preciesquote:Op woensdag 12 april 2006 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. De uitlaat zit net op dat punt
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:28 schreef PICHT het volgende:
[..]
Vanochtend om 8:15 stond hij op een zijspoor bij spoor 7 in de buurt. Jammer dat ik geen pics heb geschoten.
of je loert naar mn iconquote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
? andere kleurtjes?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:30 schreef Tfz het volgende:
Alleen ziet de kameel er tegenwoordig niet meer zo uit.
quote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
Ah, dan was het de DE II die ik gezien heb. Erg matig, het ding lijkt wel degelijk op een kameel.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je weet wat de kameel is. De enige kameel is die van het Spoorwegmuseum en die staat in Tilburg. Zoek via Google maar eens naar "NS Kameel" en dan afbeeldingen; dát is de kameel.
Jij bedoelt ongetwijfeld DE II ("Blauwe engel") 186 van de HSA of plan U 115 van de HIJSM.
quote:Op woensdag 12 april 2006 08:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ah, dan was het de DE II die ik gezien heb. Erg matig, het ding lijkt wel degelijk op een kameel.
Ik zat er dus niet zo gruwelijk naastquote:Op woensdag 12 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.
Kameel is wel gaaf om te zienquote:Op woensdag 12 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bulten! Verder: zelfde fabriek, zelfde periode, zelfde draaistellen, zelfde ramen (oorspronkelijk), dus heel erg raar is het niet.
je komt niet uit t noorden he? :/quote:Op woensdag 12 april 2006 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel zin om zondag 7 mei een NS lentetoer te gaan doen. Gewoon lekker de hele dag in de trein zitten en een beetje door het hele land crossen. Eerste klas, 32,50 voor 2 man. Ik en wie?
www.nslentetoer.nl
wadlopertjes heb ik dus geen zin inquote:Op woensdag 12 april 2006 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
neuj, ik woon in Utrecht. Maar ik kan best bijvoorbeeld in mn eentje naar Gn of Lwd komen en dat iemand anders er dan bij in springt of zo hoorIk wilde wel wat wadloperlijntjes gaan doen en zo veel mogelijk stationsnaambordjes fotograferen ook
Zit immers geen eerste klas inquote:Op woensdag 12 april 2006 11:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wadlopertjes heb ik dus geen zin in![]()
in sommige stellen toch weer wel? maar ik t gros niet dacht ikquote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zit immers geen eerste klas in![]()
moet alleen nog een stuk in noordhollandquote:Op woensdag 12 april 2006 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee
iemand anders misschien? Anders ga ik gewoon alleen hoor, boeit me ook nietLijkt me gewoon gezelliger met 2en
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in sommige stellen toch weer wel? maar ik t gros niet dacht ik
tis me nooit opgevallenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
moet ik ook nog heenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht, dat is meteen een mooie gelegenheid om Enschede - Gronau te doenmoet nog STEEDS
post dan je kaart eens?quote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
Mijn kaart is simpelquote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpelIk ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
quote:Op woensdag 12 april 2006 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingen
die zie ik er bij jullie nog niet op staan mannen
standaard info in mijn ogen watquote:Op woensdag 12 april 2006 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.
Ik ben overigens net een leuke site tegengekomen. Er staan stukjes op over de blauwe engel, de wadloper, de buffel, de GTW en van wat locomotieven geloof ik.
Link
Die is leuk, moet je een keer doen!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpelIk ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
heb ik t makkelijk mee als noordelingquote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weerquote:Op woensdag 12 april 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ik t makkelijk mee als noordeling
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weer)
ik zie dat er een hoop veranderd is iddquote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?
Coolquote:Op woensdag 12 april 2006 14:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED's
* MREn woont een paar meter van Gronau vandaan.
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
CoolPost eens dan, ik wil die dingen weleens zien
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik zie dat er een hoop veranderd is idd
vroegah ging Nieuweschans maar 1 keer per 4 uur, en Bentheim, Zevenaar, Venlo iedere 2 uur
tegenwoordig gaan ze blijkbaar vaker dusGoeie zaak
Maar dan zonder moderne LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Lief![]()
zo zagen ze er vroegah allemaal uit
als je toch bezig bentquote:Op woensdag 12 april 2006 15:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)
Enschede: eens per 30 minuten (35 keer per dag)
Zevenaar: geen regelmatig patroon (8 keer per dag ICE/CNL, 4x Syntus in het weekend)
Venlo: elk uur (18 per dag)
Heerlen: elk uur (17 per dag)
Maastricht: elk uur (19 per dag)
Roosendaal: ongeveer elk halfuur (34 keer per dag: 18 IC's, 16 stoptreinen)
Ow ja, vergetenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als je toch bezig bent
Hengelo (Oldenzaal)?
was het maar 2 kilometerquote:Op woensdag 12 april 2006 15:24 schreef MREn het volgende:
Blijft er een nagenoeg treinloos stuk van net 2 kilomoter over *zucht*
zou het ook lukken om te joyriden met een trein?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
was het maar 2 kilometerdan kon je nog overwegen een taxi te pakken, of te gaan lopen. Het is 18 km
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |