Op Amersfoort ook eens een IRM+ICM gekoppeld gezien. En de IRM reed voorop! Heb ik een foto van gemaakt, maar of ik die nog heb... zal eens zoeken!quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren onder andere onderstaand materiaal (lees materieel) gespot:
[afbeelding]
Plan V 466 + ICM 4230 gecombineerd. Kwam uit Utrecht C rond 16.00. Haalde stoptrein naar Zwolle onderweg in. Aangekomen op Amersfoort stond ie op spoor 4. Lopend op weg naar Bokkeduinen reed ie weer terug. Beide ritten overigens leeg...
[afbeelding]
Dit zie je elke dag in NL: NS 1733 met IC147 Amsterdam - Hannover (zf - Berlin Ostbahnhof) bij Amersfoort Bokkeduinen.
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Ik moet echt een keer verder gaan dan alleen Groningenquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Opzich niks mis met een wadloper, ze hebben ook wel iets. Maar ik vind het fotograveren van een wadloper op Leeuwarden in ieder geval helemaal niet speciaal meer. Toch bijna altijd weer t zelfde. Ik kijk daarom ook uit naar de GTW's
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Alleen dit niet: DB Stuurstand aan de achterzijde.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Klopt, al heb ik t zelf niet gezien, in ieder geval op OVL vernam ik dat de NL loc de stuurstand + rijtuigen trok (op IC 144), zodoende dus. Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NLquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moet de retourrit er ook leuk uitgezien hebben, want dan moet je lok vóór de stuurstand zitten, want die Duitse stuurstanden mogen volgensmij niet als zodanig gebruit worden in Nederland.
Zou wel een verklaring zijn voor het voorgevallenequote:Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Ga daar inderdaad maar vanuit: in Nederland kunnen niet eens alle stuurstanden met alle locs overweg.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kunnen ze niet eens met 17/1800 locs samenwerken.
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.quote:Op donderdag 15 juni 2006 06:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vind dat eigenlijk niet passen maarja jammer genoeg zijn dat de bekrompen regeltjes in NL
zal ook technisch onhaalbaar zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nederlandse stuurstanden kunnen ook niet met duitse loc worden gebruikt in Duitsland.
Dat zullen net als de 8 GTWs (strax) omgebouwde locs zijn ?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
[afbeelding]
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Belgische loks (van de benelux-stam) kunnen in ieder geval wel over weg met Nederlandse stuurstand. Sleutel dit dan ook ff bij de IC stammen naar Berlijn. Staat een stuk mooier
Klopt, de Benelux Bs'en hebben een Belgische stuurtafel, en zullen ook wel afwijkende stuurstroomkabels hebben (of een andere aderindeling...). Anyway: een 1800 kan niet overweg met een DD-AR stuurstand, een 1700 kan niet overweg met een DDM-1 stuurstand, etc.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
een Benelux Bs is technisch gezien niet gelijk aan een ICR Bs/BDs. (daarom zijn ze ook niet gereviseerd en ga ze naar de sloop als de Beneluxtreinen stoppen.
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
rangeerterein ergens tussen leidschendam en voorburg (hemelsbreed gezien)
wist ik niet (A) zo nauwkeurig vertelt google de plaatsen nietquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Werkplaats Leidschendam om precies te zijn.
Of nog preciezer: NedTrain Services, blabla.
morgen en zaterdag is de open dag, ik ga zaterdag op het station kijken voor jequote:Op donderdag 15 juni 2006 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar blijven de VIRM foto's van leeuwarden nouw ?
dan zullen de reguliere treinen een stuk langer zijn mag ik hopen? Anders word het als vanouds weer een dikke teringbende....quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag op teletekst dat er verassend weinig extra diensten zijn ingelegd. Namelijk de 15.54 en de 16.54 op vrijdag als stoptrein richting zwolle en op zaterdag ook maar 7 extra treinen ofzo. 3 in de vroege ochtend en 4 in de middag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |