Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 12:55 |
Hier alweer deel 24 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Wie heeft er mooie treinpics? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 21 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 22 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 23 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 24 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is niet veel intresse in, iig niet bij mij en ik heb er weinig vraag naar gezien, dus daar ga ik niet op in. Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs ga ik ook niet op in, maar wil je er wat van weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Het is mij te veel werk om dit op voorhand allemaal te gaan zitten typen. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion en Syntus, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans, Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en per 11 december 2005 Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich. Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Vanaf december 2006 zullen alle treinen ten noorden van Zwolle als stoptrein gaan rijden. Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal. En vanaf 2005 ook nog op het traject Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg. De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? Arriva Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Vroeger NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden). Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Noordned. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Voor de DM90-foto's: zie NS. De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden. Syntus Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's. Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen. Connexxion Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Interieur en exterieur. NS Reizigers diesel Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter. Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. NS-Regio heeft de aanbesteding gewonnen voor Apeldoorn-Zutphen. Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld. electrisch En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn. De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden. Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes. Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur. Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm. Het ICK van buiten, en een coupé en het gangpad van binnen. Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg. Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven. De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort. DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren. Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen. De Panda 2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3. ...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas. Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, SM90, plan V, plan T en SGM. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Foto's: Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren. De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is. Mendini-interieur, balkon en 1e klas. Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook. Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en met de Spelen van nu in Turijn (waar NS sponsor van is), rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Er is ook een Olymische Thalys, maar die staat nog op reserve tot 25 februari.Aanvulling, deze thalys heeft de sporters op 26 februari terug naar Zwolle gebracht en is nu waarschijnelijk z'n bestickering al weer kwijt. Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. Nu het reizigersvervoer wat terugloopt, komt NSR om in de IRM-stellen en ze weten van gekheid niet wat ze er mee moeten doen, dus ze komen de komende tijd op de gekste plaatsen in dienst, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen. En natuurlijk weer de foto's... 1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte. verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant. Een wat minder bekend treinstel was de SM90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat ze weer alle negen in Zwolle aan de kant staan, al mogen ze tegenwoordig weer als los treinstel rijden, waar vroeger altijd met twee stellen moest worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal worden gereden in verband met uitstekende stukken trein. Tegenwoordig is de indeling (in beide klassen, net als DM’90) 2+2, en is de inzet beperkt tot Zwolle-Emmen. Als ze werken is het echter één van de fijnste treinen van het land. Helaas worden de rumoeren omtrent het verdwijnen (op reserve, verkoop....) de laatste tijd steeds sterker, dus wil je nog zo’n technisch geavanceerd stel meemaken: grijp je kans! Per december 2005 staan deze high-tech stellen terzijde in Onnen Wederom fotootjes. 1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift. En van de buitenkant ziet het ding er zo uit. Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen zou moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste. Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen.. De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. De selectieprocedure voor vervangers is al een tijd bezig, en verwacht wordt dat dit jaar toch eindelijk eens besloten wordt waarmee mat'64 vervangen gaat worden. Het zit er dik in dat het deze keer geen speciaal Nederlands product wordt, maar een kant-en-klaar trein. Een T en een V. Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over. Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm. De Citypendels zijn eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. Sinds vorig jaar zijn de eerste Sprinters weer terug uit Denemarken, en daarmee voerde NS Commercie het product 'Sprinter' in, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen. SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter) SGMm van binnen en buiten. NS Internationaal NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd) meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS). De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Overig internationaal Hier alleen maar wat foto's. Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen. Op Roosendaal-Antwerpen: Maastricht-Luik: De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik (foto: treinfoto.be) Venlo-Hamm: Overig binnenland Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt) A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 12:58 |
Voor newbies: dit is een standaard OP. Deze reflecteert niet noodzakelijk de mening van de topicstarter. | |
Peterselieman | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:02 |
Nu kan er in de OP een plaatje komen van een GTW in arriva kleuren | |
Dante_A | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:20 |
Als je light-rail zaken noemt (eigenlijk trams op treintrajecten) in de OP moet je dan ook niet RandstadRail noemen? Die gaat zowel de Hofpleinlijn als Zoetermeerlijn van trein naar metro veranderen. | |
Alexxxxx | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:22 |
quote:De randstad is een minderwaaridg gebiedsdeel, en mag daarom verzwegen worden. Wij, Nederlanders van buiten de Randstad schamen ons dood voor dit deel van ons land, en verzwijgen dit stuk land, inclusief haar onnozele infrastructurele projecten, en negeren het daarom maar zoveel mogelijk | |
Dante_A | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:27 |
quote:Boeiend punt. Echter liggen de twee genoemde light-rail projecten ook in de Randstad en hebben dus niets met | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:29 |
quote:Hoe typ jij? Achter Apeldoorn begint toch het grote niets? | |
Alexxxxx | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:32 |
Ik had ook gewoon tvp kunnen zeggen, maar dit hefet een leuker effect Ik heb geen idee waarom het niet in de OP staat. Voor newbies: dit is een standaard OP. Deze reflecteert niet noodzakelijk de mening van de moderatoren. | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:35 |
quote: BTW: Ik heb geprobeerd de nieuwe foto van de GTW in de OP te plakken, maar dat werkt natuurlijk weer niet. Dus dan maar zo: De Wiki is wel aangepast daarnet. | |
Dante_A | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:36 |
quote:Ik heb wel eens iemand gesproken die wel eens ten oosten van Utrecht is geweest en levend is teruggekomen. Maar ff serieus. Klein tekstje over RandstadRail met deze foto bijvoorbeeld zou geen kwaad kunnen. | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:39 |
quote:Hm, dat is wel wonderlijk! quote:Ik nodig je uit 't in de wiki te mikken! | |
Dante_A | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:56 |
quote:Geen zin om daar een login aan te maken, gooi dit er maar in: RandstadRail Het metronet van Rotterdam, het tramnet van Den Haag en het lokale stadstreinennet van Zoetermeer worden op elkaar aangesloten met Light-rail voertuigen. Hiervoor worden de treintrajecten Hofpleinlijn en Zoetermeer stadslijn van trein naar metro omgebouwd en worden enkele tramlijnen in Den Haag opgewaardeerd tot Light-rail traject. Vanaf begin september 2006 moet het netwerk operationeel zijn. www.randstadrail.nl Het eerste RandstadRail materieel is in mei 2006 geleverd. | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 13:57 |
quote:Dat is niet nodig volgens mij... | |
Dante_A | vrijdag 9 juni 2006 @ 14:03 |
quote:Ik kan in ieder geval niet inloggen en zonder login geen edit. Als iemand wel kan inloggen mag hij het er in copy-pasten. | |
Klonk | vrijdag 9 juni 2006 @ 14:06 |
ik ben op zoek naar iets en hoop dat jullie kunnen helpen, ik zoek een grote afbeelding van een Shinkansen 500 om te gebruiken als wallpaper op de pc, maar groter dan 800 * 600 vind ik ze niet, iemand nog een goeie tip ? | |
Alexxxxx | vrijdag 9 juni 2006 @ 14:07 |
quote:Zullen we samen naar Japan om foto's te maken? | |
Klonk | vrijdag 9 juni 2006 @ 14:07 |
wel met de boot, ik heb vliegangst | |
Fred | vrijdag 9 juni 2006 @ 14:39 |
zoek eens op JR500 ipv Shinkansen 500: http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&imgsz=xxlarge&q=JR500 zitten wel aardige bij. | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 14:49 |
Het is dit geworden in de Wiki, dus als we een beetje doorposten zien we 'm snel: RandstadRail Het metronet van Rotterdam, het tramnet van Den Haag en de Zoetermeerstadslijn worden op elkaar aangesloten met light-rail voertuigen. Hiervoor worden de treintrajecten Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn van trein naar light-rail omgebouwd en worden enkele tramlijnen in Den Haag opgewaardeerd tot light-rail traject. RandstadRail is een samenwerkingsverband van het Haagse OV-bedrijf HTM en het Rotterdamse RET. Sinds 3 juni rijden er op de Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn geen treinen meer. Op 4 september met de ombouw naar RandstadRail gereed zijn. De Zoetermeerstadslijn is dan uitgebreid met een tak naar de nieuwbouwwijk Oosterheem. De eerste jaren zal de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam nog zijn eindpunt hebben op station Hofplein. Momenteel wordt gewerkt aan een boortunnel tussen (ongeveer) station Kleiweg en het Rotterdamse Centraal Station, waar RandstadRail aan zal sluiten op het Rotterdamse metronet. De treinen van RandstadRail rijden dan van Den Haag Centraal door naar metrostation Slinge in Rotterdam Zuid. Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden: | |
Klonk | vrijdag 9 juni 2006 @ 15:02 |
quote:kom je op een leuke site terecht, allemaal japanse treinen volgens mij | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 15:15 |
Ik zit die OP eens door te lezen... Wat staan er eigenlijk een waardeloze foto's in... Als ik een keer teveel tijd heb... Nah, laat maar... | |
Fred | vrijdag 9 juni 2006 @ 16:03 |
quote:Deze foto is moeilijk opnieuw te maken hoor: | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 16:08 |
quote:Ja, dit is kansloos. Maar ik moet nog ergens een folder hebben uit 1989 met betere foto's! | |
Zug-Chef | vrijdag 9 juni 2006 @ 16:25 |
Ik vond wel deze site: http://homepages.cwi.nl/~(...)vervoer/doedens.html errug mooi, ouwe(re) foto's van toendertijd | |
Peter | vrijdag 9 juni 2006 @ 17:46 |
quote:1 dingetje.. zou je de foto op max 580 breed willen zetten? | |
Duvel | vrijdag 9 juni 2006 @ 22:02 |
quote:Hij is 578 bij 385. Of bedoel je 550? | |
Peter | vrijdag 9 juni 2006 @ 22:53 |
quote:560 is al voldoende, Firefox resized automatisch alles wat te breed is om in een post te passen namelijk... | |
Wadloper | zaterdag 10 juni 2006 @ 12:33 |
Arriva krijgt 27 treinen van 55 meter lengte, met 170 zitplaatsen en 16 treinen met 111 (en 40 meter) zitplaatsen. En een ander berichtje: gisteren gaven 17 wadlopers de geest in Groningen :S Airco zit ook in de trein, evenals een automatische treeplank ter hoogte van de trein (voor gehandicapten), een ruime wc, een veiligere cabine voor de machinisten, de GTW kan 140, ipv 100 km/u. Nu zitten de motoren onder de trein, die zitten straks in het midden (ook beter voor het onderhoud, een deur hoeft geopend te worden, en ze kunnen sleutelen) Bron: Dagblad van het Noorden | |
Fluffy_Augurk | zaterdag 10 juni 2006 @ 12:43 |
quote:Say what? | |
Wadloper | zaterdag 10 juni 2006 @ 13:06 |
17 wadlopers waren dus uitgevallen (in 1 dag tijd) | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 juni 2006 @ 13:20 |
quote:rood waarom rood? | |
Alexxxxx | zaterdag 10 juni 2006 @ 13:55 |
quote:De kleuren van de Groningse stadsbussen van vroeger..... Daarom | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 juni 2006 @ 13:59 |
quote:damn? hoe dat? | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:00 |
quote:hmm Arriva heeft toch roots in de UK? daar ist ook rood B) | |
Alexxxxx | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:02 |
quote:Neuh, de arriva kleuren zijn in heel Europa hetzelfde, als ik de Deense, Britse en Spaanse foto's mag geloven... Uiteraard zijn de Londonse stadsbussen wel rood ja. Maar ik heb het niet verzonnen, dit is de verklaring van Arriva... | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:05 |
quote:oh w/e verf ze helemaal rood! de nieuwe rode duivels | |
Fred | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:17 |
quote:Elke stad had toch rode stadsbussen in de tijd van de standaardbus? | |
Alexxxxx | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:19 |
quote:Nee. En bovendien, Groningen heeft die kleuren nog veel langer gehad | |
Zug-Chef | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:43 |
1e versie van mn site is UP http://oehoe18.mine.nu/~hb/WEBFOLDER/index.htm oja niet lachen om de layout, ik doe verkeerskunde geen ICT | |
Wadloper | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:53 |
quote:Ik denk de warmte ofzo, ik weet het verder ook niet | |
Wadloper | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:55 |
quote:Ik vind het in ieder geval al een leuke opzet voor je site Maak je je foto's zelf? Want anders wil ik ook nog wel wat foto's beschikbaar stellen voor je site | |
thatsme | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:59 |
quote:geef je pagina's ook nog even een andere titel!! | |
Zug-Chef | zaterdag 10 juni 2006 @ 14:59 |
quote:Ja vind m ook aardig gelukt, alleen tja layout ziet er niet uit. Beetje leeg nog enzo... Maar ik maak de foto's inderdaad zelf. Moet nog ns zoeken naar de wat oudere foto's van toen ik nog in Arnhem woonde. Staan nog zo'n 400 fotos te wachten om te editten, dus ben nog wel ff bezig gheghe | |
Wadloper | zaterdag 10 juni 2006 @ 16:03 |
quote:Zelfgemaakte foto's zijn ook het leukste | |
Dr_Flash | zaterdag 10 juni 2006 @ 21:53 |
Ik ben net thuis Dagje meegeweest met Stichting Mat54 | |
Duvel | zaterdag 10 juni 2006 @ 22:15 |
quote:Ha ik heb je voorbij zien komen op Bilthoven! Hoe was het? | |
Dr_Flash | zaterdag 10 juni 2006 @ 22:26 |
quote:Ja was leuk, bijna 500 km gereden lekker leuk wat stops, veel foto's, catering die bij je langs komt om je voor 1,20 een blikje bier te verkopen... | |
Wadloper | zaterdag 10 juni 2006 @ 22:41 |
Toevallig foto's? | |
Dr_Flash | zaterdag 10 juni 2006 @ 22:49 |
quote:Plenty Morgen, goed? | |
Peter | zondag 11 juni 2006 @ 03:45 |
vertrekstaat deventer voor richting DLD.. sczdinges? waar ligt da? | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 09:16 |
Stettin Hbf / Szczecin Glowny Ligt net over de grens in het oosten van Duitsland. In Polen dus. Ik wil er in ieder geval ff een kijkje nemen als ik er in de zomer ben. | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 10:55 |
Bron: http://www.reissweb.net/ Vergeleken met het ontwerp: Vind ik de uiteindelijke versie op bovenstaande foto's stukken mooier. Tot slot nog een item op TV Noord, meteen het 1e item: http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv.asp?cid=real&pid=Noord [ Bericht 30% gewijzigd door Zug-Chef op 11-06-2006 11:19:38 ] | |
Ou-Tannu | zondag 11 juni 2006 @ 11:19 |
quote:hehe! hijs al onderweg naar zn eerste rit zie ik video doet t niet hier kan je mischien de directe link naar de realmediafile geven? | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 11:25 |
http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv.asp?cid=real&pid=Noord of http://www.rtvnoord.nl/real/tvnoord_za.rpm, te openen vanuit Realplayer. | |
Alexxxxx | zondag 11 juni 2006 @ 11:25 |
Op Omrop Fryslân was het gister ook Weer lekkere ruzie tussen Arriva en de provincie ook | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 11:44 |
Mooi ding hoor, maar WAAROM moest die kleurstelling nou ZO SPUUG lelijk? Het is verdorie nog erger dan een Syntus Lint in het groene land | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 11:48 |
quote:Vind je ? Ik vind ze juist wel mooi. Maarja smaken verschillen, ik heb dan ook een voorliefde voor Duitsland en duitse (-talige) treinen. En daar zijn deze kleurstellingen redelijk normaal. Wedden Over een jaar valt t best mee | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 12:00 |
In deze kleurstelling denkt iedereen dat het de supporterstrein van Feyenoord is. Reken maar uit om de hoeveel meter de banken in de slootkant liggen zodra het seizoen weer begonnen is | |
Duvel | zondag 11 juni 2006 @ 12:37 |
Ik zat gisteren ene paar keer in een Wadloper, en een machinist vertelde me ook al dat het spul van ellende uit elkaar valt. De nieuwe treinen komen dus als geroepen. Alleen vond die machinist ook al dat er te weinig deuren in zaten! Wadlopers zijn met dit weer trouwens verdomd irritante sauna's. De machinist heeft het iets beter dankzij een airco op het dak! | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 12:42 |
quote:Misschien tijd om stations zo te maken dat men aan 2 kanten de trein uit kan (en in kan) | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 12:53 |
Zeg wat is dat nou met die wadlopers? Ieder ander mat rijdt moeiteloos 40 jaar in het rond... die dingen net 20 jaarof zo? | |
Duvel | zondag 11 juni 2006 @ 13:26 |
quote:Die dingen zijn voor een appel en een ei gebouwd, de motoren zijn opgeboord tot het maximum, er is onderhoud gepleegd alsof ze een jaar of tien, twintig mee zouden moeten gaan. Tja, dan houdt na 23 jaar wel op... Was het nou hier dat iemand zei dat ze oorspronkelijk gebouwd waren om maar tien jaar dienst te doen? Hoe dan ook: cardanassen slaan door de motor heen, als de motor er niet zelf onderuit valt, motoren consequent oververhit, remgedrag onvoorspelbaar: het is over. | |
Ou-Tannu | zondag 11 juni 2006 @ 13:47 |
quote:tijd om er scheermessen van te maken! | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 13:58 |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 14:13 |
Mooi mooi mooi fles | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 15:15 |
quote:De man in het azuurblauwe shirt op de laatste foto, onder het bordje, is overigens de beroemde DJ Erik de Zwart | |
Alexxxxx | zondag 11 juni 2006 @ 16:54 |
quote:Onze mede treinenfapper, die Thomas de Trein in mocht spreken. | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 16:58 |
ooit was hij echt beroemd hoor | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 17:02 |
Ghehe erik de zwart | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 17:06 |
quote:Maarre dat gaat nog een hoop foto's opleveren dat weekje non stop treinen door NL. Kijken wie de mooiste of de meeste pics maakt | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 17:07 |
de meeste dat win ik vast wel | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 17:26 |
quote:wat heb jij voor camera eigenlijk ? ik zit nu nog met een Canon Powershot A510 maar ik zit lekker te gluren naar een hele mooie Fuji Finepix (Fujifilm Finepix S 9500) | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 17:41 |
Ik heb een Canon Powershot S1 IS en een Canon EOS 300D | |
Alexxxxx | zondag 11 juni 2006 @ 17:43 |
quote: ik ook | |
Wadloper | zondag 11 juni 2006 @ 18:16 |
Ik heb een Powershot A400, die ik al een jaar heb Maar doet het nog altijd prima Ooit koop ik een mooie (en ook dure) | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 18:31 |
Wat vinden jullie van de kwaliteit van mijn foto's. Niet of er dingen in de weg staan, of dat trein niet helemaal er op staat ofzo, maar de kwaliteit, zoals bv: scherpte, kleuren, natuurlijke weergave? Zit aan ene kant te twijfelen om een nieuwe te kopen, maar aan andere kant ben ik zelf wel tevreden (al ben ik dat snel) over de foto's. Het gemak waarop ik klik en de foto er goed opstaat (voor mijn idee dan). Als ik soms lees dat het bij de wat geavanceerdere camera het iets meer moeite vergt een mooie scherpe foto er uit te krijgen.... (....) | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 18:34 |
welke foto's Trein-Baas? Post het anders ff met voorbeelden in FOT | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 18:36 |
quote:Nouja bijvoorbeeld die op mn site staan. http://oehoe18.mine.nu/~hb/WEBFOLDER/index.htm Ik wil liever een reactie van jullie omdat ik anders commentaar krijg van echte super foto-profs. Die dus alles 10x beter kunnen dan mij | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 18:41 |
quote:ik durf me ook nog weleens op FOT te vertonen hoor Maar ik zal eens kijken naar dat prutswerk van je | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 18:45 |
Mwoa weinig mis mee hoor Of je moet er zelf ontevreden mee zijn, dat kan..... | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 18:46 |
quote:mja dat zei mn vriendin ook al maar bedankt, vind het zelf iig wel mooi, alleen tja als ik dan deze foto's op deze site zie: (voornamelijk de onderste kant van de pagina) http://www.tssf-forum.de/(...)did=15786;start=2430 Die zijn dan toch weer stukken scherper. Of ligt dat aan mijn ogen. | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 18:59 |
mwoa ligt aan een hoop dingen. Direct zonlicht heeft voordelen, heeft nadelen. bedenk wel dat er in Duitsland veel makkelijker een mooi plekje te vinden is voor een foto dan in NL. Ten eerste is het land groter en ten tweede is het nergens echt vlak. Wat dat betreft hebben we eigenlijk maar een chagrijnig pestland getroffen hier | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:13 |
Ja idd, dat valt me wel van mij zelf tegen, 9/10 fotos die ik heb gemaakt zijn op t station gemaakt Beetje jammer inderdaad. Maar morgen maar ns verandering in brengen, hele dag vrij en mooi weer. Tijd om weer ns een rondje NL te doen, en wat leuke plekjes buiten het station te zoeken | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:13 |
quote:Lentetoer brengt je overal | |
Ou-Tannu | zondag 11 juni 2006 @ 19:15 |
quote:jammer dat je DD-AR bakken (en soortgenooten in de mDDM etc) nooit mooi op de foto krijgt? ze zijn altijd smerig? | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:16 |
quote:Dat is omdat het gewoon godsgloeiend spuuglelijke teringbakken zijn | |
Ou-Tannu | zondag 11 juni 2006 @ 19:17 |
quote:Whehe! een schoonheids prijs winnen ze iig niet nee :p | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:21 |
ghehe dirty dirty ja, alleen moet ik er wel bij zeggen dat t die dag dat ik die 4 foto's maakte vrij slecht weer was, nat nat nat (dag na hemelvaart was dat) | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:26 |
quote:pokkeweer was het die dagen ja. Wel alle plek in de 1e klas. Gisteren was het een drama in de 1e klas honderd kinderen met papsie en mamsie | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:28 |
quote:te sneu inderdaad... Ook echt weer typisch Nederlandse actie om dan zo'n Lentetour of Winter of Herfst toer dan ook in de 1e klas te geven Eerste klas is dan niet meer wat het eigenlijk zou moeten zijn. Las op OVL mailinglist dan ook een aantal negatieve meningen hierover, en wel terecht. Rust is dan heel ver te zoeken. Ook al staat er stiltecoupe, nobody seems to care | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:32 |
quote:oh jij ben zeker zo'n k*nkah krijtstreeppak-zakenmannetje wat nergens tegen kan duik lekker je leasebak in dan | |
Wadloper | zondag 11 juni 2006 @ 19:35 |
@Zug-Chef, de sprinter plaatjes, je hebt de link naar het plaatje omgewisseld Kijk maar wat ik bedoel Verder mijn complimenten over je site! | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:35 |
quote:oh haha nee hoor, maar ik vind dat men dan beter die 35 euro naar beneden kan doen (25-30 ofzo) en dan gewoon 2e klas met zn 2en. De eerste klas is voor diegene die daar voor betalen (ik zelf iig nooit). Wat ik ook vreemd vond was vorige week zaterdag, dat men iedereen maar toe liet tot de 1e klas, omdat de trein zo vol was... Ik ben trouwens pro-OV en anti-dikke patserbak fles | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:39 |
quote:Bedankt man, meteen gefixed Omdat ik met de originele nummering werk van de fotos haal ik nog wel ns wat door elkaar Hoe precies zijn jullie eigenlijk met treinnummers. Als je een foto ziet, wil je dan per se het nummer er van zien (als t niet te zien is). Kom nu nog al wat foto's tegen waar ik dan het treinnummer van schuldig moet blijven | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:39 |
doen ze ook zomertoer straks 54 euro 2 man 2 dagen | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:41 |
quote:en dan 2e klas of toch 1e ? Het weer speelt me parten Maar is misschien wel leuk voor een weekendtrip. Kan je met 2 man ns wat speciale fototrips maken. Meestal is er doordeweeks niet echt veel speciaals te beleven. Zoals jouw Met 54 trip gister | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:42 |
quote:2e klas mat54 trip was idd supercool Heb me ernstig geamuseerd | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:48 |
quote:Ik baal er sterk van dat ik het gemist heb. En dat ie niet in Leeuwarden was, maarja zo blijkt wel weer dat het hier een uithoek(je) is van NL... | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 19:49 |
quote:Hoezo ben je niet meegegaan dan? Was nog plek zat | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 19:53 |
quote:ja helemaal niet meer aangedacht. Op OVL mailinglist stond t wel, maar had daar bijna 300 mailtjes van, en dus was ik te laat | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 20:01 |
jammerdepammer Was echt gaaf. Gewoon met een paar andere spoorvrienden de hele dag in de trein zitten. Beetj foto's maken, leuk | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 20:02 |
Wrijf t er maar in Maar doen ze dit soort tripjes wel vaker? Moet je zeker lid van de werkgroep zijn of hoe kan je mee (de volgende x ) | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 20:12 |
quote:Nee dit was de eerste keer dat ik met een donateurstrit meeging moest ook het hogere tarief voor een niet-donateur betalen (65 ipv 50 euri) en verder gewoon de sites van de ondernemende clubs in de gaten houden www.railmusea.nl staan allemaal links naar museumstoomtreinclubs en ook naar andere behoud-blabla-treinstel-clubs | |
Dr_Flash | zondag 11 juni 2006 @ 20:14 |
oh zij, wacht ff. Ja mat54 maakt geloof ik 2-3 keer per jaar een ritje | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 20:18 |
quote:Ahja ok, maar goed in de gaten houden dus. Volgende wel hopen op net zulk weer Die sites van de spoorwegmusea heb ik zelfs een lijstje van gemaakt wanneer welke stichting / spoorweg rijdagen hebben. Altijd leuk om er ff langs te schieten | |
Wadloper | zondag 11 juni 2006 @ 21:12 |
quote:Het ligt soms ook aan de foto vind ik, ik maak soms een foto, en als er het nummer erop staat (wat je kan zien) zet ik er wel altijd bij welk nummer het was. Maar ik ben zelf niet zo precies in nummers | |
Alexxxxx | zondag 11 juni 2006 @ 21:27 |
treinnummers boeien me geen kont, maar ik zet ze er bij omdat ik weet dat een groot deel van mn treinenpubliek nogal geilt op die nummertjes, om het even kort door de bocht te zeggen | |
Zug-Chef | zondag 11 juni 2006 @ 23:00 |
quote:schitterende opmerking alex | |
Ou-Tannu | zondag 11 juni 2006 @ 23:06 |
quote:tis wel grappig om evt een trein nummer die later eens schade oploopt, of omgedoopt wordt naar Thema <vul hier in> | |
456 | zondag 11 juni 2006 @ 23:31 |
quote:1331 1397 13201 13213 13228 | |
jorienvdherik | maandag 12 juni 2006 @ 00:22 |
Miljoenenfraude met treinkaartjes Door OLOF VAN JOOLEN UTRECHT - Criminele groepen verdienen jaarlijks vele miljoenen euro’s aan fraude met treinkaartjes en OV-jaarkaarten. ARCHIEFFOTO ANP In 2005 hield de spoorwegpolitie 233 mensen aan voor het maken van of reizen met valse kaarten. Volgens de politie is dit slechts het topje van de ijsberg. Tot anderhalf jaar geleden had de opsporing van spoorfraudeurs geen prioriteit bij de NS en andere vervoerders. De spoorwegpolitie heeft nu voor het eerst zicht op de omvang van het probleem. ,,Het gaat om vele miljoenen euro’s. De afgelopen anderhalf jaar hebben we een aantal grote zaken kunnen oplossen, maar we zien slechts een heel klein deel omdat de pakkans laag is,’’ zegt recherchecoördinator Hans Oudshoorn. OV-fraude is een branche waar grof geld mee wordt verdiend. De spoorwegpolitie had vorig jaar zeker twaalf criminele groepen op de korrel die op grote schaal kaarten vervalsten. Onderzoeken leidden tot 25 aanhoudingen. Vorige maand liep een vervalser tegen de lamp. Hij voorzag 300 mensen die op Schiphol werkten van kaarten. De beroepsvervalsers maken op simpele wijze kopieën van bijvoorbeeld maandkaarten. Gemiddeld gaan die voor zo’n tien euro per stuk van de hand. Naast de beroepsfraudeurs zijn er ook mensen die aan het knutselen slaan met OV-jaarkaarten en maandabonnementen. Ze verwisselen de foto’s op orginele vervoersbewijzen of maken een kleurkopie die ze voorzien van een ander portretje. ,,Zulke gevallen komen we elke dag tegen. Ze worden allemaal aangehouden en voorgeleid aan de rechtbank,’’ stelt Oudshoorn. De NS laat sinds 2004 zijn conducteursbrigades extra letten op valse treinkaartjes. | |
Ou-Tannu | maandag 12 juni 2006 @ 01:30 |
ik wil ook wel een vals OV jaarkaartje hoor leuk voor t weekend | |
Pony-Lover | maandag 12 juni 2006 @ 13:37 |
Rabobank wil streekvervoerder Connexxion overnemen Rabobank wil Connexxion kopen. Het overnameplan van de bank kan binnen het vervoersbedrijf op brede steun rekenen. Minister Gerrit Zalm van Financiën wil Connexxion nog dit jaar privatiseren. 'Wij zijn zeer geïnteresseerd in de aandelen Connexxion als die op de markt komen', zegt Hans ten Cate , lid van de raad van bestuur van Rabobank. De Staat bezit nu 100% van de aandelen in Connexxion. Woordvoerder Opmeer van Connexxion is vereerd door de belangstelling De bank wil de aandelenaankoop uit eigen middelen financieren. 'Dat kan via Rabo Participaties of via onze dochter Gilde', zegt Ten Cate. Schattingen over de waarde van het bedrijf wil de bank niet geven. In financiële kringen wordt de waarde geschat op circa euro 400 mln. Rabobank motiveert de interesse in de grootste Nederlandse streekvervoerder met nieuwe ontwikkelingen op de Europese vervoersmarkt en de te verwachten consolidatieslag. 'Ik denk dat Connexxion daarin een actieve rol kan spelen. Er staat nog van alles te gebeuren.' Daarmee onderschrijft de bank de ambitie van de huidige directie. Zalm beloofde de Tweede Kamer eind mei Connexxion nauw te zullen betrekken bij een 'gecontroleerde veiling'. De Kamer vergadert 27 juni over de privatisering. Diverse fracties in de Kamer steunen een verkoop in fases. In dat geval blijft Rabobank geïnteresseerd. 'Wij kunnen ook leven met een heel grote minderheidsparticipatie van 40%. Daar zijn we redelijk flexibel in', zegt Ten Cate. 'Maar wij zullen ongetwijfeld niet de enigen zijn die interesse hebben.' Van grote spelers op de Europese vervoersmarkt is bekend dat het Britse Arriva en het Franse Veolia op Connexxion azen. Beide multinationals zijn ook al in Nederland actief. Andere gegadigden zijn het Franse Keolis en Deutsche Bahn. Volgens Zalm bestaat er 'aanzienlijke animo' voor de aandelen in Connexxion. De baas van Connexxion, Peter Kortenhorst, wil niet ingaan op het aanbod van Rabobank omdat hij met Zalm overlegt. 'In algemene zin kan ik wel kwijt dat Rabobank goed aansluit op wat wij zelf zijn: een kwalitatief solide bedrijf midden in de samenleving.' De ondernemingsraad (or) vindt Rabobank 'een heel goede partij', zo laat or-voorzitter Ton Roordink weten. Bestuurder Janny Koppens van FNV Bondgenoten zegt 'dolgelukkig' te zijn met Rabobank. 'Dit voldoet precies aan ons profiel.' De bond is, evenals de or, voorstander van een gefaseerde verkoop. Bron:Het Financieele Dagblad ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het past niet helemaal in dit topic maar het is natuurlijk wel OV Het lijkt me een goede zaak dat ze worden overgenomen door een Nederlandse partij, zo hebben ze iig de kans op een goede positie in het Europeese OV, zou Arriva of DeutscheBahn ze overnemen dan blijven er weinig mogenlijkheden om nog zelfstandig te opereren. | |
Freak187 | maandag 12 juni 2006 @ 14:34 |
Op de lijn Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp rijden nu nog die oude MAT '64 (als ik het goed zeg). Steeds vaker krijgen we daar van die Sprinters te zien. Nu las ik in de openingspost dat ze geleidelijk vervangen worden. Op zich een goed streven. Begrijp alleen nog steeds niet dat de NS niet inziet dat er meer materieel moet komen op die lijn. Af en toe zit je daar met 1 rijtuig en dan zit die trein na Purmerend stampvol. Vervolgens kan in Zaandam niemand er meer bij. Beetje jammer. Ik begrijp ook dat de directe verbinding van Purmerend naar Amsterdam CS (Enkhuizen - Amsterdam CS) opgeheven wordt. Purmerend Overwhere en Purmerend worden in het vervolg overgeslagen. Maar toch komt er wel een derde station in Purmerend bij! Is dat logisch? | |
Dr_Flash | maandag 12 juni 2006 @ 19:13 |
quote:JOUW treinenpubliek? WIE dan? | |
Dr_Flash | maandag 12 juni 2006 @ 19:14 |
quote:DOE ES DOORWERKEN DAN | |
Alexxxxx | maandag 12 juni 2006 @ 19:15 |
quote:De bezoekers van de treinenafdeling van mijn voertuigfotosite. | |
Dr_Flash | maandag 12 juni 2006 @ 20:09 |
quote:oh okee, nee dan volg ik je weer | |
Dr_Flash | maandag 12 juni 2006 @ 20:11 |
morgen weer een hoop treinenpics van mij | |
Wadloper | maandag 12 juni 2006 @ 20:34 |
Ik ga zaterdag weer even foto's maken denk ik | |
Zug-Chef | maandag 12 juni 2006 @ 21:24 |
quote:waar ga je morgen pics schieten ? Ik heb morgen excursie naar de RET.... daarna misschien nog wat rondschieten, wil in ieder geval naar Amersfoort, daar zag ik vanmorgen de 766 staan Vandaag weer lekkere dag geweest op t spoor... Dikke chaos in de avond spits tussen Utrecht en Zwolle, defecte trein tussen Putten en Harderwijk... Alles dicht... Vanmorgen vroeg ook vaag, de machinist sliep zeker nog (Lwd - Rotterdam C), bij Heerenveen reed ie veels te ver door waardoor we een flink stuk achter uit moesten Fotos komen morgen avond, want moet morgen 6 uur op Lw staan | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2006 @ 21:25 |
Dan adviseer ik je dat in Leeuwarden te doen, dit omdat daar veel materieel is, ook materieel dat niet dagelijks in het noorden komt (tenminste dat hoop ik) in verband met de open dag van de vliegbasis. | |
Zug-Chef | maandag 12 juni 2006 @ 21:27 |
quote:Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan) | |
Alexxxxx | maandag 12 juni 2006 @ 21:36 |
quote:idem hier. | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2006 @ 21:42 |
Hopelijk zetten ze (V)IRM in. Er rijden bij mijn weten de gehele dag extra stoptreinen naar zwolle Zou je gratis met een treinkaartje de bus in komen? Volgens de NS wel, maar volgens mij niet. quote:(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen ) | |
Fluffy_Augurk | maandag 12 juni 2006 @ 21:44 |
quote: | |
Alexxxxx | maandag 12 juni 2006 @ 21:51 |
quote:Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond) Lijn 54, 60, 72 en 73 komen daarlangs. Lijn 66 ook, maar stopt er niet. | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2006 @ 21:55 |
quote:Ik twijfelde of er daar nog een halte was, maar die is er dus wel. Maar deze tip was voor degenen die toch nog een eindje extra willen lopen | |
Zug-Chef | maandag 12 juni 2006 @ 22:11 |
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen ) Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station. Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn | |
Alexxxxx | maandag 12 juni 2006 @ 22:22 |
quote:* Alexxxxx doet zn broek weer aan | |
Wadloper | maandag 12 juni 2006 @ 22:22 |
Mooie foto's vind ik het wel! Ik zal zaterdag kijken of ik nog wat mooie foto's kan maken, die zal ik hier dan wel plaatsen | |
Dr_Flash | maandag 12 juni 2006 @ 22:46 |
quote:Gewoon, onderweg naar mn werk, heb smorgens meestal wel een kwartiertje over op Ht. Zal morgen (de laatste dag met dit weer voorlopig) speciaal mn fisheye meenemen. | |
Duvel | dinsdag 13 juni 2006 @ 08:35 |
quote:Purmerend is een wat apart geval. NS heeft hier niet zo'n sterke positie: tussen Purmerend en Amsterdam Centraal rijden zo'n zes verschillende buslijnen, en de bus is vanaf de rand van de stad in iets van 20 minuten in Amsterdam. De trein kan hier niet tegenop (want die moet via Zaandam). Hierdoor is het aantal reizigers op station Purmerend kleiner dan wat je van een stad met deze omvang zou verwachten. Dan nog blijft het overigens volkomen debiel om de rechtstreekse lijn naar Amsterdam op te heffen, maar daar komen ze vanzelf achter. Dat de mensen uit Hoorn een sneltrein naar Amsterdam krijgen is op zich wel logisch: met een extra station in Purmerend zijn er weer een paar minuten extra reistijd bij. | |
Fred | dinsdag 13 juni 2006 @ 13:40 |
Weet iemand toevallig of de NS materieel probleem heeft???? Op Leiden - Dordrecht kwam ik vandaag tot 2 keer toe een koppeltje gereviseerde sprinter drietjes tegen. Op Rotterdam C stond op het opstelterrein van de Hoekse lijn 2 sprinter drietjes en 3 citypendels, terwijl de normale sprinterdienst werd gereden door een enkele citypendel. (je zou toch anders verwachten). Ook op de sporen 16-17-18 stond verdacht weinig materieel. | |
456 | dinsdag 13 juni 2006 @ 14:12 |
quote: Zijn er al stellen naar Polen verscheept eigenlijk? Rijden zeker ook gewoon nog in het geel rond! | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 13 juni 2006 @ 14:25 |
quote:Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt. | |
Duvel | dinsdag 13 juni 2006 @ 14:58 |
quote:'t Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan! | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 13 juni 2006 @ 15:02 |
quote:Dat zal dan wel De HC verontschuldigde zich voor de materieelinzet en zei dat zij er ook niets aan konden doen, en of de mensen aub de raampjes open wilde doen Toen deed iemand dat, vlak voor rijswijk | |
verzameldirk | dinsdag 13 juni 2006 @ 15:53 |
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers van Gn naar Rd. Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken en als het daar maar bij blijft. Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing [ Bericht 11% gewijzigd door verzameldirk op 13-06-2006 16:00:31 ] | |
biertapper | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:14 |
leiden-dordrecht zag ik daarnet ook een koploper in rijden... | |
Duvel | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:17 |
quote:Wadlopers hebben erg snel last van de hitte: de motor valt dan gewoon uit... | |
Fred | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:49 |
quote:straks komen ze weer met de ICE-NS aanzetten Netzoals ongeveer een jaar geleden. | |
Wadloper | dinsdag 13 juni 2006 @ 17:23 |
quote:Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect is Of is het alweer weg? | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 juni 2006 @ 18:50 |
quote:mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koud | |
Wadloper | dinsdag 13 juni 2006 @ 21:23 |
quote:Dat zou wel kunnen inderdaad | |
Duvel | dinsdag 13 juni 2006 @ 21:25 |
Lang leve de obligate wisselstoring bij Woerden bij warm weer... Nu had ik in plaats van een Koploper een koelkast. Fijn! | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 juni 2006 @ 21:50 |
quote:koelkast? ! ? quote: hehe! dacht ik ook hopelijk kunnen de GTW's er beter tegen | |
Brembo | dinsdag 13 juni 2006 @ 22:09 |
quote:V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico . Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden . | |
Peterselieman | dinsdag 13 juni 2006 @ 22:13 |
quote:Echter kan er alleen een trein met meer dan 9 bakken naar Leeuwarden rijden als een deel van perron 5b(het perron voor de stoptrein naar Groningen) erbij getrokken wordt, want zo groot is Leeuwarden CS nu ook weer niet. | |
Alexxxxx | dinsdag 13 juni 2006 @ 22:18 |
het was toch al lang en breed bekend dat er vIRM ging rijden ivm de open dag? | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 13 juni 2006 @ 22:19 |
quote:Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht! | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 13 juni 2006 @ 22:21 |
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken | |
JDude | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:17 |
quote:Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4. | |
JDude | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:17 |
quote:De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan? Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit . | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:42 |
quote:Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan? | |
JDude | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:45 |
quote:Dat niet natuurlijk, maar wel dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien 12 IRM al het equivalent van 16 normale bakken is. Nóg langere treinen heb je zelden nodig en zijn dus niet echt rendabel. | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:53 |
quote:Ja, precies, dat bedoel ik! | |
Mathijz | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:58 |
quote:Klopt, tussen Hoorn en | |
Erosjuhhh | woensdag 14 juni 2006 @ 00:11 |
quote:geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten | |
Ou-Tannu | woensdag 14 juni 2006 @ 00:29 |
quote:of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn | |
Fluffy_Augurk | woensdag 14 juni 2006 @ 08:53 |
quote:Ik dacht dat de max 15 was? | |
JDude | woensdag 14 juni 2006 @ 09:27 |
quote:Tja, NS en omlopen vasthouden... Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen. | |
