Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
V-IRM gok ik, met een goed afgestelde arico .
Maar ik gok dat er dubbeldekkers naar Leeuwarden gaan rijden , gezien het feit dat ze 40 % meer capaciteit leveren per bak. Dus 2*6=12*1,40=16 bakken effectief. En dan heb je 12 Bakken, jammer dat ze geen drie'tjes meer hebben, dan zou je nog met de max van 15 bakken kunnen rijden .
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
BTW, IRM6+IRM4+IRM4 = 14 bakken
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Regelmatig gebeurt dat tussen Utrecht en Deventer. Zo'n geweldig gezicht!
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar dat heb ik nog nooit gezien. Wel 6+6 en 4+4+4, maar geen 6+4+4.
Dat niet natuurlijk, maar wel dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien 12 IRM al het equivalent van 16 normale bakken is. Nóg langere treinen heb je zelden nodig en zijn dus niet echt rendabel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik ook niet. Maar wil dat zeggen dat het niet kan?
Ja, precies, dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
Klopt, tussen Hoorn en Den Haag Haarlem zag ik ook zondag overdag.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:34 schreef Freak187 het volgende:
Op de lijn Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp rijden nu nog die oude MAT '64 (als ik het goed zeg). Steeds vaker krijgen we daar van die Sprinters te zien. Nu las ik in de openingspost dat ze geleidelijk vervangen worden.
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zittenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef JDude het volgende:
[..]
De 5x3 ICM bedoel je, neem ik aan?
Da's inderdaad een leuk gezicht als je in de achterste bak eens aan de binnenbochtzijde zit .
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:11 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
geloof bij apeldoorn, heb je dat ook vaak met de koploper vanaf enschede, als er weer eens 3 treinstellen aan elkaar zitten
Ik dacht dat de max 15 was?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of bij zwolle, ICMs vanaf utrecht naar lwd/groningen wil ook wel eens 4+3+3+3+3 zijn
Tja, NS en omlopen vasthouden...quote:
ik heb ook al wel 4x4 ICM gezien... 1tje te lang dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, NS en omlopen vasthouden...
Als er eens een viertje in de omloop van een drietje verzeild raakt, dan kan er perongeluk een te lange combinatie ontstaan. Het alternatief is drie bakken minder meenemen.
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zal ook voor komen dat er om logistieke redenen bij vertragingen sporen worden omgewisseld bij de kopstations in de randstad? en dat er ipv een 4tje naar enschede gaat een 3tje, en dat t 4tje dus in de stoet naar Zwolle mee mag om bij groningen / leeuwarden te eindigen
Gelukkig zijn de Perrons tussen Utrecht en Zwolle bijde lang genoeg voor 16 bakken d8 ik
Dat gaat hier in Utrecht ook nog weleens mis, dan staat er een stuk trein nog in de wissels, of langs het overpad aan de noordzijde. Tja, dan wordt het een sprong in het diepe...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
t zou moeten passen, moet de machinist wel echt helemaal door rijden tot zijn uiterste van het perronquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Ik kan m'n werk zien vanaf een van die foto'squote:Op maandag 12 juni 2006 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Site is temp offline, dus ik pomp hier een paar foto's (eigenlijk was dit het enige echte hoogtepunt van de dag, rest van de foto's zijn beetje as usual (NL treinen beginnen saai te worden tijd voor de Stadler GTWs en andere nieuwe treinen )
Allen in Zwolle op t rangeerterrein ten oosten van het station.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn treinstel 116 en nog eentje, die niet meer herkanbaar wilde zijn
na 1 jaar ben je daar ook meer dan op uitgekeken, en dan moet je pas echt jaaaaaaren wachten Die wadlopers gebeurde iig nog eens wat mee.... zwart frontje bij de revisie, de museumloper, de groene, de wadfietser.....quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
wel eens gehad hengelo, dat de conducteur omriep: dames en heren, wilt u bij het uitstappen van de trein even letten of er wel een perron onder u is?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ook Amersfoort? Bij 15 bakken stap je echt op het randje uit als je in de achterste zit! (iig perron 1)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |