Verwar je het niet met de al bestaande 3de stoptrein Gn-Zl?quote:Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.![]()
stopzwijn naar leeuwarden is gewoon kutquote:Op donderdag 6 april 2006 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
boejje dat anderhalve station tussen Lwd en Zl
Nog beter is deze variantquote:Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
nah ik eis een stop op heerenveenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nog beter is deze variant![]()
![]()
2x per uur IC Lwd-Zw rechtstreeks
en 1 stoptrein voor de rest
Toedeledoki![]()
Opbokken naar fryslan.fok.nl jullie!quote:
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenotenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek
sjaquote:Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten![]()
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)quote:Op donderdag 6 april 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?
Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel
Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).
Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
Er moet theoretisch een sneltrein bij kunnen. Maar wat je zegt, als er ergens vertraging is kan het erg snel uitlopen. Ik zie niet in waarom er een extra perron zou moeten komen. Die staat tussen .12 en .50 leeg als de sneltrein rijdt.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.
Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Je hebt gelijk, die sneltrein reed idd toen al (wel om 15.12quote:Op donderdag 6 april 2006 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.
4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
ging ook over materiaal inzet :>quote:Op donderdag 6 april 2006 22:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?
Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
Niet veel, maar Heerenveen is zo'n beetje het regionale knooppunt, en daar moeten gewoon alle treinen blijven stoppen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations, of aansluing NS-Arriva beter (komt dat plan van 2 IC + Stop Zl-Lw) teer om de hoek.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagtquote:Op vrijdag 7 april 2006 07:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations,
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?quote:Op vrijdag 7 april 2006 07:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?quote:Op vrijdag 7 april 2006 07:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?
Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
Ja, en die blijven ook jaren...quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Watlopers gaan toch weg? voor 2010?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en die blijven ook jaren...
Op de sneltrein Leeuwarden - Groningen past een wadloper echt net in het schema. Dan moet de wadloper op tijd vertrekken en dan is het nog de vraag of ie de maximale rijtijd net wel/net niet haalt. Een buffel kan de sneldienst in 32 minuten doen, terwijl er 36 minuten voor staat. Dit scheelt aanzienlijk. Het luistert onderweg zowel bij Veenwouden als Grijpskerk zo nu en dan nouw. Dan moet de ene trein op de andere wachten. Meestal is dit niet in de totale treindienst te merken, maar als er vertraging ontstaat dan kan het soms snel oplopen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.
Been there, done that, willen ze nietquote:Op donderdag 6 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
omfg! ik ga die inderdaad eens opeisen bij de forum admins![]()
FOK Frystalig 8)
Vind ik eigenlijk best een idee. Er zijn wel 7845 topics over auto's, en dan zou er maar 1 centraaltje over treinen mogen zijn waar alles in moetquote:Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
Daar heb je helemaal gelijk in. Maak je een mooie OP?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk best een idee. Er zijn wel 7845 topics over auto's, en dan zou er maar 1 centraaltje over treinen mogen zijn waar alles in moet
Noem het dan (PT)A.
Dit is echt een (slowchat)reeks (geworden) voor mensen die enige affiniteit met of interesse in het treingebeuren hebben. De dienstregeling 2007 lijkt me een onderwerp die veel meer users (treinreizigers) aangaat.
Haha kijk! Ik wil best eens gaan werken aan een opzetje jaquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in. Maak je een mooie OP?
volgens mij die meuk bij groningenquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:58 schreef verzameldirk het volgende:
heeft iemand een idee welke 10 stations dat zijn waarvan de
perons te laag zijn voor de nieuwe GTW's van Arriva.
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
daar was toch al iemand meebezig?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Haha kijk! Ik wil best eens gaan werken aan een opzetje ja.
-edit- bėjna dus, niet begonnenquote:Op donderdag 6 april 2006 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat jij wil hoorIk was al bijna een mooie OP aan het maken met alles erin en zo, maar dat hoeft dus niet?
nja dat scheelt toch al enkele stations in frieslandquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef verzameldirk het volgende:
meuk bij Groningen
een heel erg ruim begrip
Mwag, die dienstregeling gaat niet voor het weekend in, dus je hebt het op zich wel aan tijdquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef JDude het volgende:
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet.
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
True, true.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Mwag, die dienstregeling gaat niet voor het weekend in, dus je hebt het op zich wel aan tijd
Railpro levert bouwmaterialen, en zijn vooral bekend van de blauwe onderlossers.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:58 schreef verzameldirk het volgende:
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
Gebruik de wiki. Wel zo handig als je met meerdere personen bezig gaat.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:27 schreef JDude het volgende:
[..]
True, true.
In ieder geval vast een bak info voor iemand die er al wel aan toe zou komen:
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
En heet inmiddels VoestAlpine RailPro, omdat ze zijn overgenomen. Degene die een domme fout heeft gemaakt met de perrons werkt bij ProRail.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Railpro levert bouwmaterialen, en zijn vooral bekend van de blauwe onderlossers.
en ook handig voor een eventueel deel 2. Alhoewel ik meer topics in KLB verwacht over de nieuwe dienstregelingquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gebruik de wiki. Wel zo handig als je met meerdere personen bezig gaat.
Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en ook handig voor een eventueel deel 2. Alhoewel ik meer topics in KLB verwacht over de nieuwe dienstregeling![]()
En niet eens even uitzoeken of ze nu op de NS, Connexxion, Noordned, Arriva, Syntus, ProRail, RailPro of de landelijke of lokale overheid moeten afgeven.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
Er zullen ongetwijfeld wel weer klachten komen van mensen die zich benadeeld voelen door een maatregel waar er ook duizenden beter van worden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef Tfz het volgende:
Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
Ehmm nee nog niet. Ik zat eigenlijk te denken aan een integrale copypaste van de NS-site, en een bonndige samenvatting van iemand van ons zeg maar. Logootje NS, logootje ROVER, dat die twee aan het knokken zijn, zoiets, weet ik hetquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef JDude het volgende:
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet.
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
zoiets?quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm nee nog niet. Ik zat eigenlijk te denken aan een integrale copypaste van de NS-site, en een bonndige samenvatting van iemand van ons zeg maar. Logootje NS, logootje ROVER, dat die twee aan het knokken zijn, zoiets, weet ik het
Precies wat ik bedoel....quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld wel weer klachten komen van mensen die zich benadeeld voelen door een maatregel waar er ook duizenden beter van worden.
Mja, klachten over OV in KLB neem ik amper nog serieus.
Driekwart van de reacties slaat nergens op of komt van mensen die nog even bijdehand moeten doen met "koop dan ook een auto"-opmerkingen.
Ook wel eens gezien. Volgens mij hoort 'ie bij het gebouw er naast en gaat 'ie ook nergens meer heen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
dat geloof ik ook wel dat die niet meer rijd, echter t viel me vandaag op dat er een Panto op zit.. ( stond omhoog ) wat ik nog niet eerder gezien hadquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook wel eens gezien. Volgens mij hoort 'ie bij het gebouw er naast en gaat 'ie ook nergens meer heen.
waslijn heet dat hier :/quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:17 schreef Jump het volgende:
Zo te zien hangt er geen wasdraad meer boven, dus geen probleem
roflquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat leuk, ik noem het gewoon bovenleiding.
Dat is een Noorse tram, kan je ook vrij eenvoudig zien aangezien de koersrol op Stortingnet oid staat, en de Storting is het Noorse parlementsgebouw zoals een beetje belezen persoon wel zal weten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Dat ding is een soort van museum stuk. Is daar een paar jaar geleden met een kraan neergezet(waar ik bij was vandaar) volgens mij is dat witte gebouwtje het oude stationsgebouw ofzo. Van heul vroegah. Dat is het geloof ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
aaah ik vroeg me af, aangezien zn nummer (605) ook niks opleverde op bij NS materiaalquote:Op zaterdag 8 april 2006 04:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is een Noorse tram, kan je ook vrij eenvoudig zien aangezien de koersrol op Stortingnet oid staat, en de Storting is het Noorse parlementsgebouw zoals een beetje belezen persoon wel zal weten.
Het ding hoorde bij dat witte gebouw waar een of ander geflopt rail-iets zat.
Terwijl de 605 toch bestaat, alleen niet bij NSR maar bij NedTrain, of een particuliere vervoerder (of wellicht sloop, ik hou die nummertjes niet zo bij).quote:Op zaterdag 8 april 2006 09:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aaah ik vroeg me af, aangezien zn nummer (605) ook niks opleverde op bij NS materiaal
mja klopt, maar dan krijg je toch een heel ander ding dan die tramquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Terwijl de 605 toch bestaat, alleen niet bij NSR maar bij NedTrain, of een particuliere vervoerder (of wellicht sloop, ik hou die nummertjes niet zo bij).
Dat stationsgebouw, is dat niet Amersfoort NCS, dus van inderdaad heul vroeger?quote:Op zaterdag 8 april 2006 09:31 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat ding is een soort van museum stuk. Is daar een paar jaar geleden met een kraan neergezet(waar ik bij was vandaar) volgens mij is dat witte gebouwtje het oude stationsgebouw ofzo. Van heul vroegah. Dat is het geloof ik.![]()
yep, zit nu een makelaarskantoor in meen ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat stationsgebouw, is dat niet Amersfoort NCS, dus van inderdaad heul vroeger?
Er heeft toch ook een boekhandel oid in gezeten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:30 schreef MREn het volgende:
[..]
yep, zit nu een makelaarskantoor in meen ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |