abonnement Unibet Coolblue
pi_41543116



Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

quote:
quote:
Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:




Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
Fingerspitzgefühl
pi_41543126


TVP !

Happy posting !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 10:49:40 #3
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543142
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:26 schreef Basje_B het volgende:
HAHA vet cool.
moesten jullie ook door brandende ring springen? (nouja springen. eind van de kicker staat ie dan)
Nee dat niet. Er was ook geen brandende hoepel.
Het was sowieso echt een matige show. Alleen dat stukje van ons was nog wel aardig.
Er moesten 3 gasten springen. De enige die er overheen kwam was een gast van onze school. Tenminste, die grabde nog wat. De andere 2 waren allang blij dat ze bleven staan
Ik had het trouwens niet heel veel beter gedaan. Die kicker was echt slecht.

De noseroll die ik deed bijna op het einde was trouwens echt matig
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41543175
Je leunde gewoon vol naar achter en deed ook geen moeite om maar te blijven staan !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 10:51:41 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543189
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:43 schreef ForumGek het volgende:
Kost het jullie veel kracht om een tailpress ofzo te doen? Mij namelijk wel, ik krijg mijn board nauwelijks omhoog. Maar wanneer het lukt heb ik het gevoel dat mijn voorste voet zowat uit z'n gewrichten wordt getrokken, en dat doet dan ook pijn. Ik denk dat mijn plank te stijf is voor mij.

Het is dus een 156 all mountain plank, en ik ben M1,70 en weeg 60 kg.

Misschien maar kijken naar een nieuw plankje in oktober, wanneer het salaris er weer is !

Weten jullie modellen die aan te raden is voor mij, wat ik graag doe:

Ik zit redelijk wat in de poeder als deze er is, maar moet ook goede piste eigenschappen hebben. Freestyle vind ik wel erg gaaf en hoop ik deze winter meer te doen, maar ik kan het gewoon nog niet.

Dus eigenlijk een goede all-mountainer

prijs: tot +- ¤400 - ¤500. ( moet ook nog nieuwe jas, schoenen, helm, en nog wat shit)
Met stijve planken is het idd heel wat lastiger om goed te jibben. Misschien een iets minder stijve all mountain plank kopen? En ik zou hem ook iets korter nemen. Zeker met jou gewicht en lengte kun je makkelijk een 152cm/154cm rijden. Dat is veel makkelijker met jibben. Maar bedenk wel dat je dan een heel stuk minder goed in de poeder overweg kunt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 september 2006 @ 10:53:13 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543238
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:54 schreef Rnej het volgende:

[..]

mwoh, die beginners staan ook 30/15

ik sta 18/-15 .. dan moet je t niet proberen idd
Dat is de nederlandse manier van leren en die is echt not done
Zul je nog wel tijdens de anwarter leren. Echt belachelijk zoals ze dat hier doen. Je leert totaal niet sturen met je schouders.
Ik snap niet dat ze dat nog steeds niet begrijpen in snowworld. Echt heel erg slecht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 september 2006 @ 10:54:31 #7
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41543273
Voor mensen met brute internetverbindingen (universiteitsnetwerk bijvoorbeeld) een filmpje van 600 mb.

http://opvolger.demon.nl/michiel/sjors/snowboard.html

OIffpiste afdaling Serre Chevalier, eind maart. Zet wel het geluid aan voor het cheesy muziekje

Ik bleef een beetje in de buurt van het andere spoor. Dit had 2 redenen: vanuit de stoeltjeslift (andere hoek als camerastandpunt) waren er tamelijk veel rotsen te zien op het stuk vanaf het 1e spoor (overigens door een skieer gezet) richting de camera. Ten tweede was het niet bepaald veilig om dat stuk in mijn eentje te doen en wilde ik geen ongelukken krijgen door een verkeerde route te kiezen.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:55:47 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41543310
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 september 2006 @ 10:56:24 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543332
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:23 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb net definief geboekt Hotel Trofana Royal in Ischgl met michelin ster
Netjes

Ik ga voor me aplinkurz naar Ischgl begin december. Hopen dat de sneeuw een beetje vet is
Voor ¤619,- in een 4 sterren hotel zitten de hele week (half pension), je liftpas, boeken en onderwijs erbij krijgen

Je moet trouwens echt belachelijk veel dingen meenemen. Ik dacht dat ik een redelijke backcountry uitrusting heb maar je moet nu ook echt shit meenemen waar ik niet eens aan gedacht heb
Jammer dat het in PDF is dus ik kan het niet makkelijk copy/pasten

hier staat de pdf iig (voor de geïnteresseerden)
http://www.ripstar.nl/pages/OESV_Alpinkurs_04_2006.pdf

Benodigdheden staan op pagina 2...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41543344
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met stijve planken is het idd heel wat lastiger om goed te jibben. Misschien een iets minder stijve all mountain plank kopen? En ik zou hem ook iets korter nemen. Zeker met jou gewicht en lengte kun je makkelijk een 152cm/154cm rijden. Dat is veel makkelijker met jibben. Maar bedenk wel dat je dan een heel stuk minder goed in de poeder overweg kunt.
En als ik er nou een jibplank bij koop? Iets van 147 ofzo, lekker flexibels, zodat ik dat een beetje kan gaan leren en gaan kloten.

Tis wel kut dat je dan de heletijd van board moet verwisselen, maar mijn huidige plank rijdt heerlijk door de poeder, en dat is ook wel handig. Om nog niet te spreken over je bindings de hele tijd overzetten.

Nahja, kheb nog even !

Trouwens: misschien ga ik deze zaterdag naar Snowworld, wie kan er eventueel ook komen ?
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 11:00:31 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41543435
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:56 schreef Komakie het volgende:

Jammer dat het in PDF is dus ik kan het niet makkelijk copy/pasten

hier staat de pdf iig (voor de geïnteresseerden)
http://www.ripstar.nl/pages/OESV_Alpinkurs_04_2006.pdf

Benodigdheden staan op pagina 2...
Gewoon copy/pasten


ÿ Snowboard + 3-teilige Teleskopskistöcke
ÿ Rucksack, ca. 20 Liter (mit Snowboardbefestigungsmöglichkeit)
ÿ VS-Gerät mit Reservebatterien, erlaubt sind nur Geräte mit Frequenz 457 kH, z.B.: Ortovox
F1 focus, F1 plus, M 1; Pieps 457; Tracker; Mammut)
ÿ Lawinenschaufel (großes Schaufelblatt, z.B: Ortovox, Life Link, Black Diamond, Voile
ÿ Lawinensonde (soll nicht über den Rucksack hinausragen, keine Schraubsonde)
ÿ Erste Hilfe Ausrüstung (Schilehrer Erste Hilfe) + Tape (Silber Tape oder Leukotape)
ÿ Biwaksack, wenn möglich
ÿ 1 Reepschnur 5 - 6 mm Durchmesser, ca. 5 m lang
ÿ Winkelmesser, z.b.: Life Link oder in Bussole integriert
ÿ Werkzeug z.B.: Leatherman
ÿ Zeichenmaterial (Format A4) für Profilerstellung, Stifte, Lineal
ÿ Kleiner Notizblock und Bleistift für unterwegs
ÿ Karte: 1: 25000 vom Kursgebiet (kann am Kursort gekauft werden)
ÿ Höhenmesser, wenn möglich
ÿ Bussole ( Kompass)
ÿ Pfeiferl (alpines Notsignal)
ÿ Bekleidung: Snowboardbekleidung
Handschuhe und Reserve (ev. Wollfäustlinge)
Schlechtwetterbekleidung (wasserundurchlässige Überbekleidung) Sonnenbrille, Schibrille
ÿ Wenn vorhanden: Schneesäge, Lupe, ABS Rucksack, Schneethermometer, Schneeraster
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41543575
  woensdag 6 september 2006 @ 11:08:15 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543611
Een jibplank is wel een erg groot verschil vind ik.
Op zich kan het natuurlijk wel, maar ik heb liever een plank waarmee ik wel wat meer kan dan alleen maar jibben. Je zult altijd zien dat je je jibplank bij je hebt en dan kom je een paar gasten tegen waarmee je wel ff wilt rijden die echt vet aan het planken zijn. Altijd kut.
Misschien een iets minder stijve allrounder kopen?
Een maatje van mij rijdt bijvoorbeeld op een Forum Warrior en kan er vrijwel alle kanten mee op. Kan ermee jibben maar ook nog redelijk knallen. (om het maar eens over wat anders te hebben dan Burton )

Leuk filmpje trouwens Sjors. Muziek is trouwens zwaar cheesy idd
mooie lange afdaling. Goed gezekerd? First tracks zijn leuk maar je moet ze wel zekeren natuurlijk. Vind het wel een mooie afdaling voor een fijne lawine.... Kan natuurlijk niet zien wat erachter zit...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 september 2006 @ 11:10:12 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543669
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Gewoon copy/pasten


ÿ Snowboard + 3-teilige Teleskopskistöcke
ÿ Rucksack, ca. 20 Liter (mit Snowboardbefestigungsmöglichkeit)
ÿ VS-Gerät mit Reservebatterien, erlaubt sind nur Geräte mit Frequenz 457 kH, z.B.: Ortovox
F1 focus, F1 plus, M 1; Pieps 457; Tracker; Mammut)
ÿ Lawinenschaufel (großes Schaufelblatt, z.B: Ortovox, Life Link, Black Diamond, Voile
ÿ Lawinensonde (soll nicht über den Rucksack hinausragen, keine Schraubsonde)
ÿ Erste Hilfe Ausrüstung (Schilehrer Erste Hilfe) + Tape (Silber Tape oder Leukotape)
ÿ Biwaksack, wenn möglich
ÿ 1 Reepschnur 5 - 6 mm Durchmesser, ca. 5 m lang
ÿ Winkelmesser, z.b.: Life Link oder in Bussole integriert
ÿ Werkzeug z.B.: Leatherman
ÿ Zeichenmaterial (Format A4) für Profilerstellung, Stifte, Lineal
ÿ Kleiner Notizblock und Bleistift für unterwegs
ÿ Karte: 1: 25000 vom Kursgebiet (kann am Kursort gekauft werden)
ÿ Höhenmesser, wenn möglich
ÿ Bussole ( Kompass)
ÿ Pfeiferl (alpines Notsignal)
ÿ Bekleidung: Snowboardbekleidung
Handschuhe und Reserve (ev. Wollfäustlinge)
Schlechtwetterbekleidung (wasserundurchlässige Überbekleidung) Sonnenbrille, Schibrille
ÿ Wenn vorhanden: Schneesäge, Lupe, ABS Rucksack, Schneethermometer, Schneeraster
hmmm... lukte bij mij niet
nouja, het staat er nu iig bij. Ik vind het nogal een lijst...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 september 2006 @ 11:11:25 #15
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41543704
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:08 schreef Komakie het volgende:

Leuk filmpje trouwens Sjors. Muziek is trouwens zwaar cheesy idd
mooie lange afdaling. Goed gezekerd? First tracks zijn leuk maar je moet ze wel zekeren natuurlijk. Vind het wel een mooie afdaling voor een fijne lawine.... Kan natuurlijk niet zien wat erachter zit...
Het was ook gevaarlijk daarom ging ik behoudend.. Te mooi om te laten liggen (in een gebied dat verder vrij doorspoord was)
pi_41545171
Hoe vet dit:

Terje Håkonsen doet alles op zijn eigen manier. Één van zijn dromen was om ooit nog eens te gaan surfen op een snowboard en voor zijn part in de Volcom film Escramble gebeurt dit dan eindelijk. Nou ja, bijna!



Terje wilde een tube-shot in zijn outfit zonder dat zijn wetsuit te zien was.

Greg Martin regelde de jetski en alles wat nodig was om Terje te kunnen laten snowsurfen

Terje’s 156 Fish ( ) was niet sterk genoeg om hem boven water te houden voor wat tricks.

Zelfs met een tow-in ging Terje ten onder na maximaal één cutback.


Met een snowboard aan de benen en een dubbele laag kleding zou de dood betekenen voor een hoop mensen, dus besloten ze er een eind aan te breien.

Maar toch, hebben ze wat materiaal op tape. Bekijk het in Volcoms nieuwe film „Escramble“.
Ze deden 4 runs voordat ze de handdoek in de ring gooiden

Tevens tvp
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 6 september 2006 @ 12:15:05 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41545481
Hoe vet is dat?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 september 2006 @ 12:20:23 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41545650
Te gaaf

Hij rijdt daar trouwens volgens mij niet op een Fish... of het is een fish zonder opdruk...

Hier mijn filmpje trouwens nog voor de mensen die het nog niet hebben gezien
http://stuwww.uvt.nl/~s247727/MOV04061.MPG
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41545715
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:15 schreef XL het volgende:
Hoe vet is dat?
heel vet.
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Komakie het volgende:
Te gaaf

Hij rijdt daar trouwens volgens mij niet op een Fish... of het is een fish zonder opdruk...
Stond erbij als tekst. Niet zelf verzonnen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 6 september 2006 @ 12:25:49 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41545831
Voor het verhaal is een fish in het water wel extra cool natuurlijk. Boeien wat voor plank het echt is
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41548062
Het is zeker een fish, kijk maar naar die shape vd nose
  woensdag 6 september 2006 @ 13:53:24 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41548258
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:
Het is zeker een fish, kijk maar naar die shape vd nose
misschien wel maar echt goed zien kan ik het niet.
anyway, wel een hele strakke actie
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 september 2006 @ 14:11:17 #23
71115 Rnej
I walk the line
pi_41548772
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:
Het is zeker een fish, kijk maar naar die shape vd nose
idd, een klein puntje eraan...



Jeremy Jones
  woensdag 6 september 2006 @ 14:40:08 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41549584
Die andere (veel coolere) Jeremy Jones






(Check die hellingshoek)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 september 2006 @ 14:46:15 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41549756
btw, zaterdag gaan een paar maatjes van me naar zoetermeer.
ik zou dus eventueel zaterdag kunnen voor een meet. mits er genoeg mensen zijn die kunnen lijkt me het wel lachen.
zaterdag komt mij wel goed uit ivm vervoer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')