abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 april 2006 @ 12:14:04 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36734441
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.
Op de sneltrein Leeuwarden - Groningen past een wadloper echt net in het schema. Dan moet de wadloper op tijd vertrekken en dan is het nog de vraag of ie de maximale rijtijd net wel/net niet haalt. Een buffel kan de sneldienst in 32 minuten doen, terwijl er 36 minuten voor staat. Dit scheelt aanzienlijk. Het luistert onderweg zowel bij Veenwouden als Grijpskerk zo nu en dan nouw. Dan moet de ene trein op de andere wachten. Meestal is dit niet in de totale treindienst te merken, maar als er vertraging ontstaat dan kan het soms snel oplopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:40:14 #202
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36735002
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

omfg! ik ga die inderdaad eens opeisen bij de forum admins

FOK Frystalig 8)
Been there, done that, willen ze niet
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:48:05 #203
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36735222
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
Vind ik eigenlijk best een idee. Er zijn wel 7845 topics over auto's, en dan zou er maar 1 centraaltje over treinen mogen zijn waar alles in moet
Noem het dan (PT)A.

Dit is echt een (slowchat)reeks (geworden) voor mensen die enige affiniteit met of interesse in het treingebeuren hebben. De dienstregeling 2007 lijkt me een onderwerp die veel meer users (treinreizigers) aangaat .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:52:33 #204
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36735338
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk best een idee. Er zijn wel 7845 topics over auto's, en dan zou er maar 1 centraaltje over treinen mogen zijn waar alles in moet
Noem het dan (PT)A.

Dit is echt een (slowchat)reeks (geworden) voor mensen die enige affiniteit met of interesse in het treingebeuren hebben. De dienstregeling 2007 lijkt me een onderwerp die veel meer users (treinreizigers) aangaat .
Daar heb je helemaal gelijk in. Maak je een mooie OP?
pi_36735423
omfg dit deel gaat werkelijk als een speer he ?
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:55:45 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36735442
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:52 schreef Alexxxxx het volgende:

Daar heb je helemaal gelijk in. Maak je een mooie OP?
Haha kijk! Ik wil best eens gaan werken aan een opzetje ja .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36735551
heeft iemand een idee welke 10 stations dat zijn waarvan de
perons te laag zijn voor de nieuwe GTW's van Arriva.
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_36735568
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:58 schreef verzameldirk het volgende:
heeft iemand een idee welke 10 stations dat zijn waarvan de
perons te laag zijn voor de nieuwe GTW's van Arriva.
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
volgens mij die meuk bij groningen
pi_36735644
meuk bij Groningen

een heel erg ruim begrip
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_36735676
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Haha kijk! Ik wil best eens gaan werken aan een opzetje ja .
daar was toch al iemand meebezig?

uhuh:
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat jij wil hoor Ik was al bijna een mooie OP aan het maken met alles erin en zo, maar dat hoeft dus niet?
-edit- bìjna dus, niet begonnen
dag
pi_36735687
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef verzameldirk het volgende:
meuk bij Groningen

een heel erg ruim begrip
nja dat scheelt toch al enkele stations in friesland
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:25:38 #212
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36736468
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet .
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:26:48 #213
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36736504
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef JDude het volgende:
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet .
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
Mwag, die dienstregeling gaat niet voor het weekend in, dus je hebt het op zich wel aan tijd
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:27:46 #214
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36736546
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:

Mwag, die dienstregeling gaat niet voor het weekend in, dus je hebt het op zich wel aan tijd
True, true.

In ieder geval vast een bak info voor iemand die er al wel aan toe zou komen:
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:10:46 #215
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36737907
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:58 schreef verzameldirk het volgende:
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
Railpro levert bouwmaterialen, en zijn vooral bekend van de blauwe onderlossers.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36739203
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:27 schreef JDude het volgende:

[..]

True, true.

In ieder geval vast een bak info voor iemand die er al wel aan toe zou komen:
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
Gebruik de wiki. Wel zo handig als je met meerdere personen bezig gaat.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:48:50 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36741068
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Railpro levert bouwmaterialen, en zijn vooral bekend van de blauwe onderlossers.
En heet inmiddels VoestAlpine RailPro, omdat ze zijn overgenomen. Degene die een domme fout heeft gemaakt met de perrons werkt bij ProRail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:57:31 #218
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36743364
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Gebruik de wiki. Wel zo handig als je met meerdere personen bezig gaat.
en ook handig voor een eventueel deel 2. Alhoewel ik meer topics in KLB verwacht over de nieuwe dienstregeling
pi_36743960
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en ook handig voor een eventueel deel 2. Alhoewel ik meer topics in KLB verwacht over de nieuwe dienstregeling
Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:17:43 #220
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36744014
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
En niet eens even uitzoeken of ze nu op de NS, Connexxion, Noordned, Arriva, Syntus, ProRail, RailPro of de landelijke of lokale overheid moeten afgeven.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:39:06 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36744663
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef Tfz het volgende:

Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
Er zullen ongetwijfeld wel weer klachten komen van mensen die zich benadeeld voelen door een maatregel waar er ook duizenden beter van worden.
Mja, klachten over OV in KLB neem ik amper nog serieus .
Driekwart van de reacties slaat nergens op of komt van mensen die nog even bijdehand moeten doen met "koop dan ook een auto"-opmerkingen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:40:16 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36746376
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef JDude het volgende:
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet .
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
Ehmm nee nog niet. Ik zat eigenlijk te denken aan een integrale copypaste van de NS-site, en een bonndige samenvatting van iemand van ons zeg maar. Logootje NS, logootje ROVER, dat die twee aan het knokken zijn, zoiets, weet ik het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36746855
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee nog niet. Ik zat eigenlijk te denken aan een integrale copypaste van de NS-site, en een bonndige samenvatting van iemand van ons zeg maar. Logootje NS, logootje ROVER, dat die twee aan het knokken zijn, zoiets, weet ik het
zoiets?





[ Bericht 5% gewijzigd door the_disheaver op 07-04-2006 23:26:01 ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:06:42 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36747015
Nou bijvoorbeeld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36753335
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld wel weer klachten komen van mensen die zich benadeeld voelen door een maatregel waar er ook duizenden beter van worden.
Mja, klachten over OV in KLB neem ik amper nog serieus .
Driekwart van de reacties slaat nergens op of komt van mensen die nog even bijdehand moeten doen met "koop dan ook een auto"-opmerkingen.
Precies wat ik bedoel....
pi_36753954


wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:09:16 #227
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36754023
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Ook wel eens gezien. Volgens mij hoort 'ie bij het gebouw er naast en gaat 'ie ook nergens meer heen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36754159
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Ook wel eens gezien. Volgens mij hoort 'ie bij het gebouw er naast en gaat 'ie ook nergens meer heen.
dat geloof ik ook wel dat die niet meer rijd, echter t viel me vandaag op dat er een Panto op zit.. ( stond omhoog ) wat ik nog niet eerder gezien had
  Lieve Belg vrijdag 7 april 2006 @ 23:17:59 #229
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36754213
Zo te zien hangt er geen wasdraad meer boven, dus geen probleem
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36754234
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:17 schreef Jump het volgende:
Zo te zien hangt er geen wasdraad meer boven, dus geen probleem
waslijn heet dat hier :/
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:20:39 #231
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36754274
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

waslijn heet dat hier :/
Wat leuk, ik noem het gewoon bovenleiding.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36754318
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat leuk, ik noem het gewoon bovenleiding.
rofl

zou je was ook sneller drogen als je t aan de bovenleiding hangt? wel 1500VDC dr op natuurlijk
  zaterdag 8 april 2006 @ 04:26:32 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36758382
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Dat is een Noorse tram, kan je ook vrij eenvoudig zien aangezien de koersrol op Stortingnet oid staat, en de Storting is het Noorse parlementsgebouw zoals een beetje belezen persoon wel zal weten.

Het ding hoorde bij dat witte gebouw waar een of ander geflopt rail-iets zat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36759114
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Dat ding is een soort van museum stuk. Is daar een paar jaar geleden met een kraan neergezet(waar ik bij was vandaar) volgens mij is dat witte gebouwtje het oude stationsgebouw ofzo. Van heul vroegah. Dat is het geloof ik.
pi_36759210
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 04:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is een Noorse tram, kan je ook vrij eenvoudig zien aangezien de koersrol op Stortingnet oid staat, en de Storting is het Noorse parlementsgebouw zoals een beetje belezen persoon wel zal weten.

Het ding hoorde bij dat witte gebouw waar een of ander geflopt rail-iets zat.
aaah ik vroeg me af, aangezien zn nummer (605) ook niks opleverde op bij NS materiaal

weer een mysterie minder
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:18:57 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36760682
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aaah ik vroeg me af, aangezien zn nummer (605) ook niks opleverde op bij NS materiaal
Terwijl de 605 toch bestaat, alleen niet bij NSR maar bij NedTrain, of een particuliere vervoerder (of wellicht sloop, ik hou die nummertjes niet zo bij).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36760713
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef MREn het volgende:

[..]

Terwijl de 605 toch bestaat, alleen niet bij NSR maar bij NedTrain, of een particuliere vervoerder (of wellicht sloop, ik hou die nummertjes niet zo bij).
mja klopt, maar dan krijg je toch een heel ander ding dan die tram

http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_600

dus
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:25:17 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36760853
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:31 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat ding is een soort van museum stuk. Is daar een paar jaar geleden met een kraan neergezet(waar ik bij was vandaar) volgens mij is dat witte gebouwtje het oude stationsgebouw ofzo. Van heul vroegah. Dat is het geloof ik.
Dat stationsgebouw, is dat niet Amersfoort NCS, dus van inderdaad heul vroeger?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:30:32 #239
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36760991
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat stationsgebouw, is dat niet Amersfoort NCS, dus van inderdaad heul vroeger?
yep, zit nu een makelaarskantoor in meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36761021
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:30 schreef MREn het volgende:

[..]

yep, zit nu een makelaarskantoor in meen ik.
Er heeft toch ook een boekhandel oid in gezeten?
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:34:39 #241
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36761097
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Er heeft toch ook een boekhandel oid in gezeten?
Een reisbureau staat mij bij.
Nooit zo op gelet, terwijl ik er toch vaak langs kom...maar ja, dagelijkse trajecten die je kunt dromen zijn zo boeiend niet meer. Wellicht dat ik het vanavond wel op merk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36761146
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Een reisbureau staat mij bij.
Nooit zo op gelet, terwijl ik er toch vaak langs kom...maar ja, dagelijkse trajecten die je kunt dromen zijn zo boeiend niet meer. Wellicht dat ik het vanavond wel op merk
stuk heerenveen - utrecht slaap ik doorgaans al zo vaak gehad
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:41:18 #243
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36761261
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

stuk heerenveen - utrecht slaap ik doorgaans al zo vaak gehad
Dat heb ik eigenlijk op elk traject Randstad-Eindhoven-Venlo-Enschede-Zwolle-Heerenveen en alles er tussen, muv lijntjes waar ik zelden kom als Kippenlijn of oostelijke betuwelijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36761449
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat heb ik eigenlijk op elk traject Randstad-Eindhoven-Venlo-Enschede-Zwolle-Heerenveen en alles er tussen, muv lijntjes waar ik zelden kom als Kippenlijn of oostelijke betuwelijn.
idd lijntjes waar je zelden komt blijf je toch wel wakker, als je dr regelmatig komt slaap je toch liever
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:02:30 #245
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36761835
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd lijntjes waar je zelden komt blijf je toch wel wakker, als je dr regelmatig komt slaap je toch liever
Scheelt ook veel of je ICM hebt, dat slaapt sowieso wel lekker.
Hoewel plan V ook heerlijk ligt, in de 1e klas coupé met alle armleuningen omhoog en je zachte jas als kussen over de harde niet-inklapbare armsteun aan de uiterste zijkant.

En zelf als je 1m85 bent, en je knieën een beetje uit laat steken, is dat een prima manier in de laatste stoptrein Mt-Ehv
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36764635
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Scheelt ook veel of je ICM hebt, dat slaapt sowieso wel lekker.
Hoewel plan V ook heerlijk ligt, in de 1e klas coupé met alle armleuningen omhoog en je zachte jas als kussen over de harde niet-inklapbare armsteun aan de uiterste zijkant.

En zelf als je 1m85 bent, en je knieën een beetje uit laat steken, is dat een prima manier in de laatste stoptrein Mt-Ehv
ICM, IRM, slapen toch wel t lekkerste, Plan V is ook wel te doen, DD-AR / DDM1 is niet echt lekker om in te slapen
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:28:44 #247
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36766986
Hoe kan jij in godsnaam in IRM slapen?
Ik krijg altijd last van mn rug als ik meer dan 1 a 1,5 uur in zo'n ding zit, zeker op die oude stoelen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36767011
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:28 schreef MREn het volgende:
Hoe kan jij in godsnaam in IRM slapen?
Ik krijg altijd last van mn rug als ik meer dan 1 a 1,5 uur in zo'n ding zit, zeker op die oude stoelen.
weinig last van
goed ik ben wat korter natuurlijk met mn 1.72
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:25:08 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36768217
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

weinig last van
goed ik ben wat korter natuurlijk met mn 1.72
Ik ben 1.80 en kan er ook wel in slapen. De enige treinen waar ik niet in kan slapen zijn Plan T, DM'90 (zelfde stoelen als T) en DD-AR. ICM is nog altijd de favoriet, mede door de goede verwarming.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:17:40 #250
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36769667
waar zal ik komende vrijdag is heen gaan ? schiphol wil ik wel en dan door naar ?
pi_36771120
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben 1.80 en kan er ook wel in slapen. De enige treinen waar ik niet in kan slapen zijn Plan T, DM'90 (zelfde stoelen als T) en DD-AR. ICM is nog altijd de favoriet, mede door de goede verwarming.
Plan T, moauw tis te doen, echter niet in de moterwagens
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:33:42 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36771677
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Plan T, moauw tis te doen, echter niet in de moterwagens
Plan T is ruk omdat ik niet tussen de achter elkaar staande stoelen pas. Alleen de coupétjes voor en achterin zijn nog te doen. Vroeger waren die nog leuker, maar helaas, ook daar heeft de verbouwing een eind aan gemaakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36771860
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Plan T is ruk omdat ik niet tussen de achter elkaar staande stoelen pas. Alleen de coupétjes voor en achterin zijn nog te doen. Vroeger waren die nog leuker, maar helaas, ook daar heeft de verbouwing een eind aan gemaakt.
k ga toch scheef hangen zodat ik 2 plaatsen in beslag neem
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:47:08 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36772081
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k ga toch scheef hangen zodat ik 2 plaatsen in beslag neem
Ja maar dat slaapt dan weer beroerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36772109
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar dat slaapt dan weer beroerd!
weinig last van?
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:38:56 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36778723
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

weinig last van?
Ik wel Ik slaap ook nooit als de trein vaak moet remmen, bijvoorbeeld als ie achter een goederentrein zit. Mijn automatisch ontwaakmechanisme voor mijn eindstation werkt dan steeds te vroeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36779324
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik wel Ik slaap ook nooit als de trein vaak moet remmen, bijvoorbeeld als ie achter een goederentrein zit. Mijn automatisch ontwaakmechanisme voor mijn eindstation werkt dan steeds te vroeg.
goederentreinen voor je zijn bagger
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:02:46 #258
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_36779460
Ik moest laatst voor me werk mee met een testtrein op het nieuwe HSL traject. De trip ging van de belgische grens naar Barendrecht. Natuurlijk had ik mijn fotocamera mee om een filmpje te maken.
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_36779532
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:02 schreef Bigfoot het volgende:
Ik moest laatst voor me werk mee met een testtrein op het nieuwe HSL traject. De trip ging van de belgische grens naar Barendrecht. Natuurlijk had ik mijn fotocamera mee om een filmpje te maken.
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:15:53 #260
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36779783
lekker zeg
pi_36780860
Weet iemand waar je de werkzaamheden aan het spoor voor de middellange termein kunt bekijken? Op ns.nl staat het alleen voor de komende 2 weken. Vaak wel voldoende, maar dus niet altijd

slapen kan ik niet (in de trein hé ). Of niets doen met ogen dicht, of werken. In de ICM is dat erg goed te doen. IRM is ook goed te doen, maar in de DD-AR kun je echt niets... Nou ja, weinig.
pi_36780990
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:51 schreef the_disheaver het volgende:
Weet iemand waar je de werkzaamheden aan het spoor voor de middellange termein kunt bekijken? Op ns.nl staat het alleen voor de komende 2 weken. Vaak wel voldoende, maar dus niet altijd

slapen kan ik niet (in de trein hé ). Of niets doen met ogen dicht, of werken. In de ICM is dat erg goed te doen. IRM is ook goed te doen, maar in de DD-AR kun je echt niets... Nou ja, weinig.
DD-AR is telawaaierig

en de laatste keer dat ik zo`n stam had ging het hagelen en hagelde het mooi DOOR de ventilatie roosters heen, :/
pi_36781109
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

DD-AR is telawaaierig

en de laatste keer dat ik zo`n stam had ging het hagelen en hagelde het mooi DOOR de ventilatie roosters heen, :/
Het is vooral dat de stoelen totaal niet zitten. Aan lawaai (van de trein) heb ik weinig last.
pi_36781526
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Het is vooral dat de stoelen totaal niet zitten. Aan lawaai (van de trein) heb ik weinig last.
dat ook, maar ik vind ze lawaaierig, iig in de bovenste delen. zal wel komen door die luchtvangers
  zondag 9 april 2006 @ 06:58:02 #265
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36785105
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:17 schreef jorienvdherik het volgende:
waar zal ik komende vrijdag is heen gaan ? schiphol wil ik wel en dan door naar ?
Ik heb een flinke tijd geleden een rondje gemaakt (1e klas) met zo'n beetje alle 'afwijkende' mat. soorten, was destijds:
Ehv-Dvd (ICR, met Df'jes)
Dvd-Ah (ICE)
Ah-Ahp (plan V)
Ahp-Dvn (lint)
Dvn-Ah (lint)
Ah-Zl (plan V)
Zl-Hgv (plan U)
Hgv-Zl (ICM)
Zl-Dv (IRM)
Dv-Es (ICM)

Maar vanaf schiphol is genoeg leuks mogelijk hoor, wat dacht je van een ritje over de nieuwe bog naar Utrecht, vanaf daar naar Amersfoort, daar de DB-IR naar Hengelo, vanaf daar met DM'90 naar Zwolle, dan met ICM naar Groningen, Wadlopertje naar Leeuwarden, daar met geile 15m bus naar Alkmaar en dan over de zaanlijn weer naar waar je vandaan komt? Of vanaf Leeuwarden over Heerenveen/Lelystad en via de flevolijn terug?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36786681
en de ns heeft weer lekkere planning

geen treinen op zwolle - amersfoort en geen treinen op zwolle - deventer

geknapte bovenleiding bij nunspleet en werkzaamheden op de andere kant.
pi_36786956
En noord nederland is onbereikbaar...
pi_36786987
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:30 schreef the_disheaver het volgende:
En noord nederland is onbereikbaar...
zo iets

nja de rijden bussen, en je kan natuurlijk omrijden via Almelo / hengelo
pi_36787148
Gelukkig gebeurt dit op een zondag, anders was de choas denk ik compleet. Iedereen in het boemeltje Almelo - Zwolle
pi_36787189
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:38 schreef Remzz het volgende:
Gelukkig gebeurt dit op een zondag, anders was de choas denk ik compleet. Iedereen in het boemeltje Almelo - Zwolle
mja, vrijdag was er ook al lichte chaos hoor, was er een wisselstoring geweest bij zwolle
  zondag 9 april 2006 @ 12:47:03 #271
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36788892
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
en de ns heeft weer lekkere planning

geen treinen op zwolle - amersfoort en geen treinen op zwolle - deventer

geknapte bovenleiding bij nunspleet en werkzaamheden op de andere kant.
Dat lijkt me geen planning hoor

Bovendien: alternatieven genoeg: van Zwolle met de bus naar Lelystad (lijn 330 meen ik), of vanaf Kampen (lijn 143), of via Hengelo, Zutphen.

Wat een erger punt van zorg is, vind ik nog altijd Zwolle-Meppel als SPOF nood-zuid.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 9 april 2006 @ 12:47:40 #272
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36788909
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja, vrijdag was er ook al lichte chaos hoor, was er een wisselstoring geweest bij zwolle
En gisteren was Groningen even vanuit alle richting onbereikbaar..duurde ook maar halfuurtje meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 9 april 2006 @ 12:48:55 #273
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36788943
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:38 schreef Remzz het volgende:
Gelukkig gebeurt dit op een zondag, anders was de choas denk ik compleet. Iedereen in het boemeltje Almelo - Zwolle
Had je er vorige week bij moeten zijn: toen zowel Zl-Amf als Zl-Es plat en alles via de IJssellijn. Ik was er pas in de avond, maar lijkt me geen pretje om dat volk allemaal in een elke IRM-VI te krijgen tussen Dv en Zl...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36789045
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen planning hoor

Bovendien: alternatieven genoeg: van Zwolle met de bus naar Lelystad (lijn 330 meen ik), of vanaf Kampen (lijn 143), of via Hengelo, Zutphen.

Wat een erger punt van zorg is, vind ik nog altijd Zwolle-Meppel als SPOF nood-zuid.
k vind dat ze Lelystad maar op kampen moeten hangen (hanzelijn) en de ZZL kunnen ze toch ook van lelystad naar gronignen trekken?

ipv van amsterdam af?
pi_36789149
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k vind dat ze Lelystad maar op kampen moeten hangen (hanzelijn) en de ZZL kunnen ze toch ook van lelystad naar gronignen trekken?

ipv van amsterdam af?
ZZL was vooral nieuw spoor door heerenveen en drachten.

Dus zwolle uitschakelen. Ik zou liever proberen onderhoud in zwolle op een goed peil houden, en reservesystemen bouwen, dan een nieuwe spoorlijn bouwen welke afhankelijk is van zwolle.
pi_36789333
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:56 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ZZL was vooral nieuw spoor door heerenveen en drachten.

Dus zwolle uitschakelen. Ik zou liever proberen onderhoud in zwolle op een goed peil houden, en reservesystemen bouwen, dan een nieuwe spoorlijn bouwen welke afhankelijk is van zwolle.
moauw lelystad - emmeloord - heerenveen - drachten - groningen
relatief nieuw dan toch?
  zondag 9 april 2006 @ 13:08:36 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36789514
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
en de ns heeft weer lekkere planning

geen treinen op zwolle - amersfoort en geen treinen op zwolle - deventer

geknapte bovenleiding bij nunspleet en werkzaamheden op de andere kant.
Dat heeft dus geen zak met planning te maken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36789735
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat heeft dus geen zak met planning te maken.
Zwolle deventer wel,

alleen die bovenleiding knapt weer ongunstig

iets zegt me dat dit toch vaker voor komt, een traject wegens onderhoud niet kunnen gebruiken, en dan je enige alternatief krijg je een storing :p
pi_36789857
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zwolle deventer wel,

alleen die bovenleiding knapt weer ongunstig

iets zegt me dat dit toch vaker voor komt, een traject wegens onderhoud niet kunnen gebruiken, en dan je enige alternatief krijg je een storing :p
Ach, door het onderhoud zal een ander traject meer treinbewegingen ontstaan. Een grotere kans dan normaal dus dat er iets knapt
pi_36789993
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:21 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ach, door het onderhoud zal een ander traject meer treinbewegingen ontstaan. Een grotere kans dan normaal dus dat er iets knapt
mja k vraag me dan af, is het dan niet verstandiger om die werkzaamheden dan uit te stellen?
of is dat gewoon not done?
pi_36790167
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja k vraag me dan af, is het dan niet verstandiger om die werkzaamheden dan uit te stellen?
of is dat gewoon not done?
Je bedoelt neem ik aan als er er op een omreistraject een storing plaats vind?

Als ze bezig zijn zijn ze ook bezig, en vaak kun je dan niet ff snel alles opruimen en er weer treinen over laten rijden. En ook kan dat, dan is de werkzaamheden nog steeds niet klaar, en zal nog een keer het traject afgesloten moeten worden.

Misschien wel als de storing op de dag voor de werkzaamheden ontstaat (en de dag van werkzaamheden ook nog tot overlast zorgt). Maar dan zullen er geen goede alternatieven moeten zijn natuurlijk. Geen trein, en onmogelijk om bussen in te zetten
pi_36790466
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Je bedoelt neem ik aan als er er op een omreistraject een storing plaats vind?

Als ze bezig zijn zijn ze ook bezig, en vaak kun je dan niet ff snel alles opruimen en er weer treinen over laten rijden. En ook kan dat, dan is de werkzaamheden nog steeds niet klaar, en zal nog een keer het traject afgesloten moeten worden.

Misschien wel als de storing op de dag voor de werkzaamheden ontstaat (en de dag van werkzaamheden ook nog tot overlast zorgt). Maar dan zullen er geen goede alternatieven moeten zijn natuurlijk. Geen trein, en onmogelijk om bussen in te zetten
mja, zit wat in, echter als ze nog niet zwaar bezig zijn? en de mogelijk zou er zijn om evt op 1 vd sporen ( toch dubbel uit gevoerd ) een trein te laten rijden?
pi_36790567
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja, zit wat in, echter als ze nog niet zwaar bezig zijn? en de mogelijk zou er zijn om evt op 1 vd sporen ( toch dubbel uit gevoerd ) een trein te laten rijden?
Ze zijn nu bezig met een viaduct. Dus in dit geval is het lastig een spoor vrij te houden. Ik denk ook dat ze dat altijd wel proberen, als het mogelijk is per spoor werken.
pi_36790654
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:49 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ze zijn nu bezig met een viaduct. Dus in dit geval is het lastig een spoor vrij te houden. Ik denk ook dat ze dat altijd wel proberen, als het mogelijk is per spoor werken.
mja bij niet alle werkzaamheden is het niet te doen om een spoor vrij te houden natuurlijk
  zondag 9 april 2006 @ 13:56:29 #285
63755 Here_Jezus
Sterf Eikelbijters !!
pi_36790757
Tering ik zie op sloterdijk deze vaak rijden


Maar dan met 12 bakken niet normaal hoe lang dat is
You go to Hell , You go to HELL and you DIE
pi_36790827
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:56 schreef Here_Jezus het volgende:
Tering ik zie op sloterdijk deze vaak rijden

[afbeelding]
Maar dan met 12 bakken niet normaal hoe lang dat is
2x 6 dus

had vrijdag 5x ICM3 das ook lang vooral als je dan van zwolle wegrijd en je zit in de voorste bak ! zie je de hele sliert nog in de bocht achter je aan rollen
  zondag 9 april 2006 @ 14:01:15 #287
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_36790894
Ìk slaap altijd het lekkerst in een AB30 rijtuig, of in een I5...

Maar die zullen wel niet tellen...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_36790905
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:56 schreef Here_Jezus het volgende:
Tering ik zie op sloterdijk deze vaak rijden

[afbeelding]
Maar dan met 12 bakken niet normaal hoe lang dat is
322.50 meter. Kan nog wel langer. 403.50 meter om precies te zijn
pi_36790942
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:01 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

322.50 meter. Kan nog wel langer. 403.50 meter om precies te zijn
hoelang is 5x3 bakkig ICM?
  zondag 9 april 2006 @ 14:07:48 #290
63755 Here_Jezus
Sterf Eikelbijters !!
pi_36791020
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

2x 6 dus

had vrijdag 5x ICM3 das ook lang vooral als je dan van zwolle wegrijd en je zit in de voorste bak ! zie je de hele sliert nog in de bocht achter je aan rollen
Erg leuk die dingen maar die zitten toch niet helemaal vol ?
You go to Hell , You go to HELL and you DIE
pi_36791041
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hoelang is 5x3 bakkig ICM?
403m

3*4bak ICM + 1x 3bak is 401.6
pi_36791073
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:07 schreef Here_Jezus het volgende:

[..]

Erg leuk die dingen maar die zitten toch niet helemaal vol ?
Op een vrijdag namiddag wel.
pi_36791077
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:09 schreef the_disheaver het volgende:
403m

3*4bak ICM + 1x 3bak is 401.6
best lang
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:07 schreef Here_Jezus het volgende:

[..]

Erg leuk die dingen maar die zitten toch niet helemaal vol ?
nee

komen doorgaans 3+3 van leeuwarden ( ook wel 3+4 ) en vaak nog een 3+3 (of ook 3+4 ) van groningen, echter vrijdag kwam er 3+3+3 van groningen af
pi_36791083
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:10 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Op een vrijdag namiddag wel.
nja bij mij niet toen, pas bij amersfoort was die vol
pi_36791663
12 bakken IRM is inderdaad best lang. Ik kom ze ook vaak tegen in Den Haag en Rotterdam. ICK met 14 bakken deed het ook altijd erg goed
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja bij mij niet toen, pas bij amersfoort was die vol
Hoelaat zat jij in die trein dan? Ik heb zelf ook Leeuwarden - Amersfoort (e.v.) gereisd, ook bestaande uit 15 bakken ICM
pi_36792632
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef Carport het volgende:
12 bakken IRM is inderdaad best lang. Ik kom ze ook vaak tegen in Den Haag en Rotterdam. ICK met 14 bakken deed het ook altijd erg goed
[..]

Hoelaat zat jij in die trein dan? Ik heb zelf ook Leeuwarden - Amersfoort (e.v.) gereisd, ook bestaande uit 15 bakken ICM
mn trein kwam om 16:12 aan op utrecht,

dat is dus 14:33 op heerenveen? oftewel 14:17 vanaf leeuwarden dacht ik
  zondag 9 april 2006 @ 15:51:26 #297
86072 thatsme
and That's you!
pi_36794064
16 bakken ICM is het langste waar ik gezeten heb... Was een foutje denk ik!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36794262
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef thatsme het volgende:
16 bakken ICM is het langste waar ik gezeten heb... Was een foutje denk ik!
16 is geloof ik maximum aantal
pi_36794503
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

16 is geloof ik maximum aantal
15 is het wettelijk maximum voor reizigerstrein. Lijkt me dat hij opzich wel langer dan 16 kan zijn.
pi_36794704
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

15 is het wettelijk maximum voor reizigerstrein. Lijkt me dat hij opzich wel langer dan 16 kan zijn.
ja als je normaal met 5x ICM3 rijd en je zal een 1 viertje mee nemen kom je op 16. en k zie ook wel eens 2x ICM4 vanaf leeuwarden komen.. als dr dan ook 2x ICM4 vanaf groningen rijd dan zit je ook op 16..

baalt nog altijd van doorloop kop :/ anders lekker bij utrecht voorin stappen en dan gewoon door de dik 400 meter trein lopen !

nou moet je een DD-AR / VIRM stammetje hebben. of nog leuker een ICK(?) stam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')