Plan T, moauw tis te doen, echter niet in de moterwagensquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben 1.80 en kan er ook wel in slapen. De enige treinen waar ik niet in kan slapen zijn Plan T, DM'90 (zelfde stoelen als T) en DD-AR. ICM is nog altijd de favoriet, mede door de goede verwarming.
Plan T is ruk omdat ik niet tussen de achter elkaar staande stoelen pas. Alleen de coupétjes voor en achterin zijn nog te doen. Vroeger waren die nog leuker, maar helaas, ook daar heeft de verbouwing een eind aan gemaakt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Plan T, moauw tis te doen, echter niet in de moterwagens
k ga toch scheef hangen zodat ik 2 plaatsen in beslag neemquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Plan T is ruk omdat ik niet tussen de achter elkaar staande stoelen pas. Alleen de coupétjes voor en achterin zijn nog te doen. Vroeger waren die nog leuker, maar helaas, ook daar heeft de verbouwing een eind aan gemaakt.
Ja maar dat slaapt dan weer beroerd!quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k ga toch scheef hangen zodat ik 2 plaatsen in beslag neem
Ik welquote:
goederentreinen voor je zijn baggerquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik welIk slaap ook nooit als de trein vaak moet remmen, bijvoorbeeld als ie achter een goederentrein zit. Mijn automatisch ontwaakmechanisme voor mijn eindstation werkt dan steeds te vroeg.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:02 schreef Bigfoot het volgende:
Ik moest laatst voor me werk mee met een testtrein op het nieuwe HSL traject. De trip ging van de belgische grens naar Barendrecht. Natuurlijk had ik mijn fotocamera mee om een filmpje te maken.
DD-AR is telawaaierigquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:51 schreef the_disheaver het volgende:
Weet iemand waar je de werkzaamheden aan het spoor voor de middellange termein kunt bekijken? Op ns.nl staat het alleen voor de komende 2 weken. Vaak wel voldoende, maar dus niet altijd![]()
slapen kan ik niet (in de trein hé). Of niets doen met ogen dicht, of werken. In de ICM is dat erg goed te doen. IRM is ook goed te doen, maar in de DD-AR kun je echt niets... Nou ja, weinig.
Het is vooral dat de stoelen totaal niet zitten. Aan lawaai (van de trein) heb ik weinig last.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DD-AR is telawaaierig
en de laatste keer dat ik zo`n stam had ging het hagelen en hagelde het mooi DOOR de ventilatie roosters heen, :/
dat ook, maar ik vind ze lawaaierig, iig in de bovenste delen. zal wel komen door die luchtvangersquote:Op zondag 9 april 2006 00:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het is vooral dat de stoelen totaal niet zitten. Aan lawaai (van de trein) heb ik weinig last.
Ik heb een flinke tijd geleden een rondje gemaakt (1e klas) met zo'n beetje alle 'afwijkende' mat. soorten, was destijds:quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:17 schreef jorienvdherik het volgende:
waar zal ik komende vrijdag is heen gaan ? schiphol wil ik wel en dan door naar ?
zo ietsquote:Op zondag 9 april 2006 11:30 schreef the_disheaver het volgende:
En noord nederland is onbereikbaar...
mja, vrijdag was er ook al lichte chaos hoor, was er een wisselstoring geweest bij zwollequote:Op zondag 9 april 2006 11:38 schreef Remzz het volgende:
Gelukkig gebeurt dit op een zondag, anders was de choas denk ik compleet. Iedereen in het boemeltje Almelo - Zwolle
Dat lijkt me geen planning hoorquote:Op zondag 9 april 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
en de ns heeft weer lekkere planning![]()
geen treinen op zwolle - amersfoort en geen treinen op zwolle - deventer
geknapte bovenleiding bij nunspleet en werkzaamheden op de andere kant.
En gisteren was Groningen even vanuit alle richting onbereikbaar..duurde ook maar halfuurtje meen ik.quote:Op zondag 9 april 2006 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, vrijdag was er ook al lichte chaos hoor, was er een wisselstoring geweest bij zwolle
Had je er vorige week bij moeten zijn: toen zowel Zl-Amf als Zl-Es plat en alles via de IJssellijn. Ik was er pas in de avond, maar lijkt me geen pretje om dat volk allemaal in een elke IRM-VI te krijgen tussen Dv en Zl...quote:Op zondag 9 april 2006 11:38 schreef Remzz het volgende:
Gelukkig gebeurt dit op een zondag, anders was de choas denk ik compleet. Iedereen in het boemeltje Almelo - Zwolle
k vind dat ze Lelystad maar op kampen moeten hangen (hanzelijn) en de ZZL kunnen ze toch ook van lelystad naar gronignen trekken?quote:Op zondag 9 april 2006 12:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen planning hoor
Bovendien: alternatieven genoeg: van Zwolle met de bus naar Lelystad (lijn 330 meen ik), of vanaf Kampen (lijn 143), of via Hengelo, Zutphen.
Wat een erger punt van zorg is, vind ik nog altijd Zwolle-Meppel als SPOF nood-zuid.
ZZL was vooral nieuw spoor door heerenveen en drachten.quote:Op zondag 9 april 2006 12:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind dat ze Lelystad maar op kampen moeten hangen (hanzelijn) en de ZZL kunnen ze toch ook van lelystad naar gronignen trekken?
ipv van amsterdam af?
moauw lelystad - emmeloord - heerenveen - drachten - groningenquote:Op zondag 9 april 2006 12:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ZZL was vooral nieuw spoor door heerenveen en drachten.
Dus zwolle uitschakelen. Ik zou liever proberen onderhoud in zwolle op een goed peil houden, en reservesystemen bouwen, dan een nieuwe spoorlijn bouwen welke afhankelijk is van zwolle.
Dat heeft dus geen zak met planning te maken.quote:Op zondag 9 april 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
en de ns heeft weer lekkere planning![]()
geen treinen op zwolle - amersfoort en geen treinen op zwolle - deventer
geknapte bovenleiding bij nunspleet en werkzaamheden op de andere kant.
Zwolle deventer wel,quote:Op zondag 9 april 2006 13:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat heeft dus geen zak met planning te maken.
Ach, door het onderhoud zal een ander traject meer treinbewegingen ontstaan. Een grotere kans dan normaal dus dat er iets knaptquote:Op zondag 9 april 2006 13:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zwolle deventer wel,![]()
alleen die bovenleiding knapt weer ongunstig![]()
iets zegt me dat dit toch vaker voor komt, een traject wegens onderhoud niet kunnen gebruiken, en dan je enige alternatief krijg je een storing :p
mja k vraag me dan af, is het dan niet verstandiger om die werkzaamheden dan uit te stellen?quote:Op zondag 9 april 2006 13:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ach, door het onderhoud zal een ander traject meer treinbewegingen ontstaan. Een grotere kans dan normaal dus dat er iets knapt![]()
Je bedoelt neem ik aan als er er op een omreistraject een storing plaats vind?quote:Op zondag 9 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja k vraag me dan af, is het dan niet verstandiger om die werkzaamheden dan uit te stellen?
of is dat gewoon not done?
mja, zit wat in, echter als ze nog niet zwaar bezig zijn? en de mogelijk zou er zijn om evt op 1 vd sporen ( toch dubbel uit gevoerd ) een trein te laten rijden?quote:Op zondag 9 april 2006 13:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan als er er op een omreistraject een storing plaats vind?
Als ze bezig zijn zijn ze ook bezig, en vaak kun je dan niet ff snel alles opruimen en er weer treinen over laten rijden. En ook kan dat, dan is de werkzaamheden nog steeds niet klaar, en zal nog een keer het traject afgesloten moeten worden.
Misschien wel als de storing op de dag voor de werkzaamheden ontstaat (en de dag van werkzaamheden ook nog tot overlast zorgt). Maar dan zullen er geen goede alternatieven moeten zijn natuurlijk. Geen trein, en onmogelijk om bussen in te zetten
Ze zijn nu bezig met een viaduct. Dus in dit geval is het lastig een spoor vrij te houden. Ik denk ook dat ze dat altijd wel proberen, als het mogelijk is per spoor werken.quote:Op zondag 9 april 2006 13:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, zit wat in, echter als ze nog niet zwaar bezig zijn? en de mogelijk zou er zijn om evt op 1 vd sporen ( toch dubbel uit gevoerd ) een trein te laten rijden?
mja bij niet alle werkzaamheden is het niet te doen om een spoor vrij te houden natuurlijkquote:Op zondag 9 april 2006 13:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ze zijn nu bezig met een viaduct. Dus in dit geval is het lastig een spoor vrij te houden. Ik denk ook dat ze dat altijd wel proberen, als het mogelijk is per spoor werken.
2x 6 dusquote:Op zondag 9 april 2006 13:56 schreef Here_Jezus het volgende:
Tering ik zie op sloterdijk deze vaak rijden
[afbeelding]
Maar dan met 12 bakken niet normaal hoe lang dat is
322.50 meter. Kan nog wel langer. 403.50 meter om precies te zijnquote:Op zondag 9 april 2006 13:56 schreef Here_Jezus het volgende:
Tering ik zie op sloterdijk deze vaak rijden
[afbeelding]
Maar dan met 12 bakken niet normaal hoe lang dat is
hoelang is 5x3 bakkig ICM?quote:Op zondag 9 april 2006 14:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
322.50 meter. Kan nog wel langer. 403.50 meter om precies te zijn![]()
Erg leuk die dingen maar die zitten toch niet helemaal volquote:Op zondag 9 april 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2x 6 dus
had vrijdag 5x ICM3 das ook langvooral als je dan van zwolle wegrijd en je zit in de voorste bak
! zie je de hele sliert nog in de bocht achter je aan rollen
Op een vrijdag namiddag wel.quote:Op zondag 9 april 2006 14:07 schreef Here_Jezus het volgende:
[..]
Erg leuk die dingen maar die zitten toch niet helemaal vol?
best langquote:
neequote:Op zondag 9 april 2006 14:07 schreef Here_Jezus het volgende:
[..]
Erg leuk die dingen maar die zitten toch niet helemaal vol?
Hoelaat zat jij in die trein dan? Ik heb zelf ook Leeuwarden - Amersfoort (e.v.) gereisd, ook bestaande uit 15 bakken ICMquote:Op zondag 9 april 2006 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja bij mij niet toen, pas bij amersfoort was die vol![]()
mn trein kwam om 16:12 aan op utrecht,quote:Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef Carport het volgende:
12 bakken IRM is inderdaad best lang. Ik kom ze ook vaak tegen in Den Haag en Rotterdam. ICK met 14 bakken deed het ook altijd erg goed![]()
[..]
Hoelaat zat jij in die trein dan? Ik heb zelf ook Leeuwarden - Amersfoort (e.v.) gereisd, ook bestaande uit 15 bakken ICM![]()
16 is geloof ik maximum aantalquote:Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef thatsme het volgende:
16 bakken ICM is het langste waar ik gezeten heb... Was een foutje denk ik!
15 is het wettelijk maximum voor reizigerstrein. Lijkt me dat hij opzich wel langer dan 16 kan zijn.quote:
ja als je normaal met 5x ICM3 rijd en je zal een 1 viertje mee nemen kom je op 16. en k zie ook wel eens 2x ICM4 vanaf leeuwarden komen.. als dr dan ook 2x ICM4 vanaf groningen rijd dan zit je ook op 16..quote:Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
15 is het wettelijk maximum voor reizigerstrein. Lijkt me dat hij opzich wel langer dan 16 kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |