ja dus?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
dat staat erquote:Arriva krijgt drieënveertig nieuwe treinen, die vanaf komend najaar in Groningen en Friesland gaan rijden. Elke trein krijgt de naam van een persoon die zich gedurende lange tijd verdienstelijk heeft gemaakt voor Friesland of Groningen.
"De Blauwe Haai" ga ik m noemenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze vragen ook om een naam voor het treintype. Dat zal nog wat lastiger zijn om die te bedenken.
Oh ik dacht dat het die buffels uit die banner warenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wat lastig worden he. Hier alvast even een plaatje
[afbeelding]
aah naapers van de syntus, gelukkig doet NS t niet, voor je t weet zijn alle bekende mensen op met al die treinenquote:
Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
In 't vorige topic kwamen nog wat vragen langs over de bovenleiding. Volgens mij wordt bijna alles wat helemaal nieuw gebouwd wordt (Woerden - Harmelen, Amsterdam - Utrecht), 25kV-voorbereid ontworpen. Dus met isolatoren geschikt voor die spanning en de configuratie van de bovenleiding zodanig dat t.z.t. (over een jaar of 25 wellicht) op relatief eenvoudige manier kan worden overgeschakeld op 25kV. Er liggen geen concrete plannen om baanvakken op korte termijn op 25kV over te laten gaan (wel wazige rapporten die een mogelijke manier van ombouwen naar 25kV beschrijven).
Een leuke generale hiervoor is Randstadrail: op 3 juni wordt daar de treindienst gestaakt, en worden de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn omgebouwd naar 600V en 750V (als ik me niet vergis).
quote:
Als je in een land van nul af aan begint. In Nederland schiet je er weinig mee op omdat je dan in een klap 300 onderstations waardeloos verklaart.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.
De weerstand van een bovenleiding voor 25kV is hoger dan die van 1500V omdat er minder koper in de lucht hangt. Toch is er een lager verlies omdat de stroom zoveel kleiner is.quote:1,5 KV DC heeft namelijk het probleem als je 4500 KW wilt trekken dat je bijna 3000 A trekt. Terwijl dit met de wisselspanning wat complexer, en met een beetje geluk 200 A trekt.
Dit zorgt ervoor dat de weerstand in de bovenleiding veel kleiner wordt, en daarbij het energie verlies afneemt.
Bij de HSL is 25kV logisch, omdat je geen 300km/h kunt rijden onder 1500V. Dat heeft niet alleen te maken met de hoeveelheid stroom, maar met het feit dat bij die snelheid het contact tussen de stroomafnemer en de bovenleiding niet goed genoeg meer is om die stromen af te nemen.quote:De keuze voor de betuwelijn en de HSL op 25 kV AC is logisch, je hebt minder onstations nodig, en de loc's kunnen met meer vermogen rijden. Geloof dat de HSL, drie onderstations had voor ongeveer 100 Km spoor.
Das een Blauwe Engel,quote:Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Wat doet die bejaarde diesel (2e van rechts) van syntus daar? Ik dacht dat die al wel als oud schroot bij Corus bijgemengd waren bij de staalproductie aldaar.
Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....quote:Op woensdag 5 april 2006 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
staat nu schijnbaar weg te rotten op Zwolle ipv Winterswijk? :p
eens kijken als ik op korte termijn nog een ritje zwolle kan doen, met een echte camera ipv gsm cam..:X
op winterswijk stond niet de 186quote:Op woensdag 5 april 2006 18:39 schreef Tfz het volgende:
[..]
Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....
De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.quote:
Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.quote:dacht dat de 186 normaal int spoorweg museum stond?
hmzzzquote:Op woensdag 5 april 2006 19:38 schreef Tfz het volgende:
[..]
De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.
[..]
Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.
goed idee wel, die Universal Connectorquote:Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmzzz
Wat ik vandaag ook zag!
Was een V-IRM aan een PLAN V! gekoppeld!
Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!quote:Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
goed idee wel, die Universal Connector
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog wasquote:Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef thatsme het volgende:
[..]
Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!
V was in opzending.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog waszat in de sprinter en hij reed langs
)
treinen hebben ook beste accu's aan boord, dus dat de lampen branden is niet zo raar.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog waszat in de sprinter en hij reed langs
)
Treinen 80409 dus (Nm-Zl) en 80410 (Zl-Nm)quote:Op woensdag 5 april 2006 23:33 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers van dat soort gekoppeld spul: er rijdt nog altijd elke avond een IRM met DM'90 op sleep van Nm naar Zl, via Dv.
Misschien interessant nu het weer licht is buiten als dat ding rijdt 's avonds, ik meen zo tussen 20-21 uur.
Hoe laat en vanaf welk station?quote:Op donderdag 6 april 2006 00:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ging vanavond naar den haag met vader ff over treinen gepraat. Hoopte met een IRM naar Den Haag te gaan. helaas 2x een plan v
Tot roosendaal-grens zelfsquote:Op donderdag 6 april 2006 00:48 schreef jorienvdherik het volgende:
de internationale trein kan je toch tot roosendaal gebruiken met een ov
Nee inderdaad. Alleen gelukkig is er ook een nieuwe (preview...) versie van opera: Opera 9pr2quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Niets de de laatste aanpassing op de site....
Snelplanner op frontpage doet niets meer, menu's zijn lelijk...
[afbeelding]
Je bedoelt een mat '64!quote:Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal
heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
Of tramlijn 20 vanaf Lombardijen, dan hoef je helemaal niet over te stappen...quote:Op donderdag 6 april 2006 13:01 schreef Duvel het volgende:
Je bedoelt een mat '64!Maar dat is toch prima te doen, van Lombardijen naar Centraal? En anders had je vanaf Lombardijen tram 2 moeten nemen en dan overstappen op metro Maashaven. Net wat je voorkeur is!
Niet zo janken, best goed te doen, zeker voor zo'n kort stukkie.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm vandaag niet naar schiphol gegaan alleen kort stukje rdam lombardijen naar rdam centraal
heen in dubbeldekker terug hondekop wat zit dat kut zeg
kan hier wel gewoon toch?quote:Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zullen we anders eens een apart topic openen over de dr2007?
Wat jij wil hoorquote:
Wadlopertjes hebben ze ook meen ikquote:Op donderdag 6 april 2006 14:31 schreef ROG het volgende:
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?
(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
Omdat ze geschikt zijn voor eenmansbediening. De machinist klapt dan de spiegel uit om te controleren of iedereen ingestapt is, en sluit de deuren. Dus zonder conducteur.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:31 schreef ROG het volgende:
Waarom heeft een Sprinter achteruitkijkspiegels itt andere treinen?
(ze klappen uit bij het perron meen ik, ivm uitstappen/fluiten, maar hoe zit het dan met de andere treinen?)
Je zult de 180 wel bedoelen, die staat alweer enige tijd op de Dijksgracht bij Amsterdam. De 186 heeft daar nooit gestaan.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
De 186 was vandaag weer op Zwolle vertrokken, en staat nu schijnbaar bij Amsterdam
Wadlopers hebben ze inderdaad. Ben blijna een keer geraakt door uitklapende buitenspiegels...quote:Op donderdag 6 april 2006 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wadlopertjes hebben ze ook meen ik
daarom staan er ook van die witte stippel lijnen op het perron!quote:Op donderdag 6 april 2006 15:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wadlopers hebben ze inderdaad. Ben blijna een keer geraakt door uitklapende buitenspiegels...
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :pquote:Op donderdag 6 april 2006 15:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Je zult de 180 wel bedoelen, die staat alweer enige tijd op de Dijksgracht bij Amsterdam. De 186 heeft daar nooit gestaan.
Dan denk ik dat je gisteren bij Amsterdam niet goed hebt gekeken en dat het stel in Zwolle binnen stond, danwel achter ander materieel was verstopt.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
Binnen de hekken waar ook ick staat?quote:Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gister stond er geen Blauw Engeltje bij amsterdam, maar bij zwolle,, nu was die weg bij zwolle en zag ik er 1 bij amsterdam :p
zou kunnen, de Plan U stond nog wel op zwolle, waarom die daar staat te roesten ook niet echt een idee :/quote:Op donderdag 6 april 2006 16:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je gisteren bij Amsterdam niet goed hebt gekeken en dat het stel in Zwolle binnen stond, danwel achter ander materieel was verstopt.
Juist,quote:Op donderdag 6 april 2006 16:52 schreef Tfz het volgende:
Volgens mij staat bij jou alles maar "te roesten"....
Dit weekend is er een besloten activiteit in Zwolle en daarnaast wordt er wat aan die stellen geknutseld.
Nou, als dát het criterium is, dan staat er erg veel materieel in Nederland, maar ook in het buitenland, "maar te roesten".quote:Op donderdag 6 april 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
Juist,die plan U staat wel te roesten doorgaan anders zat er niet een wilde laag grafittie opgespoten
Plan U rijd toch niet meerquote:Op donderdag 6 april 2006 17:38 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nou, als dát het criterium is, dan staat er erg veel materieel in Nederland, maar ook in het buitenland, "maar te roesten".![]()
ligt aan de indeling sommige zijn tegen over elkaar sommige niet, helemaal geen been ruimtequote:Op donderdag 6 april 2006 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo janken, best goed te doen, zeker voor zo'n kort stukkie.
oh wacht, die nieuwe indeleing met die rugleuningen kaarsrechtop, zodat er meer stoeltjes in passen ? Die zijn wel irri jaquote:Op donderdag 6 april 2006 19:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ligt aan de indeling sommige zijn tegen over elkaar sommige niet, helemaal geen been ruimte
ja die denk ik danquote:Op donderdag 6 april 2006 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh wacht, die nieuwe indeleing met die rugleuningen kaarsrechtop, zodat er meer stoeltjes in passen ? Die zijn wel irri ja
Het lijkt wel een botsautoquote:Op donderdag 6 april 2006 16:57 schreef Jump het volgende:
Hèhè, reclame op de trein voor "Giro d'Ilatia". Als stunt hebben ze maar even een AM96 in het roze gestoken
Foto's: http://www.treinfoto2000.be/NMBS/468.roze%20Girotrein/index.htm
[afbeelding]
in engeland rijdt deze shit ook geloof ikquote:Op donderdag 6 april 2006 19:25 schreef Remzz het volgende:
[..]
Het lijkt wel een botsauto
Ik denk elke keer weer als ik buitenlandse treinen zie: wat hebben we toch een mooie treinen in Nederland. Echt die ziet er ook weer niet uit
't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in engeland rijdt deze shit ook geloof ik
Ja, het is gewoon de balg zoals die bij normale treinen in een wat kleinere vorm te vinden is. De cabine kan worden weggeklapt zodat er een doorloopmogelijkheid ontstaat (zoals vroegerquote:Op donderdag 6 april 2006 19:36 schreef Remzz het volgende:
Is die voorkant zo eehm 'apart' om makkelijk/veilig aan te koppelen?
jaquote:Op donderdag 6 april 2006 19:39 schreef Remzz het volgende:
Ah zo... ja echt jammer dat het niet meer gebeurt bij de koplopers....
Dat lijkt me strijdig met ongeveer ieder veiligheidsvoorschrift dat je maar kan verzinnenquote:Op donderdag 6 april 2006 19:39 schreef hooibaal het volgende:
Waren die koppen niet ooit bedoeld om rijdend te kunnen (ont-)koppelen?
Godverquote:Op donderdag 6 april 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ey de ZuiderZeelijn gaat niet door hoor ik net
ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekkenquote:Op donderdag 6 april 2006 20:47 schreef the_disheaver het volgende:
Mooi. Met het verbeteren van de infrastructuur in de randstad heb je meer voordeel.
Inderdaad, bijnaam is "De Deense Neuzen"quote:Op donderdag 6 april 2006 19:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is volgens mij van oorsprong een Deens ontwerp, er rijden ook dieselvarianten van, o.a. in Zweden.
Hier een brakke uitsnede uit een dia, de Kustpilen in Zweden:
[afbeelding]
Zou een nieuwe spoorlijn voor jou echt zo beter zijn? Met simpele maatregelen als hanzelijn, en eventueel de bocht bij meppel-assen afsnijden heb je al veel tijdwinst voor die ene keer dat een noordeling naar de randstad gaat.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wel ja, alles op de randstad, laat de restvan het land maar verrekken
2x per uur IC dan! en een stopzwijn dr tussen door?quote:Op donderdag 6 april 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als die 3e trein per uur Lwd - Zwolle maar doorgezet wordt (las dat ergens in t topic of de vorige)hoor je mij niet klagen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |