abonnement Unibet Coolblue
pi_38861263
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:

[afbeelding]
Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...

[afbeelding]
Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.

[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken!
pi_38861619

De IRM + ICM


En nog een mooie erbij
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:56:26 #178
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38861992
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningen

Ben alleen nog niet zo ver met reizen Alles op zijn tijd
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:59:27 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38869881
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
So we just called him Fred
  donderdag 15 juni 2006 @ 00:06:37 #180
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38870096
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:

Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_38873618
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Klopt, al heb ik t zelf niet gezien, in ieder geval op OVL vernam ik dat de NL loc de stuurstand + rijtuigen trok (op IC 144), zodoende dus. Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NL
quote:
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Zou wel een verklaring zijn voor het voorgevallene
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:26:30 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38873943
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:06 schreef JDude het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Ga daar inderdaad maar vanuit: in Nederland kunnen niet eens alle stuurstanden met alle locs overweg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:38:53 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38880034
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 06:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NL
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.
So we just called him Fred
pi_38880326
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.
zal ook technisch onhaalbaar zijn?
pi_38881449
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier

pi_38881706
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier

[afbeelding]
Dat zullen net als de 8 GTWs (strax) omgebouwde locs zijn ?
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:42:12 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38881898
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.

Het aan passen van een loc/stuurstand voor Nederlandsspoor is een dure aangelegenheid. Vaak wegen die kosten niet op tegen de baten van het niet meer om hoeven lopen. Bovendien ben je als vervoerder dan veel beperkter met de keuze welke loc je voor de trein zet. Bij de beneluxtreinen was dat niet zo'n issue, die gingn toch in een vaste stam rijden.
So we just called him Fred
pi_38883321


leuk zo`n rangeerterein vanuit de lucht

bron: Google earth pro
rangeerterein ergens tussen leidschendam en voorburg (hemelsbreed gezien)
  donderdag 15 juni 2006 @ 15:07:26 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38885114
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.
Klopt, de Benelux Bs'en hebben een Belgische stuurtafel, en zullen ook wel afwijkende stuurstroomkabels hebben (of een andere aderindeling...). Anyway: een 1800 kan niet overweg met een DD-AR stuurstand, een 1700 kan niet overweg met een DDM-1 stuurstand, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 juni 2006 @ 15:10:48 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38885277
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
rangeerterein ergens tussen leidschendam en voorburg (hemelsbreed gezien)
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.
Of nog preciezer: NedTrain Services, blabla.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38886951
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.
Of nog preciezer: NedTrain Services, blabla.
wist ik niet (A) zo nauwkeurig vertelt google de plaatsen niet
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 juni 2006 @ 19:11:02 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38892826
Van Drehscheibe Online:

Lokje uit de takels beetje netjes terugzetten op de rails: Dat doe je met de HAND

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38895014
Duitsers zijn stoere mannen
Nederlanders zijn mietjes

j/k
  donderdag 15 juni 2006 @ 20:02:36 #194
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38895082
leuke fotos
pi_38898456
waar blijven de VIRM foto's van leeuwarden nouw ?
pi_38899473
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar blijven de VIRM foto's van leeuwarden nouw ?
morgen en zaterdag is de open dag, ik ga zaterdag op het station kijken voor je
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juni 2006 @ 21:57:06 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38899697
Ik zag op teletekst dat er verassend weinig extra diensten zijn ingelegd. Namelijk de 15.54 en de 16.54 op vrijdag als stoptrein richting zwolle en op zaterdag ook maar 7 extra treinen ofzo. 3 in de vroege ochtend en 4 in de middag.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38899852
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag op teletekst dat er verassend weinig extra diensten zijn ingelegd. Namelijk de 15.54 en de 16.54 op vrijdag als stoptrein richting zwolle en op zaterdag ook maar 7 extra treinen ofzo. 3 in de vroege ochtend en 4 in de middag.
dan zullen de reguliere treinen een stuk langer zijn mag ik hopen? Anders word het als vanouds weer een dikke teringbende....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juni 2006 @ 22:06:13 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38900024
Dat verlengen is al aangekondigd. Het is te betwijfelen of dat genoeg is. ik heb wel eens op een donderdagavond in de trein naar Leeuwarden gezeten zo rond 22.00 en die trein zat erg vol. Was een trein van 6 tot 8 bakken. Dat het kan soms best druk zijn op Zwolle - Leeuwarden. Zaterdag denk ik dat de treinen idd wel eens kunnen uitpuilen. En het pleintje waar ik denk dat xx de bussen laat stoppen is veel te klein voor een dergelijke operatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38900097
het zijn gelede bussen zag ik vandaag (stond bij het FEC vandaag), die passen niet eens op het pleintje wat is aangekondigd

Ik voorzie een logistieke ramp!


Laat ze het maar niet horen in de topics over de oepn dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')