toevalligquote:Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef Carport het volgende:
[..]
Dan hebben we in dezelfde trein gezeten
[..]
15 is het maximum voor reizigerstreinen inderdaad. Lege of niet-reizigerstreinen, of speciale gevallen kunnen wel langer zijn.
Zovaak kont een 5x3 toch niet voor?quote:[+] Ou-Tannu - zondag 9 april 2006 @ 16:08
ja als je normaal met 5x ICM3 rijd en je zal een 1 viertje mee nemen kom je op 16. en k zie ook wel eens 2x ICM4 vanaf leeuwarden komen.. als dr dan ook 2x ICM4 vanaf groningen rijd dan zit je ook op 16..
baalt nog altijd van doorloop kop :/ anders lekker bij utrecht voorin stappen en dan gewoon door de dik 400 meter trein lopen !
nou moet je een DD-AR / VIRM stammetje hebben. of nog leuker een ICK(?) stam
Buffel is toch 2 bakken? volgens mij is al het rijdende diesel materiaal 1 of 2 bakkig, Plan u was drie maar die rijden niet meerquote:Op zondag 9 april 2006 16:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zovaak kont een 5x3 toch niet voor?
Maar 16 is idd wat makkelijker. Al is het niet deel baar daar 3. 12 is praktisch aantal (deelbaar door 2,3 en 4). Alleen een beetje klein. 24 is weer erg groot
15 is alleen deelbaar door 3, en ik heb niet het idee dat de meeste treincombinaties 3 bakken lang zijn. Naast de ICM kan ik alleen de buffel bedenken. Maar gezien de trajecten zie ik niet snel 5 buffels achter elkaar...
De strengheid zal er niet meer of minder door worden (bij een lange trein gaan ze niet soepeler worden met het uitschrijven van een boete dan een korte trein..). de boete ook niet (35¤ + normaal kaartjeprijs).quote:Op zondag 9 april 2006 16:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toevallig
kweenie hoe streng er op gecontroleerd wordt met trein lengte, en hoe hoog een boete zal zijn,
16 is ergens een logischer getal
doelde meer een boete die de NS(of wie dan ook) maar krijgt als ze met 16 bakken een reizigerstrein uitvoerenquote:Op zondag 9 april 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De strengheid zal er niet meer of minder door worden (bij een lange trein gaan ze niet soepeler worden met het uitschrijven van een boete dan een korte trein..). de boete ook niet (35¤ + normaal kaartjeprijs).
De kans dat je gecontroleerd wordt in een 5x3 zonder doorloopmogelijkheid is wel kleiner. Vooral als het een IC dienst is. Tussen zl en gn of lw kan het nog als het de stop-IC is. Maar daar zal de trein niet snel 15 bakken lang zijn
3 bak. Eerst een klein (12 personen) coupe eerste klas. coupe 2de klas. nieuwe bak 3de klas (klapstoeltjes aan zijkanten, en stastangen. (24 geloof ik...). En nieuwe bak met 2 klas.quote:Op zondag 9 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Buffel is toch 2 bakken? volgens mij is al het rijdende diesel materiaal 1 of 2 bakkig, Plan u was drie maar die rijden niet meer
en 16 kan je ook nog een 2x 6 IRM en 1x 4 IRM pakken. zelfde voor de DD-AR stammen, kan je net 1 set meer mee combineren.. mocht het nodig zijn
als je op de noordelijke lijnen met 6 of 4 bakkig dubbeldeks spul gaat rijden heb minder treinen nodig? omdat de capaciteit groter is?
volgens mij kun je niet een volledige dienstregeling vullen met DD's tussen zl - lw/gn. (infra gebreken), maar daar was ik de enige in...quote:Op zondag 9 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je op de noordelijke lijnen met 6 of 4 bakkig dubbeldeks spul gaat rijden heb minder treinen nodig? omdat de capaciteit groter is?
quote:Op zondag 9 april 2006 16:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doelde meer een boete die de NS(of wie dan ook) maar krijgt als ze met 16 bakken een reizigerstrein uitvoeren
Mag jij mij uitleggen uit hoeveel bakken deze buffel bestaat.....quote:Op zondag 9 april 2006 16:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
3 bak. Eerst een klein (12 personen) coupe eerste klas. coupe 2de klas. nieuwe bak 3de klas (klapstoeltjes aan zijkanten, en stastangen. (24 geloof ik...). En nieuwe bak met 2 klas.
V-IRM kan op zw-lw rijden.. als die ook op zl-gn kan weet ik niet.. aangezien Alexxx een V-IRM op leeuwarden heeft gefotografeerdquote:Op zondag 9 april 2006 16:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
volgens mij kun je niet een volledige dienstregeling vullen met DD's tussen zl - lw/gn. (infra gebreken), maar daar was ik de enige in...
Op Gn staat zo nu en dan ook een DD-IRM. Gister bijvoorbeeld. Maar wat ik heb via via gehoord (van meerdere personen) dat er een bocht ofzo is waar niet 2 DD's naast elkaar kunnen rijden, en daarom dat er geen volledige dienstregeling met DD'ers gereden mogen worden. Maar niemand hier kan me bevestigen... dus ik kweet niet...quote:Op zondag 9 april 2006 16:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
V-IRM kan op zw-lw rijden.. als die ook op zl-gn kan weet ik niet.. aangezien Alexxx een V-IRM op leeuwarden heeft gefotografeerd
Er is een keer een proefje gedaan met enkele tientallen. 60 geloof ik.quote:Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef the_disheaver het volgende:
15 is het wettelijk maximum voor reizigerstrein. Lijkt me dat hij opzich wel langer dan 16 kan zijn.
Dat zou kunnen dat ze tever uitsteken, en elkaar niet kunnen passeren, maar dat wordt dan waarschijnlijk toch wel eens opgelost? ICMs hebben ook geen onbeperkt levenquote:Op zondag 9 april 2006 17:05 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Op Gn staat zo nu en dan ook een DD-IRM. Gister bijvoorbeeld. Maar wat ik heb via via gehoord (van meerdere personen) dat er een bocht ofzo is waar niet 2 DD's naast elkaar kunnen rijden, en daarom dat er geen volledige dienstregeling met DD'ers gereden mogen worden. Maar niemand hier kan me bevestigen... dus ik kweet niet...
ja... je hebt gelijk... ik dacht toch echt dat je 2 keer van bak kon wisselen... maar is idd maar 1 keer...quote:Op zondag 9 april 2006 16:47 schreef Bullit het volgende:
[..]
Mag jij mij uitleggen uit hoeveel bakken deze buffel bestaat.....
[afbeelding]
al het rijdene dieselspul is max 2 bakken per stel,quote:Op zondag 9 april 2006 17:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ja... je hebt gelijk... ik dacht toch echt dat je 2 keer van bak kon wisselen... maar is idd maar 1 keer...
Hmm, ICM met 60 bakken?quote:Op zondag 9 april 2006 17:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Er is een keer een proefje gedaan met enkele tientallen. 60 geloof ik.
kon dat locje ook makkelijk dusquote:Op zondag 9 april 2006 17:16 schreef Carport het volgende:
[..]
Hmm, ICM met 60 bakken?
Waarschijnlijk bedoel je de LRT (Langste Reizigers Trein). Een aantal jaar terug (1989) is er een recordpoging geweest, waarbij één loc 60 ICR-rijtuigen trok.
Een erg boeiend en uitgebreid verhaal van één van de twee machinisten is hier te lezen: http://home.hetnet.nl/~cor-de-rijke/
Bedoel ik inderdaad .quote:Op zondag 9 april 2006 17:16 schreef Carport het volgende:
Hmm, ICM met 60 bakken?
Waarschijnlijk bedoel je de LRT (Langste Reizigers Trein). Een aantal jaar terug (1989) is er een recordpoging geweest, waarbij één loc 60 ICR-rijtuigen trok.
Een erg boeiend en uitgebreid verhaal van één van de twee machinisten is hier te lezen: http://home.hetnet.nl/~cor-de-rijke/
60 bak icm.. hebben ze daar genoeg materiaal voor dan? !quote:Op zondag 9 april 2006 17:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Bedoel ik inderdaad .
Mijn quote deed per ongeluk vermoeden dat ik het over ICM zou hebben.
Heel makkelijk! Hij trekt met gemak de zwaarste erts treinen! 4540kW vermogen!quote:
echte werkpaardenquote:Op zondag 9 april 2006 18:02 schreef thatsme het volgende:
[..]
Heel makkelijk! Hij trekt met gemak de zwaarste erts treinen! 4540kW vermogen!
Ertstreinen zijn meestal zwaar van de inhoud en niet de gehele lengte . Dat is bij 60 bakken 1,5 km trein geloof ik . Dat is pas feest om door te lopen, kan je lopend van Utrecht naar Amsterdam gaan, in de trein .quote:Op zondag 9 april 2006 18:02 schreef thatsme het volgende:
[..]
Heel makkelijk! Hij trekt met gemak de zwaarste erts treinen! 4540kW vermogen!
alleen met Plan V ben je heel veel perron ruimte kwijt door de neuzenquote:Op zondag 9 april 2006 18:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ertstreinen zijn meestal zwaar van de inhoud en niet de gehele lengte . Dat is bij 60 bakken 1,5 km trein geloof ik . Dat is pas feest om door te lopen, kan je lopend van Utrecht naar Amsterdam gaan, in de trein .
Geloof de dispolok van siemens die is echt vet . Als dat ding op vol vermogen wegrijd dan gaat de rails gewoon ombuigen .
Trouwens 7*Plan V lijkt me ook wel vet als treintje in de spits. 5*Plan V is wel is gefotografeerd.
vanaf waar begin je?quote:Op zondag 9 april 2006 22:00 schreef jorienvdherik het volgende:
waar zal ik heen gaan vrijdag met de trein ? leuke stations enzo
schiphol he
moet je ff op de kaart kijken als je een leuk rondje nederland kan makenquote:Op zondag 9 april 2006 22:04 schreef jorienvdherik het volgende:
rotterdam lombardijen
waar ken jij Fludizz van? (forum host)quote:Op zondag 9 april 2006 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
tvp
Gave plaat! Purmerend met een diesel vijf èn verse bovenleiding. Dat moet dus ergens in de eerste helft van 1974 zijn geweest!quote:Op zondag 9 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
waarom zijn die zo snel afgevoerd eigenlijks?
staan meer op nicospilt.comquote:Op zondag 9 april 2006 22:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gave plaat! Purmerend met een diesel vijf èn verse bovenleiding. Dat moet dus ergens in de eerste helft van 1974 zijn geweest!
Waarom zo snel afgevoerd? Valt wel mee hoor, het spul is uit 1940, en in 1974 gingen ze aan de kant. Da's 34 jaar, en dat is voor een trein uit die jaren ongeveer de tijd die zo'n ding meeging. De diesel vijven waren trouwens wel bekend om hun koelproblemen in de zomer, bedrijfszekerheid was een aandachtspunt, zeg maar.
Uit de kroeg Jij kent hem van tweakers zeker?quote:Op zondag 9 april 2006 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar ken jij Fludizz van? (forum host)
Ik heb ze (na enig zoeken) gevonden! Leuk! De DE5 was inderdaad geen wonder van snelheid. Tenminste, met optrekken. Hij was ooit ontworpen om snelle internationale treinen te rijden met 140km/h, met een actieradius van meer dan duizend kilometer als ik me niet vergis. Ik heb hier een mooi boek in de kast waar het een en ander in staat, maar ik ga nu eerst pitten.quote:Op zondag 9 april 2006 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
staan meer op nicospilt.com
maar ik hoorde dat de Diesel vijf nog trager was dan een DH1/2?
http://wiki.fok.nl/index.php/Categorie:Fok!Woordenboekquote:Op zondag 9 april 2006 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Uit de kroeg Jij kent hem van tweakers zeker?
en tvp is terugvindpost
http://wiki.fok.nl/index.php/Categorie:Fok!Woordenboek
kloptquote:Op zondag 9 april 2006 23:07 schreef the_disheaver het volgende:
Geen foto-tvp?
zit er mee opgescheept op ircquote:Op zondag 9 april 2006 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Uit de kroeg Jij kent hem van tweakers zeker?
en tvp is terugvindpost
http://wiki.fok.nl/index.php/Categorie:Fok!Woordenboek
ma-vr dagelijks meerdere malen.quote:Op zondag 9 april 2006 16:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zovaak kont een 5x3 toch niet voor?
15 is dan wel alleen deelbaar door 3, maar met 3+ICM-IV+III ben je er ook, dus in die zin is 15bakken net zo practisch als 16.quote:15 is alleen deelbaar door 3, en ik heb niet het idee dat de meeste treincombinaties 3 bakken lang zijn. Naast de ICM kan ik alleen de buffel bedenken. Maar gezien de trajecten zie ik niet snel 5 buffels achter elkaar...
Ja hoor, kan best.quote:Op zondag 9 april 2006 16:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
V-IRM kan op zw-lw rijden.. als die ook op zl-gn kan weet ik niet.. aangezien Alexxx een V-IRM op leeuwarden heeft gefotografeerd
Dat waren idd de eerste treinen die met VIRM-6 werden gereden, zag er wel indrukwekkend uit.quote:Op maandag 10 april 2006 11:27 schreef Tfz het volgende:
De inzet van VIRM betrof de treinen 501 en 502 vanwege de materieelbekendheid van het personeel. Vanwege comfort en kosten heeft inzet in de volledige Noord-Oost niet plaatsgevonden.
3e klas ?quote:Op zondag 9 april 2006 16:35 schreef the_disheaver het volgende:
nieuwe bak 3de klas (klapstoeltjes aan zijkanten, en stastangen. (24 geloof ik...).
Derde klas bestaat niet, dit is gewoon een 2e-klasruimte die wat opener is ingedeeld, hetgeen op zich best aantrekkelijk is op korte stoptreinverbindingen.quote:
Als tweede klasse zit, zit je eigenlijk in wat vroeger de derde klasse is.quote:Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
het balkon is een ander begrip van vroeger voor die ruimte
Dat "meet" klinkt niet heel Fries moet ik zeggen.quote:en omdat ieman laatst zei dat dit een verkapt Frysk topic was: Fryske Fok meet (ongeveer deel 3)
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet 90% van de mensen met een mening nietquote:Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als tweede klasse zit, zit je eigenlijk in wat vroeger de derde klasse is.
[..]
Dat "meet" klinkt niet heel Fries moet ik zeggen.
ja en als je dat roept in de trein heeft iedereen zo iets van "HUH? balkon??? wat lul je vent"quote:Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
het balkon is een ander begrip van vroeger voor die ruimte
en omdat ieman laatst zei dat dit een verkapt Frysk topic was: Fryske Fok meet (ongeveer deel 3)
Nee hoor, balkon is bij de deuren.quote:Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
het balkon is een ander begrip van vroeger voor die ruimte
Een aantal T'tjes of V'tjes heeft ook zo'n ruimte, helemaal voorin.quote:Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
Nee hoor, balkon is bij de deuren.
DM'90 heeft een apart ruim ingedeelde coupe met enkel zijdelings geplaatste klapstoelen en twee hangtafels in het midden.
Citypendels en de vernieuwde Sprinters hebben dat ookquote:Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, balkon is bij de deuren.
DM'90 heeft een apart ruim ingedeelde coupe met enkel zijdelings geplaatste klapstoelen en twee hangtafels in het midden.
ja bij de machiniest ik ken zequote:Op maandag 10 april 2006 13:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Een aantal T'tjes of V'tjes heeft ook zo'n ruimte, helemaal voorin.
Weet zogauw niet welke.
vanmorgen nog met een dh2 gereden, WAT EEN KUT treinen zijn dat toch, geen ander woordt voor :/quote:Op maandag 10 april 2006 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
(sommigen van) de DH2-tjes hadden in die ruimte vroegah een blikkenkast staan waar je cola en zo uit kon halen
Wat vind je er zo erg aan? Ik vind het wel grappige treinen eigenlijk...quote:Op maandag 10 april 2006 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vanmorgen nog met een dh2 gereden, WAT EEN KUT treinen zijn dat toch, geen ander woordt voor :/
k vind t voor geen meter zitten, en t maakt een bak lawaai :/quote:Op maandag 10 april 2006 14:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat vind je er zo erg aan? Ik vind het wel grappige treinen eigenlijk...
Nog nooit in een Syntus Lint gezeten zeker?quote:Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
k vind t voor geen meter zitten, en t maakt een bak lawaai :/
vond t Vtje van laatst al lawaaierig maar die DH2 vanmorgen was de overtreffende trap :/
jawel, zit ook voor geen meter, en ook lawaaierig,quote:Op maandag 10 april 2006 14:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog nooit in een Syntus Lint gezeten zeker?
Ik vind dat juist wel wat hebben als je zo aan de rafelrand van de planeet onderweg bent Lekker een beetje botsen en stuiteren door het friese koeienland en zo, lachen Het is toch nooit voor lang. Kijk, als je naar Frankfurt gaat ben je best blij met een ICE natuurlijk, maar wadlopertjes roeleren gewoon de pan uit manquote:Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind t voor geen meter zitten, en t maakt een bak lawaai :/
vond t Vtje van laatst al lawaaierig maar die DH2 vanmorgen was de overtreffende trap :/
Ja, alleen jammer dat het alleen in de sneltrein zit... Het is een ruimte met wat klapstoeltjes en staruimte. Meer (niet-bestaande) 3de klas dan 2de klas wat er boven de deuren staat. Balkon is het idd niet.quote:Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Derde klas bestaat niet, dit is gewoon een 2e-klasruimte die wat opener is ingedeeld, hetgeen op zich best aantrekkelijk is op korte stoptreinverbindingen.
dan nog!quote:Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel wat hebben als je zo aan de rafelrand van de planeet onderweg bent Lekker een beetje botsen en stuiteren door het friese koeienland en zo, lachen Het is toch nooit voor lang. Kijk, als je naar Frankfurt gaat ben je best blij met een ICE natuurlijk, maar wadlopertjes roeleren gewoon de pan uit man
Mwoa, misschien niet als je er noodgedwongen iedere dag in zit
of een DH-2 gestript? leuk als woningquote:Op maandag 10 april 2006 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik zou best een DH1 in de achtertuin willen hebben hoor
maar ik heb geen achtertuin
Een Wadje is treinhistorie, een Lint goedkope brolquote:Op maandag 10 april 2006 14:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog nooit in een Syntus Lint gezeten zeker?
treinhistorie... Plan U is veel gaver dan een wadsloperquote:Op maandag 10 april 2006 15:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Een Wadje is treinhistorie, een Lint goedkope brol
precies. Ombouwen, breeje rupsbanden eronder en bij laagwater mee naar Ameland knorrenquote:Op maandag 10 april 2006 15:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Een Wadje is treinhistorie, een Lint goedkope brol
onder een wadsloper? of een lint?quote:Op maandag 10 april 2006 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies. Ombouwen, breeje rupsbanden eronder en bij laagwater mee naar Ameland knorren
Ligt er aan hoe groot zn voeten zijn.quote:Op maandag 10 april 2006 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
dan zaktie toch weg gaperd
als je ze groot genoeg maakt nietquote:Op maandag 10 april 2006 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
dan zaktie toch weg gaperd
Scherpquote:Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
de derde klas heet al een hele tijd Groep Vijf
quote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef verzameldirk het volgende:
Wie weet wat de Plan U in het rood nr. 113
in Delfzijl deed hedenmiddag ?
hij was daar van 15:55 tot 17:55 uur
blijft mooiquote:Op maandag 10 april 2006 21:18 schreef Duvel het volgende:
Ja, bedankt voor de illustratie.
Dat wel. Ze hebben de deuren toch wel grijs gemaakt hè? Anders is ie historisch niet correct.quote:
post maarquote:Op maandag 10 april 2006 21:29 schreef verzameldirk het volgende:
deuren zijn inderdaad grijs, als je foto wilt moet je me mailen
mailen naar dr.flash <<apelul>> gmail.com en de vliegen doen de restquote:Op maandag 10 april 2006 21:33 schreef verzameldirk het volgende:
ik heb geen idee hoe dat moet
Een ritje voor genodigden rijden.quote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef verzameldirk het volgende:
Wie weet wat de Plan U in het rood nr. 113
in Delfzijl deed hedenmiddag ?
Voornamelijk stilstaan overigens, denk ikquote:
zou niet weten waar het anders isquote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
mooie trein
maar waarom heb je niet aan die man met die hippe jas gevraagd wat die trein daar deed? Of is dit niet in Delfzijl en moet ik mn bril poetsen?
Tot 1 juli 2002 bleef de 113 rijden voor Syntus, nieuwe Lint-treinstellen maakten de plan U’s overbodig bij Syntus en dus ging de 113 weer terug naar de NS.quote:Op maandag 10 april 2006 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren die plan-U's ook niet die dingen met die vette restauratierijtuigen? Met die lange tafels en die bordjes "Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"?
Jammer dat ik destijds niet wat meer foto's gemaakt heb
Daar staat een deel van bij mij op de opleiding, als zithoek .quote:Op maandag 10 april 2006 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren die plan-U's ook niet die dingen met die vette restauratierijtuigen? Met die lange tafels en die bordjes "Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"?
Jammer dat ik destijds niet wat meer foto's gemaakt heb
ook,jaquote:Op maandag 10 april 2006 22:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Daar staat een deel van bij mij op de opleiding, als zithoek .
Al waren dat volgens mij niet de U's maar Mat'54.
More or less. Kijk maar naar de neus. Plan U heeft een neus die op Mat'64 lijkt, Mat'54 is duidelijk anders.quote:Op maandag 10 april 2006 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ook,ja
weet ik veel plan U zijn dus gewoon mat64 bakken zonder panto of zo?
Plan U valt volgens mij nog onder Mat 54?quote:Op maandag 10 april 2006 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook,ja
weet ik veel plan U zijn dus gewoon mat64 bakken zonder panto of zo?
quote:Op maandag 10 april 2006 22:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan U valt volgens mij nog onder Mat 54?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_Uquote:Plan U of DE Mat. '60 is een type driedelig dieselelektrisch treinstel (DE-III) van de Nederlandse Spoorwegen.
Deze treinstellen werden tussen 1960 en 1963 gebouwd door Werkspoor te Utrecht en kwamen in dienst onder de nummers 111-152. Ten opzichte van het voorgaande El.Mat.'54 had de neus een modernere vormgeving, gelijk aan het latere El.Mat.'64. Een andere vernieuwing ten opzichte van het oudere materieel was de lichte constructie. Zij werden rood geschilderd, de omstreeks 1960 ingevoerde nieuwe kleur voor dieseltreinen. Door de oorspronkelijke kleurstelling kregen de treinen de bijnaam Rode Duivel, geïnspireerd door de bijnaam Blauwe Engel van de oudere dieseltreinstellen Plan X.
Jawel, nou ja, ongeveer. De eerste Plan U dus in 1961 of zo, en de laatste Plan V in 1976 of zo. Dus dat is toch wel 15 jaar. En Koplopers: eerste in 1977, laatste in 1994. Ook een tijd.quote:Op maandag 10 april 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
godverredomme kunnen die lijers niet ff gewoon 20 jaar lang HETZELFDE model bouwen jah
Zelfmoord smiliesquote:Op maandag 10 april 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
coolness
geniaalquote:Op maandag 10 april 2006 23:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog wat leuke gifjes
[afbeelding]
[[url=http://www.xepo.nl/webicon/Citypendel.gif[/img
[img]http://www.xepo.nl/webicon/DDAR.gif]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lenen? prima zet dan wel op je eigen webhost
Worden ze niet minder geniaal vanquote:Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ze zelf niet gemaakt, :p
maatje van me gedaan :p
deDH1 moet alleen rijdenquote:Op maandag 10 april 2006 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moet je de wadloper eens opslaan en in de windows vierer kijken
Whaaah loemp hij stopt gewoon na 2 of 3 framesquote:Op maandag 10 april 2006 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je hem in de windows viewer bekijkt dan is de smily sterker dan de dh1
baggertreinenquote:Op maandag 10 april 2006 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whaaah loemp hij stopt gewoon na 2 of 3 frames
niet man tracks eronder en hij kan zo ieder uur naar IJsland op en neer over de waddenquote:
doe jij niet mee dan? :/quote:Op maandag 10 april 2006 23:23 schreef Alexxxxx het volgende:
nog even en iedereen in deze reeks een eigen trein
Dan ist geen trein meeR?quote:Op maandag 10 april 2006 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
niet man tracks eronder en hij kan zo ieder uur naar IJsland op en neer over de wadden
Nee, ik ben erg gehecht aan mn Niva en mn Fryske vlagquote:
zou wel cool zijnquote:Op maandag 10 april 2006 23:23 schreef Alexxxxx het volgende:
nog even en iedereen in deze reeks een eigen trein
vind um wel saai worden hoorquote:Op maandag 10 april 2006 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, ik ben erg gehecht aan mn Niva en mn Fryske vlag
vraag aan je vriend of hij een versie maakt met een Lada Niva en een Fryske vlag op de achtergrond, en ik doe meequote:
ROFL! en dan kijken wat sterker is ? de niva of de trein?quote:Op maandag 10 april 2006 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vraag aan je vriend of hij een versie maakt met een Lada Niva en een Fryske vlag op de achtergrond, en ik doe mee
nee man de Niva die over de smilie heenwalstquote:Op maandag 10 april 2006 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ROFL! en dan kijken wat sterker is ? de niva of de trein?
The IRM is minequote:
Hoezo?quote:Op maandag 10 april 2006 23:42 schreef Carport het volgende:
Jongens, jongens, het is niet te hopen dat jullie veel in R&P posten
ach t blijven mooi treinenquote:Op maandag 10 april 2006 23:47 schreef verzameldirk het volgende:
De plan U zag ik vanmiddag zelf niet eens maar mijn vrouw schreeuwde
een rooie hondekop, waarop ik zei dat kan niet, hoogstens een plan U.
Dat was dus terwijl wij door Delfzijl reden komende uit Duitsland en op weg naar
Warffum onze woon en verblijfplaats.
Ik had helaas geen camera bij me.
Direct contact gezocht met mijn kameraad uit Farmsum , vlakbij Delfzijl, maar die
zat in de trein van Gouda naar Delfzijl, zo aldus vertelde zijn vader mij.
Niet gedraald en zijn mobieltje gebeld en jawel hij was te bereiken.
Heb hem het een en ander verteld en toen hij in Delfzijl aankwam stond de trein op het punt van vertrek.
Hij moest om 17.45 uur vertrekken en het was intussen 17.50 uur.
Wat je ook ziet op de foto van mijn vriend is een druk bellende persoon, die niet aanspreekbaar
was om te vragen van het hoe en wat van deze reis.
Vandaar dat er geen verder gegevens bekend zijn..
denk alquote:Op dinsdag 11 april 2006 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
ja voetbalwedstrijd
tijden staan niet helemaal vast
wedstrijd is 8 uur dus 22:28 of 22:00 is weg
maar heen denk wel deze tijd ongeveer
Die zijn er wel, kijk maar eens naar de berichten die eerder in dit topic zijn gepost.quote:Op maandag 10 april 2006 23:47 schreef verzameldirk het volgende:
Vandaar dat er geen verder gegevens bekend zijn..
maar niet wat die daar nou echt deed.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:49 schreef Tfz het volgende:
[..]
Die zijn er wel, kijk maar eens naar de berichten die eerder in dit topic zijn gepost.
@ hierboven: Geerdijk moet je echt bezoeken! Mooi station!
Van Drs. P! Het lied heet Veerpont.quote:Op maandag 10 april 2006 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Duvel je sig van wie is dat?
daar moet ik ook nogeens een bordje van scoren jaquote:Op dinsdag 11 april 2006 00:49 schreef Tfz het volgende:
[..]
Die zijn er wel, kijk maar eens naar de berichten die eerder in dit topic zijn gepost.
@ hierboven: Geerdijk moet je echt bezoeken! Mooi station!
Gaaf Goeie teksten heeft die man Ook iets over treintjes misschien?quote:
who known?quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf Goeie teksten heeft die man Ook iets over treintjes misschien?
Roflquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wel kut irritant, hier op kantoor kan ik geen animated gifjes zien Heb ik dezelfde ava als een zooi anderen
quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:38 schreef jorienvdherik het volgende:
pff ik kan vrijdag niet gratis rijden, ov is niet geldig op goede vrijdag
maar van rotterdam lombardijen naar haarlem is met korting 12.10
Kan ik dan wel eerst naar schiphol toe vanaf rotterdam lombardijen met dat kaartje, om vanaf daar naar haarlem te gaan ?
http://webdemo.ns.nl/e2000.htmlquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:00 schreef jorienvdherik het volgende:
15.50 dus valt mee hoe geef ik dat aan eigenlijk
Geinig!quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:14 schreef JDude het volgende:
[..]
http://webdemo.ns.nl/e2000.html
Hier kun je oefenen .
Ja, natuurlijk!quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:27 schreef verzameldirk het volgende:
kennen jullie deze site
http://www.rolandrail.net/
Volgens mij staat dé kameel helemaal niet in Zwolle.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:58 schreef PICHT het volgende:
Waarom staat er een kameel in Zwolle?
Ontsnapt uit het Noorder Dierenpark wellicht?quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:58 schreef PICHT het volgende:
Waarom staat er een kameel in Zwolle?
wheheh 2 van die suffe net-niet-stukjesquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:13 schreef Metalex het volgende:
Hallow
Voor mijn studie ben ik verplicht bijna elke dag de trein te nemen (Rotterdam Alexander - Delft).
ik hoef alleen maar met de bus :/ das pas gaarquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wheheh 2 van die suffe net-niet-stukjes
quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
en nog 2 gifjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanochtend om 8:15 stond hij op een zijspoor bij spoor 7 in de buurt. Jammer dat ik geen pics heb geschoten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:54 schreef Tfz het volgende:
[..]
Volgens mij staat dé kameel helemaal niet in Zwolle.
zelfde reden als de Plan U en DE2(?) er vorige week stonden?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:28 schreef PICHT het volgende:
[..]
Vanochtend om 8:15 stond hij op een zijspoor bij spoor 7 in de buurt. Jammer dat ik geen pics heb geschoten.
Heel erg mooiquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
en nog 2 gifjes
[afbeelding]
[afbeelding]
maak ze zelf dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh sorry, mijn fantasie een beetje op de loop
Ja, beetje jammer . Maar, bij een zonnige winterochtend is het uitzicht op de weilanden tussen Rotterdam en Delft prachtig .quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wheheh 2 van die suffe net-niet-stukjes
lijkt wel als die dh2 een beste rookwolk heeft uigespuugt?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: DM'90 met DH2
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 11-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
De DH2 is elektrisch koppelbaar met een DM'90. Dit kun je zo horen. Als de machinist wil versnellen dan werken alle motoren samen om dit te bereiken. Ook remmen de treinen samen af. Als er een wadsloper aan een buffel gehangen wordt dan wordt de maximale snelheid van de buffel automatisch aangepast aan die van de wadsloper.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt wel als die dh2 een beste rookwolk heeft uigespuugt?
is een dh2 trouwens wel elektrisch koppelbaar met een dm90?
wadsloper is gebouwt op een max van 100km/h toch? echter ik heb wel eens mee gemaakt dat ze 120 reden? (trein vertraging etc en dan toch maar door gassen ) (kon op de snelheids meter loeren door wat beschadigingen in de raamfolie)quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De DH2 is elektrisch koppelbaar met een DM'90. Dit kun je zo horen. Als de machinist wil versnellen dan werken alle motoren samen om dit te bereiken. Ook remmen de treinen samen af. Als er een wadsloper aan een buffel gehangen wordt dan wordt de maximale snelheid van de buffel automatisch aangepast aan die van de wadsloper.
Ja, maar dat is dus niet zo. De DM 90 rijdt vooropquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt wel als die dh2 een beste rookwolk heeft uigespuugt?
is een dh2 trouwens wel elektrisch koppelbaar met een dm90?
stoptrein leeuwarden - sneek was datquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen bij mijn weten idd 120, maar halen dat meestal niet. Als je een wadsloper op de sneltrein treft dan hoor je bij stilstand al een ander motorgeluid dan bij normale wadlopers. Namelijk een diepe brom. Verder rijdt de wadsloper op de sneltrein op het 2 baansstuk constant tegen het maximum aan wat qua geluid ook te merken is. Dit allemaal weer in tegenstelling tot de gewone diensten waar het niet voorkomt. Het klinkt vreemd, maar ik heb er eens op gelet.
Bomen heet zoietsquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt wel als die dh2 een beste rookwolk heeft uigespuugt?
Zeker. De uitlaat zit net op dat puntquote:
preciesquote:Op woensdag 12 april 2006 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. De uitlaat zit net op dat punt
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:28 schreef PICHT het volgende:
[..]
Vanochtend om 8:15 stond hij op een zijspoor bij spoor 7 in de buurt. Jammer dat ik geen pics heb geschoten.
of je loert naar mn iconquote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
? andere kleurtjes?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:30 schreef Tfz het volgende:
Alleen ziet de kameel er tegenwoordig niet meer zo uit.
quote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
Ah, dan was het de DE II die ik gezien heb. Erg matig, het ding lijkt wel degelijk op een kameel.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
Jij bedoelt ongetwijfeld DE II ("Blauwe engel") 186 van de HSA of plan U 115 van de HIJSM.
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 08:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ah, dan was het de DE II die ik gezien heb. Erg matig, het ding lijkt wel degelijk op een kameel.
Ik zat er dus niet zo gruwelijk naast Zal zometeen eens kijken of dat maffe apparaat er nog staat.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.
Kameel is wel gaaf om te zienquote:Op woensdag 12 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.
je komt niet uit t noorden he? :/quote:Op woensdag 12 april 2006 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel zin om zondag 7 mei een NS lentetoer te gaan doen. Gewoon lekker de hele dag in de trein zitten en een beetje door het hele land crossen. Eerste klas, 32,50 voor 2 man. Ik en wie?
www.nslentetoer.nl
wadlopertjes heb ik dus geen zin inquote:Op woensdag 12 april 2006 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
neuj, ik woon in Utrecht. Maar ik kan best bijvoorbeeld in mn eentje naar Gn of Lwd komen en dat iemand anders er dan bij in springt of zo hoor Ik wilde wel wat wadloperlijntjes gaan doen en zo veel mogelijk stationsnaambordjes fotograferen ook
Zit immers geen eerste klas inquote:Op woensdag 12 april 2006 11:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wadlopertjes heb ik dus geen zin in
in sommige stellen toch weer wel? maar ik t gros niet dacht ikquote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zit immers geen eerste klas in
moet alleen nog een stuk in noordhollandquote:Op woensdag 12 april 2006 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee
iemand anders misschien? Anders ga ik gewoon alleen hoor, boeit me ook niet Lijkt me gewoon gezelliger met 2en
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in sommige stellen toch weer wel? maar ik t gros niet dacht ik
tis me nooit opgevallen enige waar ik ooit een herftsttoer voor gekocht heb was voor een retourtje utrecht was met herfst toer goedkoper per persoon dan 2de klas met 40% kortingquote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
moet ik ook nog heenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht, dat is meteen een mooie gelegenheid om Enschede - Gronau te doen moet nog STEEDS
post dan je kaart eens?quote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
Mijn kaart is simpel Ik ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronauquote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpel Ik ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
quote:Op woensdag 12 april 2006 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingen
die zie ik er bij jullie nog niet op staan mannen
standaard info in mijn ogen watquote:Op woensdag 12 april 2006 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.
Ik ben overigens net een leuke site tegengekomen. Er staan stukjes op over de blauwe engel, de wadloper, de buffel, de GTW en van wat locomotieven geloof ik.
Link
Die is leuk, moet je een keer doen!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpel Ik ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
heb ik t makkelijk mee als noordelingquote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weer )quote:Op woensdag 12 april 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ik t makkelijk mee als noordeling
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weer )
ik zie dat er een hoop veranderd is iddquote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?
Cool Post eens dan, ik wil die dingen weleens zienquote:Op woensdag 12 april 2006 14:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED's
* MREn woont een paar meter van Gronau vandaan.
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cool Post eens dan, ik wil die dingen weleens zien
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik zie dat er een hoop veranderd is idd
vroegah ging Nieuweschans maar 1 keer per 4 uur, en Bentheim, Zevenaar, Venlo iedere 2 uur
tegenwoordig gaan ze blijkbaar vaker dus Goeie zaak
Maar dan zonder moderne LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Lief
zo zagen ze er vroegah allemaal uit
als je toch bezig bentquote:Op woensdag 12 april 2006 15:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)
Enschede: eens per 30 minuten (35 keer per dag)
Zevenaar: geen regelmatig patroon (8 keer per dag ICE/CNL, 4x Syntus in het weekend)
Venlo: elk uur (18 per dag)
Heerlen: elk uur (17 per dag)
Maastricht: elk uur (19 per dag)
Roosendaal: ongeveer elk halfuur (34 keer per dag: 18 IC's, 16 stoptreinen)
Ow ja, vergetenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als je toch bezig bent
Hengelo (Oldenzaal)?
was het maar 2 kilometer dan kon je nog overwegen een taxi te pakken, of te gaan lopen. Het is 18 kmquote:Op woensdag 12 april 2006 15:24 schreef MREn het volgende:
Blijft er een nagenoeg treinloos stuk van net 2 kilomoter over *zucht*
zou het ook lukken om te joyriden met een trein?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
was het maar 2 kilometer dan kon je nog overwegen een taxi te pakken, of te gaan lopen. Het is 18 km
goederen over bestaand spoor best rendabel, dieseltrein dr rijd toch overalquote:Op woensdag 12 april 2006 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
oh vast wel
doe maar zelf dan
met een pomplorrie zou ik het nog wel durven trouwens ff kijken hoeveel goederenshit er over dat lijntje gaat....
heb dr wel es aanzitten denken om met de goederen trein naar nieuweschans ( of verder ) mee te liften, alleen ik weet dus niet waar die begintquote:Op woensdag 12 april 2006 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
hmm ja dan kan je er net zo goed op springen moet je wel net de mazzel hebben dat hij op een geschikte plek en tijdstip stil gaat staan
dus niet pas als jij al uren lang doodgevroren bent van de kou, niet als je eten en drinken al dagen op zijn, en niet in de ochtendspits als de spoorwegpolitie de kortste weg naar een kop koffie is
mja, ach je kan t wel als rechstreekse trein zienquote:Op woensdag 12 april 2006 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoaaa doe mij dan toch maar liever die lentetoer
Regen icm bovenleiding heb je totaal geen last van uiteraard, en nieuweschans en omgeving is alleen diesel.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb dr wel es aanzitten denken om met de goederen trein naar nieuweschans ( of verder ) mee te liften, alleen ik weet dus niet waar die begint
volgens mij kan je best lekker tussen 2 containers gaan zitten oid. of op een container, alleen kweenie als dat zo lekker is in de wind, en met die 1500 volt boven je hoofd
Ook al heb je wel geld, lijkt me wel wat. Wel oordopjes mee nemen. Als je op het perron staat is het al erg. Laat staan als je er continue op zit...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, ach je kan t wel als rechstreekse trein zien
wel handig als je geen geld heb kan je toch een heeeel eind komen
Vraag dat maar aan die Duitser die een paar maanden geleden met een cargo Venlo binnen kwam.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, ach je kan t wel als rechstreekse trein zien
wel handig als je geen geld heb kan je toch een heeeel eind komen
Zonder geld kan je in de gewone trein ook een heel eind komen hoor, je moet alleen zorgen dat je de conducteur niet tegenkomt.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel handig als je geen geld heb kan je toch een heeeel eind komen
ja maar die snapt het begrip treinen nietquote:Op woensdag 12 april 2006 17:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zonder geld kan je in de gewone trein ook een heel eind komen hoor, je moet alleen zorgen dat je de conducteur niet tegenkomt.
ik wil daarHEEEEEN!!!quote:Op woensdag 12 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ah ik zie dat het topic weer voortraast en ik dus geen dia van seinen meer hoef in te scannen! Leuke foto van Gronau trouwens!
ja papaquote:Op woensdag 12 april 2006 18:54 schreef Duvel het volgende:
Goed nieuws, het is per spoor bereikbaar. En nu niet meer huilen verder!
Dan ga je toch lekkerquote:
Ik heb nog drie werkende Trix HO locsquote:Op woensdag 12 april 2006 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k wil een modelbaan
maar mn locs zijn naar de gruzelementen
k heb ook H0 locs, alleen 1 heeft nu rook effecten, de andere kan de bocht niet maken (KUT NS model met 6 assen :/ ) en en ander heeft geen isolatie en sluit de boel gewoon kort :/quote:Op woensdag 12 april 2006 19:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik heb nog drie werkende Trix HO locs
(en een paar honderd meter spoor, wat huisjes, een ton aan kabels en andere zooi...)
k heb hier een volgens mij echt van alles door elkaarquote:Op woensdag 12 april 2006 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had vroegah een Roco / Piko HO baan altijd al Fleischmann gewild, maar dat zat er niet aan
same here :/quote:Op woensdag 12 april 2006 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou best weer willen beginnen, maar dan eerstgeld en ruimte regelen
Dat is niet erg hoor, dat rij je er wel weer af.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
same here :/
en nieuw spoor! mn spoor is allemaal geoxideert
ja maar als ik nu mn 2 assig modeltje van de SIK er op pleur doet die dus mooi niks pak ik een licht geschuurt stukje dan doet die t wel :/quote:Op woensdag 12 april 2006 20:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet erg hoor, dat rij je er wel weer af.
Wel eens gezien hoe een 'echte' spporstaaf er uit ziet als ie op zn plaats wordt gelegt, al dan niet af-fabriek?
Nieuw spoor wordt dan ook intensief ontroest voor het officieel in dienst gaat.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet erg hoor, dat rij je er wel weer af.
Wel eens gezien hoe een 'echte' spporstaaf er uit ziet als ie op zn plaats wordt gelegt, al dan niet af-fabriek?
zo iets heb ik hier ook alleen dan zonder Panto volgens mijquote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
zit net ff op www.fleischmann.de te kijken
[afbeelding]
Dit is toch wel de geilste lok ooit hoor
http://speno.vhost.virtua.ch/content_template.php?section=presentation&subsection=contact&prm_lang=enquote:Op woensdag 12 april 2006 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar als ik nu mn 2 assig modeltje van de SIK er op pleur doet die dus mooi niks pak ik een licht geschuurt stukje dan doet die t wel :/
mischien maar een schuurtrein maken
Wat had die 1600 ook weer die de langste trein ooit trok? 4740 kW?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
zit net ff op www.fleischmann.de te kijken
[afbeelding]
Dit is toch wel de geilste lok ooit hoor
Geil!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had die 1600 ook weer die de langste trein ooit trok? 4740 kW?
Deze heeft gewoon 10.300 kW
ben dr niet helemaal uit wat het is?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
hier kan ik trouwens ook helemaal verliefd van worden
[afbeelding]
Ze wilden bij het trekken van de langste trein overigens niet boven de 3000 A gaan. Dit omdat ze schokken wilden voorkomen in verband met te weinig spanning of andere soortgelijke zakenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had die 1600 ook weer die de langste trein ooit trok? 4740 kW?
Deze heeft gewoon 10.300 kW
Edelweiss Lokalbahnquote:Op woensdag 12 april 2006 20:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ben dr niet helemaal uit wat het is?
mja als je bij een onderstation ben kan je dat makkelijk trekken, kom je er verder vanaf dan wordt dat een STUK minder vermogenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze wilden bij het trekken van de langste trein overigens niet boven de 3000 A gaan. Dit omdat ze schokken wilden voorkomen in verband met te weinig spanning of andere soortgelijke zaken
hmmquote:Op woensdag 12 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja als je bij een onderstation ben kan je dat makkelijk trekken, kom je er verder vanaf dan wordt dat een STUK minder vermogen
Niet, als je halverwege twee onderstations komt, en je trekt 3000A, komt er 1500A uit de ene en 1500A uit de andere!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja als je bij een onderstation ben kan je dat makkelijk trekken, kom je er verder vanaf dan wordt dat een STUK minder vermogen
Een zolder er bovenop?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu eist kelder!
maar die hebben we niet
en graven is ook geen optie :/ kut riolering
verhuizenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu eist kelder!
maar die hebben we niet
en graven is ook geen optie :/ kut riolering
Ligt er in ieder geval aan wat je wilt (bv Nederlands, Duits of iets anders). Ik denk zo tussen de 100 - 200 euro minstens (startset)quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost een beetje startsetje tegenswoordigs eigenlijk? en een mooie ellok of zo?
Kruidvat had vorig jaar een mooie aanbieding die ik met moeite moets alten staan.. Destijds was er ook een apart modelspoor topicquote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Ligt er in ieder geval aan wat je wilt (bv Nederlands, Duits of iets anders). Ik denk zo tussen de 100 - 200 euro minstens
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:56 schreef Zug-Chef het volgende:
DB V200
Alleen leeft dit topic wel en die modelspoor topics niet echtquote:Op woensdag 12 april 2006 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Modelspoor
Modelspoor deel II
Modelspoor deel III
V200... toch eigenlijk wel de mooiste Diesel-Lok everquote:
Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
V200... toch eigenlijk wel de mooiste Diesel-Lok ever
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |