Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet 90% van de mensen met een mening nietquote:Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als tweede klasse zit, zit je eigenlijk in wat vroeger de derde klasse is.
[..]
Dat "meet" klinkt niet heel Fries moet ik zeggen.
ja en als je dat roept in de trein heeft iedereen zo iets van "HUH? balkon??? wat lul je vent"quote:Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
het balkon is een ander begrip van vroeger voor die ruimte
en omdat ieman laatst zei dat dit een verkapt Frysk topic was: Fryske Fok meet (ongeveer deel 3)
Nee hoor, balkon is bij de deuren.quote:Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
het balkon is een ander begrip van vroeger voor die ruimte
Een aantal T'tjes of V'tjes heeft ook zo'n ruimte, helemaal voorin.quote:Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
Nee hoor, balkon is bij de deuren.
DM'90 heeft een apart ruim ingedeelde coupe met enkel zijdelings geplaatste klapstoelen en twee hangtafels in het midden.
Citypendels en de vernieuwde Sprinters hebben dat ookquote:Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, balkon is bij de deuren.
DM'90 heeft een apart ruim ingedeelde coupe met enkel zijdelings geplaatste klapstoelen en twee hangtafels in het midden.
ja bij de machiniestquote:Op maandag 10 april 2006 13:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Een aantal T'tjes of V'tjes heeft ook zo'n ruimte, helemaal voorin.
Weet zogauw niet welke.
vanmorgen nog met een dh2 gereden, WAT EEN KUT treinen zijn dat toch, geen ander woordt voor :/quote:Op maandag 10 april 2006 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
(sommigen van) de DH2-tjes hadden in die ruimte vroegah een blikkenkast staan waar je cola en zo uit kon halen
Wat vind je er zo erg aan? Ik vind het wel grappige treinen eigenlijk...quote:Op maandag 10 april 2006 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vanmorgen nog met een dh2 gereden, WAT EEN KUT treinen zijn dat toch, geen ander woordt voor :/
k vind t voor geen meter zitten, en t maakt een bak lawaai :/quote:Op maandag 10 april 2006 14:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat vind je er zo erg aan? Ik vind het wel grappige treinen eigenlijk...
Nog nooit in een Syntus Lint gezeten zeker?quote:Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
k vind t voor geen meter zitten, en t maakt een bak lawaai :/
vond t Vtje van laatst al lawaaierig maar die DH2 vanmorgen was de overtreffende trap :/
jawel, zit ook voor geen meter, en ook lawaaierig,quote:Op maandag 10 april 2006 14:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog nooit in een Syntus Lint gezeten zeker?
Ik vind dat juist wel wat hebben als je zo aan de rafelrand van de planeet onderweg bentquote:Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind t voor geen meter zitten, en t maakt een bak lawaai :/
vond t Vtje van laatst al lawaaierig maar die DH2 vanmorgen was de overtreffende trap :/
Ja, alleen jammer dat het alleen in de sneltrein zit... Het is een ruimte met wat klapstoeltjes en staruimte. Meer (niet-bestaande) 3de klas dan 2de klas wat er boven de deuren staat. Balkon is het idd niet.quote:Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Derde klas bestaat niet, dit is gewoon een 2e-klasruimte die wat opener is ingedeeld, hetgeen op zich best aantrekkelijk is op korte stoptreinverbindingen.
quote:Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel wat hebben als je zo aan de rafelrand van de planeet onderweg bentLekker een beetje botsen en stuiteren door het friese koeienland en zo, lachen
Het is toch nooit voor lang. Kijk, als je naar Frankfurt gaat ben je best blij met een ICE natuurlijk, maar wadlopertjes roeleren gewoon de pan uit man
![]()
![]()
Mwoa, misschien niet als je er noodgedwongen iedere dag in zit
of een DH-2 gestript? leuk als woningquote:Op maandag 10 april 2006 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik zou best een DH1 in de achtertuin willen hebben hoor
maar ik heb geen achtertuin
Een Wadje is treinhistorie, een Lint goedkope brolquote:Op maandag 10 april 2006 14:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog nooit in een Syntus Lint gezeten zeker?
treinhistorie... Plan U is veel gaver dan een wadsloperquote:Op maandag 10 april 2006 15:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Een Wadje is treinhistorie, een Lint goedkope brol
precies. Ombouwen, breeje rupsbanden eronder en bij laagwater mee naar Ameland knorrenquote:Op maandag 10 april 2006 15:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Een Wadje is treinhistorie, een Lint goedkope brol
onder een wadsloper? of een lint?quote:Op maandag 10 april 2006 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies. Ombouwen, breeje rupsbanden eronder en bij laagwater mee naar Ameland knorren
Ligt er aan hoe groot zn voeten zijn.quote:
Scherpquote:Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
de derde klas heet al een hele tijd Groep Vijf
quote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef verzameldirk het volgende:
Wie weet wat de Plan U in het rood nr. 113
in Delfzijl deed hedenmiddag ?
hij was daar van 15:55 tot 17:55 uur
![]()
![]()
![]()
Dat wel. Ze hebben de deuren toch wel grijs gemaakt hč? Anders is ie historisch niet correct.quote:
post maarquote:Op maandag 10 april 2006 21:29 schreef verzameldirk het volgende:
deuren zijn inderdaad grijs, als je foto wilt moet je me mailen
mailen naar dr.flash <<apelul>> gmail.com en de vliegen doen de restquote:Op maandag 10 april 2006 21:33 schreef verzameldirk het volgende:
ik heb geen idee hoe dat moet
Een ritje voor genodigden rijden.quote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef verzameldirk het volgende:
Wie weet wat de Plan U in het rood nr. 113
in Delfzijl deed hedenmiddag ?
Voornamelijk stilstaan overigens, denk ikquote:
zou niet weten waar het anders isquote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
mooie trein
maar waarom heb je niet aan die man met die hippe jas gevraagd wat die trein daar deed?Of is dit niet in Delfzijl en moet ik mn bril poetsen?
Tot 1 juli 2002 bleef de 113 rijden voor Syntus, nieuwe Lint-treinstellen maakten de plan U’s overbodig bij Syntus en dus ging de 113 weer terug naar de NS.quote:Op maandag 10 april 2006 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren die plan-U's ook niet die dingen met die vette restauratierijtuigen? Met die lange tafels en die bordjes "Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"?
Jammer dat ik destijds niet wat meer foto's gemaakt heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |