Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .
Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.
Dat niet natuurlijk, maar wel dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien 12 IRM al het equivalent van 16 normale bakken is. Nóg langere treinen heb je zelden nodig en zijn dus niet echt rendabel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?
Ja, precies, dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
Klopt, tussen Hoorn en Den Haag Haarlem zag ik ook zondag overdag.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Op de lijn Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp rijden nu nog die oude MAT '64 (als ik het goed zeg). Steeds vaker krijgen we daar van die Sprinters te zien. Nu las ik in de openingspost dat ze geleidelijk vervangen worden.
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zittenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:11 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten
Ik dacht dat de max 15 was?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn
Tja, NS en omlopen vasthouden...quote:
ik heb ook al wel 4x4 ICM gezien... 1tje te lang dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen
Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik
Dat gaat hier in Utrecht ook nog weleens mis, dan staat er een stuk trein nog in de wissels, of langs het overpad aan de noordzijde. Tja, dan wordt het een sprong in het diepe...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
t zou moeten passen, moet de machinist wel echt helemaal door rijden tot zijn uiterste van het perronquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Ik kan m'n werk zien vanaf een van die foto'squote:Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen )
Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
na 1 jaar ben je daar ook meer dan op uitgekeken, en dan moet je pas echt jaaaaaaren wachten Die wadlopers gebeurde iig nog eens wat mee.... zwart frontje bij de revisie, de museumloper, de groene, de wadfietser.....quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
wel eens gehad hengelo, dat de conducteur omriep: dames en heren, wilt u bij het uitstappen van de trein even letten of er wel een perron onder u is?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken!quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:
[afbeelding]
Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...
[afbeelding]
Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningenquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Klopt, al heb ik t zelf niet gezien, in ieder geval op OVL vernam ik dat de NL loc de stuurstand + rijtuigen trok (op IC 144), zodoende dus. Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NLquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Zou wel een verklaring zijn voor het voorgevallenequote:Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Ga daar inderdaad maar vanuit: in Nederland kunnen niet eens alle stuurstanden met alle locs overweg.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.quote:Op donderdag 15 juni 2006 06:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NL
zal ook technisch onhaalbaar zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.
Dat zullen net als de 8 GTWs (strax) omgebouwde locs zijn ?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
[afbeelding]
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
Klopt, de Benelux Bs'en hebben een Belgische stuurtafel, en zullen ook wel afwijkende stuurstroomkabels hebben (of een andere aderindeling...). Anyway: een 1800 kan niet overweg met een DD-AR stuurstand, een 1700 kan niet overweg met een DDM-1 stuurstand, etc.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
rangeerterein ergens tussen leidschendam en voorburg (hemelsbreed gezien)
wist ik niet (A) zo nauwkeurig vertelt google de plaatsen nietquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.
Of nog preciezer: NedTrain Services, blabla.
morgen en zaterdag is de open dag, ik ga zaterdag op het station kijken voor jequote:Op donderdag 15 juni 2006 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar blijven de VIRM foto's van leeuwarden nouw ?
dan zullen de reguliere treinen een stuk langer zijn mag ik hopen? Anders word het als vanouds weer een dikke teringbende....quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag op teletekst dat er verassend weinig extra diensten zijn ingelegd. Namelijk de 15.54 en de 16.54 op vrijdag als stoptrein richting zwolle en op zaterdag ook maar 7 extra treinen ofzo. 3 in de vroege ochtend en 4 in de middag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |