preciesquote:Op woensdag 12 april 2006 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. De uitlaat zit net op dat punt
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:28 schreef PICHT het volgende:
[..]
Vanochtend om 8:15 stond hij op een zijspoor bij spoor 7 in de buurt. Jammer dat ik geen pics heb geschoten.
of je loert naar mn iconquote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
? andere kleurtjes?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:30 schreef Tfz het volgende:
Alleen ziet de kameel er tegenwoordig niet meer zo uit.
quote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
Ah, dan was het de DE II die ik gezien heb. Erg matig, het ding lijkt wel degelijk op een kameel.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
Jij bedoelt ongetwijfeld DE II ("Blauwe engel") 186 van de HSA of plan U 115 van de HIJSM.
quote:Op woensdag 12 april 2006 08:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ah, dan was het de DE II die ik gezien heb. Erg matig, het ding lijkt wel degelijk op een kameel.
Ik zat er dus niet zo gruwelijk naastquote:Op woensdag 12 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.
Kameel is wel gaaf om te zienquote:Op woensdag 12 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.
je komt niet uit t noorden he? :/quote:Op woensdag 12 april 2006 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel zin om zondag 7 mei een NS lentetoer te gaan doen. Gewoon lekker de hele dag in de trein zitten en een beetje door het hele land crossen. Eerste klas, 32,50 voor 2 man. Ik en wie?
www.nslentetoer.nl
wadlopertjes heb ik dus geen zin inquote:Op woensdag 12 april 2006 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
neuj, ik woon in Utrecht. Maar ik kan best bijvoorbeeld in mn eentje naar Gn of Lwd komen en dat iemand anders er dan bij in springt of zo hoorIk wilde wel wat wadloperlijntjes gaan doen en zo veel mogelijk stationsnaambordjes fotograferen ook
Zit immers geen eerste klas inquote:Op woensdag 12 april 2006 11:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wadlopertjes heb ik dus geen zin in![]()
in sommige stellen toch weer wel? maar ik t gros niet dacht ikquote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zit immers geen eerste klas in![]()
moet alleen nog een stuk in noordhollandquote:Op woensdag 12 april 2006 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee
iemand anders misschien? Anders ga ik gewoon alleen hoor, boeit me ook nietLijkt me gewoon gezelliger met 2en
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in sommige stellen toch weer wel? maar ik t gros niet dacht ik
tis me nooit opgevallenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
moet ik ook nog heenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht, dat is meteen een mooie gelegenheid om Enschede - Gronau te doenmoet nog STEEDS
post dan je kaart eens?quote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
Mijn kaart is simpelquote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpelIk ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
quote:Op woensdag 12 april 2006 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingen
die zie ik er bij jullie nog niet op staan mannen
standaard info in mijn ogen watquote:Op woensdag 12 april 2006 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.
Ik ben overigens net een leuke site tegengekomen. Er staan stukjes op over de blauwe engel, de wadloper, de buffel, de GTW en van wat locomotieven geloof ik.
Link
Die is leuk, moet je een keer doen!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpelIk ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
heb ik t makkelijk mee als noordelingquote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weerquote:Op woensdag 12 april 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ik t makkelijk mee als noordeling
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weer)
ik zie dat er een hoop veranderd is iddquote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?
Coolquote:Op woensdag 12 april 2006 14:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED's
* MREn woont een paar meter van Gronau vandaan.
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
CoolPost eens dan, ik wil die dingen weleens zien
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik zie dat er een hoop veranderd is idd
vroegah ging Nieuweschans maar 1 keer per 4 uur, en Bentheim, Zevenaar, Venlo iedere 2 uur
tegenwoordig gaan ze blijkbaar vaker dusGoeie zaak
Maar dan zonder moderne LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Lief![]()
zo zagen ze er vroegah allemaal uit
als je toch bezig bentquote:Op woensdag 12 april 2006 15:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)
Enschede: eens per 30 minuten (35 keer per dag)
Zevenaar: geen regelmatig patroon (8 keer per dag ICE/CNL, 4x Syntus in het weekend)
Venlo: elk uur (18 per dag)
Heerlen: elk uur (17 per dag)
Maastricht: elk uur (19 per dag)
Roosendaal: ongeveer elk halfuur (34 keer per dag: 18 IC's, 16 stoptreinen)
Ow ja, vergetenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als je toch bezig bent
Hengelo (Oldenzaal)?
was het maar 2 kilometerquote:Op woensdag 12 april 2006 15:24 schreef MREn het volgende:
Blijft er een nagenoeg treinloos stuk van net 2 kilomoter over *zucht*
zou het ook lukken om te joyriden met een trein?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
was het maar 2 kilometerdan kon je nog overwegen een taxi te pakken, of te gaan lopen. Het is 18 km
goederen over bestaand spoor best rendabel,quote:Op woensdag 12 april 2006 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
oh vast wel
doe maar zelf dan
met een pomplorrie zou ik het nog wel durven trouwensff kijken hoeveel goederenshit er over dat lijntje gaat....
heb dr wel es aanzitten denken om met de goederen trein naar nieuweschans ( of verder ) mee te liften, alleen ik weet dus niet waar die begintquote:Op woensdag 12 april 2006 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
hmm ja dan kan je er net zo goed op springenmoet je wel net de mazzel hebben dat hij op een geschikte plek en tijdstip stil gaat staan
dus niet pas als jij al uren lang doodgevroren bent van de kou, niet als je eten en drinken al dagen op zijn, en niet in de ochtendspits als de spoorwegpolitie de kortste weg naar een kop koffie is
mja, achquote:Op woensdag 12 april 2006 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoaaa doe mij dan toch maar liever die lentetoer
Regen icm bovenleiding heb je totaal geen last van uiteraard, en nieuweschans en omgeving is alleen diesel.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb dr wel es aanzitten denken om met de goederen trein naar nieuweschans ( of verder ) mee te liften, alleen ik weet dus niet waar die begint![]()
volgens mij kan je best lekker tussen 2 containers gaan zitten oid. of op een container, alleen kweenie als dat zo lekker is in de wind, en met die 1500 volt boven je hoofd
Ook al heb je wel geld, lijkt me wel wat. Wel oordopjes mee nemen. Als je op het perron staat is het al erg. Laat staan als je er continue op zit...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, achje kan t wel als rechstreekse trein zien
![]()
wel handig als je geen geld hebkan je toch een heeeel eind komen
Vraag dat maar aan die Duitser die een paar maanden geleden met een cargo Venlo binnen kwam.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, achje kan t wel als rechstreekse trein zien
![]()
wel handig als je geen geld hebkan je toch een heeeel eind komen
Zonder geld kan je in de gewone trein ook een heel eind komen hoor, je moet alleen zorgen dat je de conducteur niet tegenkomt.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel handig als je geen geld hebkan je toch een heeeel eind komen
ja maar die snapt het begrip treinen nietquote:Op woensdag 12 april 2006 17:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zonder geld kan je in de gewone trein ook een heel eind komen hoor, je moet alleen zorgen dat je de conducteur niet tegenkomt.
ik wil daarHEEEEEN!!!quote:Op woensdag 12 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ah ik zie dat het topic weer voortraast en ik dus geen dia van seinen meer hoef in te scannen!Leuke foto van Gronau trouwens!
ja papaquote:Op woensdag 12 april 2006 18:54 schreef Duvel het volgende:
Goed nieuws, het is per spoor bereikbaar. En nu niet meer huilen verder!
Dan ga je toch lekkerquote:
Ik heb nog drie werkende Trix HO locsquote:Op woensdag 12 april 2006 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k wil een modelbaan![]()
maar mn locs zijn naar de gruzelementen
k heb ook H0 locs, alleen 1 heeft nu rook effecten, de andere kan de bocht niet maken (KUT NS model met 6 assen :/ ) en en ander heeft geen isolatie en sluit de boel gewoon kort :/quote:Op woensdag 12 april 2006 19:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik heb nog drie werkende Trix HO locs
(en een paar honderd meter spoor, wat huisjes, een ton aan kabels en andere zooi...)
k heb hier een volgens mij echt van alles door elkaarquote:Op woensdag 12 april 2006 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had vroegah een Roco / Piko HO baanaltijd al Fleischmann gewild, maar dat zat er niet aan
same here :/quote:Op woensdag 12 april 2006 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou best weer willen beginnen, maar dan eerstgeld en ruimte regelen
Dat is niet erg hoor, dat rij je er wel weer af.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
same here :/
en nieuw spoor! mn spoor is allemaal geoxideert![]()
ja maar als ik nu mn 2 assig modeltje van de SIK er op pleur doet die dus mooi niksquote:Op woensdag 12 april 2006 20:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet erg hoor, dat rij je er wel weer af.
Wel eens gezien hoe een 'echte' spporstaaf er uit ziet als ie op zn plaats wordt gelegt, al dan niet af-fabriek?
Nieuw spoor wordt dan ook intensief ontroest voor het officieel in dienst gaat.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet erg hoor, dat rij je er wel weer af.
Wel eens gezien hoe een 'echte' spporstaaf er uit ziet als ie op zn plaats wordt gelegt, al dan niet af-fabriek?
zo iets heb ik hier ookquote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
zit net ff op www.fleischmann.de te kijken![]()
[afbeelding]
Dit is toch wel de geilste lok ooit hoor![]()
http://speno.vhost.virtua.ch/content_template.php?section=presentation&subsection=contact&prm_lang=enquote:Op woensdag 12 april 2006 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar als ik nu mn 2 assig modeltje van de SIK er op pleur doet die dus mooi nikspak ik een licht geschuurt stukje dan doet die t wel :/
mischien maar een schuurtrein maken![]()
Wat had die 1600 ook weer die de langste trein ooit trok? 4740 kW?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
zit net ff op www.fleischmann.de te kijken![]()
[afbeelding]
Dit is toch wel de geilste lok ooit hoor![]()
Geil!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had die 1600 ook weer die de langste trein ooit trok? 4740 kW?
Deze heeft gewoon 10.300 kW![]()
ben dr niet helemaal uit wat het is?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
hier kan ik trouwens ook helemaal verliefd van worden
[afbeelding]
Ze wilden bij het trekken van de langste trein overigens niet boven de 3000 A gaan. Dit omdat ze schokken wilden voorkomen in verband met te weinig spanning of andere soortgelijke zakenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had die 1600 ook weer die de langste trein ooit trok? 4740 kW?
Deze heeft gewoon 10.300 kW![]()
Edelweiss Lokalbahnquote:Op woensdag 12 april 2006 20:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ben dr niet helemaal uit wat het is?
mja als je bij een onderstation ben kan je dat makkelijk trekken, kom je er verder vanaf dan wordt dat een STUK minder vermogenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze wilden bij het trekken van de langste trein overigens niet boven de 3000 A gaan. Dit omdat ze schokken wilden voorkomen in verband met te weinig spanning of andere soortgelijke zaken
hmmquote:Op woensdag 12 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja als je bij een onderstation ben kan je dat makkelijk trekken, kom je er verder vanaf dan wordt dat een STUK minder vermogen
Niet, als je halverwege twee onderstations komt, en je trekt 3000A, komt er 1500A uit de ene en 1500A uit de andere!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja als je bij een onderstation ben kan je dat makkelijk trekken, kom je er verder vanaf dan wordt dat een STUK minder vermogen
Een zolder er bovenop?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu eist kelder!
maar die hebben we niet![]()
en graven is ook geen optie :/ kut riolering
verhuizenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu eist kelder!
maar die hebben we niet![]()
en graven is ook geen optie :/ kut riolering
Ligt er in ieder geval aan wat je wilt (bv Nederlands, Duits of iets anders). Ik denk zo tussen de 100 - 200 euro minstens (startset)quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost een beetje startsetje tegenswoordigs eigenlijk?en een mooie ellok of zo?
Kruidvat had vorig jaar een mooie aanbieding die ik met moeite moets alten staan.. Destijds was er ook een apart modelspoor topicquote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Ligt er in ieder geval aan wat je wilt (bv Nederlands, Duits of iets anders). Ik denk zo tussen de 100 - 200 euro minstens
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:56 schreef Zug-Chef het volgende:
DB V200
Alleen leeft dit topic wel en die modelspoor topics niet echtquote:Op woensdag 12 april 2006 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Modelspoor
Modelspoor deel II
Modelspoor deel III
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |