We hebben het hier over oude consoles, computers en andere oude coole dingen. Hoe kom je er aan en hoe repareer je ze. Heb je een probleem? Lees dan eerst de vorige twee delen door (of gebruik de handige hyperlinks die zodirect volgen). Mocht het daar niet in staan, of wil je het toch zeker weten, stel gerust je vraag. Mocht je je nieuwe collectie aan ons willen showen, geen probleem (zolang het geen onwijze lijsten zijn, houd het beperkt tot de highlights!)! Het enige wat niet zo gewaardeerd word is vragen wat een Nintendootje nou nog waard is. Die vraag kun je het beste voor jezelf bepalen. Wat heb je er voor over, of wat wil je er voor hebben. Wil je het uberhaubt wel kwijt (we zien hier VEEL users die SPIJT hebben dat ze hun NES verkocht hebben...)?
De vorige delen:
centraal verzamel en reperatie topic
Centraal verzamel & reperatie topic II
Centraal Verzamel & Reparatie Topic III
Handige en leuke links uit de topics:
Algemene reparatietips
Algemene reparatietips voor Cartridge systemen, en de NES8bit
Gamepads fixen
Vervangingsvoedingen en kabels diverse systemen
Zelf een Game-Bit schroevendraaier maken tbv NES/GB enz games
Batterij vervangen in NES games
Lexie heeft z'n NES universeel gemaakt dankzij onze tips!
Tag-Speedy's schoonmaaktips voor behuizingen
Wunks tip voor het reinigen van cartridges
Een Nes Advantage stick
En hier ontstond de spelfout in de topicnaam...:P
SNES unlocken blijft een lastig iets. Doe het niet, en koop een converter!
Khadgar's zoektocht naar een Vectrex is nog niet voorbij. Verkoop hem!
De gouden Ebay regel
Tag-Speedy's collectie
Spellen doen het niet op de NES als de cart te ver er in gedrukt wordt
Speedy's kamer
Khadgar's tijdelijke testopstelling voor arcade games
En dit zijn nou ECHTE games :P
Als je NES echt hopeloos is kun je deze kopen, maar vaak kun je je eigen connector weer OK maken!
Begin Powerglove IA
Handelaars:
http://www.gameplayer.nl heeft nog veel nieuw in doos Nintendo spul
http://www.platenkoning.com handelt in 2ehands games en consoles
Met dank aan Khadgar voor de OP
Lexie's NES schoonmaak methode (buitenkant)
The_Great_Cornholio vind het contrast knopje op de GameGear :P
Een remake van de Atari 2600 in een joystick!
Wunk filosofeert over de levensduur van moderne consoles
Overzicht Atari 2600's
Een heel verhaal over PAL protection op de SNES
En meteen wat zaken uit het andere topic beantwoorden:
quote:Dat is hetzelfde kabeltje als van je NES.
Op woensdag 7 mei 2003 08:48 schreef sexylexy het volgende:
Ik heb een gamecube en een Xbox.ik heb een atari 2600, maar zonder kabeltje om in de tv te steken
kan iemand er een regelen?
quote:Dat is alleen als je een chip gebruikt waarin gehackte firmware zit (schending copyright dus). Een draadje doorknippen in je eigendom is je goed recht.
Op woensdag 7 mei 2003 11:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja...Maar eigenlijk mag je een console niet ombouwen
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 07-05-2003 12:38]
quote:Ik denk dat hij bedoelt dat de console dan niet meer origneel is.
Op woensdag 7 mei 2003 12:16 schreef Khadgar het volgende:
Dat is alleen als je een chip gebruikt waarin gehackte firmware zit (schending copyright dus). Een draadje doorknippen in je eigendom is je goed recht.
quote:op www.lik-sang.com heb je een gloednieuwe voor 55 euro dus die dingen zijn geen reet waard.
Op woensdag 7 mei 2003 13:26 schreef DinoPK het volgende:
Enig idee wat een Boxed Jaguar eigenlijk doet tegenwoordig? Het lijkt mij dat het ding niet zoveel waard is maar het is ook wel een verzamelding aan het worden (er worden er in ieder geval erg weinig aangeboden).
quote:Das geen probleem, ik heb een TV-kaart dus ik kan gewoon op mijn monitor spelen, erg l337
Op woensdag 7 mei 2003 23:27 schreef Khadgar het volgende:
Dan wel een cool frontje maken in een 5 1/4" bay he? Overigens zie ik nooit tv's op lanparty's anders had ik me nep nintendo met ingebouwde spellen er wel ingezet.
Wat vinden jullie? Slimme keus, of dom dom dom? En weet iemand wat ik het best kan doen met lufia? Als ik save en daarna het spel uitzet en later weer speel, zijn me saves weg! Kan ik hier wat aan doen?
Of het een goeie aankoop is ligt eraan wat je ervoor betaald hebt natuurlijk.
quote:Slim, want de SNES is en blijft de beste spelcomputer met het meeste leuke spellen.
Op donderdag 8 mei 2003 16:45 schreef Alter_Ego het volgende:
Slimme keus, of dom dom dom?
quote:Controller poorten wel. Cartridge slot is twijfelgeval. Proberen is de beste optie. Overigens kun jij op zich denk ik beter gewoon twee snes pads ombouwen naar PC en dan emulatortje draaien. Maar een echte SNES inbouwen is natuurlijk wel retecool.
Op donderdag 8 mei 2003 00:21 schreef jimius het volgende:[..]
Das geen probleem, ik heb een TV-kaart dus ik kan gewoon op mijn monitor spelen, erg l337
Voor geintresseerden, het gedeelte waar de controllers aan vast zitten past perfect in een 5 1/4" bay. Nu alleen nog ff kijken waar ik de mainboard kwijt kan, bovenin de kast (zodat je de spellen gewoon bovenin de bovenkant van je kast stopt) kan niet omdat de cd-rom bays in de weg zitten, Weet iemand hoe ik de controller datakabel (die in de SNES) en van de cartridge slot kan verlengen?
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 09-05-2003 20:53]
quote:Batterij is op. Ik ben momenteel goedkope schroevendraaiers op het spoor om de gamebits open te maken, jullie horen zsm er van!
Op donderdag 8 mei 2003 16:45 schreef Alter_Ego het volgende:
Jeuj!
Ik heb sinds een paar dagen een SNES met 3 spellen gekocht! Deze zijn Mario Kart, Mario All Stars, Lufia (nederlandse versie, maar deze doet vaag met saven) en Donkey kong Country heb ik nog geleent.Wat vinden jullie? Slimme keus, of dom dom dom? En weet iemand wat ik het best kan doen met lufia? Als ik save en daarna het spel uitzet en later weer speel, zijn me saves weg! Kan ik hier wat aan doen?
En als ik ze heb, dan kan ik tegen minimale kosten je batt vervangen.
quote:Dan kun je beter gewoon twee Gravis Gamepad Pro joysticks voor je pc kopen. Die waren een tijdje terug maar 25 gulden. Ik weet niet of ze er nog zijn en wat ze nu kosten.
Op vrijdag 9 mei 2003 20:49 schreef Khadgar het volgende:[..]
Controller poorten wel. Cartridge slot is twijfelgeval. Proberen is de beste optie. Overigens kun jij op zich denk ik beter gewoon twee snes pads ombouwen naar PC en dan emulatortje draaien. Maar een echte SNES inbouwen is natuurlijk wel retecool.
Maak cartridge open
Desoldeer oude batterij
Koop nieuwe batterij met batterij houder
soldeer nieuwe houder in cart
batterij er in
Maak cartridge dicht.
quote:waar kan ik die vage schroevendraaiers vinden? Of kan het ook met normale ofzo
Op zondag 11 mei 2003 20:17 schreef Khadgar het volgende:
Tutorial:Maak cartridge open
Desoldeer oude batterij
Koop nieuwe batterij met batterij houder
soldeer nieuwe houder in cart
batterij er in
Maak cartridge dicht.
quote:Dat die prima is denk ik.
Op dinsdag 13 mei 2003 22:02 schreef Alter_Ego het volgende:
ik heb het batarijtje opgemeten en kwam uit dat die 2.97 nog vol was, tis 3v batarijtje, wat betekent dit?
quote:Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Op woensdag 14 mei 2003 07:28 schreef jHack het volgende:
Je kan ook gewoon je eigen gamebits maken, is helemaal niet moeilijk en werkt perfect. Ik zal ff een tutorial zoeken..
Heeft iemand trouwens algemene tips m.b.t. het repareren van niet (goed) reagerende Sega controller buttons?
quote:Uhm, hij doetutnie, en ik wou nog zo graag gaan "modden"
Op woensdag 14 mei 2003 21:29 schreef jHack het volgende:
Ik heb hem weer gevonden, is geschreven door een vriend van mij:
http://pong.hku.nl/~wouter/html/console/gamebit.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |