abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47667187

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47667282
En ik sloot de vorige af met:
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:29 schreef Dichterbijer het volgende:

1500? 3700? Euhhh...
1500 is de IC Amsterdam - Deventer die met bonte stoeten gehuurde duitse zooi gereden wordt met een vleugje ICK

3700 is de IC Nijmegen - Zwolle. Nou ja, het heet een IC, maar er rijdt wat er op dat moment maar een draaiende motor heeft. Het is de "schroot"-helft van de voormalige "Schrootlijn" (de andere helft, Arnhem - Roosendaal, wordt tegenwoordig met keurig ICRm gereden )
pi_47667328
Weet iemand meer van het uitvallen van treinen in Leeuwarden van Arriva die nieuwe treinen? Ze zeggen dat ze soms gewoon uitvallen etc. en dat de passagiers moeten overstappen naar een zogenaamde gele trein. Klopt dit en heeft men hier op het forum ervaring mee?
  maandag 26 maart 2007 @ 12:10:03 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47667447
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:05 schreef brandsrus het volgende:
Weet iemand meer van het uitvallen van treinen in Leeuwarden van Arriva die nieuwe treinen? Ze zeggen dat ze soms gewoon uitvallen etc. en dat de passagiers moeten overstappen naar een zogenaamde gele trein. Klopt dit en heeft men hier op het forum ervaring mee?
Om een collega te quoten: "Het is techniek, dus het kan kapot.".

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 maart 2007 @ 12:10:23 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47667461
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
(de andere helft, Arnhem - Roosendaal, wordt tegenwoordig met keurig ICRm gereden )
Afgelopen zaterdag reed er 1 trein met ICR rijtuigen en een loc voor en achter, ipv dat stuurstandrijtuig waarvan ik de officiële naam niet weet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_47667564
quote:
[..]

1500 is de IC Amsterdam - Deventer die met bonte stoeten gehuurde duitse zooi gereden wordt met een vleugje ICK
Ah verhip Das de Intercity Amersfoort-Amsterdam
* Dichterbijer hoopt dat het idd de 1500 reeks dan word
pi_47668170
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Afgelopen zaterdag reed er 1 trein met ICR rijtuigen en een loc voor en achter, ipv dat stuurstandrijtuig waarvan ik de officiële naam niet weet
Dat gebeurt heul vaak, dan wordt er een loc op sleeptouw meegenomen die ze ergens anders nodig hebben. De jargonjeukers willen dat graag "in opzending" noemen

Overigens zit er dan meestal nog steeds wel een BDs tussen hoor
  maandag 26 maart 2007 @ 12:34:38 #8
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47668301
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gebeurt heul vaak, dan wordt er een loc op sleeptouw meegenomen die ze ergens anders nodig hebben. De jargonjeukers willen dat graag "in opzending" noemen

Overigens zit er dan meestal nog steeds wel een BDs tussen hoor
Als een BD een stuurstandrijtuig is.., nou, die was er dus niet. Gewoon ouderwets, als in de tijd voor de BD's: een loc voor en achter. And that's it!!

En dat vond ik wel opmerkelijk genoeg om er een mooie tvp van te maken voor deel55
  maandag 26 maart 2007 @ 12:41:58 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47668554
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:34 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als een BD een stuurstandrijtuig is.., nou, die was er dus niet. Gewoon ouderwets, als in de tijd voor de BD's: een loc voor en achter. And that's it!!

En dat vond ik wel opmerkelijk genoeg om er een mooie tvp van te maken voor deel55
Tja, als die BDs stuk is, wordt ie door een loc vervangen, dan hoeven ze niet om te lopen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 maart 2007 @ 13:07:04 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47669438
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tja, als die BDs stuk is, wordt ie door een loc vervangen, dan hoeven ze niet om te lopen.
De trek-trek treinen zijn terug
pi_47669706
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De trek-trek treinen zijn terug
Dan kom jij dus wel weer aan je trekken
  maandag 26 maart 2007 @ 13:18:53 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47669813
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

gaatie weer hoor
  maandag 26 maart 2007 @ 13:46:37 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47670713
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Dit is symptomatisch aan het worden!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 maart 2007 @ 14:01:17 #14
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_47671204
26 en 27 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Almelo<->Marienberg Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er geen treinen maar bussen tussen * Almelo en Hengelo * Almelo en Marienberg Er rijden minder treinen tussen Hengelo en Enschede. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt in ieder geval tot dinsdag 13.00 uur.

Hoe kan dat nou zo uitlopen? een planning van niets dus
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_47671863
quote:
[..]

3700 is de IC Nijmegen - Zwolle. Nou ja, het heet een IC, maar er rijdt wat er op dat moment maar een draaiende motor heeft. Het is de "schroot"-helft van de voormalige "Schrootlijn" (de andere helft, Arnhem - Roosendaal, wordt tegenwoordig met keurig ICRm gereden )
daarom vind ik dat MAT 64 op de schrootlijn moet blijven

mat 54 is daar ook afgereden geloof ik?
pi_47671905
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:01 schreef Dr.Aart het volgende:
26 en 27 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Almelo<->Marienberg Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er geen treinen maar bussen tussen * Almelo en Hengelo * Almelo en Marienberg Er rijden minder treinen tussen Hengelo en Enschede. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt in ieder geval tot dinsdag 13.00 uur.

reden daar treinen dan?
pi_47672458
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit is symptomatisch aan het worden!
Ik zal mijn mond houden voortaan
  maandag 26 maart 2007 @ 14:43:15 #18
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47672557
Vrijdag weer 4 wadlopers vanuit Groningen richting Zwolle zien vertrekken vanaf dat rangeerterreintje. Richitng Maaslijn neem ik aan?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  maandag 26 maart 2007 @ 14:44:35 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47672595
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:01 schreef Dr.Aart het volgende:
Of uitvoering van niets. Of gewoon echt domme pech, dat kan ook gebeuren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47672777
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:43 schreef Luco het volgende:
Vrijdag weer 4 wadlopers vanuit Groningen richting Zwolle zien vertrekken vanaf dat rangeerterreintje. Richitng Maaslijn neem ik aan?
Denk het,

staat genoeg GTW op groningen te niksen buiten de spits

en reed er nou GTW op de stoptrein lw - gn tussen 10 en 11? iig dat hoorde ik van 1?

en volgens die zelfde persoon stond er op lw riching sneek (stavoren) een perron lengte vol met wadlopers,

en nog een plaatje wat ik toe gemaild kreeg!

ze hebben vast bij Arriva nog wat wasmuntjes gevonden

pi_47673151
quote:
Staan geparkeerd in Ah. Waren 2 DH2'tjes, nu hebben ze ondertussen toch wel is genoeg stellen daar in Nmg
pi_47673206
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staan geparkeerd in Ah. Waren 2 DH2'tjes, nu hebben ze ondertussen toch wel is genoeg stellen daar in Nmg
volgens mij kan je bij Veoslopia niet genoeg stellen afleveren
pi_47673566
Ze kunnne daar denk ik niet plannen...
Volgens mij zijn ze beter in bussen plannen dan treinen...
pi_47673993
rofl, mja hoeveel fototjes zouden we vandaag hebben ? tis wel mooi weer om fotos te beuken
  maandag 26 maart 2007 @ 15:23:04 #25
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_47674115
Volgens mij was t een zaakje beveliging.

Vanochtend over Amsterdam Zuid - Enschede 1 uur extra gedaan. Was de internationale naar Berlijn meteen maar in z'n geheel opgedoekt. Ben via Duivendrecht, Bijlmer, Utrecht, Arnhem, Zutphen naar Hengelo gegaan. Was een leuk ritje

En ik wil die ICMm in de Noordoost.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:26:11 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47674223
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:44 schreef Duvel het volgende:
Of gewoon echt domme pech, dat kan ook gebeuren.
Zo heul af en toe kan dat ja

en OU-T:

R-E-S-I-Z-E-N

Welpotjandosie nog
  maandag 26 maart 2007 @ 15:27:43 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47674284
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daarom vind ik dat MAT 64 op de schrootlijn moet blijven

mat 54 is daar ook afgereden geloof ik?

en niet te vergeten de belgische M2 rijtuigen, waarvan er geeneen meer bestaat
  maandag 26 maart 2007 @ 15:46:16 #28
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47675028
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en niet te vergeten de belgische M2 rijtuigen, waarvan er geeneen meer bestaat
Die heb ik vroeger, toen ik nog lief en onschuldig was, hier langs zien rijden, met een 1200 ervoor
  maandag 26 maart 2007 @ 15:47:51 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47675095
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:46 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Die heb ik vroeger, toen ik nog lief en onschuldig was, hier langs zien rijden, met een 1200 ervoor
ik heb er nog in gezeten zelfs soms ook met 1100 of 1300 ervoor Of mat54, ook vet
  maandag 26 maart 2007 @ 15:49:21 #30
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47675152
ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit ingezeten heb...
  maandag 26 maart 2007 @ 15:52:34 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47675265
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit ingezeten heb...
Ik heb vast wel naar je gezwaaid dan, ooit, ergens
  maandag 26 maart 2007 @ 16:00:42 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47675596
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik heb er nog in gezeten zelfs soms ook met 1100 of 1300 ervoor Of mat54, ook vet
Ik heb nog een keer zo'n sleepje M2'tjes gedaan met een 1200 ervoor. Dat is echt zonde, zo'n mooie lok en dan die meuk er achter...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47676458
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo heul af en toe kan dat ja

en OU-T:

R-E-S-I-Z-E-N

Welpotjandosie nog
zeik niet in KB wordt er dan niet minder op hoor
pi_47676475
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mat54 heb ik geloof ik wel 1x mogen reizen
pi_47676830
tvp
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:36:23 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47677097
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zeik niet in KB wordt er dan niet minder op hoor
Wel, als je het goed doet. En minder layoutvernaggelneukend ook. Zie FB of zo voor meer info
pi_47677313
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel, als je het goed doet. En minder layoutvernaggelneukend ook. Zie FB of zo voor meer info
hadi k ff geen zin in :p volgende keer beter ok?

(en wees blij dat t maar 2MP is .. ipv 4 of 8 )
  maandag 26 maart 2007 @ 18:20:09 #38
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47680566
Heeft er iemand toevallig foto's van een willekeurig overslag/distributie punt van de toenmalige PTT-post.
Ik bedoel de waar de post overgeladen werd in oa de motorpost..

Ik heb al lang plannen om zoiets in model te maken (1:87), maar foto's van zoiets kan ik maar niet vinden
  maandag 26 maart 2007 @ 18:22:34 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47680663
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heeft er iemand toevallig foto's van een willekeurig overslag/distributie punt van de toenmalige PTT-post.
Ik bedoel de waar de post overgeladen werd in oa de motorpost..

Ik heb al lang plannen om zoiets in model te maken (1:87), maar foto's van zoiets kan ik maar niet vinden
Ga een keer in Den Bosch kijken, zo vlakbij waar je woont?
  maandag 26 maart 2007 @ 18:31:18 #40
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47680964
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga een keer in Den Bosch kijken, zo vlakbij waar je woont?
Ja, ik kan wel gaan kijken, alleen wordt daar niet meer echt gewerkt. Ik had graag foto's uit de goede oude tijd toen de post nog per spoor vervoerd werd...

Trouwens, in Den Bosch staat het hele laadperron vol rolcontainers.., meer valt er niet te zien
  maandag 26 maart 2007 @ 18:38:20 #41
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47681199
quote:
Voor zover ik weet gingen er na de 3228 en 3230 geen wadlopers meer naar Veolivla?
pi_47681247
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:38 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gingen er na de 3228 en 3230 geen wadlopers meer naar Veolivla?
hebben ze dan genoeg?
pi_47681575
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, ik kan wel gaan kijken, alleen wordt daar niet meer echt gewerkt. Ik had graag foto's uit de goede oude tijd toen de post nog per spoor vervoerd werd...

Trouwens, in Den Bosch staat het hele laadperron vol rolcontainers.., meer valt er niet te zien
Geloof in Rotterdam ergens is nog een laadperrron en in Zwolle zou er ook nog een moeten zijn!
  maandag 26 maart 2007 @ 18:50:17 #44
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47681619
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hebben ze dan genoeg?
Dat zouden voorlopig de laatsten zijn die erheen gingen

http://www.stationzwolle.web-log.nl/

Foto's van de 4011
  maandag 26 maart 2007 @ 18:52:02 #45
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47681681
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Geloof in Rotterdam ergens is nog een laadperrron en in Zwolle zou er ook nog een moeten zijn!
Ja, de laadperrons zijn er nog wel.., maar zijn er ook foto's uit de tijd dat ze nog in gebruik waren?? Die zou ik erg graag zien!
pi_47681781
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:50 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat zouden voorlopig de laatsten zijn die erheen gingen

http://www.stationzwolle.web-log.nl/

Foto's van de 4011
hmm vind t een beetje VIRM / ICRm looks hebben nu
  maandag 26 maart 2007 @ 19:14:44 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47682458
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

gewerkt wordt er allang niet meer.

En idd, ik heb nooit geweten dat er ter wereld ZO veel rolcontainers bestonden
  maandag 26 maart 2007 @ 19:22:25 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47682801
pi_47685064
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

En toch vind ik het vet!! Want ICRm vind ik al lekker zitten... eindelijk voor mijn laptop een goede houder
pi_47685177
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:13 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

En toch vind ik het vet!! Want ICRm vind ik al lekker zitten... eindelijk voor mijn laptop een goede houder
had ik in ICM ook geen probleem mee hoor...

eerder dat mn accu altijd eerder uitgeput is dat ik uitgereist
  maandag 26 maart 2007 @ 20:20:42 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47685387
tof hee, EEN toilet in dat hele stel

extra klapstoeltjes erbij

Welnee, schijten doe je thuis maar

Groningen - Utrecht hou je maar even op hoor, in Utrecht kan je voor ruim een gulden weer op een pot zitten, als de automaat het doet
  maandag 26 maart 2007 @ 20:25:42 #52
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47685628
Ja, dat vind ik inderdaad ook zwaar belachelijk... Maar 1 wc in een trein...
pi_47685703
als die dan maar schoon blijft!

niet dat je de deur open trekt dat je er een walm uit komt :x
  maandag 26 maart 2007 @ 20:35:47 #54
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47686104
quote:

Dit zijn een paar foto's alvast. Maar er moeten toch wel meer foto's zijn van het laden en lossen van posttreinen??
  maandag 26 maart 2007 @ 20:38:49 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47686265
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als die dan maar schoon blijft!

niet dat je de deur open trekt dat je er een walm uit komt :x
Nou ja dat is nog het minste...

ken je die stickers "DEFECT"?

nee okee dan
  maandag 26 maart 2007 @ 20:46:06 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47686612
ICMm

Inter
City
Materieel voor de
Middeleeuwen.

zowel het dichtlassen van die doorloopkoppen als het verwijderen van die toiletten getuigt van een IQ van VER onder WELK vriespunt dan ook

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd

Oh ja de punctualiteitscijfers worden zo 0,02 % beter
oh ja er ontstaan 2 zitplaatsen extra

NOU wat een pret. Beetje logisch realistisch nadenken is kennelijk minstens 3 bruggen te ver

Ik zeg het niet vaak, maar voor deze keer, echt.
KANKER NS

zelf verdiend. Ga zo door jongens, echt.

pi_47687079
tvp
*
  maandag 26 maart 2007 @ 21:06:34 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47687570
dat met die tvp's moet ook eens voor goed en voor altijd afgelopen zijn trouwens.
pi_47687637
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zei ik al, maar ja niemand geloofde me . Het is gewoon 1 stoel voor de NS en 2 kleuren, scheelt een hoop voorraad . Maar ik vind hem best mooi eigenlijk!
pi_47687929
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja dat is nog het minste...

ken je die stickers "DEFECT"?

nee okee dan
ja die ken ik..

maar die deur krijg ik wel open :] en vaak kan je dan gewoon je leuter nog prima uitleggen hoor!
  maandag 26 maart 2007 @ 21:27:57 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47688657
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja die ken ik..

maar die deur krijg ik wel open :] en vaak kan je dan gewoon je leuter nog prima uitleggen hoor!
ik zal die schoonmaakkasten op de valleilijn ook eens een slinger verkopen
pi_47688739
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

grote kans dat de pot er gewoon in zit ja!

net als in die DM90 op zutphen apeldoorn
  maandag 26 maart 2007 @ 21:53:21 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47689991
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

grote kans dat de pot er gewoon in zit ja!

net als in die DM90 op zutphen apeldoorn
is de WC daar ook officieel afgesloten ja?
pi_47689996
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Krijg je een boete vanwege het openen van een afgesloten hok zonder toestemming .

Neem je zo'n tv-detective mee, zie je geen schoonmaak spullen, maar een toilet!! Ik word bedrogen, bedriegers! Connexxion .
En dan krijg je weer van die Kassa programma's, hoe komt dat jullie de lijn aanbesteed kregen Ja wij boden 10 euro onder de RegioNS die wel een Toilet hadden. Daardoor wonnen wij de aanbesteding!
  maandag 26 maart 2007 @ 21:59:47 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47690301
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef Brembo het volgende:
Krijg je een boete vanwege het openen van een afgesloten hok zonder toestemming .
boete?
nee hoor hij stond gewoon open
pi_47690906
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is de WC daar ook officieel afgesloten ja?
Yep last time i checked :x
pi_47690979
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Neem je zo'n tv-detective mee, zie je geen schoonmaak spullen, maar een toilet!! Ik word bedrogen, bedriegers! Connexxion .
En dan krijg je weer van die Kassa programma's, hoe komt dat jullie de lijn aanbesteed kregen Ja wij boden 10 euro onder de RegioNS die wel een Toilet hadden. Daardoor wonnen wij de aanbesteding!
zal wel komen omdat ze te beroerd zijn om te betalen voor een schoonmaak :d
  maandag 26 maart 2007 @ 22:16:12 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47691119
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zal wel komen omdat ze te beroerd zijn om te betalen voor een schoonmaak :d
Ze mogen de lijmresten achter "SCHOONMAAKKAST" zelf weglikken van mij
pi_47691411
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze mogen de lijmresten achter "SCHOONMAAKKAST" zelf weglikken van mij
rofl! hax die deur dan een keer!
  maandag 26 maart 2007 @ 22:36:33 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47692184
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rofl! hax die deur dan een keer!
coolity
pi_47692296
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
ICMm

Inter
City
Materieel voor de
Middeleeuwen.

zowel het dichtlassen van die doorloopkoppen als het verwijderen van die toiletten getuigt van een IQ van VER onder WELK vriespunt dan ook

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd

Oh ja de punctualiteitscijfers worden zo 0,02 % beter
oh ja er ontstaan 2 zitplaatsen extra

NOU wat een pret. Beetje logisch realistisch nadenken is kennelijk minstens 3 bruggen te ver

KANKER NS

Sjongejonge jij hebt echt altijd wat te zeiken hé
  maandag 26 maart 2007 @ 22:45:20 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47692651
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:38 schreef Remzz het volgende:

[..]

Wacht maar tot jij eens moet zeiken, en je vriendelijk verzocht wordt het nog even 50 km op te houden. Met dank aan die twee lege klapstoeltjes tegenover je dan he
pi_47694271
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:38 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ach ik zeik al 3 maanden over de 3700, maar ja iedereen vind het terecht . Maar om half 9 mag ik toch wel vanuit gaan dat er een zit plekje vrij is .
pi_47695517
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:01 schreef vw_caddy het volgende:
Wadloper

tvp
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_47695622
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
<< teveel tekst, moet ik te veel scrollen >>

K*NKER NS

Vind je nou niet dat je nu niet een klein beetje doordraait? Het woord kanker in combinatie met zoiets? Er zit een WC in! Nou, dan wacht je toch even netjes tot dat die gene voor jou klaar is? Of heb je dan al in je broek geplast... sorry, maar hetwoord kanker gebruiken als het niet nodig is, daar word ik pas giftig van

[ Bericht 16% gewijzigd door Dichterbijer op 26-03-2007 23:53:26 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2007 @ 23:48:23 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47695853
quote:
Zeker weten dat de stellen niet naar Onnen gingen voor een bezoekje aan de kuilwielenbank.

Tevens een schaamteloze TVP
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2007 @ 23:51:33 #77
Maffe Fries
pi_47695996
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
Denk het,

staat genoeg GTW op groningen te niksen buiten de spits

en reed er nou GTW op de stoptrein lw - gn tussen 10 en 11? iig dat hoorde ik van 1?

en volgens die zelfde persoon stond er op lw riching sneek (stavoren) een perron lengte vol met wadlopers,
Op Lw-Gn is de .01 stoptrein overdag het domein van de GTW. En dat volle perron in Lw komt omdat er 2 DH2 stellen naar dat spoor gerangeerd worden voor de spitsdiensten. Eentje blijft vervolgens meer dan 40 minuten wachten, alvorens ingezet te worden. Het bespaart kosten bij het rangeren
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2007 @ 00:00:11 #78
Maffe Fries
pi_47696357
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:05 schreef brandsrus het volgende:
Ik heb er ervaring mee als passagier van de sneltrein naar Gn, die de gestrande passagiers meermalen heeft opgepikt. Een keer had een setje van 3x GTW 2/6 technische problemen, waardoor er besloten werd om de trein in Buitenpost te laten keren en als LM naar Lw te sturen. Alle passagiers moesten in de 30315, die hierdoor 10 minuten vertraging opliep, naast de 5 die er al waren. Daarna werd er gestopt te Grijpskerk en Zuidhorn. Ik kan je zeggen dat het gezellig druk was. Passagiers in de richting Lw hadden pech, omdat er geen vervangend stel ingezet was voor de volgende trein.

Een andere keer was een setje van 3x GTW 2/6 helemaal niet vertrokken uit Lw. Daardoor stopte de sneltrein op alle tussengelegen stations. De gewone stoptrein zat hier 5 tot 10 minuten achter. Dit was vanaf Buitenpost een zeer gezellige trein. Vanuit Groningen richting Leeuwarden is later wel een vervangend stel ingezet.

Een aantal problemen schijnen te zijn veroorzaakt door slecht werkende software. Arriva, het is al een gewoonte, had namelijk goedkope software besteld om te beknibbelen met als resultaat dus uitgevallen treinen. Een ander iets is dat om brandstof te besparen de motoren van de GTW iets geknepen zijn. Dit staat een gewone uitvoering van de dienstregeling echter niet in de weg. Arriva doet zoiets wel vaker, zoals ook met sommige bussen is gedaan.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:14:59 #79
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_47696978
Nederland is tijdelijk een klein stukje enkelspoor rijker: Almelo-Almelo de Riet.
iemand een idee of dat prolemen en vertragingen gaat opleveren?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2007 @ 00:20:04 #80
Maffe Fries
pi_47697161
Het beperkt het aantal treinen dat er per uur kan rijden behoorlijk. Met andere woorden, de vertragingsgevoeligheid neemt op dat stuk toe. Ik denk niet dat het voor erg veel problemen zal zorgen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:03:23 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47701193
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
dat met die tvp's moet ook eens voor goed en voor altijd afgelopen zijn trouwens.
Wat ben je verschrikkelijk chagrijnig, had je niet gewoon beter met een biertje in de zon kunnen gaan zitten, in plaats van de gaan kankeren achter een beeldscherm?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:15:14 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47702978
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:43 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Vind je nou niet dat je nu niet een klein beetje doordraait?
ja, klopt. Ik was dronken. Til er niet te zwaar aan. Sorry.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:16:33 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47703013
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat ben je verschrikkelijk chagrijnig, had je niet gewoon beter met een biertje in de zon kunnen gaan zitten, in plaats van de gaan kankeren achter een beeldscherm?
De zon was al onder
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:57:59 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47704272
Overigens zag ik vanmorgen dat het treinverkeer tussen ALmelo en Hengelo nog altijd met uitgelopen werkzaamheden te maken heeft. Even los van al mijn eerdere geklaag en geschreeuw en zo hoor, maar is daar wat mis gegaan of zo, dat het ineens ZO veel langer duurt? Of hebben ze iets moois Romeins in de grond gevonden of zo? Dit moet toch ergens iets mee te maken hebben?
pi_47704327
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op Lw-Gn is de .01 stoptrein overdag het domein van de GTW. En dat volle perron in Lw komt omdat er 2 DH2 stellen naar dat spoor gerangeerd worden voor de spitsdiensten. Eentje blijft vervolgens meer dan 40 minuten wachten, alvorens ingezet te worden. Het bespaart kosten bij het rangeren
dr stond iets 3x dh2 en 2x dh1 omvervolgens met 1x dh2 te rijden
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:05:13 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47704495
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zag ik vanmorgen dat het treinverkeer tussen ALmelo en Hengelo nog altijd met uitgelopen werkzaamheden te maken heeft. Even los van al mijn eerdere geklaag en geschreeuw en zo hoor, maar is daar wat mis gegaan of zo, dat het ineens ZO veel langer duurt? Of hebben ze iets moois Romeins in de grond gevonden of zo? Dit moet toch ergens iets mee te maken hebben?
Van de ProRail site:
quote:
Het aansluiten van het hulpspoor voor Almelo Verdiept loopt vertraging op door een storing in de beveiliging van het spoor op het baanvak Almelo-Hengelo. Hierdoor rijden er maandag de hele dag geen treinen tussen Almelo en Hengelo.
Het aansluiten van het hulpspoor voor Almelo Verdiept betekent een ingrijpende aanpassing van de beveiliging (de aansturing van de seinen en de wissels) op het baanvak Almelo-Hengelo. Door een storing in dit beveiligingssysteem kan de aannemer de testwerkzaamheden van deze aanpassingen niet op tijd afronden.
Foutzoeken in beveiligingsinstallaties is klotewerk... En als de fout gevonden is en nog moet worden opgelost, duurt het nog langer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:05:59 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47704517
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De zon was al onder
Dan kijk je toch naar de prachtige sterrenhemel?

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47704742
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

speciaal voor fles

wel ff uitprinten en aan je raam plakken
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:16:09 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47704856
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:05 schreef Duvel het volgende:

Ja ja ja, sorry, okee? Gewoon sorry

Maar die toestand bij Almelo kan dus net zo goed de hele week gaan duren begrijp ik... Want inderdaad, als DAT het is, begin er maar aan....
pi_47705208
Vanochtend stond dat het om 1 uur was afgelopen, nu staat er weer 'onbekend tot hoelang dit duurt'.... Duurt dus nog wel ff...
pi_47705229
de communucatie was vast stuk
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:31:25 #92
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47705365
terugvind...
pi_47705599
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:31 schreef jorienvdherik het volgende:
terugvind...
Fles,? zug? selie? duv? kunnen we TVP zonder foto niet verbieden?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:38:29 #94
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_47705642
ik reis dus elke dag enschede-almelo, zeer shit dat je nu ook nog over moet stappen op de bus
opzich wel vreemd dat ze er een enkel spoor van hebben gemaakt, omdat op dat stukje de intercity's elkaar kruizen 2 x per uur, dat wordt vertraging dus
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:38:58 #95
139407 jorienvdherik
pi_47705667
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moeten hier zeker meer fotos komen

iemand al door de spoortunnel van antwerpen geweest ?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:39:34 #96
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_47705695
kleine televisiekijktip:

Vanavond op de ZDF deel een van een reisverslag van iemand die van Berlijn naar Saigon is gegaan per trein

http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/16/0,1872,5255568,00.html
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_47706037
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:38 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

moeten hier zeker meer fotos komen

iemand al door de spoortunnel van antwerpen geweest ?
vond ik ook.. daarom een fotoloze TVP verbieden?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55:05 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47706294
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ik mag er van duv niks meer over zeggen
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:56:29 #99
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47706359

treinen zijn mooier met zo'n horizontale blauwe streep, dan die 3 lelijke diagonale strepen!!! (Al pak ik nu wel een mooi voorbeeld natuurlijk)
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:13:12 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47706953
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:56 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

treinen zijn mooier met zo'n horizontale blauwe streep, dan die 3 lelijke diagonale strepen!!! (Al pak ik nu wel een mooi voorbeeld natuurlijk)
Mwoa in dit geval maakt het natuurlijk ook uit welke hoek je kiest als fotograaf Maar Mat54 is sowieso een mooie trein natuurlijk
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:14:19 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47706994
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:36:24 #102
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47707803
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:25 schreef Wadloper het volgende:
Ja, dat vind ik inderdaad ook zwaar belachelijk... Maar 1 wc in een trein...
Als ze die doorloopkop erin hadden gehouden was het niet zo vervelend geweest, kon je altijd nog naar de WC in het andere stel lopen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:10:13 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47709014
NS Hispeed? Nooit van gehoord, maar ik kreeg opeens dit mailtje
quote:
Geachte heer Fles,

Vandaag is een bijzondere dag. NS lanceert namelijk een nieuw bedrijf: NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS.

NS Hispeed staat voor een nieuwe manier van reizen. Maar het betekent veel meer dan alleen snelheid en tijdwinst. Het gaat ook over gemak: bij het boeken van tickets en het voor- en natransport. En niet te vergeten comfort, zowel in de trein als op de stations.

De bestaande treinen Thalys, ICE International, TGV en Eurostar zullen op termijn vallen onder het nieuwe merk NS Hispeed. Zij bieden hogesnelheidsvervoer naar internationale bestemmingen, zoals Antwerpen, Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt en London.

[etc]
Had iemand anders al eens van NS Hispeed gehoord? Dat het zo zou gaan heten zeg maar?
pi_47709341
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gaat er mee?
klinkt wel erg vet.. denk alleen dat t wel erg ZUIG wordt om vanuit hier naar haarlem te komen

laat staan Den haag of rotterdamned
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:18:47 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47709372
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
klinkt wel erg vet.. denk alleen dat t wel erg ZUIG wordt om vanuit hier naar haarlem te komen
Ja, Q-day he om Amsterdam heen sturen wordt sowieso lastig...
pi_47709786
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Q-day he om Amsterdam heen sturen wordt sowieso lastig...
juist.. dat vrees ik ook.. zal richting amsterdam wel goed vol zitten en vertragend zijn.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:28:55 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47709809
Vast de avond van tevoren een slaapplaats regelen in de buurt
pi_47710241
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vast de avond van tevoren een slaapplaats regelen in de buurt
ken dr niemand
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:09:14 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47724011
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik mag er van duv niks meer over zeggen
Normaal ben je ook niet zo volgzaam!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47724515
Tvp.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2007 @ 20:38:33 #111
Maffe Fries
pi_47725215
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gaat er mee?
Ikke niet. Ik denk dat ik op koninginne dag pas laat mn nest uit zal komen. Heb er dan namelijk net 3 dagen feesten op zitten. En dan moet je even bijkomen he
pi_47729249
Vanochtend ruim een uur later op mijn bestemming Enschede dan normaal.

Vanmiddag (14.00) toen wij in Enschede het station op kwam stond de 4444 op spoor 2, we zijn toen maar gewoon, de menigte (10 pers.) achter aan gelopen en hebben toen een plaats gezocht in de trein. Kwam rond 14.15 een trein binnen rijden (spoor 3) en reed na 5 min weer weg als stoptrein, we dachten toen dat onze trein de IC was van half. Toen kwam op spoor 4 een trein binnen rijden, waar ook weer mensen in stapten. We kregen een gevoel dat iets niet klopte, en zijn toen door de trein naar achteren gelopen, we merkte halver wege dat de deuren sloten, en dachten dus dat we zouden vertrekken. Weer terug naar voren gelopen en weer plaats genomen. Toen vertrok de trein van Spoor4. Dus toen zijn we ( alle inzittende van de trein 8 personen) weer naar achteren gelopen deuren waren nog steeds vergrendeld, toen maar uit het raam gaan hangen en vragen of iemand de deur open wou doen. Toen hadden we het gehad, ijsje gehaald bij de BK. En toen gaan wachten op de volgende trein, deze vertok om 14.45, Toen waren we dus al 45min op station Enschede.
Toen waren we eindelijk in Hengelo daar een bus/sauna op gezocht, plaats genomen en reden vrij snel weg. Toen in Almelo nog een 20 min staan wachten op de trein. En toen was ik om 16.12 eindelijk thuis. Na ruim 2 uur .

Zag trouwens dat de Wadlopers tussen Almelo - Mariënberg weer reden, ze stonden gekoppeld op spoor 3 in Almelo rond 15.50. En even verder op stond een Lint.
Weet iemand hoe die daar is gekomen? En waar zijn die wadlopers bij getankt?

Toen ik vanavond ik om 20.50 langs station Wierden fietste stond op Spoor 1 3X Dm'90 klaar richting aml (denk ik). Op spoor 3 kwam 2X Dm'90 binnen rijden richting Zwolle. Normaal kruisen deze treinen elkaar tussen Wierden / Almelo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2007 @ 22:20:55 #113
Maffe Fries
pi_47729854
zouden de stellen even naar zwolle zijn geweest om te tanken, omdat twente de afgelopen dagen deels afgesloten geweest van de rest van het spoornet? Er is dacht ik wel een lint in zwolle gemeld gister. Dan zal die lint wel via het dieselspoortje richting almelo zijn gegaan
pi_47741144
wil ik vandaag naar Rotterdam, is er een storing tussen Breda en Rotterdam. Vertraging 15-30 min. Ik waag het er maar op gewoon
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_47741198
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
zouden de stellen even naar zwolle zijn geweest om te tanken, omdat twente de afgelopen dagen deels afgesloten geweest van de rest van het spoornet? Er is dacht ik wel een lint in zwolle gemeld gister. Dan zal die lint wel via het dieselspoortje richting almelo zijn gegaan
zuipen die krengen dan zo veel?

en godsklere een DM90 trekt idd freaking sloom op

tot een 80 gaat t redelijk door, maar daar boven? zelfs een kwakloper veegt nog harder naar de 100!

(en die zou je dus ook harder kunnen laten rijden :p )
pi_47742011
Mogguh heren.

Ben weer terug van 2 dagen uber vet mooi zomer weer en een bulk foto's waar je niet goed van wordt. Vooral gisteren was super, langs de Montzenlijn gestaan maar erg mooie cargo's met dieseltractie op een diesellijn rijden. Vlakbij het drielandenpunt. Foto's volgen nog, maar het was de reis zeker waard!

Op de terugreis nog een niet bestaande overstap in Utrecht gehaald:

Vaals 19:31 v
Maastricht 20:10 a
Maastricht 20:21 v
Utrecht 22:22 a
Utrecht 22:20 v
Leeuwarden 0:17 a

Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 11:15:14 #117
Maffe Fries
pi_47742032
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zuipen die krengen dan zo veel?

en godsklere een DM90 trekt idd freaking sloom op

tot een 80 gaat t redelijk door, maar daar boven? zelfs een kwakloper veegt nog harder naar de 100!

(en die zou je dus ook harder kunnen laten rijden :p )
Het is de regel om de tank van de wadsloper bij te vullen tot het maximum als de dienst is afgelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit minder vaak dan vroeger.

Volgens mij is het ook zo dat de DM'90 tot ongeveer 100 behoorlijk doortrekt en daarna als de koppelomvormer is uitgeschakeld het een stuk langzamer gaat.

@Ou-Tannu: Heb je al vrij kunnen regelen voor morgen?

@Zug-Chef: Morgen wordt het minder goed weer, dus minder kans om ergens iets te platen
pi_47742104
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is de regel om de tank van de wadsloper bij te vullen tot het maximum als de dienst is afgelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit minder vaak dan vroeger.

Volgens mij is het ook zo dat de DM'90 tot ongeveer 100 behoorlijk doortrekt en daarna als de koppelomvormer is uitgeschakeld het een stuk langzamer gaat.

@Ou-Tannu: Heb je al vrij kunnen regelen voor morgen?

@Zug-Chef: Morgen wordt het minder goed weer, dus minder kans om ergens iets te platen
nee geen vrij

en met de GPS ging die tot 80 redelijk door en daarna kruipend verder naar de 140 welke die amper stabiel blijft rijden
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:20:27 #119
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47742199
@Zug-chef
Jij bent machinist he?? Toevallig ooit op een motorpost gereden??
pi_47742596
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Mogguh heren.

Ben weer terug van 2 dagen uber vet mooi zomer weer en een bulk foto's waar je niet goed van wordt. Vooral gisteren was super, langs de Montzenlijn gestaan maar erg mooie cargo's met dieseltractie op een diesellijn rijden. Vlakbij het drielandenpunt. Foto's volgen nog, maar het was de reis zeker waard!

Op de terugreis nog een niet bestaande overstap in Utrecht gehaald:

Vaals 19:31 v
Maastricht 20:10 a
Maastricht 20:21 v
Utrecht 22:22 a
Utrecht 22:20 v
Leeuwarden 0:17 a

Heb ik ook regelmatig in Zwolle.
Vanuit Leeuwarden aankomst .07/.37
Vertrek naar Almelo .06/.36
Maar vaak genoeg ook niet

Kan trouwens nog steeds niet naar de Riet weet echt niet wat ze er allemaal aan het doen zijn
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:34:59 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47742606
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee geen vrij
Dat wordt dikke pret op die beurs!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47742655
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat wordt dikke pret op die beurs!
Hoezo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 12:13:50 #123
Maffe Fries
pi_47743874
De eerste protos van xx is vanochtend in Nederland gearriveerd
pi_47745103
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste protos van xx is vanochtend in Nederland gearriveerd
Weet jij ook toevallig waar die is gearriveerd?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 12:53:00 #125
Maffe Fries
pi_47745335
Gemeld op Rolandrail werd er een 64/65xx met enkele koppelwagens en een protos aan de haak door Horst-Sevenum richting Eindhoven. Waar het stel nu is, weet ik niet.
pi_47746147
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
Gemeld op Rolandrail werd er een 64/65xx met enkele koppelwagens en een protos aan de haak door Horst-Sevenum richting Eindhoven. Waar het stel nu is, weet ik niet.
Wachten op de eerste foto's dan maar...
pi_47746303
Vanmorgen drie DH1 in de spits. Lekker vol met een heerlijke zweetlucht. Waar blijven die fucking gtw's.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:26:26 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47746670
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
@Zug-chef
Jij bent machinist he??
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 13:30:07 #129
Maffe Fries
pi_47746818
Tsja, hoe ie er op komt
pi_47747498
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, hoe ie er op komt
Het zit hem niet in de naam .
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:27:38 #131
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47751384
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*doet mee

woensdag 28 maart 2007 @ 15:28:30 #132
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47751423
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:16 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmorgen drie DH1 in de spits. Lekker vol met een heerlijke zweetlucht. Waar blijven die fucking gtw's.
3112 V 3109 M 3112 A toevallig?
pi_47751841
Dat klopt als een bus trein.
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:50:43 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47752489
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:28 schreef Wadloper het volgende:

3112 V 3109 M 3112 A toevallig?
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:37 schreef vw_caddy het volgende:
Dat klopt als een bus trein.
Knap, er bestaan twee 3112's?
pi_47754165
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Yep weet je toch!
pi_47754243
quote:

[..]

[..]

Mwah, zag laatst op Utrecht Centraal een Citypendel staan, waar je ook niet door kan lopen. Wel twee bakken, maar geen doorgang. En de 3700 is weer good old mat'64 .
En kon vandaag voor het eerst sinds mensenheugenis, zitten in de spits! Goed was in de laatste bak, achteraan in die gezellige met zijn vieren op een rijbankje .

Ik vroeg me af, vroeger had je van die fietsenrijtuigen bij de icm mee rijden, waar zijn deze eigenlijk gebleven Of is dat allemaal gesloopt .
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:32:06 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47754353
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:29 schreef Brembo het volgende:
Mwah, zag laatst op Utrecht Centraal een Citypendel staan, waar je ook niet door kan lopen. Wel twee bakken, maar geen doorgang.

Ja, dat gebeurt weleens ja. Met citypendels.

Of moet ik me voorstellen dat ze hier een enkelbaks wadje in 2en gezaagd hebben, beide helften een beetje dansend op 1 draaistel, en koppelen maar? Zoiets?
pi_47754709
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of moet ik me voorstellen dat ze hier een enkelbaks wadje in 2en gezaagd hebben, beide helften een beetje dansend op 1 draaistel, en koppelen maar? Zoiets?
ja
pi_47755666
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NEEEEE!!!

Bedoelde meer, dat bij een citypendel (oude) dat je niet van de ene bak naar de andere kan lopen . Vond dat een beetje vreemd, en volgens mij zitten ze die citypendels ook de ene kant van Utrecht Centraal naar de andere kant te slepen .

En nog een vraag, waarom is er vanuit den bosch een aftakking naar Utrecht Maliebaan
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:07:31 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47755761
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:05 schreef Brembo het volgende:
Bedoelde meer, dat bij een citypendel (oude) dat je niet van de ene bak naar de andere kan lopen . Vond dat een beetje vreemd, en volgens mij zitten ze die citypendels ook de ene kant van Utrecht Centraal naar de andere kant te slepen .
en wat heeft dat met die wadlopertjes te maken dan?
quote:
En nog een vraag, waarom is er vanuit den bosch een aftakking naar Utrecht Maliebaan
Nog niet genoeg cargo's door Utrecht Centraal soms? Of wou je het museumpendeltje via Hollandse Rading gaan driehoeken of zo?
pi_47756204
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en wat heeft dat met die wadlopertjes te maken dan?
[..]

Nog niet genoeg cargo's door Utrecht Centraal soms? Of wou je het museumpendeltje via Hollandse Rading gaan driehoeken of zo?
Museumpendeltje is alles behalve efficient

ik neem de volgende keer de BUS naar t spoorwegmuseum!
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:20:08 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47756227
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Museumpendeltje is alles behalve efficient

ik neem de volgende keer de BUS naar t spoorwegmuseum!
Ik neem liever de TREIN naar het Noord-Nederlands Trammuseum, of zo

WEL constant in je neus douwen door welk kutbedrijfje die site mede mogelijk gemaakt is, maar zinnige info als openingstijden of bezoekgelegenheid, ho maar.

Oh wacht, je kan het Museum alleen op afspraak bezoeken Wie verzint zoiets zeg. Begin dan geen museum.

[ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 28-03-2007 17:26:16 ]
pi_47756448
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik neem liever de TREIN naar het Noord-Nederlands Trammuseum, of zo

WEL constant in je neus douwen door welk kutbedrijfje die site mede mogelijk gemaakt is, maar zinnige info als openingstijden of bezoekgelegenheid, ho maar.

Oh wacht, je kan het Museum alleen op afspraak bezoeken Wie verzint zoiets zeg. Begin dan geen museum.
ik doelde vanaf utrecht CS met de bus is sneller naar de malibaan dan de trein

NNTTM is het toch?
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:38:45 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47756859
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

ik doelde vanaf utrecht CS met de bus is sneller naar de malibaan dan de trein
Dat zal ongetwijfeld wel ja de 3 naar de Fockemalaan, halte Maliebaan, dat moet zeker binnen 10 minuten kunnen. Pendeltje ligt er geloof ik voor 16 in of zo
quote:
NNTTM is het toch?
Die ja
pi_47756906
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld wel ja de 3 naar de Fockemalaan, halte Maliebaan, dat moet zeker binnen 10 minuten kunnen. Pendeltje ligt er geloof ik voor 16 in of zo
[..]

Die ja
die pendel staat als je pech heb meer stil dan dat die rijd
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:46:05 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47757139
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die pendel staat als je pech heb meer stil dan dat die rijd
Ja nou ja, voor zo'n pendel boeit dat dus ook precies niks
pi_47757545
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja nou ja, voor zo'n pendel boeit dat dus ook precies niks
Klopt!

op je benewagen doe je er trouwens 20 min over
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:11:25 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47758014
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Klopt!

op je benewagen doe je er trouwens 20 min over
Me zole

doe mij die pendelt maar
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:20:23 #149
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_47758272
Almelo Verstrikt duurt nog op z'n minst tot 1 april........
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:20:28 #150
146033 ReisT
pi_47758274
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:29 schreef Brembo het volgende:
Ik vroeg me af, vroeger had je van die fietsenrijtuigen bij de icm mee rijden, waar zijn deze eigenlijk gebleven Of is dat allemaal gesloopt .
Dat was toch altijd alleen in de zomer, in de IC naar Maastricht? Die oude rijtuigen zijn denk ik allang gesloopt, het laatst jaar hadden ze zo'n dubbeldeksrijtuig erin gedaan, en dan beneden alle banken eruit gesloopt.

Maar het zal wel niet meer terugkomen, nu zie die treinen met VIRM rijden, daar kan je niet zomaar ff een extra fietsenwagentje achter hangen. Hoewel, ze zouden natuurlijk wel de Wadfietser er achter kunnen hangen.
pi_47758336
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:20 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat was toch altijd alleen in de zomer, in de IC naar Maastricht? Die oude rijtuigen zijn denk ik allang gesloopt, het laatst jaar hadden ze zo'n dubbeldeksrijtuig erin gedaan, en dan beneden alle banken eruit gesloopt.

Maar het zal wel niet meer terugkomen, nu zie die treinen met VIRM rijden, daar kan je niet zomaar ff een extra fietsenwagentje achter hangen. Hoewel, ze zouden natuurlijk wel de Wadfietser er achter kunnen hangen.
casco wagen er achter aan! klaar ;+
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:28:06 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47758532
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:20 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Whehehehe

Goeie grap wel
pi_47758644
en Fles! op de site van de NNTTM staat dat t bezoek adres voorlopig op afspraak only is
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:33:07 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47758684
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
en Fles! op de site van de NNTTM staat dat t bezoek adres voorlopig op afspraak only is
ja, dat zei ik al even terug.

Waarbij ik me meteen afvroeg wat dan de reden is om een museum te beginnen
pi_47758706
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, dat zei ik al even terug.

Waarbij ik me meteen afvroeg wat dan de reden is om een museum te beginnen
Geen idee! misbruik t contact formulier!
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:34:55 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47758753
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik denk het niet

gewoon

1. zorgen voor voldoende crew
2. openingstijden
3. tarieven

dan kijk ik wel
pi_47758780
ok, volgende museum dan :p
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:35:52 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47758784
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
Besides, zo'n formulier vol traceerbaar DNA en een gat erin, wat hebben ze DAAR aan?
pi_47758818
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Besides, zo'n formulier vol traceerbaar DNA en een gat erin, wat hebben ze DAAR aan?
OMFG! fles toch
pi_47759349
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Whehehehe

Goeie grap wel
Mag het hopen, Elke dag ruim anderhalf uur vertraging is ook niet alles.

Denk het alleen niet
pi_47759944
Het is dus geen grap. Lijkt me toch sterk dat een overheidsbedrijf (ProRail) zulke dingen beweert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 19:09:04 #162
Maffe Fries
pi_47759989
[omroepmodus]

Zugchef moet zich even melden, ivm morgen

[/omroepmodus]
pi_47760043
Pling plong! wil de FOK! user met de schermnaam ZUG-CHEF zich melden bij de informatie balie!
pi_47760105
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:20 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is dan? Ben er vanmiddag weer langs gefietst maar ik zag niemand ook maar ergens mee bezig, het noodspoor lag er de seinen ook en de andere twee sporen+bovenleidingen waren al afgebroken....
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:13:13 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47760124
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
Pling plong! wil de FOK! user met de schermnaam ZUG-CHEF zich melden bij de informatie balie!
"Ja ehhhh ik weet het ook niet hoor, misschien bij de loketten iemand? "
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:13:49 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47760147
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:12 schreef Remzz het volgende:

[..]

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is dan? Ben er vanmiddag weer langs gefietst maar ik zag niemand ook maar ergens mee bezig, het noodspoor lag er de seinen ook en de andere twee sporen+bovenleidingen waren al afgebroken....
een computerstoring in de beveiligingssoftware bla weet ik veel zoiets
pi_47760213
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Ja ehhhh ik weet het ook niet hoor, misschien bij de loketten iemand? "
Ik zit nog voor in mn trein he

Maar wat is er ? Die beurs ja... Hmmmm
pi_47760616
Joehoe groenteboer... waar blijf je dan ?
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:28:51 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47760682
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:26 schreef Zug-Chef het volgende:
TWEE BOSSEN PETERSELIE! LEKKERSTE IN OETREGT! SEVVE GOELDE!
pi_47760763
2 halen 1 betalen!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 19:33:07 #171
Maffe Fries
pi_47760830
Ik was even eten koken

Zonder peterselie dit keer
pi_47760842
met peterselie er in zeker ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 19:40:58 #173
Maffe Fries
pi_47761124
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:26 schreef Zug-Chef het volgende:
De Groenteboer is er weer en heeft zn kaart al binnen voor Railtech. Toch even ¤15 uitgespaard
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:44:08 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47761250
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
met peterselie er in zeker ?
Zou dat niet wat zijn trouwens? Geflambeerde peterselietaart met peterselie-lentedressing op een bedje van peterselie?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 19:45:55 #175
Maffe Fries
pi_47761325
Als Fles m voor mij wil bereiden
pi_47761350
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou dat niet wat zijn trouwens? Geflambeerde peterselietaart met peterselie-lentedressing op een bedje van peterselie?
doe je best Fles
pi_47761698
Van de week werd de trein waar ik in zat ingehaald door wat volgens mijn beredenatie de koninklijke trein geweest moet zijn. Er werd omgeroepen dat die trein voorrang had en dat de mijne daarop moest wachten. De trein die passeerde bestond uit 3 locs aan de voorkant, 2 wagons (1 donkerblauw met een kroontje ofzo) en 1 loc aan de achterkant.
pi_47761824
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:16 schreef vw_caddy het volgende:
Nog even een foto erbij:

pi_47761872
speelgoedtreintje!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 19:59:35 #180
Maffe Fries
pi_47761933
Die trein was niet meer vol
pi_47761975
Jij wil niet weten hoeveel mensen er buiten de trein stonden om in te kunnen stappen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 20:10:12 #182
Maffe Fries
pi_47762399
Nog steeds geen Zug-Chef die de knoop doorgehakt heeft?
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:14:50 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47762596
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
Als Fles m voor mij wil bereiden
Ik kook alleen voor lekkere wijven
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:15:24 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47762621
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:57 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Nog even een foto erbij:

[afbeelding]
is dit nou de linkse of de rechtse helft van de 3112?
pi_47762691
Nog niet echt peterselie, maar reken er maar even niet op...
pi_47762755
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is dit nou de linkse of de rechtse helft van de 3112?
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:18:19 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47762776
pas ff je sig aan Zug, hij is een beetje achterhaald. Denk ik
pi_47762855
Wat een lelijke grafbak trouwens die Protos.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:20:49 #189
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47762872
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
@Zug-chef
Jij bent machinist he?? Toevallig ooit op een motorpost gereden??
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:24:39 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47763057
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:20 schreef vw_caddy het volgende:
Boejje, alles voorde Diversiteit
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:25:12 #191
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47763086
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:20 schreef vw_caddy het volgende:
foto??
pi_47763179
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:27:38 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47763198
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:25 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

foto??
pi_47763241
Dat is een tekening, in het echie is ie nog lelijker.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:28:33 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47763247
Mja, mooi hoef je t niet te vinden. Maar het was een DDR ontwerp wat in anderhalf jaar van het papier naar het ijzer ging, waar normaal eeen jaar of 10 staat voor de complete ontwikkelgang, zoiets.
pi_47763316

Van Somda gehaald

Edit: Met zijn 3en tegelijk een foto posten
Maar ff de dubbele foto weg gehaald

Edit: Nu is het wel goed
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 20:31:05 #197
Maffe Fries
pi_47763369
Net te laat
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:32:15 #198
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47763440
quote:

[..]

[..]

Goh goh, ik maak ook even een typfoutje hoor
pi_47763534

Te Ehv. Inclusief Aircounits van heb ik jou daar, gaan ze de Noordpool simuleren ofzo?
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:38:06 #200
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47763709
Da's inderdaad niet moeders mooiste
pi_47764951
noordpoolsimulatie trein.. die hadden we nog niet!
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:04:36 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47765064
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:32 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Goh goh, ik maak ook even een typfoutje hoor
Nou nou, er gaat niemand dood hoor
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:05:34 #203
146033 ReisT
pi_47765103
Lelijke treinen zijn blijkbaar een trend, als je ziet waarmee de HSA / NS Hispeed komt aanzetten:

Hier in het midden, tussen twee beter gestroomlijnde collega's:
pi_47765137
die grill
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:12:51 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47765462
na ja beter dan die spaanse schoenlepel toch?
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:16:45 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47765663
In dat plaatje is de ICE3 sowieso niet te kloppen trouwens
pi_47766017
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
dr klopt wel meer niet
pi_47766024
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3m klopt wel , maar dat ding van Connexxion, wat lelijk. Graflelijk, ik ga spontaan van mat'64 houden . Spontaaan! Dat zijn nog treinen met vorm en geluid en gezelligheid .

Zag vandaag trouwens een Thalys die over Ut reed, waarom ging die zo?
pi_47766181
* Ou-Tannu roept vast wat vandalen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 21:39:24 #210
Maffe Fries
pi_47766962
Ken je er zoveel dan? Die conifeerfikje stokers hebben ze al te pakken gehad daar bij jullie
pi_47767078
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ken je er zoveel dan? Die conifeerfikje stokers hebben ze al te pakken gehad daar bij jullie
ja die zijn busted!

3 jaar brommen @ max voor 1
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:14:05 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47768927
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:23 schreef Brembo het volgende:

[..]
Zag vandaag trouwens een Thalys die over Ut reed, waarom ging die zo?
Seinstoring Ddr - Zlw?

Die Protos is niet echt mooi, we zullen het eens afwachten.

Ik heb nog even een beurs-updateje nodig. Hoe laat wilde men gaan en zo? En wie? Anders hobbel ik in mijn eentje even een rondje en dat scheelt me weer mijn pauze.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 22:19:15 #213
Maffe Fries
pi_47769216
Zoals het nu staat ga ik dus alleen. Ik vertrek met de 530 en ben dan om 10.40 in Ut.
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:22:05 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47769387
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Zoals het nu staat ga ik dus alleen. Ik vertrek met de 530 en ben dan om 10.40 in Ut.
Mja, jammer... Dit soort meets lijkt me echt wel cool hoor, maar het gaat gewoon ff niet....
pi_47769718
Voor de forumleden die al geil worden van een ICM-cabine: pak je kans, NSR zoekt machinisten. Zie de tweede alinea van deze interne memo.

Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 22:36:45 #216
Maffe Fries
pi_47770355
Hoe laat ben jij er dan Duvel?
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:38:26 #217
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_47770454
tevepe
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:38:40 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47770469
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:27 schreef vw_caddy het volgende:
Voor de forumleden die al geil worden van een ICM-cabine: pak je kans, NSR zoekt machinisten. Zie de tweede alinea van deze interne memo.

[[url=http://upload7.postimage.org/346745/DSC08303.jpg]afbeelding][/url]
Van mijn open sollicitatie waren ze niet echt gediend geloof ik

Nu ja, als je geen kwaliteit WIL, ben je op de goeie weg natuurlijk
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:38:55 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47770486
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:38 schreef NordicBlue het volgende:
tevepe
Lazer eens op ballenkrabber
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:41:55 #220
141414 NordicBlue
pi_47770636
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lazer eens op ballenkrabber
ballenkrabber in je kont
pi_47771010
* Ou-Tannu hijackt de protos en beukt die over NordicBlue heen
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:52:33 #222
146033 ReisT
pi_47771147
Hebben de Belgen een mooie tunnel onder Antwerpen gebouwd, blijken de ouwe locomotieven te gammel om boven te komen :
quote:
Trein naar Amsterdam tot december vertraagd

De treinen tussen Brussel en Amsterdam kunnen de komende maanden vertragingen oplopen door problemen met de locomotieven in de nieuwe spoortunnel onder Antwerpen-Centraal.
Bij het uitrijden van de tunnel moeten de treinen een helling op, maar de oude locomotieven hebben soms niet genoeg vermogen om de helling op te geraken. Vanochtend hebben de treinen tussen Amsterdam en Brussel daardoor een half uur vertraging opgelopen.

De treinen moesten weer het oude ringspoor nemen en via Berchem naar Antwerpen-Centraal sporen.

Door de extra treinen via Berchem raakten ook andere treinen achter op hun reisschema.

De NMBS had nieuwe locomotieven besteld, maar de fabrikant heeft twee jaar vertraging. De NMBS zal nu locomotieven huren voor de treinen die door de tunnel moeten, maar dat kan pas vanaf december.

Tot dan moeten de reizigers op de lijn Amsterdam-Brussel rekening houden met mogelijke vertragingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 28-03-2007 23:19:31 ]
pi_47771561
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:52 schreef ReisT het volgende:
Hebben de Belgen een mooie tunnel onder Antwerpen gebouwd, blijken de ouwe locomotieven te gammel om boven te komen :
[..]
hoor het net op het nieuws ja
pi_47771769
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van mijn open sollicitatie waren ze niet echt gediend geloof ik

Nu ja, als je geen kwaliteit WIL, ben je op de goeie weg natuurlijk
Als student een open solicitatie doen naar een deeltijd baan als machinist

Lijkt me best wel lache bijbaantje...
pi_47771907
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als student een open solicitatie doen naar een deeltijd baan als machinist

Lijkt me best wel lache bijbaantje...
Yeah! mij ook

of als conducteur
pi_47772811
De Montzenlijn, dé goederenspoorlijn tussen Duitsland en België. De spoorlijn loopt van Aachen West tot Tongeren, maar het meest spectaculaire stuk van de lijn loopt van Aachen tot Montzen. Dit stuk is grotendeels nog niet geëlektrificeerd. Tevens loopt het door een wonderschoon stukje natuur waar de rust nog heerst.

De spoorlijn loopt onder het Drielandenpunt bij Vaals door, het is het herkenningspunt voor de omgeving. Wie is er vroeger niet geweest. Waar het aan Nederlandse kant een drukte van jewelste is, met vele toeristen en dagjesmensen, zo rustig en stil is het aan Belgische kant. Met het zonnetje erbij is het puur genieten van de omgeving, de rust en de vogeltjes.

Er wordt voornamelijk gereden met de dieselloks 241, 225 (DB) en 55, 77 (NMBS). Daarnaast rijden er ook een particulier in de vorm van de DLC. Hun rijden met Class 66. Over de goederenlijn komen verschillende cargo's langs, hieronder een impressie van een lentedag.

Bij aankomst komt 241 801 als losse loc van Aachen naar Montzen om daar een trein op te halen.

Dillen & Le Jeune Cargo (DLC) met lok PB15 komt met een (tank)containertrein langs richting de Antwerpse Haven

Houtafval komen we nog wel eens tegen in Nederland, maar het vervoer van boomstammen volgens mij niet. Het was daarom ook enorm leuk zo'n trein langs te zien komen. Voorop Ludmilla 241 802.

Vervolgens komen 2 Belgische dieselloks (5531 en de 5508) zonder trein langs welke weer een trein gaan ophalen in Montzen. Er was helaas geen trekkracht nodig voor een trein deze kant op.

Ondanks wat tegenlicht toch geprobeerd iets van de andere kant te schieten. De eerder al gespotte 241 801 komt nu met een keteltrein langs.

Een groot overzicht van de omgeving, drielandenpunt en een gemengde goederentrein Gremberg - Antwerpen. Trekkracht is de 241 805.

De diesellok serie 215-218 is ook van de partij op de lijn. Genummerd in de serie 225 komen de 225 025 en 225 023 langs met een gemengde goederentrein waaronder staalwagens achterop.

De 241 802 trekt een goederentrein bestaande uit alleen gesloten wagons de grens over richting Montzen en Antwerpen.

De Belgische loks reeks 77 rijden ook een enkele slag zoals hier te zien is met de 7772 en de 7780 met wederom een gemengde goederentrein.

Een kolentrein met voorop de 5518 en de 5510 hebben veel power nodig om de 'berg' op te komen. Van alle loks die hier langs komen, maken deze toch wel het mooiste geluid.

De 241 802 komt weer langs, nu met een keteltrein, mooi op de achtergrond het uitzichttorentje van het Drielandenpunt.

Een stukje dichter bij de Gemmenicher tunnel ligt de grens tussen Belgisch en Duits gedeelte. Opvallend zijn de wissels die hier liggen, in voorgaande jaren wilden de treinen nog wel eens van spoor wisselen omdat in België links gereden wordt. De eerder al gespotte 225 025 en 225 027 komen langs zonder trein.

In de bocht vormen de 5510 en de 5518 de power voor een Staaltrein.

Nog een stukje verder is de tunnelingang te zien. Ook te zien zijn de Duitse seinen. Helaas weer twee losse loks richting Montzen in het laatste licht van de dag.

Zo'n dag als vandaag wordt zeker vervolgd in de nabije toekomst. Dit omdat er binnen niet al te lange tijd het traject geheel geëlektrificeerd gaat worden.
pi_47773199
elektrificatie zal geen mooi gezicht zijn daar denk ik,
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 23:43:57 #228
Maffe Fries
pi_47773857
Mooie platen, zug-chef. Het zou jammer zijn als er draad komt te hangen op zo'n mooi lijntje
pi_47774537
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yeah! mij ook

of als conducteur
In amsterdam kon je al gratis opleiding tot chauffeur doen, moest je wel in de zomer bijna fulltime werken . Dit als student zijnde!
pi_47774856
Oei mooie foto's Zug! Echt karakterestiek hoe deze foto's eruit zien en doen mij verlangen naar een mooie hobby spoorbaan H0
pi_47776219
Foto's van het vernieuwde Antwerpen-Centraal. Ongetwijfeld het mooiste treinstation van Europa:

Klik
pi_47776235
BRON: www.tctubantia.nl

ALMELO - Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo zal niet voor maandag 2 april worden hervat. Reizigers moeten tot en met het weekend rekening houden met langere reistijden. Vrijdag 30 maart komt ProRail met een prognose over de hervatting van de treinenloop.

Het aansluiten van het hulpspoor voor het project Almelo Verdiept in het weekend van 24 en 25 maart leidde tot langdurige vertraging doordat het testen van het veiligheidssysteem op problemen stuitte.

ProRail geeft het spoor pas vrij als de veiligheid gegarandeerd is. Ondanks alle inspanningen zijn de betrokken partijen er de afgelopen dagen niet in geslaagd een werkende en veilige oplossing te vinden. ProRail heeft extra deskundigheid ingeschakeld. Ook in de komende dagen zal in volcontinudienst worden gewerkt aan het oplossen van de problemen.

Ik sta net rechts buiten deze foto
  donderdag 29 maart 2007 @ 01:00:40 #233
139407 jorienvdherik
pi_47776298
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:05 schreef ReisT het volgende:
Lelijke treinen zijn blijkbaar een trend, als je ziet waarmee de HSA / NS Hispeed komt aanzetten:
[afbeelding]

Hier in het midden, tussen twee beter gestroomlijnde collega's:
[afbeelding]
thalys
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:43:00 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47779639
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe laat ben jij er dan Duvel?
Dat kan ik zelf uitmaken, nog geen tijd gepland... Maar ik vind het wel een klein comité zo, als je dit nog leest tenminste.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47782751
Gisteren kon het treintje Almelo - Marienberg niet rijden omdat ze niet konden tanken in Hengelo...
pi_47783119
Van wat ik heb gehoord zijn ze gistermiddag gevuld door een tankwagen vol met diesel.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:19:30 #237
141414 NordicBlue
pi_47783599
Gisterochtend in de trein:
Mcn over de omroep:"Dames en heren, helaas krijgen wij een snelremming, houd u goed vast aangezien de kans op een kleine schok aanwezig is"
Net toen de mcn de hoorn er weer op gooide, remden we af , en kregen een leuk terugslagje tegen onze stoel

Wat ik ook wel is heb gehad, is dat in een oude Mat'64 alle motoren op 1 na uitvielen tussen voorschoten en mariahoeve
Resultaat: stapvoets uitrijden tot den haag CS, was best grappig aangezien de mcn zich als verslaggever opstelde
"Ja er moeten nog een paar treintjes door de wisselstraat en dan heeft prorail ons beloofd dat we erdoorheen mogen, echt hard zal het niet gaan , blablablablablabla"

Tot slot nog een grappige foto die ik net tegenkwam:
pi_47785833
heeft iemand een idee van de extra reistijd tussen hengelo en almelo?
pi_47785886
Brandweersite meld brand in trein op station Weesp

Brand is geblust 12.35 uur

wel een vertraging van 60 minuten

[ Bericht 27% gewijzigd door verzameldirk op 29-03-2007 12:39:15 ]
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_47786084
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:17 schreef JaFFe het volgende:
heeft iemand een idee van de extra reistijd tussen hengelo en almelo?
Ongeveer 30 minuten, maar als je echt ergens op tijd moet zijn ; ga dan maar uit van ietsie meer.

De treinen tussen Hengelo en Enschede rijden volgens mij ook maar wanneer het ze uitkomt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ajaman op 29-03-2007 12:40:05 ]
pi_47787030
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:18 schreef verzameldirk het volgende:
Brandweersite meld brand in trein op station Weesp

Brand is geblust 12.35 uur

wel een vertraging van 60 minuten
Die was er al door een defecte bovenleiding tussen Hilversum -> Naarden Bussum
pi_47787379
weer een paar DD-AR bakken stuk?
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:01:31 #243
141414 NordicBlue
pi_47787512
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
weer een paar DD-AR bakken stuk?
Je zou het bijna zeggen he
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:02:46 #244
141414 NordicBlue
pi_47787555
quote:
12:11:12 29-03-07 9 I BRAN GRIP 1 Station Weesp, Treinbrand
0704694 BRW Weesp ( Ambtenaar Rampenbestrijding )

12:09:01 29-03-07 9 G BRAN Pr 1 STATION WEESP STATIONSPLEIN 2 WEESP (GRIP: grip,1) VC599 COH508 HvD950 Brand/Spoor/Personentrein
0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK )
0704998 BRW Gooi en Vechtstreek ( Lichtkrant AC )
0703480 BRW Gooi en Vechtstreek ( Regionaal Ademlucht )
0703459 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing )
0703457 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing )
0703456 BRW Gooi en Vechtstreek ( Centralisten )
0703453 BRW Gooi en Vechtstreek ( HOvD )
0703409 BRW Weesp / Muiden ( Commandant )
0703237 BRW Nederhorst den Berg ( Korpsalarm )
070703154 BRW Hilversum ( Ondersteuningsgroep )
0703153 BRW Hilversum ( Bevelvoerder van Dienst Beroeps )

12:07:25 29-03-07 9 G BRAN Pr 1 STATION WEESP STATIONSPLEIN 2 WEESP HV827 TS837 TS847 SBC511 OvD930 Brand/Spoor/Personentrein
0704998 BRW Gooi en Vechtstreek ( Lichtkrant AC )
0703912 BRW Gooi en Vechtstreek ( Lichtkrant Weesp )
0703903 BRW Gooi en Vechtstreek ( Lichtkrant Laren )
0703452 BRW Gooi en Vechtstreek ( OvD Cluster 3 )
0703408 BRW Weesp ( Brugwachters )
0703404 BRW Weesp ( Bevelvoerder van Dienst )
0703403 BRW Weesp ( Blusgroep 4 )
0703402 BRW Weesp ( Blusgroep 3 )
0703401 BRW Weesp ( Blusgroep 2 )
0703400 BRW Weesp ( Blusgroep 1 )
0703107 BRW Laren ( Commandant )
0703105 BRW Laren ( Haakarm Ploeg )
0703103 BRW Laren ( Bevelvoerder van Dienst )
pi_47787636
quote:
WEESP In een trein bij station Weesp is om 11.30 uur brand uitgebroken. Volgens een woordvoerder van de Spoorwegpolitie sloegen de vlammen uit een treinstel en is er rook vrijgekomen. Reizigers konden de trein op tijd verlaten. De trein staat stil op spoor 5.De brandweer is ter plaatse. Op het traject is momenteel geen treinverkeer mogelijk.
29 maart 2007 - 12:45
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:06:17 #246
141414 NordicBlue
pi_47787681
quote:
12:29:35 29-03-07 9 G BRAN Brandmeester, einde GRIP 1, alle voertuigen rukken in, U hoeft niet meer ter plaatse te gaan.
0703480 BRW Gooi en Vechtstreek ( Regionaal Ademlucht )
0703237 BRW Nederhorst den Berg ( Korpsalarm )
0703153 BRW Hilversum ( Bevelvoerder van Dienst Beroeps )

12:25:24 29-03-07 9 G BRAN brandmeester piketcentralist hoeft niet tp te komen
0703456 BRW Gooi en Vechtstreek ( Centralisten )
pi_47787763
maar waar zijn de foto's!
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:12:47 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47787890
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:02 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Kan je er de volgende keer alleen die paar letters uithalen die van belang zijn?
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:14:15 #249
141414 NordicBlue
pi_47787932
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je er de volgende keer alleen die paar letters uithalen die van belang zijn?
Zoals?
pi_47787959
Spoor 5 is meestal het spoor waar de sneltrein naar Amsterdam stopt.
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:15:09 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47787963
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:14 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Zoals?
"Brugwachters"
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47788009
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Spoor 5 is meestal het spoor waar de sneltrein naar Amsterdam stopt.
ik heb geen idee

tis nu iig een verbrandetrein
pi_47788169
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik heb geen idee

tis nu iig een verbrandetrein
Reageer es op IRC man

Ja verbrand is ie zeker, wel snel geblust...
pi_47788221
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:21 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Reageer es op IRC man

Ja verbrand is ie zeker, wel snel geblust...
gezellig! nieuw model trein..

en maak je IRC id dan bekend
pi_47788517
Andere vraag: wie weet wat voor gebouw er bij Nedtrain te Haarlew Spaarwoude word gebouwd? Is dat een hal voor ombouw of voor reperatie's.
pi_47788543
trouwens, fikken treinen net zo hard als BUSSEN?
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:31:16 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47788599
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
trouwens, fikken treinen net zo hard als BUSSEN?
Bussen zijn iets meer plastic volgens mij.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47788707
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bussen zijn iets meer plastic volgens mij.
dunno trein is wel groter
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:42:03 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47789002
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:14 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Zoals?
weet ik veel, ik zit nou naar een eindeloze lap teks te staren waar "scanner meldt brand in Weesp" ook genoeg geweest was, en wel zo duidelijk
pi_47790365
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

weet ik veel, ik zit nou naar een eindeloze lap teks te staren waar "scanner meldt brand in Weesp" ook genoeg geweest was, en wel zo duidelijk
Niet zo mierenn**ken... beter teveel info dan te weinig
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:16:11 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47790543
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:13 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Niet zo mierenn**ken... beter teveel info dan te weinig
blablablablablablablablablablablablablablablabla
dat ben ik niet met je eens
enig idee waarom niet?
pi_47790675
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens
enig idee waarom niet?
Je hebt overdrijven en je hebt overdrijven.....
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:20:15 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47790757
wat jij wil hoor schat

zullen we het weer over treinen gaan hebben?
pi_47790824
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
wat jij wil hoor schat

zullen we het weer over treinen gaan hebben?
Graag.... trein verkeer ligt plat
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:45:07 #265
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_47791972
Waar gaan de goederentreinen langs nu het bij Almelo gestremd is, via Hengelo - Zutphen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_47798195
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:45 schreef ACT-F het volgende:
Waar gaan de goederentreinen langs nu het bij Almelo gestremd is, via Hengelo - Zutphen?
Er rijden al goederentreinen tussen Zw-Nm, dus dat past echt niet!
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:21:06 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47802376
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:21 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Graag.... trein verkeer ligt plat
Ja, ook nog een wisselstoring tussen Ut en Amf net Het is wel feest vandaag he?
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:23:50 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47802476
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ook nog een wisselstoring tussen Ut en Amf net Het is wel feest vandaag he?
En de 2800 van 17.03 was andermaal proppen, met dit keer wel één bak meer dan gisteren, hetgeen het totaal op vier bracht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:06:58 #269
141414 NordicBlue
pi_47804114
Mischien moet ik maar is ophouden met het hacken van ProRail?
Nee grapje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 maart 2007 @ 20:08:51 #270
Maffe Fries
pi_47804187
Ik heb de 4206 aan het begin van de middag wel in zn uppie gezien in de 2800. Verder heb ik uiteraard even rondgelopen op de beurs. Zat prachtig materieel tussen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:23:53 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47804784
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb de 4206 aan het begin van de middag wel in zn uppie gezien in de 2800. Verder heb ik uiteraard even rondgelopen op de beurs. Zat prachtig materieel tussen.
Foto's gemaakt ook?
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:22:23 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47807014
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben te laat gegaan, heb staan kletsen met wat bekenden en voor ik het wist was het 17.00u. En toen moest ik een trein gaan halen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:23:46 #273
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_47807084
21:12 uur Zutphen<->Hengelo Door blikseminslag rijden er tussen Zutphen en Goor geen treinen maar bussen. Vertraging: 30-45 minuten. Prognose: * het is niet bekend tot wanneer dit duurt.
20:41 uur Amersfoort<->Apeldoorn Door een defecte bovenleiding, veroorzaakt door wegverkeer, rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle. Prognose: * deze situatie duurt naar verwachting tot vrijdag na de ochtendspits
29 maart Door werkzaamheden is de treindienst aangepast op de volgende trajecten: * Almelo<->Hengelo<->Enschede De hele dag.

Zo Oost-Nederland is niet meer bereikbaar:P
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:27:17 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47807258
een ongeluk komt nooit alleen zie je wel....
pi_47807392
Het gaat lekker rond de gooiboog, zat om 7 uur in de trein vanuit amsterdam naar almere (sneltrein) bij weesp stopte de trein 'in verband met *onverstaanbaar* 'een levend wezen' *onverstaanbaar* wij stoppen toevallig naast het perron dus zullen we de deuren even opendoen voor een frisse neus'

Iemand een idee wat er gebeurt is? geen springer lijkt me, om kwart over 8 reed alles weer
pi_47807756
Waar blijven die fotos van die verbrande weesp triein?
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:51:22 #277
141414 NordicBlue
pi_47808379
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:29 schreef Robin__ het volgende:
Het gaat lekker rond de gooiboog, zat om 7 uur in de trein vanuit amsterdam naar almere (sneltrein) bij weesp stopte de trein 'in verband met *onverstaanbaar* 'een levend wezen' *onverstaanbaar* wij stoppen toevallig naast het perron dus zullen we de deuren even opendoen voor een frisse neus'

Iemand een idee wat er gebeurt is? geen springer lijkt me, om kwart over 8 reed alles weer
Edit: even zoeken
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:56:47 #278
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_47808633
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:23 schreef Dr.Aart het volgende:
21:12 uur Zutphen<->Hengelo Door blikseminslag rijden er tussen Zutphen en Goor geen treinen maar bussen. Vertraging: 30-45 minuten. Prognose: * het is niet bekend tot wanneer dit duurt.
20:41 uur Amersfoort<->Apeldoorn Door een defecte bovenleiding, veroorzaakt door wegverkeer, rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle. Prognose: * deze situatie duurt naar verwachting tot vrijdag na de ochtendspits
29 maart Door werkzaamheden is de treindienst aangepast op de volgende trajecten: * Almelo<->Hengelo<->Enschede De hele dag.

Zo Oost-Nederland is niet meer bereikbaar:P

maandag ochtend zou hengelo-almelo alweer bereikbaar zijn...toen maandag na 13:00, toen dinsdag, en in tubantia stond dat t tot aanstaande maandag nog ging duren
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_47809299
prutsrail moet personeel aannemen xD
pi_47811251
VLAVLIP en bananen zijn ook stom dus
pi_47811254
Vanochtend (11.10) toen ik bij het station aan kwam fietsen stond mijn trein er al (met deuren gesloten), dat kon geen goed teken zijn. Dus ik heb mij gehaast, kwam bij de trein maar de deuren gingen niet meer los. Dus ik draai me om om maar naar spoor 1 te lopen. Gaat de deur van de machinist los, Vraagt de conducteur die er bij zat of ik met deze trein mee wou. Dat wou ik ja, moest toen maar via de cabine de trein in. Scheelde me weer een kwartier extra vertraging boven op de 30 die ik toch al zou krijgen.

Zag vanmiddag van uit de trein rond 12.05 een goederentrein door Hengelo rijden uit de richting van Zutphen (lijkt mij). Had voor op 2 Loc's , lange zijden tegen elkaar.
pi_47811370
jij blij ! mocht je eens door de cabine baggeren

en hoe was het!
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:05:04 #284
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47811443
Treinen midden op straat!

Wel grappig, onderaan, zie je (geloof ik) GTW rijden, met erachter een of andere bak en nog een locje
pi_47811589
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
jij blij ! mocht je eens door de cabine baggeren
en hoe was het!
Goddelijk Moest helaas doorlopen, heb dus niet echt iets kunnen zien.
pi_47811649
idd! die GTW met iets op sleeptouw,, of andere loc met gtw op sleep
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 maart 2007 @ 00:39:51 #287
Maffe Fries
pi_47815709
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Foto's gemaakt ook?
Heb nog geen camera. Volgende maand wel.

Voor de liefhebber een quizvraagje: Welke tekst stond er op filmkast van de eerste GTW van de 4e generatie?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:28:19 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47820351
De IC van Amf naar Gvc had vanochtend ineens een "tot nu toe onbekende vertraging", en er was nu weer een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer... Het is wel een beetje bizar aan het worden hoeveel ellende er deze week op Asd - Es zit
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:18:43 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47821758
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De IC van Amf naar Gvc had vanochtend ineens een "tot nu toe onbekende vertraging", en er was nu weer een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer... Het is wel een beetje bizar aan het worden hoeveel ellende er deze week op Asd - Es zit
Jij neemt toch ook regelmatig de 2800 tussen Ut en Amf, heb je daar ook al zoveel gezeik mee deze week?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:25:42 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47821966
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij neemt toch ook regelmatig de 2800 tussen Ut en Amf, heb je daar ook al zoveel gezeik mee deze week?
Nee, valt eigenlijk wel mee. Ik heb ook vaak de 500 en de 12700 trouwens hoor. Alleen gisteren viel er eentje uit om 17:40 (de 2860).
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:27:28 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47822000
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, valt eigenlijk wel mee. Ik heb ook vaak de 500 en de 12700 trouwens hoor. Alleen gisteren viel er eentje uit om 17:40 (de 2860).
Door (opnieuw) gekut bij Woerden ja, ik was op tijd weg uit Ut, had maar vijf minuten vertraging.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:28:33 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47822030
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Door (opnieuw) gekut bij Woerden ja, ik was op tijd weg uit Ut, had maar vijf minuten vertraging.
Huh? Wij kregen te horen dat er een wisselstoring tussen Ut en Amf was... Als er bij Woerden gekut is, kan je toch nog wel gewoon doorrijden naar Ut? Zou je denken...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:38:05 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47822280
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Wij kregen te horen dat er een wisselstoring tussen Ut en Amf was... Als er bij Woerden gekut is, kan je toch nog wel gewoon doorrijden naar Ut? Zou je denken...
Ja, maar dat moet de treindienstleider het nog snappen, en daar zit de crux. Of misschien was er op twee plaatsen tegelijk gekloot. Ik heb gemerkt dat zodra er ergens op de relatie Amf - Gv/Rtd iets mis gaat, de 2800 als eerste geslachtofferd wordt (zoals voorheen eigenlijk ook al). Blijkbaar vinden ze het niet rendabel om 'm op Ut - Amf te laten pendelen als ie niet door kan richting Rtd, dus heffen ze 'm maar helemaal op.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:39:39 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47822329
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:38 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar dat moet de treindienstleider het nog snappen, en daar zit de crux.
How could I forget

vrijdag 30 maart 2007 @ 11:03:11 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47823103
Cursuspakket treindienstleider:
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:11:29 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47823408
shit, dat is Gevorderden

Met de Expert Plus Pack ook nog.

Zullen we even beginnen met EEN treintje? Da's al lastig zat lijkt me.

pi_47824564
Oeh...
dan is dit zeker voor hun te hoog gegrepen:
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:53:15 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47824823
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
shit, dat is Gevorderden

Met de Expert Plus Pack ook nog.

Zullen we even beginnen met EEN treintje? Da's al lastig zat lijkt me.

[afbeelding]
Oei, met passagiers! Die kunnen klagen, zou je dat wel doen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:54:22 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47824857
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:45 schreef Dichterbijer het volgende:
Oeh...
dan is dit zeker voor hun te hoog gegrepen:
[afbeelding]
Een doos met draadjes erin? Wat denk je zelf?

Polietsiepolietsie!!
pi_47827263
ROFL!

oh NEXT!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')