Godverquote:Op donderdag 6 april 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ey de ZuiderZeelijn gaat niet door hoor ik net
ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekkenquote:Op donderdag 6 april 2006 20:47 schreef the_disheaver het volgende:
Mooi. Met het verbeteren van de infrastructuur in de randstad heb je meer voordeel.
Inderdaad, bijnaam is "De Deense Neuzen"quote:Op donderdag 6 april 2006 19:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.
Hier een brakke uitsnede uit een dia, de Kustpilen in Zweden:
[afbeelding]
Zou een nieuwe spoorlijn voor jou echt zo beter zijn? Met simpele maatregelen als hanzelijn, en eventueel de bocht bij meppel-assen afsnijden heb je al veel tijdwinst voor die ene keer dat een noordeling naar de randstad gaat.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekken
2x per uur IC dan! en een stopzwijn dr tussen door?quote:Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.![]()
Verwar je het niet met de al bestaande 3de stoptrein Gn-Zl?quote:Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.![]()
stopzwijn naar leeuwarden is gewoon kutquote:Op donderdag 6 april 2006 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
boejje dat anderhalve station tussen Lwd en Zl
Nog beter is deze variantquote:Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
nah ik eis een stop op heerenveenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nog beter is deze variant![]()
![]()
2x per uur IC Lwd-Zw rechtstreeks
en 1 stoptrein voor de rest
Toedeledoki![]()
Opbokken naar fryslan.fok.nl jullie!quote:
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenotenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek
sjaquote:Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten![]()
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)quote:Op donderdag 6 april 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?
Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel
Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).
Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
Er moet theoretisch een sneltrein bij kunnen. Maar wat je zegt, als er ergens vertraging is kan het erg snel uitlopen. Ik zie niet in waarom er een extra perron zou moeten komen. Die staat tussen .12 en .50 leeg als de sneltrein rijdt.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.
Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Je hebt gelijk, die sneltrein reed idd toen al (wel om 15.12quote:Op donderdag 6 april 2006 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.
4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
ging ook over materiaal inzet :>quote:Op donderdag 6 april 2006 22:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?
Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
Niet veel, maar Heerenveen is zo'n beetje het regionale knooppunt, en daar moeten gewoon alle treinen blijven stoppen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations, of aansluing NS-Arriva beter (komt dat plan van 2 IC + Stop Zl-Lw) teer om de hoek.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagtquote:Op vrijdag 7 april 2006 07:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations,
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?quote:Op vrijdag 7 april 2006 07:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?quote:Op vrijdag 7 april 2006 07:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?
Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
Ja, en die blijven ook jaren...quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Watlopers gaan toch weg? voor 2010?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en die blijven ook jaren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |