abonnement Unibet Coolblue
pi_38791722
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen weer een hoop treinenpics van mij
waar ga je morgen pics schieten ?

Ik heb morgen excursie naar de RET.... daarna misschien nog wat rondschieten, wil in ieder geval naar Amersfoort, daar zag ik vanmorgen de 766 staan

Vandaag weer lekkere dag geweest op t spoor... Dikke chaos in de avond spits tussen Utrecht en Zwolle, defecte trein tussen Putten en Harderwijk... Alles dicht...

Vanmorgen vroeg ook vaag, de machinist sliep zeker nog (Lwd - Rotterdam C), bij Heerenveen reed ie veels te ver door waardoor we een flink stuk achter uit moesten

Fotos komen morgen avond, want moet morgen 6 uur op Lw staan
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 juni 2006 @ 21:25:00 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38791743
Dan adviseer ik je dat in Leeuwarden te doen, dit omdat daar veel materieel is, ook materieel dat niet dagelijks in het noorden komt (tenminste dat hoop ik) in verband met de open dag van de vliegbasis.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38791867
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dan adviseer ik je dat in Leeuwarden te doen, dit omdat daar veel materieel is, ook materieel dat niet dagelijks in het noorden komt (tenminste dat hoop ik) in verband met de open dag van de vliegbasis.
Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan)
  maandag 12 juni 2006 @ 21:36:14 #124
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38792243
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik ga iig wel ff kijken vrijdag en zaterdag (op t station hier dan)
idem hier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 juni 2006 @ 21:42:29 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38792524
Hopelijk zetten ze (V)IRM in. Er rijden bij mijn weten de gehele dag extra stoptreinen naar zwolle

Zou je gratis met een treinkaartje de bus in komen? Volgens de NS wel, maar volgens mij niet.
quote:
Op vrijdag 16 en zaterdag 17 juni zijn de Open Dagen van de Luchtmacht op vliegbasis Leeuwarden. Geniet van vliegshows, spectaculaire demonstraties en een kijkje achter de schermen.

Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers aan de Open Dagen te reizen naar station Leeuwarden. Tussen station Leeuwarden en de vliegbasis rijden gratis pendelbussen. Deze pendelbussen vertrekken achter het busstation, naast het kantoor van Aegon.

Extra treinen
NS rijdt voor dit evenement op 16 en 17 juni extra treinen van Leeuwarden naar Zwolle en op 17 juni ook van Zwolle naar Leeuwarden. De extra treinen worden getoond in het reisadvies van Planner Plus.

Reisadvies
Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en een compleet reisadvies.
(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen )
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38792581
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk zetten ze (V)IRM in.
  maandag 12 juni 2006 @ 21:51:51 #127
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38792938
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk zetten ze (V)IRM in. Er rijden bij mijn weten de gehele dag extra stoptreinen naar zwolle

Zou je gratis met een treinkaartje de bus in komen? Volgens de NS wel, maar volgens mij niet.
[..]

(goedkoop reisadvies: neem de bus naar stiens en stap halverwege de troelstraweg uit, halte karwei\bricorama of hoe die halte ook maar heet Je moet dan echter wel een eindje nog lopen naar de oostingang van de basis. Ik weet niet of ze dit advies zullen waarderen )
Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond)

Lijn 54, 60, 72 en 73 komen daarlangs. Lijn 66 ook, maar stopt er niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 juni 2006 @ 21:55:24 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38793121
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, dan ben je mooi dom bezig, want één halte verder is de bushalte van de vliegbasis..... (Ik heb jaaaaaaren in Stiens gewoond)

Lijn 54, 60, 72 en 73 komen daarlangs. Lijn 66 ook, maar stopt er niet.
Ik twijfelde of er daar nog een halte was, maar die is er dus wel. Maar deze tip was voor degenen die toch nog een eindje extra willen lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38793895
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen )

Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station.






Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
  maandag 12 juni 2006 @ 22:22:11 #130
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38794474
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:


Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
* Alexxxxx doet zn broek weer aan
  maandag 12 juni 2006 @ 22:22:27 #131
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38794486
Mooie foto's vind ik het wel!
Ik zal zaterdag kijken of ik nog wat mooie foto's kan maken, die zal ik hier dan wel plaatsen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 12 juni 2006 @ 22:46:18 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38795651
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

waar ga je morgen pics schieten ?
Gewoon, onderweg naar mn werk, heb smorgens meestal wel een kwartiertje over op Ht. Zal morgen (de laatste dag met dit weer voorlopig) speciaal mn fisheye meenemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:35:53 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38802838
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Ik begrijp ook dat de directe verbinding van Purmerend naar Amsterdam CS (Enkhuizen - Amsterdam CS) opgeheven wordt. Purmerend Overwhere en Purmerend worden in het vervolg overgeslagen. Maar toch komt er wel een derde station in Purmerend bij! Is dat logisch?
Purmerend is een wat apart geval. NS heeft hier niet zo'n sterke positie: tussen Purmerend en Amsterdam Centraal rijden zo'n zes verschillende buslijnen, en de bus is vanaf de rand van de stad in iets van 20 minuten in Amsterdam. De trein kan hier niet tegenop (want die moet via Zaandam). Hierdoor is het aantal reizigers op station Purmerend kleiner dan wat je van een stad met deze omvang zou verwachten.

Dan nog blijft het overigens volkomen debiel om de rechtstreekse lijn naar Amsterdam op te heffen, maar daar komen ze vanzelf achter. Dat de mensen uit Hoorn een sneltrein naar Amsterdam krijgen is op zich wel logisch: met een extra station in Purmerend zijn er weer een paar minuten extra reistijd bij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:40:20 #134
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38810378
Weet iemand toevallig of de NS materieel probleem heeft????
Op Leiden - Dordrecht kwam ik vandaag tot 2 keer toe een koppeltje gereviseerde sprinter drietjes tegen. Op Rotterdam C stond op het opstelterrein van de Hoekse lijn 2 sprinter drietjes en 3 citypendels, terwijl de normale sprinterdienst werd gereden door een enkele citypendel. (je zou toch anders verwachten). Ook op de sporen 16-17-18 stond verdacht weinig materieel.
So we just called him Fred
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:12:48 #135
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38811463
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

* Alexxxxx doet zn broek weer aan



Zijn er al stellen naar Polen verscheept eigenlijk? Rijden zeker ook gewoon nog in het geel rond!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38811899
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:40 schreef FredvZ het volgende:
Weet iemand toevallig of de NS materieel probleem heeft????
Op Leiden - Dordrecht kwam ik vandaag tot 2 keer toe een koppeltje gereviseerde sprinter drietjes tegen. Op Rotterdam C stond op het opstelterrein van de Hoekse lijn 2 sprinter drietjes en 3 citypendels, terwijl de normale sprinterdienst werd gereden door een enkele citypendel. (je zou toch anders verwachten). Ook op de sporen 16-17-18 stond verdacht weinig materieel.
Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:58:39 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38813172
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:25 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Leek er wel op ja. Idd op de hoekse lijn een enkele citypendel die de normale dienst deed, niet eens de spitsdienst. En Rtd-Gvc een enkele ICM4 op de stopdienst, waar normaal 2 Plan T's of een DDM rijdt.
't Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38813312
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is warm dus er zal wel veel spul kapot gaan!
Dat zal dan wel
De HC verontschuldigde zich voor de materieelinzet en zei dat zij er ook niets aan konden doen, en of de mensen aub de raampjes open wilde doen
Toen deed iemand dat, vlak voor rijswijk
pi_38815104
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing



[ Bericht 11% gewijzigd door verzameldirk op 13-06-2006 16:00:31 ]
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_38815780
leiden-dordrecht zag ik daarnet ook een koploper in rijden...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:17:11 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38815881
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef verzameldirk het volgende:
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing

Wadlopers hebben erg snel last van de hitte: de motor valt dan gewoon uit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:49:20 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38817099
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:14 schreef biertapper het volgende:
leiden-dordrecht zag ik daarnet ook een koploper in rijden...
straks komen ze weer met de ICE-NS aanzetten Netzoals ongeveer een jaar geleden.
So we just called him Fred
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:23:34 #143
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38818192
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef verzameldirk het volgende:
ja inderdaad, op dit moment uitval van wadlopers
van Gn naar Rd.
Mijn vrouw belde net een vertraging door uitval van 3 bakken
en als het daar maar bij blijft.
Gisteren om deze tijd lag Gn Gnn eruit wegens storing

Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect is
Of is het alweer weg?
pi_38820913
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik zie niets in de stremmingen etc op somda, dat er een trein defect is
Of is het alweer weg?
mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koud
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:23:58 #145
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38827372
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien kennen ze de wadslopers nog aan noorwegen verkopen daar ist altijd koud
Dat zou wel kunnen inderdaad
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:25:22 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38827426
Lang leve de obligate wisselstoring bij Woerden bij warm weer... Nu had ik in plaats van een Koploper een koelkast. Fijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38828396
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
Lang leve de obligate wisselstoring bij Woerden bij warm weer... Nu had ik in plaats van een Koploper een koelkast. Fijn!
koelkast? ! ?
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen inderdaad



hehe! dacht ik ook

hopelijk kunnen de GTW's er beter tegen
pi_38829320
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

koelkast? ! ?
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .

Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 juni 2006 @ 22:13:10 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38829489
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .

Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Echter kan er alleen een trein met meer dan 9 bakken naar Leeuwarden rijden als een deel van perron 5b(het perron voor de stoptrein naar Groningen) erbij getrokken wordt, want zo groot is Leeuwarden CS nu ook weer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:18:36 #150
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38829739
het was toch al lang en breed bekend dat er vIRM ging rijden ivm de open dag?
pi_38829762
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .

Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!
pi_38829883
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:17:07 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38832575
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:17:55 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38832603
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_38833628
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:

[..]

Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:45:52 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38833746
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?
Dat niet natuurlijk, maar wel dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien 12 IRM al het equivalent van 16 normale bakken is. Nóg langere treinen heb je zelden nodig en zijn dus niet echt rendabel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_38833994
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:

[..]

De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
Ja, precies, dat bedoel ik!
pi_38834195
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Op de lijn Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp rijden nu nog die oude MAT '64 (als ik het goed zeg). Steeds vaker krijgen we daar van die Sprinters te zien. Nu las ik in de openingspost dat ze geleidelijk vervangen worden.
Klopt, tussen Hoorn en Den Haag Haarlem zag ik ook zondag overdag.
  woensdag 14 juni 2006 @ 00:11:21 #159
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38834603
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:

[..]

De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38835210
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:11 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn
pi_38839125
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn
Ik dacht dat de max 15 was?
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:27:57 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38839786
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:53 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

k dacht dat de max 15 was?
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:47:21 #163
86072 thatsme
and That's you!
pi_38840127
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
ik heb ook al wel 4x4 ICM gezien... 1tje te lang dus.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_38841795
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen

Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik
pi_38842310
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen

Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:35:00 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38842906
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Dat gaat hier in Utrecht ook nog weleens mis, dan staat er een stuk trein nog in de wissels, of langs het overpad aan de noordzijde. Tja, dan wordt het een sprong in het diepe...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38843311
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
t zou moeten passen, moet de machinist wel echt helemaal door rijden tot zijn uiterste van het perron
pi_38853718
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:


Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...


Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.


Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
pi_38853983
zo ziet die trein er nog romantisch uit ook
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2006 @ 19:14:14 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38857877
Prachtige foto, wel jammer dat het een wadsloper is
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:31:00 #171
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38858441
Wat is er nou mis met een wadloper? :S Je geeft tenminste toe dat het een mooie foto is
pi_38858715
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:46:41 #173
54905 Haarbalpasta
Voor de poes!
pi_38859092
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen )

Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
Ik kan m'n werk zien vanaf een van die foto's
pi_38859778
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
na 1 jaar ben je daar ook meer dan op uitgekeken, en dan moet je pas echt jaaaaaaren wachten Die wadlopers gebeurde iig nog eens wat mee.... zwart frontje bij de revisie, de museumloper, de groene, de wadfietser.....
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:05:35 #175
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38859964
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
wel eens gehad hengelo, dat de conducteur omriep: dames en heren, wilt u bij het uitstappen van de trein even letten of er wel een perron onder u is?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38861263
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:

[afbeelding]
Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...

[afbeelding]
Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.

[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken!
pi_38861619

De IRM + ICM


En nog een mooie erbij
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:56:26 #178
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38861992
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningen

Ben alleen nog niet zo ver met reizen Alles op zijn tijd
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:59:27 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38869881
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
So we just called him Fred
  donderdag 15 juni 2006 @ 00:06:37 #180
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38870096
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:

Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')