abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:14:19 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47706994
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:36:24 #102
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47707803
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:25 schreef Wadloper het volgende:
Ja, dat vind ik inderdaad ook zwaar belachelijk... Maar 1 wc in een trein...
Als ze die doorloopkop erin hadden gehouden was het niet zo vervelend geweest, kon je altijd nog naar de WC in het andere stel lopen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:10:13 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47709014
NS Hispeed? Nooit van gehoord, maar ik kreeg opeens dit mailtje
quote:
Geachte heer Fles,

Vandaag is een bijzondere dag. NS lanceert namelijk een nieuw bedrijf: NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS.

NS Hispeed staat voor een nieuwe manier van reizen. Maar het betekent veel meer dan alleen snelheid en tijdwinst. Het gaat ook over gemak: bij het boeken van tickets en het voor- en natransport. En niet te vergeten comfort, zowel in de trein als op de stations.

De bestaande treinen Thalys, ICE International, TGV en Eurostar zullen op termijn vallen onder het nieuwe merk NS Hispeed. Zij bieden hogesnelheidsvervoer naar internationale bestemmingen, zoals Antwerpen, Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt en London.

[etc]
Had iemand anders al eens van NS Hispeed gehoord? Dat het zo zou gaan heten zeg maar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47709341
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gaat er mee?
klinkt wel erg vet.. denk alleen dat t wel erg ZUIG wordt om vanuit hier naar haarlem te komen

laat staan Den haag of rotterdamned
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:18:47 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47709372
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
klinkt wel erg vet.. denk alleen dat t wel erg ZUIG wordt om vanuit hier naar haarlem te komen
Ja, Q-day he om Amsterdam heen sturen wordt sowieso lastig...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47709786
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Q-day he om Amsterdam heen sturen wordt sowieso lastig...
juist.. dat vrees ik ook.. zal richting amsterdam wel goed vol zitten en vertragend zijn.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:28:55 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47709809
Vast de avond van tevoren een slaapplaats regelen in de buurt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47710241
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vast de avond van tevoren een slaapplaats regelen in de buurt
ken dr niemand
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:09:14 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47724011
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik mag er van duv niks meer over zeggen
Normaal ben je ook niet zo volgzaam!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47724515
Tvp.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2007 @ 20:38:33 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47725215
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gaat er mee?
Ikke niet. Ik denk dat ik op koninginne dag pas laat mn nest uit zal komen. Heb er dan namelijk net 3 dagen feesten op zitten. En dan moet je even bijkomen he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47729249
Vanochtend ruim een uur later op mijn bestemming Enschede dan normaal.

Vanmiddag (14.00) toen wij in Enschede het station op kwam stond de 4444 op spoor 2, we zijn toen maar gewoon, de menigte (10 pers.) achter aan gelopen en hebben toen een plaats gezocht in de trein. Kwam rond 14.15 een trein binnen rijden (spoor 3) en reed na 5 min weer weg als stoptrein, we dachten toen dat onze trein de IC was van half. Toen kwam op spoor 4 een trein binnen rijden, waar ook weer mensen in stapten. We kregen een gevoel dat iets niet klopte, en zijn toen door de trein naar achteren gelopen, we merkte halver wege dat de deuren sloten, en dachten dus dat we zouden vertrekken. Weer terug naar voren gelopen en weer plaats genomen. Toen vertrok de trein van Spoor4. Dus toen zijn we ( alle inzittende van de trein 8 personen) weer naar achteren gelopen deuren waren nog steeds vergrendeld, toen maar uit het raam gaan hangen en vragen of iemand de deur open wou doen. Toen hadden we het gehad, ijsje gehaald bij de BK. En toen gaan wachten op de volgende trein, deze vertok om 14.45, Toen waren we dus al 45min op station Enschede.
Toen waren we eindelijk in Hengelo daar een bus/sauna op gezocht, plaats genomen en reden vrij snel weg. Toen in Almelo nog een 20 min staan wachten op de trein. En toen was ik om 16.12 eindelijk thuis. Na ruim 2 uur .

Zag trouwens dat de Wadlopers tussen Almelo - Mariënberg weer reden, ze stonden gekoppeld op spoor 3 in Almelo rond 15.50. En even verder op stond een Lint.
Weet iemand hoe die daar is gekomen? En waar zijn die wadlopers bij getankt?

Toen ik vanavond ik om 20.50 langs station Wierden fietste stond op Spoor 1 3X Dm'90 klaar richting aml (denk ik). Op spoor 3 kwam 2X Dm'90 binnen rijden richting Zwolle. Normaal kruisen deze treinen elkaar tussen Wierden / Almelo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2007 @ 22:20:55 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47729854
zouden de stellen even naar zwolle zijn geweest om te tanken, omdat twente de afgelopen dagen deels afgesloten geweest van de rest van het spoornet? Er is dacht ik wel een lint in zwolle gemeld gister. Dan zal die lint wel via het dieselspoortje richting almelo zijn gegaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47741144
wil ik vandaag naar Rotterdam, is er een storing tussen Breda en Rotterdam. Vertraging 15-30 min. Ik waag het er maar op gewoon
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_47741198
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
zouden de stellen even naar zwolle zijn geweest om te tanken, omdat twente de afgelopen dagen deels afgesloten geweest van de rest van het spoornet? Er is dacht ik wel een lint in zwolle gemeld gister. Dan zal die lint wel via het dieselspoortje richting almelo zijn gegaan
zuipen die krengen dan zo veel?

en godsklere een DM90 trekt idd freaking sloom op

tot een 80 gaat t redelijk door, maar daar boven? zelfs een kwakloper veegt nog harder naar de 100!

(en die zou je dus ook harder kunnen laten rijden :p )
pi_47742011
Mogguh heren.

Ben weer terug van 2 dagen uber vet mooi zomer weer en een bulk foto's waar je niet goed van wordt. Vooral gisteren was super, langs de Montzenlijn gestaan maar erg mooie cargo's met dieseltractie op een diesellijn rijden. Vlakbij het drielandenpunt. Foto's volgen nog, maar het was de reis zeker waard!

Op de terugreis nog een niet bestaande overstap in Utrecht gehaald:

Vaals 19:31 v
Maastricht 20:10 a
Maastricht 20:21 v
Utrecht 22:22 a
Utrecht 22:20 v
Leeuwarden 0:17 a

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 11:15:14 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47742032
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zuipen die krengen dan zo veel?

en godsklere een DM90 trekt idd freaking sloom op

tot een 80 gaat t redelijk door, maar daar boven? zelfs een kwakloper veegt nog harder naar de 100!

(en die zou je dus ook harder kunnen laten rijden :p )
Het is de regel om de tank van de wadsloper bij te vullen tot het maximum als de dienst is afgelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit minder vaak dan vroeger.

Volgens mij is het ook zo dat de DM'90 tot ongeveer 100 behoorlijk doortrekt en daarna als de koppelomvormer is uitgeschakeld het een stuk langzamer gaat.


@Ou-Tannu: Heb je al vrij kunnen regelen voor morgen?

@Zug-Chef: Morgen wordt het minder goed weer, dus minder kans om ergens iets te platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47742104
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is de regel om de tank van de wadsloper bij te vullen tot het maximum als de dienst is afgelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit minder vaak dan vroeger.

Volgens mij is het ook zo dat de DM'90 tot ongeveer 100 behoorlijk doortrekt en daarna als de koppelomvormer is uitgeschakeld het een stuk langzamer gaat.


@Ou-Tannu: Heb je al vrij kunnen regelen voor morgen?

@Zug-Chef: Morgen wordt het minder goed weer, dus minder kans om ergens iets te platen
nee geen vrij

en met de GPS ging die tot 80 redelijk door en daarna kruipend verder naar de 140 welke die amper stabiel blijft rijden
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:20:27 #119
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47742199
@Zug-chef
Jij bent machinist he?? Toevallig ooit op een motorpost gereden??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_47742596
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Mogguh heren.

Ben weer terug van 2 dagen uber vet mooi zomer weer en een bulk foto's waar je niet goed van wordt. Vooral gisteren was super, langs de Montzenlijn gestaan maar erg mooie cargo's met dieseltractie op een diesellijn rijden. Vlakbij het drielandenpunt. Foto's volgen nog, maar het was de reis zeker waard!

Op de terugreis nog een niet bestaande overstap in Utrecht gehaald:

Vaals 19:31 v
Maastricht 20:10 a
Maastricht 20:21 v
Utrecht 22:22 a
Utrecht 22:20 v
Leeuwarden 0:17 a

Heb ik ook regelmatig in Zwolle.
Vanuit Leeuwarden aankomst .07/.37
Vertrek naar Almelo .06/.36
Maar vaak genoeg ook niet

Kan trouwens nog steeds niet naar de Riet weet echt niet wat ze er allemaal aan het doen zijn
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:34:59 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47742606
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee geen vrij
Dat wordt dikke pret op die beurs!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47742655
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat wordt dikke pret op die beurs!
Hoezo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 12:13:50 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47743874
De eerste protos van xx is vanochtend in Nederland gearriveerd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47745103
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste protos van xx is vanochtend in Nederland gearriveerd
Weet jij ook toevallig waar die is gearriveerd?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 12:53:00 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47745335
Gemeld op Rolandrail werd er een 64/65xx met enkele koppelwagens en een protos aan de haak door Horst-Sevenum richting Eindhoven. Waar het stel nu is, weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47746147
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
Gemeld op Rolandrail werd er een 64/65xx met enkele koppelwagens en een protos aan de haak door Horst-Sevenum richting Eindhoven. Waar het stel nu is, weet ik niet.
Wachten op de eerste foto's dan maar...
pi_47746303
Vanmorgen drie DH1 in de spits. Lekker vol met een heerlijke zweetlucht. Waar blijven die fucking gtw's.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:26:26 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47746670
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
@Zug-chef
Jij bent machinist he??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2007 @ 13:30:07 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47746818
Tsja, hoe ie er op komt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47747498
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, hoe ie er op komt
Het zit hem niet in de naam .
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:27:38 #131
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47751384
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*doet mee

  woensdag 28 maart 2007 @ 15:28:30 #132
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47751423
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:16 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmorgen drie DH1 in de spits. Lekker vol met een heerlijke zweetlucht. Waar blijven die fucking gtw's.
3112 V 3109 M 3112 A toevallig?
pi_47751841
Dat klopt als een bus trein.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:50:43 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47752489
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:28 schreef Wadloper het volgende:

3112 V 3109 M 3112 A toevallig?
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:37 schreef vw_caddy het volgende:
Dat klopt als een bus trein.
Knap, er bestaan twee 3112's?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47754165
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Knap, er bestaan twee 3112's?
Yep weet je toch!
pi_47754243
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Knap, er bestaan twee 3112's?
Mwah, zag laatst op Utrecht Centraal een Citypendel staan, waar je ook niet door kan lopen. Wel twee bakken, maar geen doorgang. En de 3700 is weer good old mat'64 .
En kon vandaag voor het eerst sinds mensenheugenis, zitten in de spits! Goed was in de laatste bak, achteraan in die gezellige met zijn vieren op een rijbankje .

Ik vroeg me af, vroeger had je van die fietsenrijtuigen bij de icm mee rijden, waar zijn deze eigenlijk gebleven Of is dat allemaal gesloopt .
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:32:06 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47754353
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:29 schreef Brembo het volgende:
Mwah, zag laatst op Utrecht Centraal een Citypendel staan, waar je ook niet door kan lopen. Wel twee bakken, maar geen doorgang.


Ja, dat gebeurt weleens ja. Met citypendels.

Of moet ik me voorstellen dat ze hier een enkelbaks wadje in 2en gezaagd hebben, beide helften een beetje dansend op 1 draaistel, en koppelen maar? Zoiets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47754709
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Ja, dat gebeurt weleens ja. Met citypendels.

Of moet ik me voorstellen dat ze hier een enkelbaks wadje in 2en gezaagd hebben, beide helften een beetje dansend op 1 draaistel, en koppelen maar? Zoiets?
ja
pi_47755666
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Ja, dat gebeurt weleens ja. Met citypendels.

Of moet ik me voorstellen dat ze hier een enkelbaks wadje in 2en gezaagd hebben, beide helften een beetje dansend op 1 draaistel, en koppelen maar? Zoiets?
NEEEEE!!!

Bedoelde meer, dat bij een citypendel (oude) dat je niet van de ene bak naar de andere kan lopen . Vond dat een beetje vreemd, en volgens mij zitten ze die citypendels ook de ene kant van Utrecht Centraal naar de andere kant te slepen .

En nog een vraag, waarom is er vanuit den bosch een aftakking naar Utrecht Maliebaan
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:07:31 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47755761
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:05 schreef Brembo het volgende:
Bedoelde meer, dat bij een citypendel (oude) dat je niet van de ene bak naar de andere kan lopen . Vond dat een beetje vreemd, en volgens mij zitten ze die citypendels ook de ene kant van Utrecht Centraal naar de andere kant te slepen .
en wat heeft dat met die wadlopertjes te maken dan?
quote:
En nog een vraag, waarom is er vanuit den bosch een aftakking naar Utrecht Maliebaan
Nog niet genoeg cargo's door Utrecht Centraal soms? Of wou je het museumpendeltje via Hollandse Rading gaan driehoeken of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47756204
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en wat heeft dat met die wadlopertjes te maken dan?
[..]

Nog niet genoeg cargo's door Utrecht Centraal soms? Of wou je het museumpendeltje via Hollandse Rading gaan driehoeken of zo?
Museumpendeltje is alles behalve efficient

ik neem de volgende keer de BUS naar t spoorwegmuseum!
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:20:08 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47756227
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Museumpendeltje is alles behalve efficient

ik neem de volgende keer de BUS naar t spoorwegmuseum!
Ik neem liever de TREIN naar het Noord-Nederlands Trammuseum, of zo

WEL constant in je neus douwen door welk kutbedrijfje die site mede mogelijk gemaakt is, maar zinnige info als openingstijden of bezoekgelegenheid, ho maar.

Oh wacht, je kan het Museum alleen op afspraak bezoeken Wie verzint zoiets zeg. Begin dan geen museum.

[ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 28-03-2007 17:26:16 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47756448
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik neem liever de TREIN naar het Noord-Nederlands Trammuseum, of zo

WEL constant in je neus douwen door welk kutbedrijfje die site mede mogelijk gemaakt is, maar zinnige info als openingstijden of bezoekgelegenheid, ho maar.

Oh wacht, je kan het Museum alleen op afspraak bezoeken Wie verzint zoiets zeg. Begin dan geen museum.
ik doelde vanaf utrecht CS met de bus is sneller naar de malibaan dan de trein

NNTTM is het toch?
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:38:45 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47756859
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

ik doelde vanaf utrecht CS met de bus is sneller naar de malibaan dan de trein
Dat zal ongetwijfeld wel ja de 3 naar de Fockemalaan, halte Maliebaan, dat moet zeker binnen 10 minuten kunnen. Pendeltje ligt er geloof ik voor 16 in of zo
quote:
NNTTM is het toch?
Die ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47756906
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld wel ja de 3 naar de Fockemalaan, halte Maliebaan, dat moet zeker binnen 10 minuten kunnen. Pendeltje ligt er geloof ik voor 16 in of zo
[..]

Die ja
die pendel staat als je pech heb meer stil dan dat die rijd
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:46:05 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47757139
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die pendel staat als je pech heb meer stil dan dat die rijd
Ja nou ja, voor zo'n pendel boeit dat dus ook precies niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47757545
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja nou ja, voor zo'n pendel boeit dat dus ook precies niks
Klopt!

op je benewagen doe je er trouwens 20 min over
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:11:25 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47758014
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Klopt!

op je benewagen doe je er trouwens 20 min over
Me zole

doe mij die pendelt maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:20:23 #149
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_47758272
Almelo Verstrikt duurt nog op z'n minst tot 1 april........
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:20:28 #150
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47758274
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:29 schreef Brembo het volgende:
Ik vroeg me af, vroeger had je van die fietsenrijtuigen bij de icm mee rijden, waar zijn deze eigenlijk gebleven Of is dat allemaal gesloopt .
Dat was toch altijd alleen in de zomer, in de IC naar Maastricht? Die oude rijtuigen zijn denk ik allang gesloopt, het laatst jaar hadden ze zo'n dubbeldeksrijtuig erin gedaan, en dan beneden alle banken eruit gesloopt.

Maar het zal wel niet meer terugkomen, nu zie die treinen met VIRM rijden, daar kan je niet zomaar ff een extra fietsenwagentje achter hangen. Hoewel, ze zouden natuurlijk wel de Wadfietser er achter kunnen hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')