Persoonlijke keuze alleen niet praktisch.

De andere zijde, en dus het zelf gefabriceerde muurtje.

Nogmaals, maar dan van iets dichterbij.

Vanuit het kamertje. Het kozijn en onderste behangetje zijn vrijwel gelijk van kleur.

Nu nog te doen:

• Plinten zoeken en monteren. We nemen alleen op de grond plintjes, boven is niet per se nodig.
  • Verlichting zoeken en monteren. Het liefst een plafonnière en twee wandlampjes van hetzelfde design.
  • Schakelwerk uitzoeken en monteren.
  • Laminaat aanleggen. Gelukkig vonden we nog wat originele delen waardoor we niet hoeven te werken met de reststukjes van het verwijderde gedeelte.
  • Deur schilderen en inhangen.
  • Kozijn nog eenmaal schilderen.

De meubeltjes worden 17 september geleverd en in principe wil ik dan iig de plinten en schilderwerkjes afhebben en het laminaat gelegd hebben.
      maandag 10 september 2007 @ 14:36:21 #179
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53073352
    Ziet er goed uit!
    pi_53075001
    pi_53088820
    Ziet er goed uit, alleen een beetje grauw zo
      dinsdag 11 september 2007 @ 08:48:39 #182
    65960 sanger
    pi_53089132
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 08:20 schreef Gurb het volgende:
    Ziet er goed uit, alleen een beetje grauw zo

Nu je het zegt
    pi_53691393
    hoe staat het ermee?
      donderdag 4 oktober 2007 @ 14:03:17 #184
    65960 sanger
    pi_53692122
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 13:28 schreef Gurb het volgende:
    hoe staat het ermee?
    Niet zo best....

De kamer is het probleem allemaal niet. Buiten plinten, schakelmateriaal en gordijnen is die ook af. Vanwege werk zijn de kleinere klusjes wat langer blijven liggen.

Het probleem ligt meer in Hellen en de baby.......

Gisteren gingen we voor een "pretecho" om toch nog een keer de baby te zien. Eerst nog getwijfeld of we het wel moesten doen, want het is toch weer ¤ 100,=, maar toen mijn ouders het als cadeau gaven zijn we toch geweest. Tijdens deze echo werden alle deeltjes opgemeten waarbij alles klopte behalve de buikomvang. Deze was erg klein. Doordat de echomevrouw ons redelijk gerust had gesteld gingen we richting mijn ouders om te eten zonder ons direct ongerust te maken.

Terwijl wij daar weggingen heeft zij echter direct contact opgenomen met onze verloskundige om de meetwaarden door te geven. De verloskundige belde direct naar Hellen met de mededeling dat ze zich meteen richting ziekenhuis moest begeven....en zo belande wij gisteravond in het ziekenhuis.

Zoals het er nu naar uitziet moet Hellen tot de geboorte in het ziekenhuis blijven, of totdat ze beslissen dat het beter is het kind te halen. Ze gaan nu monitoren of het kindje nog wel (genoeg of uberhaupt) groeit in de buik. Zo niet wordt het gehaald. Het is nu 31 weken en weegt slechts 1200 gram. Gelukkig is het wel levensvatbaar en is de hartslag in orde. Het beweegt ook meer dan genoeg.

Tot zover de wens van Hellen om thuis te bevallen.
    pi_53692371
    Nou ja sanger... wat een nare toestand : vrouwlief is opgenomen en jij thuis.

Sterkte, iedere week erbij is mooi .
    pi_53692763
    Sterkte Sanger en Hellen in deze spannende tijd.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 4 oktober 2007 @ 15:27:12 #187
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53694129
    Och jeetje Sanger... wat een naar bericht zeg. Kan me voorstellen dat jullie enorm geschrokken zijn.
    Hopelijk gaat dat kleintje van jullie nog even een flinke groeispurt aan zo op het einde...
      † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2007 @ 16:29:47 #188
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_53695489
    jeetje zeg, dat is schrikken.
    sterkte voor jullie allemaal
    pi_53695573
    he gadsie wat een "geluk" dat jullie toch die echo zijn gaan maken.
    je weet nu wel dat het in de gaten gehouden wordt.
    sterkte dan maar.
      † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2007 @ 16:45:28 #190
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_53695980
    vreemd dat de verloskundige dat niet opgemerkt heeft. daar heeft ze toch voor geleerd zou je zeggen?
    pi_53695989
    Sanger, ik las net ergens in OUD dat het met je vrouw en kind niet zo best gaat en dat ze in het ziekenhuis met spoed is opgenomen. Heel veel sterkte gewenst.
      donderdag 4 oktober 2007 @ 17:20:29 #192
    65960 sanger
    pi_53697046
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 16:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
    Sanger, ik las net ergens in OUD dat het met je vrouw en kind niet zo best gaat en dat ze in het ziekenhuis met spoed is opgenomen. Heel veel sterkte gewenst.
    Dank je wel

