abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36722809
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten
pi_36722831
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten
sja materiaal inzet is de laatste tijd ook niet om blij van te worden he
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:18:20 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723183
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36723547
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
pi_36723698
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?

Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel

Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:32:16 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723737
Ik zie eigenlijk nooit 3 maal DH1 rijden. Alleen als het niet anders kan doen ze het. Bij de sneltrein had ik het over de inzet van DM'90. Eventueel in combinatie met een DH2.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36723880
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).

Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
pi_36723908
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:37:03 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723921
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?

Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel

Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.

Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:38:53 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723989
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).

Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.

4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36724081
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.

Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Er moet theoretisch een sneltrein bij kunnen. Maar wat je zegt, als er ergens vertraging is kan het erg snel uitlopen. Ik zie niet in waarom er een extra perron zou moeten komen. Die staat tussen .12 en .50 leeg als de sneltrein rijdt.
  donderdag 6 april 2006 @ 22:45:54 #187
142772 Yolli
Being just me...
pi_36724248
Ik kwam nog wat foto's tegen van treinen die rond Praag in Tjechië rijden.
Heb geen flauw idee qua types etc... maar voor de liefhebber





It takes wings to discover the sky
pi_36724264
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.

4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
Je hebt gelijk, die sneltrein reed idd toen al (wel om 15.12 )

Een DM'90 heeft 3 treindelen ('coupe's'). meer dan 2DM90 kan er op perron 3a niet staan idd. Maar ook niet op perron 4a?
pi_36724412
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
pi_36724612
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?

Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
pi_36724652
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:56 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?

Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
ging ook over materiaal inzet :>
pi_36725248
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ging ook over materiaal inzet :>
Okey. Ik snap het niet
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:02:16 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729059
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Niet veel, maar Heerenveen is zo'n beetje het regionale knooppunt, en daar moeten gewoon alle treinen blijven stoppen.
Vooral voor verbinding naar Drachten, en alle treinomweg-afsnijdende busdiensten zoals Heerenveen-Sneek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:04:59 #194
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729068
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations, of aansluing NS-Arriva beter (komt dat plan van 2 IC + Stop Zl-Lw) teer om de hoek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36729108
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations,
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:28:23 #196
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729148
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?

Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36730781
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?

Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
pi_36733776
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Ja, en die blijven ook jaren...
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:56:54 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36733947
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36733972
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, en die blijven ook jaren...
Watlopers gaan toch weg? voor 2010?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')