thatsme | woensdag 14 juni 2006 @ 09:47 |
quote:ik heb ook al wel 4x4 ICM gezien... 1tje te lang dus. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 juni 2006 @ 10:56 |
quote:zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik | |
Fluffy_Augurk | woensdag 14 juni 2006 @ 11:15 |
quote:Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1) | |
Duvel | woensdag 14 juni 2006 @ 11:35 |
quote:Dat gaat hier in Utrecht ook nog weleens mis, dan staat er een stuk trein nog in de wissels, of langs het overpad aan de noordzijde. Tja, dan wordt het een sprong in het diepe... | |
Ou-Tannu | woensdag 14 juni 2006 @ 11:47 |
quote:t zou moeten passen, moet de machinist wel echt helemaal door rijden tot zijn uiterste van het perron | |
Zug-Chef | woensdag 14 juni 2006 @ 16:54 |
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot: Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg... Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen. Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde. | |
Peter | woensdag 14 juni 2006 @ 17:00 |
zo ziet die trein er nog romantisch uit ook | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2006 @ 19:14 |
Prachtige foto, wel jammer dat het een wadsloper is | |
Wadloper | woensdag 14 juni 2006 @ 19:31 |
Wat is er nou mis met een wadloper? :S Je geeft tenminste toe dat het een mooie foto is | |
Zug-Chef | woensdag 14 juni 2006 @ 19:38 |
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's | |
Haarbalpasta | woensdag 14 juni 2006 @ 19:46 |
quote:Ik kan m'n werk zien vanaf een van die foto's | |
Alexxxxx | woensdag 14 juni 2006 @ 20:00 |
quote:na 1 jaar ben je daar ook meer dan op uitgekeken, en dan moet je pas echt jaaaaaaren wachten Die wadlopers gebeurde iig nog eens wat mee.... zwart frontje bij de revisie, de museumloper, de groene, de wadfietser..... | |
Erosjuhhh | woensdag 14 juni 2006 @ 20:05 |
quote:wel eens gehad hengelo, dat de conducteur omriep: dames en heren, wilt u bij het uitstappen van de trein even letten of er wel een perron onder u is? | |
Fluffy_Augurk | woensdag 14 juni 2006 @ 20:41 |
quote:Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken! | |
Fluffy_Augurk | woensdag 14 juni 2006 @ 20:49 |
De IRM + ICM En nog een mooie erbij | |
Wadloper | woensdag 14 juni 2006 @ 20:56 |
quote:Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningen Ben alleen nog niet zo ver met reizen Alles op zijn tijd | |
Fred | woensdag 14 juni 2006 @ 23:59 |
quote:Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland. | |
JDude | donderdag 15 juni 2006 @ 00:06 |
quote:Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken. | |
Zug-Chef | donderdag 15 juni 2006 @ 06:47 |
quote:Klopt, al heb ik t zelf niet gezien, in ieder geval op OVL vernam ik dat de NL loc de stuurstand + rijtuigen trok (op IC 144), zodoende dus. Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NL quote:Zou wel een verklaring zijn voor het voorgevallene | |
Duvel | donderdag 15 juni 2006 @ 08:26 |
quote:Ga daar inderdaad maar vanuit: in Nederland kunnen niet eens alle stuurstanden met alle locs overweg. | |
Fred | donderdag 15 juni 2006 @ 12:38 |
quote:Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 juni 2006 @ 12:50 |
quote:zal ook technisch onhaalbaar zijn? | |
Zug-Chef | donderdag 15 juni 2006 @ 13:27 |
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier | |
Ou-Tannu | donderdag 15 juni 2006 @ 13:36 |
quote:Dat zullen net als de 8 GTWs (strax) omgebouwde locs zijn ? | |
Fred | donderdag 15 juni 2006 @ 13:42 |
quote:een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen. Het aan passen van een loc/stuurstand voor Nederlandsspoor is een dure aangelegenheid. Vaak wegen die kosten niet op tegen de baten van het niet meer om hoeven lopen. Bovendien ben je als vervoerder dan veel beperkter met de keuze welke loc je voor de trein zet. Bij de beneluxtreinen was dat niet zo'n issue, die gingn toch in een vaste stam rijden. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 juni 2006 @ 14:23 |
leuk zo`n rangeerterein vanuit de lucht bron: Google earth pro rangeerterein ergens tussen leidschendam en voorburg (hemelsbreed gezien) | |
Duvel | donderdag 15 juni 2006 @ 15:07 |
quote:Klopt, de Benelux Bs'en hebben een Belgische stuurtafel, en zullen ook wel afwijkende stuurstroomkabels hebben (of een andere aderindeling...). Anyway: een 1800 kan niet overweg met een DD-AR stuurstand, een 1700 kan niet overweg met een DDM-1 stuurstand, etc. | |
Duvel | donderdag 15 juni 2006 @ 15:10 |
quote:Werkplaats Leidschendam om precies te zijn. Of nog preciezer: NedTrain Services, blabla. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 juni 2006 @ 15:55 |
quote:wist ik niet (A) zo nauwkeurig vertelt google de plaatsen niet | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2006 @ 19:11 |
Van Drehscheibe Online: Lokje uit de takels beetje netjes terugzetten op de rails: Dat doe je met de HAND | |
Zug-Chef | donderdag 15 juni 2006 @ 20:01 |
Duitsers zijn stoere mannen Nederlanders zijn mietjes j/k | |
jorienvdherik | donderdag 15 juni 2006 @ 20:02 |
leuke fotos | |
Ou-Tannu | donderdag 15 juni 2006 @ 21:28 |
waar blijven de VIRM foto's van leeuwarden nouw ? | |
Alexxxxx | donderdag 15 juni 2006 @ 21:51 |
quote:morgen en zaterdag is de open dag, ik ga zaterdag op het station kijken voor je | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2006 @ 21:57 |
Ik zag op teletekst dat er verassend weinig extra diensten zijn ingelegd. Namelijk de 15.54 en de 16.54 op vrijdag als stoptrein richting zwolle en op zaterdag ook maar 7 extra treinen ofzo. 3 in de vroege ochtend en 4 in de middag. | |
Alexxxxx | donderdag 15 juni 2006 @ 22:01 |
quote:dan zullen de reguliere treinen een stuk langer zijn mag ik hopen? Anders word het als vanouds weer een dikke teringbende.... | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2006 @ 22:06 |
Dat verlengen is al aangekondigd. Het is te betwijfelen of dat genoeg is. ik heb wel eens op een donderdagavond in de trein naar Leeuwarden gezeten zo rond 22.00 en die trein zat erg vol. Was een trein van 6 tot 8 bakken. Dat het kan soms best druk zijn op Zwolle - Leeuwarden. Zaterdag denk ik dat de treinen idd wel eens kunnen uitpuilen. En het pleintje waar ik denk dat xx de bussen laat stoppen is veel te klein voor een dergelijke operatie. | |
Alexxxxx | donderdag 15 juni 2006 @ 22:08 |
het zijn gelede bussen zag ik vandaag (stond bij het FEC vandaag), die passen niet eens op het pleintje wat is aangekondigd Ik voorzie een logistieke ramp! Laat ze het maar niet horen in de topics over de oepn dag | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2006 @ 22:13 |
Als arriva dat contract had gekregen dan hadden de bussen gewoon naast de uitgang van het treinstation een halte gehad. Dat is logistiek veel beter. De bussen kunnen dan gemakkelijk het station verlaten. Wat wel handig is, is dat de slauerhofweg er nu ligt, zo kunnen ze mooi achter het fec langs wat reistijd scheelt, want bij het europaplein zal het wel druk zijn denk ik. | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 00:40 |
DD-ARs krijg je er nooit goed op he? | |
Duvel | vrijdag 16 juni 2006 @ 08:17 |
quote:Gelukkig niet! | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 16:02 |
quote: | |
Zug-Chef | vrijdag 16 juni 2006 @ 16:57 |
Ik heb een lijst maken met fatsoenlijke spotplekken langs de natuur... zal m ns opzoeken en dan posten. Kan je iig wat betere foto's maken dan met een hek er voor, of op t station... | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:05 |
Ik vond dat hek juist zo'n mooi effect geven Maar bedankt als je dat zou willen posten, graag | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:22 |
die DD-ARs lijken nu gewoon daar te staan om gesloopt te worden | |
Zug-Chef | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:32 |
Zug-Chef | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:33 |
quote:ja vooral omdat de foto ook nog zwart wit is, krijgt aan ene kant een apart effect, maar ook een negatief effect: het lijkt nu idd net alsof ze op de sloop staan te wachten. Alsof ze op een verlaten leeg stil terrein staan... | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:36 |
quote:Precies wat ik wilde vastleggen. Het is echter maar 1 DD-AR en het is niet echt op een verlaten terrein | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:55 |
quote:nee want ik zie een dubbele SGM II aankomen / vertrekken :p | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:56 |
quote:Die stond nou weer stil | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 juni 2006 @ 17:59 |
quote:tsk staat daar echt op een punt van aankomen / vertrekken :p | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2006 @ 19:29 |
hoor ik nou iemand over DDAR slopen? | |
Duvel | vrijdag 16 juni 2006 @ 20:34 |
quote:Ik ben een groot voorstander, count me in! | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 20:50 |
quote: quote:Wat doen jullie? Willen jullie straks alleen nog maar GTWs en IRMs ofzo? | |
Duvel | vrijdag 16 juni 2006 @ 20:52 |
quote:Nee, IRM slopen we ook gelijk. Die GTW's kan ik nog niet beantwoorden. We gaan terug naar treinen met comfort: herbouw van de Hondekoppen en een verbod op het verneuken van de Koplopers! | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2006 @ 20:53 |
quote:Nee, DDAR is een aanwinst voor het nederlandse spoor JA dan liever GTW/IRM/ICM/ICRm ja. Opzouten met die schrale schrootblikken | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:03 |
quote:Oké, met jou kan ik het eens zijn | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:04 |
quote:Met jou zo ook | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:05 |
quote:oeh nou word ik toch ook wel verliefd | |
Duvel | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:25 |
quote:Dat waren zulke fijne treinen! Ik wil nog wel een keer mee met zo'n Mat'54 rit, echt gaaf. Maar dan wel een plek in een kopcoupé boven een motordraaistel...! | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:59 |
quote:gaan we met zn allen! * Ou-Tannu stelt de Wadlopers, DD-AR (en aanverwante soorten) IRM's Lightrail rommel en SGM II/II op de nominatie voor ombouw tot scheermes | |
Zug-Chef | vrijdag 16 juni 2006 @ 22:16 |
quote:lijkt me top plan, ik wil iig ook een x mee... mat 54 is vetttt | |
Wadloper | zaterdag 17 juni 2006 @ 09:12 |
quote:Hoeveel scheermesjes gebruik jij? Omdat je zoveel treinen als scheermes wil hebben, hebben we wel veel scheermesjes als voorraad Misschien kunnen we ze wel exporteren dan, of door de NS laten verkopen, om weer betere treinen aan te schaffen die wel mooi zijn | |
Jump | zaterdag 17 juni 2006 @ 11:37 |
http://www.l2527.be/stabi.htm Toffe foto's van enkele stabiliteitsritten op lijn 25 | |
Duvel | zaterdag 17 juni 2006 @ 11:40 |
quote:Die tweede 6200 in die sleep, is die altijd nog in die beschildering gebleven, of is ie uit nostalgisch oogpunt zo uitgedost? Dat is toch de afleveringstoestand? (Ik ben niet geheel thuis in de geschiedenis van de Belgische diesels, weet alleen dat ze tig verschillende beschilderingen kennen.) Leuke foto's trouwens! | |
Jump | zaterdag 17 juni 2006 @ 12:03 |
quote:Ik ken de originele beschildering ook niet altijd, maar ik dacht wel at zo oorspronkelijk dat kleur waren. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 juni 2006 @ 12:29 |
quote:Ja, stel je voor dat hij niet genoeg herrie maakt | |
Duvel | zaterdag 17 juni 2006 @ 12:37 |
quote:Het gejank van gelijkstroommotoren! | |
Dr_Flash | zaterdag 17 juni 2006 @ 12:43 |
Kom, nog maar even een crosspostje Aan alle fokkende NS-conducteurs (NS-personeel) | |
Dr_Flash | zaterdag 17 juni 2006 @ 14:39 |
quote:En dat is niet het geval, of zo? | |
Fluffy_Augurk | zaterdag 17 juni 2006 @ 14:51 |
quote:Nee | |
Dr_Flash | zaterdag 17 juni 2006 @ 14:54 |
quote:Waar is dat dan? Bokkeduinen of zo? | |
Peter | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:04 |
wat zijn stabelisatieritten? | |
Duvel | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:18 |
quote:Ik vermoed het "inrijden" van het spoor met een grote sleep zware locs. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:23 |
quote:Oh ik dacht meer iets als roestrijden of zo Maar goed, als je stopwagens hun werk goed gdaan hebben is dat toch niet nodig? | |
Duvel | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:25 |
quote:Ook als het spoor door stopmachines onder handen is genomen, geldt er meestal nog een tijdelijke snelheidsbeperking. Een stopmachine kan het toch nooit zo intrillen als een stel zware treinen. Als bijvoorbeeld een nieuw spoor is aangelegd, geldt de eerste dag een snelheidsbeperking van 40 of 60 km/u. De eerste nacht gaat er dan gelijk weer een stopmachine overheen, waarna je bijvoorbeeld 80 kunt rijden, en als dat een paar dagen gereden heeft, en de boel weer gestopt is, kun je pas de maximum snelheid halen. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:30 |
Oh okee. Wel begrijpelijk ook. Ja weet ik veel | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:36 |
quote:1 per 2~3 dagen? maar wie wil die lelijke ns troep nou hebben? | |
Alexxxxx | zaterdag 17 juni 2006 @ 17:41 |
quote:Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt? | |
Wadloper | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:01 |
quote: Deze tekst stond in Groningen op dat plaatsbepalingsbord (CTA noemen ze dat volgens mij): (Aanklikbaar) Volgens mij zit hier heel vaak de uitlaat: (Eveneens aanklikbaar) | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:09 |
quote:omdat op mijn trajecten lekker ICMs rijden? en een V of een T heeft ook wel wat | |
Peter | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:18 |
die ene werktrein die ik een paar topics eerder bedoelde, stond zomaar tussen duivendrecht en A'dam Amstel in: maar dat hoort allemaal bij een stopper-trein? | |
Fluffy_Augurk | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:18 |
quote:Gv | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:20 |
reden er nou DD-AR stammen op leeuwarden? | |
Alexxxxx | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:28 |
quote:Ja, heb er een paar mooie platen van geschoten... Ook nog wat wadlopers er op, ben stiekem het terrien va Nedtrain opgesneakt Dus weer eens wat andere perspectieven Maar die heb ik over een paar dagen pas op mn siet, heb de afgelopen 2 dagen zo'n 700 foto's gemaakt, en voor ik alles in het goede hokje gewurmd heb zijn we wel een paar dagen verder... Ze staan wel in mn fotoverslag van de luchtmacht open dag. | |
Zug-Chef | zaterdag 17 juni 2006 @ 21:26 |
om precies te zijn mDDm treinstellen. Heb ook wat pics gemaakt, ook net buiten de stad ter hoogte van het Harinxmakanaal... Zal even de leukste uitzoeken | |
Zug-Chef | zaterdag 17 juni 2006 @ 21:31 |
456 | zaterdag 17 juni 2006 @ 23:53 |
quote:Zo, waar heb je die gemaakt, Irak? | |
Duvel | zondag 18 juni 2006 @ 09:51 |
quote:Is 't niet de Binckhorst? | |
Ou-Tannu | zondag 18 juni 2006 @ 11:57 |
quote:zouden ze daar verboden toegangs bordjes hebben? zo ja -> geloofwaardig | |
Carport | zondag 18 juni 2006 @ 12:14 |
quote:Het lijkt mij eerder de grote Binckhorst inderdaad, Gv heeft niet zo veel zand en gras. | |
Fluffy_Augurk | zondag 18 juni 2006 @ 21:12 |
Het is niet Binckhorst. Gv -> tunnel die naar de bussen loopt. Aan de kant van de bussen een trappetje omhoog. Vanaf daar kun je naar dat hek lopen aan je rechterhand en zie je dit stukje land met uitzicht op dit rangeerspoortje. Ligt direct achter spoor 6 (3 of 4 sporen na spoor 6). Ik heb een foto van de andere kant, vanaf spoor 6 gezien dus, maar daar staan 2 ICM's voor. | |
Duvel | maandag 19 juni 2006 @ 07:18 |
quote:Oh wacht, dus nog voor het viaduct waar de sporen over HS op liggen, dat is inderdaad nog niet Binckhorst geloof ik... | |
Alexxxxx | maandag 19 juni 2006 @ 15:43 |
Merk en type: DD-AR mDDm Eigenaar: NS Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden CS Datum: 17-06-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto is genomen bij de open dag van de luchtmacht Merk en type: DD-AR mDDm Eigenaar: NS Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden CS Datum: 17-06-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto is genomen bij de open dag van de luchtmacht Merk en type: Wadloper (DH2) Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: NedTrain Datum: 17-06-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: treinnummer 3229 Merk en type: Wadloper (DH2) Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: NedTrain Datum: 17-06-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: treinnummer 3230 | |
Ou-Tannu | maandag 19 juni 2006 @ 15:51 |
nou hebben we dus ICMs Plan Vtjes DHtjes IRM's en mDDm/DD-AR stellen op leeuwarden gehad? | |
Wadloper | maandag 19 juni 2006 @ 15:57 |
Mooie foto's! | |
Fluffy_Augurk | maandag 19 juni 2006 @ 18:07 |
En nu is iedereen ineens weg van DD-AR/mDDm he? Maar met mijn foto's wilden ze hem slopen | |
Wadloper | maandag 19 juni 2006 @ 18:35 |
Ik heb niets tegen de DD-AR/mDDm hoor | |
Alexxxxx | maandag 19 juni 2006 @ 18:39 |
Ik ook niet. Mn vrouw en ik zijn verliefd geworden op elkaar in een DD-AR/mDDm, we zaten boven op de motor | |
Brembo | maandag 19 juni 2006 @ 19:11 |
quote:Zal wel goed trillen zijn . Daar heb ik nog nooit boven gezeten . Wel is gezien , hoe twee conducteurs "slim" dachten te zijn om een loshangende lampenkap te repareren in een V-IRM. Ding hing wat losjes, hij denkt eff goed hangen. En weer een een poging, maar geen succes. Op een gegeven moment bam, stort die hele kap naar beneden . Weet iemand waarom er zoveel ICM op Zutphen staat, staat geloof ik 3*ICM terwijl er nooit vanuit zutphen mee wordt gereden, behalve zaterdag nacht. | |
Zug-Chef | maandag 19 juni 2006 @ 20:00 |
Op de hitte na vind ik DD-AR/mDDM beter dan IRM... maar komt misschien ook omdat deze treinstellen / rijtuigen meer naar Duits voorbeeld zijn... Ze trekken lekkerder op, zonder die stomme piepjes, en wat betreft DD-AR, t staat gewoon mooier met lok erbij | |
Zug-Chef | maandag 19 juni 2006 @ 20:04 |
quote:Toen ik nog in Arnhem woonde en daar naar school ging, reed er zo af en toe een ICM in de stoptrein dienst Zutphen - Nijmegen... misschien onder andere daarom. Tevens las ik vanmiddag op Somda dat er 2x een ICM (4042+4083) op de dienst Zwolle - Roosendaal reed. Gestart in Zutphen misschien? | |
Duvel | maandag 19 juni 2006 @ 20:39 |
quote:Het gebrek aan doedelzak is misschien het enige voordeel van DD-AR boven DD-IRM. Verder vind ik DD-AR: Sorry! | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2006 @ 21:38 |
Alexxxxx kan je ff een ban aanvragen of zo? Een of andere vage miedema idioot loopt hier allemaal schandalige obscene DDAR shit te posten Weg met die gast | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2006 @ 22:56 |
quote:Onder dat deel van het dak is idd vaak een uitlaat van een buffel te vinden. @ alexxxxx: geen VIRM gezien in leeuwarden? Vrijdag was er namelijk een VIRM 6 in leeuwarden. Deze stond op het opstelspoor uitkomend op de kop van perron 1. Ook was de mendini koploper vrijdag in leeuwarden te vinden. | |
Duvel | maandag 19 juni 2006 @ 22:59 |
Vanmiddag kwam dit voorbij in Utrecht: een 1700 met ontsierende airco-doos op het dak. Ik snap dat die machinisten die takkehitte in de cabine zat zijn, maar had dit estetisch niet wat mooier opgelost kunnen worden? Voor de visueel uitgedaagden, een uitsnede: De oplettende lezer ziet natuurlijk dat deze loc een BDs trekt. Er zal wel iets stuk zijn geweest, want aan de achterzijde hing nog een loc (ook met airco-doos): 't Is wel jammer dat de twee foto's worden ontsierd door van die kloterige bovenleidingportalen, maar ja, dat moeten we maar zien als een noodzakelijk kwaad. Overigens heb ik sinds gisteren een digicam (ook Duvel gaat plots met de tijd mee), dus wellicht vaker dit soort educatieve posts in de toekomst. [ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 19-06-2006 23:11:56 ] | |
Alexxxxx | maandag 19 juni 2006 @ 23:01 |
quote: quote: | |
Alexxxxx | maandag 19 juni 2006 @ 23:02 |
quote:Vrijdag zat ik op de vliegbasis | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2006 @ 23:05 |
quote: Wat weet zo'n wijffie nou van treinen zeg Ik klikte godverdomme | |
Duvel | maandag 19 juni 2006 @ 23:11 |
quote:Gènag! | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2006 @ 23:38 |
Vandaag nog een grappige spot gezien in groningen. Wadlopers 3118 en 3218 waren aanelkaar gekoppeld om de trein naar Leeuwarden te rijden. | |
Fred | maandag 19 juni 2006 @ 23:54 |
quote:ehm. Volgensmij had de DB ná de NS pas dubbeldekkers aangeschaft. | |
Bigs | maandag 19 juni 2006 @ 23:58 |
quote:De mDDM maakt anders ook wel een apart geluid hoor. Alleen vind ik het, net zoals bij IRM, niet hinderlijk. Ik ga juist altijd expres in de motorwagen zitten bij DDM Dit heeft er ook wel mee te maken dat ik max 2x per jaar in DDM terecht kom. | |
Zug-Chef | dinsdag 20 juni 2006 @ 07:39 |
quote:Zou ook kunnen, laat dan dat 'voorbeeld' maar weg | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2006 @ 08:17 |
quote:Voordat NS de dubbeldekkers liet bouwen, heeft eerst nog een stam Franse dubbeldekkers proef gereden in Nederland. Het bleek dat deze niet echt bevielen omdat ze te krap waren. Naar aanleiding daarvan hebben ze gepoogd de Nederlandse dubbeldekkers wat ruimer te maken. Ik zocht een foto, maar heb 'm niet kunnen vinden, sorry... [ Bericht 12% gewijzigd door Duvel op 20-06-2006 08:38:55 ] | |
Carport | dinsdag 20 juni 2006 @ 09:45 |
quote:Bij DDM in de motorwagen zitten Cool, dan zit je gewoon in de loc zelf Je bedoelt waarschijnlijk DD-AR met een mDDM | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2006 @ 10:03 |
quote:DD-AR is oorspronkelijk DDM-2 en DDM-3! | |
JDude | dinsdag 20 juni 2006 @ 10:10 |
quote:Heerlijk, de naamgeving van dat spul. Ik hou het altijd maar bij "lelijke meuk met rode bankjes", "lelijke meuk met groene bankjes" en "lelijke meuk met groene bankjes plus veel te sterke loc." . | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2006 @ 10:21 |
quote:Lelijk spul met rode bankjes = DDM1. Uitzondering: Bvk "Panda", die heeft groene bankjes. Lelijk spul met groene bankjes = DDM2 en DDM3 (twee deelseries), reden oorspronkelijk allemaal met loc. Later: deel DDM2/3 voorzien van mDDM. Mooi hè! | |
Carport | dinsdag 20 juni 2006 @ 10:30 |
En dan zit er ook nog verschil in de bankjes. Sommige bakken, maar ik weet niet uit m'n hoofd welke dat zijn, hebben groene zittingen zoals in de SGM en DDM1, terwijl het meeste DDM2 en -3 alleen een kunstofje over hout hebben. Bagger DD-AR | |
lienelien | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:33 |
Hallo Wie heeft er een kaartje voor met alle lijnen en treinstations van Nederland? | |
JDude | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44 |
quote:Klik! | |
lienelien | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:52 |
quote:dankje Nee, niet bemmel, een kleiner gat | |
Fred | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:53 |
quote:Dat kaartje is niet echt meer actueel te noemen hè.. De Hofpleinlijn is niet meer van NS. | |
Peterselieman | dinsdag 20 juni 2006 @ 16:41 |
Ik mis het station Leeuwarden achter de hoven op de kaart, ook al stopt er maar 3 maal per dag een trein. | |
JDude | dinsdag 20 juni 2006 @ 16:46 |
quote:Scherp! Ik zal eens een collega aan zijn/haar jas trekken. En dat station in Leeuwarden is toch alleen voor een kluitje fabrieksarbeiders? | |
Peterselieman | dinsdag 20 juni 2006 @ 16:56 |
klopt helemaal, maar er stop een passagierstrein op gezette tijden, dus hoort het eigenlijk op het kaartje te staan | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 juni 2006 @ 17:34 |
quote:volgens mij kan er best vaker een trein stoppen | |
Zug-Chef | dinsdag 20 juni 2006 @ 18:15 |
quote:Met de Albert Heijn ernaast op komst (ex-Konmar) is dat niet eens zo'n slecht idee | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2006 @ 18:47 |
quote:Een supermarkt met een eigen | |
Peterselieman | dinsdag 20 juni 2006 @ 18:50 |
off topic: Kan dat niet beter een c1000 worden, dit omdat er al een albert heyn redelijk dicht in de buurt gevestigd is? On topic: De 3222, de groene wadsloper ziet er aan een kant er slecht uit. De noordned logo's zijn verwijderd en daardoor is het geel natuurlijk weer deels zichtbaar. Ook was de trein nogal smerig aan de buitenkant. Wat me opviel was dat het maar aan een kant was. De andere kant zag er veel schoner uit, al waren daar ook de noordned logo's verwijderd. | |
Zug-Chef | dinsdag 20 juni 2006 @ 19:46 |
quote:Volgens mij werden de Konmars overgenomen door of Jumbo of Albert Heijn... maar c1000 is ook best hoor quote:Ja vond dat al vreemd, heb er ook ergens nog een picca van, de groene wad 3222, met aan 1 kant onderaan de kop geel... lijkt wel alsof dat vervangen is ofzo | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2006 @ 19:59 |
quote:'t Kan ook dat de groene sticker daar ontbreekt. Onder dat groen zit nog gewoon het NS-geel. En opnieuw beplakken doen ze niet, met de GTW's in aantocht. Sterker nog: volgens mij wassen ze ze ook niet meer... | |
Alexxxxx | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:03 |
offtopic Het word zelfs een Albert Heijn XL Met nog een andere XL op loopafstand ontopic dan maar weer eens een linkje naar mijn foto's van het desbetreffende station | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:21 |
quote:Niet eens een stationsnaambordje | |
Alexxxxx | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:24 |
quote:is er niet | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:31 |
quote:Dan gaan we dat maken | |
Wadloper | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:54 |
quote:Was het je btw ook al opgevallen dat de 3222 een gele kap weer heeft ipv een groene? Ik denk dat dat een nieuwe kap is, maar dat is een gok van me | |
Wadloper | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:55 |
quote:Wassen doen ze nog wel, afgelopen zaterdag werden ze nog gewassen (de meesten) |