abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 maart 2006 @ 10:41:28 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35598923
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:23 schreef Lynx666 het volgende:
Wat gaan we doen?

Omdat de photoshop regels al een poosje bekend zijn en deze ook toegepast gaan worden in de lopende foto-wedstrijden, zullen er vast genoeg mensen zijn die hun foto's willen bewerken maar niet weten hoe. Al je vragen op het gebied vanfotobewerking kun je dan ook hier kwijt


Er loopt toch al zo'n reeks in DIG?

Dat klopt. Alleen die reeks bevat een wijd scala aan vragen over Photoshop, waarvan fotobewerking maar een kleiner gedeelte omvat. Deze vragen en problemen willen we nu thuis brengen in FOT. Het forum heeft niet voor niets, "beeldbewerking" in zijn omschrijving staan .


Wat kan ik hier dan in kwijt?

Heel simpel- Al je vragen aangaande het bewerken van fotomateriaal kun je hier stellen. Voor technische vragen over het gebruik van Photoshop (of ander bewerkingsprogramma's) zelf, of andersoortige vragen zoals visitekaartjes of webpagina's designen kun je terecht in het lopende centrale photoshop-topic in DIG:

  • Photoshop - vragen, tips, problemen - CS 7!


    Photoshop ze
  • deeltje 1
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_35599055
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 10:41 schreef Ynske het volgende:
    deeltje 1
    Dan post ik em toch nog een keer
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 09:39 schreef deliberator het volgende:
    Vraagje,

    ik heb deze foto
    Te groot om te posten

    Nu wil ik graag weten, hoe ik het makkelijkste James (Die vent op de foto dus ) uit het plaatje kan halen.
    Als ik het met de magic wand tool (??) doe, dan selecteer hij of teveel, of er zitten gaten in het lichaam.
    Ik heb ik dan van de vage omtrekken, dus niet vloeiend maar net alsof je pixels ziet.
    Dus zoals dit:
    [afbeelding]

    Iemand tips (of een tut?)
    Ik heb em snel even bewerkt.
    Ik weet niet of je bekend ben met photoshop maar dat heb ik gebruikt dus uitleg is voor PS.

    Oké komt ie:
    -Dupliceer je foto (duplicate layer)
    -Kies filter--> extract
    -Zet Smart Highlighting aan en maak een omtrek om James met de markeerstift. Zorg ervoor dat er geen delen van James buiten jouw markering vallen.
    -Als je de omtrek af hebt kies dan de paint bucket en vul je omtrek. Als het goed is James nu paars met een groen randje
    -Kies Oké
    -Je hebt nu een laag met alleen James maar dit is nog niet netjes. Dupliceer de nieuwe laag een aantal keer om wat detail terug te brengen. Merge deze nieuwe layers weer tot één.
    -Voeg nu een layer mask toe en maak de omtrek 'netjes'. Ik heb dit gedaan met de history brush waar teveel is weggehaald en met een zwart penseel (op de mask) waar te weinig is weggehaald. Op deze manier kan je altijd terug als je een foutje maakt.

    Resultaat:


    grotere versie

    [ Bericht 2% gewijzigd door djengizz op 01-03-2006 11:07:40 ]
    pi_35599822
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 10:45 schreef djengizz het volgende:

    [..]

    Dan post ik em toch nog een keer
    [..]

    Ik heb em snel even bewerkt.
    Ik weet niet of je bekend ben met photoshop maar dat heb ik gebruikt dus uitleg is voor PS.

    Oké komt ie:
    -Dupliceer je foto (duplicate layer)
    -Kies filter--> extract
    -Zet Smart Highlighting aan en maak een omtrek om James met de markeerstift. Zorg ervoor dat er geen delen van James buiten jouw markering vallen.
    -Als je de omtrek af hebt kies dan de paint bucket en vul je omtrek. Als het goed is James nu paars met een groen randje
    -Kies Oké
    -Je hebt nu een laag met alleen James maar dit is nog niet netjes. Dupliceer de nieuwe laag een aantal keer om wat detail terug te brengen. Merge deze nieuwe layers weer tot één.
    -Voeg nu een layer mask toe en maak de omtrek 'netjes'. Ik heb dit gedaan met de history brush waar teveel is weggehaald en met een zwart penseel (op de mask) waar te weinig is weggehaald. Op deze manier kan je altijd terug als je een foutje maakt.

    Resultaat:
    [afbeelding]

    grotere versie
    Dank u
    Alleen nu hoef ik het zelf dus niet meer te doen
    Doe ik zowiezo toch wel
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 10:39 schreef djengizz het volgende:
    offtopic: mooie foto trouwens, zelf gemaakt?
    Helaas niet Maar vind hem zelf ook errug gaaf.
    Een gozer in Frankrijk heeft hem gemaakt.
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:21:15 #4
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35610327
    Heren,

    Ik neem aan dat U allemaal ruimschoots bekend bent met de bookmark-functie. Deze bestaat om de topics niet te laten vervuilen met TVPs (hoe inventief ook gemaakt). In plaats daarvan kunt U de bookmark gebruiken.

    TVP staat voor "Te Verwijderen Post", en worden als zodanig behandeld.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_35610381
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 10:45 schreef djengizz het volgende:
    heel verhaal
    netjes gedaan hoor. Hoe veel tijd kost het je ongeveer met deze methode?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:27:08 #6
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_35610589
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:21 schreef RonaldV het volgende:
    Heren,

    Ik neem aan dat U allemaal ruimschoots bekend bent met de bookmark-functie. Deze bestaat om de topics niet te laten vervuilen met TVPs (hoe inventief ook gemaakt). In plaats daarvan kunt U de bookmark gebruiken.

    TVP staat voor "Te Verwijderen Post", en worden als zodanig behandeld.
    Bookmarkfunctie is bij lange na niet zo gebruiksvriendelijk en handig als de MyAT.

    Maar OT:
    Hoe kan je masks gebruiken? Waar zijn ze goed voor en waarom zijn ze handig?

    Masks heb ik nooit gesnapt, en veel mensen hebben het er altijd over
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_35610715
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:22 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    netjes gedaan hoor. Hoe veel tijd kost het je ongeveer met deze methode?
    5 a 10 minuutjes.
    Ik gebruik wel een tablet dus dat gaat wat vlotter.
    De truc zit hem eigenlijk in het goed omkaderen als je het extract filter gebruikt. Je moet een zo gelijkmatig mogelijke groene streep krijgen die half op het voorwerp zit en half op de achtergrond. Je omkadering kan je eerst met Smart Highlights grof neerzetten en dan bijgummen / bijtekenen zonder Smart Highlights. Hoe beter je dit doet hoe minder werk hierna.

    En het belangrijkste: doe alles in een mask zodat je altijd terug kan..
    pi_35611060
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:21 schreef RonaldV het volgende:
    Heren,

    Ik neem aan dat U allemaal ruimschoots bekend bent met de bookmark-functie. Deze bestaat om de topics niet te laten vervuilen met TVPs (hoe inventief ook gemaakt). In plaats daarvan kunt U de bookmark gebruiken.

    TVP staat voor "Te Verwijderen Post", en worden als zodanig behandeld.
    Ik denk dat er een heleboel mensen blij zijn dat wij een tvp'tje zetten, voor het beantwoorden van hun vragen.
    quote:
    Bookmarkfunctie is bij lange na niet zo gebruiksvriendelijk en handig als de MyAT.

    Maar OT:
    Hoe kan je masks gebruiken? Waar zijn ze goed voor en waarom zijn ze handig?

    Masks heb ik nooit gesnapt, en veel mensen hebben het er altijd over
    Ik dacht dat het uitgelegt werd in het vorige deel van "Photoshop - vragen, tips, problemen"
    hier dus
    zo niet zal ik een tutorial voor je schrijven over hoe en wat.
    "Dude.. they can't get any better than that"
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:42:49 #9
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_35611304
    Ik kan eigenlijk niet een handige uitleg over masks vinden . Er worden wel tutorials genoemd, alleen zijn die in het Engels en dan is het toch redelijk lastig om het echt goed te snappen.
    Wel is er steeds de reactie: masks zijn de beste uitvinden (na layers) in photoshop!

    Dus ik ben erg benieuwd of het echt zo handig is .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_35611732
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:42 schreef Tha_Erik het volgende:
    Ik kan eigenlijk niet een handige uitleg over masks vinden . Er worden wel tutorials genoemd, alleen zijn die in het Engels en dan is het toch redelijk lastig om het echt goed te snappen.
    Wel is er steeds de reactie: masks zijn de beste uitvinden (na layers) in photoshop!

    Dus ik ben erg benieuwd of het echt zo handig is .
    ok, en wil je dan graag weten wat het is of hoe en in wat voor gevallen het te gebruiken is?
    "Dude.. they can't get any better than that"
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:55:58 #11
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_35611804
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:54 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    ok, en wil je dan graag weten wat het is of hoe en in wat voor gevallen het te gebruiken is?
    Ja, ik begrijp ondertussen dat het een soort laagje is waardoor je een layer aan kan passen zonder de bron aan te tasten, dus dat het altijd omkeerbaar is ofzo.

    Dus hoe en wanneer te gebruiken zou wel handig zijn .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      woensdag 1 maart 2006 @ 17:13:16 #12
    105471 rucksichlos
    BALL !!!!!!!!!!
    pi_35612381
    masks zijn vooral handig bij selecties, en vrijstaand maken van delen van de afbeelding.
    Life is a bitch, and it sucks......
    ..... Hey what else do you need.
    Shit happens..., at least once a day.
    rechts op de roltrap
    pi_35614244
    Vandaag even met deze zitten spelen:
    Virtual Photographer

    Voor mij één van de betere en meest uitgebreide gratis plugins voor Photoshop. Met name de z-w conversies zijn erg lekker en volop instelbaar. Zo kan je een aantal kleuren filters op je z-w toepassen, type film, ISO, etc.
    Voorbeeldje (had ik al eerder gepost in kleur):
    pi_35616208
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 10:45 schreef djengizz het volgende:

    [..]

    Dan post ik em toch nog een keer
    [..]

    Ik heb em snel even bewerkt.
    Ik weet niet of je bekend ben met photoshop maar dat heb ik gebruikt dus uitleg is voor PS.

    Oké komt ie:
    -Dupliceer je foto (duplicate layer)
    -Kies filter--> extract
    -Zet Smart Highlighting aan en maak een omtrek om James met de markeerstift. Zorg ervoor dat er geen delen van James buiten jouw markering vallen.
    -Als je de omtrek af hebt kies dan de paint bucket en vul je omtrek. Als het goed is James nu paars met een groen randje
    -Kies Oké

    -Je hebt nu een laag met alleen James maar dit is nog niet netjes. Dupliceer de nieuwe laag een aantal keer om wat detail terug te brengen. Merge deze nieuwe layers weer tot één.
    -Voeg nu een layer mask toe en maak de omtrek 'netjes'. Ik heb dit gedaan met de history brush waar teveel is weggehaald en met een zwart penseel (op de mask) waar te weinig is weggehaald. Op deze manier kan je altijd terug als je een foutje maakt.

    Resultaat:
    [afbeelding]

    grotere versie
    tot aan het vet gedrukte lukt het.
    Maar als ik dan de foto zie, lijkt het gewoon op het origineel
    Dus nog steeds met achtergrond.
    Kun je toevallig het uitleggen met screenshot erbij
      woensdag 1 maart 2006 @ 20:07:27 #15
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_35618450
    quote:
    Oké komt ie:
    -Dupliceer je foto (duplicate layer)
    -Kies filter--> extract
    -Zet Smart Highlighting aan en maak een omtrek om James met de markeerstift. Zorg ervoor dat er geen delen van James buiten jouw markering vallen.
    -Als je de omtrek af hebt kies dan de paint bucket en vul je omtrek. Als het goed is James nu paars met een groen randje
    - kies PREVIEW
    -Kies Oké
    -Je hebt nu een laag met alleen James maar dit is nog niet netjes. Dupliceer de nieuwe laag een aantal keer om wat detail terug te brengen. Merge deze nieuwe layers weer tot één.
    -Voeg nu een layer mask toe en maak de omtrek 'netjes'. Ik heb dit gedaan met de history brush waar teveel is weggehaald en met een zwart penseel (op de mask) waar te weinig is weggehaald. Op deze manier kan je altijd terug als je een foutje maakt.
    Hij was 1 stapje vergeten. [soms moet dit, heel vreemd]
    als je nog op preview klikt moet het goed zijn.
    good luck

    [ Bericht 49% gewijzigd door soulsurvivor op 01-03-2006 20:17:41 ]
    gelijk
    "Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
    "Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
    pi_35624796
    * kwiebuske heeft een stomme ja ik weet, stomme vragen bestaan niet vraag.
    gebruiken jullie voor het bewerken van fotoos de muis of een tekentablet ???

    wat zijn evt. de voordelen van een muis tov tablet of andersom ?
    Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
    pi_35625086
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:07 schreef soulsurvivor het volgende:

    [..]

    Hij was 1 stapje vergeten. [soms moet dit, heel vreemd]
    als je nog op preview klikt moet het goed zijn.
    good luck
    ik had het ook verkeerd gedaan.
    had juist met painbucket alles gevuld wat ik weg wilde hebben
    kwam er net achter toen ik onder de douche stond
    ja ja, ben druk onder de douche
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:29:51 #18
    105471 rucksichlos
    BALL !!!!!!!!!!
    pi_35625170
    Ik gebruik voor alles een tekentablet (wacom, geen b-merk) omdat ik er gewoon veel precieser mee kan werken, ik krijg minder last van mijn pols en ik hoef hem niet los te laten als ik het toetsen bord gebruik, ik typ ook gewoon met de pen in mijn hand.
    Life is a bitch, and it sucks......
    ..... Hey what else do you need.
    Shit happens..., at least once a day.
    rechts op de roltrap
    pi_35625277
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:22 schreef kwiebuske het volgende:
    * kwiebuske heeft een stomme ja ik weet, stomme vragen bestaan niet vraag.
    gebruiken jullie voor het bewerken van fotoos de muis of een tekentablet ???

    wat zijn evt. de voordelen van een muis tov tablet of andersom ?
    Voor beeldbewerking kan ik je een tekentablet aanraden. Voor het kleine werk is het best te doen met alleen een muis. Ga je serieus aan de slag, en wil je meer gaan doen, zou ik zeker een tekentablet aanschaffen. Maar kijk goed wat je wilt: wil je alleen maar standaart filters toepassen enzo is het alleen knoppen aanklikken, voldoet de muis prima.
    Wil je ook echt zelf gaan tekenen, denk aan burshes e.d., zou ik een tekentablet aanraden.

    Dus stel jezelf de vraag, wat wil ik gaan doen?
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_35625793
    thnx rucksichlos en Eastwood

    wil meer gaan doen, dus wordt een makkelijke keus
    Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:57:03 #21
    68154 blackbully
    olie doet wonderen op vuur
    pi_35626386
    welke merken / typen kunnen jullie aanbevelen en welke juist niet?
    en wat is een redelijke prijs..

    (zat net eff te kijken maar kwam alleen maar tablets van tussen de 200 en de 600 euro tegen )
    [quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
    Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
    [/quote]
    pi_35626679
    die wacom graphire 4 classic usb is hiero te vinden vanaf een eurootje of 84
    Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
    pi_35626742
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:55 schreef Tha_Erik het volgende:

    [..]

    Ja, ik begrijp ondertussen dat het een soort laagje is waardoor je een layer aan kan passen zonder de bron aan te tasten, dus dat het altijd omkeerbaar is ofzo.

    Dus hoe en wanneer te gebruiken zou wel handig zijn .
    Over mask:


    Algemeen over lagen, in de simpelste vorm:

    Je behoud je layer, maar geeft alleen aan wat je te zien krijgt en wat niet. Dit kan je ten alle tijden bij brushen, weg gummen, of met alles wat voor handen is (dus ook met selectie e.d.).

    Wanneer te gebruiken?

    Wanneer je niet zeker weet of je wat weg moet halen of misschien later nog terug wil toveren, kan je een mask gebruiken. “Dus wil je dat ene huisje er nou wel of niet op? Nou.. we kijken wel hoe het uit pakt.” Dat zijn de momenten om een mask te gebruiken. Er zijn mensen die gebruiken het altijd, met de gedachte van: je weet maar nooit, maar persoonlijk ben ik niet te bang om iets definitief weg te halen of anders opnieuw te tekenen.

    Er bestaat ook nog zoiets als een “quick mask.”
    Dit wordt het meest gebruikt als een selectie niet nauwkeurig genoeg is. Dan kan je op “quick mask” klikken en word het een soort van mask waardoor je je brushes kan gebruiken om nauwkeuriger te werken. Druk hier nogmaals op en hij gaat terug naar je selectie.

    Hoe te gebruiken:


    In je layer window staat onderaan een vierkante met een rondje erin. Als je hier op drukt komt er naast je geselecteerde layer een wit vlak. Klik hier op en je kunt met je brushes en gummetjes alles weg halen en bij tekenen. (alles wat wit is krijg je te zien, alles was zwart is in je mask zie je niet)

    Voor de quick mask moet je in je “tool palet” zijn. Daar zie je een wit vierkantje met een wit rondje erin, wat standaard aan staat, en daarnaast een zwart vierkantje met een wit rondje. Maak een selectie en druk op dat zwarte vierkantje, dan word alles behalve de selectie rood, en kan je je gang gaan met je brushes. Druk weer op het witte vierkantje in je palet tools en je krijgt je selectie terug. Hierbij geldt: alles wat rood is word NIET geselecteerd.
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_35626963
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:57 schreef blackbully het volgende:
    welke merken / typen kunnen jullie aanbevelen en welke juist niet?
    en wat is een redelijke prijs..

    (zat net eff te kijken maar kwam alleen maar tablets van tussen de 200 en de 600 euro tegen )
    Merk/typen/prijs is kwalitatief veel evrschil in. In de prijs, in de kwaliteit en service die je krijgt. Overigens is het voor jou en mij kwantitatief. Of je nou 1200 stappen hebt in de drukgevoeligheid, of 8000, dat merk je niet (noem maar iets). Ik zou vooral naar de prijs kijken. Ik heb ooit bij de aldi een medion gehaald voor ¤30,- en werkte perfect. Nog steeds trouwens hoor. Niks op aan te merken. Zou je zeggen dat aldi en medion niet de beste merken zijn, maar zeker als je begint merk je dat niet. Als je een paar jaar bezig bent en op professioneel niveau gaat werken zou ik naar een goed tekentablet kijken.

    Maar bespaar je het geld, en koop een goedkoopje, het verschil merk je toch niet!!!!!
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_35633282
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 10:45 schreef djengizz het volgende:

    [..]

    Dan post ik em toch nog een keer
    [..]

    Ik heb em snel even bewerkt.
    Ik weet niet of je bekend ben met photoshop maar dat heb ik gebruikt dus uitleg is voor PS.

    Oké komt ie:
    -Dupliceer je foto (duplicate layer)
    -Kies filter--> extract
    -Zet Smart Highlighting aan en maak een omtrek om James met de markeerstift. Zorg ervoor dat er geen delen van James buiten jouw markering vallen.
    -Als je de omtrek af hebt kies dan de paint bucket en vul je omtrek. Als het goed is James nu paars met een groen randje
    -Kies Oké
    -Je hebt nu een laag met alleen James maar dit is nog niet netjes. Dupliceer de nieuwe laag een aantal keer om wat detail terug te brengen. Merge deze nieuwe layers weer tot één.
    -Voeg nu een layer mask toe en maak de omtrek 'netjes'. Ik heb dit gedaan met de history brush waar teveel is weggehaald en met een zwart penseel (op de mask) waar te weinig is weggehaald. Op deze manier kan je altijd terug als je een foutje maakt.

    Resultaat:
    [afbeelding]

    grotere versie
    Hoe bedoel je de omtrek netjes maken?
    Gummen?
    Want als ik de layers merge, en dan een layer mask toevoeg (hide of reveal?) en dan de history brush pak, kan ik het overtollige niet overal weg halen.

    Pfff heb me nog nooit zo'n n00b gevoeld
    pi_35633420
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 08:39 schreef deliberator het volgende:

    [..]

    Hoe bedoel je de omtrek netjes maken?
    Gummen?
    Want als ik de layers merge, en dan een layer mask toevoeg (hide of reveal?) en dan de history brush pak, kan ik het overtollige niet overal weg halen.

    Pfff heb me nog nooit zo'n n00b gevoeld
    Maak de mask aan zoals Eastwood uitlegt (en niet via het layer menu):
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:06 schreef Eastwood het volgende:

    In je layer window staat onderaan een vierkante met een rondje erin. Als je hier op drukt komt er naast je geselecteerde layer een wit vlak. Klik hier op en je kunt met je brushes en gummetjes alles weg halen en bij tekenen. (alles wat wit is krijg je te zien, alles was zwart is in je mask zie je niet)
    Het is dus belangrijk of je op de layer zelf werkt of op het witte vlak (de mask). De history brush gebruik je op de layer zelf (even het plaatje v/d layer aanklikken) de zwarte brush om zaken te 'masken' gebruik je op de mask (even het witte vlak naast de layer aanklikken).
    pi_35633582
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 08:54 schreef djengizz het volgende:

    [..]

    Maak de mask aan zoals Eastwood uitlegt (en niet via het layer menu):
    [..]

    Het is dus belangrijk of je op de layer zelf werkt of op het witte vlak (de mask). De history brush gebruik je op de layer zelf (even het plaatje v/d layer aanklikken) de zwarte brush om zaken te 'masken' gebruik je op de mask (even het witte vlak naast de layer aanklikken).
    woeps, compleet over de uitleg van eastwood heen gelezen
    pi_35636394
    Pfff.
    Ben er nog niet zo handig in, maar het volgende is eruit gekomen
      donderdag 2 maart 2006 @ 17:07:41 #29
    105471 rucksichlos
    BALL !!!!!!!!!!
    pi_35647718
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:12 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    Merk/typen/prijs is kwalitatief veel evrschil in. In de prijs, in de kwaliteit en service die je krijgt. Overigens is het voor jou en mij kwantitatief. Of je nou 1200 stappen hebt in de drukgevoeligheid, of 8000, dat merk je niet (noem maar iets). Ik zou vooral naar de prijs kijken. Ik heb ooit bij de aldi een medion gehaald voor ¤30,- en werkte perfect. Nog steeds trouwens hoor. Niks op aan te merken. Zou je zeggen dat aldi en medion niet de beste merken zijn, maar zeker als je begint merk je dat niet. Als je een paar jaar bezig bent en op professioneel niveau gaat werken zou ik naar een goed tekentablet kijken.

    Maar bespaar je het geld, en koop een goedkoopje, het verschil merk je toch niet!!!!!
    Ik zou dan toch voor de wacom graphire 4 classic USB die eerder genoemd is gaan, omdat er qua nauwkeurigheid toch wel veel verschil in lijkt te zitten als ik de mensen om me heen hoor, het zou toch zonde zijn om een verkeerd beeld te hebben van een product alleen maar omdat je er een goedkoper b-merk hebt gekocht.
    Ik raad dan sowieso vooral aan om te kijken of je ergens kan proberen of het iets is, bv bij vrienden of kennissen, of gewoon in de betere computer winkel.
    Life is a bitch, and it sucks......
    ..... Hey what else do you need.
    Shit happens..., at least once a day.
    rechts op de roltrap
    pi_35648798
    Oke, ik heb zoom eens doorgelezen en toen vond ik informatie om een saaie backgrunt te veranderen naar wat spannenders.. ik ben natuurlijk zwaar tegen plaatjes in je foto's soepen maar het origineel zoog..

    Wat kan beter?

    Origineel;


    Gesoept;
    Nee.
    pi_35654399
    * djengizz komt even vertellen dat het orgineel helemaal niet zoog

    Mooie foto hoor. Bewerking is prima, alleen zou ik de lucht aan de linkerkant v/d foto nog wat donkerder maken. Die is nu wat lichter dan rechts.

    [miereneuk-mode]
    Persoonlijk zou ik nog de twee witte vlekjes in de ramen rechts onder wegshoppen en de foto nog een paar graden met de klok mee draaien.
    [/miereneuk-mode]
    pi_35659512
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:34 schreef Jelleee het volgende:
    Oke, ik heb zoom eens doorgelezen en toen vond ik informatie om een saaie backgrunt te veranderen naar wat spannenders.. ik ben natuurlijk zwaar tegen plaatjes in je foto's soepen maar het origineel zoog..

    Wat kan beter?

    Origineel;
    [afbeelding]

    Gesoept;
    [afbeelding]
    Net wat je wilt. Deze foto gaat (denk ik dan he) over de lijnen van het gebouw. De achtergrond is secundair. Dan is het de afweging wat je het liefst wil zien: geen lucht of een dramatische lucht?

    Ik zou zelf toch voor drama kiezen (de gesoepte versie dus), maar ik kan me de andere keuze ook voor stellen.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_35660366
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 22:25 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Net wat je wilt. Deze foto gaat (denk ik dan he) over de lijnen van het gebouw. De achtergrond is secundair. Dan is het de afweging wat je het liefst wil zien: geen lucht of een dramatische lucht?

    Ik zou zelf toch voor drama kiezen (de gesoepte versie dus), maar ik kan me de andere keuze ook voor stellen.
    Ik vind de foto zonder soepheid net 2 pilaren en een ring in zo'n Render-programma, ook door de kleuren en het hout enzo.. nu zit er een beetje lucht bij, en lijkt het wat reeler/reéler/reeéler.
    Maar ik heb dit dus in paint gedaan, daarom zuigt de bovenkant rechts van het gebouw dus ook zoom maar in

    maar het kan inderdaad wel..
    dus morgen in PS ff verbeteren, en netjes.
    Nee.
    pi_35670677
    Und, weet iemand hoe in PS handmatig het witbalans van de foto kan herstellen?
    Nee.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 10:31:42 #35
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_35670732
    Eastwood, bedankt voor je Mask-uitleg .

    Ik ben er nog niet aan toe gekomen om het te gebruiken, maar dat komt er zeker nog van .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 maart 2006 @ 10:32:14 #36
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_35670737
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 10:28 schreef Jelleee het volgende:
    Und, weet iemand hoe in PS handmatig het witbalans van de foto kan herstellen?
    je kunt bij de levels je wit en zwart op de juiste plek aangeven waar de kleur begint, af te lezen aan de diagram

    kijk hier maar eens

    of is dat niet wat je bedoelt
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_35670840
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 10:28 schreef Jelleee het volgende:
    Und, weet iemand hoe in PS handmatig het witbalans van de foto kan herstellen?
    Als je in RAW geschoten hebt, kun je dat instellen bij het opvragen, anders:

    Onder 'verbeteren' (geloof ik, ik doe het uit mn hoofd) zit een optie kleurzweem verwijderen. Dan krijg je een pipetje en daarmee moet je klikken op een plek in de foto die wit, grijs of zwart moet zijn. Dan past PS m automatisch aan.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_35675651


    Poging tot maken van zombie
    pi_35676083
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 13:18 schreef deliberator het volgende:
    [afbeelding]

    Poging tot maken van zombie
    Wehehe, zeker die tutorial op de weblog gzien?
    Misschien de huid wat bleker, en de donkerheid rond de ogen nog ietje verspreiden, nu is het net een soort lijn.

    Ik ga binnekort ook maar 's zoiets proberen te maken, kan ik gelijk wat inwerken met PS
    Nee.
    pi_35678309
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 13:30 schreef Jelleee het volgende:

    [..]

    Wehehe, zeker die tutorial op de weblog gzien?
    Misschien de huid wat bleker, en de donkerheid rond de ogen nog ietje verspreiden, nu is het net een soort lijn.

    Ik ga binnekort ook maar 's zoiets proberen te maken, kan ik gelijk wat inwerken met PS
    was engelstalige tutorial met een NL photoshop 7
    Kon niet zo snel alle betekenissen herleiden, dus heb niet alle stappen gedaan
    Thuis nog eens proberen
    pi_35685808
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 14:25 schreef deliberator het volgende:

    [..]

    was engelstalige tutorial met een NL photoshop 7
    Kon niet zo snel alle betekenissen herleiden, dus heb niet alle stappen gedaan
    Thuis nog eens proberen
    raad je sterk aan om de betekenissen op te zoeken of te vragen, want zo leer je alle mogelijkheden in photoshop. Als je ook op fok bezig bent, zou ik zeker ff vragen. Misschien denken sommige mensen dan dat je een zeikert bent en van die kleine vraagjes stelt, maar zo leer je wel het snelst. (en daarbij komt dat de meeste tuts in het engels zijn, dus je zal de betekenissen hard nodig hebben)
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_35685879
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 17:43 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    raad je sterk aan om de betekenissen op te zoeken of te vragen, want zo leer je alle mogelijkheden in photoshop. Als je ook op fok bezig bent, zou ik zeker ff vragen. Misschien denken sommige mensen dan dat je een zeikert bent en van die kleine vraagjes stelt, maar zo leer je wel het snelst. (en daarbij komt dat de meeste tuts in het engels zijn, dus je zal de betekenissen hard nodig hebben)
    thnx
    Meeste engels ken ik gelukkig wel
    maar toch, enkele niet
    pi_36095857
    niet echt direct een PS vraag, maar ik kan mn animatie gemaakt met ImageReay niet opslaan als gif.

    Save optimized heb ik al geprobeerd.
    pi_36098794
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 20:09 schreef super-muffin het volgende:
    niet echt direct een PS vraag, maar ik kan mn animatie gemaakt met ImageReay niet opslaan als gif.

    Save optimized heb ik al geprobeerd.
    geeft ie een fout melding? of slaat ie wel op maar als je hem later opent dat je niks ziet?
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_36099061
    nee, hij slaat het gewoon op als jpg en die word overal in geopend.
    pi_36100322
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 21:48 schreef super-muffin het volgende:
    nee, hij slaat het gewoon op als jpg en die word overal in geopend.
    Hè wat gek. Je kan neem ik aan wel kiezen om op te slaan als .gif bestand?
    "Dude.. they can't get any better than that"
      zondag 19 maart 2006 @ 11:29:53 #47
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_36163226
    Vraagje

    Hoe verwijder ik de slagschaduw in een foto van een flitser? (Ik heb PS CS)
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 19 maart 2006 @ 14:29:14 #48
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36167623
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 11:29 schreef webspider het volgende:
    Vraagje

    Hoe verwijder ik de slagschaduw in een foto van een flitser? (Ik heb PS CS)
    lang leve het clone tool, als het mogelijk is hiermee de fotobewerken, kijk wel uit voor repeterende beelden
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_36171418
    Hoe maak ik een zichtbare rechthoek in een foto? Die ik als kader kan gebruiken, maar dat er net buiten het kader dus ook nog foto te zien is.
    Ik heb nu een rechthoek getekend, maar als ik de foto dan opsla zie ik hem niet meer.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
      dinsdag 21 maart 2006 @ 09:17:21 #50
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_36223136
    Ik heb een ingescande zwart wit foto die ik graag wil inkleuren.
    Heb enige photoshop ervaring maar heeft iemand nog tips of trucjes hoe ik dit het makkelijkste kan doen?
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
    pi_36232497
    Help me...
    Als ik canvas size vergroot omdat ik een kader wil, dan krijg ik er een lelijke blauwe streep doorheen. Hoe krijg ik die weg??
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2006 @ 14:49:38 #52
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36232526
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 14:48 schreef Kleintje het volgende:
    Help me...
    Als ik canvas size vergroot omdat ik een kader wil, dan krijg ik er een lelijke blauwe streep doorheen. Hoe krijg ik die weg??
    post eens een foto waarbij dat gebeurt
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_36232645
    oef, dat vind ik ff lastig, heb van het model nog geen toestemming bij die foto...
      dinsdag 21 maart 2006 @ 14:54:10 #54
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_36232697
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 14:53 schreef Kleintje het volgende:
    oef, dat vind ik ff lastig, heb van het model nog geen toestemming bij die foto...
    Gebeurt het dan alleen bij die desbetreffende foto? Anders kan je ook gewoon een eigen kiekje posten met een blauwe streep .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2006 @ 14:54:40 #55
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36232711
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 14:54 schreef Tha_Erik het volgende:

    [..]

    Gebeurt het dan alleen bij die desbetreffende foto? Anders kan je ook gewoon een eigen kiekje posten met een blauwe streep .
    dat bedoel ik
    doe het ff dan met een foto van Treas, en post die ff kleintje
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_36233072
    Het rare is dat ik heb bij andere foto's idd. niet heb...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2006 @ 15:05:19 #57
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36233108
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:04 schreef Kleintje het volgende:
    Het rare is dat ik heb bij andere foto's idd. niet heb...
    dan selecteer het hele beeld van de foto waar je het probleem mee hebt copieer dat naar een nieuw bestand en probeer het dan eens opnieuw
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      dinsdag 21 maart 2006 @ 19:15:26 #58
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_36240694
    Ik heb een ingescande zwart wit foto die ik graag wil inkleuren.
    Heb enige photoshop ervaring maar heeft iemand nog tips of trucjes hoe ik dit het makkelijkste kan doen?
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
      dinsdag 21 maart 2006 @ 21:47:13 #59
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36246152
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:15 schreef SupaMario het volgende:
    Ik heb een ingescande zwart wit foto die ik graag wil inkleuren.
    Heb enige photoshop ervaring maar heeft iemand nog tips of trucjes hoe ik dit het makkelijkste kan doen?
    probeer je potloden niet te scherp te slijpen, anders beschadig je de foto.
    succes
    gelijk
    "Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
    "Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:59:15 #60
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_36256094
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 21:47 schreef soulsurvivor het volgende:

    [..]

    probeer je potloden niet te scherp te slijpen, anders beschadig je de foto.
    succes
    Oh jij bent echt grappig!
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 maart 2006 @ 10:08:41 #61
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36256307
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:15 schreef SupaMario het volgende:
    Ik heb een ingescande zwart wit foto die ik graag wil inkleuren.
    Heb enige photoshop ervaring maar heeft iemand nog tips of trucjes hoe ik dit het makkelijkste kan doen?
    wat wil je dan horen?
    ik zou niet weten wat er uit te leggen valt aan het inkleuren van een zw/w foto
    maar goed
    er is zoiets als een potlood/penseelfunctie in photoshop.
    plaats je foto in laag 1, plaats er een laag over, dat word dus laag 2 en ga daar in je lijnen natekenen.
    om schaduws enzo te behouden kun je ervoor zorgen dat de 2e laag een beetje doorzichtig is
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      woensdag 22 maart 2006 @ 11:04:13 #62
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_36257904
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 10:08 schreef Ynske het volgende:

    [..]

    wat wil je dan horen?
    ik zou niet weten wat er uit te leggen valt aan het inkleuren van een zw/w foto
    maar goed
    er is zoiets als een potlood/penseelfunctie in photoshop.
    plaats je foto in laag 1, plaats er een laag over, dat word dus laag 2 en ga daar in je lijnen natekenen.
    om schaduws enzo te behouden kun je ervoor zorgen dat de 2e laag een beetje doorzichtig is
    Er is toch wel een manier om een zwart wit foto terug te brengen naar kleur?
    Hier gaat heel veel tijd inzitten maar ik dacht mss weten jullie hier een paar tips waardoor dat makkelijker gaat! Maar zo te horen niet..
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 maart 2006 @ 11:10:26 #63
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36258089
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 11:04 schreef SupaMario het volgende:

    [..]

    Er is toch wel een manier om een zwart wit foto terug te brengen naar kleur?
    Hier gaat heel veel tijd inzitten maar ik dacht mss weten jullie hier een paar tips waardoor dat makkelijker gaat! Maar zo te horen niet..
    als jij niet echt omschrijft wat de bedoeling is, kunnen we je ook niet echt helpen.
    je hebt een zw foto, daar moet kleur in, dan moet je die kleur erin gaan tekenen
    je zou eventueel nog zwarttinten kunnen selecteren met de magictool
    maar goed, als iets kleurloos is kun je er niet zomaar een kleur intoveren, dus dat gaat tijd kosten jah
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      woensdag 22 maart 2006 @ 12:28:18 #64
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36260408
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:59 schreef SupaMario het volgende:

    [..]

    Oh jij bent echt grappig!

    Je vraag is nogal breed. Hte is namelijk onbekent wat je al weet en niet.
    Welke techniek ga je bv gebruiken???
    ga je bv via selecties en hue/saturation werken, of met masks, of met kleur???
    Als je wat specifieker bent in je vraag stelling, is het wat makkelijker antwoorden, anders moet je het hele proces beschrijven. snap je? Of geef anders aan hoe je het gaat doen en dan kan iemand anders je misschien aanvullen of een makkelijkere methode omschrijven.
    no offence
    gelijk
    "Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
    "Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
      woensdag 22 maart 2006 @ 14:12:23 #65
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_36263438
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 12:28 schreef soulsurvivor het volgende:

    [..]


    Je vraag is nogal breed. Hte is namelijk onbekent wat je al weet en niet.
    Welke techniek ga je bv gebruiken???
    ga je bv via selecties en hue/saturation werken, of met masks, of met kleur???
    Als je wat specifieker bent in je vraag stelling, is het wat makkelijker antwoorden, anders moet je het hele proces beschrijven. snap je? Of geef anders aan hoe je het gaat doen en dan kan iemand anders je misschien aanvullen of een makkelijkere methode omschrijven.
    no offence
    Jah ik wil gewoon gedeeltes selecteren en dan kleur geven zoals bijv een trui van iemand of zijn ogen of haar, dat het er weer een beetje realistich uit komt te zien. Alleen ik weet niet wat daar de makkelijkste technieken voor zijn dus ik dacht dat jullie dat misschien wel wisten en/of daar misschien ergens goede tutorials voor staan?
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
      woensdag 22 maart 2006 @ 14:50:50 #66
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36264746
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:12 schreef SupaMario het volgende:

    [..]

    Jah ik wil gewoon gedeeltes selecteren en dan kleur geven zoals bijv een trui van iemand of zijn ogen of haar, dat het er weer een beetje realistich uit komt te zien. Alleen ik weet niet wat daar de makkelijkste technieken voor zijn dus ik dacht dat jullie dat misschien wel wisten en/of daar misschien ergens goede tutorials voor staan?
    hier staat een handige tutorial. Is voor photoshop 6 , maar dat werkt het zelfde in latere versies.
    Ik zelf vindt het handig om van je selectie een mask te maken en dan een hue/saturation adjustment layer erboven te klippen, zodat je later nog makkelijk van kleur kan veranderen en je selectie kan verfijnen.


    [ Bericht 1% gewijzigd door soulsurvivor op 22-03-2006 15:03:24 ]
    gelijk
    "Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
    "Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
      woensdag 22 maart 2006 @ 15:28:43 #67
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_36266145
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:50 schreef soulsurvivor het volgende:

    [..]

    hier staat een handige tutorial. Is voor photoshop 6 , maar dat werkt het zelfde in latere versies.
    Ik zelf vindt het handig om van je selectie een mask te maken en dan een hue/saturation adjustment layer erboven te klippen, zodat je later nog makkelijk van kleur kan veranderen en je selectie kan verfijnen.
    [afbeelding]
    Okee bedankt hier was ik naar opzoek sorry dat ik de vraag een beetje moeilijk stelde maar bedankt voor jullie hulp!
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
      donderdag 23 maart 2006 @ 11:41:17 #68
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_36291949
    Voor als je geen fotobewerkingsoftware ter beschikking hebt:

    http://pixoh.com/
      zaterdag 25 maart 2006 @ 22:33:45 #69
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_36366739
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 11:41 schreef Aventura het volgende:
    Voor als je geen fotobewerkingsoftware ter beschikking hebt:

    http://pixoh.com/
    Deze is uitgebreider.
    http://www.pxn8.com/
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_36403297
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:33 schreef Bupatih het volgende:

    [..]

    Deze is uitgebreider.
    http://www.pxn8.com/
    Ey cool, handigg!!
      woensdag 29 maart 2006 @ 20:10:19 #71
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_36472382
    Heyzz.

    Ik heb nog een vraag ik ben sinds gister bezig met adobe photoshop 7.
    Ik heb me ook ingelezen met Photoshop fotobewerking tutorials
    maar de qualiteit van me foto gaat nog niet echt voorruit.
    Als vb heb ik een stukje foto bijgevoegd,kunnen jullie me uitleggen hoe te werk te gaan?

    thnx
      donderdag 30 maart 2006 @ 00:12:17 #72
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36480993
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef foetre het volgende:
    Heyzz.

    Ik heb nog een vraag ik ben sinds gister bezig met adobe photoshop 7.
    Ik heb me ook ingelezen met Photoshop fotobewerking tutorials
    maar de qualiteit van me foto gaat nog niet echt voorruit.
    Als vb heb ik een stukje foto bijgevoegd,kunnen jullie me uitleggen hoe te werk te gaan?
    [afbeelding]
    thnx
    wat wil je bereiken dan???
    - als ik een foto door fotoshop haal dan doe ik meestal niet meer dan de levels goed zetten.
    [dat grafiekje ziet eruit als een soort bergje, wanneer je het onderste wiite en zwarte pijltje aan het begin en einde van dat bergje zet, zit je meestal wel goed qua levels.]
    en soms
    saturation ietsjes omhoog, en de foto ietsjes scherper maken.
    maar dat verschilt natuurlijk per foto.

    Jou foto stukje, [ ik zie er een kat in ] is van een belabberde kwaliteit. je kan met de levels de foto wat lichter maken. misschien ietjes blur gebruiken, maar een mooi plaatje zal het denk ik nooit worden.
    gelijk
    "Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
    "Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
    pi_36484281
    ik zie der 2 mensen in iemand op de rug en een half gezicht erachter met een bril ofzo. Maar ontopic, denk ook niet dat zo'n foto te redden valt. Kan nog wat proberen met noiseware.. voor dit soort dingen zeer handige plug in, maar dit is wel erg slecht. JE zou ook nog median (filter >> noise >> median) kunnen proberen, van maar 1 px. Maar geef je weinig kans foetre
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_37253430
    Twee vraagjes:

    1:
    Weet iemand hie ik de achtergrond een mooi egale kleur kan krijgen?
    Alles selecteren met dat wilde haar is een beetje veel werk...


    2:
    De lichtbron op deze foto achter het model is te fel in haar rug ten opzichte van haar buik.
    Had ik met het nemen moeten zien, maar kan ik dit achteraf ook nog 'netjes' bewerken?
      woensdag 26 april 2006 @ 14:10:51 #75
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_37310823
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:29 schreef Werewolf het volgende:
    Twee vraagjes:

    1:
    Weet iemand hie ik de achtergrond een mooi egale kleur kan krijgen?
    Alles selecteren met dat wilde haar is een beetje veel werk...
    [afbeelding]

    2:
    De lichtbron op deze foto achter het model is te fel in haar rug ten opzichte van haar buik.
    Had ik met het nemen moeten zien, maar kan ik dit achteraf ook nog 'netjes' bewerken?
    [afbeelding]
    je kunt de strepen van het plafond vrij simpel wegklonen, dan is ie al een stuk egaler. verder vind ik 'm erg grijs, dus een beetje aan de curves hangen kan ook geen kwaad.

    2: neem je polygone lasso en selecteer het silhoute van haar schouder tot aan haar bovenbeen langs de donkere rand. Selecteer meteen ff die uitstekende rand bij haar onderbroek weg. Maak je selectie af door de rest grofweg aan de donkere kant te selecteren. Het gaat hier alleen ff om die lijn van haar rug. Dan neem je een grote zachte brush in de kleur van de middengrijze toon. En brush je langs de rand van haar rug. Doordat je die selectie hebt, loop je niet het risico "buiten de lijntjes" te komen. Mocht je brush het niet doen ff de selectie omkeren
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_37310917
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:10 schreef Puckzzz het volgende:


    2: neem je polygone lasso en selecteer het silhoute van haar schouder tot aan haar bovenbeen langs de donkere rand. Selecteer meteen ff die uitstekende rand bij haar onderbroek weg. Maak je selectie af door de rest grofweg aan de donkere kant te selecteren. Het gaat hier alleen ff om die lijn van haar rug. Dan neem je een grote zachte brush in de kleur van de middengrijze toon. En brush je langs de rand van haar rug. Doordat je die selectie hebt, loop je niet het risico "buiten de lijntjes" te komen. Mocht je brush het niet doen ff de selectie omkeren
    WZZ, en je wint nog iets aan flexibiliteit als je van die selectie eerst een laag maakt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      woensdag 26 april 2006 @ 14:18:02 #77
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_37311043
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    WZZ, en je wint nog iets aan flexibiliteit als je van die selectie eerst een laag maakt.
    ohja natuurlijk, dat is voor mij al zo vanzelfsprekend die dingen
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_37311603
    Het klonen is wel te doen.
    Maar ik wil eigenlijk alleen de achtergrond mooier egaal/licht hebben.
    Als ik dit wil doen moet ik toch alleen deze achtergrond selecteren.
    Dit is een helse klus met dat haar enzo en dan nog ziet de overgang daartussen er meestalerg gesoept uit als ik dat doe.
    Of kan ik met curves ook alleen de lichte delen aanpakken.
    Ik heb momenteel even geen beschikking over PS, maar zal het van de week even proberen...


    Bedankt voor de tips!
      woensdag 26 april 2006 @ 14:40:50 #79
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_37311727
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef Werewolf het volgende:
    Het klonen is wel te doen.
    Maar ik wil eigenlijk alleen de achtergrond mooier egaal/licht hebben.
    Als ik dit wil doen moet ik toch alleen deze achtergrond selecteren.
    Dit is een helse klus met dat haar enzo en dan nog ziet de overgang daartussen er meestalerg gesoept uit als ik dat doe.
    Of kan ik met curves ook alleen de lichte delen aanpakken.
    Ik heb momenteel even geen beschikking over PS, maar zal het van de week even proberen...


    Bedankt voor de tips!
    probeer dan de Dodge en Burn tool eens. Dodge om de achtergrond lichter te maken en Burn om eventueel het haar weer wat donkerder te maken als je daar per ongeluk met je dodge overheen bent gegaan. Het is wel mogelijk het haar helemaal uit te selecteren en dat zal wel mooier worden maar het is even een werk ja wat je kan proberen is de foto idioot veel te vergroten zodat je handmatig alle stukjes tussen het haar kan selecteren. Je weet dat wanneer je iets geselecteerd hebt en je wilt een anders tukje ook selecteren dat je dan gewoon je SHIFT toets ingedrukt kan houden he?
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      vrijdag 28 april 2006 @ 16:33:56 #80
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_37380631
    gelijk
    "Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
    "Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
      vrijdag 28 april 2006 @ 16:53:34 #81
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_37381273
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 16:33 schreef soulsurvivor het volgende:
    schilderen met photoshop
    mja moet men wel even bij 2D kijken, jij linkt naar 3D

    maar sommige zijn heel knap gedaan
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_37399710
    Ik heb een vraag.
    Hoe voeg ik een copyright teken toe op m'n foto.
    Ik heb photoshop elements en paintshop pro x
      woensdag 3 mei 2006 @ 07:16:02 #83
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_37501682
    Ik ken beide programma's niet MInolta...helaas

    ik heb ook een vraag, ik quote even wat uit een ander topic. Wat wordt hiermee bedoeld? Ik heb het al vaker gelezen maar snap nog steeds niet wat ze ermee bedoelen....
    quote:
    Daarnaast zou ik echt even je histogrammen nalopen als je converteert naar zwart/wit - het komt nu allemaal erg donker c.q. flets over
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 mei 2006 @ 07:58:27 #84
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_37501871
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 12:36 schreef minolta het volgende:
    Ik heb een vraag.
    Hoe voeg ik een copyright teken toe op m'n foto.
    Ik heb photoshop elements en paintshop pro x
    in beiden kun je een nieuwe laag toevoegen aan je foto
    in die laag zet je wanneer dit een textlaag is het teken
    (eventueel copy pasten uit word)
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 mei 2006 @ 07:59:51 #85
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_37501884
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 07:16 schreef Puckzzz het volgende:
    Ik ken beide programma's niet MInolta...helaas

    ik heb ook een vraag, ik quote even wat uit een ander topic. Wat wordt hiermee bedoeld? Ik heb het al vaker gelezen maar snap nog steeds niet wat ze ermee bedoelen....
    [..]
    Heb je hier wat aan?

    Een histogram toont hoe de 256 mogelijke gradaties van helderheid zijn verdeeld in een afbeelding. Dit is te vergelijken met een horizontale lijn met 256 posities die overeenkomen met alle gradaties van helderheid van zuiver zwart (0) tot zuiver wit (255) aan de rechterkant.
    Pixels met dezelfde helderheid worden gesommeerd op de vertikale as. Hoe hoger de lijn, des te meer pixels met een gelijke helderheid.

    Een histogram kan laten zien of er genoeg detail is in schaduw-, middentonen- en hogelichtengebieden van een foto. Een afbeelding die het gehele dynamische bereik van de camera gebruikt zal een gelijkmatige verdeling hebben over alle helderheidniveaus.

    Een foto met een laag contrast zal een smalle basis hebben met een hoge concentratie in de middentonen. Bij veel contrast zal het zwaartepunt meer bij de donkere en lichte gebieden liggen. RGB-afbeeldingen hebben voor elke kleur (kanaal) een eigen histogram.

    In Photoshop kunt u met de optie "levels" de tonen aanpassen in schaduw en hoge lichten. Door de driehoekjes van de horizontale as naar links of recht te verschuiven kan de helderheid van de verschillende gebieden van de afbeelding worden aangepast zonder dat ze elkaar beïnvloeden of dat detail verloren gaat.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_37591657
    Ik zit wat in photoshop te spelen, en nu wil ik de foto opslaan , kan ik hem niet opslaan in jpg?
    Wat doe ik fout?
    -->
    ik word er vrolijk van.
    -->
    http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
      vrijdag 5 mei 2006 @ 23:40:56 #87
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_37591750
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 23:38 schreef stil het volgende:
    Ik zit wat in photoshop te spelen, en nu wil ik de foto opslaan , kan ik hem niet opslaan in jpg?
    Wat doe ik fout?
    Laagjes gebruikt? Flatten image, en je kunt hem opslaan als jpg.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_37592597
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 23:40 schreef RonaldV het volgende:

    [..]

    Laagjes gebruikt? Flatten image, en je kunt hem opslaan als jpg.
    Hoe
    -->
    ik word er vrolijk van.
    -->
    http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
      zaterdag 6 mei 2006 @ 07:33:07 #89
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_37595420
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 00:11 schreef stil het volgende:

    [..]

    Hoe
    Ik ga er vanuit dat je het inmiddels hebt gevonden

    maar er zit dus in het venster waar je je laagjes kan zien, rechtsbovenin een klein pijltje. Klik daarop en je krijgt een menuutje, daar staat ergens derde van onderen geloof ik, flatten image

    @Ynske thnx
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_37606836
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 07:33 schreef Puckzzz het volgende:

    [..]

    Ik ga er vanuit dat je het inmiddels hebt gevonden

    maar er zit dus in het venster waar je je laagjes kan zien, rechtsbovenin een klein pijltje. Klik daarop en je krijgt een menuutje, daar staat ergens derde van onderen geloof ik, flatten image

    @Ynske thnx
    nee, als je lagen hebt maakt ie er vanzelf 1 laag van a;ls je wilt opslaan in .jpg. Ik denk dat stil ff moet kijken naar de mode. Via Image >> mode ff op RGB zetten ofzo, kijk maar ff.
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_37613242
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 17:47 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    nee, als je lagen hebt maakt ie er vanzelf 1 laag van a;ls je wilt opslaan in .jpg. Ik denk dat stil ff moet kijken naar de mode. Via Image >> mode ff op RGB zetten ofzo, kijk maar ff.
    Ja, gelukt dank u
    -->
    ik word er vrolijk van.
    -->
    http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
      maandag 8 mei 2006 @ 11:40:19 #92
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_37652880
    is er iemand die weet of er ook cusussen zijn voor photoshop?
    Zou wel eens wat beter in deze materie willen duiken.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 8 mei 2006 @ 11:41:32 #93
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_37652909
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:40 schreef robbedoeseos300d het volgende:
    is er iemand die weet of er ook cusussen zijn voor photoshop?
    Zou wel eens wat beter in deze materie willen duiken.
    die zijn er, kijk ook maar eens op de site van HCC
    maar vaak kun je jezelf met behulp van de tuts die photoshop meeleverd heel goed het programma leren kennen
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      zaterdag 13 mei 2006 @ 21:06:51 #94
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_37798091
    op de site van hcc zie ik alleen maar online wat "cursus'" achtige dingen staan.
    Wat ik bedoel is gewoon ouderwets les van iemand.
    Zoadat je door opdrachten e.d. wordt uitgelegd wat de bedoeling is.
    En bij vragen je rechtstreeks tot hem of haar kan wenden.
    Dus geen LOI o.i.d.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
      zaterdag 13 mei 2006 @ 22:22:13 #96
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_37800251
    quote:
    Dank je stil voor deze tip.
    Schrik alleen een beetje van de prijs.
    Ruim ¤ 300.00 per dag.....
    Daar kan je gewoon een prive leraar voor aanstellen.
    En als ik het een beetje onder de knie krijg wil ik voor dat bedrag ook wel iedere dag een cursus geven.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
      zaterdag 13 mei 2006 @ 22:26:26 #97
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_37800386
    ik zie net nog dat het ook nog excl. BTW is.
    komt neer voor 3 dagen op ¤ 1130.50.
    Dat is dus per dag afgerond ¤ 375.00 euries en dat voor dan 6 uur les per dag.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
    pi_37801088
    Dan kun je beter een boekje aanschaffen
    -->
    ik word er vrolijk van.
    -->
    http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
      zondag 14 mei 2006 @ 20:09:47 #99
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_37824268
    is het boek CS2 voor dummies een idee.
    Heeft iemand dat boek en zo ja hoe bevalt het?
    Ik gebruik zelf CS2
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
      zondag 14 mei 2006 @ 20:36:56 #100
    85264 stil
    ssstt
    pi_37825032
    Ik heb de snelgids van easy computing Fotobewerking met photoshop CS2
    -->
    ik word er vrolijk van.
    -->
    http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
      zondag 14 mei 2006 @ 20:46:51 #101
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_37825329
    Bedankt voor de tip.
    Ik heb hem net besteld.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 21:22:31 #102
    124373 Ireth
    Sjongejongejonge....
    pi_38386934
    Madam staat er op haar paasbest ( ) op, alleen is ie fototechnisch onwijs brak Wie o wie krijgt um beter voor me? Perfect zal wel onhaalbaar zijn, maar ik zit er nu zelf mee te klootviolen in Photo impact en krijg het niet mooi verbeterd...



    grote originele versie
    🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 31 mei 2006 @ 09:31:15 #103
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_38399539
    laat maar
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_38411472
    Gister avond een foto gephotoshopt, het was behoorlijk wat pruts werk maar het effect is wel geinig

      woensdag 31 mei 2006 @ 15:27:06 #105
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_38411654
    whehehehehehe--mooie vaas

    leuk gedaan...
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      woensdag 31 mei 2006 @ 15:47:38 #106
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_38412349
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 15:22 schreef Maxcre8 het volgende:
    Gister avond een foto gephotoshopt, het was behoorlijk wat pruts werk maar het effect is wel geinig

    [afbeelding]
    Heel mooi , beetje eng zefs
    pi_38412868
    Even meehoppen op dit topic. Ik ben op zoek naar een boek dat mij op een duidelijke manier uitlegt hoe ik basisbewerkingen op foto's kan plegen met Photoshop (CS2). En dan heb ik het echt over dingen als: contrast/helderheid, shadow/highlights, kleuren, etc. Het zou fijn zijn als het boek dan ook uitlegt waar je op moet letten, wat best practices zijn, etc. Heel veel boeken die ik voorbij zie komen leggen alleen uit hoe de tool werkt en wat je er mee kunt, maar niet wat nou de beste keuze is in welke omstandigheden. Het liefst ook met 'good/bad' voorbeelden.

    Probleem is dat ik niet echt een creatief oog heb, als ik aan die schuifjes loop te priegelen zie ik wel dat er 'iets' veranderd, en in extreme gevallen zie je natuurlijk wel dat het niet goed is, maar verder 'doe ik maar wat'. Een boek dat uitlegt wanneer je welke keuzes maakt zou dus fijn zijn. En nee, gewoon doen is geen optie want dat doe ik al zo lang. .

    Oh, het zou helemaal ideaal zijn als het een Nederlands boek is dat een Engelse Photoshop behandelt. Maar dat is optioneel.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_38413341
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:
    whehehehehehe--mooie vaas
    leuk gedaan...
    lol zo had ik m nog niet gezien
    pi_38420971
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 15:22 schreef Maxcre8 het volgende:
    Gister avond een foto gephotoshopt, het was behoorlijk wat pruts werk maar het effect is wel geinig

    [afbeelding]
    1 in woord
    Fantastisch!
      donderdag 1 juni 2006 @ 06:24:17 #110
    55396 Gose
    doelloos
    pi_38424973
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 15:59 schreef Jarno het volgende:
    Even meehoppen op dit topic. Ik ben op zoek naar een boek dat mij op een duidelijke manier uitlegt hoe ik basisbewerkingen op foto's kan plegen met Photoshop (CS2). En dan heb ik het echt over dingen als: contrast/helderheid, shadow/highlights, kleuren, etc. Het zou fijn zijn als het boek dan ook uitlegt waar je op moet letten, wat best practices zijn, etc. Heel veel boeken die ik voorbij zie komen leggen alleen uit hoe de tool werkt en wat je er mee kunt, maar niet wat nou de beste keuze is in welke omstandigheden. Het liefst ook met 'good/bad' voorbeelden.

    Probleem is dat ik niet echt een creatief oog heb, als ik aan die schuifjes loop te priegelen zie ik wel dat er 'iets' veranderd, en in extreme gevallen zie je natuurlijk wel dat het niet goed is, maar verder 'doe ik maar wat'. Een boek dat uitlegt wanneer je welke keuzes maakt zou dus fijn zijn. En nee, gewoon doen is geen optie want dat doe ik al zo lang. .

    Oh, het zou helemaal ideaal zijn als het een Nederlands boek is dat een Engelse Photoshop behandelt. Maar dat is optioneel.
    Ik denk niet dat je dit gaat vinden. Een boek dat voor allemaal verschillende situaties standaardwaarden gaat geven is niet te maken. Voor elke foto is er weer een andere 'combinatie' van schuifjes om um op zn best te krijgen en daar moet echt op dat moment naar gekeken worden en dus door de gebruiker worden ingeschat. Uiteraard zijn er een aantal basisregels maar het is meestal echt per foto werk...

    Ikzelf heb Het Photoshop CS2 boek voor digitale fotografen van N.M. Kelby & S. Kelby. Ik vind het een heel duidelijk boek, gaat van heel simpele dingen tot al wat verder in moeilijkheidsgraad. Alles staat stap voor stap uitgelegd met screenshots en is erg leuk geschreven.

    pi_38425756
    Dat boek waar jij het over hebt, heb ik ook gisteren besteld nav aardige reviews op amazon. (Heb wel de NL versie besteld). Ben benieuwd.

    En ik snap dat er geen boek is dat alle situaties kan aanbieden en uitleggen, maar een paar richtlijnen moeten toch te geven zijn? Nogmaals, de meeste boeken die ik nu op deplank heb staan gaan grotendeels over de techniek achter de knopjes, niet over het dagelijks gebruik er van.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      donderdag 1 juni 2006 @ 14:23:37 #112
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_38436153
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik vanuit een profielfoto (zijkant hoofd) naar een soort Barend en Van Dorp logo kan gaan? Dus een lijn die de contouren van het gezicht volgt? Doe ik dit met een tekentool, of is dit mogelijk door de foto aan te passen op een of andere manier?
    pi_38436447
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 15:22 schreef Maxcre8 het volgende:
    Gister avond een foto gephotoshopt, het was behoorlijk wat pruts werk maar het effect is wel geinig

    [afbeelding]
    mooi, knap gedaan hoor.

    Tut!
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_38454408
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 14:23 schreef Coelho het volgende:
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik vanuit een profielfoto (zijkant hoofd) naar een soort Barend en Van Dorp logo kan gaan? Dus een lijn die de contouren van het gezicht volgt? Doe ik dit met een tekentool, of is dit mogelijk door de foto aan te passen op een of andere manier?
    als je nou een hoog contrast hebt, kan je het met threshold doen ( via image >> adjustment >> threshold) maar dan zal het niet mooi glad zijn, dan kan je daarna je tekening ff blurren en nog een keer het zelfde doen, dan krijg je het ook zo. Je kan ook zoals je zegt een soort vector tekening maken met de pentool.
    "Dude.. they can't get any better than that"
      donderdag 1 juni 2006 @ 22:47:57 #115
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_38456824
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 21:55 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    als je nou een hoog contrast hebt, kan je het met threshold doen ( via image >> adjustment >> threshold) maar dan zal het niet mooi glad zijn, dan kan je daarna je tekening ff blurren en nog een keer het zelfde doen, dan krijg je het ook zo. Je kan ook zoals je zegt een soort vector tekening maken met de pentool.
    Dank! het is aardig gelukt. Heb de personen voor een witte deur laten staan, toen met lassotool geselecteerd, hoofd zwart, muur wit, en dat ging ook vrij goed.
    pi_38478876
    Ok hier het vervolg op Split Second.. het lijkt dus gelukkig allemaal weer goed te komen

      vrijdag 2 juni 2006 @ 16:29:15 #117
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_38478935
    Echt té mooi gedaan. Ik ben zo jaloers .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:02:50 #118
    55396 Gose
    doelloos
    pi_38481778
    zo maxcre8 jij weet wel raad met ps
    pi_38494242
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:27 schreef Maxcre8 het volgende:
    Ok hier het vervolg op Split Second.. het lijkt dus gelukkig allemaal weer goed te komen

    [afbeelding]
    Hoe kom je aan die plaatjes?? ..
    vn die madam
    pi_38495120
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 00:28 schreef Assiej het volgende:
    [..]
    Hoe kom je aan die plaatjes?? ..
    vn die madam
    dank u mensen

    Madam is n vriendinnetje van mn zusje..
    Foto's heb ik maandag nacht gemaakt en dacht er een raar tintje aan te geven met ps
      zaterdag 3 juni 2006 @ 09:11:44 #121
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_38497671
    Als het onderwerp drieluik wordt , geeft iemand hier dan een tutorial over hoe 3 foto's in 1 te plakken?
    pi_38502787
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:20 schreef Maxcre8 het volgende:

    [..]

    dank u mensen

    Madam is n vriendinnetje van mn zusje..
    Foto's heb ik maandag nacht gemaakt en dacht er een raar tintje aan te geven met ps
    Is die model ofzo of verander je heel die achtergronden enzo?
    Met wat voor'n camera doe je dat?
    pi_38503452
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 14:07 schreef Assiej het volgende:
    [..]
    Is die model ofzo of verander je heel die achtergronden enzo?
    Met wat voor'n camera doe je dat?
    ze is geen model, maar goed dat wil niet zeggen dat ze lelijk is
    hier onder een plaatje van hoe de achtergrond was gekreukeld papier moest er dus wel iets mee doen.

    en wat voor cam ik heb? een digitaal compact, maar ok wel een veredelde compact, Sony-R1 bevalt me tot nu toe erg goed. Ik heb op dit moment nog geen 1500+ euro over voor een cam met lenzen vandaar geen Digitaal SLR

      zaterdag 3 juni 2006 @ 23:36:53 #124
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_38517211
    Vraagje: als je een foto bewerkt voor drukwerk, dus niet voor een webomgeving, is het dan het best om in CMYK-modus te werken?
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      zondag 4 juni 2006 @ 09:19:32 #125
    61490 PoseidonVS
    Wie ikke???
    pi_38522637
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 23:36 schreef Ringo het volgende:
    Vraagje: als je een foto bewerkt voor drukwerk, dus niet voor een webomgeving, is het dan het best om in CMYK-modus te werken?
    het ligt er een beetje aan waar en hoe je het laat afdrukken maar over het algemeen wel ja, dacht ik
    "So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
    pi_38524563
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 14:36 schreef Maxcre8 het volgende:

    [..]

    ze is geen model, maar goed dat wil niet zeggen dat ze lelijk is
    hier onder een plaatje van hoe de achtergrond was gekreukeld papier moest er dus wel iets mee doen.

    en wat voor cam ik heb? een digitaal compact, maar ok wel een veredelde compact, Sony-R1 bevalt me tot nu toe erg goed. Ik heb op dit moment nog geen 1500+ euro over voor een cam met lenzen vandaar geen Digitaal SLR

    [afbeelding]
    Ik zoek zelf nog een camera ..
    en ik heb soms na een danswedstrijd veel makeup op
    en dan als ik een foto maak met onze digitale camera Sony Cybershot 4 Megapixel
    dan zie je gewoon heel me makeup zitten
    En zoals ik zie op die foto's van jou heb je een heel mooi
    gezicht en komt de makeup heel mooi uit
    (Het is een spiegelreflex camera ofniet als ik je goed begrijp?)
    En doe je zelf toevallig iets met fotobewerking ofzo?
    Ik ga hier na een opleiding doen maar k ben nog niet zo heel erg ervaren (grr)
      donderdag 8 juni 2006 @ 17:58:45 #127
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_38664281
    hoi
    ik heb photoshop, ben een beetje aan het rommelen, maar hier kom ik niet uit..
    ik heb een kleuren foto, die wil ik zwart wit hebben, maar ik wil maar 1 kleur behouden, in dit geval rood.
    hoe doe ik dat
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_38669089
    MissyMirjam, ik kan me herinneren dat je wel iets met photoshop kan toch, of heb ik dan de verkeerde voor me? naja, kijk eens wat je kan doen met channels, of onder je layers of anders in Window.
    "Dude.. they can't get any better than that"
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 juni 2006 @ 20:47:32 #129
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_38669854
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 17:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
    hoi
    ik heb photoshop, ben een beetje aan het rommelen, maar hier kom ik niet uit..
    ik heb een kleuren foto, die wil ik zwart wit hebben, maar ik wil maar 1 kleur behouden, in dit geval rood.
    hoe doe ik dat
    eventjes kijken in het voorgaande topic en zie daar
    ----> [centraal] Fotobewerking/Photoshop!
    een complete tut over hoe je dat doet
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      zaterdag 10 juni 2006 @ 19:49:23 #130
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38730664
    hoi hoi, ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, maar weet iemand hoe ik een aantal foto's zo achter elkaar in hetzelfde plaatje kan stoppen zodat het een soort filmpje lijkt.

    jeetje en nu moet ik nog proberen de vraag goed te formuleren
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 juni 2006 @ 20:37:33 #131
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_38759262
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 19:49 schreef pinquit het volgende:
    hoi hoi, ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, maar weet iemand hoe ik een aantal foto's zo achter elkaar in hetzelfde plaatje kan stoppen zodat het een soort filmpje lijkt.

    jeetje en nu moet ik nog proberen de vraag goed te formuleren
    je bedoelt een gifanimatie
    open bv image ready, geef in ieder veld onderaan een nieuwe foto aan en sla dit op
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_38877894
    Vraagje aan de experts..

    Ik heb 2 verschillende camera's, beiden hebben de mogelijkheid om in RAW te schieten.
    Bij de ene camera krijg ik dit opstartscherm in CS2;



    Bij de andere camera dit scherm;



    Dit scherm biedt veel meer mogelijkheden tot correctie, ik zou dat graag krijgen bij beide camera's..
    Welke plug in ik ook gebruik, bij camera 1 krijg ik op geen enkele manier het onderste scherm..
    Tips iemand?

    Camera op bovenste scherm D50, onderste scherm D100

    CC
    Mistakes are the portals of discovery.
    pi_38877933
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 19:49 schreef pinquit het volgende:
    hoi hoi, ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, maar weet iemand hoe ik een aantal foto's zo achter elkaar in hetzelfde plaatje kan stoppen zodat het een soort filmpje lijkt.

    jeetje en nu moet ik nog proberen de vraag goed te formuleren
    Zijn ook programmaatjes voor in de handel, U-lead Gif animator bijvoorbeeld..
    Mistakes are the portals of discovery.
    pi_38878378
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 23:36 schreef Ringo het volgende:
    Vraagje: als je een foto bewerkt voor drukwerk, dus niet voor een webomgeving, is het dan het best om in CMYK-modus te werken?
    Klopt als het in CMYK gedrukt gaat worden. Als je steun kleuren gaat gebruiken moet je een nieuw kanaal aan maken.

    en vergeet niet je document op 300 DPI in te stellen
    pi_38888301
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:28 schreef CrazyCharlie het volgende:
    Vraagje aan de experts..

    Ik heb 2 verschillende camera's, beiden hebben de mogelijkheid om in RAW te schieten.
    Bij de ene camera krijg ik dit opstartscherm in CS2;

    [afbeelding]

    Bij de andere camera dit scherm;

    [afbeelding]

    Dit scherm biedt veel meer mogelijkheden tot correctie, ik zou dat graag krijgen bij beide camera's..
    Welke plug in ik ook gebruik, bij camera 1 krijg ik op geen enkele manier het onderste scherm..
    Tips iemand?

    Camera op bovenste scherm D50, onderste scherm D100

    CC
    Al opgelost!
    Had de "standaard" Nef Plug In van Nikon in de directory staan, nu de "camera-raw-plug in" van de adobe site nogmaals gedownload, deze ondersteund wat meer dingen...
    Mistakes are the portals of discovery.
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:39:22 #136
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_38901620
    wat doe ik verkeerd.
    Ik wil de benen die gespiegeld staan in de grill er af hebben. Maar als ik dat doe met klonen wordt het een grote soep zooi.
    Gaarne wat practice tips.
    orgineel


    gesoept
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
    pi_38915768
    Kan ik met Photoshop ook tekst manipuleren? Of dat ie een font herkent o.i.d.
    Neuj
    pi_38932972
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:39 schreef robbedoeseos300d het volgende:
    wat doe ik verkeerd.
    Ik wil de benen die gespiegeld staan in de grill er af hebben. Maar als ik dat doe met klonen wordt het een grote soep zooi.
    Gaarne wat practice tips.
    orgineel
    [afbeelding]

    gesoept
    [afbeelding]
    hmm is moeilijk uit te leggen. Puur goed gebruik maken van clone tool en heazling brush, meer niet. Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen.
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 13:13 schreef HenkieSpankie het volgende:
    Kan ik met Photoshop ook tekst manipuleren? Of dat ie een font herkent o.i.d.
    Nee, een fomt herkennen kan photoshop niet, wel kan je uiteraard tekst manipuleren, mits je het lettertype kent. Dan haal je met healingbrush of clone tool de letters of woorden weg, en typ je zelf je eigen tekst erin! Is zeker niet moeilijk, gewoon proberen
    "Dude.. they can't get any better than that"
      vrijdag 16 juni 2006 @ 23:20:03 #139
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_38933579
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:44 schreef super-muffin het volgende:

    [..]

    Klopt als het in CMYK gedrukt gaat worden. Als je steun kleuren gaat gebruiken moet je een nieuw kanaal aan maken.

    en vergeet niet je document op 300 DPI in te stellen
    Als ik met mijn geshopte Jpegs naar de HEMA stap, hoe drukken zij ze dan af?
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_38934482
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 22:58 schreef Eastwood het volgende:

    Nee, een fomt herkennen kan photoshop niet, wel kan je uiteraard tekst manipuleren, mits je het lettertype kent. Dan haal je met healingbrush of clone tool de letters of woorden weg, en typ je zelf je eigen tekst erin! Is zeker niet moeilijk, gewoon proberen
    Dus dan moet ik zelf het lettertype herkennen?
    Dat is vrij moeilijk lijkt mij..
    Bestaat er wel een programma die een font in een foto kan herkennen? (en dan kan bewerken zoals jij omschrijft?)
    Neuj
      zaterdag 17 juni 2006 @ 00:05:39 #141
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_38934647
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 23:59 schreef HenkieSpankie het volgende:
    Dus dan moet ik zelf het lettertype herkennen?
    Dat is vrij moeilijk lijkt mij..
    Dat klopt maar dat is nu juist de kunst.
    quote:
    Bestaat er wel een programma die een font in een foto kan herkennen? (en dan kan bewerken zoals jij omschrijft?)
    Zodra een letter door de computer is omgezet in een beeldobject, verliest-ie zijn formele letterkenmerken. Onherkenbaar dus behalve voor het (geoefende) oog.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 17 juni 2006 @ 01:11:09 #142
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_38935895
    http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

    What the font: image uploaden en er wordt aangegeven welk font het mogelijk kan zijn
      zondag 18 juni 2006 @ 22:46:53 #143
    81996 Bond
    License to kill
    pi_38986150
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:50 schreef soulsurvivor het volgende:

    misschien had je het al gezien maar de reflectie is nog wel geel, daar moet je bij kleur veranderingen wel altijd erg op letten, dat je niet nog ergens de oude kleur ergens ziet.
    Geen commentaar
    pi_39052373
    Ik heb deze al eerder vandaag gepost maar eigenlijk hoort ie wel thuis op het Photoshop topic

    Spend my cash In het groot
    Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik met behulp van flits fotos maak (slave unit)
    jammer genoeg heb ik er maar 1 misschien hebben jullie nog goeie tips wat betreft flitsen,
    als ik er nog een had had ik de grasmaaier wat beter uitgelicht maar goed kunt niet alles hebben.

    Het gras is trouwens gephotoshopt.

    EDIT: heb de foto namens Ringo minder scheef gecroped.


    [ Bericht 5% gewijzigd door Maxcre8 op 21-06-2006 01:10:14 ]
      dinsdag 20 juni 2006 @ 22:02:49 #145
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_39052684
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 21:56 schreef Maxcre8 het volgende:
    Ik heb deze al eerder vandaag gepost maar eigenlijk hoort ie wel thuis op het Photoshop topic

    Spend my cash In het groot
    Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik met behulp van flits fotos maak (slave unit)
    jammer genoeg heb ik er maar 1 misschien hebben jullie nog goeie tips wat betreft flitsen,
    als ik er nog een had had ik de grasmaaier wat beter uitgelicht maar goed kunt niet alles hebben.

    Het gras is trouwens gephotoshopt.

    [afbeelding]
    Qua lichtval en algehele compositie vind ik de foto tamelijk briljant, het geshopte deel vind ik aardig, meer niet.
    Wat me alleen buitengewoon stoort, is dat de foto zo scheef is als een grachtenpand. Of mis ik een bedoeling?
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 22:04:41 #146
    137524 Monotomo
    Ook wel mono.
    pi_39052756
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 21:56 schreef Maxcre8 het volgende:
    Ik heb deze al eerder vandaag gepost maar eigenlijk hoort ie wel thuis op het Photoshop topic

    Spend my cash In het groot
    Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik met behulp van flits fotos maak (slave unit)
    jammer genoeg heb ik er maar 1 misschien hebben jullie nog goeie tips wat betreft flitsen,
    als ik er nog een had had ik de grasmaaier wat beter uitgelicht maar goed kunt niet alles hebben.

    Het gras is trouwens gephotoshopt.

    [afbeelding]
    Geef maar toe, jij hebt een opleiding gehad..
    Bier ende tieten.
    pi_39059399
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 22:02 schreef Ringo het volgende:
    [..]
    Qua lichtval en algehele compositie vind ik de foto tamelijk briljant, het geshopte deel vind ik aardig, meer niet.
    Wat me alleen buitengewoon stoort, is dat de foto zo scheef is als een grachtenpand. Of mis ik een bedoeling?
    Ow my... nou je het zegt best erg idd als je er zo mee bezig bent zie je zo iets groot over het hoofd dit was idd niet de bedoeling thanxz voor de opmerking
    Edit: heb m maar een beetje proberen aan te passen.
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 22:04 schreef Monotomo het volgende:
    [..]
    Geef maar toe, jij hebt een opleiding gehad..
    Ik heb een opleiding gehad.. (nog steeds bezig) maar niet op het gebied van fotografie helaas
    wat dat betreft heb ik er de balle verstand van (technisch gezien) daarom hoop ik zo nog veel bij te leren.. dus op en aanmerkingen zijn zeker welkom ook tips natuurlijk

    [ Bericht 3% gewijzigd door Maxcre8 op 21-06-2006 01:10:58 ]
      zaterdag 24 juni 2006 @ 20:45:49 #148
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_39187723
    Ik ben aan het spelen om deze foto

    een wat ouder uiterlijk te geven, maar ik ben nog niet echt overtuigd van mezelf. Hoe gaan jullie hierbij te werk in PS9? En dan graag de knopjes letterlijk benoemen, want ik betrap me er nog al eens op dat ik geen flauw idee heb van wat jullie voor trucs uithalen.

    Tot dusver ben ik tot hier gekomen:
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 24 juni 2006 @ 21:53:30 #149
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_39189887
    Bedoel je zoiets RonaldV?




    Installeer de plug-in OpticVerve labs... en speel daar eens mee.
    ok t is de makkelijke weg maar t levert wel leuke resulaten
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      zaterdag 24 juni 2006 @ 21:56:49 #150
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_39190015
    Oei, zo veel ruis heb ik nog nooit gezien, ook niet op zo'n oude foto!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 24 juni 2006 @ 22:08:18 #151
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_39190409
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 21:56 schreef Subhuman het volgende:
    Oei, zo veel ruis heb ik nog nooit gezien, ook niet op zo'n oude foto!
    kunt m ook een stuk lager zetten hoor
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      zaterdag 24 juni 2006 @ 22:22:02 #152
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_39190922

    Met de plug-in van Ynske. Volgens mijn zoon moet er alleen nog zo'n wit gerafeld bordertje omheen nu. Wat vinden jullie?
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      zaterdag 24 juni 2006 @ 23:18:57 #153
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_39193230
    Nog maar eens alles op een rijtje:

    In eerste instantie kwam dit er uit:

    En nadat ik die weer bewerkte met het tooltje dat Ynske aanbevool kam ik op


    Toch was dat niet helemaal wat ik bedoelde. de foto werd veel te geel en te korrelig. Dus heb ik het over een andere boeg gegooid: Ik ben alleen maar met de foto filters van PS 9 gaan spelen. Eerst de kleuren verwijderd, en door over het resultaat twee filters (blauw en sepia) over elkaar te leggen kwam ik op deze

    Nog niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik ben wel tevreden over het resultaat tot nu toe.

    Iemand anders nog tips?
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_39202905
    De kenmerken van een oude foto is dat de foto's of z/w zijn of sepia, en ze zijn altijd wat flets en een beetje korrelig. Nou is sepia heel moeilijk met de computer te maken. Er zijn genoeg filters en programma's voor, maar sepia zoals je het met de camera schiet, krijg je nooit! En met het korrelige moet je uitkijken, want zoals hier boven al gezegt is, het word snel te veel! Ik heb ook ff voor je gekeken, en heb 2 versie's





    Mocht dit nou in de buurt komen waarvan jij zegt; nou, dit is dus wat ik zoek. Zeg het ff, dan vertel ik hoe ik het gedaan heb. Of als je zoiezo wilt weten... moet je het ff zeggen!
    succes verder
    "Dude.. they can't get any better than that"
      zondag 25 juni 2006 @ 16:38:33 #155
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_39210415
    Ik heb een foto die ik afgelopen feb in Nairobi National Park heb gemaakt.
    Nu willen we hem graag om canvas laten printen.
    Echter voor het mooie wil ik graag de achtergrond (downtown Nairobi) duidelijker. En ik krijg het niet goed voor elkaar.

    Iemand tips of wil het eens proberen?



    Orginele file: http://www.livingea.com/div/nairobi_np_Zebra.jpg
    pi_39222886
    quote:
    Op zondag 25 juni 2006 16:38 schreef VicEd het volgende:
    Ik heb een foto die ik afgelopen feb in Nairobi National Park heb gemaakt.
    Nu willen we hem graag om canvas laten printen.
    Echter voor het mooie wil ik graag de achtergrond (downtown Nairobi) duidelijker. En ik krijg het niet goed voor elkaar.

    Iemand tips of wil het eens proberen?

    [afbeelding]

    Orginele file: http://www.livingea.com/div/nairobi_np_Zebra.jpg
    ik heb vanmiddag ff wat voor je geprobeerd, maar zat ergens anders, dus heb niks op kunnen slaan, maar je moet de horizon (dus die stad plus dat gebouw aan de rechter kant) selectere, een feather van ongeveer 20 px en dan met levels (ctrl+L of Image >> adjustment >> levels) wat donkerder maken. Niet te veel, want dan word het onnatuurlijk, maar al doe je het maar een klein beetje, het word wel duidelijker, en komt meer naar voren. Meer kan je denk ik niet doen. Verscherpen is geen optie, dus alleen verhelderen is mogelijk.
    Als het niet lukt moet je ff wachten, dan doe ik het komende week voor je!
    succes verder
    "Dude.. they can't get any better than that"
      zondag 25 juni 2006 @ 23:55:12 #157
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_39231857
    Ik heb het een beetje geprobeerd en het resultaat niet niet verkeerd. Nu nog even wat meer tijd in steken en het wordt echt mooi.
    Het gaat ook echt om het duidelijker maken, want verscherpen is niet nodig. Dat zou het ook onnatuurlijk maken. Je zag in het echt ook die warmte opstijgen wat ook dat onscherpe veroorzaakt (beetje luchtspiegeling).
    pi_39250728
    Sorry, maar als ik eenmaal bezig ben ga ik steeds een stukje verder. Heb hier 3 fototjes.. waarvan alleen de eerste voor jou relevant is
    Dit is wat ik bedoelde, heb hem alleen wat donkerder gemaakt:


    deze laatste twee zijn een beetje m'n eigen expirimenten, maar misschien toch leuk om ff te zien


    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39255076
    goej topic
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_39324632
    Mannen/Vrouwen,

    Ik zou graag een foto zo willen bewerken dat deze op een tekeing lijkt... Is dat lastig? En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon een foto inkleuren of moet ik dan ehct met layers gaan werken?
    pi_39327033
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 16:06 schreef Jsus het volgende:
    Mannen/Vrouwen,

    Ik zou graag een foto zo willen bewerken dat deze op een tekeing lijkt... Is dat lastig? En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon een foto inkleuren of moet ik dan ehct met layers gaan werken?
    ik denk dat je emt een filtertje al een heel eind komt. Kan je je foto posten? en wil je hem posten? want het kan best wel per foto evrschillen. Een foto van een landschap met een aantal kleuren is heel anders als een detail foto van een gebouw in een stad.
    En hoeveel ervaring heb je met photoshop? Dat is makkelijk om te weten bij verdere uitleg
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39327901
    Ik heb een vraag:

    Stel je wilt een HDR foto maken. Daarvoor moet je verschillende foto's maken. Maar stel nou, je hebt geen statief en je schiet gewoon uit de losse hand 5 foto's (+/- 2 stoppen) o.i.d.
    Als je uit de losse hand schiet heb je altijd dat de foto's niet exact hetzelfde zijn, maar net iets anders en dat gaat er lelijk uitzien bij het mengen tot HDR.
    Daarom mijn vraag: is er functie of een manier in Photoshop om de overeenkomende delen van al deze foto's apart op te slaan?

    Bij voorbaar dank
    Bekijk mijn website!
    http://foto.pcmencia.nl
    pi_39328588
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 17:46 schreef masser120 het volgende:
    Ik heb een vraag:

    Stel je wilt een HDR foto maken. Daarvoor moet je verschillende foto's maken. Maar stel nou, je hebt geen statief en je schiet gewoon uit de losse hand 5 foto's (+/- 2 stoppen) o.i.d.
    Als je uit de losse hand schiet heb je altijd dat de foto's niet exact hetzelfde zijn, maar net iets anders en dat gaat er lelijk uitzien bij het mengen tot HDR.
    Daarom mijn vraag: is er functie of een manier in Photoshop om de overeenkomende delen van al deze foto's apart op te slaan?

    Bij voorbaar dank
    Sorry, geen antwoord op de vraag, want ik snap het niet wat is HDR? als ik dat weet kan ik je vraag denk ik wel beantwoorden
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39328993
    Ik heb dit van de Dakota gebakken: Een rafelig randje om de pic heen, een beetje onscherp gemaakt, kleine beschadigingen door de tand des tijds toegevoegd en wat met de kleur zitten pielen.



    beetje offtopic mss maar: Ik heb twee monitors aan mijn PC vastgeknoopt, met elk hun eigen videokaart, een TFT scherm en eentje met een beeldbuis. Nu worden de kleuren op beide monitoren verschillend weergegeven. Is daar een oplossing voor, of hoort dat zo, of?...

    [ Bericht 0% gewijzigd door Nemephis op 28-06-2006 22:19:14 (//typo) ]
    pi_39332287
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 18:17 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    Sorry, geen antwoord op de vraag, want ik snap het niet wat is HDR? als ik dat weet kan ik je vraag denk ik wel beantwoorden
    Wat HDR is doet er niet toe (High Dynamic Range, zie [HDR] High Dynamic Range Fotografie)

    Ik bedoel het volgende:
    Stel je maakt buiten gewoon 5 foto's van hetzelfde, vanuit de losse hand, steeds met een andere belichting. Je maakt dus een belichtingstrapje. Geen van de foto's zal exact hetzelfde zijn, maar ze verschillen net een beetje in richting, omdat je hand trilt en geen statief is, waardoor alle foto's net een beetje anders zijn (behalve dan de andere belichting).
    Hoe zorg je er dan voor, dat in Photoshop (CS2), de overeenkomende delen van de foto's, dus de pixels die zeg maar in alle foto's zitten, op worden geslagen in aparte bestanden?

    (hopelijk nu wel begrijpbaar)
    Bekijk mijn website!
    http://foto.pcmencia.nl
      woensdag 28 juni 2006 @ 20:57:07 #166
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_39332933
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 18:35 schreef Nemephis het volgende:
    Ik heb dit van de Dakota gebakken: Een rafelig randje om de pic heen, een beetje onscherp gemaakt, kleine beschadegingen door de tand des tijds toegevoegd en wat met de kleur zitten pielen.

    [afbeelding]
    Dat met de kleur pielen, dat heb ik nu wel. maar de beschadigingen? En die rand? Hoe doe je die?
    quote:
    beetje offtopic mss maar: Ik heb twee monitors aan mijn PC vastgeknoopt, met elk hun eigen videokaart, een TFT scherm en eentje met een beeldbuis. Nu worden de kleuren op beide monitoren verschillend weergegeven. Is daar een oplossing voor, of hoort dat zo, of?...
    Het hoort niet, maar tenzij je een enorm dure TFT hebt/koopt valt het niet te voorkomen. Een betaalbare TFT geeft nou eenmaal nog altijd een minder beeld dan een CRT. Ik werk nog altijd met een CRT om die reden. En op de laptop zie ik nog altijd verschil (toegegeven: tis een oude P-III) met wat ik op de PC produceer. Wat van de CRT afkomt ziet er vrijwel altijd goed uit op de laptop, maar andersom vrijwel nooit.
    De oplossing: of twee heel dure TFTs, of op zoek naar een leuke 2e CRT (ze zijn er nog wel, maar je zult stevig moeten zoeken)
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_39335503
    quote:
    Dat met de kleur pielen, dat heb ik nu wel. maar de beschadigingen? En die rand? Hoe doe je die?
    De beschadigingen zijn gewoon een brush van 1px dik, een paar willekeurige strepen maken, met een grote zachte gum-brush heel voorzichtig stukjes beetje weggummen en de daarna de opacity van de layer op een paar procent zetten; daarnaast een paar grunge-brushes, ook opacity op een paar procent. Voor de duidelijkheid: Uiteraard heeft elke beschadiging zijn eigen layer, bovenop de originele foto.
    Die rand heb ik (heel simpel en authentiek met de hand en op 1200%) met de polygonal lasso tool uitgeknipt: Canvas-size boven + zijkanten 20px breder gemaakt, achtergrondlayer wit en de rand van de originele foto wat rafelig gemaakt.

    Omdat oude foto's meestal niet haarscherp zijn heb ik de hele foto gekopiëerd in een nieuwe layer en die een heel klein beetje geblurred en de opacity weer op een paar procent gezet en toen de DC-3 weer weggegumd uit die laag, waardoor de achtergrond minder scherp wordt.

    [ Bericht 15% gewijzigd door Nemephis op 28-06-2006 22:59:20 ]
    pi_39345970
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 20:38 schreef masser120 het volgende:

    [..]

    Wat HDR is doet er niet toe (High Dynamic Range, zie [HDR] High Dynamic Range Fotografie)

    Ik bedoel het volgende:
    Stel je maakt buiten gewoon 5 foto's van hetzelfde, vanuit de losse hand, steeds met een andere belichting. Je maakt dus een belichtingstrapje. Geen van de foto's zal exact hetzelfde zijn, maar ze verschillen net een beetje in richting, omdat je hand trilt en geen statief is, waardoor alle foto's net een beetje anders zijn (behalve dan de andere belichting).
    Hoe zorg je er dan voor, dat in Photoshop (CS2), de overeenkomende delen van de foto's, dus de pixels die zeg maar in alle foto's zitten, op worden geslagen in aparte bestanden?

    (hopelijk nu wel begrijpbaar)
    ik heb nu even weinig tijd, maar open al die 5 foto's in photoshop, en ga dan via file >> automate >> photomerge. Kijk wat dat doet. Eigenlijk is het bedoelt om panorama foto's aan elkaar te plakken, maar het enige wat hij doet is dus de zelfde, overlappende stukjes, aan elkaar plakken. Probeer maar, je zult er denk ik wel uit komen
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39351544
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 09:03 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    ik heb nu even weinig tijd, maar open al die 5 foto's in photoshop, en ga dan via file >> automate >> photomerge. Kijk wat dat doet. Eigenlijk is het bedoelt om panorama foto's aan elkaar te plakken, maar het enige wat hij doet is dus de zelfde, overlappende stukjes, aan elkaar plakken. Probeer maar, je zult er denk ik wel uit komen
    Helaas wil dat niet werken:

    Ik heb dus zeg maar deze 5 foto's, om tot HDR te mengen:











    (Dit zijn zomaar wat foto's)

    Zoals je kunt zien zijn ze net allemaal iets anders geschoten. Dit is een belichtingstrapje. Maar als ik ze tot HDR meng, dan krijg ik uiteindelijk dit:



    Dat ziet er dus niet uit. Ik wil de foto gewoon scherp hebben. Dat kan je doen door de overeenkomende delen van de 5 foto's op te slaan in 5 aparte bestanden. Met dat panorama idee van jou krijg ik dit:



    Ziet er niet al te best uit. Ik wil dus de overeenkomende delen van de 5 foto's opslaan in 5 aparte bestanden, zodat ik, als ik ze tot HDR meng, scherpe foto's krijg.

    Alvast bedankt
    Bekijk mijn website!
    http://foto.pcmencia.nl
      donderdag 29 juni 2006 @ 13:05:47 #170
    55396 Gose
    doelloos
    pi_39352204
    of je maakt 1 raw die je daarna met 5 verschillende belichtingen opslaat ?? of je legt je camera op de grond of zet um op statief of op een paar zakken rijst...
    pi_39352581
    sorry, ik begrijp je verhaal, maar ik denk dat er in photoshop niks te vinden is hier voor. Ik heb nog voor je zitten zoeken om het zelf te doen, maar het is met de hand niet te doen. Wat ik geprobeerd heb, is bij elke foto een kruis getekent, van de schommelpaal tot het puntje van een boom, en dat op alle 4 de foto's precies op de pixel gelijk. Daarna heb ik de foto's over elkaar gelegt en geprobeerd om alle kruizen precies over elkaar te leggen. NOu lukt dat wel redelijk, alleen hoe verder de pixels van het kruis verwijdert zijn (de buitenkanten van de foto's) hoe onnouwkeuriger het word. Sorry, je zal denk ik een ander programma moeten proberen.

    zoals ik bergeep is dit trapje in de fotografie niet ongewoon ! ? Hoe doen andere fotograven dit dan? of gebruiken die een statief? Maar dan zal dit toch nog niet lukken, omdat in dit geval de vind altijd de boom verandert van richting Sorry, ik probeer alleen maar mee te denken, maar ik kom er niet uit

    succes verder
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39354657
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef Eastwood het volgende:
    sorry, ik begrijp je verhaal, maar ik denk dat er in photoshop niks te vinden is hier voor. Ik heb nog voor je zitten zoeken om het zelf te doen, maar het is met de hand niet te doen. Wat ik geprobeerd heb, is bij elke foto een kruis getekent, van de schommelpaal tot het puntje van een boom, en dat op alle 4 de foto's precies op de pixel gelijk. Daarna heb ik de foto's over elkaar gelegt en geprobeerd om alle kruizen precies over elkaar te leggen. NOu lukt dat wel redelijk, alleen hoe verder de pixels van het kruis verwijdert zijn (de buitenkanten van de foto's) hoe onnouwkeuriger het word. Sorry, je zal denk ik een ander programma moeten proberen.

    zoals ik bergeep is dit trapje in de fotografie niet ongewoon ! ? Hoe doen andere fotograven dit dan? of gebruiken die een statief? Maar dan zal dit toch nog niet lukken, omdat in dit geval de vind altijd de boom verandert van richting Sorry, ik probeer alleen maar mee te denken, maar ik kom er niet uit

    succes verder
    Heel erg bedankt voor de moeite, dat wordt heel erg gewaardeerd! Jammer, helaas...

    Andere fotografen gebruiken een statief, maar ik vind dat dat niet altijd even praktisch is, vooral op vakantie of op een fietstocht. Dan is het moeilijk om een groot statief mee te nemen.

    Edit:
    Dat RAW gedoe heb ik ook al een paar keer geprobeerd (inclusief het strippen van de EXIF), maar dat wil niet altijd werken en het effect is net niet zo mooi. Bovendien pakt photoshop ze dan niet altijd en geeft een error dat het dynamisch bereik niet hoog genoeg is.
    Bekijk mijn website!
    http://foto.pcmencia.nl
    pi_39358594
    quote:
    Op zondag 25 juni 2006 16:38 schreef VicEd het volgende:
    Ik heb een foto die ik afgelopen feb in Nairobi National Park heb gemaakt.
    Nu willen we hem graag om canvas laten printen.
    Echter voor het mooie wil ik graag de achtergrond (downtown Nairobi) duidelijker. En ik krijg het niet goed voor elkaar.

    Iemand tips of wil het eens proberen?

    [afbeelding]

    Orginele file: http://www.livingea.com/div/nairobi_np_Zebra.jpg
    Ik ben een boek aan het lezen over LAB kleuren enzo, en ik vond jouw foto wel een kandidaat ervoor. In LAB kanaal a en b contrast verhoogt met curves. L kanaal curve naar beneden getrokken (lichter gemaakt). Ik ben pas in hoofdstuk 2 dus ik piel nog maar wat aan Ik vind persoonlijk de zebra wat te geel, maar dat is gemakkelijk wit te krijgen met een lokale desaturation.


    origineel:


    [ Bericht 5% gewijzigd door aapstok op 29-06-2006 16:44:08 ]
    pi_39359910
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 16:20 schreef aapstok het volgende:

    [..]

    Ik ben een boek aan het lezen over LAB kleuren enzo, en ik vond jouw foto wel een kandidaat ervoor. In LAB kanaal a en b contrast verhoogt met curves. L kanaal curve naar beneden getrokken (lichter gemaakt). Ik ben pas in hoofdstuk 2 dus ik piel nog maar wat aan Ik vind persoonlijk de zebra wat te geel, maar dat is gemakkelijk wit te krijgen met een lokale desaturation.
    [afbeelding]

    origineel:
    [afbeelding]
    Eerlijk gezegd vind ik de foto wel wat donker geworden nu.
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_39361611
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 16:52 schreef partyyboyy het volgende:

    [..]

    Eerlijk gezegd vind ik de foto wel wat donker geworden nu.
    Ik weet niet wat voor een monitor jij gebruikt maar de bovenste (en dus de nieuwe versie) is toch echt duidelijker lichter op een CRT...
    Bekijk mijn website!
    http://foto.pcmencia.nl
    pi_39364482
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 17:33 schreef masser120 het volgende:

    [..]

    Ik weet niet wat voor een monitor jij gebruikt maar de bovenste (en dus de nieuwe versie) is toch echt duidelijker lichter op een CRT...
    mijn tft ook
    "Dude.. they can't get any better than that"
      donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:25 #177
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_39366626
    gebruiken er mensen hier toevallig ook microsoft picture it?

    Ik wil graag foto's zo maken dat er maar 2 tinten inzitten maar dat lukt me niet.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
    pi_39373701
    hoe vul je in hemelsnaam een vlak van dezelfde kleur op. Ben net begonnen met photoshop, maar ik kom hier niet in uit, helaas.
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_39374341
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 23:10 schreef partyyboyy het volgende:
    hoe vul je in hemelsnaam een vlak van dezelfde kleur op. Ben net begonnen met photoshop, maar ik kom hier niet in uit, helaas.
    met het emmertje in je palet tool, paint bucket tool (g)
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39374503
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 23:25 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    met het emmertje in je palet tool, paint bucket tool (g)
    raar, want ik kan het bij mij echt nergens vinden :S
    Bij G staat bij mij trouwens Gradient tool
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
      donderdag 29 juni 2006 @ 23:32:15 #181
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_39374563
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 23:30 schreef partyyboyy het volgende:

    [..]

    raar, want ik kan het bij mij echt nergens vinden :S
    Staat ie niet bij het "gradient"-icoontje? (rechts op het icoontje klikken, en er komt een soort uitschuif menu met daar de paintbucket in).
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_39375646
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 23:32 schreef Tha_Erik het volgende:

    [..]

    Staat ie niet bij het "gradient"-icoontje? (rechts op het icoontje klikken, en er komt een soort uitschuif menu met daar de paintbucket in).
    Dankje
    Ik wist niet dat je er rechts op kon klikken
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_39386636
    Hallo mensen!!
    Ik heb een vraaaaagje ..

    Ik heb gisteren een fotoshoot gehad (gemaakt door Marcel Mutter..)
    ik heb zelf de foto's ook
    maar hij heeft op zijn site de vele heldere foto's staan
    dan die ik heb en die op de site staan vind ik mooier
    wie o wie kan mij helpen, om mij te vertellen hoe ik die foto zoooo helder krijg (precies de zelfde kleuren) ?



    Zo heb ik hem




    zo staat hij op de site
      vrijdag 30 juni 2006 @ 13:13:59 #184
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_39389478
    gewoon iets lichter maken en het contrast wat hoger.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
      vrijdag 30 juni 2006 @ 13:17:28 #185
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_39389612
    Kun je hem niet gewoon vragen om jou de foto's nog eens te sturen, maar dan in de felle kleuren?
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_39390080
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:17 schreef RonaldV het volgende:
    Kun je hem niet gewoon vragen om jou de foto's nog eens te sturen, maar dan in de felle kleuren?
    353 opnieuw veranderen en opsturen?
    Ik wil zelf men fotos bewerken
    pi_39390230
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:17 schreef RonaldV het volgende:
    Kun je hem niet gewoon vragen om jou de foto's nog eens te sturen, maar dan in de felle kleuren?
    Ik neem aan dat ie dat nog gaat doen als ie alles bewerkt heeft? Marcel Mutter is een modelfotograaf met een goede reputatie.

    @Assiej: dat is een kwestie van trial and error met levels en met saturation
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39390389
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:35 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat ie dat nog gaat doen als ie alles bewerkt heeft? Marcel Mutter is een modelfotograaf met een goede reputatie.

    @Assiej: dat is een kwestie van trial and error met levels en met saturation
    Ken je em ja ? (Marcel)
    Ik heb al zitten kloten enzoo maar dan word mijn haar te donker of wat dan ook *grr* ..
    Het wil dus niet..
    pi_39390496
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Assiej het volgende:

    [..]

    Ken je em ja ? (Marcel)
    Niet persoonlijk, maar zn werk wel.
    quote:
    Ik heb al zitten kloten enzoo maar dan word mijn haar te donker of wat dan ook *grr* ..
    Het wil dus niet..
    Probeer de levels eens 'in te dikken', bijvoorbeeld 20-1,00-235 Kan zijn dat je de levels van de kleuren afzonderlijk moet doen. En open zijn bestand eens met PS, kijk of je aan de histogrammen kunt zien wat ie gedaan heeft.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39390615
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Assiej het volgende:

    [..]

    Ken je em ja ? (Marcel)
    Ik heb al zitten kloten enzoo maar dan word mijn haar te donker of wat dan ook *grr* ..
    Het wil dus niet..
    assiej, waarschijnlijk ff saturation iets omhoog, in "heu and saturation (ctrl + i)"
    probeer maar ff, waarschijnlijk is dat genoeg
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_39394267
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 13:43 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Niet persoonlijk, maar zn werk wel.
    [..]

    Probeer de levels eens 'in te dikken', bijvoorbeeld 20-1,00-235 Kan zijn dat je de levels van de kleuren afzonderlijk moet doen. En open zijn bestand eens met PS, kijk of je aan de histogrammen kunt zien wat ie gedaan heeft.
    hij had het over dat hij Selectieve color naar zwart had gedaan maar dan heb
    ik alleen het shirtje donker en de rest niet anders..
    Grrrr ...
    pi_39394515
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:56 schreef Assiej het volgende:

    [..]

    hij had het over dat hij Selectieve color naar zwart had gedaan maar dan heb
    ik alleen het shirtje donker en de rest niet anders..
    Grrrr ...
    Zo te zien is ook vooral het rood veranderd. Het gras is ms een heel klein tikkie geler, maar je broek en de achtergrond lijken me niet of nauwelijks gewijzigd. (ms +10% verzadiging ofzo).

    en hij is een klein beetje lichter, maar niet veel.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      vrijdag 30 juni 2006 @ 16:13:58 #193
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_39394787
    Ik had hier vanmiddag al een reactie geplaatst maar om 1 of andere TRU reden is ie weg

    Nog maar een keertje dan:

    Assiej,
    zou de fotograaf het niet vervelend vinden dat je zijn onbewerkte foto hier laat zien? Is tenslotte niet zo goed voor zijn reputatie, men wil graag denken dat de foto's die de fotograaf uiteindelijk laat zien zo uit zijn camera zijn gekomen.
    Hij had je het origineel ook beter niet kunnen geven natuurlijk, maargoed ik vraag het me even af.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_39397112
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 16:13 schreef Puckzzz het volgende:
    Ik had hier vanmiddag al een reactie geplaatst maar om 1 of andere TRU reden is ie weg

    Nog maar een keertje dan:

    Assiej,
    zou de fotograaf het niet vervelend vinden dat je zijn onbewerkte foto hier laat zien? Is tenslotte niet zo goed voor zijn reputatie, men wil graag denken dat de foto's die de fotograaf uiteindelijk laat zien zo uit zijn camera zijn gekomen.
    Hij had je het origineel ook beter niet kunnen geven natuurlijk, maargoed ik vraag het me even af.
    Dit is een PHOTOSHOP-topic... Het is toch algemeen bekend dat fotografen Photoshop gebruiken, daardoor denk ik echt niet minder over hen....
    pi_39397254
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 16:13 schreef Puckzzz het volgende:
    Ik had hier vanmiddag al een reactie geplaatst maar om 1 of andere TRU reden is ie weg

    Nog maar een keertje dan:

    Assiej,
    zou de fotograaf het niet vervelend vinden dat je zijn onbewerkte foto hier laat zien? Is tenslotte niet zo goed voor zijn reputatie, men wil graag denken dat de foto's die de fotograaf uiteindelijk laat zien zo uit zijn camera zijn gekomen.
    Hij had je het origineel ook beter niet kunnen geven natuurlijk, maargoed ik vraag het me even af.
    Als je slim bent kijk je beter
    Ik zet tog niet voor jan l*l zijn naam erbij ?
    Precies..
    Ik heb het contract getekend dus ik mag zelf doen wat k wil, als k maar wel zijn naam
    erbij zet!

    Wie zegt dat de foto niet mooi is Zonder die verandering in de contrasten ? ...
    Het is een prima fotograaf anders had ik niet 353 Foto's!!
    En hij heeft extra ons de orginele foto's gedaan en ook de foto's die een beetje
    verkeerd zijn gevallen door het licht dat heeftie extra gedaan
    en hij zei erbij .. iedereen maakt fouten ik ben ook een mens

    [ Bericht 17% gewijzigd door Assiej op 30-06-2006 17:34:22 (dom gelul) ]
    pi_39397443
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef Nemephis het volgende:

    [..]

    Dit is een PHOTOSHOP-topic... Het is toch algemeen bekend dat fotografen Photoshop gebruiken, daardoor denk ik echt niet minder over hen....
    Kijk, jij snapt het !
      vrijdag 30 juni 2006 @ 22:26:11 #197
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_39408559
    Ik heb onderstaand panorama onlangs gemaakt in Venezuela. Door de zon is helaas vooral de kerk veel te licht geworden. Heb al van alles geprobeerd met contrast en helderheid maar krijg het niet goed. Heb te weinig ervaring met het meer geavanceerdere PS-werk om dit te corrigeren maar ik leer graag bij.
    Hoe zijn dit soort té lichte objecten het beste aan te passen?



    Groter
    Bankiertje
    pi_39408720
    De schaduwkant van de kerktoren is nog wel te redden: zorgvuldig selecteren en met de levels iets donkerder maken. Niet te veel, dat wordt lelijk. Je zou ook met de burn (doordrukken) tool voorzichtig wat de kerk plus zijn omgeving kunnen bewerken. Ook hier: met mate, het ziet er al snel (over)bewerkt uit.

    De zonzijde van de kerk is uitgebeten. Wat je er ook mee doet, die gaat hoofdzakelijk wit blijven (tenzij je m in RAW geschoten hebt, maar dan nog).
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39408862
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef Nemephis het volgende:

    [..]

    Dit is een PHOTOSHOP-topic... Het is toch algemeen bekend dat fotografen Photoshop gebruiken, daardoor denk ik echt niet minder over hen....
    Weten dat ze PS gebruiken is niet hetzelfde als het resultaat voor bewerking zien. Ik vind het zelf heel niet leuk als modellen mijn onbewerkte foto's online zettenhowel ik het enthousiasme natuurlijk waardeer.. Maar als deze fotograaf het geen punt vond, is dat natuurlijk prima (en er is idd weinig mis met de onbewerkte foto)
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39410664
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 22:36 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Weten dat ze PS gebruiken is niet hetzelfde als het resultaat voor bewerking zien. Ik vind het zelf heel niet leuk als modellen mijn onbewerkte foto's online zettenhowel ik het enthousiasme natuurlijk waardeer.. Maar als deze fotograaf het geen punt vond, is dat natuurlijk prima (en er is idd weinig mis met de onbewerkte foto)
    = jij fotograaf ?
    pi_39410857
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 23:40 schreef Assiej het volgende:

    [..]

    = jij fotograaf ?
    hoi, dit topic staat in FOT, de kans dat je daar een fotograaf tegenkomt is niet zo idioot klein hoor

    Ik ben geen prof als je dat bedoelt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39411097
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 23:47 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    hoi, dit topic staat in FOT, de kans dat je daar een fotograaf tegenkomt is niet zo idioot klein hoor

    Ik ben geen prof als je dat bedoelt.
    doe je ook shoot's ? hahaha

    Ik heb de smaak te pakken na men 1e shoot geloof ik hahaha
    Slaap lekker btw.!
    Ik ga men bedje opzoeken
    pi_39411173
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 23:56 schreef Assiej het volgende:

    [..]

    doe je ook shoot's ? hahaha

    Ik heb de smaak te pakken na men 1e shoot geloof ik hahaha
    Slaap lekker btw.!
    Ik ga men bedje opzoeken
    Ik doe ook shoots, maar heb het luxe probleem dat ik heel erg vol zit.

    Als je graag wilt shooten, moet je eens hier rondkijken. Genoeg goede fotografen die een shoot willen doen, ook bij jou in de regio.

    Truste
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_39411184
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 23:58 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Ik doe ook shoots, maar heb het luxe probleem dat ik heel erg vol zit.

    Als je graag wilt shooten, moet je eens hier rondkijken. Genoeg goede fotografen die een shoot willen doen, ook bij jou in de regio.

    Truste
    dat vin k nie echt vertrouwd ..
    heb k al een keer gedaan .. ( me op gegeven ) ..
    tsja werd niet echt wat ..
    pi_39415201
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 22:26 schreef Denocorp het volgende:
    Ik heb onderstaand panorama onlangs gemaakt in Venezuela. Door de zon is helaas vooral de kerk veel te licht geworden. Heb al van alles geprobeerd met contrast en helderheid maar krijg het niet goed. Heb te weinig ervaring met het meer geavanceerdere PS-werk om dit te corrigeren maar ik leer graag bij.
    Hoe zijn dit soort té lichte objecten het beste aan te passen?
    [afbeelding]
    Groter
    En opeens in het een maquette
    Fake Dof werkt ook altijd leuk met dit soort foto's


    Groot
      maandag 3 juli 2006 @ 12:35:24 #206
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_39470949
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 17:28 schreef Assiej het volgende:

    [..]

    Als je slim bent kijk je beter
    Ik zet tog niet voor jan l*l zijn naam erbij ?
    Precies..
    Ik heb het contract getekend dus ik mag zelf doen wat k wil, als k maar wel zijn naam
    erbij zet!

    Wie zegt dat de foto niet mooi is Zonder die verandering in de contrasten ? ...
    Het is een prima fotograaf anders had ik niet 353 Foto's!!
    En hij heeft extra ons de orginele foto's gedaan en ook de foto's die een beetje
    verkeerd zijn gevallen door het licht dat heeftie extra gedaan
    en hij zei erbij .. iedereen maakt fouten ik ben ook een mens
    ow for fuck's sake! er hoeft niet meteen zo pissig op gereageerd te worden zeg...

    ik ben alweer weg, doei!
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      maandag 3 juli 2006 @ 12:58:34 #207
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_39471521
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 12:35 schreef Puckzzz het volgende:

    [..]

    ow for fuck's sake! er hoeft niet meteen zo pissig op gereageerd te worden zeg...

    ik ben alweer weg, doei!
    't is toch een ruk foto
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      maandag 3 juli 2006 @ 16:37:54 #208
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_39478075
    quote:
    Op zaterdag 1 juli 2006 03:05 schreef Maxcre8 het volgende:

    [..]

    En opeens in het een maquette
    Fake Dof werkt ook altijd leuk met dit soort foto's

    [afbeelding]
    Groot
    Hehe, cool. Heb je gewoon de blur tool gebruikt?
    Bankiertje
      maandag 3 juli 2006 @ 17:57:55 #209
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_39479951
    Help!
    Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
    Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)



    Alvast heel veel dank!

    Hier is een grotere

    [ Bericht 13% gewijzigd door Lishe op 03-07-2006 18:03:51 ]
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_39480564
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 17:57 schreef Lishe het volgende:
    Help!
    Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
    Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)

    [afbeelding]

    Alvast heel veel dank!

    Hier is een grotere
    DIE OGEN!!
    Kben nu al verliefd op dat kind


    Psst.. heeft ze mascarra op ?

    [ Bericht 7% gewijzigd door Assiej op 03-07-2006 18:26:34 (blaat) ]
    pi_39480655
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 12:58 schreef Re het volgende:

    [..]

    't is toch een ruk foto
    Dan heb je de rest nog niet gezien
    pi_39485621
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 17:57 schreef Lishe het volgende:
    Help!
    Ik zou onderstaande foto van mijn dochter graag af willen drukken op doek. (In geval van te hoge prijs gewoon af laten drukken als foto. )
    Wie kan en wil voor mij de achtergrond photoshoppen zodat deze helemaal gevuld is met gras? (Het lijkt me prachtig als deze 'groene' achtergond op een witte muur komt te hangen.)

    [afbeelding]

    Alvast heel veel dank!

    Hier is een grotere
    Mooi plaatje alleen heel jammer dat je niet meer van haar gezicht er op hebt staan.
    Ik ben bang dat een gedeelte van haar oogjes niet op het doek komen te staan.. er is namelijk altijd een klein randje dat over de rand van het hout valt.. bij foto's op doek
      maandag 3 juli 2006 @ 21:29:21 #213
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_39486448
    Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.

    Ennehm, geen mascara.
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_39487323
    Hey Lishe

    Ik heb het maar even geprobeerd, bekijk maar of het wat is..



    hires
    pi_39487394
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Lishe het volgende:
    Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.

    Ennehm, geen mascara.
    ah natuurlijk dat kan ook nog.. een rand er om dan heb je het aardig opgelost lijkt me
    pi_39502088
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Lishe het volgende:
    Bij het aanleveren van de foto wil ik eerst informeren hoe breed de rand is, en dan een lege rand ofzo om de foto maken. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik zou het nog erger vinden als de spontaniteit weg is. Dat ik een foto-reportage moet gaan maken in de hoop op nog zo'n uitdrukking zegmaar.

    Ennehm, geen mascara.
    toen ik de vraag daarboven las dacht ik ook meteen aan een rand er omheen. Simpel en netjes opgelost. Wat ik je wel graag wil aan raden, om te voorkomen dat je deze prachtige foto verpest, is om de rand transparant te houden, en niet wit. Wat het verschil is, is dat het doek anders wit geverft word, en dat zal nooit zo mooi zijn als je gewoon het (witte/baige) doek zal zien. Als je toch nog contact op wil nemen hoe groot die rand dan zal meoten zijn, informeer dan meteen of dit mogelijk is, en welke kleur het doen is (het zou kunnen dat het wat grauw doek is, dan kan je altijd nog kiezen) en vragen in wat voor bestand je het dan zou meoten afleveren. Want let op dat bijvoorbeeld .jpg geen transparantie kan opslaan, wel .gif(Graphics Interchange Format, overigens geen gif afleveren bij hun, want als je als gif opslaat word ie gecomprimeerd) .psd(photoshop document) .psp(paintShop Pro)
    "Dude.. they can't get any better than that"
      dinsdag 4 juli 2006 @ 12:17:06 #217
    77938 melanie_the_miss
    De enige echte.
    pi_39502585
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
    Hey Lishe

    Ik heb het maar even geprobeerd, bekijk maar of het wat is..

    [afbeelding]

    hires
    die kan zo als portret zelfs als je het meisje niet kent
    Voices tell me I'm the shit.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 13:01:53 #218
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_39503933
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
    Hey Lishe

    Ik heb het maar even geprobeerd, bekijk maar of het wat is..

    [afbeelding]

    hires
    je hebt zelf haar neus schoongemaakt. Geweldige foto overigens
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      dinsdag 4 juli 2006 @ 13:08:45 #219
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_39504105
    Oooo, ik ben zo blij....! Wat leuk dat jullie de foto allemaal zo mooi vinden. Het is een toevalstreffer, ze is uit logeren en deze kreeg ik gemailed. Ondertussen heb ik contact met Maxcre8 die nog een en ander aan gaat passen. (Dank daarvoor!)
    Dank ook voor de tip over de transparante rand. Ik weet nog niet hoe dit opgelost gaat worden maar ik vertrouw op de kennis van Maxcre8.... Als íe in de huiskamer hangt plaats ik 'm nog even!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_39504700
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef Maxcre8 het volgende:
    Hey Lishe

    Ik heb het maar even geprobeerd, bekijk maar of het wat is..

    [afbeelding]

    hires
    mooi werk hoor

    Alleen er is nog 1 ding wat de foto misschien nog mooier zou maken en dat is dat licht wat in haar linkeroog valt weghalen. Er zit zo'n roze punt in haar oog en ook wat geel. Viel me gewoon op.
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_39511560
    Ok hier een update

    pi_39512579
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 17:10 schreef Maxcre8 het volgende:
    Ok hier een update

    [afbeelding]
    ja, zo istie beter
      dinsdag 4 juli 2006 @ 17:53:22 #223
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_39512737
    Ooooooo, ik vind het echt prachtig geworden Maxcre8. Heeeeel veel dank!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_40053285
    ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
    Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
    Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.



    alvast bedankt
    I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
    pi_40053460
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 12:01 schreef Eastwood het volgende:

    [..]

    toen ik de vraag daarboven las dacht ik ook meteen aan een rand er omheen. Simpel en netjes opgelost. Wat ik je wel graag wil aan raden, om te voorkomen dat je deze prachtige foto verpest, is om de rand transparant te houden, en niet wit. Wat het verschil is, is dat het doek anders wit geverft word, en dat zal nooit zo mooi zijn als je gewoon het (witte/baige) doek zal zien. Als je toch nog contact op wil nemen hoe groot die rand dan zal meoten zijn, informeer dan meteen of dit mogelijk is, en welke kleur het doen is (het zou kunnen dat het wat grauw doek is, dan kan je altijd nog kiezen) en vragen in wat voor bestand je het dan zou meoten afleveren. Want let op dat bijvoorbeeld .jpg geen transparantie kan opslaan, wel .gif(Graphics Interchange Format, overigens geen gif afleveren bij hun, want als je als gif opslaat word ie gecomprimeerd) .psd(photoshop document) .psp(paintShop Pro)
    Volgens mij slaat een png wel transparantie op! En kunnen fotodrukkerijen png bestanden ook aan.
    pi_40053757
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
    ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
    Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
    Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    alvast bedankt
    Volgensmij moet het ook op een andere manier kunnen, maar je moet het uitgeknipte deel niet slepen/plakken naar de zwart/wit layer, gooi er dan een nieuwe layer overheen.
    pi_40054153
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 17:35 schreef jehoeroen het volgende:
    ok ik heb een volgens mij redelijk simpel vraagje.
    Heb hieronder 2 foto's 1 kleur en 1 zw/w, ik heb de zw/w gemaakt van de kleur in ps cs2 (image-mode-grayscale. hier zal de fout wel zitten).
    Nu wil ik alleen het roze kopieren naar de zw/w om er toch nog een beetje kleur aan te geven en om duidelijk tge maken dat het roze is. Ik weet hoe ik delen uit foto's moet snijden en nieuwe layers moet maken, maar zodra ik het deel in de zw/w foto sleep/plak dan wordt het ook zw/w hoe voorkom ik dat? of kan ik de layer met het roze gewoon aanpassen zodat die wel in kleur is en de background niet.
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    alvast bedankt
    begin even helemaal opnieuw. Nu zet je de mode niet op grayscale, maar gewoon op RGB en druk je op ctrl + shift + U, oftewel via image >> adjustment >> desaturate. Hierdoor word alleen die foto z/w. Als je dit gedaan hebt moet je de rode rosé erin plakken en je bent klaar

    succes
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_40054351
    Bedankt voor de tips.
    zal zo snel mogelijk het resultaat laten zien.
    I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
    pi_40056620
    eastwood heeft gelijk, maar nadat je hem op grayscale hebt gezet kan je hem ook wel weer gewoon op RGB terug zetten dan blijft ie zwartwit maar kan je er wel weer kleuren in gebruiken:)
      zaterdag 22 juli 2006 @ 10:54:08 #230
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_40069291
    Goedenmorgen mede-fokkers.

    Vraag: hoe behoud ik mijn slagschaduw naar transparant als ik een gifje maak.. Iedere keer haalt hij alle de hele schaduw (blending effect) weg als ik het als .gif opsla.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      zaterdag 22 juli 2006 @ 11:00:47 #231
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_40069418
    png van maken. Maar die ondersteund IE niet zonder kunst en vliegwerk.
    Ik ga naar huis.
      zaterdag 22 juli 2006 @ 11:02:44 #232
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_40069460
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 11:00 schreef nietzman het volgende:
    png van maken. Maar die ondersteund IE niet zonder kunst en vliegwerk.
    Ik had het .png, helaas heeft mijn opdrachtgever geen goede browser met .png transparantie.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_40069475
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 10:54 schreef BMH het volgende:
    Goedenmorgen mede-fokkers.

    Vraag: hoe behoud ik mijn slagschaduw naar transparant als ik een gifje maak.. Iedere keer haalt hij alle de hele schaduw (blending effect) weg als ik het als .gif opsla.
    Met GIF kan dat niet. GIF heeft maar 1 niveau van transparantie: óf helemaal bedekt (0% transparant), óf helemaal doorzichtig (100% transparant). Gradaties zijn niet mogelijk.

    Wél kan dit met het PNG formaat, welke 256 niveaus van transparantie heeft (8-bit).


    edit: spuit 11

    [ Bericht 2% gewijzigd door Lynx666 op 22-07-2006 11:04:17 (spuit 11) ]
      zaterdag 22 juli 2006 @ 11:04:29 #234
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_40069488
    Dan ben je fucked, tenzij je een van de vele workarounds gaat gebruiken. .

    http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html
    Ik ga naar huis.
    pi_40069531
    Of zorg dat je de achtergrond van de pagina al in de gif verwerkt
      zaterdag 22 juli 2006 @ 11:21:00 #236
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_40069809
    Wat een schijtzooi
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      maandag 24 juli 2006 @ 22:18:25 #237
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_40146901
    Hier ook nog een keer:

    Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_40148517
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
    Hier ook nog een keer:
    [afbeelding]
    Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
    Leuk.
    pi_40148635
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
    Hier ook nog een keer:
    [afbeelding]
    Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
    op canvas of niet? En met of zonder rand?
    "Dude.. they can't get any better than that"
      maandag 24 juli 2006 @ 23:49:56 #240
    153480 Maneki.Neko
    sloopkogel©
    pi_40150739
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
    Hier ook nog een keer:
    [afbeelding]
    Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
    Erg mooi geworden
    Saartje
    pi_40159554
    ziet er leuk uit zeg!
    pi_40171695
    We hebben hem op linnen laten drukken. De kleuren zijn iets 'zachter' dan het origineel. Er zit een witte rand omheen, die je van voren niet ziet. Er kon geen rand van de foto af, dan zou er weinig oog overblijven.
    Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
    pi_40174873
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:54 schreef XTracer het volgende:
    We hebben hem op linnen laten drukken. De kleuren zijn iets 'zachter' dan het origineel. Er zit een witte rand omheen, die je van voren niet ziet. Er kon geen rand van de foto af, dan zou er weinig oog overblijven.
    Het is ook nét op het randje.
    pi_40212815
    Hallo,

    afgelopen weekend ben ik naar Brugge geweest (Belgie) en omdat ik mn digitale cam was vergeten hebben we een weg werp camera gekocht. Nu zijn de fotos alleen erg donker.

    Mijn vraag is weet iemand hoe ik de fotos lichter kan maken en welke effecten geven jullie nog meer aan foto's om ze mooi te maken? (de basis effecten)

    Bedankt alvast
    pi_40213338
    heb je photoshop? moet je een foto openen en ctrl+L drukken, dan even met die 3 schuifdingetjes spelen en dan kan kom je al een heel eind met donkere/lichte/fout contrast fotos

    en ctrl+u voor kleuren

    gewoon met die dingen spelen en elke foto is er wel mooier mee te maken

    en voor wat extra scherpte: filters-sharping- unsharp mask, op 1 pixel zetten de bovenste rond de 50-100 maar dat is voor elke foto ook verschillend
    pi_40213468
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
    Hier ook nog een keer:
    [afbeelding]
    Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
    ziet er prachtig uit! ik heb er vandaag ook één besteld, hoelang duurde het voordat jij hem in huis had? en was het ook van herinneringenoplinnen?
      woensdag 26 juli 2006 @ 20:25:38 #247
    151955 Dragunov
    Evgeniy Fedorovich Dragunov
    pi_40213745
    Ik zou een foto van mij graag op de zelfde manier als deze voorbeeld foto willen hebben:

    Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, ik heb namelijk gene ervaring met dat soort dingen
    pi_40213766
    quote:
    Op woensdag 26 juli 2006 20:12 schreef MotionMan0 het volgende:
    heb je photoshop? moet je een foto openen en ctrl+L drukken, dan even met die 3 schuifdingetjes spelen en dan kan kom je al een heel eind met donkere/lichte/fout contrast fotos

    en ctrl+u voor kleuren

    gewoon met die dingen spelen en elke foto is er wel mooier mee te maken

    en voor wat extra scherpte: filters-sharping- unsharp mask, op 1 pixel zetten de bovenste rond de 50-100 maar dat is voor elke foto ook verschillend
    bedankt ik ga vanavond ff aan de slag
    pi_40214457
    quote:
    Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Dragunov het volgende:
    Ik zou een foto van mij graag op de zelfde manier als deze voorbeeld foto willen hebben:
    [afbeelding]
    Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, ik heb namelijk gene ervaring met dat soort dingen
    ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste is

    iets wat er op lijkt: filters-artistic-cutout, om die t mooiste te krijgen moet je de foto eerst blurren en dan dat filter:)
      donderdag 27 juli 2006 @ 12:16:51 #250
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40233643
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 17:10 schreef Maxcre8 het volgende:
    Ok hier een update

    [afbeelding]
    Misschien een heel dom vraagje, maar hoe krijg je die andere kleuren zo fel? (bijvoorbeeld het gras is veel groener) bewerk je de levels gewoon? of gebruik je daar andere manier voor? Het ziet er namelijk echt tof uit
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 27 juli 2006 @ 16:04:10 #251
    151955 Dragunov
    Evgeniy Fedorovich Dragunov
    pi_40240979
    quote:
    Op woensdag 26 juli 2006 20:45 schreef MotionMan0 het volgende:

    [..]

    ctrl+L en de buitenste schuivdingen tegen elkaar aan zetten (eerst zwartwit maken). waar ze tegen elkaar aan zitten moet je uitproberen hoe die het mooiste is

    iets wat er op lijkt: filters-artistic-cutout, om die t mooiste te krijgen moet je de foto eerst blurren en dan dat filter:)
    Hoe zet je foto zwartwit :$

    Zit nu voor het eerst met photo shop te klooien

    ok heb het al door.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Dragunov op 27-07-2006 16:11:32 ]
    pi_40244165
    even een crosspost uit het DIG topic. Hier is het toch meer op z'n plaats:

    Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?

    ook zijn ze een stuk donkerder.
    voorbeeld:




    En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
    pi_40247098
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 17:30 schreef super-muffin het volgende:
    even een crosspost uit het DIG topic. Hier is het toch meer op z'n plaats:

    Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?

    ook zijn ze een stuk donkerder.
    voorbeeld:
    [afbeelding]

    [afbeelding]

    En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
    Je scant toch wel op een hoge resolutie?
    pi_40247173
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 17:30 schreef super-muffin het volgende:
    even een crosspost uit het DIG topic. Hier is het toch meer op z'n plaats:

    Ik heb een paar analoge foto's die ik gescand heb, de afdrukken (originelen) hebben prachtige volle keuren. Maar als ik ze scan worden ze erg flets. Hoe kan ik bewerken in PS?

    ook zijn ze een stuk donkerder.
    voorbeeld:
    [afbeelding]

    [afbeelding]

    En hoe is het makkelijk in een batch te verwerken? Ik heb namelijk ±100 foto's te bewerken. Maar aan de andere kant, ik heb toch vakantie
    heb hier uitgelegt hoe je een batch maakt... Bij de persoon die het vroeg is het gelukt, dus moet het jou ook lukken:

    Photoshop vragen, tips, problemen
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_40247372
    persoonlijk vind ik een analogefoto scan-waas prachtig maar dat zijn niet veel mensen met me eens volgens mij

    Maar als antwoord op je vraag:
    Open 1 foto in photoshop
    Window- Actions aanvinken als dat het geval nog niet was, een nieuwe action aanmaken en recorden.
    dan voor de bewerking
    ik denk dat Ctrl+L en de zwarte een klein beetje naar het midden het meeste van de klus al klaart
    maar je kan altijd nog even spelen met Ctrl+U en filters-sharpen-unsharp mask maar dat is denk ik allemaal niet nodig.

    dan op stop drukken bij actions. en afsluiten (je hoeft de foto niet op te slaan)
    dan automate-batch, boven de nieuw aangemaakte action selecteren. en de map selecteren waar al je fotos in staan (wel eerst even backuppen). en op save and close instellen

    dan eventjes geduld en voila

    mooie foto trouwens die onderste
    pi_40258878
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:18 schreef Lishe het volgende:
    Hier ook nog een keer:
    [afbeelding]
    Hij hangt en is echt prachtig!!! Maxcre8, heel erg bedankt voor je hulp! (En alle andere mensen die ook een probeersel hebben gemaakt; jullie ook natuurlijk!)
    Tof! ziet er goed uit zo aan de muur
    groetjes max
      vrijdag 28 juli 2006 @ 08:37:35 #257
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40261095
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 01:52 schreef Maxcre8 het volgende:

    [..]

    Tof! ziet er goed uit zo aan de muur
    groetjes max
    Maar hoe heb je nu die andere kleuren (zoals het gras) zo helder gekregen? door aan de levels te zitten? of op een andere manier?
    Moet dit weekend nodig weer eens aan de slag met photoshop..
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_40274831
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 08:37 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Maar hoe heb je nu die andere kleuren (zoals het gras) zo helder gekregen? door aan de levels te zitten? of op een andere manier?
    Moet dit weekend nodig weer eens aan de slag met photoshop..
    waarschijnlijk levels iets gebruikt, maar voornamelijk de saturation omhoog (hue & saturation, ctrl + U) . Hiermee maak je de kleuren duidelijker en feller.
    "Dude.. they can't get any better than that"
      zaterdag 29 juli 2006 @ 20:13:35 #259
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_40305188
    ik heb een probleempje met de volgende foto.
    Ik wil graag het blauwe veranderen in knal rood.
    En het metaal werk van de motor in poep bruin.
    Het is de nieuwe motor van mijn collega en rood en bruin zijn onze bedrijfs kleuren.
    Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar om dit mooi te doen.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
    pi_40305713
    heb je niet een iets grotere foto? ik wil wel een poginkje wagen
      zaterdag 29 juli 2006 @ 20:30:04 #261
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_40305729
    Helaas dit is de grote die ik van zijn PC af heb kunnen pikken
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
    pi_40306184
    srry t lukt me niet echt mooi, dat bruine vooral is echt lastig :S
      zondag 30 juli 2006 @ 00:21:11 #263
    152954 Mokz
    De man met de snor.
    pi_40311236


    Zoiets?
      zondag 30 juli 2006 @ 01:01:46 #264
    102190 robbedoeseos300d
    Dit is geen kandelaar
    pi_40312276
    ja dat komt aardig in de richting. Hoe doe je nu zoiets??
    Zou dat zelf ook wel willen doen.
    2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
    nou...zegt een van die vrouwtjes..
    we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
      zondag 30 juli 2006 @ 01:14:05 #265
    152954 Mokz
    De man met de snor.
    pi_40312610
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:39 schreef Mokz het volgende:

    [..]

    1. Nieuwe Layer
    2. Zet de Layer Mode op 'Soft Light' (kan ook wat anders, Soft Light werkt meestal het lekkerst)
    3. Pak je brush met een kleur (maakt eigenlijk niet uit welke, maar in de richting van de kleur die je wil)
    4. Brush het gebied dat je wilt inkleuren
    5. Verander de Color Balance / Brightness/Contrast totdat je je kleur hebt gevonden
    6. Ga terug naar stap 1 met een ander gebied.
    Met als kleine toevoeging bij een al ingekleurd plaatje:
    Tussen stap 4 en 5: Selecteer je ingekleurde layer d.m.v. ctrl-click op de layer in het schermpje "Layers". Selecteer de onderste layer (originele foto); en verwijder de kleur hieruit, of verander de kleur hiervan m.b.v. color balance, brightness/contrast, hue/saturation
    pi_40345506
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
    ik heb een probleempje met de volgende foto.
    Ik wil graag het blauwe veranderen in knal rood.
    En het metaal werk van de motor in poep bruin.
    Het is de nieuwe motor van mijn collega en rood en bruin zijn onze bedrijfs kleuren.
    Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar om dit mooi te doen.
    [afbeelding]


    Zo ?
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:12:00 #267
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_40391855
    Ik heb een vraagje over het programma Bordermaker, wat ik gebruik om te resizen en er mn naam in te zetten.
    Bordermaker zelf leest de EXIF informatie van mijn foto's perfect uit, maar zodra ik ze heb bewerkt, hebben ze geen EXIF meer. Kan dit veranderd worden in Bordermaker?
    Ladidadida: Trusten WurMpie!
    fraubitch: truste WurM :*
    yvonne: Trusten WurM
    Meer van dit
    pi_40392394
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef WurM het volgende:
    Ik heb een vraagje over het programma Bordermaker, wat ik gebruik om te resizen en er mn naam in te zetten.
    Bordermaker zelf leest de EXIF informatie van mijn foto's perfect uit, maar zodra ik ze heb bewerkt, hebben ze geen EXIF meer. Kan dit veranderd worden in Bordermaker?
    Ken het programma niet, maar na een beetje googlen kwam ik het volgende tegen:
    quote:
    - Bij de tabjes Teksten/Kaders/Watermerken/Commando op Commando klikken:
    - Het vinkje bij Uitvoeren commando na verwerking. aanvinken:
    - In de tekstbalk eronder moet je jhead -te "${src_file}" "${dest_file}" neerzetten.

    Voilà, de EXIF-info wordt bewaard.
    pi_41032502
    ik heb een vraag:
    ik moet een heel stel foto's verkleinen, Maar kan je dat ook in photoshop ofzo in 1 keer allemaal naar het andere formaat veranderen?

    alvast bedankt
    beter wat relaxter aan doen dan stress hebben
    pi_41040552
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 15:52 schreef Fotonica het volgende:
    ik heb een vraag:
    ik moet een heel stel foto's verkleinen, Maar kan je dat ook in photoshop ofzo in 1 keer allemaal naar het andere formaat veranderen?

    alvast bedankt
    Hierboven staat een link...

    ..zijn vast vakantie foto's?
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_41213174
    Er moet een functie in Photoshop zijn dat je een selectie met een aantal pixels kan vergroten of verkleinen, en dan wil ik niet de inhoud van de selectie mee vergroten maar alleen de selectie afbakening...het moet kunnen ik heb het ergens gezien maar hoe.... help?

    [Edit]
    Net toen ik dit poste bedacht ik het me weer waar ik die optie heb gezien, bij een Sphere tutorial en de optie heet Contract (Select -> Modify -> Contract)

    Ik is weer blij

    [ Bericht 36% gewijzigd door lj_lightning op 27-08-2006 01:34:47 ]
    Bram! Boterham!
      maandag 28 augustus 2006 @ 22:32:43 #272
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_41273143
    Ik snap iets echt niet:

    Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
    Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.

    Wat doe ik verkeerd?

    Btw, ik gebruik CS2; weet niet of dat verschil maakt met eerdere versies.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_41281416
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Ringo het volgende:
    Ik snap iets echt niet:

    Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
    Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.

    Wat doe ik verkeerd?

    Btw, ik gebruik CS2; weet niet of dat verschil maakt met eerdere versies.
    Het probleem is me niet helemaal duidelijk..

    Correct me if i'm wrong: Je hebt dus een foto waarvan je de achtergrond weg wilt halen. Je hebt het over een nieuwe laag maken- daarin staat dus neem ik aan een kopie van je originele foto? -met daaraan een masker. Je wilt met dat masker de achtergrond weghalen en wil dat dmv een penseel wegbrushen. Als je onderliggende laag identiek is aan de nieuwe laag met masker zie je idd niks veranderen op het scherm als je in je masker bezig bent- pas als je de onderliggende laag verbergt zie je wat het masker met de nieuwe laag doet.

    En wat bedoel je precies met "rood verven"? Ik gok op de Quickmask, en die werkt idd niet in een laagmasker.
    pi_41283735
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Ringo het volgende:
    Ik snap iets echt niet:

    Ik wil van een foto alleen de voorgrond bewerken. Dat doe ik (natuurlijk) in een nieuwe laag. Dus laag toegevoegd. Nu wil ik werken met een masker. Als ik het masker aan de nieuwe laag heb toegevoegd, hem heb gelinkt en ik wil met de penseel aan de slag om de achtergrond weg te painten, zie ik in het kleine schermpje wel dat de maskerlaag gevuld wordt, maar op de foto zelf gebeurt dan niks. Terwijl ik ook daar lekker rood wil verven zodat ik heel precies kan bepalen welke delen ik wél en welke ik niet gemaskerd wil hebben.
    Pas als ik in het lagenmenu de laag zelf aanklik, en het masker dus deselecteer, kan ik weer zichtbaar verven. Maar daar heb ik niet zoveel aan want dan blijft het masker leeg.

    Wat doe ik verkeerd?

    Btw, ik gebruik CS2; weet niet of dat verschil maakt met eerdere versies.
    graag een screenshotje gewenst van je probleem situatie.. snap net als lynx666 het probleem ook niet. Lijkt er gewoon op dat er boven een layer aan staat die je het zicht ontneemt van je layer waar je op werkt.
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_41292681
    Ik ben geen heldin in het bewerken van fotos.
    Er zijn twee fotos die ik graag vergroot wil af laten drukken op canvas. Het probleem is alleen dat op een van die fotos een flits is te zien op de tegels op de achtergrond... die weerkaatsen het licht, en aangezien de flits erg sterk is (sony dsc h1) kun je het best goed zien.
    Ik heb gezien dat je zelfs rode ogen op fotos weer normaal kunt krijgen, dus ik neem aan dat ik die foto zo kan bewerken dat de flits niet meer zichtbaar is.

    Ik heb photoshop gedownload, een hele simpele versie volgens mij (?) namelijk adobe photoshop album starter edition 3.0

    Kan iemand me helpen?
    ... verlangend en strevend naar het Licht.
    pi_41292769
    Een voorbeeld zou duidelijker zijn.
    Meestal stempel ik het weg.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_41292808
    Een voorbeeld zou duidelijker zijn? Je bedoelt dat ik de foto op internet zet?
    En wat bedoel je met wegstempelen?
    ... verlangend en strevend naar het Licht.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:56:24 #278
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_41292818
    Met de flits is zichtbaar, bedoel je daarmee dat het een witte vlek is?
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_41292853
    Jah inderdaad... op de foto is een witte vlek te zien... wist niet dat ik onduidelijk ben geweest
    ... verlangend en strevend naar het Licht.
    pi_41292925
    Met stempelen bedoel ik dat je een soortgelijk stukje van de afbeelding geruikt om over de flits heen te zetten, dit kan met het stempeltool uit photoshop.

    En anders moet je gewoon lief vragen of iemand het voor je wilt doen, ik begrijp dat je zelf weinig met photoshop werkt.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:02:19 #281
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_41293055
    Geeft niet.

    Soms is de vlek nog de kleur die hij moet zijn maar lichter, dan kan je met de burntool (het handje met wijsvinger en duim op elkaar) de kleur wat terugbrengen. Is de vlek helemaal wit, dan kan dat dus niet en moet je met de clonetool (het stempeltje) dezelfde kleur van een andere plek zien te kopieren.

    Het is niet altijd even makkelijk, en een werkje wat nogal wat geduld vereist. Als je de foto online willen zetten? Dan wil ik ook wel een poging wagen. Of als je hem niet voor iedereen zichtbaar wil hebben, als je hem mailt doe ik een poging
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_41293056
    het ligt ten eerste heel erg aan de sterkte van de flits op de foto, het kan zo zijn dat het niet weg te halen is. Ten tweede is ps album starter edition niet voldoende denk ik. Je zal waarschijnlijk een combinatie van clone/healing brush/burn/dodge nodig hebben. Maar als het zomaar iets kleins is lukt het wel..dat ligt er gewoon aan. Voor duidelijkere aanwijzingen graag ff de foto posten.. zoals hierboven gevraagt word.

    succes ermee
    "Dude.. they can't get any better than that"
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:02:45 #283
    154145 soppig
    sop sop sop
    pi_41293071
    mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik je wel ff helpen
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:04:46 #284
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_41293134
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:02 schreef soppig het volgende:
    mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik je wel ff helpen
    Goede uitleg

    Edit: haalt ie net die mooie uitleg weg terwijl ik post
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_41293172
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:04 schreef pea4fun het volgende:

    [..]

    Goede uitleg
    idd, zelf doen met behulp van aanwijzingen leer je het meest..
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_41293352
    Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.

    En inderdaad... ik zet de foto liever niet op het net

    Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
    Iemand enig idee waar ik een betere versie kan downloaden?
    ... verlangend en strevend naar het Licht.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:13:56 #287
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_41293451
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
    Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.

    En inderdaad... ik zet de foto liever niet op het net

    Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
    Iemand enig idee waar ik een betere versie kan downloaden?
    *kuch* dat is illegaal en mag derhalve hier niet besproken worden
    het is wel te vinden

    google eens op Torrent....
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:14:56 #288
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_41293488
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
    Heel lief van jullie dat jullie me er wel bij willen helpen! Ik denk alleen dat het het beste is dat ik het zelf probeer want ik wil voortaan met photoshop kunnen werken.

    En inderdaad... ik zet de foto liever niet op het net

    Ik zal wel een andere versie downloaden van photoshop waar meerdere gebruiksmogelijkheden op zitten...
    Iemand enig idee waar ik een betere versie kan downloaden?
    De laatste versie (zover ik weet) is Photoshop CS2. Ik denk dat je (legaal) alleen maar demo's kan downloaden. Illegaal mogen we hier niet neerzetten...
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_41293514
    Staar je niet blind op Photoshop, maar kijk ook eens hier: http://gimp-win.sourceforge.net/
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:20:08 #290
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_41293626
    owja Gimp...die is gratis ja
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_41295333
    Nee, tuuuuurlijk mag je niet illegaal downloaden.
    Ik bedoelde eigenlijk legaal downloaden, ik heb die versie 3.0 van ADOBE zelf gedownload
    DUSSSSS
    ... verlangend en strevend naar het Licht.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:56:59 #292
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_41298270
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 03:35 schreef Lynx666 het volgende:
    Het probleem is me niet helemaal duidelijk..

    Correct me if i'm wrong: Je hebt dus een foto waarvan je de achtergrond weg wilt halen. Je hebt het over een nieuwe laag maken- daarin staat dus neem ik aan een kopie van je originele foto? -met daaraan een masker. Je wilt met dat masker de achtergrond weghalen en wil dat dmv een penseel wegbrushen. Als je onderliggende laag identiek is aan de nieuwe laag met masker zie je idd niks veranderen op het scherm als je in je masker bezig bent- pas als je de onderliggende laag verbergt zie je wat het masker met de nieuwe laag doet.
    Dat is het, bedankt!

    Hoe simpel kan iets zijn...
    quote:
    En wat bedoel je precies met "rood verven"? Ik gok op de Quickmask, en die werkt idd niet in een laagmasker.
    Rood, groen, blauw... wat ik bedoelde was dat ik de penseelbrush zichtbaar wou maken, en dat is dus idd een kwestie van de onderliggende laag verbergen.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_41299329
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
    Nee, tuuuuurlijk mag je niet illegaal downloaden.
    Ik bedoelde eigenlijk legaal downloaden, ik heb die versie 3.0 van ADOBE zelf gedownload
    DUSSSSS
    En dat maakt het legaal

    Het wegwerken blijft een kwestie van oefenen, om het meteen de eerste keer goed te doen is bijna niet mogelijk.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_41299798
    Photoshop heeft een hele leuke 30 dagen demo versie gratis en voor niets:
    https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=en&product=photoshop
    en dan even wat dingen invullen, 5 minuten downloaden en je kunt zo aan de slag

    Het zal alleen misschien nog niet meevallen om dit de eerste keer goed te doen, succes!
    voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
    mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
    pi_41317905
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 18:58 schreef luap het volgende:
    Photoshop heeft een hele leuke 30 dagen demo versie gratis en voor niets:
    https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=en&product=photoshop
    en dan even wat dingen invullen, 5 minuten downloaden en je kunt zo aan de slag

    Het zal alleen misschien nog niet meevallen om dit de eerste keer goed te doen, succes!
    Bedankt voor je tip! Ik heb het gedownload inmiddels en een beetje mee gerotzooid, ik heb namelijk gemerkt dat ik nog een vreselijk photoshop amateurtje ben want ik moet zelfs uitzoeken hoe ik moet knippen
    Als het echt niet lukt dan maak ik wel gebruik van de hulp die jullie me hebben aangeboden. Het gaat namelijk maar om twee photos
    ... verlangend en strevend naar het Licht.
    pi_41318091
    Deze gaat gemerged worden met [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 2
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
    pi_41490230
    Hierbij een vraagje ...

    Ik heb een 7 mgp camera nu heb ik een foto gemaakt met een resolutie van 3072 x 2048.
    Nu wil ik een deel uit die foto knippen, maar wel de juiste verhouding vd foto houden tov het origineel. Ik heb dit in fotoshop wel voor elkaar gekregen, maar nu vind ik het apart dat die kleine foto (het deel dat ik eruit geknipt hebt) dezelfde resolutie houdt.

    De rede waarom ik de "nieuwe" resolutie wil weten is dat ik wil weten wat de maximale afmeting is waarop ik het uitgeknipte deel nog kan afdrukken. Behalve dan door deze te uploaden naar een afdrukcentrale.
      maandag 4 september 2006 @ 21:07:01 #298
    147091 janeway
    live long and prosper
    pi_41493515
    Hallo allemaal

    Ik heb vandaag wat fotos geschoten van onze dochter.. Altijd leuk natuurlijk.
    Helaas tegenlicht en ik krijg het niet goed bij gewerkt. Ik werk met psp maar heb ook photoshop elements geinstaleerd maar daar ben ik nog niet in thuis. Is er iemand die mij op weg kan helpen? Dit is foto 1
    groot formaat vind je hier.
    En hier foto 2

    en hier de grote foto
    groetjes Janeway
    pi_41507498
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 19:44 schreef Bubble8 het volgende:
    Hierbij een vraagje ...

    Ik heb een 7 mgp camera nu heb ik een foto gemaakt met een resolutie van 3072 x 2048.
    Nu wil ik een deel uit die foto knippen, maar wel de juiste verhouding vd foto houden tov het origineel. Ik heb dit in fotoshop wel voor elkaar gekregen, maar nu vind ik het apart dat die kleine foto (het deel dat ik eruit geknipt hebt) dezelfde resolutie houdt.

    De rede waarom ik de "nieuwe" resolutie wil weten is dat ik wil weten wat de maximale afmeting is waarop ik het uitgeknipte deel nog kan afdrukken. Behalve dan door deze te uploaden naar een afdrukcentrale.
    wat jij hebt gedaan is niet een stukje uitknippen, maar een stukje van de foto selecteren en dat stuk vergroten naar de originele afmeting. Daardoor houd je de zelfde resolutie. Als je nou de marque tool pakt (om rechthoekjes mee te selecteren) dan kan je bovenaan invullen "aspact ratio" waardoor photoshop een verhouding behoud. Je foto zal waarschijnlijk 4:3 zijn, dus als je dit daar inmvult en nu een stuk uit knipt, zal het wel lukken.
    (makkelijkste manier hiervoor is dus selecteren, knippen, nieuw document openen en plakken. Als je iets knipt, dus komt ie op je prikbord te staan, dan opent photoshop een nieuw document precies van die zelfde afmeting, dus daar hoef je niets aan te veranderen en je weet meteen je afmeting)
    Succes.
    "Dude.. they can't get any better than that"
      dinsdag 5 september 2006 @ 14:02:53 #300
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_41514525
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 21:07 schreef janeway het volgende:
    Hallo allemaal

    Ik heb vandaag wat fotos geschoten van onze dochter.. Altijd leuk natuurlijk.
    Helaas tegenlicht en ik krijg het niet goed bij gewerkt. Ik werk met psp maar heb ook photoshop elements geinstaleerd maar daar ben ik nog niet in thuis. Is er iemand die mij op weg kan helpen? Dit is foto 1 [afbeelding]
    groot formaat vind je hier.
    En hier foto 2
    [afbeelding]
    en hier de grote foto
    groetjes Janeway
    Ik heb een poging gedaan...









    Van je 2e foto was het verschil erg groot, krijg ik niet mooier.
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
      dinsdag 5 september 2006 @ 20:05:58 #301
    147091 janeway
    live long and prosper
    pi_41525485
    Pea
    Bedankt voor de moeite. Verder dan dat kreeg ik het ook niet voorelkaar. Het wordt er dan inderdaad niet mooier op..
    Zwart/wit ziet het er al anders uit maar ook dan wil het niet lukken. Volgende keer toch bij lichten denk ik.
    Groetjes Janeway
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')