abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2006 @ 21:39:39 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36721885
boejje dat anderhalve station tussen Lwd en Zl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36721987
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.
Verwar je het niet met de al bestaande 3de stoptrein Gn-Zl?

Maar veel heb ik niet aan de stoptrein. Je komt er niet sneller door in een plaatsje verder dan Zwolle. Alleen voor degene die ergens tussen Gn en Zl moeten komen handig.
pi_36722011
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
boejje dat anderhalve station tussen Lwd en Zl
stopzwijn naar leeuwarden is gewoon kut

doe mij de IC maar

lekker een stopje op Steenwijk, heerenveen en eindpunt leeuwarden
  donderdag 6 april 2006 @ 21:47:43 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36722135
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36722136
IC om het halve uur, zodat aansluiting op bussen in Lwd ook beter wordt. Die IC stopt natuurlijk alleen in Heerenveen en Steenwijk. Stoptrein proppen ze maar ergens tussen door, net als de spitstrein Lwd-Zwolle.

Maar volgens mij had MrEn t erover...
pi_36722178
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Nog beter is deze variant

2x per uur IC Lwd-Zw rechtstreeks
en 1 stoptrein voor de rest

Toedeledoki
pi_36722239
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nog beter is deze variant

2x per uur IC Lwd-Zw rechtstreeks
en 1 stoptrein voor de rest

Toedeledoki
nah ik eis een stop op heerenveen
pi_36722391
Wat ik allemaal niet leer op school
  donderdag 6 april 2006 @ 22:00:28 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36722571
Wat is dit, een Fries-incrowd topic?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:01:25 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36722595
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36722598
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:00 schreef Duvel het volgende:
Wat is dit, een Fries-incrowd topic?
ja wist je dat niet?
  donderdag 6 april 2006 @ 22:02:32 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36722633
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja wist je dat niet?
Opbokken naar fryslan.fok.nl jullie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 april 2006 @ 22:05:08 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36722707
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36722749
Psssst ik ben ook maar inteelt

maar fryslan is wel
pi_36722770
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Opbokken naar fryslan.fok.nl jullie!
omfg! ik ga die inderdaad eens opeisen bij de forum admins

FOK Frystalig 8)
pi_36722809
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten
pi_36722831
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten
sja materiaal inzet is de laatste tijd ook niet om blij van te worden he
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:18:20 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723183
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36723547
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
pi_36723698
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?

Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel

Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:32:16 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723737
Ik zie eigenlijk nooit 3 maal DH1 rijden. Alleen als het niet anders kan doen ze het. Bij de sneltrein had ik het over de inzet van DM'90. Eventueel in combinatie met een DH2.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36723880
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).

Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
pi_36723908
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:37:03 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723921
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?

Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel

Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.

Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:38:53 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723989
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).

Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.

4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36724081
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.

Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Er moet theoretisch een sneltrein bij kunnen. Maar wat je zegt, als er ergens vertraging is kan het erg snel uitlopen. Ik zie niet in waarom er een extra perron zou moeten komen. Die staat tussen .12 en .50 leeg als de sneltrein rijdt.
  donderdag 6 april 2006 @ 22:45:54 #187
142772 Yolli
Being just me...
pi_36724248
Ik kwam nog wat foto's tegen van treinen die rond Praag in Tjechië rijden.
Heb geen flauw idee qua types etc... maar voor de liefhebber





It takes wings to discover the sky
pi_36724264
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.

4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
Je hebt gelijk, die sneltrein reed idd toen al (wel om 15.12 )

Een DM'90 heeft 3 treindelen ('coupe's'). meer dan 2DM90 kan er op perron 3a niet staan idd. Maar ook niet op perron 4a?
pi_36724412
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
pi_36724612
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?

Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
pi_36724652
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:56 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?

Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
ging ook over materiaal inzet :>
pi_36725248
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ging ook over materiaal inzet :>
Okey. Ik snap het niet
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:02:16 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729059
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Niet veel, maar Heerenveen is zo'n beetje het regionale knooppunt, en daar moeten gewoon alle treinen blijven stoppen.
Vooral voor verbinding naar Drachten, en alle treinomweg-afsnijdende busdiensten zoals Heerenveen-Sneek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:04:59 #194
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729068
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations, of aansluing NS-Arriva beter (komt dat plan van 2 IC + Stop Zl-Lw) teer om de hoek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36729108
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations,
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:28:23 #196
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729148
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?

Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36730781
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?

Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
pi_36733776
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Ja, en die blijven ook jaren...
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:56:54 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36733947
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36733972
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, en die blijven ook jaren...
Watlopers gaan toch weg? voor 2010?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 april 2006 @ 12:14:04 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36734441
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.
Op de sneltrein Leeuwarden - Groningen past een wadloper echt net in het schema. Dan moet de wadloper op tijd vertrekken en dan is het nog de vraag of ie de maximale rijtijd net wel/net niet haalt. Een buffel kan de sneldienst in 32 minuten doen, terwijl er 36 minuten voor staat. Dit scheelt aanzienlijk. Het luistert onderweg zowel bij Veenwouden als Grijpskerk zo nu en dan nouw. Dan moet de ene trein op de andere wachten. Meestal is dit niet in de totale treindienst te merken, maar als er vertraging ontstaat dan kan het soms snel oplopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:40:14 #202
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36735002
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

omfg! ik ga die inderdaad eens opeisen bij de forum admins

FOK Frystalig 8)
Been there, done that, willen ze niet
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:48:05 #203
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36735222
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
Vind ik eigenlijk best een idee. Er zijn wel 7845 topics over auto's, en dan zou er maar 1 centraaltje over treinen mogen zijn waar alles in moet
Noem het dan (PT)A.

Dit is echt een (slowchat)reeks (geworden) voor mensen die enige affiniteit met of interesse in het treingebeuren hebben. De dienstregeling 2007 lijkt me een onderwerp die veel meer users (treinreizigers) aangaat .
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:52:33 #204
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36735338
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk best een idee. Er zijn wel 7845 topics over auto's, en dan zou er maar 1 centraaltje over treinen mogen zijn waar alles in moet
Noem het dan (PT)A.

Dit is echt een (slowchat)reeks (geworden) voor mensen die enige affiniteit met of interesse in het treingebeuren hebben. De dienstregeling 2007 lijkt me een onderwerp die veel meer users (treinreizigers) aangaat .
Daar heb je helemaal gelijk in. Maak je een mooie OP?
pi_36735423
omfg dit deel gaat werkelijk als een speer he ?
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:55:45 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36735442
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:52 schreef Alexxxxx het volgende:

Daar heb je helemaal gelijk in. Maak je een mooie OP?
Haha kijk! Ik wil best eens gaan werken aan een opzetje ja .
pi_36735551
heeft iemand een idee welke 10 stations dat zijn waarvan de
perons te laag zijn voor de nieuwe GTW's van Arriva.
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_36735568
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:58 schreef verzameldirk het volgende:
heeft iemand een idee welke 10 stations dat zijn waarvan de
perons te laag zijn voor de nieuwe GTW's van Arriva.
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
volgens mij die meuk bij groningen
pi_36735644
meuk bij Groningen

een heel erg ruim begrip
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_36735676
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Haha kijk! Ik wil best eens gaan werken aan een opzetje ja .
daar was toch al iemand meebezig?

uhuh:
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat jij wil hoor Ik was al bijna een mooie OP aan het maken met alles erin en zo, maar dat hoeft dus niet?
-edit- bėjna dus, niet begonnen
dag
pi_36735687
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef verzameldirk het volgende:
meuk bij Groningen

een heel erg ruim begrip
nja dat scheelt toch al enkele stations in friesland
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:25:38 #212
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36736468
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet .
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:26:48 #213
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36736504
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef JDude het volgende:
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet .
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
Mwag, die dienstregeling gaat niet voor het weekend in, dus je hebt het op zich wel aan tijd
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:27:46 #214
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36736546
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:

Mwag, die dienstregeling gaat niet voor het weekend in, dus je hebt het op zich wel aan tijd
True, true.

In ieder geval vast een bak info voor iemand die er al wel aan toe zou komen:
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:10:46 #215
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36737907
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:58 schreef verzameldirk het volgende:
Het bereft hier een stomme fout van Railpro
Railpro levert bouwmaterialen, en zijn vooral bekend van de blauwe onderlossers.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36739203
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:27 schreef JDude het volgende:

[..]

True, true.

In ieder geval vast een bak info voor iemand die er al wel aan toe zou komen:
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
Gebruik de wiki. Wel zo handig als je met meerdere personen bezig gaat.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:48:50 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36741068
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Railpro levert bouwmaterialen, en zijn vooral bekend van de blauwe onderlossers.
En heet inmiddels VoestAlpine RailPro, omdat ze zijn overgenomen. Degene die een domme fout heeft gemaakt met de perrons werkt bij ProRail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:57:31 #218
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36743364
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Gebruik de wiki. Wel zo handig als je met meerdere personen bezig gaat.
en ook handig voor een eventueel deel 2. Alhoewel ik meer topics in KLB verwacht over de nieuwe dienstregeling
pi_36743960
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en ook handig voor een eventueel deel 2. Alhoewel ik meer topics in KLB verwacht over de nieuwe dienstregeling
Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:17:43 #220
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36744014
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
En niet eens even uitzoeken of ze nu op de NS, Connexxion, Noordned, Arriva, Syntus, ProRail, RailPro of de landelijke of lokale overheid moeten afgeven.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:39:06 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36744663
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef Tfz het volgende:

Ja, dat krijg je met de doorsnee Fok-user. Vooral klagen, maar iets onderbouwen ho maar.
Er zullen ongetwijfeld wel weer klachten komen van mensen die zich benadeeld voelen door een maatregel waar er ook duizenden beter van worden.
Mja, klachten over OV in KLB neem ik amper nog serieus .
Driekwart van de reacties slaat nergens op of komt van mensen die nog even bijdehand moeten doen met "koop dan ook een auto"-opmerkingen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:40:16 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36746376
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef JDude het volgende:
Hm, daar ga ik dit weekend nog niet aan toekomen. Het is ook nogal een lap tekst die er in moet .
Wellicht dat Flash al wel wat had geschreven?
Ehmm nee nog niet. Ik zat eigenlijk te denken aan een integrale copypaste van de NS-site, en een bonndige samenvatting van iemand van ons zeg maar. Logootje NS, logootje ROVER, dat die twee aan het knokken zijn, zoiets, weet ik het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36746855
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee nog niet. Ik zat eigenlijk te denken aan een integrale copypaste van de NS-site, en een bonndige samenvatting van iemand van ons zeg maar. Logootje NS, logootje ROVER, dat die twee aan het knokken zijn, zoiets, weet ik het
zoiets?





[ Bericht 5% gewijzigd door the_disheaver op 07-04-2006 23:26:01 ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:06:42 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36747015
Nou bijvoorbeeld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36753335
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld wel weer klachten komen van mensen die zich benadeeld voelen door een maatregel waar er ook duizenden beter van worden.
Mja, klachten over OV in KLB neem ik amper nog serieus .
Driekwart van de reacties slaat nergens op of komt van mensen die nog even bijdehand moeten doen met "koop dan ook een auto"-opmerkingen.
Precies wat ik bedoel....
pi_36753954


wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:09:16 #227
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36754023
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Ook wel eens gezien. Volgens mij hoort 'ie bij het gebouw er naast en gaat 'ie ook nergens meer heen.
pi_36754159
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Ook wel eens gezien. Volgens mij hoort 'ie bij het gebouw er naast en gaat 'ie ook nergens meer heen.
dat geloof ik ook wel dat die niet meer rijd, echter t viel me vandaag op dat er een Panto op zit.. ( stond omhoog ) wat ik nog niet eerder gezien had
  Lieve Belg vrijdag 7 april 2006 @ 23:17:59 #229
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36754213
Zo te zien hangt er geen wasdraad meer boven, dus geen probleem
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          Ģshmoop|dingenģ jawel, jij bent Superjump
pi_36754234
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:17 schreef Jump het volgende:
Zo te zien hangt er geen wasdraad meer boven, dus geen probleem
waslijn heet dat hier :/
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:20:39 #231
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36754274
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

waslijn heet dat hier :/
Wat leuk, ik noem het gewoon bovenleiding.
pi_36754318
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat leuk, ik noem het gewoon bovenleiding.
rofl

zou je was ook sneller drogen als je t aan de bovenleiding hangt? wel 1500VDC dr op natuurlijk
  zaterdag 8 april 2006 @ 04:26:32 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36758382
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Dat is een Noorse tram, kan je ook vrij eenvoudig zien aangezien de koersrol op Stortingnet oid staat, en de Storting is het Noorse parlementsgebouw zoals een beetje belezen persoon wel zal weten.

Het ding hoorde bij dat witte gebouw waar een of ander geflopt rail-iets zat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36759114
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wat staat dat ding daar te doen op Amersfoort? staat er al jaren, maar ik kan nergens uitvogelen wat voor stel het is, en wat het daar evt doet...
Dat ding is een soort van museum stuk. Is daar een paar jaar geleden met een kraan neergezet(waar ik bij was vandaar) volgens mij is dat witte gebouwtje het oude stationsgebouw ofzo. Van heul vroegah. Dat is het geloof ik.
pi_36759210
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 04:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is een Noorse tram, kan je ook vrij eenvoudig zien aangezien de koersrol op Stortingnet oid staat, en de Storting is het Noorse parlementsgebouw zoals een beetje belezen persoon wel zal weten.

Het ding hoorde bij dat witte gebouw waar een of ander geflopt rail-iets zat.
aaah ik vroeg me af, aangezien zn nummer (605) ook niks opleverde op bij NS materiaal

weer een mysterie minder
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:18:57 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36760682
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aaah ik vroeg me af, aangezien zn nummer (605) ook niks opleverde op bij NS materiaal
Terwijl de 605 toch bestaat, alleen niet bij NSR maar bij NedTrain, of een particuliere vervoerder (of wellicht sloop, ik hou die nummertjes niet zo bij).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36760713
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef MREn het volgende:

[..]

Terwijl de 605 toch bestaat, alleen niet bij NSR maar bij NedTrain, of een particuliere vervoerder (of wellicht sloop, ik hou die nummertjes niet zo bij).
mja klopt, maar dan krijg je toch een heel ander ding dan die tram

http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_600

dus
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:25:17 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36760853
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:31 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat ding is een soort van museum stuk. Is daar een paar jaar geleden met een kraan neergezet(waar ik bij was vandaar) volgens mij is dat witte gebouwtje het oude stationsgebouw ofzo. Van heul vroegah. Dat is het geloof ik.
Dat stationsgebouw, is dat niet Amersfoort NCS, dus van inderdaad heul vroeger?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:30:32 #239
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36760991
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat stationsgebouw, is dat niet Amersfoort NCS, dus van inderdaad heul vroeger?
yep, zit nu een makelaarskantoor in meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36761021
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:30 schreef MREn het volgende:

[..]

yep, zit nu een makelaarskantoor in meen ik.
Er heeft toch ook een boekhandel oid in gezeten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')