Een interrailticket kan je kopen voor heel Europa, of voor één land. Voor 22 dagen heel Europa betaal je ¤309, voor een maand ¤380.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:29 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Leuk. Ik zit er ook aan te denken om na deze studie (zomer 2008) een tijdje rond te gaan reizen. Hoe is dat qua financiën met de trein geregeld?
Dan heb je nog nooit in een trein in Hongarije gezetenquote:Op maandag 26 maart 2007 13:35 schreef Damzkieee het volgende:
Als de treinen in heel Europa zo punctueel zijn als in Nederland dan heb je wel een maandje nodig denk ik
quote:Op maandag 26 maart 2007 13:35 schreef Damzkieee het volgende:
Als de treinen in heel Europa zo punctueel zijn als in Nederland dan heb je wel een maandje nodig denk ik
Nee, en ik wil 80 worden, dus zal dat ook zo blijven.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit in een trein in Hongarije gezeten
www.jiba.nlquote:Op maandag 26 maart 2007 13:36 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
Ik moet ook nog vakantieplannen maken. Lukt alleen nog niet echt...
quote:Op maandag 26 maart 2007 13:36 schreef ReMcOrE het volgende:
@ PieterBas: #75 en #77 staan er niet tussen![]()
@ Damzkieee:
vvv bornequote:Op maandag 26 maart 2007 13:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
www.jiba.nl
www.vaya.nl
www.arke.nl
www.vakantie.nl
www.cheaptickets.nl
www.vvv-borne.nl
Naisssssssquote:Op maandag 26 maart 2007 13:37 schreef LudoSanders het volgende:
Yess woehoeee lalallala super..
Ik mag met de baas en enkele relaties mee naar mijn Rome.
nicequote:Op maandag 26 maart 2007 13:37 schreef LudoSanders het volgende:
Yess woehoeee lalallala super..
Ik mag met de baas en enkele relaties mee naar mijn Rome.
Deuren open, balkon prop- en propvol, contucteur die de kaartjes uit de hand rukt, zo'n 50 binnen en hij stopte midden in de weilanden wara zelfs nog mensen in of uitstapten terwijl er in de wijde omveging niets te zien wasquote:Op maandag 26 maart 2007 13:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee, en ik wil 80 worden, dus zal dat ook zo blijven.
In Spanje trouwens wel, 40 graden inside.
Inderdaad, had snel ook al even op NS Internationaal gekeken..quote:Op maandag 26 maart 2007 13:33 schreef lienelien het volgende:
Met MaJo
Sziget is een muziekfestival op een eiland in de Donau in Budapest. Net zoiets als Lowlands, alleen dan ipv 3 dagen is het 8 dagen en komen er geen 40.000 mensen maar 400.000 mensen
[..]
Een interrailticket kan je kopen voor heel Europa, of voor één land. Voor 22 dagen heel Europa betaal je ¤309, voor een maand ¤380.
Hierna kun je natuurlijk weer gewoon 'n maandticket kopen oid
ik zag hem in de Wiki staan, je kunt je OP ook zo wel ff aanpassenquote:Op maandag 26 maart 2007 13:39 schreef PieterBas het volgende:
[..]
77 staat ondertussen in de wikinu nog 75 zoeken
Met relaties Rome bezoeken, moet de route en overnachtingen ook regelenquote:Op maandag 26 maart 2007 13:40 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Naisssssss! Opdracht of gewoon relaties bezoeken?
Hij staat er tussenquote:Op maandag 26 maart 2007 13:42 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik zag hem in de Wiki staan, je kunt je OP ook zo wel ff aanpassen#75 heb ik ook al zitten zoeken, niet gevonden, ik heb toen #76 geopend, volgens mij moest dan 75 zijn
![]()
Nee, dus ik neem gewoon mn tentje mee en ik zie wel hoe het looptquote:Op maandag 26 maart 2007 13:42 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Inderdaad, had snel ook al even op NS Internationaal gekeken..
Is wel een leuke idee'tje, dan kan je dus voor ruim 300 euro in 22 dagen een hoop van europa zien.
Heb je hier al ervaring mee, of iemand anders qua rondreizen in het algemeen? Werkt verhelderend, aan vakantie's denken op je stage.![]()
Lachen, succes en zorg dat je wat moois (lees: LUXE) vindtquote:Op maandag 26 maart 2007 13:43 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Met relaties Rome bezoeken, moet de route en overnachtingen ook regelen.
Even aan mn moeder vragen, dat is toch uit de tijd meidquote:Op maandag 26 maart 2007 13:43 schreef Sok41 het volgende:
Even aan mn moeder vragen, ik zweerde dat ze dat zei.. Ze lachte er niet eens biijj
Terwijl het in de metro van Barcelona echt maar 10 graden was. Opzich wel lekker ff, maar de halve groep lag de volgende dag ziek op bed.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee, en ik wil 80 worden, dus zal dat ook zo blijven.
In Spanje trouwens wel, 40 graden inside.
Komt goed, weet aardig de weg in Rome. Vandaar dat hij mij vroeg, er zitten er hier nog een paar jaloers mijn kant op te kijken en niets te zeggen. Naar deze mensen lach ik zomaar vriendelijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:45 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Lachen, succes en zorg dat je wat moois (lees: LUXE) vindt![]()
je kunt het ook bij mij kwijtquote:Op maandag 26 maart 2007 13:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Even aan mn moeder vragen, dat is toch uit de tijd meid
Ik heb ook eens met een zware verkoudheid door Barcelona gelopen met 43 gradenquote:Op maandag 26 maart 2007 13:46 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Terwijl het in de metro van Barcelona echt maar 10 graden was. Opzich wel lekker ff, maar de halve groep lag de volgende dag ziek op bed.![]()
wel met de airco..quote:Op maandag 26 maart 2007 13:50 schreef LudoSanders het volgende:
Verkoudheid heeft dan ook niets met tempratuur te maken.
Tvp. Ik ben vorig jaar met de trein naar Belgrado geweest. Via Boedapest.. Wel een hele ervaring hoor. Maar wat duurt die treinreis lang zeg! Ik heb trouwens nog steeds het plan om van de zomer naar het Exit Festival in Novisad (Servië) te gaan, alleen dan ga ik vliegen.. Met de trein is wel érg lang.. Hoop wel voor je dat je een slaapcoupé hebt geboekt...quote:Op maandag 26 maart 2007 13:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit in een trein in Hongarije gezeten
quote:Op maandag 26 maart 2007 13:49 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Holla, jullie doen lekker gezellig mee![]()
Nou, in de zomer is het anders ook niet uit te houden met buitensporig hoge temperaturen ondergronds tussen al die Spanjaarden die allemaal nat van zweet zijnquote:Op maandag 26 maart 2007 13:53 schreef Damzkieee het volgende:
Barcelona Sants ofzo , hoe heet dat station? Kwamen we aan vanaf Port Bou (Franse grens). Hele weg door weilanden en dorre vlaktes met 40 graden, kom je op een treinstation onder de grond aan waar het inderdaad teringkoud was
Ik ga na mijn stage een paar dagen naar Barcelona.. Heb er echt zin in!quote:Op maandag 26 maart 2007 13:53 schreef Damzkieee het volgende:
Barcelona Sants ofzo , hoe heet dat station? Kwamen we aan vanaf Port Bou (Franse grens). Hele weg door weilanden en dorre vlaktes met 40 graden, kom je op een treinstation onder de grond aan waar het inderdaad teringkoud was
Ik van Síofok (aan het Balatonmeer) naar Budapest, op een dagje ff heen enweerquote:Op maandag 26 maart 2007 13:53 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Tvp. Ik ben vorig jaar met de trein naar Belgrado geweest. Via Boedapest.. Wel een hele ervaring hoor. Maar wat duurt die treinreis lang zeg! Ik heb trouwens nog steeds het plan om van de zomer naar het Exit Festival in Novisad (Servië) te gaan, alleen dan ga ik vliegen.. Met de trein is wel érg lang.. Hoop wel voor je dat je een slaapcoupé hebt geboekt...
Een verkoudheid, ook wel rhinitis of acute coryza genoemd, wordt veroorzaakt door een virus. Koude, afkoeling of tocht veroorzaken dus geen verkoudheid, er is altijd een virus nodig. Het feit dat 'verkoudheden' vooral in de winter voorkomen, heeft waarschijnlijk zelfs niet met de temperatuur te maken, maar wel met het feit dat mensen meer binnen zitten en daardoor een groter risico lopen om besmet te raken.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:51 schreef PieterBas het volgende:
[..]
wel met de airco..of zoals de reisleiding al zei.. een typisch gevalletje van de Blanes-pest
![]()
Nou idd, kan me herinneren dat afgelopen zomer de gevoelstemperatuur daar 40 graden was daar op Sants. Ik was nog brak van de avond ervoor, had net een bucket op bij de Kentucky, en moest nog hollen ook om de trein te halen...quote:Op maandag 26 maart 2007 13:55 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Nou, in de zomer is het anders ook niet uit te houden met buitensporig hoge temperaturen ondergronds tussen al die Spanjaarden die allemaal nat van zweet zijn![]()
Ah, dat is slim.. Wij gingen toen in één keer naar Belgrado via Wenen en Boedapest. Dat was een reis van bijna 24 uur geloof ik... Als je die kant opgaat, moet je ook zeker een bezoek aan Servië brengen vind ik. Novi Sad is een leuke studentenstad waar je prima op een terrasje kan zitten en Belgrado is indrukwekkend, omdat er nog steeds een hoop gebouwen in puin liggen vanwege de oorlog. Als je meer over het land wilt weten, moet je een pm ofzo sturen.. Kan je er een hoop over vertellen en heb nog veel foto's...quote:Op maandag 26 maart 2007 13:57 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik van Síofok (aan het Balatonmeer) naar Budapest, op een dagje ff heen enweer
Exit Festival ken ik niet, vertel?
We gaan trouwens niet in één keer naar BUdapest, hoor. Op de eerst dag gaan we 's ochtends vroeg naar Parijs, en dan zoeken we laat in de avond een nachttrein die ons ff heel Duitsland door brengtVanaf daar gaan we naar Hongarije, Bulgarije, Kroatië, Bosnië, en misschien nog meer
Nu je het zegt ja. Ik zal wel in een koele hal gestaan hebben toen?quote:Op maandag 26 maart 2007 13:55 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Nou, in de zomer is het anders ook niet uit te houden met buitensporig hoge temperaturen ondergronds tussen al die Spanjaarden die allemaal nat van zweet zijn![]()
Ga je dat volgend jaar doen? Lijkt mij ook wel wat, weet toch niet wat ik later wil wordenquote:Op maandag 26 maart 2007 14:08 schreef Sok41 het volgende:
<- 1 Heel Jaar Australië ! !
Nog 1.5 jaarquote:Op maandag 26 maart 2007 14:08 schreef Sok41 het volgende:
<- 1 Heel Jaar Australië ! !
Als ik je naam zo zie zou ik acteur worden in een hele slechte Nederlandse soap als ik jou was.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:10 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ga je dat volgend jaar doen? Lijkt mij ook wel wat, weet toch niet wat ik later wil worden.
Mijn weerstand was toen ik op vakantie was ook niet al te best.. veel alcohol, weinig slaap, slecht gegeten (ik was 2,5 - 3 kilo afgevallen) en een zeer goede airco. Dan ben je vatbaar voor een virus.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:58 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Een verkoudheid, ook wel rhinitis of acute coryza genoemd, wordt veroorzaakt door een virus. Koude, afkoeling of tocht veroorzaken dus geen verkoudheid, er is altijd een virus nodig. Het feit dat 'verkoudheden' vooral in de winter voorkomen, heeft waarschijnlijk zelfs niet met de temperatuur te maken, maar wel met het feit dat mensen meer binnen zitten en daardoor een groter risico lopen om besmet te raken.
Ik vertrek Juli volgend jaar prolly..quote:Op maandag 26 maart 2007 14:10 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ga je dat volgend jaar doen? Lijkt mij ook wel wat, weet toch niet wat ik later wil worden.
Ik ben ik twee jaar geleden in Blanes geweest (wist je dat niet?) Stappen is wel goed te noemen. Niet zo kolossaal als Salou. Maar al die discotheken zien er toch hetzelfde uit...en je kan je overal welk vermaken mits je er zelf wat van maaktquote:Op maandag 26 maart 2007 14:16 schreef Roycoooooo het volgende:
Ben je op Blanes op vakantie geweest, was dat nog wat qua stappen?
We weten nog niet waar we heen willen..
neej, wist ik nietquote:Op maandag 26 maart 2007 14:20 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Ik ben ik twee jaar geleden in Blanes geweest (wist je dat niet?) Stappen is wel goed te noemen. Niet zo kolossaal als Salou. Maar al die discotheken zien er toch hetzelfde uit...en je kan je overal welk vermaken mits je er zelf wat van maakt![]()
Yep, Blanes is niet zo druk als Lloret en je zit van op ongeveer 10 minuten van Lloret met de bus. Vaak in de Gotcha (Nederlands cafe waar veel lui van BeachMasters en X-Travel zitten) en de Arena geweest. Je kan er goed stappen en het is niet zo massaal als Lloret, en de Guardia Civil is in Lloret echt streng and not being messed with. Eerst slaan en dan vragen..(a.k.a The American Way)quote:Op maandag 26 maart 2007 14:16 schreef Roycoooooo het volgende:
Ben je op Blanes op vakantie geweest, was dat nog wat qua stappen?
We weten nog niet waar we heen willen..
Dit jaar niet op vakantie..quote:Op maandag 26 maart 2007 14:35 schreef ReMcOrE het volgende:
hier ook nog geen plannen voor de vakantie... Malgrat de Mar is vorig jaar trouwens wel goed bevallen![]()
Malgrat ben ik 3 jaar geleden geweest. Heb me daar goed vermaakt,alhoewel het de 1e keer buitenland was dus dan is alles mooiquote:Op maandag 26 maart 2007 14:35 schreef ReMcOrE het volgende:
hier ook nog geen plannen voor de vakantie... Malgrat de Mar is vorig jaar trouwens wel goed bevallen![]()
voor mij 3e keer buitenland, 1e keer was naar Alanya, Turkije met een kameraad... en in 2005 naar Icmeler, Turkije met m'n ouders en broertje (ouders waren 25 jaar getrouwd) in een 5 sterren hotel, all-inclusivequote:Op maandag 26 maart 2007 14:43 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Malgrat ben ik 3 jaar geleden geweest. Heb me daar goed vermaakt,alhoewel het de 1e keer buitenland was dus dan is alles mooi![]()
Ik zit sterk te overwegen komend jaar door Thailand, Cambodja en omstreken te trekken. Maarja het geld hè, ben niet van plan te gaan werken namelijkquote:
Malgrat ben ik toen ook geweest, of beter gezegd; in Santa Susanna, wat er gewoon aan vast is gebouwdquote:Op maandag 26 maart 2007 14:43 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Malgrat ben ik 3 jaar geleden geweest. Heb me daar goed vermaakt,alhoewel het de 1e keer buitenland was dus dan is alles mooi![]()
Ik een maandje eerder: 29-07 / 09-08, 12 dagen Rhodosquote:Op maandag 26 maart 2007 14:51 schreef Damzkieee het volgende:
8 dagen La Palma hier24-30 Augustus pas.
Ik heb darkraver ook nog gezien in Blanes..quote:Op maandag 26 maart 2007 14:54 schreef ReMcOrE het volgende:
@ Cuckoo: ik zat in Malgrat de Mar, pal aan Santa Susanna (1 van de laatste hotels) en ging vaak naar Kapital (Darkraver gezien en voor de rest ook vaak mijn soort muziek
...) en naar de cocktailbar, voor cocktails van 1L
1 literquote:Op maandag 26 maart 2007 14:54 schreef ReMcOrE het volgende:
@ Tha Boob: hier alles goed, het zonnetje schijnten de Tukkers hebben een eigen SC
@ Cuckoo: ik zat in Malgrat de Mar, pal aan Santa Susanna (1 van de laatste hotels) en ging vaak naar Kapital (Darkraver gezien en voor de rest ook vaak mijn soort muziek
...) en naar de cocktailbar, voor cocktails van 1L
man, die proppers. Schei uit, ga je je gewoon aan irriteren. VRESELIJKquote:Op maandag 26 maart 2007 14:58 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik heb darkraver ook nog gezien in Blanes..
Ook wel een grappige anekdote
Er liep daar een propper rond en die gast had elke dag een ander schatje.
* PieterBas werd een beetje gek van die proppers
Don Juan was ik ook 1x geweest, toen Darkraver er niet geheel toevallig ook was. Damn! Heb toen echt 5 liter lichaamsvocht verloren, wat een goede set draaide die kerel!quote:Op maandag 26 maart 2007 14:58 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
1 liter! Was idd erg nais, wij gingen vaak naar TMF Caroussel (waar we vlak bij zaten), daar beetje indrinken. Daarna richting Tropicana/QK oid en dan een afsluiter @ Don Juan
..
die namen klinken wel allemaal bekendquote:Op maandag 26 maart 2007 14:58 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
1 liter! Was idd erg nais, wij gingen vaak naar TMF Caroussel (waar we vlak bij zaten), daar beetje indrinken. Daarna richting Tropicana/QK oid en dan een afsluiter @ Don Juan
..
ik heb veel combinaties gedronken in die bar (Waikiki, heb er nog wel een pet van, bij elkaar gespaard met alle cocktailpuntenquote:Op maandag 26 maart 2007 15:04 schreef Roycoooooo het volgende:
Wij dronken altijd Tequila Sunrise! En gewoon bier offcourse
![]()
Op een gegeven moment zijn we van het strand gegaan en maar bij het zwembad gaan liggen. Daar werd je lekker met rust gelaten.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:00 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
man, die proppers. Schei uit, ga je je gewoon aan irriteren. VRESELIJK![]()
Veel Sangria.. van 17.00 tot 23.00.. 1 euro per glas. (Tja we blijven Nederlandersquote:Op maandag 26 maart 2007 15:04 schreef Roycoooooo het volgende:
Wij dronken altijd Tequila Sunrise! En gewoon bier offcourse
![]()
Sangria hebben Cuckoo en ik nog slechte herinneringen aanquote:Op maandag 26 maart 2007 15:07 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Veel Sangria.. van 17.00 tot 23.00.. 1 euro per glas. (Tja we blijven Nederlanders) en veel bier ja
Dat is idd een goede strategie. Echt zooo irritant; lig je lekker op je handdoek op te drogen met het mp3 spelertje aan, half te pitten ivm de voorgaande nacht, wordt je gewekt door zo'n bloedfanatieke propper die een zogenaamd geweldig aanbod voor je heeft. En dat meerdere keren per uur!quote:Op maandag 26 maart 2007 15:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zijn we van het strand gegaan en maar bij het zwembad gaan liggen. Daar werd je lekker met rust gelaten.
of dezelfde propper die je 2 keer aanspreekt. Als 30 minuten eerder te kennen heb gegeven dat je naar Lloret gaat.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Dat is idd een goede strategie. Echt zooo irritant; lig je lekker op je handdoek op te drogen met het mp3 spelertje aan, half te pitten ivm de voorgaande nacht, wordt je gewekt door zo'n bloedfanatieke propper die een zogenaamd geweldig aanbod voor je heeft. En dat meerdere keren per uur!
Proppers![]()
Welk topic welquote:
dat is waar, maar net mochten we niet meer over Twente/Tukkers etc. pratenquote:Op maandag 26 maart 2007 15:17 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Welk topic wel!
Maar goed, hier kan iedereen over mee praten. Ze zijn vast wel eens op vakantie geweest![]()
Nee idd, maar je kan toch onmogelijk alleen over stage/afstuderen praten. Ik heb daar iig weinig over te melden (heb zelfs geheimhoudingsplicht), of het moet jullie interesseren welk pand we hebben, hoe mijn collega's eruit zien, of hoe de koffieautomaat werkt. Waarschijnlijk is het antwoord nee...quote:
Neequote:Op maandag 26 maart 2007 15:21 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Nee idd, maar je kan toch onmogelijk alleen over stage/afstuderen praten. Ik heb daar iig weinig over te melden (heb zelfs geheimhoudingsplicht), of het moet jullie interesseren welk pand we hebben, hoe mijn collega's eruit zien, of hoe de koffieautomaat werkt. Waarschijnlijk is het antwoord nee...![]()
Dies zeker te duur in vergelijking met die anderequote:Op maandag 26 maart 2007 15:22 schreef Freshthinking het volgende:
Ah, er zijn allemaal nieuwe bladen uitgekomen. Meteen Sportweek, Computer Idee en Nieuwe Revue in m'n tas gestoptOp de één of andere manier zit de Playboy nooit in dat pakket
Maak maar effe foto's!quote:Op maandag 26 maart 2007 15:21 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Nee idd, maar je kan toch onmogelijk alleen over stage/afstuderen praten. Ik heb daar iig weinig over te melden (heb zelfs geheimhoudingsplicht), of het moet jullie interesseren welk pand we hebben, hoe mijn collega's eruit zien, of hoe de koffieautomaat werkt. Waarschijnlijk is het antwoord nee...![]()
maar het gaat de laatste pagina's niet meer over stagequote:Op maandag 26 maart 2007 15:21 schreef Cuckoo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |