abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 23:33:45 #101
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36693963
Voor de liefhebbers van dat soort gekoppeld spul: er rijdt nog altijd elke avond een IRM met DM'90 op sleep van Nm naar Zl, via Dv.
Misschien interessant nu het weer licht is buiten als dat ding rijdt 's avonds, ik meen zo tussen 20-21 uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 5 april 2006 @ 23:39:31 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36694129
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:33 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers van dat soort gekoppeld spul: er rijdt nog altijd elke avond een IRM met DM'90 op sleep van Nm naar Zl, via Dv.
Misschien interessant nu het weer licht is buiten als dat ding rijdt 's avonds, ik meen zo tussen 20-21 uur.
Treinen 80409 dus (Nm-Zl) en 80410 (Zl-Nm)
Nm 20:28
Zpge 21:07-21:33
Dv 21:38-21:42
Zl 22:04

En die andere nog later:
Zl 22:56
Dv 23:18-23:28
Zpge 23:43-23:53
Nm 00:34

Overigens kan andersom ook: een Buffel die een IRM-IV sleept, alleen zal dat nooit in de normale dienst gebeuren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:21:20 #103
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695334
ging vanavond naar den haag met vader ff over treinen gepraat. Hoopte met een IRM naar Den Haag te gaan. helaas 2x een plan v
  donderdag 6 april 2006 @ 00:27:06 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36695489
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ging vanavond naar den haag met vader ff over treinen gepraat. Hoopte met een IRM naar Den Haag te gaan. helaas 2x een plan v
Hoe laat en vanaf welk station?
Dan kan je vrij eenvoudig opzoeken wat voor materieel er in zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:28:15 #105
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695526
7 uur vanaf rotterdam lombardijen naar den haag holland spoor

en terug 20:36 den haag moerwijk naar rotterdam lombardijen
en was een stoptrein

vandaag ff kijken of ik naar schiphol ga maak wel foto's als ik ga

heerlijk zitten in een IRM
  donderdag 6 april 2006 @ 00:34:21 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36695680
Om 06:51 van Lombardijen (stoptrein), zou je mDDM moet hebben.
Om 07:04 vanaf Lombardijen, zou je 2*IRM-IV moeten hebben (sneltrein)
Om 07:11 met de stoptrein, zou je een plan T + een plan V moeten hebben.

De stoptrein van 20:36 zou uit 2*plan V moeten bestaan. Een half uur eerder plan T, een half uur later ook plan T.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:40:16 #107
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695820
waar kan je opzoeken of ik morgen met een internationale trein naar schiphol kan en hoe laat ? en daar kan ik toch in met een ov jaar kaart
  donderdag 6 april 2006 @ 00:43:19 #108
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36695896
Ja, de internationale trein Brussel-Amsterdam kun je gewoon met OV- en studenten-ov-jaarkaart in.
Maar waarom zou je dat willen, die trein is altijd stampvol

Deze rijdt elk uur, vertrek om -.24 vanaf Rotterdam Centraal (spoor 9 meen ik).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:48:21 #109
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695993
de internationale trein kan je toch tot roosendaal gebruiken met een ov
  donderdag 6 april 2006 @ 00:50:25 #110
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36696040
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:48 schreef jorienvdherik het volgende:
de internationale trein kan je toch tot roosendaal gebruiken met een ov
Tot roosendaal-grens zelfs
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 01:07:55 #111
24341 JMT
Hrmz...
pi_36696348
Op www.somda.nl kan je ook opzoeken met wat voor soort materieel je kunt gaan reizen :-)
Pomtiedomtiedom...
  donderdag 6 april 2006 @ 01:10:22 #112
24341 JMT
Hrmz...
pi_36696384
Overigens, bedenk me net, kan iedereen daar eventueel gespotte nummertjes van de treinstellen/locs/etc invoeren, zo blijft de database actueel, en kan je in sommige gevallen meteen zien of er bijv een VIRM in een DDAR-omloop zit of andersom, zie de help aldaar voor uitleg :-)
Pomtiedomtiedom...
pi_36697182
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Niets de de laatste aanpassing op de site....
Snelplanner op frontpage doet niets meer, menu's zijn lelijk...

[afbeelding]
Nee inderdaad. Alleen gelukkig is er ook een nieuwe (preview...) versie van opera: Opera 9pr2

  donderdag 6 april 2006 @ 12:19:10 #114
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36703623
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal

heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
  donderdag 6 april 2006 @ 13:01:23 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36704971
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal

heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
Je bedoelt een mat '64! Maar dat is toch prima te doen, van Lombardijen naar Centraal? En anders had je vanaf Lombardijen tram 2 moeten nemen en dan overstappen op metro Maashaven. Net wat je voorkeur is!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 april 2006 @ 13:28:12 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36705852
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:01 schreef Duvel het volgende:
Je bedoelt een mat '64! Maar dat is toch prima te doen, van Lombardijen naar Centraal? En anders had je vanaf Lombardijen tram 2 moeten nemen en dan overstappen op metro Maashaven. Net wat je voorkeur is!
Of tramlijn 20 vanaf Lombardijen, dan hoef je helemaal niet over te stappen...
Of tramlijn 2 naar de tuinen en dan overstappen op 23 naar Holy.

Als ik het trouwens goed heb begrijpen stoppen er met de dienstregeling van 2007 wel een stuk minder treinen op Lombardijen... Aangezien sneltreinen vervallen en intercity's niet op Lombardijen gaan stoppen.
So we just called him Fred
  donderdag 6 april 2006 @ 14:00:44 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36706909
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 14:16:49 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36707451
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal

heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
Niet zo janken, best goed te doen, zeker voor zo'n kort stukkie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36707589
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
kan hier wel gewoon toch?
  donderdag 6 april 2006 @ 14:23:22 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36707710
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

kan hier wel gewoon toch?
Wat jij wil hoor Ik was al bijna een mooie OP aan het maken met alles erin en zo, maar dat hoeft dus niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 14:31:49 #121
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36707986
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?

(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
  donderdag 6 april 2006 @ 14:34:35 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36708084
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:31 schreef ROG het volgende:
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?

(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
Wadlopertjes hebben ze ook meen ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 14:37:53 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36708203
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:31 schreef ROG het volgende:
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?

(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
Omdat ze geschikt zijn voor eenmansbediening. De machinist klapt dan de spiegel uit om te controleren of iedereen ingestapt is, en sluit de deuren. Dus zonder conducteur.

Wadloper idem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36708216
De 186 was vandaag weer op Zwolle vertrokken, en staat nu schijnbaar bij Amsterdam
pi_36709143
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
De 186 was vandaag weer op Zwolle vertrokken, en staat nu schijnbaar bij Amsterdam
Je zult de 180 wel bedoelen, die staat alweer enige tijd op de Dijksgracht bij Amsterdam. De 186 heeft daar nooit gestaan.
pi_36709437
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wadlopertjes hebben ze ook meen ik
Wadlopers hebben ze inderdaad. Ben blijna een keer geraakt door uitklapende buitenspiegels...
  donderdag 6 april 2006 @ 15:41:42 #127
86072 thatsme
and That's you!
pi_36710028
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wadlopers hebben ze inderdaad. Ben blijna een keer geraakt door uitklapende buitenspiegels...
daarom staan er ook van die witte stippel lijnen op het perron!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36710310
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:09 schreef Tfz het volgende:

[..]

Je zult de 180 wel bedoelen, die staat alweer enige tijd op de Dijksgracht bij Amsterdam. De 186 heeft daar nooit gestaan.
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
pi_36711743
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
Dan denk ik dat je gisteren bij Amsterdam niet goed hebt gekeken en dat het stel in Zwolle binnen stond, danwel achter ander materieel was verstopt.
pi_36711786
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
Binnen de hekken waar ook ick staat?
pi_36712310
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je gisteren bij Amsterdam niet goed hebt gekeken en dat het stel in Zwolle binnen stond, danwel achter ander materieel was verstopt.
zou kunnen, de Plan U stond nog wel op zwolle, waarom die daar staat te roesten ook niet echt een idee :/
pi_36712435
Volgens mij staat bij jou alles maar "te roesten"....

Dit weekend is er een besloten activiteit in Zwolle en daarnaast wordt er wat aan die stellen geknutseld.
pi_36712537
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:52 schreef Tfz het volgende:
Volgens mij staat bij jou alles maar "te roesten"....

Dit weekend is er een besloten activiteit in Zwolle en daarnaast wordt er wat aan die stellen geknutseld.
Juist, die plan U staat wel te roesten doorgaan anders zat er niet een wilde laag grafittie opgespoten
  Lieve Belg donderdag 6 april 2006 @ 16:57:38 #134
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36712632
Hèhè, reclame op de trein voor "Giro d'Ilatia". Als stunt hebben ze maar even een AM96 in het roze gestoken


Foto's: http://www.treinfoto2000.be/NMBS/468.roze%20Girotrein/index.htm

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36712708
met bumper?
pi_36714037
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
Juist, die plan U staat wel te roesten doorgaan anders zat er niet een wilde laag grafittie opgespoten
Nou, als dát het criterium is, dan staat er erg veel materieel in Nederland, maar ook in het buitenland, "maar te roesten".
pi_36714877
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:38 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nou, als dát het criterium is, dan staat er erg veel materieel in Nederland, maar ook in het buitenland, "maar te roesten".
Plan U rijd toch niet meer dus staan blijven doet het toch wel
  donderdag 6 april 2006 @ 19:14:07 #138
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36716796
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zo janken, best goed te doen, zeker voor zo'n kort stukkie.
ligt aan de indeling sommige zijn tegen over elkaar sommige niet, helemaal geen been ruimte
  donderdag 6 april 2006 @ 19:17:12 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36716910
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:14 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ligt aan de indeling sommige zijn tegen over elkaar sommige niet, helemaal geen been ruimte
oh wacht, die nieuwe indeleing met die rugleuningen kaarsrechtop, zodat er meer stoeltjes in passen ? Die zijn wel irri ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:18:25 #140
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36716955
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh wacht, die nieuwe indeleing met die rugleuningen kaarsrechtop, zodat er meer stoeltjes in passen ? Die zijn wel irri ja
ja die denk ik dan
pi_36717176
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:57 schreef Jump het volgende:
Hèhè, reclame op de trein voor "Giro d'Ilatia". Als stunt hebben ze maar even een AM96 in het roze gestoken


Foto's: http://www.treinfoto2000.be/NMBS/468.roze%20Girotrein/index.htm

[afbeelding]
Het lijkt wel een botsauto
Ik denk elke keer weer als ik buitenlandse treinen zie: wat hebben we toch een mooie treinen in Nederland. Echt die ziet er ook weer niet uit
  donderdag 6 april 2006 @ 19:27:38 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717255
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:25 schreef Remzz het volgende:

[..]

Het lijkt wel een botsauto
Ik denk elke keer weer als ik buitenlandse treinen zie: wat hebben we toch een mooie treinen in Nederland. Echt die ziet er ook weer niet uit
in engeland rijdt deze shit ook geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:35:19 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36717503
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in engeland rijdt deze shit ook geloof ik
't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.

Hier een brakke uitsnede uit een dia, de Kustpilen in Zweden:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36717531
Is die voorkant zo eehm 'apart' om makkelijk/veilig aan te koppelen?
  donderdag 6 april 2006 @ 19:38:20 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36717605
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:36 schreef Remzz het volgende:
Is die voorkant zo eehm 'apart' om makkelijk/veilig aan te koppelen?
Ja, het is gewoon de balg zoals die bij normale treinen in een wat kleinere vorm te vinden is. De cabine kan worden weggeklapt zodat er een doorloopmogelijkheid ontstaat (zoals vroeger bij de Koplopers).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36717641
Ah zo... ja echt jammer dat het niet meer gebeurt bij de koplopers....
  donderdag 6 april 2006 @ 19:39:36 #147
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_36717661
Waren die koppen niet ooit bedoeld om rijdend te kunnen (ont-)koppelen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 6 april 2006 @ 19:40:50 #148
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36717692
Lekkere luchtweerstand..
  donderdag 6 april 2006 @ 19:42:12 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717743
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:39 schreef Remzz het volgende:
Ah zo... ja echt jammer dat het niet meer gebeurt bij de koplopers....
ja echt balen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:42:52 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717761
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:39 schreef hooibaal het volgende:
Waren die koppen niet ooit bedoeld om rijdend te kunnen (ont-)koppelen?
Dat lijkt me strijdig met ongeveer ieder veiligheidsvoorschrift dat je maar kan verzinnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:43:13 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36717778
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:40 schreef ROG het volgende:
Lekkere luchtweerstand..
Windbeukers
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 april 2006 @ 19:47:42 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717913
Vanmorgen in de opkomende zon, ik kon het ff niet laten

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 20:14:58 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36718835
ey de ZuiderZeelijn gaat niet door hoor ik net
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36719676
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ey de ZuiderZeelijn gaat niet door hoor ik net
Godver

als of die bus lijn die dr nu rijd zo lekker is :/
pi_36719927
Mooi. Met het verbeteren van de infrastructuur in de randstad heb je meer voordeel.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:50:56 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36720061
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:47 schreef the_disheaver het volgende:
Mooi. Met het verbeteren van de infrastructuur in de randstad heb je meer voordeel.
ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Lieve Belg donderdag 6 april 2006 @ 20:51:27 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36720083
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.

Hier een brakke uitsnede uit een dia, de Kustpilen in Zweden:

[afbeelding]
Inderdaad, bijnaam is "De Deense Neuzen"
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36721164
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekken
Zou een nieuwe spoorlijn voor jou echt zo beter zijn? Met simpele maatregelen als hanzelijn, en eventueel de bocht bij meppel-assen afsnijden heb je al veel tijdwinst voor die ene keer dat een noordeling naar de randstad gaat.
pi_36721746
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.
pi_36721784
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.
2x per uur IC dan! en een stopzwijn dr tussen door?
  donderdag 6 april 2006 @ 21:39:39 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36721885
boejje dat anderhalve station tussen Lwd en Zl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36721987
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.
Verwar je het niet met de al bestaande 3de stoptrein Gn-Zl?

Maar veel heb ik niet aan de stoptrein. Je komt er niet sneller door in een plaatsje verder dan Zwolle. Alleen voor degene die ergens tussen Gn en Zl moeten komen handig.
pi_36722011
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
boejje dat anderhalve station tussen Lwd en Zl
stopzwijn naar leeuwarden is gewoon kut

doe mij de IC maar

lekker een stopje op Steenwijk, heerenveen en eindpunt leeuwarden
  donderdag 6 april 2006 @ 21:47:43 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36722135
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36722136
IC om het halve uur, zodat aansluiting op bussen in Lwd ook beter wordt. Die IC stopt natuurlijk alleen in Heerenveen en Steenwijk. Stoptrein proppen ze maar ergens tussen door, net als de spitstrein Lwd-Zwolle.

Maar volgens mij had MrEn t erover...
pi_36722178
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Nog beter is deze variant

2x per uur IC Lwd-Zw rechtstreeks
en 1 stoptrein voor de rest

Toedeledoki
pi_36722239
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nog beter is deze variant

2x per uur IC Lwd-Zw rechtstreeks
en 1 stoptrein voor de rest

Toedeledoki
nah ik eis een stop op heerenveen
pi_36722391
Wat ik allemaal niet leer op school
  donderdag 6 april 2006 @ 22:00:28 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36722571
Wat is dit, een Fries-incrowd topic?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:01:25 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36722595
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36722598
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:00 schreef Duvel het volgende:
Wat is dit, een Fries-incrowd topic?
ja wist je dat niet?
  donderdag 6 april 2006 @ 22:02:32 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36722633
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja wist je dat niet?
Opbokken naar fryslan.fok.nl jullie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 april 2006 @ 22:05:08 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36722707
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36722749
Psssst ik ben ook maar inteelt

maar fryslan is wel
pi_36722770
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Opbokken naar fryslan.fok.nl jullie!
omfg! ik ga die inderdaad eens opeisen bij de forum admins

FOK Frystalig 8)
pi_36722809
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek
Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten
pi_36722831
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Waren daar niet plannen voor, en anders wordt het hoog tijd, Het is laatste tijd altijd feest in de spits tussen Sneek en Leeuwarden. Hoor ik dan van klasgenoten
sja materiaal inzet is de laatste tijd ook niet om blij van te worden he
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:18:20 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723183
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36723547
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
pi_36723698
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
De zuiderzeelijn gaat niet door, dus mag wat mij betreft de provincie Fryslân het geld wel in andere OV projecten steken. Een extra trein per uur naar Zwolle, een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Sneek, en tot slot een verdere verdubbeling van de lijn Leeuwarden - Groningen. Ook mogen ze wel wat meer geld in het busvervoer steken.
huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?

Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel

Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:32:16 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723737
Ik zie eigenlijk nooit 3 maal DH1 rijden. Alleen als het niet anders kan doen ze het. Bij de sneltrein had ik het over de inzet van DM'90. Eventueel in combinatie met een DH2.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36723880
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt wel of de naamsverandering NoordNed --> Arriva behoorlijke gevolgen heeft gehad voor de materieelinzet. Zelf reis ik dan wel tussen Leeuwarden en Groningen, niet al te vaak overigens, maar op de tijdstippen dat ik reis is het redelijk druk in de trein. De meeste treinen zijn volgens mij korter dan in de NoordNed tijd. Zo is de materieelinzet bij de stoptreinen Leeuwarden - Groningen duidelijk anders dan bij NoordNed. De .20 treinen zijn korter, dit komt mede door de inzet van de sneltrein. De .50 treinen zijn in de spits zo nu en dan langer dan bij NoorNed. Op vrijdag is de 15.13 sneltrein maar 2 bakken in plaats van de bij NoordNed gebruikelijke 4. Dit heeft tot gevolg dat er mensen moeten staan in de sneltrein. Op de overige trajecten zie ik ook kortere treinen rijden dan eerst. Het wachten is duidelijk op de GTW's, die in oktober in de dienstregeling opgenomen worden.
De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).

Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
pi_36723908
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja 4 of 5x DH1 koppelen is volgens mij minder efficient dan 2x DH2 + evt een dh1?
Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:37:03 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723921
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

huh? 3 of 4 sporen op Gn-Lw?

Er kan zeker nog een sneltrein in, exact een half uur later dan de huidige. Dan heb je 4 treinen (2 snel) in een uur. Lijkt me wel voldoende. Eventueel op Sneltreinstations het perron verlengen (buitenpost) zodat er nog een bak op past. Op Gn en Lw moet ie dan wel van spoor wisselen (als dat mogelijk is... Spoor 6 op Gn mag van mij ook wel

Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.

Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 april 2006 @ 22:38:53 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36723989
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

De 15.13 sneltrein bestond niet in NoordNed tijdperk niet. Eerste ging geloof ik om 16.13. Nu gaan ze tussen de spits ook door. 4 bakken kan de sneltrein niet hebben. Neem aan dat je 1 treinstel bedoeld (bestaat uit 3 treindelen).

Geen idee of ze korter zijn. Max aantal bakken is inderdaad 2x dh2 plus 1x dh1
De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.

4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36724081
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tussen Leeuwarden en Groningen is het nu tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Dit is net genoeg om de huidige diensregeling van 1 sneltrein en 2 stoptreinen te rijden. Vertragingen zijn op dit moment echter niet snel te ondervangen. Met de verdere verdubbeling kan dit wel het geval zijn. Als je er nog een extra sneltrein in wilt leggen dan zou het spoor compleet verdubbeld moeten worden. Anders kom je wel ergens op het traject in de problemen. Ook moet er dan in Leeuwarden een extra perron bij komen, omdat anders de capaciteit van het station niet voldoende is.

Tussen Leeuwarden en Sneek ligt op dit moment niet genoeg spoor om een 3e trein in te plannen.
Er moet theoretisch een sneltrein bij kunnen. Maar wat je zegt, als er ergens vertraging is kan het erg snel uitlopen. Ik zie niet in waarom er een extra perron zou moeten komen. Die staat tussen .12 en .50 leeg als de sneltrein rijdt.
  donderdag 6 april 2006 @ 22:45:54 #187
142772 Yolli
Being just me...
pi_36724248
Ik kwam nog wat foto's tegen van treinen die rond Praag in Tjechië rijden.
Heb geen flauw idee qua types etc... maar voor de liefhebber





It takes wings to discover the sky
pi_36724264
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 15.13 bestond wel. Met 4 bakken bedoel ik 2 maal DM'90 of een DM'90 + een DH2 opgeteld beide 4 coupe's/bakken.

4 bakken is op dit moment zowel voor het station van Groningen (perron 3a) als die van Leeuwarden (perron 8) het maximale.
Je hebt gelijk, die sneltrein reed idd toen al (wel om 15.12 )

Een DM'90 heeft 3 treindelen ('coupe's'). meer dan 2DM90 kan er op perron 3a niet staan idd. Maar ook niet op perron 4a?
pi_36724412
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Sneltrein is geen DH (wadloper) maar een buffel (geen idee wat de code daarvan is)
ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
pi_36724612
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ging over stavoren - leeuwarden, daar rijden geen sneltreinen
Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?

Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
pi_36724652
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:56 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? Waarom quote je dan iets waar alleen leeuwarden en groningen genoemd wordt?

Maar idd, op stavoren rijden geen sneltreinen...
ging ook over materiaal inzet :>
pi_36725248
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ging ook over materiaal inzet :>
Okey. Ik snap het niet
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:02:16 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729059
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
watheb je nou in Steenwijk te zoeken man
Niet veel, maar Heerenveen is zo'n beetje het regionale knooppunt, en daar moeten gewoon alle treinen blijven stoppen.
Vooral voor verbinding naar Drachten, en alle treinomweg-afsnijdende busdiensten zoals Heerenveen-Sneek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:04:59 #194
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729068
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]Moet er een spoorverdubbeling zijn om er een trein naar sneek bij te krijgen? Sneltrein Sneek is wel handig.
Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations, of aansluing NS-Arriva beter (komt dat plan van 2 IC + Stop Zl-Lw) teer om de hoek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36729108
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Spoorverdubbeling is veel gevallen gewoon geldverspilling. Gewoon 150m inhaal spoor, of passeren op stations,
nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:28:23 #196
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36729148
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nadeel daarvan is dat als je 1 kant vertraging heb dat je de andere kant ook vertraagt
Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?

Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36730781
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is de afweging die je maakt...als de vertraging groot is, passeer je gewoon op een volgend station?

Als je voldoende buffertijd op de eindpunten hebt liggen, is dat niet echt een probleem, helemaal niet als je treinen hebt die sneller op kunnen trekken en/of een hogere snelheid kunnen halen.
iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
pi_36733776
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Ja, en die blijven ook jaren...
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:56:54 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36733947
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

iets wat nu met de Wadlopers niet echt haalbaar is?
Wadlopers kunnen ook maar 100km/h, Buffels 140km/h en volgens mij zijn sommige stukken van Gn-Lw geschikt gemaakt voor 140km/h. Als je dus Wadlopers in Buffeldiensten inzet, heb je een probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36733972
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, en die blijven ook jaren...
Watlopers gaan toch weg? voor 2010?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')