waar ga je morgen pics schieten ?quote:Op maandag 12 juni 2006 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen weer een hoop treinenpics van mij
Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan)quote:Op maandag 12 juni 2006 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dan adviseer ik je dat in Leeuwarden te doen, dit omdat daar veel materieel is, ook materieel dat niet dagelijks in het noorden komt (tenminste dat hoop ik) in verband met de open dag van de vliegbasis.
idem hier.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan)
(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen )quote:Op vrijdag 16 en zaterdag 17 juni zijn de Open Dagen van de Luchtmacht op vliegbasis Leeuwarden. Geniet van vliegshows, spectaculaire demonstraties en een kijkje achter de schermen.
Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers aan de Open Dagen te reizen naar station Leeuwarden. Tussen station Leeuwarden en de vliegbasis rijden gratis pendelbussen. Deze pendelbussen vertrekken achter het busstation, naast het kantoor van Aegon.
Extra treinen
NS rijdt voor dit evenement op 16 en 17 juni extra treinen van Leeuwarden naar Zwolle en op 17 juni ook van Zwolle naar Leeuwarden. De extra treinen worden getoond in het reisadvies van Planner Plus.
Reisadvies
Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en een compleet reisadvies.
quote:Op maandag 12 juni 2006 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk zetten ze (V)IRM in.
Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond)quote:Op maandag 12 juni 2006 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk zetten ze (V)IRM in. Er rijden bij mijn weten de gehele dag extra stoptreinen naar zwolle
Zou je gratis met een treinkaartje de bus in komen? Volgens de NS wel, maar volgens mij niet.
[..]
(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen )
Ik twijfelde of er daar nog een halte was, maar die is er dus wel. Maar deze tip was voor degenen die toch nog een eindje extra willen lopenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond)
Lijn 54, 60, 72 en 73 komen daarlangs. Lijn 66 ook, maar stopt er niet.
* Alexxxxx doet zn broek weer aanquote:Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
Gewoon, onderweg naar mn werk, heb smorgens meestal wel een kwartiertje over op Ht. Zal morgen (de laatste dag met dit weer voorlopig) speciaal mn fisheye meenemen.quote:
Purmerend is een wat apart geval. NS heeft hier niet zo'n sterke positie: tussen Purmerend en Amsterdam Centraal rijden zo'n zes verschillende buslijnen, en de bus is vanaf de rand van de stad in iets van 20 minuten in Amsterdam. De trein kan hier niet tegenop (want die moet via Zaandam). Hierdoor is het aantal reizigers op station Purmerend kleiner dan wat je van een stad met deze omvang zou verwachten.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Ik begrijp ook dat de directe verbinding van Purmerend naar Amsterdam CS (Enkhuizen - Amsterdam CS) opgeheven wordt. Purmerend Overwhere en Purmerend worden in het vervolg overgeslagen. Maar toch komt er wel een derde station in Purmerend bij! Is dat logisch?
quote:
Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:40 schreef FredvZ het volgende:
Weet iemand toevallig of de NS materieel probleem heeft????
Op Leiden - Dordrecht kwam ik vandaag tot 2 keer toe een koppeltje gereviseerde sprinter drietjes tegen. Op Rotterdam C stond op het opstelterrein van de Hoekse lijn 2 sprinter drietjes en 3 citypendels, terwijl de normale sprinterdienst werd gereden door een enkele citypendel. (je zou toch anders verwachten). Ook op de sporen 16-17-18 stond verdacht weinig materieel.
't Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:25 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt.
Dat zal dan welquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan!
Wadlopers hebben erg snel last van de hitte: de motor valt dan gewoon uit...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef verzameldirk het volgende:
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing
straks komen ze weer met de ICE-NS aanzetten Netzoals ongeveer een jaar geleden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:14 schreef biertapper het volgende:
leiden-dordrecht zag ik daarnet ook een koploper in rijden...
Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect isquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef verzameldirk het volgende:
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing
mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koudquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect is
Of is het alweer weg?
Dat zou wel kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koud
koelkast? ! ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
Lang leve de obligate wisselstoring bij Woerden bij warm weer... Nu had ik in plaats van een Koploper een koelkast. Fijn!
quote:
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .quote:
Echter kan er alleen een trein met meer dan 9 bakken naar Leeuwarden rijden als een deel van perron 5b(het perron voor de stoptrein naar Groningen) erbij getrokken wordt, want zo groot is Leeuwarden CS nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .
Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .
Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.
Dat niet natuurlijk, maar wel dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien 12 IRM al het equivalent van 16 normale bakken is. Nóg langere treinen heb je zelden nodig en zijn dus niet echt rendabel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?
Ja, precies, dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
Klopt, tussen Hoorn en Den Haag Haarlem zag ik ook zondag overdag.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Op de lijn Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp rijden nu nog die oude MAT '64 (als ik het goed zeg). Steeds vaker krijgen we daar van die Sprinters te zien. Nu las ik in de openingspost dat ze geleidelijk vervangen worden.
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zittenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:11 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten
Ik dacht dat de max 15 was?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn
Tja, NS en omlopen vasthouden...quote:
ik heb ook al wel 4x4 ICM gezien... 1tje te lang dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen
Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik
Dat gaat hier in Utrecht ook nog weleens mis, dan staat er een stuk trein nog in de wissels, of langs het overpad aan de noordzijde. Tja, dan wordt het een sprong in het diepe...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
t zou moeten passen, moet de machinist wel echt helemaal door rijden tot zijn uiterste van het perronquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Ik kan m'n werk zien vanaf een van die foto'squote:Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen )
Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
na 1 jaar ben je daar ook meer dan op uitgekeken, en dan moet je pas echt jaaaaaaren wachten Die wadlopers gebeurde iig nog eens wat mee.... zwart frontje bij de revisie, de museumloper, de groene, de wadfietser.....quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
wel eens gehad hengelo, dat de conducteur omriep: dames en heren, wilt u bij het uitstappen van de trein even letten of er wel een perron onder u is?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken!quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:
[afbeelding]
Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...
[afbeelding]
Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningenquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |