abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 16:07:55 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36677638
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
ja dus?
quote:
Arriva krijgt drieënveertig nieuwe treinen, die vanaf komend najaar in Groningen en Friesland gaan rijden. Elke trein krijgt de naam van een persoon die zich gedurende lange tijd verdienstelijk heeft gemaakt voor Friesland of Groningen.
dat staat er
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 april 2006 @ 16:17:17 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36678009
Ze vragen ook om een naam voor het treintype. Dat zal nog wat lastiger zijn om die te bedenken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 april 2006 @ 16:18:29 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36678061
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze vragen ook om een naam voor het treintype. Dat zal nog wat lastiger zijn om die te bedenken.
"De Blauwe Haai" ga ik m noemen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 april 2006 @ 16:21:14 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36678177
Zal wat lastig worden he. Hier alvast even een plaatje

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 april 2006 @ 16:22:03 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36678203
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wat lastig worden he. Hier alvast even een plaatje

[afbeelding]
Oh ik dacht dat het die buffels uit die banner waren

naja, wel iets met haai wordt het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 april 2006 @ 16:24:12 #86
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36678293
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja dus?
[..]

dat staat er
aah naapers van de syntus, gelukkig doet NS t niet, voor je t weet zijn alle bekende mensen op met al die treinen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36681985
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
In 't vorige topic kwamen nog wat vragen langs over de bovenleiding. Volgens mij wordt bijna alles wat helemaal nieuw gebouwd wordt (Woerden - Harmelen, Amsterdam - Utrecht), 25kV-voorbereid ontworpen. Dus met isolatoren geschikt voor die spanning en de configuratie van de bovenleiding zodanig dat t.z.t. (over een jaar of 25 wellicht) op relatief eenvoudige manier kan worden overgeschakeld op 25kV. Er liggen geen concrete plannen om baanvakken op korte termijn op 25kV over te laten gaan (wel wazige rapporten die een mogelijke manier van ombouwen naar 25kV beschrijven).
Een leuke generale hiervoor is Randstadrail: op 3 juni wordt daar de treindienst gestaakt, en worden de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn omgebouwd naar 600V en 750V (als ik me niet vergis).
Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.
1,5 KV DC heeft namelijk het probleem als je 4500 KW wilt trekken dat je bijna 3000 A trekt . Terwijl dit met de wisselspanning wat complexer, en met een beetje geluk 200 A trekt.
Dit zorgt ervoor dat de weerstand in de bovenleiding veel kleiner wordt, en daarbij het energie verlies afneemt.
Het mooie is dan ook als alles in Europa geleidelijk fasseert naar 25 kV AC dat je gewoon overal door kan rijden zonder problemen.

De keuze voor de betuwelijn en de HSL op 25 kV AC is logisch, je hebt minder onstations nodig, en de loc's kunnen met meer vermogen rijden . Geloof dat de HSL, drie onderstations had voor ongeveer 100 Km spoor.

V-IRM (VI) zijn ook "gereed" gemaakt voor 25 KV maar ik zie dit niet gebeuren, het kost inmens veel om het hele spoornet over te schakelen naar dit soort grapjes . En dan heb ik nog niet eens over de problemen die allemaal kunenn ontstaan.
Eigenlijk is het nu wachten op wat de sprinter wordt, wordt dat ook 25 kV gereed gemaakt dan zou het nog wel gebeuren als de laatste Loc's het land verlaten .
  woensdag 5 april 2006 @ 18:18:26 #88
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36682417
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[afbeelding]


beetje wazig


Wat doet die bejaarde diesel (2e van rechts) van syntus daar? Ik dacht dat die al wel als oud schroot bij Corus bijgemengd waren bij de staalproductie aldaar .
Life is too short don't stress every day
  woensdag 5 april 2006 @ 18:20:11 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36682468
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.
Als je in een land van nul af aan begint. In Nederland schiet je er weinig mee op omdat je dan in een klap 300 onderstations waardeloos verklaart.
quote:
1,5 KV DC heeft namelijk het probleem als je 4500 KW wilt trekken dat je bijna 3000 A trekt . Terwijl dit met de wisselspanning wat complexer, en met een beetje geluk 200 A trekt.
Dit zorgt ervoor dat de weerstand in de bovenleiding veel kleiner wordt, en daarbij het energie verlies afneemt.
De weerstand van een bovenleiding voor 25kV is hoger dan die van 1500V omdat er minder koper in de lucht hangt. Toch is er een lager verlies omdat de stroom zoveel kleiner is.
quote:
De keuze voor de betuwelijn en de HSL op 25 kV AC is logisch, je hebt minder onstations nodig, en de loc's kunnen met meer vermogen rijden . Geloof dat de HSL, drie onderstations had voor ongeveer 100 Km spoor.
Bij de HSL is 25kV logisch, omdat je geen 300km/h kunt rijden onder 1500V. Dat heeft niet alleen te maken met de hoeveelheid stroom, maar met het feit dat bij die snelheid het contact tussen de stroomafnemer en de bovenleiding niet goed genoeg meer is om die stromen af te nemen.

De Betuweroute had gemakkelijk op 1500V kunnen rijden. Alleen in de haven van Rotterdam werden ze wat zenuwachtig van gelijkstroom in de grond, omdat dat leidingen aan kan tasten. Bedenk dat naast de onderstations op 60km afstand er op de Betuweroute ook nog eens zg. autotrafostations staan (google maar even om uit te vinden wat dat is, lang verhaal). Je bent dus niet noodzakelijk minder geld kwijt met 25kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36682628
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Kolkie het volgende:

[..]



Wat doet die bejaarde diesel (2e van rechts) van syntus daar? Ik dacht dat die al wel als oud schroot bij Corus bijgemengd waren bij de staalproductie aldaar .
Das een Blauwe Engel,

staat nu schijnbaar weg te rotten op Zwolle ipv Winterswijk? :p

eens kijken als ik op korte termijn nog een ritje zwolle kan doen, met een echte camera ipv gsm cam..:X
pi_36682964
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
staat nu schijnbaar weg te rotten op Zwolle ipv Winterswijk? :p

eens kijken als ik op korte termijn nog een ritje zwolle kan doen, met een echte camera ipv gsm cam..:X
Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....
  woensdag 5 april 2006 @ 18:43:37 #92
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36683105
Ik wist dat 1 van de beiden naar het museum gegaan is maar dat is dus deze? Waarom (vraag ik mij dan af) staat dat ding daar dan? Da's toch niet echt een plek waar je je museumstuk wilt neerzetten.

Zo'n 'blauwe engel' (?) staat (of stond vorig jaar rond deze tijd tenminste) er ook nog in Simpelveld, Limburg trouwens.
Life is too short don't stress every day
pi_36683329
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:39 schreef Tfz het volgende:

[..]

Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....
op winterswijk stond niet de 186

dacht dat de 186 normaal int spoorweg museum stond?
pi_36684916
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Op winterswijk stond niet de 186
De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.
quote:
dacht dat de 186 normaal int spoorweg museum stond?
Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.
pi_36686627
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:38 schreef Tfz het volgende:

[..]

De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.
[..]

Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.
hmzzz

Wat ik vandaag ook zag!


Was een V-IRM aan een PLAN V! gekoppeld!
  woensdag 5 april 2006 @ 20:28:01 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36686805
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmzzz

Wat ik vandaag ook zag!


Was een V-IRM aan een PLAN V! gekoppeld!
goed idee wel, die Universal Connector
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 april 2006 @ 20:33:45 #97
86072 thatsme
and That's you!
pi_36687035
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

goed idee wel, die Universal Connector
Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36687101
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef thatsme het volgende:

[..]

Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
pi_36688320
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
V was in opzending.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:33:13 #100
86072 thatsme
and That's you!
pi_36689388
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
treinen hebben ook beste accu's aan boord, dus dat de lampen branden is niet zo raar.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:33:45 #101
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36693963
Voor de liefhebbers van dat soort gekoppeld spul: er rijdt nog altijd elke avond een IRM met DM'90 op sleep van Nm naar Zl, via Dv.
Misschien interessant nu het weer licht is buiten als dat ding rijdt 's avonds, ik meen zo tussen 20-21 uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 5 april 2006 @ 23:39:31 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36694129
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:33 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers van dat soort gekoppeld spul: er rijdt nog altijd elke avond een IRM met DM'90 op sleep van Nm naar Zl, via Dv.
Misschien interessant nu het weer licht is buiten als dat ding rijdt 's avonds, ik meen zo tussen 20-21 uur.
Treinen 80409 dus (Nm-Zl) en 80410 (Zl-Nm)
Nm 20:28
Zpge 21:07-21:33
Dv 21:38-21:42
Zl 22:04

En die andere nog later:
Zl 22:56
Dv 23:18-23:28
Zpge 23:43-23:53
Nm 00:34

Overigens kan andersom ook: een Buffel die een IRM-IV sleept, alleen zal dat nooit in de normale dienst gebeuren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:21:20 #103
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695334
ging vanavond naar den haag met vader ff over treinen gepraat. Hoopte met een IRM naar Den Haag te gaan. helaas 2x een plan v
  donderdag 6 april 2006 @ 00:27:06 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36695489
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ging vanavond naar den haag met vader ff over treinen gepraat. Hoopte met een IRM naar Den Haag te gaan. helaas 2x een plan v
Hoe laat en vanaf welk station?
Dan kan je vrij eenvoudig opzoeken wat voor materieel er in zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:28:15 #105
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695526
7 uur vanaf rotterdam lombardijen naar den haag holland spoor

en terug 20:36 den haag moerwijk naar rotterdam lombardijen
en was een stoptrein

vandaag ff kijken of ik naar schiphol ga maak wel foto's als ik ga

heerlijk zitten in een IRM
  donderdag 6 april 2006 @ 00:34:21 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36695680
Om 06:51 van Lombardijen (stoptrein), zou je mDDM moet hebben.
Om 07:04 vanaf Lombardijen, zou je 2*IRM-IV moeten hebben (sneltrein)
Om 07:11 met de stoptrein, zou je een plan T + een plan V moeten hebben.

De stoptrein van 20:36 zou uit 2*plan V moeten bestaan. Een half uur eerder plan T, een half uur later ook plan T.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:40:16 #107
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695820
waar kan je opzoeken of ik morgen met een internationale trein naar schiphol kan en hoe laat ? en daar kan ik toch in met een ov jaar kaart
  donderdag 6 april 2006 @ 00:43:19 #108
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36695896
Ja, de internationale trein Brussel-Amsterdam kun je gewoon met OV- en studenten-ov-jaarkaart in.
Maar waarom zou je dat willen, die trein is altijd stampvol

Deze rijdt elk uur, vertrek om -.24 vanaf Rotterdam Centraal (spoor 9 meen ik).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 00:48:21 #109
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36695993
de internationale trein kan je toch tot roosendaal gebruiken met een ov
  donderdag 6 april 2006 @ 00:50:25 #110
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36696040
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:48 schreef jorienvdherik het volgende:
de internationale trein kan je toch tot roosendaal gebruiken met een ov
Tot roosendaal-grens zelfs
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 april 2006 @ 01:07:55 #111
24341 JMT
Hrmz...
pi_36696348
Op www.somda.nl kan je ook opzoeken met wat voor soort materieel je kunt gaan reizen :-)
Pomtiedomtiedom...
  donderdag 6 april 2006 @ 01:10:22 #112
24341 JMT
Hrmz...
pi_36696384
Overigens, bedenk me net, kan iedereen daar eventueel gespotte nummertjes van de treinstellen/locs/etc invoeren, zo blijft de database actueel, en kan je in sommige gevallen meteen zien of er bijv een VIRM in een DDAR-omloop zit of andersom, zie de help aldaar voor uitleg :-)
Pomtiedomtiedom...
pi_36697182
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Niets de de laatste aanpassing op de site....
Snelplanner op frontpage doet niets meer, menu's zijn lelijk...

[afbeelding]
Nee inderdaad. Alleen gelukkig is er ook een nieuwe (preview...) versie van opera: Opera 9pr2

  donderdag 6 april 2006 @ 12:19:10 #114
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36703623
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal

heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
  donderdag 6 april 2006 @ 13:01:23 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36704971
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal

heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
Je bedoelt een mat '64! Maar dat is toch prima te doen, van Lombardijen naar Centraal? En anders had je vanaf Lombardijen tram 2 moeten nemen en dan overstappen op metro Maashaven. Net wat je voorkeur is!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 april 2006 @ 13:28:12 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36705852
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:01 schreef Duvel het volgende:
Je bedoelt een mat '64! Maar dat is toch prima te doen, van Lombardijen naar Centraal? En anders had je vanaf Lombardijen tram 2 moeten nemen en dan overstappen op metro Maashaven. Net wat je voorkeur is!
Of tramlijn 20 vanaf Lombardijen, dan hoef je helemaal niet over te stappen...
Of tramlijn 2 naar de tuinen en dan overstappen op 23 naar Holy.

Als ik het trouwens goed heb begrijpen stoppen er met de dienstregeling van 2007 wel een stuk minder treinen op Lombardijen... Aangezien sneltreinen vervallen en intercity's niet op Lombardijen gaan stoppen.
So we just called him Fred
  donderdag 6 april 2006 @ 14:00:44 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36706909
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 14:16:49 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36707451
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal

heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
Niet zo janken, best goed te doen, zeker voor zo'n kort stukkie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36707589
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
kan hier wel gewoon toch?
  donderdag 6 april 2006 @ 14:23:22 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36707710
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

kan hier wel gewoon toch?
Wat jij wil hoor Ik was al bijna een mooie OP aan het maken met alles erin en zo, maar dat hoeft dus niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 14:31:49 #121
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36707986
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?

(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
  donderdag 6 april 2006 @ 14:34:35 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36708084
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:31 schreef ROG het volgende:
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?

(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
Wadlopertjes hebben ze ook meen ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 14:37:53 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36708203
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:31 schreef ROG het volgende:
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?

(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
Omdat ze geschikt zijn voor eenmansbediening. De machinist klapt dan de spiegel uit om te controleren of iedereen ingestapt is, en sluit de deuren. Dus zonder conducteur.

Wadloper idem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36708216
De 186 was vandaag weer op Zwolle vertrokken, en staat nu schijnbaar bij Amsterdam
pi_36709143
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
De 186 was vandaag weer op Zwolle vertrokken, en staat nu schijnbaar bij Amsterdam
Je zult de 180 wel bedoelen, die staat alweer enige tijd op de Dijksgracht bij Amsterdam. De 186 heeft daar nooit gestaan.
pi_36709437
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wadlopertjes hebben ze ook meen ik
Wadlopers hebben ze inderdaad. Ben blijna een keer geraakt door uitklapende buitenspiegels...
  donderdag 6 april 2006 @ 15:41:42 #127
86072 thatsme
and That's you!
pi_36710028
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wadlopers hebben ze inderdaad. Ben blijna een keer geraakt door uitklapende buitenspiegels...
daarom staan er ook van die witte stippel lijnen op het perron!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36710310
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:09 schreef Tfz het volgende:

[..]

Je zult de 180 wel bedoelen, die staat alweer enige tijd op de Dijksgracht bij Amsterdam. De 186 heeft daar nooit gestaan.
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
pi_36711743
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
Dan denk ik dat je gisteren bij Amsterdam niet goed hebt gekeken en dat het stel in Zwolle binnen stond, danwel achter ander materieel was verstopt.
pi_36711786
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
Binnen de hekken waar ook ick staat?
pi_36712310
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je gisteren bij Amsterdam niet goed hebt gekeken en dat het stel in Zwolle binnen stond, danwel achter ander materieel was verstopt.
zou kunnen, de Plan U stond nog wel op zwolle, waarom die daar staat te roesten ook niet echt een idee :/
pi_36712435
Volgens mij staat bij jou alles maar "te roesten"....

Dit weekend is er een besloten activiteit in Zwolle en daarnaast wordt er wat aan die stellen geknutseld.
pi_36712537
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:52 schreef Tfz het volgende:
Volgens mij staat bij jou alles maar "te roesten"....

Dit weekend is er een besloten activiteit in Zwolle en daarnaast wordt er wat aan die stellen geknutseld.
Juist, die plan U staat wel te roesten doorgaan anders zat er niet een wilde laag grafittie opgespoten
  Lieve Belg donderdag 6 april 2006 @ 16:57:38 #134
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36712632
Hèhè, reclame op de trein voor "Giro d'Ilatia". Als stunt hebben ze maar even een AM96 in het roze gestoken


Foto's: http://www.treinfoto2000.be/NMBS/468.roze%20Girotrein/index.htm

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36712708
met bumper?
pi_36714037
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
Juist, die plan U staat wel te roesten doorgaan anders zat er niet een wilde laag grafittie opgespoten
Nou, als dát het criterium is, dan staat er erg veel materieel in Nederland, maar ook in het buitenland, "maar te roesten".
pi_36714877
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:38 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nou, als dát het criterium is, dan staat er erg veel materieel in Nederland, maar ook in het buitenland, "maar te roesten".
Plan U rijd toch niet meer dus staan blijven doet het toch wel
  donderdag 6 april 2006 @ 19:14:07 #138
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36716796
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zo janken, best goed te doen, zeker voor zo'n kort stukkie.
ligt aan de indeling sommige zijn tegen over elkaar sommige niet, helemaal geen been ruimte
  donderdag 6 april 2006 @ 19:17:12 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36716910
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:14 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ligt aan de indeling sommige zijn tegen over elkaar sommige niet, helemaal geen been ruimte
oh wacht, die nieuwe indeleing met die rugleuningen kaarsrechtop, zodat er meer stoeltjes in passen ? Die zijn wel irri ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:18:25 #140
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36716955
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh wacht, die nieuwe indeleing met die rugleuningen kaarsrechtop, zodat er meer stoeltjes in passen ? Die zijn wel irri ja
ja die denk ik dan
pi_36717176
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:57 schreef Jump het volgende:
Hèhè, reclame op de trein voor "Giro d'Ilatia". Als stunt hebben ze maar even een AM96 in het roze gestoken


Foto's: http://www.treinfoto2000.be/NMBS/468.roze%20Girotrein/index.htm

[afbeelding]
Het lijkt wel een botsauto
Ik denk elke keer weer als ik buitenlandse treinen zie: wat hebben we toch een mooie treinen in Nederland. Echt die ziet er ook weer niet uit
  donderdag 6 april 2006 @ 19:27:38 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717255
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:25 schreef Remzz het volgende:

[..]

Het lijkt wel een botsauto
Ik denk elke keer weer als ik buitenlandse treinen zie: wat hebben we toch een mooie treinen in Nederland. Echt die ziet er ook weer niet uit
in engeland rijdt deze shit ook geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:35:19 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36717503
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in engeland rijdt deze shit ook geloof ik
't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.

Hier een brakke uitsnede uit een dia, de Kustpilen in Zweden:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36717531
Is die voorkant zo eehm 'apart' om makkelijk/veilig aan te koppelen?
  donderdag 6 april 2006 @ 19:38:20 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36717605
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:36 schreef Remzz het volgende:
Is die voorkant zo eehm 'apart' om makkelijk/veilig aan te koppelen?
Ja, het is gewoon de balg zoals die bij normale treinen in een wat kleinere vorm te vinden is. De cabine kan worden weggeklapt zodat er een doorloopmogelijkheid ontstaat (zoals vroeger bij de Koplopers).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36717641
Ah zo... ja echt jammer dat het niet meer gebeurt bij de koplopers....
  donderdag 6 april 2006 @ 19:39:36 #147
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_36717661
Waren die koppen niet ooit bedoeld om rijdend te kunnen (ont-)koppelen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 6 april 2006 @ 19:40:50 #148
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36717692
Lekkere luchtweerstand..
  donderdag 6 april 2006 @ 19:42:12 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717743
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:39 schreef Remzz het volgende:
Ah zo... ja echt jammer dat het niet meer gebeurt bij de koplopers....
ja echt balen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:42:52 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717761
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:39 schreef hooibaal het volgende:
Waren die koppen niet ooit bedoeld om rijdend te kunnen (ont-)koppelen?
Dat lijkt me strijdig met ongeveer ieder veiligheidsvoorschrift dat je maar kan verzinnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 19:43:13 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36717778
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:40 schreef ROG het volgende:
Lekkere luchtweerstand..
Windbeukers
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 april 2006 @ 19:47:42 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36717913
Vanmorgen in de opkomende zon, ik kon het ff niet laten

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 april 2006 @ 20:14:58 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36718835
ey de ZuiderZeelijn gaat niet door hoor ik net
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36719676
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ey de ZuiderZeelijn gaat niet door hoor ik net
Godver

als of die bus lijn die dr nu rijd zo lekker is :/
pi_36719927
Mooi. Met het verbeteren van de infrastructuur in de randstad heb je meer voordeel.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:50:56 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36720061
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:47 schreef the_disheaver het volgende:
Mooi. Met het verbeteren van de infrastructuur in de randstad heb je meer voordeel.
ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Lieve Belg donderdag 6 april 2006 @ 20:51:27 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36720083
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.

Hier een brakke uitsnede uit een dia, de Kustpilen in Zweden:

[afbeelding]
Inderdaad, bijnaam is "De Deense Neuzen"
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36721164
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekken
Zou een nieuwe spoorlijn voor jou echt zo beter zijn? Met simpele maatregelen als hanzelijn, en eventueel de bocht bij meppel-assen afsnijden heb je al veel tijdwinst voor die ene keer dat een noordeling naar de randstad gaat.
pi_36721746
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.
pi_36721784
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.
2x per uur IC dan! en een stopzwijn dr tussen door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')