Hoe komt het eigenlijk in OUD???
      donderdag 4 oktober 2007 @ 17:21:21 #193
    65960 sanger
    pi_53697058
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 16:45 schreef lady-wrb het volgende:
    vreemd dat de verloskundige dat niet opgemerkt heeft. daar heeft ze toch voor geleerd zou je zeggen?
    Die had wel het vermoeden dat het iets te klein was, maar die kan niet meer doen dan voelen met de hand. Verloskundigen gebruiken geen beeldecho apparatuur in NL.

En dat terwijl er in het buitenland maandelijks een beeldecho gemaakt wordt.......

Anyway, de verloskundige wilde de volgende afspraak nog afwachten omdat het de eerste keer is dat het vermoeden bestond.
    pi_53698036
    Gotver... das schrikken....

Gelukkig zijn ze er nu bij en is er straks geen verrassing bij de geboorte.
    Bel maar als je wat kwijt wil
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      Moderator donderdag 4 oktober 2007 @ 18:47:06 #195
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_53699095
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 14:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet zo best....

De kamer is het probleem allemaal niet. Buiten plinten, schakelmateriaal en gordijnen is die ook af. Vanwege werk zijn de kleinere klusjes wat langer blijven liggen.

Het probleem ligt meer in Hellen en de baby.......

Gisteren gingen we voor een "pretecho" om toch nog een keer de baby te zien. Eerst nog getwijfeld of we het wel moesten doen, want het is toch weer ¤ 100,=, maar toen mijn ouders het als cadeau gaven zijn we toch geweest. Tijdens deze echo werden alle deeltjes opgemeten waarbij alles klopte behalve de buikomvang. Deze was erg klein. Doordat de echomevrouw ons redelijk gerust had gesteld gingen we richting mijn ouders om te eten zonder ons direct ongerust te maken.

Terwijl wij daar weggingen heeft zij echter direct contact opgenomen met onze verloskundige om de meetwaarden door te geven. De verloskundige belde direct naar Hellen met de mededeling dat ze zich meteen richting ziekenhuis moest begeven....en zo belande wij gisteravond in het ziekenhuis.

Zoals het er nu naar uitziet moet Hellen tot de geboorte in het ziekenhuis blijven, of totdat ze beslissen dat het beter is het kind te halen. Ze gaan nu monitoren of het kindje nog wel (genoeg of uberhaupt) groeit in de buik. Zo niet wordt het gehaald. Het is nu 31 weken en weegt slechts 1200 gram. Gelukkig is het wel levensvatbaar en is de hartslag in orde. Het beweegt ook meer dan genoeg.

Tot zover de wens van Hellen om thuis te bevallen.
    Och jeetje, dat is een flinke domper

Ik kan niets anders zeggen dan sterkte
    pi_53700851
    sterkte!
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:14:45 #197
    65960 sanger
    pi_53712435
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 18:03 schreef Spooky4u het volgende:
    Gotver... das schrikken....

Gelukkig zijn ze er nu bij en is er straks geen verrassing bij de geboorte.
    En dan te bedenken dat we de echo niet eens wilde doen eigenlijk....
    quote:
    Bel maar als je wat kwijt wil
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:40:28 #198
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53713549
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 17:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Dank je wel

Hoe komt het eigenlijk in OUD???

Het viel zo toevallig samen met het pret-echo topic...
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:46:08 #199
    65960 sanger
    pi_53713646
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 09:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het viel zo toevallig samen met het pret-echo topic...

Geeft niet hoor

Heb er zelfs al gereageerd
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:50:37 #200
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53713742
    Ja, dat zag ik.
    Wilde er niet met je verhaal vandoor gaan, vandaar dat ik hier nog even een plaatste.

Hoe is het met Hellace nu? Kan me voorstellen dat ze er even goed doorheen zit, zo in je uppie in het ziekenhuis ipv gezellig samen thuis...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')